abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:14:42 #201
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131909522
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik probeerde zo'n tosti te maken maar de kaas wil maar niet smelten :S en het brood wordt dan zwart, maar die verdomde kaas is gewoon een verlept plakje.
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
pi_131938050
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:04 schreef DarkElf het volgende:
En weer een echte foodgawkerfoto: Labneh met verse kruiden

[ afbeelding ]
Oe leuk, labneh zelf maken! O+ Heb je het ook wel eens nog verder laten uitdruipen om er balletjes van te draaien? Ook lekker. :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:
Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken.
Nou, waarmee het ook niet gaat: light-kazen. Met 20+/30+ lukt een tosti voor geen meter! Nog afgezien van het feit dat het vieze kaas is. :)
Verder: zeer veel tosti zin door posts van Robin, maar geen kaas in huis. Snif.

Och ja, wat ik net had was ook lekker:

Surimi (in reepjes getrokken) en aardappel (julienne gesneden), gefrituurd in een beslagje van rijstbloem, zout en kerrie. Erbij een homemade chili-dip (moest eigenlijk gewone chilisaus worden, maar had me verkeken op de hoeveelheid water in het recept. :+ )

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 07-10-2013 16:01:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_131938182
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:

Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:23:01 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_131939350
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:45 schreef minilot het volgende:
Oh, en alvast het eten voor vanavond gemaakt, dan kan het nog een poosje intrekken:

[ afbeelding ]

Salade van wilde rijst, bosui, noten, rozijnen en cranberries. :9

Recept gepikt van hier:
http://www.foodess.com/2012/09/wild-rice-salad/

dat ziet er echt over, overheerlijk uit weer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131939470
Is het ook! Heb er net al een paar flinke happen van op *)
pi_131963882

Overdreven decadent ontbijt vandaag. >:)
Gisteren vanillecake gebakken met pastinaakpuree en cacao-nibs erin, daar vandaag wat plakken van getoast en opgegeten met crème fraîche en honing. :9
pi_131964535
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge

(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
pi_131966377
[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
[/quote]
Hoe doe je dit.....
pi_131966404
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:35 schreef RobinOok het volgende:
En vandaag gewoon keihard weer een tosti. De basilicum-knoflook-kaas moest op.

[ link | afbeelding ]
Tosti

Ziet er minder appetijtelijk uit, maar evengoed errug lekker. Met sambal brandal. :9
Hoe doe je dit.....
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:24:52 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131967726

Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
pi_131969637
Foodgawker.. O+

Ik ben al een tijdje recepten aan het verzamelen om te koken zodra ik weer een keuken heb. Alleen de ongelofelijke trek in 'westers eten' die ik er van krijg, marteling }:| Nog 2 weken..
pi_131970254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef minilot het volgende:
..en in het kader van 'wat te doen met een half pakje Oreos': Cookies & Cream Fudge

[ afbeelding ]

(Nauwelijks een recept te noemen: fijngehakte witte chocolade verwarmen met de inhoud van een blikje gecondenseerde melk. Dat samen met vermorzelde koekjes in een ovenschaal stampen en vier uur laten opstijven in de koelkast. :+ )
Oh my! :9~ en je ontbijt ook! Ik zou bijna naar de winkel rennen voor oreos en de rest, maar ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
pi_131970700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:53 schreef Holyme het volgende:
ik vrees dat ik er echt niet vanaf zou kunnen blijven!
Ik maakte ze vlak voordat ik naar mijn werk moest en vanavond breng ik ze naar mijn schoonzusje. Dat scheelt. >:)
Komt bij dat iets dat voor één derde bestaat uit fabriekskoekjes op mij niet zo'n onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft als iets dat helemaal zelfgemaakt is..
(Ik wou het daarom al bijna niet hier posten! :))

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 08-10-2013 15:23:15 ]
pi_131972480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:30 schreef minilot het volgende:
Paddestoelenrisotto! Met een beetje wilde rijst erdoorheen en sherry, blauwe kaas en knoflookcress. :9

[ afbeelding ]
Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
pi_131972746
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:09 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Minilot, is hier en gerecht van , of is het jouw eigen creatie ?
Ik ben benieuwd hoe je de risotto maakt , icm de wilde rijst, of gebruik je 2 pannen daarvoor ?
Ziet er heel goed uit hoor :)
Ik ben pas de laatste tijd bezig met risotto te maken, en probeer dat in verschillende vormen.
Maar deze wil ik ook graag proberen.
Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. Stelde niet zoveel voor hoor. :) Ik heb de wilde rijst inderdaad eerst los van de rest gekookt (moet namelijk wel een uur), en later door de rest van de risotto geschept.

Verder als volgt gemaakt, voor zover ik me kan herinneren (hoeveelheden zijn voor twee personen):
- Liter paddestoelenbouillon aan het pruttelen gebracht (had ik nog in de vriezer, maar kan ook van een blokje)
- Fijngesnipperde ui en twee teentjes fijngesneden knoflook eerst zachtjes gefruit in olijfolie in een grote pan met dikke bodem. Risotto (klein koffiekopje vol) en een klont boter erbij, vuur even hoog en risotto enigzins aanbakken. Plens sherry erbij, beetje laten inkoken.
- Dan vuur weer laag, lepel voor lepel de bouillon erbij, steeds goed roeren en de volgende lepel er pas bij als de vorige door de rijst is opgenomen.
- Ondertussen cantharellen gewassen en in een koekenpannetje opgebakken met boter, peper, zout en een scheutje sherry.
- Toen de risotto gaar was, de paddestoelen en de wilde rijst erdoor geroerd, evenals een extra klont boter, flink wat zwarte peper en wat blauwe kaas in kleine stukjes. Deksel op de pan, vuur uit en nog tien minuten laten rusten.
- Bij het serveren (in warme bordjes!) een beetje knoflookcress erdoorheen geroerd en nog een pluimpje er bovenop)
pi_131976443
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welke kaas had je gebruikt? Met echte oude (brokkelachtige) kaas lukt het niet. Kruidnagelkaas en komijnenkaas wil ook vaak niet jofel smelten, maar verder gaat het zo'n beetje met elke kaas die ik ken. Hoe jonger hoe beter, dat wel.

En inderdaad, wat Mirjam zegt. Niet in 2 minuten. Het is zo'n beetje 9 minuten ene kant 7 minuten andere. Zacht, zacht vuurtje. Deksel met een kier op de pan.
Paar plakjes brie.
Ik heb het ook eens een keer geprobeerd met slankie. God, wat bleek dat smerige, plastic-achtige chemische crap te zijn.
pi_131977144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:24 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Twee boterhammen, kaas + extra's ertussen. Boterhammen dun maar egaal besmeren met boter. In koekenpan. Deksel erop met een kiertje. Laag vuur, minuut of 8-11 (regelmatig even kijken of het niet te hard gaat) dan omdraaien, andere kant iets korter. Gewoon, tot goudbruin en knapperig en de kaas gesmolten. Enige wat je nodig hebt is geduld. :+

(is foto van die andere trouwens, maar komt op hetzelfde neer)
Oh my.. Thanks, ondanks dat ik geen fan ben van Hollands brood ga ik dit proberen :)
pi_131977491
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
pi_131980847

Zuurkooltaart van vanavond. Nog vroeg in het seizoen, maar kwam er toevallig van.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131981912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:05 schreef regnavetto het volgende:
Mosselen in tomatensaus met zelfgemaakte harrissa, saffraan en andere lekkere noord afrikaanse kruiden
[ afbeelding ]
wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
pi_131999973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Gewoon een beetje zelfgeknutseld ja. etc
Dank je voor je antwoord, klinkt goed, ik ben vooral naar de combinatie wilde rijst met risotto erg benieuwd.
Ik zal aan de slag gaan binnenkort :)
pi_132000444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef loecje het volgende:

[..]

wanneer je het op een bord legt komt het denk ik een stuk smakelijker over.
Vind je het niet smakelijk over komen dan? Ik vind het er lekker uit zien. Een bord is een veel te grote omweg, gelijk opeten!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:22:25 #223
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099008

Côte à l'os with horseradish sauce

Allerlaatste beetje van de enorme Côte à l'os die we eergisteren maakten. Eerst 45 minuten op 49C in een ziplock bag een warmwaterbad. Dan goed afdrogen, zout erop en zo'n 2 minuten per kant grillen.

Met homemade mierikswortelsaus. (4 el creme fraiche, 4 el mayo, 2 tl limburgse mosterd, 1,5 el versgeraspte mierikswortel, peper, zout, lente-ui en thijm)

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 12-10-2013 14:54:54 ]
pi_132099160
Heb al weken geen vlees op (alleen af en toe een schaaldiertje en wat surimi), maar oooh Robin: van zoveel zachtgegaarde, roze koe op mijn beeldscherm krijg ik er toch wel erg veel trek in! O+

Nou ja, vanavond eet ik zelf ook weer eens een beest, aangezien er flink wat kippendijen (in het dorp is helaas geen duif te krijgen) in de bastilla gaan. Als -ie mooi wordt post ik een foto. Zit me nog wel even af te vragen hoe ik nou het beste nette streepjes van kaneel op de poedersuiker kan krijgen (zo dus) *krabt hoofd*
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:53:53 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_132099670
4 reepjes uit een A-4tje snijden. Dat als mal gebruiken bij het strooien. Dan kwartslag draaien en nog een keer als mal gebruiken? (of ipv snijden, 4 keer een vouw erin maken en daar een reepje vanaf knippen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')