een mx-5 is een "degelijke cabriolet"quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:31 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik ben gelukkig niet zo lang, iemand van <1.85 zit inderdaad met het stuur tussen z'n benen. Maar qua interieur zijn mx-5jes wel goed uitgerust hoor. Solide dashboard, lederen stuur/pook en goede sportstoelen.
Ja, degelijk zijn ze wel, maar idd niet immuun voor roest. De mijne heeft ook een nieuwe dorpel, en de lak is ook niet meer 100%. Maar dat mag je ook wel verwachten, 21 jaar oud voor een daily-ride.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een mx-5 is een "degelijke cabriolet"
met een aluminium carroserie en blok zou het wel eens een heel gewilde longtimer kunnen worden, niet ?
Diesel of benzine? Heb zelf een oude Punto op benzine uit 2003 en hoewel ie zuinig is, ben ik ook naar een Grande Punto of EVO aan het kijken.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef DDriver het volgende:
Merk: Fiat
Model: Punto Evo
Bouwjaar: 2011
Waarom: Lekker zuinig rijden en toch een mooi autootje!
Wij hebben ook net een nieuwe dorpel (Duitse import uit 2000)quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:03 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Ja, degelijk zijn ze wel, maar idd niet immuun voor roest. De mijne heeft ook een nieuwe dorpel, en de lak is ook niet meer 100%. Maar dat mag je ook wel verwachten, 21 jaar oud voor een daily-ride.
Ik rijd een benzine. Haal er ongeveer 1:17 mee. Stukken beter dan 1:12 in onze 206 die we hiervoor hadden. Wanneer je diesel gaat rijden haal je de 1:20 met gemak! Als je je wil verdiepen in de Grande Punto of de Evo kijk dan eens op het forum van www.grandepuntoclub.nl hier is veel nuttige informatie te vinden!quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:08 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Diesel of benzine? Heb zelf een oude Punto op benzine uit 2003 en hoewel ie zuinig is, ben ik ook naar een Grande Punto of EVO aan het kijken.
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:47 schreef DDriver het volgende:
[..]
Ik rijd een benzine. Haal er ongeveer 1:17 mee. Stukken beter dan 1:12 in onze 206 die we hiervoor hadden. Wanneer je diesel gaat rijden haal je de 1:20 met gemak! Als je je wil verdiepen in de Grande Punto of de Evo kijk dan eens op het forum van www.grandepuntoclub.nl hier is veel nuttige informatie te vinden!
quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)
Maar aangezien een GP toch een slagje groter is en er beter uitziet, ben ik ook aan het rondkijken. Moet wel eentje zijn waar een beetje goeie en sterke motor inzit. Heb nu een 1.2 met 85pk, en die motor draait "slechts" 3200 toeren met 120. Mijn oude Punto 1.1 uit 1997 deed 120 over de 4000 toeren, en dat is dan niet echt comfortabel (en zuinig) meer. Er zijn ook GP's die met 120 4000 toeren draait, en dat vind ik gewoon niet fijn meer rijden.
Ook wil ik geen kale uitvoering. Wil wel eentje met LM velgen, audio-installatie met subwoofer (af-fabriek), en sportstoelen. Dat heeft mijn huidige Punto ook. Die gewone stoelen in de GP lijken nergens naar.
Ook vanwege mijn rug ben ik benieuwd of een Grande Punto betere stoelen heeft dan waar ik nu in rij. Soms kom ik met rugklachten uit de auto als ik een uurtje gereden heb, soms niet.
Diesel is nu nog te duur ivm wegenbelasting, maar zou zomaar kunnen dat ik de komende jaren zoveel ga rijden dat een dieseltje financieel goedkoper is. Nog even zien hoe dat gaat.
Als ik het zo lees kan je het beste voor een Abarth GP of Evo gaanquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
1:17 is best netjes ja. In deze auto haal ik de 1:20 ook wel, maar dat zal wel niet meer het geval zijn in de GP (zwaardere auto)
Maar aangezien een GP toch een slagje groter is en er beter uitziet, ben ik ook aan het rondkijken. Moet wel eentje zijn waar een beetje goeie en sterke motor inzit. Heb nu een 1.2 met 85pk, en die motor draait "slechts" 3200 toeren met 120. Mijn oude Punto 1.1 uit 1997 deed 120 over de 4000 toeren, en dat is dan niet echt comfortabel (en zuinig) meer. Er zijn ook GP's die met 120 4000 toeren draait, en dat vind ik gewoon niet fijn meer rijden.
Ook wil ik geen kale uitvoering. Wil wel eentje met LM velgen, audio-installatie met subwoofer (af-fabriek), en sportstoelen. Dat heeft mijn huidige Punto ook. Die gewone stoelen in de GP lijken nergens naar.
Ook vanwege mijn rug ben ik benieuwd of een Grande Punto betere stoelen heeft dan waar ik nu in rij. Soms kom ik met rugklachten uit de auto als ik een uurtje gereden heb, soms niet.
Diesel is nu nog te duur ivm wegenbelasting, maar zou zomaar kunnen dat ik de komende jaren zoveel ga rijden dat een dieseltje financieel goedkoper is. Nog even zien hoe dat gaat.
