abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131030126

Heston Blumenthal's perfect chicken tikka massala met bijbehorend zelfgemaakt naanbrood

Mijn eerste foto in dit topic. Heb helaas geen goede camera net als jullie :'(
pi_131031029
Ik heb ook een goedkoop point-&-click-dingetje hoor. Daglicht en een witte ondergrond schelen een stuk. Robin pakt het wat professioneler aan, maar haar foto's zijn dan ook echt waanzinnig!

Verder: naan! Kip tikka massala! Mjam! O+ Veel werk zeker, indien versie van Heston? -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_131031313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:17 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Heston Blumenthal's perfect chicken tikka massala met bijbehorend zelfgemaakt naanbrood

Mijn eerste foto in dit topic. Heb helaas geen goede camera net als jullie :'(
Hoe smaakte het? :D
pi_131031470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:46 schreef minilot het volgende:
Ik heb ook een goedkoop point-&-click-dingetje hoor. Daglicht en een witte ondergrond schelen een stuk. Robin pakt het wat professioneler aan, maar haar foto's zijn dan ook echt waanzinnig!

Verder: naan! Kip tikka massala! Mjam! O+ Veel werk zeker, indien versie van Heston? -O-
Zeg dat wel!
http://www.dominicsayers.com/documents/ChickenTikkaMasala.pdf

6 (!!) A4tjes en heb weinig stappen overgeslagen dus heeft even geduurd
pi_131031491
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hoe smaakte het? :D
Super veel werk maar gelukkig ook heel erg lekker.
pi_131031994
ik geloof heus dat het lekker is hoor maar zal wel een barbaar zijn maar zouden die 6 a4tjes recept/3 dagen werk aan een saus/14 dagen voorbereiden etc etc nu echt zoveel lekkerder zijn dan wat een Italiaanse mama voor saus maakt of iemand die gewoon goed Indiaas kookt? ik vind het allemaal zo... pretentieus overkomen eerlijk gezegd. Van heston dus he, niet van mensen die dat eens nadoen. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_131038402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef DarkElf het volgende:
Met recht een foodgawkerfoto want hij was geaccepteerd, en men wat zijn ze moeilijk daar zeg dus ik vond t heel wat :D Maar waar t echt om gaat is dat deze aardappelsalade echt super lekker is, vonden wij dan.

[ afbeelding ]
Nou.. Ik wilde vanavond dus de aardappelsalade van DE maken. Door enig misverstand met mijn lief dat wat voorbereidende handelingen had uitgevoerd was er echter nogal een lading ZOUT in de dressing beland (ondanks natriumarm recept, kun je nagaan :'))
Ik dacht: wat nu? Ik heb het maar ge-Ottolenghied, als in: de verse kruiden geupt met een factor vijftien. Enorme bos peterselie en een enorme bos dille erdoor. Dat scheelde.
Verder dus met kwarteleitjes, gehalveerde krielaardappelen in de schil en: gefrituurde kappertjes.

Gefrituurde kappertjes zijn echt waanzinnig! O+
Ik ga morgen drie potten kappertjes kopen, ze allemaal frituren en ze als snack in een schaal gooien, voor met een biertje erbij. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-09-2013 22:03:55 ]
pi_131039418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:11 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof heus dat het lekker is hoor maar zal wel een barbaar zijn maar zouden die 6 a4tjes recept/3 dagen werk aan een saus/14 dagen voorbereiden etc etc nu echt zoveel lekkerder zijn dan wat een Italiaanse mama voor saus maakt of iemand die gewoon goed Indiaas kookt? ik vind het allemaal zo... pretentieus overkomen eerlijk gezegd. Van heston dus he, niet van mensen die dat eens nadoen. :)
De ervaring van zulke recepten vind ik juist de kick geven. Heerlijk om met-je-verstand-op-nul in dagje in de keuken te staan!
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:58:00 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131045766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:46 schreef minilot het volgende:
! Kip tikka massala! Mjam!
Hallo? Professioneler? Ik?

Met mijn fuji finepix camera die met een tyrap bij elkaar gehouden wordt en wiens flitser ik met de hand open moet houden als ik wil flitsen. Yeah, sure. Heeeeel professioneel. _O-
pi_131048066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Met mijn fuji finepix camera die met een tyrap bij elkaar gehouden wordt en wiens flitser ik met de hand open moet houden als ik wil flitsen. Yeah, sure. Heeeeel professioneel. _O-
_O_
Dit ga ik zeker onthouden :D
pi_131049717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Nou ja, geen professionele camera dan! In mijn hoofd zag je opzetje met witte achtergrond er ook wat uitgebreider uit met reflectoren enzo, vast verkeerd onthouden.
In dat geval, dubbel O+ !
pi_131052307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 07:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, geen professionele camera dan! In mijn hoofd zag je opzetje met witte achtergrond er ook wat uitgebreider uit met reflectoren enzo, vast verkeerd onthouden.
In dat geval, dubbel O+ !
een Fuji Finepix werkt prima! Dat is net een klein stapje voor een DSLR camera :) Ik ben net toevallig van een finepix overgestapt naar een DSLR.
pi_131052505
O, okee. Geen verstand van. Ook weer niet zó'n baggercamera dan :)
pi_131053214
De laatste foto's heb ik gewoon met daglicht gedaan. Ik kan wel mijn hele strobist setup neer gaan zetten maar dat vind ik een beetje veel van het goede. Gebruik wel mijn DSLR waar ik zo'n 4-5 lenzen bij heb maar dat is puur omdat ik het toevallig door hobby tot mijn beschikking heb.

Wat wel handig is mocht je te weinig licht hebben is een stuk piepschuim en die desnoods met wat aluminium folie erop. Dan kun je wat extra licht richting het eten reflecteren. Ik gebruik daar dan zoiets voor.
pi_131054871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:57 schreef Molleman het volgende:
De laatste foto's heb ik gewoon met daglicht gedaan. Ik kan wel mijn hele strobist setup neer gaan zetten maar dat vind ik een beetje veel van het goede. Gebruik wel mijn DSLR waar ik zo'n 4-5 lenzen bij heb maar dat is puur omdat ik het toevallig door hobby tot mijn beschikking heb.

Wat wel handig is mocht je te weinig licht hebben is een stuk piepschuim en die desnoods met wat aluminium folie erop. Dan kun je wat extra licht richting het eten reflecteren. Ik gebruik daar dan zoiets voor.
Ik vind het wel leuk om dat te zien. Vooral omdat ik me er net pas echt mee bezig houd en eerst alleen matige foto's maakte van eten :D
pi_131055024
Is het anders een idee hier een apart topic over te openen, om tips uit te wisselen? Dan staat het allemaal mooi bij elkaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131055057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:03 schreef Mirjam het volgende:
Is het anders een idee hier een apart topic over te openen, om tips uit te wisselen? Dan staat het allemaal mooi bij elkaar
Dat is er toch al ooit eens geweest?
Ja doei.
pi_131055103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is er toch al ooit eens geweest?
ja dat kan ik even niet ophengelen, weet ik niet zeker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131064323
quote:
Dat is meer een drama-topic zeg. Zonde.
pi_131066758

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:40:07 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131066836
Je rose grapefruit ziet er verdacht geel uit. ;)

Maar wel lekker! En mooi ook.
pi_131066941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:37 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heerlijk zeg :9
pi_131066942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:40 schreef RobinOok het volgende:
Je rose grapefruit ziet er verdacht geel uit. ;)

Maar wel lekker! En mooi ook.
Haha ja heb er dan ook bijgezet dat ik citroen gebruikt heb :9
  woensdag 11 september 2013 @ 18:46:36 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131067061
Dus de rose grapefruit is verstopt? Of gebleekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')