abonnement Unibet Coolblue
pi_130226856
Het begon allemaal hiermee: Foodgawker - feast your eyes!
Naar aanleiding van dat topic zijn we ook op Fok begonnen met showen van foto's van zelfgemaakte lekkernijen. :Y) Fok-Foodgawkers! Post hier foto's van je kookkunsten! En nu zijn we zijn alweer toe aan het dertiende deel!

Het idee:

- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen, photoshop, etc.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles.
- Het hoeft geen eigen verzonnen recept te zijn! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kun je net zo goed foto's posten!
- We hopen hiermee dat Fokkers op deze manier geïnspireerd raken om eens een beetje moeite te doen voor hun eigen avondeten!

Enkele (willekeurig) foto's uit deel 14:









pi_130226877
En hier maar weer verder :)

Laat ik maar gelijk beginnen.


Sezchuan Peper Runder Noodlesoep gemaakt dit weekend.
pi_130233071
En nog een, gisteren gemaakt.


Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
pi_130234357
Pastaatje, altijd lekker. Deze keer met kip en courgette.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  roze maandag 19 augustus 2013 @ 16:47:27 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_130241735
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
:9~ :9~
Your beauty never ever scared me.
pi_130241768
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
:9~
pi_130242440
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
Omg yum :9
pi_130242470
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
:9 :9 :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130246548
Tofu teriyaki met broccoli op gestoomde rijst. Voor de tofu liefhebber, door de grote blokjes kun je deze nog goed proeven.

pi_130269846
Hela, alweer een nieuw topic! *O*

Die garnalenkroketjes zien er waanzinnig lekker uit! Vond je het moeilijk om te maken, Mollemans? Ik zou het wel eens willen proberen. Ik eet garnalenkroketten eigenlijk alleen aan zee, in Scheveningen maar thuis vind ik ze ook vast erg lekker. :)

Noa, dank voor recept! Ik hou enorm van tofu, dus dit ga ik beslist een keer maken als mijn lief niet meeëet (die blieft geen tofu.. }:| )

Ontbijt hier was trouwens homemade platbrood (150 gram bloem, eidooier, scheut sojamelkmelk, halve theelepel gist, dit door elkaar geroerd en een nachtje op het aanrecht laten staan) met geklaarde boter, geroosterde radijsjes (20 min. op 200 graden in de oven) en wat blaadjes pimpernel

Let me see you stripped down to the bone
pi_130270101
Hoe kom je erop _O_ geroosterde radijsjes ?

Vanmorgen kwam ik dit recept tegen en ik vond het wel iets voor hier en speciaal voor minilot.
http://www.tartetaartan.n(...)l-lavendeltaart.html

Ben benieuwd of het je wat lijkt om te maken?
pi_130272233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:32 schreef minilot het volgende:
Hela, alweer een nieuw topic! *O*

Die garnalenkroketjes zien er waanzinnig lekker uit! Vond je het moeilijk om te maken, Mollemans? Ik zou het wel eens willen proberen. Ik eet garnalenkroketten eigenlijk alleen aan zee, in Scheveningen maar thuis vind ik ze ook vast erg lekker. :)

Noa, dank voor recept! Ik hou enorm van tofu, dus dit ga ik beslist een keer maken als mijn lief niet meeëet (die blieft geen tofu.. }:| )

Ontbijt hier was trouwens homemade platbrood (150 gram bloem, eidooier, scheut sojamelkmelk, halve theelepel gist, dit door elkaar geroerd en een nachtje op het aanrecht laten staan) met geklaarde boter, geroosterde radijsjes (20 min. op 200 graden in de oven) en wat blaadjes pimpernel

[ afbeelding ]
Hee Minilot, dank je. Nee vond het niet moeilijk om te maken. Bouillon van garnalendoppen is easy. Roux en de vulling van de kroket maken is ook makkelijk alleen moet je goed opletten dat je de vulling goed laat afkoelen. Anders is het namelijk lastig om de kroketjes te rollen :)

Vond het een behoorlijk makkelijk recept maar dat komt denk ik omdat het technieken zijn die ik allemaal al een keer gebruikt heb. Ze smaken overigens fantastisch, dus zeker een aanrader om een keer te bereiden. Vanavond maar eens receptje schrijven en op blog zetten als ik er aan toe kom.

Wat geweldig kleurrijk altijd, radijsjes :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:34:38 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130278663
Ik vind visbouillon en garnalenkoppenbouillon vaak gewoon niet lekker.
Gebruik dan dus liever een lichte kippenbouillon.
pi_130287914
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:07 schreef Molleman het volgende:
En hier maar weer verder :)

Laat ik maar gelijk beginnen.

[ afbeelding ]
Sezchuan Peper Runder Noodlesoep gemaakt dit weekend.
Heb het recept maar even online gezet voor de liefhebber.
pi_130288188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind visbouillon en garnalenkoppenbouillon vaak gewoon niet lekker.
Gebruik dan dus liever een lichte kippenbouillon.
Ook voor garnalenkroketjes dus ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:53 schreef Molleman het volgende:

[..]

Heb het recept maar even online gezet voor de liefhebber.
thx!!
pi_130288214
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:33 schreef DarkElf het volgende:
Pastaatje, altijd lekker. Deze keer met kip en courgette.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_130295293
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
En hier ook maar even het recept van opgeschreven.

Klik
pi_130295363
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:23 schreef n0a het volgende:
Tofu teriyaki met broccoli op gestoomde rijst. Voor de tofu liefhebber, door de grote blokjes kun je deze nog goed proeven.

[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit! Deze ga ik onthouden. Wordt eens tijd dat ik een keer iets lekkers ga maken met tofu ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:06:52 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130296343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:56 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Ook voor garnalenkroketjes dus ?

Yup. Daarom ging ik liever voor Edwin Katz' recept : http://kokrobin.wordpress(...)h-shrimp-croquettes/

Ik sla veel recepten over met visbouillon of bisque in de basis. Ik geloof best / weet dat het smakelijk kan zijn, maar in de praktijk is het dat vaak niet. Te vissig. En dan is een lichte kippenbouillon een veiliger keuze.
pi_130458197
Vandaag Chili met zelfgemaakt rode peper flatbread en een yoghurt/bieslook/knoflook dip. Recept nog een keer online zetten.

pi_130469597
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:29 schreef Molleman het volgende:
..zelfgemaakt rode peper flatbread
VERTEL! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_130470504
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:53 schreef minilot het volgende:

[..]

VERTEL! O+
Beetje zoals in onderstaande link. Alleen in plaats van Jalapenos heb ik het voor het bakken nog ingesmeerd met een soort van rode peper pasta.

Klik
pi_130472671
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:29 schreef Molleman het volgende:
Vandaag Chili met zelfgemaakt rode peper flatbread en een yoghurt/bieslook/knoflook dip. Recept nog een keer online zetten.

[ afbeelding ]
Godver, al jouw foto's zijn zo yummie :9~
pi_130475410


Citroencake met citroen glazuur en geroosterd amandel schaafsel. Ik bak niet zo vaak, maar deze is echt makkelijk en ontzettend lekker.
pi_130521638
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:18 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Citroencake met citroen glazuur en geroosterd amandel schaafsel. Ik bak niet zo vaak, maar deze is echt makkelijk en ontzettend lekker.
Ziet er goed uit n0a! Zal het recept eens meenemen. Over een tijdje jarig dus dan moet ik ook iets op tafel zetten 😊
pi_130530300
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:40 schreef Molleman het volgende:

[..]

Ziet er goed uit n0a! Zal het recept eens meenemen. Over een tijdje jarig dus dan moet ik ook iets op tafel zetten 😊
Dankje :). Had HET recept voor een gewone cake nog niet gevonden en vond vaak met zo'n pak nog het lekkerst. Deze is mijn favoriete "gewone" cake recept. Het glazuur en de amandelen geven het net een beetje extra en maken het helemaal af.
pi_130687375
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:52 schreef Molleman het volgende:
En nog een, gisteren gemaakt.

[ afbeelding ]
Zelfgemaakte Garnalenkroketten volgens recept van Cees Holtkamp

Recept
Mijn versie



[ Bericht 29% gewijzigd door Cinderella_Man op 31-08-2013 22:50:50 ]
pi_130695154
Ziet er goed uit Cinderella Man! Nog een afwijkend recept?
pi_130695745
Ziet er idd heel goed uit! :D Ik heb gisteren mijn eerste poging tot kroketten maken gedaan, maar laten we het daar verder maar niet over hebben, heb dat misschien een beetje onderschat... -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130696109
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:48 schreef LintuxCx het volgende:
Ziet er idd heel goed uit! :D Ik heb gisteren mijn eerste poging tot kroketten maken gedaan, maar laten we het daar verder maar niet over hebben, heb dat misschien een beetje onderschat... -O-
Waar ging het fout?
pi_130696307
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 08:49 schreef Molleman het volgende:
Ziet er goed uit Cinderella Man! Nog een afwijkend recept?
Kippenbouillon in plaats van garnalenbouillon, en ik had alleen maar gewone paneermeel. En ik was wat ongeduldig dus de ragout maar een uurtje of 4 laten opstijven in plaats van een hele dag/nacht.

Maar ze smaakten uitstekend (iets meer peper/zout volgende keer).
pi_130696338
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:29 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Kippenbouillon in plaats van garnalenbouillon, en ik had alleen maar gewone paneermeel. En ik was wat ongeduldig dus de ragout maar een uurtje of 4 laten opstijven in plaats van een hele dag/nacht.

Maar ze smaakten uitstekend (iets meer peper/zout volgende keer).
Ja heb toch wel gemerkt dat goed op laten stijven wel belangrijk is :) Goed kruiden heb ik ook gemerkt dat het wel nodig is. Veel smaak lijkt te verdwijnen wanneer je het afbakt. Omdat ik geen panko o.i.d. had, had ik gewoon zelf van brood grof en fijn paneermeel gemaakt. Easy.
pi_130696382
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:32 schreef Molleman het volgende:

[..]

Ja heb toch wel gemerkt dat goed op laten stijven wel belangrijk is :) Goed kruiden heb ik ook gemerkt dat het wel nodig is. Veel smaak lijkt te verdwijnen wanneer je het afbakt. Omdat ik geen panko o.i.d. had, had ik gewoon zelf van brood grof en fijn paneermeel gemaakt. Easy.
En ik zal er de volgende keer toch misschien nog wat meer garnaaltjes in doen, en ze iets kleiner maken, haha. Waren echte joekels.
pi_130696428
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:15 schreef Molleman het volgende:

[..]

Waar ging het fout?
Het "binnenwerk" is ontzettend plakkerig dus ik kon het echt niet vormen. Na het frituren leek één van mijn resultaten op de foto nog het meest op een drol. ;( Misschien gaat het vandaag beter, heb wat ik over had in de koelkast nog wat meer af laten koelen. En er nog wat meer peper en zout door gegooid want dat ontbrak ook nog een beetje.

Ik denk dat dit boek me ook niet echt geholpen heeft. Klinkt leuk, er staan leuke dingen in, maar de recepten zijn heel chaotisch IMHO.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130696487
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Het "binnenwerk" is ontzettend plakkerig dus ik kon het echt niet vormen. Na het frituren leek één van mijn resultaten op de foto nog het meest op een drol. ;( Misschien gaat het vandaag beter, heb wat ik over had in de koelkast nog wat meer af laten koelen. En er nog wat meer peper en zout door gegooid want dat ontbrak ook nog een beetje.

Het helpt als je je handen een beetje nat maakt bij het vormen/rollen. Plakt het beter.
pi_130698000
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_130699137
Magisch lekker én niet moeilijk: http://www.kookjij.nl/recept-bananentaart-met-chocolade
Helaas voor het plaatje is de chocolade een beetje aan het plastic blijven hangen wat ik er overheen had gedaan.
http://www.flickr.com/photos/aiko60/9641357227

:'( plaatje posten lukt dus weer eens niet
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_130699446
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:34 schreef Aiko_ het volgende:
Magisch lekker én niet moeilijk: http://www.kookjij.nl/recept-bananentaart-met-chocolade
Helaas voor het plaatje is de chocolade een beetje aan het plastic blijven hangen wat ik er overheen had gedaan.
http://www.flickr.com/photos/aiko60/9641357227

:'( plaatje posten lukt dus weer eens niet
Lijkt een beetje op dat recept wat ik de hele dag voorbij zie komen op 24kitchen. Bij Vlaanderen kookt of zoiets.
  zondag 1 september 2013 @ 13:04:58 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130700085
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:29 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Kippenbouillon in plaats van garnalenbouillon
Wat was er mis met je kippenbouillon?
pi_130700158
Ik ga volgende week ook weer aan de kroketten. Meteen een batch maken voor in de vriezer ook.
Vorige keer was de vulling naar mijn zin te vloeibaar, dus dat gaan we dit keer beter doen.
Garnalenkroketten waag ik me niet aan: kan hier nauwelijks/niet noordzeegarnalen krijgen. Al zal ik nog eens hier in de binnenmarkt bij de visboeren gaan neuzen.
Ja doei.
pi_130700263
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:04 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat was er mis met je kippenbouillon?
Hoe bedoel je Robin ? Niks wat mij betreft. Heb zelfs op jouw aanraden kippenbouillon gebruikt ipv garnalen/visbouillon :)
  zondag 1 september 2013 @ 13:11:25 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130700329
Oh, wacht, ik dacht dat je antwoordde op Molleman's vraag "Waar ging het fout? "

Niks gezegd! :X ;)

Maar geduld bij het opstijven helpt echt. Ik kan mijn salpicon meestal in reepjes of blokjes snijden en hoef dan alleen een beetje de hoeken/randen rond te duwen. Komt door de gelatine. En dan eenmaal gefrituurd zijn ze weer super runny/zacht en niet melig.

Wat er dan nog fout kan is slecht paneren. Dat ze gaan lekken of ontploffen.
pi_130700415
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:11 schreef RobinOok het volgende:
Oh, wacht, ik dacht dat je antwoordde op Molleman's vraag "Waar ging het fout? "

Niks gezegd! :X ;)


o|O ;) ;)
pi_130700954
Hoe lang frituren jullie ze eigenlijk? Mijn recept zegt drie minuten maar ze zijn na twee minuten al heel donkerbruin bij mij. Zal misschien ook wat afhangen van hoe je ze paneert?

(Sorry, ws is dit OT. Als mijn kroketten vandaag wat beter lukken kan ik het misschien wel goedmaken iig. :+ )
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130701928
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:29 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe lang frituren jullie ze eigenlijk? Mijn recept zegt drie minuten maar ze zijn na twee minuten al heel donkerbruin bij mij. Zal misschien ook wat afhangen van hoe je ze paneert?

(Sorry, ws is dit OT. Als mijn kroketten vandaag wat beter lukken kan ik het misschien wel goedmaken iig. :+ )
Die van gisteren lagen er zo'n 4 minuten in.
Is misschien je olie wat te heet ?
  zondag 1 september 2013 @ 14:02:22 #46
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130702235
Waar het om gaat is dat ze mooi bruin van buiten en warm van binnen zijn. Als dat ook in 2 minuten kan is het goed. Anders inderdaad je olie minder heet stoken.

Even mijn aantekeningen opgezocht:
Deep-fry for about 2-3 minutes at 180°C.
(or about 5 minutes when frozen)
  zondag 1 september 2013 @ 17:20:31 #47
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130709996

Chicken Liver Pâté Sandwich

Homemade kippenlever pâté
Kippenlever bakken met sjalotje in ruim boter. Afblussen met witte port. Snufje gemalen kardemom, snufje gemalen kruidnagel, snufje cayennepeper. Zout en flink wat versgemalen peper.
Als klaar, dan nog een klont boter erbij. Wegzetten om af te laten koelen. Pureren in blender. Luchtig geslagen slagroom erdoor roeren. (mee blenderen kan ook en zal weinig verschil maken).

Op laten stijven in de koelkast.



Kippenleverpate is NUL fotogeniek, dus een mooie vorm maakt geen drol uit. Je kunt het beter in wel fotogenieke bakjes doen.

Serveren op toast of brood. En somehow heb ik altijd al heel gauw spijt. Hoe lekker ik het ook vind, het staat al snel tegen. Bovendien had die kruidnagel iets minder subtiel uitgepakt dan bedoeld.

Maar tadaaaaaa, de oplossing: lente-ui en sriracha. Briljant! Perfect! Al zeg ik het zelf. ;-)

Kan zo toegevoegd worden aan t menu van mijn imaginaire broodjeszaak.

[ Bericht 7% gewijzigd door RobinOok op 01-09-2013 19:13:09 ]
pi_130711146
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:20 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chicken Liver Pâté Sandwich

Homemade kippenlever pâté
Kippenlever bakken met sjalotje in ruim boter. Afblussen met witte port. Snufje gemalen kardemom, snufje gemalen kruidnagel, snufje cayennepeper. Zout en flink wat versgemalen peper.
Als klaar, dan nog een klont boter erbij. Wegzetten om af te laten koelen. Pureren in blender. Luchtig geslagen slagroom erdoor roeren. (mee blenderen kan ook en zal weinig verschil maken).

Op laten stijven in de koelkast.

[ link | afbeelding ]

Kippenleverpate is NUL fotogeniek, dus een mooie vorm maakt geen drol uit. Je kunt het beter in wel fotogenieke bakjes doen.

Serveren op toast of brood. En somehow heb ik altijd al heel gauw spijt. Hoe lekker ik het ook vind, het staat al snel tegen. Bovendien had die kruidnagel iets minder subtiel uitgepakt dan bedoeld.

Maar tadaaaaaa, de oplossing: lente-ui en sriracha. Briljant! Perfect! Al zeg ik het zelf. ;-)

Kan zo toegevoegd worden aan t menu van mijn imaginaire broodjeszaak.
Héérlijk, iets waar ik in Engeland verliefd op geworden ben :9 Binnenkort als ik er ga wonen kan ik het gewoon altijd in de winkel kopen :D Zó veel lekkerder dan de meeste paté hier..
pi_130713230
En voila:



Dat ging echt een stuk beter. Heb het gisteravond gewoon niet lang genoeg af laten koelen. Vormen ging beter, het smaakte beter, en het frituurde beter. Nou kon ik de drie minuten inderdaad volmaken zonder dat het resultaat te donker werd. Bedankt voor het advies!

Nou van de overgebleven ragout nog wat diepvrieskroketten maken. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 1 september 2013 @ 19:14:05 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130713989
Je kunt ze of alleen bloemen en invriezen = beter
Of al bloemen en paneren enzo = makkelijker
pi_130714573
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:53 schreef LintuxCx het volgende:
En voila:

[ afbeelding ]

Dat ging echt een stuk beter. Heb het gisteravond gewoon niet lang genoeg af laten koelen. Vormen ging beter, het smaakte beter, en het frituurde beter. Nou kon ik de drie minuten inderdaad volmaken zonder dat het resultaat te donker werd. Bedankt voor het advies!

Nou van de overgebleven ragout nog wat diepvrieskroketten maken. :)
ziet er goed uit ^O^
pi_130715353
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:26 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

ziet er goed uit ^O^
Dank je! :D

RobinOok: Verdorie, heb ze net helemaal gepaneerd. Maar idd, denk dat ik voor makkelijk ga. Heb geen hele ruime keuken, dus als je dan een keer aan het werk gaat wordt het meteen een behoorlijke puinhoop. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130751147
Ha, iedereen aan de garnalenkroketjes! :) Ik wacht nog steeds op een vrije dag, dan ga ik het ook eens proberen.

Enneh Robin: je mag dan vinden dat paté er niet fotogeniek uitziet en dat is misschien ook wel zo, maar niettemin vind ik het geniaal lekker spul, dus zelfs als het grijs en korrelig en met vetflubbertjes erop op de foto staat krijg ik er gewoon nog steeds trek van.

Verder, ik bakte vandaag plantaardige herfstmuffins met kaneelsuiker..



...en avondeten was een stoof van Label Rouge-kip, krieltjes, pepers, laos, tomaat, zoete ui, knoflook, bosui, citroengras & koriander:



(Doodsimpel recept: kippenbouten met rest van de ingrediënten en een paar lepels homemade kippenbouillon in een braadpan gestopt, deksel erop en vijf uur lang op 110 graden in de oven laten borrelen. Kip van het bot geplukt, met de rest in een bord geschept, extra bosui, pepers en koriander erover. Klaar.)
Let me see you stripped down to the bone
pi_130752520
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:39 schreef AnneX het volgende:
Hoe kom je erop _O_ geroosterde radijsjes ?

Vanmorgen kwam ik dit recept tegen en ik vond het wel iets voor hier en speciaal voor minilot.
http://www.tartetaartan.n(...)l-lavendeltaart.html

Ben benieuwd of het je wat lijkt om te maken?
Op zich ziet het er lief uit, maar lavendel is één van de weinige smaken/geuren waar ik echt niet van hou. :N

Ik heb nog wel een pot gedroogde rozenblaadjes (Ottolenghi-branded *) ), dus misschien kan ik wel een variatie maken..

Wellicht sowieso wel leuk om eens iets dergelijks te doen; ik maak qua zoetigheid eigenlijk nooit een grote cake of taart - altijd eenpersoonsporties of zelfs éénhapsdingen.
Let me see you stripped down to the bone
  roze dinsdag 3 september 2013 @ 20:19:09 #56
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_130788567
Ik krijg honger van al die foto's :9~
Your beauty never ever scared me.
pi_130789928
Oeee, eend!

Hier nog steeds herfstsfeer (later deze week weer 27 graden, dus nu maar even wat premature najaarspret! *) )

Avondeten was soep van geroosterde groenten én: paddenstoelenbrood met gepofte knoflook en gruyere! :9



Toetjes waren pots de crème met ahornsiroop (maple syrup) en gesuikerde pecannoten:



-> Recept!
Let me see you stripped down to the bone
pi_130804395
Met recht een foodgawkerfoto want hij was geaccepteerd, en men wat zijn ze moeilijk daar zeg dus ik vond t heel wat :D Maar waar t echt om gaat is dat deze aardappelsalade echt super lekker is, vonden wij dan.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_130804459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Met recht een foodgawkerfoto want hij was geaccepteerd, en men wat zijn ze moeilijk daar zeg dus ik vond t heel wat :D Maar waar t echt om gaat is dat deze aardappelsalade echt super lekker is, vonden wij dan.

[ afbeelding ]
Oee! Die gaat in de lijst met een-keertje-maken-indien-kwarteleitjes-in-de-koelkast! O+
(Jaja, kan ook met gewone eieren, maar vind ik leuker met kwartel :+ )

En gefeliciteerd met je Foodgawker-vermelding. De vierde al zo te zien. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_130804519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Oee! Die gaat in de lijst met een-keertje-maken-indien-kwarteleitjes-in-de-koelkast! O+
(Jaja, kan ook met gewone eieren, maar vind ik leuker met kwartel :+ )

En gefeliciteerd met je Foodgawker-vermelding. De vierde al zo te zien. ^O^
Tnx, ja klopt. Soms is het wel grappig om een foto in te sturen maar ze houden vooral van theedoekje/kruidentakje/losse ingrediënten eromheen foto´s volgens mij :D

Kwarteleitjes zijn idd lekker maar ik vind t altijd maar een hoop gepiel en nog duur ook voor wat t is. Dan neem ik wel lekker grote blije eieren met lekkere dooier.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_130804570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:39 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Tnx, ja klopt. Soms is het wel grappig om een foto in te sturen maar ze houden vooral van theedoekje/kruidentakje/losse ingrediënten eromheen foto´s volgens mij :D

Nu wel ja. Die 'tafel vol rommel'-trend kan over een half jaar gerust weer omgeslagen zijn in strakblauwe achtergronden ofzo. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_130804599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Nu wel ja. Die 'tafel vol rommel'-trend kan over een half jaar gerust weer omgeslagen zijn in strakblauwe achtergronden ofzo. ;)
Das waar, we zien het vanzelf verschijnen he? Maar goed, daaraan meedoen vind ik dus maar niet, t gaat om t eten toch? :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_130804777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Met recht een foodgawkerfoto want hij was geaccepteerd, en men wat zijn ze moeilijk daar zeg dus ik vond t heel wat :D Maar waar t echt om gaat is dat deze aardappelsalade echt super lekker is, vonden wij dan.

[ afbeelding ]
Dat is ook wel een heel toffe foto, DE _O_
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_130804850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is ook wel een heel toffe foto, DE _O_
Tnx! :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_130804961
Tof! Feli!

Hier een simpel fotootje van de bonenburgers met tomatenchutneyyoghurt van gisteren, recept van de Hairy Bikers:

Ja doei.
pi_130805575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef minilot het volgende:
Oeee, eend!

Hier nog steeds herfstsfeer (later deze week weer 27 graden, dus nu maar even wat premature najaarspret! *) )

Avondeten was soep van geroosterde groenten én: paddenstoelenbrood met gepofte knoflook en gruyere! :9

[ afbeelding ]

Toetjes waren pots de crème met ahornsiroop (maple syrup) en gesuikerde pecannoten:

[ afbeelding ]

-> Recept!
mooi brood!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130807886
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef minilot het volgende:
Oeee, eend!

Hier nog steeds herfstsfeer (later deze week weer 27 graden, dus nu maar even wat premature najaarspret! *) )

Avondeten was soep van geroosterde groenten én: paddenstoelenbrood met gepofte knoflook en gruyere! :9

[ afbeelding ]

Toetjes waren pots de crème met ahornsiroop (maple syrup) en gesuikerde pecannoten:

[ afbeelding ]

-> Recept!
Cool die pots de crème! Bij de jumbo zie ik wel eens maple syrup staan voor 5,99 euro per halve liter, maar die is nog vrij dun ook. Waar haal jij je maple syrup vandaan?
pi_130808734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:41 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Cool die pots de crème! Bij de jumbo zie ik wel eens maple syrup staan voor 5,99 euro per halve liter, maar die is nog vrij dun ook. Waar haal jij je maple syrup vandaan?
Maple syrup ís vrij dun, dus dat kan kloppen. Ik haal de mijne overal vandaan: Albert Heijn, biologische supermarkt, reformkraam op de markt, etcetera. Ik ben nog nooit dikke ahornsiroop tegengekomen.

Als je 'm smeerbaar dik wilt krijgen (dus dat het niet meteen door je boterham heendruipt *) ) kun je maple syrup ook verwarmen en kloppen:

Instructie op Oh-She-Glows

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 05-09-2013 12:01:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_130809735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Maple syrup ís vrij dun, dus dat kan kloppen. Ik haal de mijne overal vandaan: Albert Heijn, biologische supermarkt, reformkraam op de markt, etcetera. Ik ben nog nooit dikke ahornsiroop tegengekomen.

Als je 'm smeerbaar dik wilt krijgen (dus dat het niet meteen door je boterham heendruipt *) ) kun je maple syrup ook verwarmen en kloppen:

Instructie op Oh-She-Glows

[ afbeelding ]
Thanks! Laatst maakten we Kate Bracks' pear, maple and macadamia upside-down cake, we vonden de maple syrup bovenop wat te vloeibaar. Kwestie wellicht van langer inkoken. Is maple syrup altijd zo prijzig?
pi_130812052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:45 schreef rhubarb het volgende:
Is maple syrup altijd zo prijzig?
Yep, helaas! Goede kwaliteit is zelfs nog wel meer dan zes euro per halve liter. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_130824828


Fuuuuuusion! Ik hou ervan. *)

Tijgernaan gemaakt. Voor bij indiase erwtensoep (met linzen en broccoli).
Let me see you stripped down to the bone
pi_130843831
Meer kookpret: haupia, Hawaïaanse kokospudding, zojuist aangesneden:



Omschrijving en link naar het recept staat in het baktopic, maar ik vond de foto wel knus, dus gooi ik 'm bij deze ook even hier neer. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_130844021
Damn waarom wordt je geen exotish banketbakker mini? ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130844217
Omdat minstens de helft van alles dat ik maak grandioos mislukt. ;) #kluns
Let me see you stripped down to the bone
pi_130844596
quote:
Hawaïaanse kokospudding
:9~
pi_130847100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:03 schreef minilot het volgende:
Meer kookpret: haupia, Hawaïaanse kokospudding, zojuist aangesneden:

[ afbeelding ]

Omschrijving en link naar het recept staat in het baktopic, maar ik vond de foto wel knus, dus gooi ik 'm bij deze ook even hier neer. :+
Oh, die heb ik ook gemaakt in mijn Hawaïaanse week! Was supersimpel en lekker _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130873614
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, die heb ik ook gemaakt in mijn Hawaïaanse week! Was supersimpel en lekker _O_
Inderdaad! *O*
Zeg, wat heb jij nog meer gegeten in je Hawaïaanse week? Zat daar toevallig ook iets vegetarisch bij dat voor hoofdgerecht kan doorgaan? Het is vandaag wederom zulk lekker weer, dus ik ben wel te porren voor tropisch avondeten. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_130875719
Nevermind. Ik heb net al pork om vanavond te pullen in de oven geschoven. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_130890149
Ik ben niet zo'n held met decoratie en fotografie, maar ben toch rete trots op mijn spagbol (tagbol) ala Heston Blumenthal:

Hele dag werk die ketel saus:


Nog geen half uurtje werk:


5 minuten werk:
pi_130898418
Lekker. :) Vond je de zelfgemaakte pasta heel anders smaken? Lijkt me leuk zo'n pastamaker, maar ze zijn zo groot..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130900320
Zelf gemaakte / verse pasta smaakt inderdaad heel anders dan gedroogde. Maar sinds ik Rustichella D'Abruzzo pasta heb ontdekt is het wat moeilijker geworden om verse pasta maken te rechtvaardigen. Ik doe het dan ook niet meer zo vaak.
pi_130912395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:18 schreef NutKees het volgende:
Ik ben niet zo'n held met decoratie en fotografie, maar ben toch rete trots op mijn spagbol (tagbol) ala Heston Blumenthal:
Ha, dat is me nogal een recept ja! Tof dat je het gemaakt hebt. ^O^ Beduidend veel lekkerder dan reguliere spagbol?
Let me see you stripped down to the bone
pi_130915787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, dat is me nogal een recept ja! Tof dat je het gemaakt hebt. ^O^ Beduidend veel lekkerder dan reguliere spagbol?
Ik moest zelf even wennen en was niet direct enthousiast. Maar heb net weer een bord op en het recept is toch wel aanzienlijk beter dan mijn gewoonlijke recept (wat overigens ook een halve dag werk is). Nog iemand laten proeven en die is laaiend enthousiast. Ik zal het zeker nog een keer maken, maar dan met wat consessies hier en daar om tijd te besparen.
pi_130915907
Tis eigenlijk tagbol wat je hebt gemaakt ;) Maar ik krijg er trek van! I O+ een goede pasta bolognese!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130918966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Tis eigenlijk tagbol wat je hebt gemaakt ;) Maar ik krijg er trek van! I O+ een goede pasta bolognese!
dat zegt ie ook :+
Ziet er idd goed uit! En ik hou niet eens echt van pasta :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_130921260
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dat zegt ie ook :+
Ziet er idd goed uit! En ik hou niet eens echt van pasta :@
Zie het nu ja haha, stom! ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 8 september 2013 @ 09:03:11 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130939883

Aardappelsalade

Krieltjes, uitgebakken spekjes, gerookte zalm, rucola, rode ui, kwarteleitjes (uit de koelkast, in 't kokende water, precies 2:30 minuten, dan in koud water plonzen), zwart zout. Dressing van het uitgebakken spekvet, Limburgse mosterd, beetje knoflook (dacht ik), citroensap, rijstazijn, peper, zout en misschien ook wat honing. Weet het niet meer precies.

Tomaten besloot ik ernaast te serveren en niet er ook nog door te doen. Was goeie beslissing, denk ik. Ik vond 'm goed zo. :Y)
pi_130941260
:9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130946633
Kwarteleitjes! O+ Eerder al door DE en nu wederom bijzonder veel zin in aardappelsalade. Maar ja, geen winkels open op zondag. }:|

Nou ja, iets bakken was ook leuk net:



Zandkoekdeeg, opgerold met citroenmeringue, verdere omschrijving in het baktopic :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 08-09-2013 15:33:56 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 september 2013 @ 14:24:21 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130947588
Jawel hoor, Wah Nam Hong is open. En die verkopen kwarteleitjes. Iets van 2,95 per doosje. ;)
pi_130947703
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:24 schreef RobinOok het volgende:
Jawel hoor, Wah Nam Hong is open. En die verkopen kwarteleitjes. Iets van 2,95 per doosje. ;)
Ik woon zelf niet in Rotterdam hè? Met de auto is het maar twintig minuutjes, maar mijn lief heeft alleen geen tijd/zin om heen en weer te rijden en ik geef 'm geen ongelijk.
(Ik heb geen rijbewijs, wel langdurig geprobeerd, echter teveel een kluns. :') )

Verder kost op zondag naar de stad vanuit mijn dorp met het openbaar vervoer zo'n anderhalf uur of ruim een uur op de fiets. Ben lui, dus aardappelsalade later in de week. *)
Kan ik meteen kijken of gefrituurde (!) kappertjes zo lekker zijn als ik denk dat ze zijn, want die doe ik er dan op. :9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 september 2013 @ 15:02:23 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130949063
Wat gek dat je daar geen zin in hebt! :D
Geintje.

Gefrituurde kappertjes lijken me heerlijk hierbij.
Ongefrituurde ook trouwens.
Maar somehow koop ik altijd vieze. Dus ik eet kappertjes alleen buiten de deur.
Van de week nog in een Italiaanse ceasar salad. Lieve, kleine, subtiele kappertjes.
Zo lekker dat ik het bijna weer wil gaan proberen....
pi_130949511
Ik geloof niet dat ik ooit een vies kappertje op heb. Volgens mij vind ik kappertjes zo lekker dat ik zelfs heel smerige toch erg graag eet. :)

O, en lunch zojuist:



Tomatensoep en mislukte 'rustieke' soepstengels met heel veel O+ venkelzaad O+ erin
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 september 2013 @ 15:48:30 #94
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130950621
En dit is wat ik vanmiddag maakte:


Zuurzak

Dat was smullen, dat zie je zo. _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door RobinOok op 08-09-2013 18:48:57 ]
pi_130950825
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:48 schreef RobinOok het volgende:
En dit is wat ik vanmiddag maakte:

[ link | afbeelding ]
Zuurzak

Dat was smullen, dat zie je zo. _O-
euhhh -O- :X
pi_130951997
Guanabana! Reken maar dat dat lekker is :)
Toffe blogpost weer, Robin!
Let me see you stripped down to the bone
  roze zondag 8 september 2013 @ 18:05:52 #97
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_130955255
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:03 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aardappelsalade

Krieltjes, uitgebakken spekjes, gerookte zalm, rucola, rode ui, kwarteleitjes (uit de koelkast, in 't kokende water, precies 2:30 minuten, dan in koud water plonzen), zwart zout. Dressing van het uitgebakken spekvet, Limburgse mosterd, beetje knoflook (dacht ik), citroensap, rijstazijn, peper, zout en misschien ook wat honing. Weet het niet meer precies.

Tomaten besloot ik ernaast te serveren en niet er ook nog door te doen. Was goeie beslissing, denk ik. Ik vond 'm goed zo. :Y)
:9~
Your beauty never ever scared me.
pi_130959084
Ik weet niet of mijn amateuristische telefoonfoto hier ook mag?



Ik heb iig voor de 2e keer amerikaanse pannekoekjes gemaakt :P
pi_130960567
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:06 schreef emmyemmy het volgende:
Ik weet niet of mijn amateuristische telefoonfoto hier ook mag?

[ afbeelding ]

Ik heb iig voor de 2e keer amerikaanse pannekoekjes gemaakt :P
Whaa :'( , die had ik morgen-vroeg willen maken maar ik ben vergeten karnemelk te kopen. Dan maar met gewone melk...
pi_131016743

Sardijnse culurzones. (gevuld met o.a. aardappel en munt)


Ook niet de meest geweldige foto, maar het gerecht maakt wel wat goed, toch? Zelfgemaakte pasta (geïnspireerd op de culurzones) gevuld met ricotta, pecorino en eekhoorntjesbrood. Met paddestoelen-/salieboter waarin ik op lage temperatuur paddestoeltjes heb gegaard.

Oh man, ik had dit topic echt eerder moeten ontdekken. <3 Ik beloof betere foto's een volgende keer :)
pi_131030126


Heston Blumenthal's perfect chicken tikka massala met bijbehorend zelfgemaakt naanbrood

Mijn eerste foto in dit topic. Heb helaas geen goede camera net als jullie :'(
pi_131031029
Ik heb ook een goedkoop point-&-click-dingetje hoor. Daglicht en een witte ondergrond schelen een stuk. Robin pakt het wat professioneler aan, maar haar foto's zijn dan ook echt waanzinnig!

Verder: naan! Kip tikka massala! Mjam! O+ Veel werk zeker, indien versie van Heston? -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_131031313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:17 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Heston Blumenthal's perfect chicken tikka massala met bijbehorend zelfgemaakt naanbrood

Mijn eerste foto in dit topic. Heb helaas geen goede camera net als jullie :'(
Hoe smaakte het? :D
pi_131031470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:46 schreef minilot het volgende:
Ik heb ook een goedkoop point-&-click-dingetje hoor. Daglicht en een witte ondergrond schelen een stuk. Robin pakt het wat professioneler aan, maar haar foto's zijn dan ook echt waanzinnig!

Verder: naan! Kip tikka massala! Mjam! O+ Veel werk zeker, indien versie van Heston? -O-
Zeg dat wel!
http://www.dominicsayers.com/documents/ChickenTikkaMasala.pdf

6 (!!) A4tjes en heb weinig stappen overgeslagen dus heeft even geduurd
pi_131031491
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hoe smaakte het? :D
Super veel werk maar gelukkig ook heel erg lekker.
pi_131031994
ik geloof heus dat het lekker is hoor maar zal wel een barbaar zijn maar zouden die 6 a4tjes recept/3 dagen werk aan een saus/14 dagen voorbereiden etc etc nu echt zoveel lekkerder zijn dan wat een Italiaanse mama voor saus maakt of iemand die gewoon goed Indiaas kookt? ik vind het allemaal zo... pretentieus overkomen eerlijk gezegd. Van heston dus he, niet van mensen die dat eens nadoen. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_131038402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Met recht een foodgawkerfoto want hij was geaccepteerd, en men wat zijn ze moeilijk daar zeg dus ik vond t heel wat :D Maar waar t echt om gaat is dat deze aardappelsalade echt super lekker is, vonden wij dan.

[ afbeelding ]
Nou.. Ik wilde vanavond dus de aardappelsalade van DE maken. Door enig misverstand met mijn lief dat wat voorbereidende handelingen had uitgevoerd was er echter nogal een lading ZOUT in de dressing beland (ondanks natriumarm recept, kun je nagaan :'))
Ik dacht: wat nu? Ik heb het maar ge-Ottolenghied, als in: de verse kruiden geupt met een factor vijftien. Enorme bos peterselie en een enorme bos dille erdoor. Dat scheelde.
Verder dus met kwarteleitjes, gehalveerde krielaardappelen in de schil en: gefrituurde kappertjes.



Gefrituurde kappertjes zijn echt waanzinnig! O+
Ik ga morgen drie potten kappertjes kopen, ze allemaal frituren en ze als snack in een schaal gooien, voor met een biertje erbij. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-09-2013 22:03:55 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131039418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:11 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof heus dat het lekker is hoor maar zal wel een barbaar zijn maar zouden die 6 a4tjes recept/3 dagen werk aan een saus/14 dagen voorbereiden etc etc nu echt zoveel lekkerder zijn dan wat een Italiaanse mama voor saus maakt of iemand die gewoon goed Indiaas kookt? ik vind het allemaal zo... pretentieus overkomen eerlijk gezegd. Van heston dus he, niet van mensen die dat eens nadoen. :)
De ervaring van zulke recepten vind ik juist de kick geven. Heerlijk om met-je-verstand-op-nul in dagje in de keuken te staan!
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:58:00 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131045766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:46 schreef minilot het volgende:
! Kip tikka massala! Mjam!
Hallo? Professioneler? Ik?



Met mijn fuji finepix camera die met een tyrap bij elkaar gehouden wordt en wiens flitser ik met de hand open moet houden als ik wil flitsen. Yeah, sure. Heeeeel professioneel. _O-
pi_131048066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hallo? Professioneler? Ik?

[ link | afbeelding ]

Met mijn fuji finepix camera die met een tyrap bij elkaar gehouden wordt en wiens flitser ik met de hand open moet houden als ik wil flitsen. Yeah, sure. Heeeeel professioneel. _O-
_O_
Dit ga ik zeker onthouden :D
pi_131049717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hallo? Professioneler? Ik?

[ link | afbeelding ]

Met mijn fuji finepix camera die met een tyrap bij elkaar gehouden wordt en wiens flitser ik met de hand open moet houden als ik wil flitsen. Yeah, sure. Heeeeel professioneel. _O-
Nou ja, geen professionele camera dan! In mijn hoofd zag je opzetje met witte achtergrond er ook wat uitgebreider uit met reflectoren enzo, vast verkeerd onthouden.
In dat geval, dubbel O+ !
Let me see you stripped down to the bone
pi_131052307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 07:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, geen professionele camera dan! In mijn hoofd zag je opzetje met witte achtergrond er ook wat uitgebreider uit met reflectoren enzo, vast verkeerd onthouden.
In dat geval, dubbel O+ !
een Fuji Finepix werkt prima! Dat is net een klein stapje voor een DSLR camera :) Ik ben net toevallig van een finepix overgestapt naar een DSLR.
pi_131052505
O, okee. Geen verstand van. Ook weer niet zó'n baggercamera dan :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131053214
De laatste foto's heb ik gewoon met daglicht gedaan. Ik kan wel mijn hele strobist setup neer gaan zetten maar dat vind ik een beetje veel van het goede. Gebruik wel mijn DSLR waar ik zo'n 4-5 lenzen bij heb maar dat is puur omdat ik het toevallig door hobby tot mijn beschikking heb.

Wat wel handig is mocht je te weinig licht hebben is een stuk piepschuim en die desnoods met wat aluminium folie erop. Dan kun je wat extra licht richting het eten reflecteren. Ik gebruik daar dan zoiets voor.
pi_131054871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:57 schreef Molleman het volgende:
De laatste foto's heb ik gewoon met daglicht gedaan. Ik kan wel mijn hele strobist setup neer gaan zetten maar dat vind ik een beetje veel van het goede. Gebruik wel mijn DSLR waar ik zo'n 4-5 lenzen bij heb maar dat is puur omdat ik het toevallig door hobby tot mijn beschikking heb.

Wat wel handig is mocht je te weinig licht hebben is een stuk piepschuim en die desnoods met wat aluminium folie erop. Dan kun je wat extra licht richting het eten reflecteren. Ik gebruik daar dan zoiets voor.
Ik vind het wel leuk om dat te zien. Vooral omdat ik me er net pas echt mee bezig houd en eerst alleen matige foto's maakte van eten :D
pi_131055024
Is het anders een idee hier een apart topic over te openen, om tips uit te wisselen? Dan staat het allemaal mooi bij elkaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131055057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:03 schreef Mirjam het volgende:
Is het anders een idee hier een apart topic over te openen, om tips uit te wisselen? Dan staat het allemaal mooi bij elkaar
Dat is er toch al ooit eens geweest?
Ja doei.
pi_131055103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is er toch al ooit eens geweest?
ja dat kan ik even niet ophengelen, weet ik niet zeker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131064323
quote:
Dat is meer een drama-topic zeg. Zonde.
pi_131066758


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:40:07 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131066836
Je rose grapefruit ziet er verdacht geel uit. ;)

Maar wel lekker! En mooi ook.
pi_131066941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:37 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heerlijk zeg :9
pi_131066942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:40 schreef RobinOok het volgende:
Je rose grapefruit ziet er verdacht geel uit. ;)

Maar wel lekker! En mooi ook.
Haha ja heb er dan ook bijgezet dat ik citroen gebruikt heb :9
  woensdag 11 september 2013 @ 18:46:36 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131067061
Dus de rose grapefruit is verstopt? Of gebleekt?
pi_131067080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef RobinOok het volgende:
Dus de rose grapefruit is verstopt? Of gebleekt?
Nee vervangen door citroen geloof ik ;)
  woensdag 11 september 2013 @ 18:48:26 #127
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131067131
Oh, fuck. Muts!
Sorrrrrry. :-)

(zware dag gehad)
pi_131067276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:37 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er erg goed uit, citroen niet te overheersend?
pi_131067349
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit, citroen niet te overheersend?
Nee heel onderhoudend gelukkig, heb er iets minder van gebruikt en naast de extra vergine olijfolie, wat honing en wat sinaasappelsap wat ik over had erbij gedaan en iets langer op het vuurgelaten zodat het zuur wat minder heftig zou zijn.
  woensdag 11 september 2013 @ 19:54:45 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131070045
Die zuurzaksmurrie van laatst viel hier geloof ik niet in goede aarde?
Misschien is dit beter?


Eigengemaakt guanabana IJs

Trouwens niet van die verse zuurzak, dat zou zonde zijn. Nee, gewoon van een zakje zuurzakpulp uit de diepvries van de toko. Werkt als een tierelier. Kokosmelk, gecondenseerde melk en vanille erbij en klaar is kees. Leuker dan een bak vanille-ijs van de supermarkt. :-)
pi_131080728
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:29 schreef Molleman het volgende:
Vandaag Chili met zelfgemaakt rode peper flatbread en een yoghurt/bieslook/knoflook dip. Recept nog een keer online zetten.

[ afbeelding ]
En zojuist ook maar eens van de chili het recept online gezet.
pi_131101684
Ik kreeg ze niet uit mijn hoofd na The GBBO afgelopen dinsdag: de egg custard tarts!



Ik heb min of meer het recept van Paul Hollywood aangehouden, maar heb de tartjes (expres) een stuk platter gehouden. O, en extra nootmuskaat gebruikt, want dat is lekker.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:54 schreef RobinOok het volgende:
Misschien is dit beter?
Dat ijs! O+ Ik moet nodig weer eens een ijsmachine. Ik had er eentje, maar die is kaduuk en ik ben te lui om elk half uur in een bak in de vriezer te gaan roeren..
Let me see you stripped down to the bone
pi_131106224
Ennnnn avondeten!

Zelf Thaise groene curry gemaakt en door noedels heengeschept: de ervaring van pasta met pesto maar dan met een smaak van jewelste! O+



Recept gepikt van hier:
http://www.ladyandpups.com/2013/04/04/thai-style-green-pesto-eng/

Aanrader! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_131106258
O, en ik haat het dat het nu weer zo vroeg donker is. }:|
Tenminste, ik vind het heel knus, maar voor foto's is het ellendig!
Let me see you stripped down to the bone
pi_131155869


Zachte breadsticks al dan niet met kaas, oh wat waren ze lekker!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_131156482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:44 schreef minilot het volgende:
Ennnnn avondeten!

Zelf Thaise groene curry gemaakt en door noedels heengeschept: de ervaring van pasta met pesto maar dan met een smaak van jewelste! O+

[ afbeelding ]

Recept gepikt van hier:
http://www.ladyandpups.com/2013/04/04/thai-style-green-pesto-eng/

Aanrader! ^O^
^O^ ^O^
pi_131179584
chocolade fondant cakejes met frambozen room.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131180589
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:37 schreef minilot het volgende:
Ik kreeg ze niet uit mijn hoofd na The GBBO afgelopen dinsdag: de egg custard tarts!

[ afbeelding ]

Ik heb min of meer het recept van Paul Hollywood aangehouden, maar heb de tartjes (expres) een stuk platter gehouden. O, en extra nootmuskaat gebruikt, want dat is lekker.

[..]

Dat ijs! O+ Ik moet nodig weer eens een ijsmachine. Ik had er eentje, maar die is kaduuk en ik ben te lui om elk half uur in een bak in de vriezer te gaan roeren..
Oeh wauw, die van jou zijn een stuk beter gelukt dan het gros van de GBBO kandidaten! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_131198143
After Eights, maar dan leuker en heel wat minder zoet: heel pure chocolade smelten (en tempereren!), verse muntblaadjes erin dopen en dan nog een uurtje de vriezer in.



Kleine moeite, lollig effect!
(Met dank aan ideetje van.. ahem.. Martha Stewart :@ )

quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:09 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]

Zachte breadsticks al dan niet met kaas, oh wat waren ze lekker!
Die zien er goed uit! O+ Ik zou me er helemaal scheel aan kunnen eten (wit brood + kaas - ik kan daar oneindig veel van op), dus ik ik laat je recept even voor wat het is. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131198216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oeh wauw, die van jou zijn een stuk beter gelukt dan het gros van de GBBO kandidaten! :9
Ja, maar ik had ook genoeg gelegenheid om de taartjes af te laten koelen zodat ze makkelijk uit de vormpjes kwamen, zonder dat Mel danwel Sue "HET IS TIJD!!!" in mijn keuken liep te blèren. Dat scheelt. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 15 september 2013 @ 15:20:59 #141
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131198417
Waarom moeite doen met temperen als je ze toch in de vriezer pleurt?
Sorry, maar ik geloof dat ik t niet snap. Ontdooide munt, is dat wat?
Of laat je het juist niet meer ontdooien? Ik snap m echt niet.
pi_131198939
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:20 schreef RobinOok het volgende:
Waarom moeite doen met temperen als je ze toch in de vriezer pleurt?
Sorry, maar ik geloof dat ik t niet snap. Ontdooide munt, is dat wat?
Of laat je het juist niet meer ontdooien? Ik snap m echt niet.
Nou, als je chocolade niet tempereert, dan kun je er wel iets indopen en dat dan laten afkoelen, maar dan krijg je nooit meer een echt goed hard, glad, knapperig chocoladelaagje terug - het blijft altijd wat zacht en plakkerig.
Dat uur in de vriezer is trouwens vooral om de muntblaadjes te bevriezen, anders heb je een flubberig blaadje in je chocolade zitten. Wanneer ze bevroren zijn kun je de blaadjes zo doormidden happen, het breekt gewoon af. Je eet ze dus inderdaad in bevroren toestand. :Y
Dus zorgen dat ze op zijn voordat ze ontdooien. *)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 15 september 2013 @ 17:34:22 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131202737
Nou, vooruit dan maar. :D
pi_131334227

Lunch: Toast met citroen chili ricotta en gebakken champignons.
pi_131341435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:07 schreef Molleman het volgende:
[ afbeelding ]
Lunch: Toast met citroen chili ricotta en gebakken champignons.
Champignons gebakken in olijfolie met wat ui en knoflook. Zout en peper. Afblussen met witte wijn en kippenbouillon, daarna nog wat boter erbij en peterselie.

Als toast heb ik een afbakciabatta gepakt. Beetje olijfolie eroverheen en daarna een mengsel van ricotta, citroenrasp, beetje citroensap, chilivlokken, een eitje, zout en peper (dit goed door elkaar roeren) eroverheen. Niet te veel op het brood doen, is namelijk best wel machtig. Daarna 10 minuten op 200 graden afbakken. Serveren met nog wat versgehakte peterselie.
  zondag 22 september 2013 @ 15:42:19 #146
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131444001
Voor de grap moet je dat eens proberen met konings oesterzwammen, Molleman. ;-)



Ik grillde ze in euh 4 minuten of zo en dipte ze daarna in gesmolten boter met beetje knoflook en een scheutje sojasaus. (zo moesten op, had geen plan, heb ze gewoon zo opgesmikkeld)
pi_131444352


Simpele appelcrumble van afgelopen week.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131448504
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:42 schreef RobinOok het volgende:
Voor de grap moet je dat eens proberen met konings oesterzwammen, Molleman. ;-)

[ link | afbeelding ]

Ik grillde ze in euh 4 minuten of zo en dipte ze daarna in gesmolten boter met beetje knoflook en een scheutje sojasaus. (zo moesten op, had geen plan, heb ze gewoon zo opgesmikkeld)
Ziet er goed uit Robin. Maar eens een keer kijken waar ik die aan kan komen. Als ik de omschrijving op jouw website lees moet ik deze zeker eens een keer gaan proberen. :)

Ziet er trouwens goed uit Steven. Appel crumble is altijd heerlijk overigens ;)

Recept van mijn toast met champignons ook maar online gezet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molleman op 22-09-2013 19:45:19 ]
pi_131476639
Ooo, die oesterzwammen! :9

En dat broodje paddestoelen Molleman, ik krijg er onmiddelijk zin in ruige boswandelingen van. O+

Hier net iets Japans geknutseld... mochi! Met passievrucht- en frambozenpuree.



Wat een rare textuur heeft dat spul! :D
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 23 september 2013 @ 14:05:27 #150
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131477577
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:52 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]

Simpele appelcrumble van afgelopen week.
Dat ziet er leuk uit! :D Wat is het recept dat jij gebruikte?
pi_131477769
..en mijn lunch van vandaag:

Kruidige Puy-linzen op homemade bladerdeeg, vrij naar een recept van Ottolenghi



Niet mooi, wél erg lekker. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 23-09-2013 14:27:05 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131488480
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 14:11 schreef minilot het volgende:
..en mijn lunch van vandaag:

Kruidige Puy-linzen op homemade bladerdeeg, vrij naar een recept van Ottolenghi

[ afbeelding ]

Niet mooi, wél erg lekker. :9
Nou ziet er wel goed uit hoor. Niets mis mee :) Waar heb je die puy linzen vandaan?

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:40 schreef minilot het volgende:
Ooo, die oesterzwammen! :9

En dat broodje paddestoelen Molleman, ik krijg er onmiddelijk zin in ruige boswandelingen van. O+

Hier net iets Japans geknutseld... mochi! Met passievrucht- en frambozenpuree.

[ afbeelding ]

Wat een rare textuur heeft dat spul! :D
Ziet er apart uit, was wel lekker? ;)
pi_131488754
Avondeten was zelfgemaakte wontons (incl. homemade deeg - wat een leuk werkje!) met garnalenvulling, in een pittige paddestoelbouillon:



quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 19:22 schreef Molleman het volgende:

[..]

Nou ziet er wel goed uit hoor. Niets mis mee :) Waar heb je die puy linzen vandaan?

Sligro! En ja, de mochi was best lekker, toen ik eenmaal aan het spul gewend was :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 23 september 2013 @ 20:19:30 #154
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131490882
Nice!

(mochi is een textuur waar wij kaaskoppen erg aan moeten wennen. Ik ben er nog steeds niet heel erg dol op)

Maar ze zien er wel briljant uit, jouw mochies! :)
Is je blog al online?
pi_131490919
Neuh. :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 23 september 2013 @ 21:18:54 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_131493489
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:40 schreef minilot het volgende:
Ooo, die oesterzwammen! :9

En dat broodje paddestoelen Molleman, ik krijg er onmiddelijk zin in ruige boswandelingen van. O+

Hier net iets Japans geknutseld... mochi! Met passievrucht- en frambozenpuree.

[ afbeelding ]

Wat een rare textuur heeft dat spul! :D
is dat van dat drilpudding achtige spul? dat afhankelijk van de gebruikte vruchtensappen een andere kleur krijgt?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_131494083
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:40 schreef minilot het volgende:
Ooo, die oesterzwammen! :9

En dat broodje paddestoelen Molleman, ik krijg er onmiddelijk zin in ruige boswandelingen van. O+

Hier net iets Japans geknutseld... mochi! Met passievrucht- en frambozenpuree.

[ afbeelding ]

Wat een rare textuur heeft dat spul! :D
Lijkt op Turks fruit, smaakt het ook zo?
pi_131497549
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:29 schreef minilot het volgende:
Avondeten was zelfgemaakte wontons (incl. homemade deeg - wat een leuk werkje!) met garnalenvulling, in een pittige paddestoelbouillon:

[ afbeelding ]

[..]

Sligro! En ja, de mochi was best lekker, toen ik eenmaal aan het spul gewend was :)
Ziet er goed uit minilot! Het wordt toch eens tijd dat je jouw recepten online gaat zetten. ;)

Ah oke, dan ga ik maar weer eens bij mijn oud werkgever langs ;) (Sligro) Een maat van mij wil nog inkopen gaan doen daar dus mooi een reden om een keer richting Veghel te gaan.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 september 2013 @ 22:52:05 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131498263
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 14:11 schreef minilot het volgende:
..en mijn lunch van vandaag:

Kruidige Puy-linzen op homemade bladerdeeg, vrij naar een recept van Ottolenghi

[ afbeelding ]

Niet mooi, wél erg lekker. :9
Waar zou ik die linzen kunnen kopen? Er staat een mooi recept in de Foodies deze maand wat ik graag wil proberen :) Ow wacht, sligro :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131503757
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:05 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Dat ziet er leuk uit! :D Wat is het recept dat jij gebruikte?
Niet echt recept, aangezien ik tijdens het koken 5 min even niets te doen had, dus toen besloot ik dit maar als toetje te maken. Appel in blokjes snijden, mengen met suiker en kaneelpoeder. Even in steelpannetje verwarmen tot de appelblokjes zacht zijn. Voor de crumble doe je 300 gram bloem, 100 gram kristalsuiker en 200 gram boter in kleine blokjes in een kom. Meng met je vingertoppen tot een soort broodkruim-achtige substantie. Wat overblijft kan je in de vriezer bewaren. Appelblokjes verdelen over kleine bakjes, crumble erover en in de oven(tot er een mooi kleurtje op de crumble-korst staat, bij mij zo'n 16 minuten).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131510884
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 21:29 schreef Ayca het volgende:

[..]

Lijkt op Turks fruit, smaakt het ook zo?
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:18 schreef z80 het volgende:

[..]

is dat van dat drilpudding achtige spul? dat afhankelijk van de gebruikte vruchtensappen een andere kleur krijgt?
Allebei: nee. *)
Mochi wordt gemaakt van bloem van kleefrijst en het wordt een raar, rubberachtig goedje dat qua textuur niets van doen heeft met pudding of Turks fruit.

Meer info over mochi op de site van Robin:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/?s=mochi

In veel recepten die je online voor homemade mochi kunt vinden wordt gebruik gemakat van een magnetron, maar die heb ik niet, dus ik maakte deze versie uit de oven:
http://userealbutter.com/2012/05/29/passion-fruit-mochi-recipe/
Let me see you stripped down to the bone
pi_131587757

Magic custard cake :)
pi_131610903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:25 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Magic custard cake :)
Wat een mooie, duidelijke scheiding tussen de twee lagen!
En sfeervol, zo'n lichte cake tegen een zwarte achtergrond. :)

Was -ie ook lekker?
Let me see you stripped down to the bone
pi_131610949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:25 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Magic custard cake :)
Ik heb over deze cake gedroomd. :') Ik wil hem ook maken.
pi_131611324
Op je blog staat dat je de eiwitten erin vouwt. Neem dus aan dat je die eerst stijf klopt?
pi_131611828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat een mooie, duidelijke scheiding tussen de twee lagen!
En sfeervol, zo'n lichte cake tegen een zwarte achtergrond. :)

Was -ie ook lekker?
Bedankt! Was zeker lekker :9
pi_131611873
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:00 schreef Myraela het volgende:
Op je blog staat dat je de eiwitten erin vouwt. Neem dus aan dat je die eerst stijf klopt?
Dat is stap 3 :) Misschien staat het er niet heel duidelijk? Moet ik het veranderen denk je?
pi_131612180
"3. Mix de eiwitten met een scheutje azijn stijf."

Dat lijkt mij an sich voldoende duidelijk. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_131612340
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:22 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Dat is stap 3 :) Misschien staat het er niet heel duidelijk? Moet ik het veranderen denk je?
Neehoor, ik had het al gevonden. Ik zat gewoon verkeerd te kijken. :@ Jouw cake ziet er trouwens nog beter uit dan die je als voorbeeld hebt gebruikt. O+
pi_131612702
:@ Bedankt!
En fijn dat het toch duidelijk is. Ik vind het best lastig om een recept te vertalen en goed te beschrijven wat je moet doen.
pi_131672109
Ik maakte vanochtend vroeg truffels met rode wijn:



Verdere omschrijving en link naar recept in het kerstdiner-topic ~:)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 september 2013 @ 14:28:56 #172
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131672762
quote:
Lekker met een laagje mayosaus :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 29 september 2013 @ 14:31:19 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131672783
Heb ik over getwijfeld. ;)
Maar niet gedaan.
pi_131673140
Oeee, chorizo! Lekker!
Binnenkort weer eens een kilo bakchorizo kopen (da's van die zachte O+ )
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 september 2013 @ 17:26:55 #176
63722 z80
I fink you freaky
pi_131679122
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:13 schreef minilot het volgende:
Ik maakte vanochtend vroeg truffels met rode wijn:

[ afbeelding ]

Verdere omschrijving en link naar recept in het kerstdiner-topic ~:)
ziet er lekker uit. jammer dat je zover weg woont, anders kwam ik er een paar proeven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_131679217
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 17:26 schreef z80 het volgende:

[..]

ziet er lekker uit. jammer dat je zover weg woont, anders kwam ik er een paar proeven.
:)

Ze zijn al mee naar de bioscoop! Had er voor mezelf bij nader inzien ook nog wel een paar willen achterhouden. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_131789456
Zo maar weer eens een keer wat webruimte aangeschaft en weer eens wordpress geïnstalleerd om te gaan testen en proberen. Eeuwigheid geleden dat ik wat dieper in het wordpress systeem gedoken ben. Maar eens op zoek naar een themasysteem waar ik langer mee vooruit kan en een mooi foodblog mee op kan starten.

Wordpress is toch wat uitgebreider dan ik mij kan herinneren :P
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:25:29 #179
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131791333
Ik gebruik Weaver II. Samen met de juiste plugins heb je volgens mij niks meer nodig.
pi_131791706
Ik zal het eens bekijken. Bedankt Robin!
pi_131804078
Inderdaad bedankt voor de tip Robin! :Y

Ontbijt was kokosroom, spelt en warme pruimen in ahornsiroop + port :9



..daar kan geen pak vruchtenyoghurt tegenop! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_131812298
Port bij het ontbijt, dat klinkt als iets wat ik vanmorgen toen ik de kou moest trotseren wel had kunnen gebruiken 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131812614
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:07 schreef Isabeau het volgende:
Port bij het ontbijt, dat klinkt als iets wat ik vanmorgen toen ik de kou moest trotseren wel had kunnen gebruiken 8-)
Nou, dat vond ik nou ook! Ik had in R'dam Zuid al een half uur op een parkeerplaats staan blauwbekken omdat ik dácht dat de Sligro om 08:00 open zou zijn en dat bleek 08:30 te zijn en daarna op weg naar huis aansluiting gemist, dus nog een poos bij de bushalte weggewaaid en toen ik om 10:30 eindelijk thuis was en alle boodschappen naar binnen had gesleept dacht: ik ZO! Warme port! En rap een beetje. >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131813202
Sowieso de combinatie koud buiten en een warme drank met alcohol O+
Wat me er aan herinnert dat ik nog eens wat variëteiten van eggnog wilde uitproberen :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131813420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:39 schreef Isabeau het volgende:
Sowieso de combinatie koud buiten en een warme drank met alcohol O+
Wat me er aan herinnert dat ik nog eens wat variëteiten van eggnog wilde uitproberen :9
Oe, dat heb ik nou nog nooit gedronken en nog nooit gemaakt. Al vier jaar neem ik het me rond Kerst steeds weer voor, maar het komt er gewoon niet van. Misschien dit jaar! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131823540
Paddestoelenrisotto! Met een beetje wilde rijst erdoorheen en sherry, blauwe kaas en knoflookcress. :9

Let me see you stripped down to the bone
pi_131841553

Van gister nog. Canneloni from scratch
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:17:56 #188
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_131843216
Oehhh, risotto :9 en canneloni :9
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:01:09 #189
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131869895

Tosti

Twijfelaarkaas (van koe-, geit,- en schaapsmelk) met chorizo en wat dungesnede sjalot. Zo langzaam mogelijk gebakken.
pi_131869899
:9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131872326
En weer een echte foodgawkerfoto: Labneh met verse kruiden

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_131872383
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:01 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tosti

Twijfelaarkaas (van koe-, geit,- en schaapsmelk) met chorizo en wat dungesnede sjalot. Zo langzaam mogelijk gebakken.
:9~
  zondag 6 oktober 2013 @ 13:35:12 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131897973
En vandaag gewoon keihard weer een tosti. De basilicum-knoflook-kaas moest op.


Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
pi_131898207
Jouw tosti's zien er altijd gewoon heerlijk uit. :9

Als mensen weten dat het zo kan, ben ik altijd nog verbaasd dat ze liever die droge samengeperste dingen eten.
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:44:58 #195
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131900065
Ja, daar blijf ik mij ook over verbazen ja. Je ziet dan dat het brood niet knapperig is, alleen uitgedroogd met grillstreepje. En de kaas is ook amper gesmolten. Lopen moet ie, de kaas, dat je uit moet kijken dat het niet over je handen loopt. O+ :9
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:32:25 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_131905923
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:44 schreef RobinOok het volgende:
Ja, daar blijf ik mij ook over verbazen ja. Je ziet dan dat het brood niet knapperig is, alleen uitgedroogd met grillstreepje. En de kaas is ook amper gesmolten. Lopen moet ie, de kaas, dat je uit moet kijken dat het niet over je handen loopt. O+ :9
de handen zijn meestal wel veilig voor de kaas. de mondhoeken en gehemelte niet.
maar inderdaad kaas moet lopen en lange draden trekken tijdens het eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_131906571
Ik probeerde zo'n tosti te maken maar de kaas wil maar niet smelten :S en het brood wordt dan zwart, maar die verdomde kaas is gewoon een verlept plakje.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:00:09 #198
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131906910
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik probeerde zo'n tosti te maken maar de kaas wil maar niet smelten :S en het brood wordt dan zwart, maar die verdomde kaas is gewoon een verlept plakje.
je moet ook niet binnen 2 minuten een tosti willen, daar gaat iets meer tijd inzitten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:43:47 #199
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_131908496
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:35 schreef RobinOok het volgende:
En vandaag gewoon keihard weer een tosti. De basilicum-knoflook-kaas moest op.

[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
Waaaarrrr haal ik die kaas? Heb bij de AH versafdeling eens gevraagd naar kaas met knoflook maar dat hadden ze niet.. Kazenwinkel?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:12:36 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909439
Deze basilicum knoflookaas komt van eco plaza. (Nieuwe binnenweg)
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:14:42 #201
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909522
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik probeerde zo'n tosti te maken maar de kaas wil maar niet smelten :S en het brood wordt dan zwart, maar die verdomde kaas is gewoon een verlept plakje.
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
pi_131938050
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:04 schreef DarkElf het volgende:
En weer een echte foodgawkerfoto: Labneh met verse kruiden

[ afbeelding ]
Oe leuk, labneh zelf maken! O+ Heb je het ook wel eens nog verder laten uitdruipen om er balletjes van te draaien? Ook lekker. :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken.
Nou, waarmee het ook niet gaat: light-kazen. Met 20+/30+ lukt een tosti voor geen meter! Nog afgezien van het feit dat het vieze kaas is. :)
Verder: zeer veel tosti zin door posts van Robin, maar geen kaas in huis. Snif.

Och ja, wat ik net had was ook lekker:



Surimi (in reepjes getrokken) en aardappel (julienne gesneden), gefrituurd in een beslagje van rijstbloem, zout en kerrie. Erbij een homemade chili-dip (moest eigenlijk gewone chilisaus worden, maar had me verkeken op de hoeveelheid water in het recept. :+ )

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 07-10-2013 16:01:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131938182
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:



Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:23:01 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131939350
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:45 schreef minilot het volgende:
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:

[ afbeelding ]

Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

dat ziet er echt over, overheerlijk uit weer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131939470
Is het ook! Heb er net al een paar flinke happen van op *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131963882


Overdreven decadent ontbijt vandaag. >:)
Gisteren vanillecake gebakken met pastinaakpuree en cacao-nibs erin, daar vandaag wat plakken van getoast en opgegeten met crème fraîche en honing. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_131964535
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge



(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
Let me see you stripped down to the bone
pi_131966377
[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
[/quote]
Hoe doe je dit.....
pi_131966404
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:35 schreef RobinOok het volgende:
En vandaag gewoon keihard weer een tosti. De basilicum-knoflook-kaas moest op.

[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
Hoe doe je dit.....
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:24:52 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131967726


Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
pi_131969637
Foodgawker.. O+

Ik ben al een tijdje recepten aan het verzamelen om te koken zodra ik weer een keuken heb. Alleen de ongelofelijke trek in 'westers eten' die ik er van krijg, marteling }:| Nog 2 weken..
pi_131970254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef minilot het volgende:
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge

[ afbeelding ]

(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
Oh my! :9~ en je ontbijt ook! Ik zou bijna naar de winkel rennen voor oreos en de rest, maar ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
pi_131970700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:53 schreef Holyme het volgende:
ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
Ik maakte ze vlak voordat ik naar mijn werk moest en vanavond breng ik ze naar mijn schoonzusje. Dat scheelt. >:)
Komt bij dat iets dat voor één derde bestaat uit fabriekskoekjes op mij niet zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft als iets dat helemaal zelfgemaakt is..
(Ik wou het daarom al bijna niet hier posten! :))

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 08-10-2013 15:23:15 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131972480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:30 schreef minilot het volgende:
Paddestoelenrisotto! Met een beetje wilde rijst erdoorheen en sherry, blauwe kaas en knoflookcress. :9

[ afbeelding ]
Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
pi_131972746
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:09 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. Stelde niet zoveel voor hoor. :) Ik heb de wilde rijst inderdaad eerst los van de rest gekookt (moet namelijk wel een uur), en later door de rest van de risotto geschept.

Verder als volgt gemaakt, voor zover ik me kan herinneren (hoeveelheden zijn voor twee personen):
- Liter paddestoelenbouillon aan het pruttelen gebracht (had ik nog in de vriezer, maar kan ook van een blokje)
- Fijngesnipperde ui en twee teentjes fijngesneden knoflook eerst zachtjes gefruit in olijfolie in een grote pan met dikke bodem. Risotto (klein koffiekopje vol) en een klont boter erbij, vuur even hoog en risotto enigzins aanbakken. Plens sherry erbij, beetje laten inkoken.
- Dan vuur weer laag, lepel voor lepel de bouillon erbij, steeds goed roeren en de volgende lepel er pas bij als de vorige door de rijst is opgenomen.
- Ondertussen cantharellen gewassen en in een koekenpannetje opgebakken met boter, peper, zout en een scheutje sherry.
- Toen de risotto gaar was, de paddestoelen en de wilde rijst erdoor geroerd, evenals een extra klont boter, flink wat zwarte peper en wat blauwe kaas in kleine stukjes. Deksel op de pan, vuur uit en nog tien minuten laten rusten.
- Bij het serveren (in warme bordjes!) een beetje knoflookcress erdoorheen geroerd en nog een pluimpje er bovenop)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131976443
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
Paar plakjes brie.
Ik heb het ook eens een keer geprobeerd met slankie. God, wat bleek dat smerige, plastic-achtige chemische crap te zijn.
pi_131977144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
Oh my.. Thanks, ondanks dat ik geen fan ben van Hollands brood ga ik dit proberen :)
pi_131977491
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
pi_131980847


Zuurkooltaart van vanavond. Nog vroeg in het seizoen, maar kwam er toevallig van.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131981912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:05 schreef regnavetto het volgende:
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
[ afbeelding ]
wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
pi_131999973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. etc
Dank je voor je antwoord, klinkt goed, ik ben vooral naar de combinatie wilde rijst met risotto erg benieuwd.
Ik zal aan de slag gaan binnenkort :)
pi_132000444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef loecje het volgende:

[..]

wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
Vind je het niet smakelijk over komen dan? Ik vind het er lekker uit zien. Een bord is een veel te grote omweg, gelijk opeten!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:22:25 #223
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099008

Côte à l'os with horseradish sauce

Allerlaatste beetje van de enorme Côte à l'os die we eergisteren maakten. Eerst 45 minuten op 49C in een ziplock bag een warmwaterbad. Dan goed afdrogen, zout erop en zo'n 2 minuten per kant grillen.

Met homemade mierikswortelsaus. (4 el creme fraiche, 4 el mayo, 2 tl limburgse mosterd, 1,5 el versgeraspte mierikswortel, peper, zout, lente-ui en thijm)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 12-10-2013 14:54:54 ]
pi_132099160
Heb al weken geen vlees op (alleen af en toe een schaaldiertje en wat surimi), maar oooh Robin: van zoveel zachtgegaarde, roze koe op mijn beeldscherm krijg ik er toch wel erg veel trek in! O+

Nou ja, vanavond eet ik zelf ook weer eens een beest, aangezien er flink wat kippendijen (in het dorp is helaas geen duif te krijgen) in de bastilla gaan. Als -ie mooi wordt post ik een foto. Zit me nog wel even af te vragen hoe ik nou het beste nette streepjes van kaneel op de poedersuiker kan krijgen (zo dus) *krabt hoofd*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:53:53 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099670
4 reepjes uit een A-4tje snijden. Dat als mal gebruiken bij het strooien. Dan kwartslag draaien en nog een keer als mal gebruiken? (of ipv snijden, 4 keer een vouw erin maken en daar een reepje vanaf knippen)
pi_132099810
Ahja. Eigenlijk heel logisch. Ik wijt het aan twee uur nachtrust. 8)7

(Ik droomde laatst dat ik arabische-ingredienten.nl voor mezelf had geregistreerd en dat mevrouw Robin pisnijdig was! :D Eerste Fok-droom ever!)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132099848
Kaneel eerst strooien, dan een rooster eroverheen leggen en de poedersuiker doen.
pi_132099867
Dat kan natuurlijk ook! Ok. Gaat lukken. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:19:33 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132100263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:59 schreef minilot het volgende:
Ahja. Eigenlijk heel logisch. Ik wijt het aan twee uur nachtrust. 8)7

(Ik droomde laatst dat ik arabische-ingredienten.nl voor mezelf had geregistreerd en dat mevrouw Robin pisnijdig was! :D Eerste Fok-droom ever!)
Hahahahaha, goeie dromen heb je!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:17:03 #230
306949 dude1986
Always bored...
pi_132104034
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef minilot het volgende:
Heb al weken geen vlees op (alleen af en toe een schaaldiertje en wat surimi), maar oooh Robin: van zoveel zachtgegaarde, roze koe op mijn beeldscherm krijg ik er toch wel erg veel trek in! O+

Nou ja, vanavond eet ik zelf ook weer eens een beest, aangezien er flink wat kippendijen (in het dorp is helaas geen duif te krijgen) in de bastilla gaan. Als -ie mooi wordt post ik een foto. Zit me nog wel even af te vragen hoe ik nou het beste nette streepjes van kaneel op de poedersuiker kan krijgen (zo dus) *krabt hoofd*
Met kip is lekkerder! (ondanks dat het traditioneel met duif gemaakt wordt)
Ik heb er opeens enorm zin in! Morgen maken maar :).
pi_132120952
Carrot cake naar dit recept

pi_132121476
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Carrot cake naar dit recept

[ afbeelding ]
Lekker!! Ik wil het :9~
pi_132152458
Goeie foto! O+
Ik heb nog nooit worteltaart/cake op.. Het idee staat me een beetje tegen, maar dat is eigenlijk onzin: ik heb vorige week ook in mijn eentje driekwart pastinaak-cake opgepeuzeld, dus.. Toch eens proberen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:17 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Met kip is lekkerder! (ondanks dat het traditioneel met duif gemaakt wordt)
Ik heb er opeens enorm zin in! Morgen maken maar :).
Het was enorrrrrm lekker! Camera bleek echter nog in de auto te liggen die aan de andere kant van het dorp stond, dus ik maak het binnenkort nog wel een keer (zelf dan ook brik-deeg in elkaar knutselen) en dan zet ik het alsnog op de foto :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_132152963
Spees die cake ziet er heerlijk uit! Carrotcake O+ Hier in de stad zit een tentje waar ze ook 'n ontzettend lekkere hebben, die heeft naast walnoot ook nog rozijntjes erin :9

Hier staat de cookies & creme fudge van Minilot in de koelkast, hopelijk wordt het wat! Wou iets simpels maken en zin in chocola, weet ik ook meteen hoe die gecondenseerde melk smaakt als ie niet in dulce verandert is :P
pi_132153737
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:41 schreef minilot het volgende:
Goeie foto! O+
Ik heb nog nooit worteltaart/cake op.. Het idee staat me een beetje tegen, maar dat is eigenlijk onzin: ik heb vorige week ook in mijn eentje driekwart pastinaak-cake opgepeuzeld, dus.. Toch eens proberen!

[..]

Het was enorrrrrm lekker! Camera bleek echter nog in de auto te liggen die aan de andere kant van het dorp stond, dus ik maak het binnenkort nog wel een keer (zelf dan ook brik-deeg in elkaar knutselen) en dan zet ik het alsnog op de foto :9
Carrot cake is heerlijk hoor Mini je weet niet wat je mist ;) :9
pi_132153932
Ik vind de foto ook goed gelukt, alleen mag ik nog wel wat leren qua bewerken. Ik vind de achtergrond nog niet wit genoeg :+ edit: Mirjam heeft me een bazentip gegeven, nu lukt het beter O+

Bij de bagels & beans in Breda hebben ze ook heerlijke carrotcake _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 13:51:20 ]
pi_132159205
Eerste poging tot matt moran's rocky road
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:40:29 #238
306949 dude1986
Always bored...
pi_132159229
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:41 schreef minilot het volgende:

Het was enorrrrrm lekker! Camera bleek echter nog in de auto te liggen die aan de andere kant van het dorp stond, dus ik maak het binnenkort nog wel een keer (zelf dan ook brik-deeg in elkaar knutselen) en dan zet ik het alsnog op de foto :9
Receptje voor dat deeg (beetje oefenen, maar smaakt zoveel beter dan filodeeg). Vaak lukt het me niet lol, wss omdat ik te snel werk ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door dude1986 op 14-10-2013 17:12:05 ]
pi_132161198
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef regnavetto het volgende:
Eerste poging tot matt moran's rocky road
[ afbeelding ]
Knap van je! ^O^

Van worteltaart vind ik de creamcheeselaag te machtig en vaak te dik.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132180368
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:40 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Receptje voor dat deeg (beetje oefenen, maar smaakt zoveel beter dan filodeeg). Vaak lukt het me niet lol, wss omdat ik te snel werk ofzo.
Ha, wat leuk dat je het wel eens hebt gemaakt! O+

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef regnavetto het volgende:
matt moran's rocky road
Is dat dat waanzinnig uitgebreide toetjesrecept uit 1 of andere Masterchef-reeks? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_132180401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, wat leuk dat je het wel eens hebt gemaakt! O+

[..]

Is dat dat waanzinnig uitgebreide toetjesrecept uit 1 of andere Masterchef-reeks? :D
http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-84-rocky-road-4411372

Rocky Road is normaliter heel rustiek en meer kinderachtig. Als ik me goed kan herrineren was dit een fun cook off tijdens een masterclass tussen Matt Moran en Billy en nog iemand (Michael?)
pi_132180448
Ha, dat recept bedoelde ik ja! :) Ik had het in CUL al eens voorbij zien komen..
Ook gemaakt met tonkaboon? Mijn tonkabonen zijn op en ik weet niet meer waar ik ze ooit eens had gekocht, dus als je een tip hebt..
Let me see you stripped down to the bone
pi_132181254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:11 schreef regnavetto het volgende:

[..]

http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-84-rocky-road-4411372

Rocky Road is normaliter heel rustiek en meer kinderachtig. Als ik me goed kan herrineren was dit een fun cook off tijdens een masterclass tussen Matt Moran en Billy en nog iemand (Michael?)
Hoeveel kan je met dit recept maken? Is het voor 1 bord of meerdere?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_132181288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:19 schreef minilot het volgende:
Ha, dat recept bedoelde ik ja! :) Ik had het in CUL al eens voorbij zien komen..
Ook gemaakt met tonkaboon? Mijn tonkabonen zijn op en ik weet niet meer waar ik ze ooit eens had gekocht, dus als je een tip hebt..
Ik zie ze net op deze website staan: http://www.chocolatewarehouse.nl/shop/?h=25&c=28&p=673 zelf nog nooit besteld maar wil ook deze rocky road gaan maken dus ga ze wel nodig hebben :) Tenzij iemand een betere/handigere tip heeft om ze ergens te kopen
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_132184482
Van de week zoiets lekkers gemaakt: Paddenstoelen stroganoff. :9 En t was nog zo klaar ook. Snel weer maken dus.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:14:41 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132185118
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:30 schreef _Liek het volgende:

[..]

Ik zie ze net op deze website staan: http://www.chocolatewarehouse.nl/shop/?h=25&c=28&p=673 zelf nog nooit besteld maar wil ook deze rocky road gaan maken dus ga ze wel nodig hebben :) Tenzij iemand een betere/handigere tip heeft om ze ergens te kopen
Ik kwam ze laatst tegen op brouwmarkt.nl (toen ik mijn sojamelkmaker eindelijk aan het bestellen was)
Ik weet verder niets van kwaliteit of prijs.
pi_132189537
Nog van gisteren, lunch:



Homemade volkoren pitabroodje, knoflookhummus, sla, geroosterde gele bietjes en een kom soep van wortel en zoete aardappel (en chilipeper en knoflook en gember en citroengras) :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_132191964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:27 schreef _Liek het volgende:

[..]

Hoeveel kan je met dit recept maken? Is het voor 1 bord of meerdere?
4-5, afhankelijk van hoe groot je cilinder is.
pi_132191987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:19 schreef minilot het volgende:
Ha, dat recept bedoelde ik ja! :) Ik had het in CUL al eens voorbij zien komen..
Ook gemaakt met tonkaboon? Mijn tonkabonen zijn op en ik weet niet meer waar ik ze ooit eens had gekocht, dus als je een tip hebt..
niet gebruikt :'(
pi_132198558


Gnocchi in een botersausje. Eerst bijna gaar gekookt in water enrna afgebruind in een pan
pi_132199568
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:54 schreef DarkElf het volgende:
Van de week zoiets lekkers gemaakt: Paddenstoelen stroganoff. :9 En t was nog zo klaar ook. Snel weer maken dus.

[ afbeelding ]
Kwam hem net ook tegen op Foodgawker. Ziet er heel lekker uit! Misschien ga ik dit morgen maken :9
pi_132206578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:52 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Kwam hem net ook tegen op Foodgawker. Ziet er heel lekker uit! Misschien ga ik dit morgen maken :9
Zeker doen! Was erg lekker 😊
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_132217531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Zeker doen! Was erg lekker 😊
Ik ga het vanavond maken! :Y
(Wel met sherry in plaats van cognac, want dan hoef ik vandaag geen boodschappen te doen. Oh, en met volle zure room in plaats van light kookroom, want dat laatste eet ik sowieso niet, plus: een zweem van zuur vind ik in stroganoff wel zo lekker. :9 )
Let me see you stripped down to the bone
pi_132223251


Prima lunchje. Omelette met boterknoflookchampignon
pi_132233573
Recept staat onder het plaatje. Smaakte echt geweldig. Jammer dat ik amper daglicht overhad om een mooie foto te maken
http://www.thaifoodmaster.com/origin/northern_thai/2031
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 18:36:35 #256
91830 MaximusTG
pi_132233719
Ziet er goed uit. Wel een werk, of niet?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:22:29 #257
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132235201
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:07 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Prima lunchje. Omelette met boterknoflookchampignon
Mooie omelet! Was ie runny van binnen?
pi_132238805
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:36 schreef MaximusTG het volgende:
Ziet er goed uit. Wel een werk, of niet?
Valt reuze mee! Het garen van de kip duurt het langst
pi_132238829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mooie omelet! Was ie runny van binnen?
Ja lekker romig:)
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 20:50:17 #260
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_132239049
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:54 schreef DarkElf het volgende:
Van de week zoiets lekkers gemaakt: Paddenstoelen stroganoff. :9 En t was nog zo klaar ook. Snel weer maken dus.

[ afbeelding ]
Oeh dat klinkt erg lekker, maar ziet er ook goed uit! Nou doe ik niet aan ongezouten eten, maar zou ik die natriumarme bouillon kunnen vervangen door kippenbouillon? Of desnoods groentenbouillon? Ik krijg er trek van :9~
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_132250153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:50 schreef Skaai het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt erg lekker, maar ziet er ook goed uit! Nou doe ik niet aan ongezouten eten, maar zou ik die natriumarme bouillon kunnen vervangen door kippenbouillon? Of desnoods groentenbouillon? Ik krijg er trek van :9~
Tuurlijk kan dat! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 09:20:38 #262
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_132251415
Dankje :D het klinkt misschien wat gek maar wie weet is die natriumarme bouillon sterker ofzo, ik weet het niet :P. Maar hij staat onder mijn favorieten!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_132257306
Ochtendbaksel!



Brosse kaaskoekjes met cheddar en venkelzaad :9
(Recept in het Baktopic)

[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 17-10-2013 13:38:56 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_132258816
De stroganoff was lekker! Net het restje opgegeten :9
pi_132259161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Dragonberry het volgende:
De stroganoff was lekker! Net het restje opgegeten :9
Ik vond 'm ook wel lekker, maar had voor mij nog iets paddestoeliger van smaak gemogen. Volgende keer gedroogde shiitake weken in bouillon en dat erdoor, denk ik.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:10:55 #266
306949 dude1986
Always bored...
pi_132270293
Iemand noemde hier Foodgawker, ik kende deze site niet... omg foodheaven online!

Dit ga ik maken, na mn tentamens volgende week:

http://tulleandtrinkets.com/2013/10/16/pumpkin-pie-macaroons/
pi_132276618
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):



Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:10 schreef dude1986 het volgende:
Iemand noemde hier Foodgawker, ik kende deze site niet... omg foodheaven online!
Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vernoemd! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 17-10-2013 21:38:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_132277201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):

[ afbeelding ]

Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vermoed! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )
Nice! :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:05:21 #269
306949 dude1986
Always bored...
pi_132278363
quote:
Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vernoemd! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )
lol, ja zie het haha. Ik dacht gewoon een uitdrukking ofzo. _O-

ziet er lekker uit trouwens! Jum!
pi_132280704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):

[ afbeelding ]

Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vernoemd! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )
Dit ziet er fucking lekker uit.
pi_132281879
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):

[ afbeelding ]

Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vernoemd! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )
:9~ :9~ :9~ Wanneer kan ik komen eten?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
Ochtendbaksel!

[ afbeelding ]

Brosse kaaskoekjes met cheddar en venkelzaad :9
(Recept in het Baktopic)
Dan neem ik dit wel als toetje :7
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:57:12 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132315862

Cha Siu

Ik was nooit een grote fan. Vind het altijd een beetje "hard" varkensvlees. Ik ben meer van het snotzachte. Maar nu een paar keer gemaakt en kan het steeds beter waarderen. Char siu! :9~
pi_132316449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Cha Siu

Ik was nooit een grote fan. Vind het altijd een beetje "hard" varkensvlees. Ik ben meer van het snotzachte. Maar nu een paar keer gemaakt en kan het steeds beter waarderen. Char siu! :9~
Ik maakte dit een keer met zo'n zakje marinade en ik vond het niet fijn. ;(

En iedere keer als ik in dit topic kijk neem ik me voor foto's van mijn eten te maken, maar ik vergeet het altijd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_132316451
Of ze zijn niet zo mooi.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:03:41 #275
306949 dude1986
Always bored...
pi_132316610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Cha Siu

Ik was nooit een grote fan. Vind het altijd een beetje "hard" varkensvlees. Ik ben meer van het snotzachte. Maar nu een paar keer gemaakt en kan het steeds beter waarderen. Char siu! :9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:10:48 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132316660
What the fuck?!
Ik wil het niet weten!

Nou, google vindt niks verdachts. En die is meestal de eerste die iets vindt.
Dus ja, kutvirusscanner heb je.

[ Bericht 59% gewijzigd door RobinOok op 19-10-2013 02:14:28 (Check) ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:42:18 #277
306949 dude1986
Always bored...
pi_132316864
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:10 schreef RobinOok het volgende:
What the fuck?!
Ik wil het niet weten!

Nou, google vindt niks verdachts. En die is meestal de eerste die iets vindt.
Dus ja, kutvirusscanner heb je.
ow sorry hoor, rustig maar...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:01:22 #278
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132319241
Ja, nou, pff, dat komt, ik ben dus wel ooit gehackt geweest. Dus ik schiet meteen in de stress als ik zoiets hoor, dan denk ik "neeeeee, niet weeeeeer!". Maar sindsdien is het gelukkig niet meer voorgekomen en voer ik updates braaf binnen 24 uur door.

En verder vind ik het superirritant dat er zoveel slechte scanners en guards zijn die blijkbaar niets anders doen dan OUDE informatie gebruiken. Daar heb je echt niks aan. Die zijn te laat als er echt iets aan de hand is en te lui om up-to-date te zijn. Etters.
pi_132324829
Kalm aan, je website is in orde. :Y For now.

Binnenkort eens een stuk varkensbuik bestellen, want behalve de maltose heb ik volgens mij verder alles in huis voor die Char Siu
*O*

Alvast ter compensatie voor zoveel knorretjesvlees, mijn vegan avondeten van vandaag in wording! :Y)



In de braadpan: soep van rode miso en zo'n beetje alle restjes uit mijn keuken en koelkast: gember, citroengras, paprika's, knoflook, groene hete peper, rode ui en meer zulks. Ik stop er vanavond een paar dikke rijstnoedels bij. :9
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:29:33 #280
306949 dude1986
Always bored...
pi_132325115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:01 schreef RobinOok het volgende:
Ja, nou, pff, dat komt, ik ben dus wel ooit gehackt geweest. Dus ik schiet meteen in de stress als ik zoiets hoor, dan denk ik "neeeeee, niet weeeeeer!". Maar sindsdien is het gelukkig niet meer voorgekomen en voer ik updates braaf binnen 24 uur door.

En verder vind ik het superirritant dat er zoveel slechte scanners en guards zijn die blijkbaar niets anders doen dan OUDE informatie gebruiken. Daar heb je echt niks aan. Die zijn te laat als er echt iets aan de hand is en te lui om up-to-date te zijn. Etters.
https://www.virustotal.co(...)analysis/1382189223/

Van de 38 scanners is er maar 1 die aangeeft: verdacht! ( en dit is mijn scanner die ik verplicht van werk moet gebruiken ivm thuiswerken :'( ) Maar dus verouderde info wss idd :)
pi_132340108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:29 schreef dude1986 het volgende:

[..]

https://www.virustotal.co(...)analysis/1382189223/

Van de 38 scanners is er maar 1 die aangeeft: verdacht! ( en dit is mijn scanner die ik verplicht van werk moet gebruiken ivm thuiswerken :'( ) Maar dus verouderde info wss idd :)
Ik kan op mijn werk ook niet op de website van RobinOok! Krijg dezelfde melding.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39:00 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132341488
Ik zal van de week eens kijken of ik ze kan verleiden tot een nieuwe euh dinges.
pi_132384406
Ik karamelliseerde gisteren witte chocolade:


(Recept!)

..en de overgebleven stukjes witte chocolade stopte ik in een paar cranberrykoekies:


(Recept!)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132384414
Ik haat, inzake foto's, het ontbreken van daglicht in maanden met een 'r' erin. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_132384446
Wat kun je doen met gecarameliseerde chocola?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132384500
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat kun je doen met gecarameliseerde chocola?
Van alles! Over/door ijs, slierten ervan in brownies, gebruiken als broodbeleg, gebruiken om dingen mee te vullen - ik weet het nog niet. Heb er nu een fijne pot vol van. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_132384508
Door ijs klinkt wel heel goed :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132401344
Aardappelgnochhi met geroosterde pompoen en champignon gesauteerd in boter met knoflook en salie voor de saus
pi_132401642
Hmmm, klinkt heerlijk! Herfst O+
pi_132401666
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef regnavetto het volgende:
Aardappelgnochhi met geroosterde pompoen en champignon gesauteerd in boter met knoflook en salie voor de saus
[ afbeelding ]
wanneer mag ik komen eten? O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_132424945
Aangezien we over een week verhuizen ben ik momenteel vooral restjes aan het opmaken. Vandaar dit merkwaardige ontbijt: homemade tarwebloemtortilla met cheddar en groene appel:


:+

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef regnavetto het volgende:
Aardappelgnochhi met geroosterde pompoen en champignon gesauteerd in boter met knoflook en salie voor de saus
[ afbeelding ]
Lekker zeg! Zelfgemaakte gnocchi?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-10-2013 13:26:55 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_132426865
Leuke reacties allemaal! Inderdaad gnocchi from scratch.
pi_132428444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik zal van de week eens kijken of ik ze kan verleiden tot een nieuwe euh dinges.
Ik weet niet of je iets hebt veranderd maar ik kan op m'n werk weer op je site komen :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:53:33 #294
11170 jerney
catlady 4life
pi_132433098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef minilot het volgende:
Oeee, eend!

Hier nog steeds herfstsfeer (later deze week weer 27 graden, dus nu maar even wat premature najaarspret! *) )

Avondeten was soep van geroosterde groenten én: paddenstoelenbrood met gepofte knoflook en gruyere! :9

[ afbeelding ]

Toetjes waren pots de crème met ahornsiroop (maple syrup) en gesuikerde pecannoten:

[ afbeelding ]

-> Recept!
Dat paddenstoelenbrood ga ik zeker eens maken als ik weer Daiya kaas in huis heb O+!

Oh shit, de link was alleen naar het tweede recept ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door jerney op 22-10-2013 14:56:46 (te gulzig ;() ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:12:22 #295
306949 dude1986
Always bored...
pi_132433833
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:29 schreef Soulagement het volgende:

[..]

Ik weet niet of je iets hebt veranderd maar ik kan op m'n werk weer op je site komen :)
ik ook! eerste keer en wow errug mooie site!
pi_132434037
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat paddenstoelenbrood ga ik zeker eens maken als ik weer Daiya kaas in huis heb O+!

Oh shit, de link was alleen naar het tweede recept ;(
Eerste was geen recept van :)
Deeg was van het recept voor naanbrood dat ik vaak gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Belegd met in boter gebakken kastanjechampignons en gruyerekaas en nadat het brood uit de oven kwam bestrooid met wat gedroogde chilipeper en fijngehakte peterselie.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:01 #297
11170 jerney
catlady 4life
pi_132435392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Eerste was geen recept van :)
Deeg was van het recept voor naanbrood dat ik vaak gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Belegd met in boter gebakken kastanjechampignons en gruyerekaas en nadat het brood uit de oven kwam bestrooid met wat gedroogde chilipeper en fijngehakte peterselie.
Thanks! O+
nu is er wel een recept van. ;)
pi_132435486
Het is maar wat je een recept noemt! :D
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:10:23 #299
11170 jerney
catlady 4life
pi_132436081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:53 schreef minilot het volgende:
Het is maar wat je een recept noemt! :D
Hey, als ik lekkers kan maken, ben ik content! :P
pi_132436641
Ha, prima!

Nou, zullen we dan maar..
Let me see you stripped down to the bone
pi_132436662
..een nieuw topic aanmaken?
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')