Ik denk dat een Grande Punto Sport uitvoerig 1.4 met 95 of 120pk ruim voldoende is. Ik rij meestal niet zo hard.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:30 schreef DDriver het volgende:
[..]
[..]
Als ik het zo lees kan je het beste voor een Abarth GP of Evo gaan. Kost wat, maar dat heb je wel de meest gave uitvoering! Op Speurders staat er nog één te koop voor ¤14.000
Kleine correctie zelfs mijn beperkte ds kennis zegt dat er wel degelijk cijfers achter DS staat. Degene die ik ken zijn de 19 en 21, of eventueel een I'tje ervoor.quote:Op maandag 2 september 2013 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
DS spreek je in het Frans net zo uit als "déesse", wat godin betekent.... er is dus maar één Franse godin, en daar hoort geen cijfer achter.
Maar misschien moet je je complete gebrek aan ontwikkeling en autokennis niet met zo'n grote bek het forum opslingeren.... dat zou je sieren.
Haha snap ik. Ik weet niet wat precies het prijsverschil is, maar een 1.4 kan je ook nog heel mooi chippen.quote:Op zondag 8 september 2013 09:58 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik denk dat een Grande Punto Sport uitvoerig 1.4 met 95 of 120pk ruim voldoende is. Ik rij meestal niet zo hard.
Die sport uitvoerig zijn al lekker aangekleed, Abarth is ook gaaf maar dan ben ik gelijk door al mijn spaargeld heen. Ben nog een studentje he
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ford focus uit 2002, omdat het hier de goedkoopst verzekerbare nog fatsoenlijke auto is.
Lekker hoor. 1 keer in mögen rijden zo'n 535D. Blijft maar gaan. Heerlijke motor.quote:Op zondag 8 september 2013 02:19 schreef tong_poh het volgende:
Merk: BMW
Model: 535d
Bouwjaar: 2006
Waarom: Op dat moment was het precies wat ik zocht. Genoeg ruimte voor achter passagiers. Veel trekkracht op lage toeren. In vergelijking met even krachtige benzineversies ongeveer even snel maar zuiniger. Automaatbak. Oh ja, en niet geheel onbelangrijk. Ik vind het een mooie auto.
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij datquote:Op woensdag 18 september 2013 10:56 schreef fathank het volgende:
Golf 2 is dat toch met digitale snelheidsmeter?
Heb je pics?
Sweetquote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij dat
[ afbeelding ]
die gaan ook vet hardquote:Op woensdag 18 september 2013 13:57 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
thanxen voor de liefhebbers een foto van de buitenkant
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:57 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
thanxen voor de liefhebbers een foto van de buitenkant
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:06 schreef Betuwenaar het volgende:
Jazekers, compressie van de cilinders weer zoals het hoort, andere nokkenas, andere kleppen, nieuwe chip en spaghetti uitlaatspruitstuk. Dit is een van de snellere GTI 8v's in Nederland
.
Zo'n Edition Blue zijn best zeldzaam maar wel super gaaf
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:00 schreef Freddeh het volgende:
Nog even een keertje waarom ik een Polo 1.9D rijd uit 1998....
Betrouwbaarheid.
[ afbeelding ]
Zo bazigquote:Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Dat was een optie toendertijd en toevallig heeft die van mij dat
[ afbeelding ]
1.9 SDI?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:00 schreef Freddeh het volgende:
Nog even een keertje waarom ik een Polo 1.9D rijd uit 1998....
Betrouwbaarheid.
1:10? Die van ons rijdt toch zeker wel 1:13..quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:04 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]![]()
Merk: Ford
Type: Focus (hatchback)
Bouwjaar: 27-11-2002
Waarom: Redelijk pittig (1988 cm³) wagentje dat geen moeite heeft op de snelweg, waarmee het comfortabel woon-werk rijden is en die door mijn vriendins "kinderwagentest" is gekomen. Daarnaast tweedehands ook nog enigszins betaalbaar. Enige minpunt is het verbruik (1:10).
Nee, mechanische diesel heb ik. Kun je nog wat meer zelf mee spelen ookquote:Op donderdag 19 september 2013 11:52 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
1.9 SDI?
Mijn Polo diesel staat nu op 317.000 en rijdt als een zonnetje uberbetrouwbaar blok de 1.9 diesel van volkswagen
Met of zonder turbo. Ik heb het dieselblok zonder turbo, zit geen gang maar wel 1 op 22.5quote:Op donderdag 19 september 2013 12:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, mechanische diesel heb ik. Kun je nog wat meer zelf mee spelen ookMaar gisteren dus 333.333 aangetikt en het blok geeft gewoon geen krimp nog na al die jaren. Tuurlijk, ze maken wat lawaai, maar de kwaliteit van die gietijzeren blokken is er ook wel naar. En 1:20 rijden he
Zonder turbo he. Met turbo maakt het een TDI hequote:Op donderdag 19 september 2013 12:16 schreef Betuwenaar het volgende:
[..]
Met of zonder turbo. Ik heb het dieselblok zonder turbo, zit geen gang maar wel 1 op 22.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |