abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:14:42 #201
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909522
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik probeerde zo'n tosti te maken maar de kaas wil maar niet smelten :S en het brood wordt dan zwart, maar die verdomde kaas is gewoon een verlept plakje.
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
pi_131938050
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:04 schreef DarkElf het volgende:
En weer een echte foodgawkerfoto: Labneh met verse kruiden

[ afbeelding ]
Oe leuk, labneh zelf maken! O+ Heb je het ook wel eens nog verder laten uitdruipen om er balletjes van te draaien? Ook lekker. :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken.
Nou, waarmee het ook niet gaat: light-kazen. Met 20+/30+ lukt een tosti voor geen meter! Nog afgezien van het feit dat het vieze kaas is. :)
Verder: zeer veel tosti zin door posts van Robin, maar geen kaas in huis. Snif.

Och ja, wat ik net had was ook lekker:

Surimi (in reepjes getrokken) en aardappel (julienne gesneden), gefrituurd in een beslagje van rijstbloem, zout en kerrie. Erbij een homemade chili-dip (moest eigenlijk gewone chilisaus worden, maar had me verkeken op de hoeveelheid water in het recept. :+ )

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 07-10-2013 16:01:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131938182
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:

Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:23:01 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131939350
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:45 schreef minilot het volgende:
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:

[ afbeelding ]

Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

dat ziet er echt over, overheerlijk uit weer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131939470
Is het ook! Heb er net al een paar flinke happen van op *)
pi_131963882

Overdreven decadent ontbijt vandaag. >:)
Gisteren vanillecake gebakken met pastinaakpuree en cacao-nibs erin, daar vandaag wat plakken van getoast en opgegeten met crème fraîche en honing. :9
pi_131964535
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge

(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
pi_131966377
[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
[/quote]
Hoe doe je dit.....
pi_131966404
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:35 schreef RobinOok het volgende:
En vandaag gewoon keihard weer een tosti. De basilicum-knoflook-kaas moest op.

[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
Hoe doe je dit.....
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:24:52 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131967726

Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
pi_131969637
Foodgawker.. O+

Ik ben al een tijdje recepten aan het verzamelen om te koken zodra ik weer een keuken heb. Alleen de ongelofelijke trek in 'westers eten' die ik er van krijg, marteling }:| Nog 2 weken..
pi_131970254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef minilot het volgende:
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge

[ afbeelding ]

(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
Oh my! :9~ en je ontbijt ook! Ik zou bijna naar de winkel rennen voor oreos en de rest, maar ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
pi_131970700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:53 schreef Holyme het volgende:
ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
Ik maakte ze vlak voordat ik naar mijn werk moest en vanavond breng ik ze naar mijn schoonzusje. Dat scheelt. >:)
Komt bij dat iets dat voor één derde bestaat uit fabriekskoekjes op mij niet zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft als iets dat helemaal zelfgemaakt is..
(Ik wou het daarom al bijna niet hier posten! :))

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 08-10-2013 15:23:15 ]
pi_131972480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:30 schreef minilot het volgende:
Paddestoelenrisotto! Met een beetje wilde rijst erdoorheen en sherry, blauwe kaas en knoflookcress. :9

[ afbeelding ]
Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
pi_131972746
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:09 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. Stelde niet zoveel voor hoor. :) Ik heb de wilde rijst inderdaad eerst los van de rest gekookt (moet namelijk wel een uur), en later door de rest van de risotto geschept.

Verder als volgt gemaakt, voor zover ik me kan herinneren (hoeveelheden zijn voor twee personen):
- Liter paddestoelenbouillon aan het pruttelen gebracht (had ik nog in de vriezer, maar kan ook van een blokje)
- Fijngesnipperde ui en twee teentjes fijngesneden knoflook eerst zachtjes gefruit in olijfolie in een grote pan met dikke bodem. Risotto (klein koffiekopje vol) en een klont boter erbij, vuur even hoog en risotto enigzins aanbakken. Plens sherry erbij, beetje laten inkoken.
- Dan vuur weer laag, lepel voor lepel de bouillon erbij, steeds goed roeren en de volgende lepel er pas bij als de vorige door de rijst is opgenomen.
- Ondertussen cantharellen gewassen en in een koekenpannetje opgebakken met boter, peper, zout en een scheutje sherry.
- Toen de risotto gaar was, de paddestoelen en de wilde rijst erdoor geroerd, evenals een extra klont boter, flink wat zwarte peper en wat blauwe kaas in kleine stukjes. Deksel op de pan, vuur uit en nog tien minuten laten rusten.
- Bij het serveren (in warme bordjes!) een beetje knoflookcress erdoorheen geroerd en nog een pluimpje er bovenop)
pi_131976443
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
Paar plakjes brie.
Ik heb het ook eens een keer geprobeerd met slankie. God, wat bleek dat smerige, plastic-achtige chemische crap te zijn.
pi_131977144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
Oh my.. Thanks, ondanks dat ik geen fan ben van Hollands brood ga ik dit proberen :)
pi_131977491
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
pi_131980847

Zuurkooltaart van vanavond. Nog vroeg in het seizoen, maar kwam er toevallig van.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131981912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:05 schreef regnavetto het volgende:
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
[ afbeelding ]
wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
pi_131999973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. etc
Dank je voor je antwoord, klinkt goed, ik ben vooral naar de combinatie wilde rijst met risotto erg benieuwd.
Ik zal aan de slag gaan binnenkort :)
pi_132000444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef loecje het volgende:

[..]

wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
Vind je het niet smakelijk over komen dan? Ik vind het er lekker uit zien. Een bord is een veel te grote omweg, gelijk opeten!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:22:25 #223
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099008

Côte à l'os with horseradish sauce

Allerlaatste beetje van de enorme Côte à l'os die we eergisteren maakten. Eerst 45 minuten op 49C in een ziplock bag een warmwaterbad. Dan goed afdrogen, zout erop en zo'n 2 minuten per kant grillen.

Met homemade mierikswortelsaus. (4 el creme fraiche, 4 el mayo, 2 tl limburgse mosterd, 1,5 el versgeraspte mierikswortel, peper, zout, lente-ui en thijm)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 12-10-2013 14:54:54 ]
pi_132099160
Heb al weken geen vlees op (alleen af en toe een schaaldiertje en wat surimi), maar oooh Robin: van zoveel zachtgegaarde, roze koe op mijn beeldscherm krijg ik er toch wel erg veel trek in! O+

Nou ja, vanavond eet ik zelf ook weer eens een beest, aangezien er flink wat kippendijen (in het dorp is helaas geen duif te krijgen) in de bastilla gaan. Als -ie mooi wordt post ik een foto. Zit me nog wel even af te vragen hoe ik nou het beste nette streepjes van kaneel op de poedersuiker kan krijgen (zo dus) *krabt hoofd*
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:53:53 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099670
4 reepjes uit een A-4tje snijden. Dat als mal gebruiken bij het strooien. Dan kwartslag draaien en nog een keer als mal gebruiken? (of ipv snijden, 4 keer een vouw erin maken en daar een reepje vanaf knippen)
pi_132099810
Ahja. Eigenlijk heel logisch. Ik wijt het aan twee uur nachtrust. 8)7

(Ik droomde laatst dat ik arabische-ingredienten.nl voor mezelf had geregistreerd en dat mevrouw Robin pisnijdig was! :D Eerste Fok-droom ever!)
pi_132099848
Kaneel eerst strooien, dan een rooster eroverheen leggen en de poedersuiker doen.
pi_132099867
Dat kan natuurlijk ook! Ok. Gaat lukken. :)
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:19:33 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132100263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:59 schreef minilot het volgende:
Ahja. Eigenlijk heel logisch. Ik wijt het aan twee uur nachtrust. 8)7

(Ik droomde laatst dat ik arabische-ingredienten.nl voor mezelf had geregistreerd en dat mevrouw Robin pisnijdig was! :D Eerste Fok-droom ever!)
Hahahahaha, goeie dromen heb je!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:17:03 #230
306949 dude1986
Always bored...
pi_132104034
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef minilot het volgende:
Heb al weken geen vlees op (alleen af en toe een schaaldiertje en wat surimi), maar oooh Robin: van zoveel zachtgegaarde, roze koe op mijn beeldscherm krijg ik er toch wel erg veel trek in! O+

Nou ja, vanavond eet ik zelf ook weer eens een beest, aangezien er flink wat kippendijen (in het dorp is helaas geen duif te krijgen) in de bastilla gaan. Als -ie mooi wordt post ik een foto. Zit me nog wel even af te vragen hoe ik nou het beste nette streepjes van kaneel op de poedersuiker kan krijgen (zo dus) *krabt hoofd*
Met kip is lekkerder! (ondanks dat het traditioneel met duif gemaakt wordt)
Ik heb er opeens enorm zin in! Morgen maken maar :).
pi_132120952
Carrot cake naar dit recept

pi_132121476
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Carrot cake naar dit recept

[ afbeelding ]
Lekker!! Ik wil het :9~
pi_132152458
Goeie foto! O+
Ik heb nog nooit worteltaart/cake op.. Het idee staat me een beetje tegen, maar dat is eigenlijk onzin: ik heb vorige week ook in mijn eentje driekwart pastinaak-cake opgepeuzeld, dus.. Toch eens proberen!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:17 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Met kip is lekkerder! (ondanks dat het traditioneel met duif gemaakt wordt)
Ik heb er opeens enorm zin in! Morgen maken maar :).
Het was enorrrrrm lekker! Camera bleek echter nog in de auto te liggen die aan de andere kant van het dorp stond, dus ik maak het binnenkort nog wel een keer (zelf dan ook brik-deeg in elkaar knutselen) en dan zet ik het alsnog op de foto :9
pi_132152963
Spees die cake ziet er heerlijk uit! Carrotcake O+ Hier in de stad zit een tentje waar ze ook 'n ontzettend lekkere hebben, die heeft naast walnoot ook nog rozijntjes erin :9

Hier staat de cookies & creme fudge van Minilot in de koelkast, hopelijk wordt het wat! Wou iets simpels maken en zin in chocola, weet ik ook meteen hoe die gecondenseerde melk smaakt als ie niet in dulce verandert is :P
pi_132153737
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:41 schreef minilot het volgende:
Goeie foto! O+
Ik heb nog nooit worteltaart/cake op.. Het idee staat me een beetje tegen, maar dat is eigenlijk onzin: ik heb vorige week ook in mijn eentje driekwart pastinaak-cake opgepeuzeld, dus.. Toch eens proberen!

[..]

Het was enorrrrrm lekker! Camera bleek echter nog in de auto te liggen die aan de andere kant van het dorp stond, dus ik maak het binnenkort nog wel een keer (zelf dan ook brik-deeg in elkaar knutselen) en dan zet ik het alsnog op de foto :9
Carrot cake is heerlijk hoor Mini je weet niet wat je mist ;) :9
pi_132153932
Ik vind de foto ook goed gelukt, alleen mag ik nog wel wat leren qua bewerken. Ik vind de achtergrond nog niet wit genoeg :+ edit: Mirjam heeft me een bazentip gegeven, nu lukt het beter O+

Bij de bagels & beans in Breda hebben ze ook heerlijke carrotcake _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 13:51:20 ]
pi_132159205
Eerste poging tot matt moran's rocky road
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:40:29 #238
306949 dude1986
Always bored...
pi_132159229
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:41 schreef minilot het volgende:

Receptje voor dat deeg (beetje oefenen, maar smaakt zoveel beter dan filodeeg). Vaak lukt het me niet lol, wss omdat ik te snel werk ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door dude1986 op 14-10-2013 17:12:05 ]
pi_132161198
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef regnavetto het volgende:
Eerste poging tot matt moran's rocky road
[ afbeelding ]
Knap van je! ^O^

Van worteltaart vind ik de creamcheeselaag te machtig en vaak te dik.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132180368
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:40 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Receptje voor dat deeg (beetje oefenen, maar smaakt zoveel beter dan filodeeg). Vaak lukt het me niet lol, wss omdat ik te snel werk ofzo.
Ha, wat leuk dat je het wel eens hebt gemaakt! O+

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef regnavetto het volgende:
matt moran's rocky road
Is dat dat waanzinnig uitgebreide toetjesrecept uit 1 of andere Masterchef-reeks? :D
pi_132180401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, wat leuk dat je het wel eens hebt gemaakt! O+

[..]

Is dat dat waanzinnig uitgebreide toetjesrecept uit 1 of andere Masterchef-reeks? :D
http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-84-rocky-road-4411372

Rocky Road is normaliter heel rustiek en meer kinderachtig. Als ik me goed kan herrineren was dit een fun cook off tijdens een masterclass tussen Matt Moran en Billy en nog iemand (Michael?)
pi_132180448
Ha, dat recept bedoelde ik ja! :) Ik had het in CUL al eens voorbij zien komen..
Ook gemaakt met tonkaboon? Mijn tonkabonen zijn op en ik weet niet meer waar ik ze ooit eens had gekocht, dus als je een tip hebt..
pi_132181254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:11 schreef regnavetto het volgende:

[..]

http://tvnz.co.nz/masterchef-australia/ep-84-rocky-road-4411372

Rocky Road is normaliter heel rustiek en meer kinderachtig. Als ik me goed kan herrineren was dit een fun cook off tijdens een masterclass tussen Matt Moran en Billy en nog iemand (Michael?)
Hoeveel kan je met dit recept maken? Is het voor 1 bord of meerdere?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_132181288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:19 schreef minilot het volgende:
Ha, dat recept bedoelde ik ja! :) Ik had het in CUL al eens voorbij zien komen..
Ook gemaakt met tonkaboon? Mijn tonkabonen zijn op en ik weet niet meer waar ik ze ooit eens had gekocht, dus als je een tip hebt..
Ik zie ze net op deze website staan: http://www.chocolatewarehouse.nl/shop/?h=25&c=28&p=673 zelf nog nooit besteld maar wil ook deze rocky road gaan maken dus ga ze wel nodig hebben :) Tenzij iemand een betere/handigere tip heeft om ze ergens te kopen
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_132184482
Van de week zoiets lekkers gemaakt: Paddenstoelen stroganoff. :9 En t was nog zo klaar ook. Snel weer maken dus.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:14:41 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132185118
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:30 schreef _Liek het volgende:

[..]

Ik zie ze net op deze website staan: http://www.chocolatewarehouse.nl/shop/?h=25&c=28&p=673 zelf nog nooit besteld maar wil ook deze rocky road gaan maken dus ga ze wel nodig hebben :) Tenzij iemand een betere/handigere tip heeft om ze ergens te kopen
Ik kwam ze laatst tegen op brouwmarkt.nl (toen ik mijn sojamelkmaker eindelijk aan het bestellen was)
Ik weet verder niets van kwaliteit of prijs.
pi_132189537
Nog van gisteren, lunch:

Homemade volkoren pitabroodje, knoflookhummus, sla, geroosterde gele bietjes en een kom soep van wortel en zoete aardappel (en chilipeper en knoflook en gember en citroengras) :9
pi_132191964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:27 schreef _Liek het volgende:

[..]

Hoeveel kan je met dit recept maken? Is het voor 1 bord of meerdere?
4-5, afhankelijk van hoe groot je cilinder is.
pi_132191987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:19 schreef minilot het volgende:
niet gebruikt :'(
pi_132198558

Gnocchi in een botersausje. Eerst bijna gaar gekookt in water enrna afgebruind in een pan
pi_132199568
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:54 schreef DarkElf het volgende:
Van de week zoiets lekkers gemaakt: Paddenstoelen stroganoff. :9 En t was nog zo klaar ook. Snel weer maken dus.

[ afbeelding ]
Kwam hem net ook tegen op Foodgawker. Ziet er heel lekker uit! Misschien ga ik dit morgen maken :9
pi_132206578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:52 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Kwam hem net ook tegen op Foodgawker. Ziet er heel lekker uit! Misschien ga ik dit morgen maken :9
Zeker doen! Was erg lekker 😊
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_132217531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Zeker doen! Was erg lekker 😊
Ik ga het vanavond maken! :Y
(Wel met sherry in plaats van cognac, want dan hoef ik vandaag geen boodschappen te doen. Oh, en met volle zure room in plaats van light kookroom, want dat laatste eet ik sowieso niet, plus: een zweem van zuur vind ik in stroganoff wel zo lekker. :9 )
pi_132223251

Prima lunchje. Omelette met boterknoflookchampignon
pi_132233573
Recept staat onder het plaatje. Smaakte echt geweldig. Jammer dat ik amper daglicht overhad om een mooie foto te maken
http://www.thaifoodmaster.com/origin/northern_thai/2031
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 18:36:35 #256
91830 MaximusTG
pi_132233719
Ziet er goed uit. Wel een werk, of niet?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:22:29 #257
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132235201
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:07 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]

Prima lunchje. Omelette met boterknoflookchampignon
Mooie omelet! Was ie runny van binnen?
pi_132238805
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:36 schreef MaximusTG het volgende:
Ziet er goed uit. Wel een werk, of niet?
Valt reuze mee! Het garen van de kip duurt het langst
pi_132238829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mooie omelet! Was ie runny van binnen?
Ja lekker romig:)
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 20:50:17 #260
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_132239049
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:54 schreef DarkElf het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh dat klinkt erg lekker, maar ziet er ook goed uit! Nou doe ik niet aan ongezouten eten, maar zou ik die natriumarme bouillon kunnen vervangen door kippenbouillon? Of desnoods groentenbouillon? Ik krijg er trek van :9~
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_132250153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:50 schreef Skaai het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt erg lekker, maar ziet er ook goed uit! Nou doe ik niet aan ongezouten eten, maar zou ik die natriumarme bouillon kunnen vervangen door kippenbouillon? Of desnoods groentenbouillon? Ik krijg er trek van :9~
Tuurlijk kan dat! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 09:20:38 #262
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_132251415
Dankje :D het klinkt misschien wat gek maar wie weet is die natriumarme bouillon sterker ofzo, ik weet het niet :P. Maar hij staat onder mijn favorieten!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_132257306
Ochtendbaksel!

Brosse kaaskoekjes met cheddar en venkelzaad :9
(Recept in het Baktopic)

[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 17-10-2013 13:38:56 ]
pi_132258816
De stroganoff was lekker! Net het restje opgegeten :9
pi_132259161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Dragonberry het volgende:
De stroganoff was lekker! Net het restje opgegeten :9
Ik vond 'm ook wel lekker, maar had voor mij nog iets paddestoeliger van smaak gemogen. Volgende keer gedroogde shiitake weken in bouillon en dat erdoor, denk ik.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:10:55 #266
306949 dude1986
Always bored...
pi_132270293
Iemand noemde hier Foodgawker, ik kende deze site niet... omg foodheaven online!

Dit ga ik maken, na mn tentamens volgende week:

http://tulleandtrinkets.com/2013/10/16/pumpkin-pie-macaroons/
pi_132276618
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):

Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:10 schreef dude1986 het volgende:
Iemand noemde hier Foodgawker, ik kende deze site niet... omg foodheaven online!
Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vernoemd! ;)
(Jemig, alweer deel 15! :o )

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 17-10-2013 21:38:54 ]
pi_132277201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:
Ik maakte vandaag Zuid-Soedanese 'combo', een prutje van rundvlees (helaas geen geit te krijgen in mijn dorp), spinazie en pinda (recept):

[ afbeelding ]

Erbij wraps van half teff-meel (dat sinds vanmorgen vroeg met wat water heeft staan borrelen in een warme keuken), half tarwebloem, met zout en ei en een beetje bakpoeder.

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

Goed hè, Foodgawker!? We hebben deze topicreeks er zelfs naar vermoed! ;)
Nice! :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:05:21 #269
306949 dude1986
Always bored...
pi_132278363
quote:
lol, ja zie het haha. Ik dacht gewoon een uitdrukking ofzo. _O-

ziet er lekker uit trouwens! Jum!
pi_132280704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:

[ afbeelding ]

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

Dit ziet er fucking lekker uit.
pi_132281879
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef minilot het volgende:

[ afbeelding ]

Afrikaaaaaaa! O+

[..]

:9~ :9~ :9~ Wanneer kan ik komen eten?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:43 schreef minilot het volgende:
Ochtendbaksel!

[ afbeelding ]

Brosse kaaskoekjes met cheddar en venkelzaad :9
(Recept in het Baktopic)
Dan neem ik dit wel als toetje :7
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:57:12 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132315862

Cha Siu

Ik was nooit een grote fan. Vind het altijd een beetje "hard" varkensvlees. Ik ben meer van het snotzachte. Maar nu een paar keer gemaakt en kan het steeds beter waarderen. Char siu! :9~
pi_132316449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Cha Siu

Ik was nooit een grote fan. Vind het altijd een beetje "hard" varkensvlees. Ik ben meer van het snotzachte. Maar nu een paar keer gemaakt en kan het steeds beter waarderen. Char siu! :9~
Ik maakte dit een keer met zo'n zakje marinade en ik vond het niet fijn. ;(

En iedere keer als ik in dit topic kijk neem ik me voor foto's van mijn eten te maken, maar ik vergeet het altijd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_132316451
Of ze zijn niet zo mooi.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:03:41 #275
306949 dude1986
Always bored...
pi_132316610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Cha Siu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:10:48 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132316660
What the fuck?!
Ik wil het niet weten!

Nou, google vindt niks verdachts. En die is meestal de eerste die iets vindt.
Dus ja, kutvirusscanner heb je.

[ Bericht 59% gewijzigd door RobinOok op 19-10-2013 02:14:28 (Check) ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:42:18 #277
306949 dude1986
Always bored...
pi_132316864
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:10 schreef RobinOok het volgende:
What the fuck?!
Ik wil het niet weten!

Nou, google vindt niks verdachts. En die is meestal de eerste die iets vindt.
Dus ja, kutvirusscanner heb je.
ow sorry hoor, rustig maar...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:01:22 #278
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132319241
Ja, nou, pff, dat komt, ik ben dus wel ooit gehackt geweest. Dus ik schiet meteen in de stress als ik zoiets hoor, dan denk ik "neeeeee, niet weeeeeer!". Maar sindsdien is het gelukkig niet meer voorgekomen en voer ik updates braaf binnen 24 uur door.

En verder vind ik het superirritant dat er zoveel slechte scanners en guards zijn die blijkbaar niets anders doen dan OUDE informatie gebruiken. Daar heb je echt niks aan. Die zijn te laat als er echt iets aan de hand is en te lui om up-to-date te zijn. Etters.
pi_132324829
Kalm aan, je website is in orde. :Y For now.

Binnenkort eens een stuk varkensbuik bestellen, want behalve de maltose heb ik volgens mij verder alles in huis voor die Char Siu
*O*

Alvast ter compensatie voor zoveel knorretjesvlees, mijn vegan avondeten van vandaag in wording! :Y)

In de braadpan: soep van rode miso en zo'n beetje alle restjes uit mijn keuken en koelkast: gember, citroengras, paprika's, knoflook, groene hete peper, rode ui en meer zulks. Ik stop er vanavond een paar dikke rijstnoedels bij. :9
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:29:33 #280
306949 dude1986
Always bored...
pi_132325115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:01 schreef RobinOok het volgende:
Ja, nou, pff, dat komt, ik ben dus wel ooit gehackt geweest. Dus ik schiet meteen in de stress als ik zoiets hoor, dan denk ik "neeeeee, niet weeeeeer!". Maar sindsdien is het gelukkig niet meer voorgekomen en voer ik updates braaf binnen 24 uur door.

En verder vind ik het superirritant dat er zoveel slechte scanners en guards zijn die blijkbaar niets anders doen dan OUDE informatie gebruiken. Daar heb je echt niks aan. Die zijn te laat als er echt iets aan de hand is en te lui om up-to-date te zijn. Etters.
https://www.virustotal.co(...)analysis/1382189223/

Van de 38 scanners is er maar 1 die aangeeft: verdacht! ( en dit is mijn scanner die ik verplicht van werk moet gebruiken ivm thuiswerken :'( ) Maar dus verouderde info wss idd :)
pi_132340108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:29 schreef dude1986 het volgende:

[..]

https://www.virustotal.co(...)analysis/1382189223/

Van de 38 scanners is er maar 1 die aangeeft: verdacht! ( en dit is mijn scanner die ik verplicht van werk moet gebruiken ivm thuiswerken :'( ) Maar dus verouderde info wss idd :)
Ik kan op mijn werk ook niet op de website van RobinOok! Krijg dezelfde melding.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39:00 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132341488
Ik zal van de week eens kijken of ik ze kan verleiden tot een nieuwe euh dinges.
pi_132384406
Ik karamelliseerde gisteren witte chocolade:

(Recept!)

..en de overgebleven stukjes witte chocolade stopte ik in een paar cranberrykoekies:

(Recept!)
pi_132384414
Ik haat, inzake foto's, het ontbreken van daglicht in maanden met een 'r' erin. }:|
pi_132384446
Wat kun je doen met gecarameliseerde chocola?
pi_132384500
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat kun je doen met gecarameliseerde chocola?
Van alles! Over/door ijs, slierten ervan in brownies, gebruiken als broodbeleg, gebruiken om dingen mee te vullen - ik weet het nog niet. Heb er nu een fijne pot vol van. :)
pi_132384508
Door ijs klinkt wel heel goed :9
pi_132401344
Aardappelgnochhi met geroosterde pompoen en champignon gesauteerd in boter met knoflook en salie voor de saus
pi_132401642
Hmmm, klinkt heerlijk! Herfst O+
pi_132401666
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef regnavetto het volgende:
Aardappelgnochhi met geroosterde pompoen en champignon gesauteerd in boter met knoflook en salie voor de saus
[ afbeelding ]
wanneer mag ik komen eten? O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_132424945
Aangezien we over een week verhuizen ben ik momenteel vooral restjes aan het opmaken. Vandaar dit merkwaardige ontbijt: homemade tarwebloemtortilla met cheddar en groene appel:

:+

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:59 schreef regnavetto het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker zeg! Zelfgemaakte gnocchi?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-10-2013 13:26:55 ]
pi_132426865
Leuke reacties allemaal! Inderdaad gnocchi from scratch.
pi_132428444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik zal van de week eens kijken of ik ze kan verleiden tot een nieuwe euh dinges.
Ik weet niet of je iets hebt veranderd maar ik kan op m'n werk weer op je site komen :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:53:33 #294
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132433098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef minilot het volgende:
Oeee, eend!

Hier nog steeds herfstsfeer (later deze week weer 27 graden, dus nu maar even wat premature najaarspret! *) )

Avondeten was soep van geroosterde groenten én: paddenstoelenbrood met gepofte knoflook en gruyere! :9

[ afbeelding ]

Toetjes waren pots de crème met ahornsiroop (maple syrup) en gesuikerde pecannoten:

[ afbeelding ]

-> Recept!
Dat paddenstoelenbrood ga ik zeker eens maken als ik weer Daiya kaas in huis heb O+!

Oh shit, de link was alleen naar het tweede recept ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door jerney op 22-10-2013 14:56:46 (te gulzig ;() ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:12:22 #295
306949 dude1986
Always bored...
pi_132433833
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:29 schreef Soulagement het volgende:

[..]

Ik weet niet of je iets hebt veranderd maar ik kan op m'n werk weer op je site komen :)
ik ook! eerste keer en wow errug mooie site!
pi_132434037
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat paddenstoelenbrood ga ik zeker eens maken als ik weer Daiya kaas in huis heb O+!

Oh shit, de link was alleen naar het tweede recept ;(
Eerste was geen recept van :)
Deeg was van het recept voor naanbrood dat ik vaak gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Belegd met in boter gebakken kastanjechampignons en gruyerekaas en nadat het brood uit de oven kwam bestrooid met wat gedroogde chilipeper en fijngehakte peterselie.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:01 #297
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132435392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Eerste was geen recept van :)
Deeg was van het recept voor naanbrood dat ik vaak gebruik:
http://www.seasaltwithfood.com/2009/04/leavened-oven-brean-naan.html
Belegd met in boter gebakken kastanjechampignons en gruyerekaas en nadat het brood uit de oven kwam bestrooid met wat gedroogde chilipeper en fijngehakte peterselie.
Thanks! O+
nu is er wel een recept van. ;)
pi_132435486
Het is maar wat je een recept noemt! :D
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:10:23 #299
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132436081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:53 schreef minilot het volgende:
Het is maar wat je een recept noemt! :D