toevallig stond er hier vanmorgen eentje in de straat met startproblemen, met de accu en startmotor was niks mis maar starten deed ie in ieder geval niet. de bestuurder ging hem zelf aanlopenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:49 schreef AldoTheApache het volgende:
merk fiat
model punto
bouwjaar 1999
ik ben maar een arme student en deze auto is perfect
Nee, dat was ik nietquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
toevallig stond er hier vanmorgen eentje in de straat met startproblemen, met de accu en startmotor was niks mis maar starten deed ie in ieder geval niet. de bestuurder ging hem zelf aanlopen![]()
TS was op pantoffels anders had ik wel even geholpen
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:50 schreef daNpy het volgende:
1973 DAF 66 1400 Marathon Coupé
Omdat het een echte Nederlandse (en Eindhovense) auto is. Mijn opa heeft bij DAF gewerkt.
zo een?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:54 schreef sturmpie het volgende:
[..]![]()
![]()
ik heb een aantal jaar een DAF400 ge-owned. echt een keiharde bak
dat dacht ik ook, maarja, als je punto rijd ...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef daNpy het volgende:
Als hij niet op de startmotor start heeft aanduwen ook geen zin, dan krijgt hij namelijk geen brandstof of geen vonk...
Turbo, altijd vetquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:55 schreef mstx het volgende:
merk Audi
model A3 1.8T
bouwjaar 2000
Waarom? Gewoon omdat het kan.
haha baasquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat dacht ik ook, maarja, als je punto rijd ...
heb zelf ook wel eens zoiets gehad met een peugeot309. motorkap open, een flinke klap gegeven op een interessant uitziend kastje, starten en lopenik dacht met een klap moet het wel op te lossen zijn en het lukte nog ook
enkel cabinequote:
ja lijkt mij ook een goede keus, ford motors zijn over het algemeen ook niet de slechtste, en je hebt redelijk wat ruimte bij een vrij laag gewichtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ford focus uit 2002, omdat het hier de goedkoopst verzekerbare nog fatsoenlijke auto is.
Jij er ook 1?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:14 schreef Hyperdude het volgende:
BMW E46 330i Touring uit 2001.
Omdat goedkoop voor de geleverde prestaties. En omdat ie destijds met 2 jaar volledige garantiebij de dealer stond, zodat ik niet naar Duitsland hoefde voor een soortgelijke auto. En daarvoor ook al x keer BMW zonder al te veel troubles.
de nieuwste peut coupé is iets heel anders he, een audi TT look, maar dan peuquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:22 schreef Mano_ het volgende:
Peugeot 406 Coupe V6 uit 1998.
Omdat het een bloedmooie auto is, en het Peug weer gelukt is de perfecte balans tussen comfort en handling te vinden. En dat geluid
Als het al een TT-look zou zijn is het hoe de TT had moeten zijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de nieuwste peut coupé is iets heel anders he, een audi TT look, maar dan peu
Ding doet 't prima, al is hij verre van van z'n plaats te trekken hier in de heuvels. Volgende wordt er een met wat meer pitquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:01 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja lijkt mij ook een goede keus, ford motors zijn over het algemeen ook niet de slechtste, en je hebt redelijk wat ruimte bij een vrij laag gewicht
Busso?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:44 schreef afraid_tech het volgende:
alfa romeo 156 uit 2001 omdat: liefhebber alfa enzo
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als het al een TT-look zou zijn is het hoe de TT had moeten zijn![]()
Kappersauto vs agressieve leeuw.
Wel grappig autootje!! Die heeft mijn moeder vroeger gehadquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
Toyota Celica 1.8
1994
Gebruik alleen voor zware boodschappen en of verre bezoek.
Ik haat ov
Die zijn ook bijna nauwelijks in sloop te vinden. zo lang blijft die auto goed rond rijden.quote:
wauwquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:57 schreef Djurres het volgende:
Toyota MR2, 1992. 2.0l Grey-top.
Ik wil een auto waar ik met plezier in rijd, en dat lukt behoorlijk
Dat type MR2 wil ik ooit nog 'ns aanschaffen als leuk speeltje voor het weekend. Blijven mooie auto's.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:57 schreef Djurres het volgende:
Toyota MR2, 1992. 2.0l Grey-top.
Ik wil een auto waar ik met plezier in rijd, en dat lukt behoorlijk
Een auto van ¤56.995,- (goedkoopste uitvoering van de D5) op je 19de??quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Grijsbaard het volgende:
Merk/type: Volvo XC70 D5
Bouwjaar: 2013
Reden: Ben 19 jaar oud (en ben soort ondernemer/zzp'er). Daarnaast studeer ik en wil ik wel comfortabel rijden. Heb de auto nog maar een klein weekje. Erg tevreden over!
aan de buitenkant mooie auto, technisch natuurlijk goed, it is a hondaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:15 schreef penny-wise het volgende:
Nog wel,
Honda HR-V uit `99
Waarom? Altijd Honda gereden en ook deze is superbetrouwbaar. Onderhoudskosten in 3 jaar nihil.
Verder rijdt ie voor mij geweldig, ook voor off-road.
Tevens rijdt bijna niemand in dezelfde auto, om meestal dezelfde reden, en dat maakt hem wel bijzonder.
Klopt, die van mij was +/- 75k.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een auto van ¤56.995,- (goedkoopste uitvoering van de D5) op je 19de??
Doe je goed. Wat voor bedrijfje heb je als ik vragen mag?
ik zou op mijn 19de wel wat anders kopen dan een familie volvo voor 75kquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:27 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Klopt, die van mij was +/- 75k.
Werk als zzp'er in de zorg en daarnaast ondernemer in de vastgoed.Daarnaast werk ik bij voor tv/films/commercials etc.
Nou, ik vond het een hele mooie auto en hij rijdt fantastisch!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:42 schreef m.y.m het volgende:
[..]
ik zou op mijn 19de wel wat anders kopen dan een familie volvo voor 75kals ik het geld had.
True, je hebt gelijk!quote:
leder interieur ? ik hoop het wel voor jequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:48 schreef Roellie80 het volgende:
Merk: Mercedes
Model: E 280
Bouwjaar: 2001
Omdat het bazen auto's zijn
Ik zie het probleem niet. Raad overigens niet aan om er een C180 op te zetten. Dan duurt de 0-100 acceleratie ongeveer 5 kalenders.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nissan Almera 1.4 S uit 1998.
Ik rijd al jaren Nissan en ze doen het prima. En deze heeft airco. De volgende wordt trouwens wel iets pittiger, want met deze kun je geen fatsoenlijke aanhanger trekken.
wat voor uitvoering is het ???quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef Sparqq het volgende:
merk: Peugeot
model: 205, 1.1 benzine
bouwjaar: 1992
Deze auto gekocht omdat ik een goedkope auto wilde en dat is gelukt; 15 euro wegenbelasting en 10 euro verzekering. Verder rijdt de auto ongeveer een op 16, wat ik niet slecht vind voor een oude auto.
Trouwens, hij is te koop ivm emigratie.
Lexus = baasquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:59 schreef Shivo het volgende:
Wat een oude autos in dit topic. En de drie nieuwere auto's zijn allemaal Volvo, what are the odds?
Hier, een Lexus IS250 uit 2008 omdat het een bazenauto is.
bazenbakquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:31 schreef swollywood het volgende:
Merk: Saab
Type: 9-5 2.0T Estate
Bouwjaar: 2000
[ afbeelding ]
Na mijn vorige auto (Mitsubishi Galant) wilde ik een degelijke zweedse auto. Eerst naar Volvo gekeken, maar toen gevallen voor de Saab.
check je de olie regelmatig ?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ford Mondeo 1.8
1997
Is eigenlijk van mijn pa, maar is vooral als afragbak voor mij en mijn broertje bedoeld. Wat we met veel liefde doen.
Laat ik het zo zeggen: het mag niet. Hij mag maar 850 kilo trekken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:18 schreef Lorinser het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Raad overigens niet aan om er een C180 op te zetten. Dan duurt de 0-100 acceleratie ongeveer 5 kalenders.
[ afbeelding ]
Rij zelf met een E430 van 98. Omdat 6 cilinders gewoon niet toereikend zijn en het verbruik hetzelfde en soms nog beter is. Daarnaast ook een W639 Vito automaat uit 2007.
Ook heb ik nog een W114 280E. Leuk als lassen je hobby is
Ook mooie auto! Zat ook eerst over die na te denken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef tupolev141 het volgende:
Merk: Volvo XC60 D5
Bouwjaar: 2012
Reden: Wilde een nieuwe SAAB, maar die gingen failliet. Om dan toch maar iets 'zweeds' te kopen kwam de Volvo in het vizier.
Wow, dat doe je goed! En zeer snel carriere gemaakt aangezien je eerder dit jaar nog als uitzendkracht bij Randstad aan de slag was. Weet je zeker dat je niet in de war bent met iemand anders??quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:27 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Klopt, die van mij was +/- 75k.
Werk als zzp'er in de zorg en daarnaast ondernemer in vastgoed.Daarnaast werk ik bij voor tv/films/commercials etc.
We hebben dit jaar onze Mii ingeruild voor een A1. Mis de Mii niet.quote:Op zondag 1 september 2013 08:27 schreef geppie het volgende:
Seat MII 2013
Waarom? Goeie vraag, ik mis mijn Polo nog dagelijks
Moet zeggen dat een XC70 op veel vlakken handiger is. Grotere koffer, zuiniger ook. Maar mijn vorige auto was 4.60m zoals de XC60 en dus had ik zoiets van hmm hoef ik me niet aan te passen op zoek naar een parkeerplaatsquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:24 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Ook mooie auto! Zat ook eerst over die na te denken.
Wat ben jij er maandelijks ong aan kwijt? Twijfel wegens maandlasten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:59 schreef Shivo het volgende:
Wat een oude autos in dit topic. En de drie nieuwere auto's zijn allemaal Volvo, what are the odds?
Hier, een Lexus IS250 uit 2008 omdat het een bazenauto is.
Wat verbruikt die waggie als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:22 schreef Mano_ het volgende:
Peugeot 406 Coupe V6 uit 1998.
Omdat het een bloedmooie auto is, en het Peug weer gelukt is de perfecte balans tussen comfort en handling te vinden. En dat geluid
Niet te vergelijken want ik woon niet in Nederland. Aan onderhoud, behalve de normale beurten, tot nu toe helemaal niks en heb de auto nu drie jaar.quote:Op zondag 1 september 2013 10:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat ben jij er maandelijks ong aan kwijt? Twijfel wegens maandlasten.
1:11 bij lange afstanden, 1:8 in de stad en 1:2 op het circuitquote:Op zondag 1 september 2013 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat verbruikt die waggie als ik vragen mag?
Whut?quote:quattro touring
Die 1 op 2 haal je nooit met die auto. Daar geloof ik echt niks van. Tuurlijk met wat stampen zal het al snel minder dan 1 op 8 worden, maar 1 op 2? Nee, dat geloof ik niet.quote:Op zondag 1 september 2013 17:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
1:11 bij lange afstanden, 1:8 in de stad en 1:2 op het circuit
En een litertje olie op ca. 7500km
Welk circuit rij jequote:Op zondag 1 september 2013 17:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
1:11 bij lange afstanden, 1:8 in de stad en 1:2 op het circuit
En een litertje olie op ca. 7500km
Ik zou willen dat je gelijk hebtquote:Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die 1 op 2 haal je nooit met die auto. Daar geloof ik echt niks van. Tuurlijk met wat stampen zal het al snel minder dan 1 op 8 worden, maar 1 op 2? Nee, dat geloof ik niet.
Zandvoort en Zolder. Vooral Zolder, want dichterbij. Ben afgelopen tijd een paar keer op Assen geweest. Helaas niet zelf gereden, maar het is wel een erg mooi circuit. Staat op het verlanglijstjequote:
Ik rij geen circuit, heb pas bijna m'n rijbewijsquote:Op zondag 1 september 2013 21:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zandvoort en Zolder. Vooral Zolder, want dichterbij. Ben afgelopen tijd een paar keer op Assen geweest. Helaas niet zelf gereden, maar het is wel een erg mooi circuit. Staat op het verlanglijstje
Maar dan dus niet met de coupe, daar hebben we de 205 GTi voor.
Jij?
Inderdaad, maar hoe bedoel je dat laatste?quote:Op zondag 1 september 2013 10:19 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat een XC70 op veel vlakken handiger is. Grotere koffer, zuiniger ook. Maar mijn vorige auto was 4.60m zoals de XC60 en dus had ik zoiets van hmm hoef ik me niet aan te passen op zoek naar een parkeerplaatsen dat ie hoger op zijn poten staat is ook beter voor me. Ik rijd vrij vaak onverhard (niet voor het werk). Ieder zijn meug dus.
En als antwoord op het statement "er is veel leukers voor 75k op je 19e" geldt persoonlijke voorkeur ook, maar nog meer dat je soms wat rationeler en pragmatischer keuzes moet maken. Hoort bij volwassen worden zeker.
Damn son, waar heb je dat geld vandaanquote:Op maandag 2 september 2013 07:44 schreef boegschroef het volgende:
Dagelijks:
Merk: BMW
Model: Z4 3.5i
Bwjr: 2012
Mooi weer dagen:
Merk: ford
Model: mustang fastback gt 347
Bwjr: 66
Voor grote spullen te vervoeren:
Merk: chevrolet
Model: suburban 6.5 tdi
Bwjr: 96
Trackdays:
Model: 320i
Bwjr: 86
Merk: ford
Model: mustang boss T/A 351
Bwjr: 70
wat boeit dat?quote:Op maandag 2 september 2013 08:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Damn son, waar heb je dat geld vandaan
Heb je die groene kever nog?quote:Op maandag 2 september 2013 00:09 schreef T42 het volgende:
merk Nissan
model Sunny
bouwjaar 1987
krijgertje was gratis en mag hem van oma pas na 3 jaar verkopen
oma kon met deze auto met 1 tank het hele jaar rijden, werd elk jaar bij de apk afgetankt en daar tussen nooit.
heb meerdere auto's maar deze gebruik ik het meeste
08 modelquote:Op maandag 2 september 2013 15:48 schreef Roemeen013 het volgende:
Merk: Mercedes
Model: S500
Jaar: 2008
Bij een Mercedes s klasse hoort diequote:Op maandag 2 september 2013 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
08 model2014 model
Tevens pics
Die vorige generatie is imo gewoon een zwaar kutmodelquote:Op maandag 2 september 2013 16:20 schreef Grielen het volgende:
[..]
Bij een Mercedes s klasse hoort diesmiley niet, of hij nou uit 1980 komt of uit 2012.
Maar nog steeds beter dan 90% van de overige auto's op de weg. Wat voor auto heb jij?quote:Op maandag 2 september 2013 16:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die vorige generatie is imo gewoon een zwaar kutmodel
Geen, ben 17quote:Op maandag 2 september 2013 16:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Maar nog steeds beter dan 90% van de overige auto's op de weg. Wat voor auto heb jij?
quote:
Ik kraak auto's af. En waarom zou ik je niet mogen afkraken?quote:
Omdat je volgend jaar in een. Renault 19 ofzoiets rijdt. En btw is s klasse uit 2008 mooier dan een s klasse 2012.quote:Op maandag 2 september 2013 16:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik kraak auto's af. En waarom zou ik je niet mogen afkraken?
Niks mis met een mooie Renault 19quote:Op maandag 2 september 2013 16:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je volgend jaar in een. Renault 19 ofzoiets rijdt. En btw is s klasse uit 2008 mooier dan een s klasse 2012.
quote:Op maandag 2 september 2013 00:09 schreef T42 het volgende:
oma kon met deze auto met 1 tank het hele jaar rijden, werd elk jaar bij de apk afgetankt en daar tussen nooit.
soow dude, jij rijdt met een vrachtauto rond ? wat verbruikt dat ?quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
08 model2014 model
Tevens pics
Mee eens, maar die ik heb gepost is wel mooier.quote:Op maandag 2 september 2013 16:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je volgend jaar in een. Renault 19 ofzoiets rijdt. En btw is s klasse uit 2008 mooier dan een s klasse 2012.
De grap is dat het eigenlijk echt een vrachtwagen is, maar omgekeurd tot personenwagen... Weegt 3050 kg op papier, wat betekend dat je met 5 personen er niks meer in mag laden :squote:Op maandag 2 september 2013 16:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
soow dude, jij rijdt met een vrachtauto rond ? wat verbruikt dat ?
Pak dan de vrachtwagenpomp, die hebben pompen met capaciteiten van 130l/min geloof ikquote:Op maandag 2 september 2013 19:07 schreef boegschroef het volgende:
Ps 160 liter diesel tanken duurt lang;)
wel iets meer he, een sunny heeft toch wel iets van een 40liter tankje ?!quote:
pff, blijft indrukwekkend, een 6.5 tdiquote:Op maandag 2 september 2013 19:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De grap is dat het eigenlijk echt een vrachtwagen is, maar omgekeurd tot personenwagen... Weegt 3050 kg op papier, wat betekend dat je met 5 personen er niks meer in mag laden :s
Ps 160 liter diesel tanken duurt lang;)
Niet lullig bedoeld, maar ten eerste het is een duurdere auto dan de meeste op de weg (1e eigenaar) en sneller dan de rest want 5,6 naar de 100.quote:Op maandag 2 september 2013 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
08 model2014 model
Tevens pics
Heel mooi inderdaad, wees te kijken paar weken terug. Mijn vader gaat er waarschijnlijk een kopen, ik mag het doen met mijn eigen oude W221...quote:
Wist niet dat zakkenrollen zo goed verdiendequote:Op maandag 2 september 2013 20:56 schreef Roemeen013 het volgende:
In ieder geval, als je een zwarte S500 ziet rijden in Tilburg met Roemeens kenteken ben ik het, zwaai maar.
Haal eerst maar eens je theoriequote:Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef Braddie het volgende:
Wat: Fiat Cinquecento 900s.
Bouwjaar: 1996.
Waarom?: Auto is van m`n ma, maar ze wilde hem aan mij geven als ik m`n rijbewijs had gehaald, helaas heb ik dit nog niet, maar de auto is al wel van * mij * Half. (Als is hij in Oktober APK afgekeurd en gaat hij naar de sloop)
(als ik m`n rijbewijs heb word het wel wat anders, dit karretje is grappig, als je flink wat geld wilt uitgeven aan onderhoud, mijn eerste echte auto word een Mercedes)
Moet jij nodig zeggen.quote:Op maandag 2 september 2013 21:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wist niet dat zakkenrollen zo goed verdiende
[..]
Haal eerst maar eens je rijbewijs
Gast, wat wil je nou? Ga eerst zelf je fucking rijbewijs halen, ik wil echt wel weten wat jouw eerste auto wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 21:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Haal eerst maar eens je theorie
Maak maar een grapje manquote:Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef Roemeen013 het volgende:
[..]
Gast, wat wil je nou? Ga eerst zelf je fucking rijbewijs halen, ik wil echt wel weten wat jouw eerste auto wordt.
Weer een grapje.quote:Op maandag 2 september 2013 21:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maak maar een grapje man
Mijn eerste auto wordt waarschijnlijk een Audi A5 Coupe
Wait,whut?? Jij rijdt met een Sunny maar 300 km op een tank? Is het een automaat??quote:Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef T42 het volgende:
[..]
en op 1 tank kun je 300km rijdending had ook maar 120dk op de teller met de leeftijd 25 jaar
Oh ik wou al zeggen...quote:Op maandag 2 september 2013 21:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maak maar een grapje man
Mijn eerste auto wordt waarschijnlijk een Audi A5 Coupe
Oeh, een DSquote:Op maandag 2 september 2013 21:07 schreef Landyacht het volgende:
Een japans, een duits en een amerikaans autootje hier. Types ben ik vergeten, ben niet zo van de auto's. Zoek nog een franse godin btw. Iemand?
Niet lullg bedoeld hoor:quote:Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef Roemeen013 het volgende:
[..]
Heel mooi inderdaad, wees te kijken paar weken terug. Mijn vader gaat er waarschijnlijk een kopen, ik mag het doen met mijn eigen oude W221...
3, 4 of 5?quote:
Oh die waggiequote:
DS spreek je in het Frans net zo uit als "déesse", wat godin betekent.... er is dus maar één Franse godin, en daar hoort geen cijfer achter.quote:Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh die waggiemoest wel googlen
Dan kunnen we het forum wel opdoeken.quote:Op maandag 2 september 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
DS spreek je in het Frans net zo uit als "déesse", wat godin betekent.... er is dus maar één Franse godin, en daar hoort geen cijfer achter.
Maar misschien moet je je complete gebrek aan ontwikkeling en autokennis niet met zo'n grote bek het forum opslingeren.... dat zou je sieren.
Jahoor, bedankt voor de tipquote:Op maandag 2 september 2013 07:42 schreef JohnB52 het volgende:
@2cv, heb je je Saab hier al gepost?:
PTA / SAAB-liefhebbers topic NR.5 !
dat schijnen wel okee kekke bakjes te zijn hequote:Op zondag 1 september 2013 21:16 schreef TC_Artemis het volgende:
Alto'tje uit 2000 want cheapie student. Rijd 1:20-22 en kost me 25 euro per maand. We zijn er van de zomer nog 1300km*2 mee naar frankrijk gereden
(4 gasten + bagage) reed nogsteeds steevast 1:20
.
Ik had de trouwerij uitgesteld.quote:Op maandag 2 september 2013 23:58 schreef Leandra het volgende:
Het zou onze trouwauto zijn, maar helaas niet op tijd hersteld van een brandschade
Toen hebben we de Saab maar extra goed door de wasstraat gehaald.
Om ons achteraf te realiseren dat we geen foto's bij de auto gemaakt hebben
Je lult uit je nek. Je zegt dat je een S500 hebt en aan je toerenteller te zien plaats je een foto van een diesel.quote:
Ik heb geen s klasse...quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Je lult uit je nek. Je zegt dat je een S500 hebt en aan je toerenteller te zien plaats je een foto van een diesel.
50 euro gaat er in en daar doet hij 300km mee ongeveer (automaat zuipt wat meer)quote:Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wel iets meer he, een sunny heeft toch wel iets van een 40liter tankje ?!
mijn opa reed ook sunny, 2 modellen, de oudere vierkante, en daarna een sunny met bol kontje.
mijn 1e auto was meteen mijn droom autoquote:Op maandag 2 september 2013 21:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Haal eerst maar eens je theorie
Nee, maar 300 km halen op een tank van 50 liter is wel heel knap.quote:Op maandag 2 september 2013 21:27 schreef bokkepoot het volgende:
Korte stukjes rijden is niet echt goed voor het verbruik.
Is jouw tankontluchting dan wel goed? Ik heb zelf ook een Sunny automaat gehad en die deed 1 op 10, dus daar moest ik na 450 kilometer eens gaan tanken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:08 schreef T42 het volgende:
[..]
50 euro gaat er in en daar doet hij 300km mee ongeveer (automaat zuipt wat meer)
meer gaat er niet in dan loopt hij over en minder en ik sta weer stil met een vieze carburateur
[ afbeelding ]
tot morgen heb ik deze nog50 euro gekocht hier op fok
met apk tot okt 2013
[ afbeelding ]
en had wat tijd over
[ afbeelding ]
Ik deed het dagelijks ongeveer met een Renault Master, ding liep 1 op 5,5 met een tankje van 60 literquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar 300 km halen op een tank van 50 liter is wel heel knap.
Een Renault Master is geen Nissan Sunny.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik deed het dagelijks ongeveer met een Renault Master, ding liep 1 op 5,5 met een tankje van 60 liter
Nee maar dat apparaat is echt ook heerlijk absurd, we hebben er nog 1 staan met een 140 liter tank en die heeft bijna de helft meer aan pk's en verbruikt ongeveer 1 op 9quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Een Renault Master is geen Nissan Sunny.Zelf ook voor mijn werk een Master gehad, maar die deed 1 op 8,8 met een tank van 100 liter.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:26 schreef Matel het volgende:
Weinig Mazda rijders trouwens in dit topic.
met zijn allen naar het circuit ?quote:Op woensdag 4 september 2013 01:54 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is trouwens een 'trackday'...?
Wij hebben een Mazda 6 zowel in Sedan als in touring uitvoering gehad. Die diesels daarvan rijden behoorlijk fijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 00:13 schreef Housekeeper het volgende:
[..]![]()
Voor de kilometers: Mazda 6 Sportbreak 2.0 CiTD Ambition uit 2006. Ruime en snelle auto, van werkelijk alle luxe voorzien![]()
Als 2e auto: Nissan Micra K10 1.2 automaat uit 1989. Die doet nog zo'n 1000 km per jaar
.
Ze rijden fantastisch idd. Het nieuwe model zou ik ook wel eens willen proberen. Misschien over een paar jaar. Het is gewoon heerlijk sportief karren. Altijd heb ik het gevoel dat ik over heb onder het pedaal. De auto nodigt altijd uit tot "meer"quote:Op woensdag 4 september 2013 10:09 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Wij hebben een Mazda 6 zowel in Sedan als in touring uitvoering gehad. Die diesels daarvan rijden behoorlijk fijn.
Nu hebben we een Mazda 6 uit 2009, ook diesel. Sedan met business uitvoering. Rijdt geweldig.
raarquote:Op woensdag 4 september 2013 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
(sterker nog, was aangemeld als vrachtwagen, incluus tachograaf)
http://v2.autofans.nl/trackagendaquote:Op woensdag 4 september 2013 01:54 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is trouwens een 'trackday'...?
Oud, geen idee welk model, was de auto van schoonpa die hem voor zijn bosbouw bedrijf hadquote:Op woensdag 4 september 2013 13:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
raar
nissan patrol is terreinauto/jeep
in dit topic post er iemand een suburban 6.5tdi te hebben, die als vrachtauto geregistreerd stond 3 ton wegende.
een nissan patrol komt daar toch niet aan ? welk model en jaar is het ?
heb ook eens in een patrol gereden, een ouwtje, '88 ofzo, pfff zwaar langzaam stug, net een tank
Ow ja.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:38 schreef T42 het volgende:
@kentekenplaat.
50 euro=30 liter/300km= 1:10
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:53 schreef promisionxexposed het volgende:
Nog even wachten maar binnenkort een Toyota Aygo bouwjaar 2007 1.0-1.2V
Waarom?
Het is een kleine en zuinige auto
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:53 schreef promisionxexposed het volgende:
Nog even wachten maar binnenkort een Toyota Aygo bouwjaar 2007 1.0-1.2V
Waarom?
Het is een zuinig hondenhokje
Nicequote:Op donderdag 5 september 2013 14:49 schreef Mokkels het volgende:
Volkswagen kever
1974
Gewoon, omdat ik het een mooie auto vind.
Terecht. Heb je pics?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:02 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Jep!Ben er stiekem ook heel erg trots op.
Vind ik ook! Zouden er meer moeten doen.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Terecht. Heb je pics?
Dames met oldtimers is altijd leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mokkels op 05-09-2013 15:18:16 ]
quote:Op donderdag 5 september 2013 15:05 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Vind ik ook! Zouden er meer moeten doen.Lache. Chicks in oldtimersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
een mx-5 is een "degelijke cabriolet"quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik ben gelukkig niet zo lang, iemand van <1.85 zit inderdaad met het stuur tussen z'n benen. Maar qua interieur zijn mx-5jes wel goed uitgerust hoor. Solide dashboard, lederen stuur/pook en goede sportstoelen.
Ja, degelijk zijn ze wel, maar idd niet immuun voor roest. De mijne heeft ook een nieuwe dorpel, en de lak is ook niet meer 100%. Maar dat mag je ook wel verwachten, 21 jaar oud voor een daily-ride.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een mx-5 is een "degelijke cabriolet"
met een aluminium carroserie en blok zou het wel eens een heel gewilde longtimer kunnen worden, niet ?
Diesel of benzine? Heb zelf een oude Punto op benzine uit 2003 en hoewel ie zuinig is, ben ik ook naar een Grande Punto of EVO aan het kijken.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef DDriver het volgende:
Merk: Fiat
Model: Punto Evo
Bouwjaar: 2011
Waarom: Lekker zuinig rijden en toch een mooi autootje!
Wij hebben ook net een nieuwe dorpel (Duitse import uit 2000)quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:03 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Ja, degelijk zijn ze wel, maar idd niet immuun voor roest. De mijne heeft ook een nieuwe dorpel, en de lak is ook niet meer 100%. Maar dat mag je ook wel verwachten, 21 jaar oud voor een daily-ride.
Ik rijd een benzine. Haal er ongeveer 1:17 mee. Stukken beter dan 1:12 in onze 206 die we hiervoor hadden. Wanneer je diesel gaat rijden haal je de 1:20 met gemak! Als je je wil verdiepen in de Grande Punto of de Evo kijk dan eens op het forum van www.grandepuntoclub.nl hier is veel nuttige informatie te vinden!quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:08 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Diesel of benzine? Heb zelf een oude Punto op benzine uit 2003 en hoewel ie zuinig is, ben ik ook naar een Grande Punto of EVO aan het kijken.
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:47 schreef DDriver het volgende:
[..]
Ik rijd een benzine. Haal er ongeveer 1:17 mee. Stukken beter dan 1:12 in onze 206 die we hiervoor hadden. Wanneer je diesel gaat rijden haal je de 1:20 met gemak! Als je je wil verdiepen in de Grande Punto of de Evo kijk dan eens op het forum van www.grandepuntoclub.nl hier is veel nuttige informatie te vinden!
quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)
Maar aangezien een GP toch een slagje groter is en er beter uitziet, ben ik ook aan het rondkijken. Moet wel eentje zijn waar een beetje goeie en sterke motor inzit. Heb nu een 1.2 met 85pk, en die motor draait "slechts" 3200 toeren met 120. Mijn oude Punto 1.1 uit 1997 deed 120 over de 4000 toeren, en dat is dan niet echt comfortabel (en zuinig) meer. Er zijn ook GP's die met 120 4000 toeren draait, en dat vind ik gewoon niet fijn meer rijden.
Ook wil ik geen kale uitvoering. Wil wel eentje met LM velgen, audio-installatie met subwoofer (af-fabriek), en sportstoelen. Dat heeft mijn huidige Punto ook. Die gewone stoelen in de GP lijken nergens naar.
Ook vanwege mijn rug ben ik benieuwd of een Grande Punto betere stoelen heeft dan waar ik nu in rij. Soms kom ik met rugklachten uit de auto als ik een uurtje gereden heb, soms niet.
Diesel is nu nog te duur ivm wegenbelasting, maar zou zomaar kunnen dat ik de komende jaren zoveel ga rijden dat een dieseltje financieel goedkoper is. Nog even zien hoe dat gaat.
Als ik het zo lees kan je het beste voor een Abarth GP of Evo gaanquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)
Maar aangezien een GP toch een slagje groter is en er beter uitziet, ben ik ook aan het rondkijken. Moet wel eentje zijn waar een beetje goeie en sterke motor inzit. Heb nu een 1.2 met 85pk, en die motor draait "slechts" 3200 toeren met 120. Mijn oude Punto 1.1 uit 1997 deed 120 over de 4000 toeren, en dat is dan niet echt comfortabel (en zuinig) meer. Er zijn ook GP's die met 120 4000 toeren draait, en dat vind ik gewoon niet fijn meer rijden.
Ook wil ik geen kale uitvoering. Wil wel eentje met LM velgen, audio-installatie met subwoofer (af-fabriek), en sportstoelen. Dat heeft mijn huidige Punto ook. Die gewone stoelen in de GP lijken nergens naar.
Ook vanwege mijn rug ben ik benieuwd of een Grande Punto betere stoelen heeft dan waar ik nu in rij. Soms kom ik met rugklachten uit de auto als ik een uurtje gereden heb, soms niet.
Diesel is nu nog te duur ivm wegenbelasting, maar zou zomaar kunnen dat ik de komende jaren zoveel ga rijden dat een dieseltje financieel goedkoper is. Nog even zien hoe dat gaat.
Ik denk dat een Grande Punto Sport uitvoerig 1.4 met 95 of 120pk ruim voldoende is. Ik rij meestal niet zo hard.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:30 schreef DDriver het volgende:
[..]
[..]
Als ik het zo lees kan je het beste voor een Abarth GP of Evo gaan. Kost wat, maar dat heb je wel de meest gave uitvoering! Op Speurders staat er nog één te koop voor ¤14.000
Kleine correctie zelfs mijn beperkte ds kennis zegt dat er wel degelijk cijfers achter DS staat. Degene die ik ken zijn de 19 en 21, of eventueel een I'tje ervoor.quote:Op maandag 2 september 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
DS spreek je in het Frans net zo uit als "déesse", wat godin betekent.... er is dus maar één Franse godin, en daar hoort geen cijfer achter.
Maar misschien moet je je complete gebrek aan ontwikkeling en autokennis niet met zo'n grote bek het forum opslingeren.... dat zou je sieren.
Haha snap ik. Ik weet niet wat precies het prijsverschil is, maar een 1.4 kan je ook nog heel mooi chippen.quote:Op zondag 8 september 2013 09:58 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik denk dat een Grande Punto Sport uitvoerig 1.4 met 95 of 120pk ruim voldoende is. Ik rij meestal niet zo hard.
Die sport uitvoerig zijn al lekker aangekleed, Abarth is ook gaaf maar dan ben ik gelijk door al mijn spaargeld heen. Ben nog een studentje he
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ford focus uit 2002, omdat het hier de goedkoopst verzekerbare nog fatsoenlijke auto is.
Lekker hoor. 1 keer in mögen rijden zo'n 535D. Blijft maar gaan. Heerlijke motor.quote:Op zondag 8 september 2013 02:19 schreef tong_poh het volgende:
Model: 535d
Bouwjaar: 2006
Waarom: Op dat moment was het precies wat ik zocht. Genoeg ruimte voor achter passagiers. Veel trekkracht op lage toeren. In vergelijking met even krachtige benzineversies ongeveer even snel maar zuiniger. Automaatbak. Oh ja, en niet geheel onbelangrijk. Ik vind het een mooie auto.
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij datquote:Op woensdag 18 september 2013 10:56 schreef fathank het volgende:
Golf 2 is dat toch met digitale snelheidsmeter?
Heb je pics?
Sweetquote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij dat
[ afbeelding ]
die gaan ook vet hardquote:Op woensdag 18 september 2013 13:57 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
thanxen voor de liefhebbers een foto van de buitenkant
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:57 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
thanxen voor de liefhebbers een foto van de buitenkant
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:06 schreef Betuwenaar het volgende:
Jazekers, compressie van de cilinders weer zoals het hoort, andere nokkenas, andere kleppen, nieuwe chip en spaghetti uitlaatspruitstuk. Dit is een van de snellere GTI 8v's in Nederland
.
Zo'n Edition Blue zijn best zeldzaam maar wel super gaaf
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:00 schreef Freddeh het volgende:
Nog even een keertje waarom ik een Polo 1.9D rijd uit 1998....
Betrouwbaarheid.
[ afbeelding ]
Zo bazigquote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij dat
[ afbeelding ]
1.9 SDI?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:00 schreef Freddeh het volgende:
Nog even een keertje waarom ik een Polo 1.9D rijd uit 1998....
Betrouwbaarheid.
1:10? Die van ons rijdt toch zeker wel 1:13..quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:04 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]![]()
Merk: Ford
Type: Focus (hatchback)
Bouwjaar: 27-11-2002
Waarom: Redelijk pittig (1988 cm³) wagentje dat geen moeite heeft op de snelweg, waarmee het comfortabel woon-werk rijden is en die door mijn vriendins "kinderwagentest" is gekomen. Daarnaast tweedehands ook nog enigszins betaalbaar. Enige minpunt is het verbruik (1:10).
Nee, mechanische diesel heb ik. Kun je nog wat meer zelf mee spelen ookquote:Op donderdag 19 september 2013 11:52 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
1.9 SDI?
Mijn Polo diesel staat nu op 317.000 en rijdt als een zonnetje uberbetrouwbaar blok de 1.9 diesel van volkswagen
Met of zonder turbo. Ik heb het dieselblok zonder turbo, zit geen gang maar wel 1 op 22.5quote:Op donderdag 19 september 2013 12:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, mechanische diesel heb ik. Kun je nog wat meer zelf mee spelen ookMaar gisteren dus 333.333 aangetikt en het blok geeft gewoon geen krimp nog na al die jaren. Tuurlijk, ze maken wat lawaai, maar de kwaliteit van die gietijzeren blokken is er ook wel naar. En 1:20 rijden he
Zonder turbo he. Met turbo maakt het een TDI hequote:Op donderdag 19 september 2013 12:16 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Met of zonder turbo. Ik heb het dieselblok zonder turbo, zit geen gang maar wel 1 op 22.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |