abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130847100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:03 schreef minilot het volgende:
Meer kookpret: haupia, Hawaïaanse kokospudding, zojuist aangesneden:

[ afbeelding ]

Omschrijving en link naar het recept staat in het baktopic, maar ik vond de foto wel knus, dus gooi ik 'm bij deze ook even hier neer. :+
Oh, die heb ik ook gemaakt in mijn Hawaïaanse week! Was supersimpel en lekker _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130873614
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, die heb ik ook gemaakt in mijn Hawaïaanse week! Was supersimpel en lekker _O_
Inderdaad! *O*
Zeg, wat heb jij nog meer gegeten in je Hawaïaanse week? Zat daar toevallig ook iets vegetarisch bij dat voor hoofdgerecht kan doorgaan? Het is vandaag wederom zulk lekker weer, dus ik ben wel te porren voor tropisch avondeten. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_130875719
Nevermind. Ik heb net al pork om vanavond te pullen in de oven geschoven. *)
pi_130890149
Ik ben niet zo'n held met decoratie en fotografie, maar ben toch rete trots op mijn spagbol (tagbol) ala Heston Blumenthal:

Hele dag werk die ketel saus:

Nog geen half uurtje werk:

5 minuten werk:
pi_130898418
Lekker. :) Vond je de zelfgemaakte pasta heel anders smaken? Lijkt me leuk zo'n pastamaker, maar ze zijn zo groot..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130900320
Zelf gemaakte / verse pasta smaakt inderdaad heel anders dan gedroogde. Maar sinds ik Rustichella D'Abruzzo pasta heb ontdekt is het wat moeilijker geworden om verse pasta maken te rechtvaardigen. Ik doe het dan ook niet meer zo vaak.
pi_130912395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:18 schreef NutKees het volgende:
Ik ben niet zo'n held met decoratie en fotografie, maar ben toch rete trots op mijn spagbol (tagbol) ala Heston Blumenthal:
Ha, dat is me nogal een recept ja! Tof dat je het gemaakt hebt. ^O^ Beduidend veel lekkerder dan reguliere spagbol?
pi_130915787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, dat is me nogal een recept ja! Tof dat je het gemaakt hebt. ^O^ Beduidend veel lekkerder dan reguliere spagbol?
Ik moest zelf even wennen en was niet direct enthousiast. Maar heb net weer een bord op en het recept is toch wel aanzienlijk beter dan mijn gewoonlijke recept (wat overigens ook een halve dag werk is). Nog iemand laten proeven en die is laaiend enthousiast. Ik zal het zeker nog een keer maken, maar dan met wat consessies hier en daar om tijd te besparen.
pi_130915907
Tis eigenlijk tagbol wat je hebt gemaakt ;) Maar ik krijg er trek van! I O+ een goede pasta bolognese!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130918966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Tis eigenlijk tagbol wat je hebt gemaakt ;) Maar ik krijg er trek van! I O+ een goede pasta bolognese!
dat zegt ie ook :+
Ziet er idd goed uit! En ik hou niet eens echt van pasta :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_130921260
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dat zegt ie ook :+
Ziet er idd goed uit! En ik hou niet eens echt van pasta :@
Zie het nu ja haha, stom! ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 8 september 2013 @ 09:03:11 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130939883

Aardappelsalade

Krieltjes, uitgebakken spekjes, gerookte zalm, rucola, rode ui, kwarteleitjes (uit de koelkast, in 't kokende water, precies 2:30 minuten, dan in koud water plonzen), zwart zout. Dressing van het uitgebakken spekvet, Limburgse mosterd, beetje knoflook (dacht ik), citroensap, rijstazijn, peper, zout en misschien ook wat honing. Weet het niet meer precies.

Tomaten besloot ik ernaast te serveren en niet er ook nog door te doen. Was goeie beslissing, denk ik. Ik vond 'm goed zo. :Y)
pi_130941260
:9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130946633
Kwarteleitjes! O+ Eerder al door DE en nu wederom bijzonder veel zin in aardappelsalade. Maar ja, geen winkels open op zondag. }:|

Nou ja, iets bakken was ook leuk net:

Zandkoekdeeg, opgerold met citroenmeringue, verdere omschrijving in het baktopic :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 08-09-2013 15:33:56 ]
  zondag 8 september 2013 @ 14:24:21 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130947588
Jawel hoor, Wah Nam Hong is open. En die verkopen kwarteleitjes. Iets van 2,95 per doosje. ;)
pi_130947703
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:24 schreef RobinOok het volgende:
Jawel hoor, Wah Nam Hong is open. En die verkopen kwarteleitjes. Iets van 2,95 per doosje. ;)
Ik woon zelf niet in Rotterdam hè? Met de auto is het maar twintig minuutjes, maar mijn lief heeft alleen geen tijd/zin om heen en weer te rijden en ik geef 'm geen ongelijk.
(Ik heb geen rijbewijs, wel langdurig geprobeerd, echter teveel een kluns. :') )

Verder kost op zondag naar de stad vanuit mijn dorp met het openbaar vervoer zo'n anderhalf uur of ruim een uur op de fiets. Ben lui, dus aardappelsalade later in de week. *)
Kan ik meteen kijken of gefrituurde (!) kappertjes zo lekker zijn als ik denk dat ze zijn, want die doe ik er dan op. :9
  zondag 8 september 2013 @ 15:02:23 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130949063
Wat gek dat je daar geen zin in hebt! :D
Geintje.

Gefrituurde kappertjes lijken me heerlijk hierbij.
Ongefrituurde ook trouwens.
Maar somehow koop ik altijd vieze. Dus ik eet kappertjes alleen buiten de deur.
Van de week nog in een Italiaanse ceasar salad. Lieve, kleine, subtiele kappertjes.
Zo lekker dat ik het bijna weer wil gaan proberen....
pi_130949511
Ik geloof niet dat ik ooit een vies kappertje op heb. Volgens mij vind ik kappertjes zo lekker dat ik zelfs heel smerige toch erg graag eet. :)

O, en lunch zojuist:

Tomatensoep en mislukte 'rustieke' soepstengels met heel veel O+ venkelzaad O+ erin
  zondag 8 september 2013 @ 15:48:30 #94
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130950621
En dit is wat ik vanmiddag maakte:

Zuurzak

Dat was smullen, dat zie je zo. _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door RobinOok op 08-09-2013 18:48:57 ]
pi_130950825
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:48 schreef RobinOok het volgende:
En dit is wat ik vanmiddag maakte:

[ link | afbeelding ]
Zuurzak

Dat was smullen, dat zie je zo. _O-
euhhh -O- :X
pi_130951997
Guanabana! Reken maar dat dat lekker is :)
Toffe blogpost weer, Robin!
  roze zondag 8 september 2013 @ 18:05:52 #97
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_130955255
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:03 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aardappelsalade

Krieltjes, uitgebakken spekjes, gerookte zalm, rucola, rode ui, kwarteleitjes (uit de koelkast, in 't kokende water, precies 2:30 minuten, dan in koud water plonzen), zwart zout. Dressing van het uitgebakken spekvet, Limburgse mosterd, beetje knoflook (dacht ik), citroensap, rijstazijn, peper, zout en misschien ook wat honing. Weet het niet meer precies.

Tomaten besloot ik ernaast te serveren en niet er ook nog door te doen. Was goeie beslissing, denk ik. Ik vond 'm goed zo. :Y)
:9~
Your beauty never ever scared me.
pi_130959084
Ik weet niet of mijn amateuristische telefoonfoto hier ook mag?

Ik heb iig voor de 2e keer amerikaanse pannekoekjes gemaakt :P
pi_130960567
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:06 schreef emmyemmy het volgende:
Ik weet niet of mijn amateuristische telefoonfoto hier ook mag?

[ afbeelding ]

Ik heb iig voor de 2e keer amerikaanse pannekoekjes gemaakt :P
Whaa :'( , die had ik morgen-vroeg willen maken maar ik ben vergeten karnemelk te kopen. Dan maar met gewone melk...
pi_131016743

Sardijnse culurzones. (gevuld met o.a. aardappel en munt)

Ook niet de meest geweldige foto, maar het gerecht maakt wel wat goed, toch? Zelfgemaakte pasta (geïnspireerd op de culurzones) gevuld met ricotta, pecorino en eekhoorntjesbrood. Met paddestoelen-/salieboter waarin ik op lage temperatuur paddestoeltjes heb gegaard.

Oh man, ik had dit topic echt eerder moeten ontdekken. <3 Ik beloof betere foto's een volgende keer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')