gateway | dinsdag 30 juli 2013 @ 14:33 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen, ![]() Ook echte neuzen: ![]() wel eens kort door de bocht gaan, ![]() en de trailer een andere route verzint dan de trekker, ![]() en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed (ouwe dinkytoy foto vervangen) http://83.219.80.227/rout(...)ca3e800db074600b.jpg ![]() tot lading die gleed: Game on ![]() Vorige topics: Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic | |
gateway | dinsdag 30 juli 2013 @ 14:34 |
Laatste post:lijkt inderdaad net of die het erom doet! | |
Kentekenplaat | dinsdag 30 juli 2013 @ 20:25 |
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding. | |
Alexxxxx | dinsdag 30 juli 2013 @ 22:43 |
volgens zijn collega;s bij Bok inderdaad onwel geworden | |
Barcaconia | zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:59 |
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer. Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's. | |
Redbaron | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:51 |
rangeren op eigen terrein is idd op out of scope [ Bericht 1% gewijzigd door Redbaron op 04-08-2013 03:00:33 (niet wakker..) ] | |
Kentekenplaat | zondag 4 augustus 2013 @ 00:19 |
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scope | |
Tism | zondag 4 augustus 2013 @ 00:58 |
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten.. ![]() | |
Ridocar | zondag 4 augustus 2013 @ 10:50 |
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok] Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen. Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE. | |
Redbaron | zondag 4 augustus 2013 @ 11:59 |
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt | |
Ridocar | zondag 4 augustus 2013 @ 13:43 |
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn... | |
Redbaron | zondag 4 augustus 2013 @ 13:50 |
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt. Van de zes overtredingen die ik had heb ik er twee moeten betalen... | |
#ANONIEM | zondag 4 augustus 2013 @ 15:26 |
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren: Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg. Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien. | |
Ridocar | zondag 4 augustus 2013 @ 15:44 |
Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet. En zoals sommigen zullen verzuchten: De romantiek is eruit. Iedereen is broodrijder geworden... -edit- 600 pk is trouwens een beetje overkill. Die witte trekker op het dek van de veerboot (MAN F2000)... zo eentje heb ik mee gereden. Ook een week van huis, altijd in geslapen. No problemo. [ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2013 16:06:46 ] | |
#ANONIEM | maandag 5 augustus 2013 @ 16:24 |
Dank voor je uitleg. Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 16:25:13 ] | |
Ridocar | zondag 11 augustus 2013 @ 02:59 |
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto. | |
Dientje12 | woensdag 14 augustus 2013 @ 15:48 |
Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werk | |
Barcaconia | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:45 |
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART. Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter.. | |
Ridocar | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:39 |
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen. | |
Tism | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07 |
| |
Kentekenplaat | vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53 |
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden..... | |
Sounddragon | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:25 |
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen. Dat ze niet gewoon een blik Polen opentrekken joh, dat doen ze ook al jaren. ![]() | |
Ridocar | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:06 |
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt... | |
Redbaron | vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:11 |
Drie dubbeltjes? Voor drie cent zoeken ze al zo ongeveer een ander! | |
Kentekenplaat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:47 |
Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren. | |
Harde_Mepper | vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:11 |
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. ![]() | |
Dientje12 | vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:21 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Tha_Duck | vrijdag 6 september 2013 @ 09:15 |
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast ![]() ![]() Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient ![]() | |
Harde_Mepper | vrijdag 6 september 2013 @ 09:52 |
![]() | |
Gnittoo | vrijdag 6 september 2013 @ 09:56 |
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland. | |
gateway | vrijdag 6 september 2013 @ 10:26 |
goede vraag idd! | |
Tha_Duck | vrijdag 6 september 2013 @ 10:29 |
+1 voor jou! Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet. | |
Alexxxxx | vrijdag 6 september 2013 @ 12:41 |
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker) | |
Klonk | vrijdag 6 september 2013 @ 13:16 |
heel Walon voor zover ik weet ![]() | |
Redbaron | vrijdag 6 september 2013 @ 14:22 |
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ![]() | |
Ridocar | vrijdag 6 september 2013 @ 15:36 |
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking) Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden. | |
Klonk | vrijdag 6 september 2013 @ 15:42 |
Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land. Heb nog wat vrienden uit mijn chauffeurstijd overgehouden en als ik hun verhalen zo hoor ben ik nog steeds erg blij dat ik destijds die keuze heb gemaakt. Heb het altijd met veel plezier gedaan en een hoop maffe en wilde dingen meegemaakt. Mooie herinneringen voor later ![]() | |
Redbaron | zaterdag 7 september 2013 @ 02:59 |
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen. | |
Tha_Duck | zaterdag 7 september 2013 @ 09:55 |
![]() | |
Gnittoo | zaterdag 7 september 2013 @ 10:55 |
Kentekenplaat | zaterdag 7 september 2013 @ 11:59 |
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 7 september 2013 @ 14:12 |
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukst ![]() | |
JDude | zaterdag 7 september 2013 @ 16:06 |
In m'n B-bakwagentje zit sinds een tijdje een boordcomputer met navigatie die rekening met de hoogte moet houden. Maar laatst stond ik in Antwerpen toch mooi voor een 3,10 hoog tunneltje met m'n 3,40 kar. Gelukkig kunnen omzeilen dwars door een woonwijk ![]() | |
densmee | zaterdag 7 september 2013 @ 17:39 |
Hier in spanje staat bij elk viaduct de hoogte ook al is dat 7 meter | |
freek.etc | zaterdag 7 september 2013 @ 17:44 |
Ik kom hier nooit, ik wist geeneens dat dit bestond, wil je daar iets aan doen? Dan dit: GC / Revolutie | |
#ANONIEM | zondag 15 september 2013 @ 15:23 |
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden. | |
Barcaconia | zondag 15 september 2013 @ 15:34 |
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder. | |
Ridocar | zondag 15 september 2013 @ 19:30 |
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd. Uitslag: cholesterol te hoog. Toen ben ik maar eens na gaan denken over m'n eet- en drinkpatroon. Ik denk dat een gemiddelde chauffeur al gauw niet gezond eet en drinkt. | |
#ANONIEM | maandag 16 september 2013 @ 10:25 |
Dat weten we inmiddels maar toch had ik het idee dat dit in de loop der tijd wel veranderd zou zijn gezien de alsmaar voortschrijdende opmars van gezond voedsel/eten en de daarbij veranderde houding t.o.v. eten. Dat blijkt dus in de praktijk erg mee te vallen..zelfs in 2013. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:26:18 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 20 september 2013 @ 08:48 |
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/ wat vinden jullie er van? | |
Tism | vrijdag 20 september 2013 @ 10:24 |
Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!.. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 20 september 2013 @ 21:26 |
Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk ![]() | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 08:48 |
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 08:53:50 ] | |
Kentekenplaat | zaterdag 21 september 2013 @ 10:30 |
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt. | |
Tism | zaterdag 21 september 2013 @ 13:32 |
Idd.. ![]() ![]() | |
Tism | zaterdag 21 september 2013 @ 13:33 |
Oke...nice!.. ![]() | |
Anne | zaterdag 21 september 2013 @ 13:34 |
Gefeliciteerd greavy! | |
Kentekenplaat | zaterdag 21 september 2013 @ 20:15 |
Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen, ![]() Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen. ![]() | |
Tism | zaterdag 21 september 2013 @ 20:47 |
Hahaha.. ![]() ![]() Heerlijk!.. ![]() | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 22:22 |
Ja, klopt. Maar ik ga de uitdaging aan. Ik reed al op de terminaltrekker voordat ik uberhaupt mijn theorie had voor C, laat staan praktijklessen gestart was. Mijn huidige werk is ongeveer 30-35 containers per dag wisselen (waarbij dok 3(nu het linker dok, normaal middelste dok) het meest lastige is, want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)): ![]() Foto door mijzelf gemaakt (met statief enzo). Danku! [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 22:31:37 ] | |
Pizza_Boom | maandag 23 september 2013 @ 00:14 |
Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven? | |
vannelle | maandag 23 september 2013 @ 14:36 |
Lekker krap die dock 1 trouwens..... Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien. Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest. Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open..... ![]() ![]() | |
greavy | maandag 23 september 2013 @ 17:12 |
Jawel, maar dan kan het aannemersbedrijf niet aan dok 4 en 5 de gewenste verbouwing goed uitvoeren, dus is er geen ruimte over. Poten in- en uitdraaien lukt er inmiddels ook al niet meer :p Dok 1 valt nog wel mee, vind ik persoonlijk. Maar je kan inderdaad maar beperkt corrigeren, dus moet je hem er recht in proberen te draaien, en omdat wij via een bocht (gelukkig niet over de dode kant) het dok ik moeten draaien, moet je vrijwel altijd 1 of 2x rechttrekken. Maar de ruimte maakt het er absoluut niet makkelijker op ... | |
Harde_Mepper | donderdag 26 september 2013 @ 20:39 |
Vandaag het formulier voor de chauffeurspas op de bus gedaan, weet iemand hoe lang het ongeveer gaat duren voordat de pas klaar is? | |
blup | donderdag 26 september 2013 @ 21:36 |
Valt wel mee, ligt eraan voor wie of wat je rijdt. M'n 1e baantje bij brood/banket leverancier was een drama, hoop authentieke banketbakkers vooral in historische stukjes van de stad, 1 groot drama, net je rijbewijs, idiote plekken waar je moet komen. Collega met een city kon op plekken komen waar je met een bakwagen niet eens normaal kon komen. Daarom zie je die grondstofleveranciers vaak met een enkel-assige gestuurde trailer.. Daarna bij hema, vrijwel alle filialen (hoe moeilijk het soms leek) was prima te bereiken. Er waren een paar beruchte filialen onder de ervaren chauffeurs waar ze een LFje voor hebben met gestuurd as en een idioot kleine draaicirkel. Paar keer heen geweest, lachte me rot, was niks met wat ik kwalificeerde als 'lastig te komen'. Zolang je maar niet met een star ding naar de supermarkt hoeft valt het denk ik wel mee. Grootste struikelblok is op de verkeerde manier aankomen. [ Bericht 23% gewijzigd door blup op 26-09-2013 22:33:58 ] | |
Harde_Mepper | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:35 |
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie. Toch allemaal lekker rap gegaan. ![]() Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk. | |
blup | zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:25 |
Gefeliciteerd! laat je niet gek maken. | |
Ridocar | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:23 |
Feli! Ga je voor een supermarkt rijden? En zo ja, welke? (AH hiero, maar dan aan de andere kant van de distributie, leverancier dus) | |
Harde_Mepper | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:31 |
Vanuit groothandel naar (o.a.) horeca zaakjes rijden. ![]() | |
JDude | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:57 |
Moest gisteren een collega ophalen bij de DAF-garage. Die kreeg daar de mogelijkheid om even een proefritje te maken in een XF Superspacecabdinges. Aan mij de vraag of ik wilde blijven wachten of op de bijrijdersstoel plaatsnemen. Godverdomme wat een ruimte in zo'n ding als je een Iveco viermeterbakwagentje gewend bent ![]() | |
Dientje12 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:26 |
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker? Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur ![]() Analoog wagen | |
Ridocar | zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:24 |
2x half uurtje tijdens het lossen. | |
Sounddragon | zondag 6 oktober 2013 @ 03:07 |
Dat zou ik ook op internet zetten ![]() | |
Dientje12 | zondag 6 oktober 2013 @ 15:12 |
Wat maakt het uit ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 oktober 2013 @ 15:58 |
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks ![]() ![]() | |
Dientje12 | zondag 6 oktober 2013 @ 17:42 |
ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 oktober 2013 @ 17:47 |
Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is. Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken ![]() | |
Dientje12 | zondag 6 oktober 2013 @ 17:54 |
Geen zorgen | |
Alexxxxx | zondag 6 oktober 2013 @ 18:46 |
![]() | |
Tism | maandag 7 oktober 2013 @ 11:12 |
Omg.. ![]() | |
RealZeus | maandag 7 oktober 2013 @ 18:38 |
*account uit motteballen trekt Je moet het niet mooier maken dan het is. Ik had wat harde woorden gezegd over mijn toenmalige werkgever, die vond dat niet leuk en dus werd mijn contract niet verlengd. Ik heb het nooit uitgeprint als kerstpakket gehad. * account weer in de motteballen gooit. | |
Harde_Mepper | woensdag 9 oktober 2013 @ 22:39 |
Iemand nog tips voor een handig mapje oid om alle papieren netjes geordend te houden? Vergunningen, vrachtbrieven, urenstaten en dat soort spul. | |
blup | woensdag 9 oktober 2013 @ 23:00 |
Gewoon ordner | |
Alexxxxx | donderdag 10 oktober 2013 @ 13:02 |
Wel een Sties map he? ![]() | |
Tism | maandag 28 oktober 2013 @ 11:12 |
Spannend hè!? Rijden met dit weer.. ![]() | |
Tha_T | maandag 28 oktober 2013 @ 15:23 |
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad | |
Kentekenplaat | maandag 28 oktober 2013 @ 21:04 |
Wij hebben een BE-combi. Het opleggertje hing haast scheef achter de trekker. Ik had heel braaf beide handjes aan het stuur en die 170 pk waren net genoeg. | |
Gnittoo | donderdag 31 oktober 2013 @ 09:41 |
op m'n werk lag wel eens een truckstar wel een aardig blad. | |
Redbaron | donderdag 31 oktober 2013 @ 10:38 |
Truckstar stopt toch niet.. hoe moet het anders met het truckstar festival!?! | |
Alexxxxx | donderdag 31 oktober 2013 @ 12:54 |
Kom maar naar de pinksterraces op Zandvoort, daar komt meer dan alleen truckraces kan ik alvast verklappen... | |
Pizza_Boom | donderdag 31 oktober 2013 @ 18:37 |
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet? Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn. | |
Redbaron | donderdag 31 oktober 2013 @ 19:45 |
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden? | |
Kentekenplaat | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:11 |
Dat vraag ik me ook af. Bij een vorige werkgever moesten wij koppelen in Belgie en dat was een Belgische trailer van dat bedrijf. Sterker nog, bij mijn huidige werkgever heb ik ook Belgisch en Duits gekentekende aanhangers achter de bus hangen. | |
Pizza_Boom | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:20 |
Nederlandse trekker zou niet met een oplegger van buiten Nederland die niet aan dezelfde firma toebehoort mogen rijden binnen Nederland. Althans, daar had een chauffeur het over. En laat ik nou zelf regelmatig trekker-oplegger combi's voorbij zien komen waarvan de oplegger Engels is (bedrijf is ook Engels) en door een eigen rijder gereden wordt, maar het kenteken van de trekker voert (met een witte plaat). Ook wel gezien dat er een witte plaat voor een Duitse plaat gezet werd, dus leek mij wel aannemelijk dat het dus niet zou mogen in Nederland. | |
Barcaconia | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:55 |
Los van of je met een buitenlandse trailer mag rijden (wat volgens mij wel mag) is verhuur vrijgesteld van de normale wetten over BPM enzo. Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl. Dus ja, dat mag. | |
JDude | donderdag 31 oktober 2013 @ 20:56 |
Volgens mij heeft UK als een van weinige landen geen aparte platen voor opleggers. Dat zou de reden kunnen zijn dat er een witte plaat op wordt gezet omdat de oplegger anders rondrijdt met het kenteken van een niet aanwezige trekker. | |
Pizza_Boom | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:07 |
Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar. Althans, dat zegt de belastingdienst op haar website. | |
Barcaconia | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:08 |
In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden. Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen. Excuses, ik lees idd de website van de belastingdienst. | |
Pizza_Boom | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10 |
De belastingdienst vindt van niet: website BD | |
Barcaconia | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10 |
Ik had al ge-edit, ik zag het idd ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 31 oktober 2013 @ 21:15 |
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen? | |
Redbaron | vrijdag 1 november 2013 @ 02:44 |
je mag dus gewoon met een buitenlandse trailer rondrijden. Wel met kentekenpapieren aanwezig natuurlijk. Hoe zouden de charters het anders moeten oplossen | |
Tha_T | vrijdag 1 november 2013 @ 14:24 |
Waarom niet? Waar is je wetsartikel? | |
Anne | dinsdag 5 november 2013 @ 21:20 |
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.![]() Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck? ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 november 2013 @ 21:27 |
Is idd een losplatform waar een heftruck op kan rijden. | |
Anne | dinsdag 5 november 2013 @ 21:36 |
Oke ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 november 2013 @ 21:39 |
Vroegah toen laaddocks nog keiduur waren zag je ze vaker. Ik heb er ook wel ooit tegenaan gestaan met een vrachtwagen maar het zijn sowieso ondingen. Je moet het niveauverschil tussen de vloeren opvullen natuurlijk. Een dockleveler werkt veel beter/makkelijker. | |
Ridocar | dinsdag 5 november 2013 @ 21:44 |
Wij hebben op de zaak ook een verplaatsbare variant staan. Wielen aan de hoge zijde en een oog waar een van de lepels van de heftruck in past. Trailer op z'n plek zetten, brug erachter planten en lossen. Zo'n betonnen dock is natuurlijk een stuk stabieler, maar niet bepaald mobiel. | |
Tism | dinsdag 5 november 2013 @ 22:17 |
Yep! Dat is een losplatform idd, een hele ouwe.. ![]() | |
Tism | dinsdag 5 november 2013 @ 22:24 |
Hij staat er alleen verkeerd om op...zo rolt er niks uit natuurlijk.. ![]() | |
vannelle | dinsdag 5 november 2013 @ 22:55 |
Dan is het nu een laadplatform Tism. ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 6 november 2013 @ 19:38 |
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. ![]() | |
Barcaconia | woensdag 6 november 2013 @ 21:26 |
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's? Valt mij altijd op. | |
Alexxxxx | woensdag 6 november 2013 @ 23:33 |
![]() ![]() ![]() | |
Ridocar | donderdag 7 november 2013 @ 04:03 |
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel... | |
Ridocar | donderdag 7 november 2013 @ 07:33 |
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto.... | |
jevl | donderdag 7 november 2013 @ 10:42 |
Hallo, Wij zijn Tim en Joan, Wij zijn bezig met een opdracht voor school, waarbij we onderzoek doen naar de laadruimte van vrachtwagens. We zoeken een manier hoe dit verbetert kan worden. Om het even kort te zeggen; ons idee is een verstelbaar dak voor de laadruimte om zo de loze ruimte te verkleinen en zo onder andere brandstof te besparen. Wij willen u vragen onze enquête in te vullen: https://docs.google.com/f(...)P2lRy5481mE/viewform Hieronder reageren mag uiteraard ook. Alvast bedankt! | |
Anne | donderdag 7 november 2013 @ 10:47 |
Hallo Tim en Joan, worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst? | |
Alexxxxx | donderdag 7 november 2013 @ 10:52 |
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen. Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen. | |
Ridocar | donderdag 7 november 2013 @ 11:28 |
Ingevuld. Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn. Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op. edit2: 1 zin, 5 regels. ![]() | |
jevl | vrijdag 8 november 2013 @ 08:47 |
Ja, als jullie daar interesse in hebben. Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt. Bedankt! Uiteraard is het streven om geen extra ruimte in beslag te nemen, geen extra gewicht mee te nemen en dat het betrouwbaar is. Of dit ook gaat lukken is een tweede ding ![]() | |
jevl | donderdag 14 november 2013 @ 10:29 |
We hebben helaas pas 1 reactie ontvangen. We zouden het zeer waarderen als meer mensen de enquête in kunnen vallen. | |
vannelle | donderdag 14 november 2013 @ 15:50 |
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen. | |
Ridocar | donderdag 14 november 2013 @ 18:06 |
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest. Gelukkig kon ik mij aardig door de enquete worstelen... | |
JDude | donderdag 14 november 2013 @ 19:52 |
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 14 november 2013 @ 21:22 |
De laadruimte van mijn bus heeft niet eens een dak. ![]() | |
JDude | vrijdag 15 november 2013 @ 07:25 |
![]() ![]() | |
Ridocar | vrijdag 15 november 2013 @ 10:32 |
Dan is het 4 meter - hoogte laadvloer. De vraag is of je dan nog wilt rijden… | |
marjolein19 | zaterdag 16 november 2013 @ 15:59 |
welke trucker rijd weleens op sokken? gr. Marjolein | |
TradeMarkie | zaterdag 16 november 2013 @ 16:09 |
Je kunt beter op de weg rijden | |
Alexxxxx | zaterdag 16 november 2013 @ 16:23 |
degene die de klompen op de treeplank laten staan ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 16 november 2013 @ 16:36 |
Er lopen er hier toch 2 rond die rijden op van Gend en Loos sokken en af en toe meeten? | |
Redbaron | zaterdag 16 november 2013 @ 19:14 |
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo? | |
marjolein19 | zaterdag 16 november 2013 @ 20:06 |
o dus jij rijd op sokken witte of zwarte? | |
Gnittoo | zaterdag 16 november 2013 @ 20:21 |
Wat zijn dit voor vragen? ![]() | |
marjolein19 | zaterdag 16 november 2013 @ 20:37 |
leuk toch? | |
Alexxxxx | zaterdag 16 november 2013 @ 21:07 |
niet veel minder onnozel dan die in de enquete ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 16 november 2013 @ 21:23 |
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn. | |
Redbaron | zondag 17 november 2013 @ 02:03 |
roze, waarop dit soort vragen? | |
Tism | zondag 17 november 2013 @ 02:57 |
Ik, alleen mijn linker voet, gassen en remmen doe ik met rechts + schoen aan.. | |
Ridocar | zondag 17 november 2013 @ 04:48 |
Niet te doen, als ik aan het rangeren ben spring ik iedere keer in en uit de auto. De pedalenbak wordt daar ook niet veel schoner van. | |
Kentekenplaat | zondag 17 november 2013 @ 12:40 |
Dat heb ik ook, maar dan een model later. | |
Kentekenplaat | zondag 17 november 2013 @ 12:41 |
![]() | |
Anne | dinsdag 3 december 2013 @ 17:21 |
Zo'n oplegger voor bijvoorbeeld een container, heeft deze zijn eigen accu ofzo? Er stond er vandaag een langs de weg, met (rode) alarmlichten aan. Vond ik nogal apart.. En zet je die aan met een knoppie, of heb je daar een specifiek gereedschap/sleutel voor nodig? | |
Sounddragon | dinsdag 3 december 2013 @ 21:18 |
Normaliter niet voor zover ik weet, maar als er verlichting brandt zonder dat er een trekker voor hangt, lijkt me de enig logische verklaring dat er (2) accu's in zitten. | |
densmee | dinsdag 3 december 2013 @ 21:31 |
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is. | |
Sounddragon | dinsdag 3 december 2013 @ 22:12 |
Containerboeren plempen die dingen nogal eens ergens langs de weg om er een bak vanaf te plukken of te laden, dus op zich is het helemaal zo gek nog niet ![]() | |
Barcaconia | woensdag 4 december 2013 @ 01:18 |
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes. | |
Anne | woensdag 4 december 2013 @ 18:00 |
Ik vond het in dit geval wel handig ![]() | |
gateway | woensdag 4 december 2013 @ 20:55 |
heej die stond ook op Facebook bij Rijbewijs gekocht? | |
stefkee3 | maandag 7 april 2014 @ 23:50 |
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen! 15 april intest bij keijbeck in Sittard !! | |
Tism | dinsdag 8 april 2014 @ 04:29 |
Daar heb ik ook gelest, doe ze maar de groeten.. ![]() | |
Tism | maandag 28 april 2014 @ 14:54 |
| |
Redbaron | maandag 28 april 2014 @ 14:58 |
verstandig weet ik niet. Maar het gaat een boel ergernis schelen omdat men in Nederland niet meer harder durft dan 82 ![]() | |
Tism | maandag 28 april 2014 @ 15:34 |
Ik heb niet zo'n probleem met een inhaalverbod, mijn wagen rijdt niet harder dan 83 km/u en meestal ben ik één van de tragere gevallen.. ![]() Vaak denk ik, op wegen waar geen inhaalverbod geldt, "Ach, laat maar zitten, ik blijf er wel achter...die ene kilometer per uur verschil in snelheid is gewoon irritant voor achteropkomend verkeer" Waar ik wel vanaf zou willen zijn, zijn die bordjes onder zo'n inhaalverbodsbord met gezette tijden erop, die kunnen ze beter vervangen voor borden met de tekst "inhalen alleen wanneer de situatie het toelaat". Ik ben mens en vakbekwaam genoeg om zelf te kunnen bepalen wanneer het veilig genoeg is, en of het de doorstroming belemmerd, of niet.. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 28-04-2014 15:46:34 ] | |
Redbaron | maandag 28 april 2014 @ 16:08 |
En juist bij dat laatste gaat het probleem liggen. Niet iedereen gaat die ene hersencel gebruiken zodat men alsnog 24/7 gaat inhalen. | |
densmee | maandag 28 april 2014 @ 18:52 |
Nee doffe ellende, die paar kmh per uur verschil maakt het echt niet | |
Barcaconia | maandag 28 april 2014 @ 18:53 |
Van mij mag het tussen ochtend en avond best verboden blijven, ondanks dat ik fanatiek inhaler ben | |
blup | donderdag 14 augustus 2014 @ 18:51 |
Ja, HALLO? ![]() | |
Barcaconia | donderdag 14 augustus 2014 @ 19:11 |
Hoi. Gepost vanuit de MAN cabine (bij stilstand uiteraard). | |
gateway | zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:10 |
Hier al mensen die vervangen zijn Door Polen Roemenen of iets? Of valt het nog mee? | |
Anne | zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:44 |
http://m.telegraaf.nl/bin(...)hauffeur-ongeluk-a73 | |
Barcaconia | zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:06 |
Dey tuk r jobs!! | |
Alexxxxx | zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:30 |
Ik ben vervangen door Anne. | |
Anne | zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:36 |
Indrukwekkende stille tocht wel.. Iemand nog meegereden? | |
Alexxxxx | zondag 17 augustus 2014 @ 00:40 |
Glasbak reed mee, in een truck door Volvo ter beschikking gesteld. | |
Betuwenaar | maandag 18 augustus 2014 @ 15:54 |
Gunstig, want dat in colonne rijden kan ik echt niet tegen. Heb het liefst dat mijn voorganger een eindje voor me rijd | |
Tism | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:05 |
Collega van mij moest vannacht voor het eerst naar een adresje waar je op een hellinkje moet lossen, nou ja, het is eerder een vals plat.. ![]() Als je dat niet weet, en er vooral niet over nadenkt, en je komt daar gewoon aanrijden heb je een probleem met die rollende cargo van ons.. ![]() 3 keer raden wat er gebeurde..hihi.. ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:10 |
Hij was heeeeeel snel leeg waarschijnlijk. ![]() | |
Anne | dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:46 |
Geen filmpje gemaakt ![]() | |
Tism | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:20 |
.. ![]() ![]() Er zijn wel foto's gemaakt van de schade, maar ik weet niet of ik die te pakken kan krijgen.. ![]() | |
FranticDJ | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:03 |
Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt ![]() Alleen tja, daar sta je dan he, om 05u met een kop van.. "oh shit.. en nu?" | |
Kentekenplaat | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:46 |
Bij een supermarkt hadden we ook zo'n adresje. Gelukkig hadden ze mij dat vertelde dus zette ik de containers dwars. Maar er zijn wel collega's geweest die de containers per tien tegelijk losten. ![]() | |
FranticDJ | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:35 |
Haha ja ach.. ik had er maar 15 mee gelukkig.. En idd de keer er op rijtje dwars gezet ![]() Wat ook erg leuk is, als je heel erg naar rechts helt (vanwege de ondergrond) en je moet uiteraard de rechtse container hebben. En dan is het helemaal leuk als je zelf je wagen niet laadt en er voor het eerst komt. Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat als je een container leeggoed neerzet naast je laadklep, dat deze naar je klep komt toe gereden terwijl je omhoog gaat. En heuj je trekt het zooitje zo ondersteboven als je niet op let.. [ Bericht 30% gewijzigd door FranticDJ op 20-08-2014 20:44:15 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2014 @ 23:45 |
| |
Gnittoo | zaterdag 6 september 2014 @ 09:25 |
ga je naar de iaa in hanover? | |
Alexxxxx | zaterdag 6 september 2014 @ 10:10 |
ja, beide persdagen. worden een paar drukke dagen weekend ervoor is de truckrace op Zolder, zit één dag tussen ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 6 september 2014 @ 14:53 |
nice ![]() | |
Anne | woensdag 19 november 2014 @ 20:11 |
Voor alle vrouwen van.. | |
VAS | woensdag 19 november 2014 @ 20:18 |
Zo! Beter. Wist niet dat er topic voor ons was. Ga hier wel actief blijven ![]() | |
Anne | woensdag 19 november 2014 @ 20:49 |
Nou. Vertel eens even wat meer over jezelf dan ![]() | |
j669 | dinsdag 25 november 2014 @ 21:32 |
Als er met die auto's ook internationaal (zeker zuid-europa) gereden wordt: niet doen! Puur wettelijk gezien is het toegestaan om op eigen terrein OOS te rijden, maar bij controle zul je alles uit de kast moeten trekken om ook te bewijzen dat er op dat moment ook echt niet mee op de openbare weg gereden is en dat kan hele vervelende consequenties hebben. Als er tijdens onderhoud bij een garage OOS is gereden: altijd zorgen dat je er een papieren verklaring bij krijgt. Nog zoiets onbenulligs waar controlerende ambtenaren tegenwoordig steeds vaker over vallen: al gaan rijden als je pas nog niet helemaal ingeladen is. Of recent de code 95 verplichting op je rijbewijs die in vrijwel heel Europa sinds een paar maanden is ingevoerd, maar waar Nederland nu nog een uitzonderingspositie op heeft. | |
Tism | woensdag 10 december 2014 @ 18:58 |
![]() .. ![]() ![]() | |
j669 | vrijdag 12 december 2014 @ 10:33 |
Twistlocks vergeten los te draaien? Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat dit echt is. Als de machinist ziet dat de container niet los komt van het chassis gaat hij hem echt geen 15 meter liften... | |
fathank | vrijdag 12 december 2014 @ 10:37 |
![]() Maar dondert de trekker er dan niet gewoon onderuit? | |
Alexxxxx | vrijdag 12 december 2014 @ 12:32 |
normaal wel ja. Bisonkit als schotelvet gebruikt denk ik ![]() | |
vannelle | vrijdag 12 december 2014 @ 13:20 |
Deed ik ook altijd als de vergrendeling niet goed werkte. Het is alleen wel funest voor je draaicirkel. | |
Kentekenplaat | vrijdag 12 december 2014 @ 23:13 |
Op FB zag ik de foto ook vanuit een andere hoek: ![]() | |
Broertie | zaterdag 13 december 2014 @ 20:14 |
Heeft die kraan ook nog een stuk gereden of zo? Er staan ineens andere containers onder.... | |
Impreza_driving_Nutcase | zaterdag 13 december 2014 @ 20:33 |
Dat zal de hoek van de foto wel zijn. 2e foto is van dichter bij de kraan genomen, dus die stapel van 4 (met de Kline doos achter de spiegel) valt op de 2e foto rechts weg. De WaiHai container recht onder de kraan op de 2e foto lijkt op de 1e foto midden boven de spiegel te zitten. | |
Kentekenplaat | zaterdag 13 december 2014 @ 22:57 |
NWS / Romanties huwelijksaanzoek gaat fout. Of je stempelt hem even goed af en niet zo half gebakken. ![]() | |
Tism | dinsdag 16 december 2014 @ 13:23 |
Dit was de situatie waar ik vanochtend bij uitkwam, met mijn 14,50 meter lange, 2.55 meter brede en +/-25 ton zware dieselwaggel...godverdomme!.. ![]() https://www.google.nl/map(...)BTVV0s0bZNWc0M5g!2e0 Moest aan de andere kan van het kanaal zijn.. ![]() | |
vannelle | dinsdag 16 december 2014 @ 14:24 |
Stiekem toch de brug over gegaan of kon dat niet qua gewicht? | |
Barcaconia | dinsdag 16 december 2014 @ 18:29 |
Ah, je had vandaag een dagje op de kleine wagen. Handig in dat soort situaties. | |
Tism | dinsdag 16 december 2014 @ 19:00 |
Ik moest wel ja.. ![]() Verkeer achter mij en verkeer in het straatje met het inrijverbod, kon geen geen kant op.. ![]() Vraag me nu wel eigenlijk af wat ze met die camera's daar registreren.. ![]() | |
JDude | dinsdag 16 december 2014 @ 19:40 |
Vermoedelijk alleen kijken of de brug leeg is bij opening op afstand. | |
Gnittoo | zaterdag 24 januari 2015 @ 10:29 |
duitse reportage waar vrachtwagenchauffeurs worden gevolgd deel 1 http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)Immer-gegen-die-Uhr-(1) deel 2 http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)were-Last-auf-Achse-(2) | |
Alexxxxx | woensdag 4 februari 2015 @ 22:21 |
![]() | |
FranticDJ | woensdag 4 februari 2015 @ 23:52 |
Ziet er beter uit dan zo'n tractomas ![]() | |
Sounddragon | donderdag 5 februari 2015 @ 09:22 |
Waarom heeft 'ie zijn eigen carport? Is dat handig als het regent ofzo? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 5 februari 2015 @ 09:34 |
vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt | |
Sounddragon | donderdag 5 februari 2015 @ 09:46 |
Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 5 februari 2015 @ 12:12 |
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 5 februari 2015 @ 12:13 |
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes. | |
Sounddragon | donderdag 5 februari 2015 @ 15:55 |
Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld ![]() Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers? ![]() | |
densmee | donderdag 5 februari 2015 @ 15:56 |
maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen. | |
Sounddragon | donderdag 5 februari 2015 @ 16:00 |
Neuh, vast niet.. moet je niet hebben ook; dan moet je ook doorlopend werken, da's niks ![]() | |
Ridocar | donderdag 5 februari 2015 @ 16:37 |
Heb je cijfers van dat ding? | |
Alexxxxx | donderdag 5 februari 2015 @ 17:22 |
jawel, maar deze GINAFs hun productiviteit is twee keer zo hoog als een ekte dumper in dezelfde gewichtsklasse, bij een gelijke levensduur. ja komen er ook 2 in Nederland te rijden, bij Martens & Van Oord, maar dan moet er een Tier 4 motor in, dit is nog Tier 3. | |
Anne | woensdag 11 februari 2015 @ 17:39 |
![]() | |
Ridocar | woensdag 11 februari 2015 @ 21:04 |
Goed zicht rondom, maar wel beetje mager dashboard. Zou 'ie nog door de APK komen? | |
Tism | maandag 16 februari 2015 @ 18:30 |
| |
Kentekenplaat | maandag 16 februari 2015 @ 20:19 |
WTF? ![]() Je stoel goed instellen doet al heel veel. | |
Ridocar | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:42 |
-schop- Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand? | |
Tism | zaterdag 21 maart 2015 @ 01:46 |
Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen.. ![]() | |
Ridocar | zaterdag 21 maart 2015 @ 03:02 |
Dankje. Ik was al bang dat ik verkeerd bezig was... (Ben ik nu de enige die met deze noobvraag zat?) | |
Tism | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:30 |
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes.. ![]()
| |
Ridocar | zaterdag 21 maart 2015 @ 14:49 |
Waarom verbaast het me niet dat Frankrijk weer anders moet doen. Die hebben volgens mij maar één missie: zoveel mogelijk bekeuringen uitschrijven. Ik heb ook een document bij waarin de nieuwe regeltjes in vijf talen erop staan, maar ik vrees het ergste als ik gecontroleerd word. | |
Anne | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:22 |
Dode man in cabine vrachtwagen gevonden![]() | |
Ridocar | donderdag 9 april 2015 @ 21:55 |
In het harnas gestorven. Als het geen misdrijf is zou het best een hartaanval kunnen zijn geweest. Schijnt vaker te gebeuren. Chauffeur gaat slapen en wordt gewoon niet meer wakker. Triest. Ik hoop dat ik (mijn familie/gezin) dat nooit mee hoef te maken, dat ik óf allang met pensioen ben, of ander werk gevonden heb. | |
Ridocar | donderdag 9 april 2015 @ 21:57 |
Er is een nieuwe app, ik hoop dat het nog eens groot gaat worden, voorlopig zijn er nog niet veel aanhangers. Legal Control heet het en het staat zowel in de Play Store als in de App Store. Het werkt als een soort flismelder maar dan speciaan voor wegcontroles. Handig, ook als je niks te verbergen hebt maar niet tijd kwijt wilt zijn aan controles. [ Bericht 31% gewijzigd door Ridocar op 09-04-2015 22:28:44 ] | |
Bartholomeus | zondag 12 april 2015 @ 21:55 |
Ik werk in Veenendaal, niet ver van hen vandaan. Dat het officieel niet mag staat buiten kijf, maar ze komen er écht wel mee op de openbare weg ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 29 april 2015 @ 15:53 |
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie ![]() ![]() | |
Ridocar | woensdag 29 april 2015 @ 18:34 |
You lucky bastard! Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's) | |
Alexxxxx | woensdag 29 april 2015 @ 19:33 |
Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in. | |
Ridocar | donderdag 30 april 2015 @ 03:21 |
Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen. Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi) | |
Sounddragon | donderdag 30 april 2015 @ 10:35 |
Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks. | |
Ridocar | zaterdag 2 mei 2015 @ 07:16 |
Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak. De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is). [ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 02-05-2015 07:24:58 ] | |
Pap89 | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:39 |
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter. Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen. | |
Anne | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:42 |
Ik heb niet heel lang geleden ook gelest in een vrachtwagen met een handbak ![]() Supertof! | |
Tism | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15 |
Ik ook.. ![]() | |
Schild | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:21 |
Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel. | |
vannelle | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:52 |
Vooruit is ook niet altijd alles. Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken. Schakelt ie op. ![]() | |
Ridocar | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:59 |
Geen idee. Defensie heeft volgens mij hun eigen rijopleiding en examinering. Het enige dat het CBR meekrijgt van defensie zijn de categorieën die een militair op zijn groen rijbewijs heeft, en die worden gewoon 1 op 1 over gezet op het roze kaartje. | |
Ridocar | zaterdag 2 mei 2015 @ 18:07 |
Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan ![]() | |
vannelle | zaterdag 2 mei 2015 @ 18:16 |
Was idd een DAF ![]() Docken is ook kut met zo'n ding trouwens, klein beetje gas....niks. Beetje gas bij........niks. Nóg een beetje gas bij.....ready voor takeoff. Neh, geef mij maar handgeschakeld. | |
Pap89 | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:08 |
Die CF heeft dat ook nogal ja. Vooral leuk met al die dijken hier ![]() | |
Bouke-p | zondag 3 mei 2015 @ 08:10 |
Ik heb mn C gehaald in een auto met 6 versnellingen. | |
Bouke-p | zondag 3 mei 2015 @ 08:11 |
Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald. | |
Ridocar | zondag 3 mei 2015 @ 10:40 |
Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld. Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken. | |
Bouke-p | zondag 10 mei 2015 @ 19:34 |
Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week. | |
Anne | donderdag 14 mei 2015 @ 20:37 |
![]() ![]() | |
Ridocar | donderdag 14 mei 2015 @ 21:35 |
De opleiding zal op de extra modules na niet zoveel verschillen, maar de voertuigeisen zullen wel afwijken. Nog een voorbeeld: Op die MB's en die walibi's zit doorgaans een fluo-oranje bord met "LES" erop, terwijl die blauwe bordjes-met-L op gewone lesvoertuigen verplicht zijn. De ironie. ![]() | |
Anne | donderdag 14 mei 2015 @ 22:00 |
Dat was eigenlijk ook de hele grap ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:15 |
Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde. ![]() I-shift van Volvo daarentegen. ![]() | |
Ridocar | vrijdag 15 mei 2015 @ 21:26 |
Ja, die "no shortcuts" had ik al gezien, maar later zag ik ook de tekst "join our team", vandaar. Lijkt me trouwens te gek om daar te werken. Weet je dat er in ieder geval één collega is die moeite heeft met het lezen van hoogtebeperkingen... | |
Gnittoo | woensdag 20 mei 2015 @ 09:00 |
![]() | |
sigme | zondag 14 juni 2015 @ 12:15 |
lokquootje ![]() Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval. Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden. Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk. | |
Barcaconia | zondag 14 juni 2015 @ 19:20 |
Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk. Zal eens ff vlug googelen. edit: http://www.drivers.com/article/1155/ Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker. | |
sigme | zondag 14 juni 2015 @ 19:38 |
Thanx voor het meedenken ![]() | |
WcPot | zondag 21 juni 2015 @ 12:11 |
Opticruise van Scania is ook ![]() | |
Ridocar | zondag 21 juni 2015 @ 12:31 |
De nieuwe versie met volautomaat wel. | |
WcPot | zondag 21 juni 2015 @ 13:27 |
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber. | |
Ridocar | zondag 21 juni 2015 @ 14:33 |
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet... Leuk bij een file. "Het is een automaar hoor" Ja, totdat je stil gaat staan. | |
Tism | donderdag 25 juni 2015 @ 10:55 |
Hey mensen, Sinds een week rijden wij nu rond met van die Garmin GPS systemen MET VRACHTWAGEN NAVIGATIE SOFTWARRRRRRRRRRRRRRE!!!..ja ja.. ![]() ![]() Die hebben we gekregen van de baas op aandringen van sommige collega's die zich vast hebben gereden in kleine dorpjes en woonwijken.. ![]() Ik rij er nu een week mee, op een aantal voor mij bekende routes.....maar wat is dat RUK! zeg.. ![]() Toen ik dat ding vorige week voor het eerst aan zette zag ik bij het opstarten een aantal Italiaanse teksten voorbij komen...en toen dacht ik al...SHIT! Italianen.. ![]() Ik zeg jullie....gewoon op de bordjes langs de weg letten.. ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 25 juni 2015 @ 16:21 |
De AS-Tronic bak van DAF kan je ook in manual stand zetten, tenminste de CF waar ik op reed kon dat wel, is wel handig als je uit een put omhoog moet. Heb overigens weinig problemen gehad met de DAF, dat doortrekken tot in het blauw is standaard voor de AS-Tronic. DAF geeft aan dat de bak zelf het optimale schakelmoment kiest en zich geen zier aantrekt van "het nieuwe rijden". Heb de boordcomputer wel eens overgeschakeld naar verbruiksmeter en dan zag je het verbruik in bv de 2e versnelling stijgen, bij hoger toerental in de versnelling dalen en dan zodra het verbruik weer steeg schakelde de bak over. Toerentallen in de lagere versnellingen liepen regelmatig op tot net onder de rode zone. Was vooral 's-ochtends vroeg met koude motor een feest, moest je héél rustig met het gaspedaal omgaan. Niet echt goed over nagedacht bij de firma DAF. | |
Kentekenplaat | zondag 28 juni 2015 @ 15:03 |
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let. | |
Kentekenplaat | zondag 28 juni 2015 @ 15:04 |
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan. | |
Ridocar | zondag 28 juni 2015 @ 15:30 |
Da's waar. Bij het manoeuvreren is het handig. Maar dat is ook zo'n beetje het enige. Die Opticruise™ zou schakelen tussen volautomaat en semi-automaat mogelijk moeten maken. Ik dacht dat MB TelliShift™ wel zoiets had, een koppeling die je weg kunt klappen. Had ik gezien bij een auto bij een rijschool. Wel handig, want dan kun je met dezelfde auto zowel automaat als "handbak"* rijden. *Hoewel TelliShift een elektronische gangwissel heeft waarbij de bak zelf bepaalt welke versnelling het beste past moet je zelf aangeven of je op- of terugschakelt. Raar gebeuren, maar het went snel, al vind ik dat 'ie standaard nogal lage versnellingen kiest. | |
Ridocar | zondag 28 juni 2015 @ 21:30 |
Maar als je het zelf wilt regelen en geen verrassingen wilt:![]() | |
BMWK111RS | maandag 29 juni 2015 @ 07:29 |
Daarom stond het ding bij mij ook altijd in de standaard automaat-stand. Ik wilde alleen maar aangeven dat het in een situatie als geschetst, namelijk vol beladen uit een bouwput omhoog rijden, mogelijk is de AS-Tronic tijdelijk in handmatige stand te zetten, zodat jij de controle hebt over de schakelmomenten. Eenmaal boven aangekomen zet je de bak weer in automatische stand en kan je weer relaxt doortuffen. | |
WcPot | dinsdag 30 juni 2015 @ 09:52 |
Daf ![]() | |
JDude | woensdag 1 juli 2015 @ 12:17 |
Engeland komt met een nieuw concept; de éénrichtingssnelweg.![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 24 juli 2015 @ 19:14 |
Morgen allemaal in Assen? ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 24 juli 2015 @ 19:38 |
Assen genoeg daar. | |
Gnittoo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:32 |
mooi spul ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:07 |
Dat gaat Benz winnen. Als je eens een Fernfahrer leest is het net of je een Benz reclamefolder aan het doorlezen bent. | |
Tism | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:05 |
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever.. ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 16 augustus 2015 @ 12:32 |
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is. ![]() | |
Ridocar | zondag 16 augustus 2015 @ 12:40 |
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer. Gewoon zoveel zweten dat je niet meer hoeft te pissen. | |
Kentekenplaat | zondag 16 augustus 2015 @ 22:23 |
Ik rijd in een Iveco Daily en afgelopen 2 juli stond ik in een Volsperrung in Duitsland. Die warmte kreeg ik niet meer weg met rijwind. ![]() | |
WcPot | vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:55 |
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzitten ![]() | |
DieselTank | zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:29 |
Je kan toch wel verwachten dat na pak em beet 2008 alles wel airco heeft? en cc? En als een wagen een x aantal kilometers heeft gereden is hij toch economisch af? | |
Tism | zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:55 |
Ja..wij wel, maar die fungeert als asbak, want bij ons hebben ze de asbakken eruit gesloopt omdat we niet mogen roken op de werkplek (in de auto).. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 23 augustus 2015 @ 16:17 |
Wil ik weer op de weg ipv tussen 4 muren in een magazijn, blijkt dat mijn bestuurderskaart is verlopen ![]() | |
Ridocar | donderdag 27 augustus 2015 @ 04:03 |
Vraagje, want google snapt mijn zoekopdracht niet: Als je je rijbewijs kwijt bent (als in, gestolen, verloren, afgefakkeld), en je bent bang dat je staande gehouden wordt (met alle gevolgen van dien) ben je dan alsnog verplicht te rijden, of mag je ander werk doen? Of mag je werkgever, als je heel erg dwars gaat liggen, je eruit schoppen? | |
Tism | donderdag 27 augustus 2015 @ 06:18 |
Als u uw rijbewijs kwijt bent, moet u bij de gemeente aangifte doen van vermissing. Hiervoor gaat u naar een Stadsloket. U kunt bij elk Stadsloket terecht. Hebt u het vermoeden dat uw rijbewijs gestolen is, dan moet eerst aangifte doen bij de politie. Bij het Stadsloket moet u een formulier invullen over de vermissing. Op dit formulier geeft u aan wanneer u uw rijbewijs voor het laatst hebt gezien, waar dat was, enzovoort. Als u het formulier over de vermissing hebt ingevuld en ondertekend, kunt u meteen een nieuw rijbewijs aanvragen. Daarvoor hebt u nodig: een goedgelijkende kleurenpasfoto een ander identiteitsbewijs (als u dat hebt) Let op: tot u een nieuw rijbewijs hebt, mag u geen voertuig besturen. U krijgt geen tijdelijk document. Uw nieuwe rijbewijs heeft een nieuw documentnummer en een nieuwe einddatum. Behalve als u een rijbewijs C, C1, D, D1 en/of E hebt (vrachtwagen of bus), of een rijbewijs op basis van een medische indicatie. In dat geval heeft uw nieuwe rijbewijs dezelfde einddatum als het rijbewijs dat u kwijt bent. Als u zich eerst opnieuw medisch laat keuren voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt, krijgt u wel een rijbewijs met een nieuwe einddatum. [ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 27-08-2015 10:09:59 ] | |
Tism | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:24 |
Snap je?.. ![]() Je mag dus niet rijden, ook niet voor een werkgever.. ![]() Jij en de werkgever zouden dan samen met een oplossing moeten komen voor het probleem.. ![]() Dat zou dan kunnen zijn, werken op kantoor of op de zaak en als daar geen plek of mogelijkheid voor is zou je verlofdagen kunnen aanspreken tot je het papiertje weer op zak hebt.. ![]() En als je een "pain in the ass" bent zoekt de werkgever wel een rede om je eruit te knikkeren.. ![]() | |
Tism | dinsdag 1 september 2015 @ 11:18 |
Ik vind die Nicky Jansen van de busmaatschappij nogal erg stuntelig en onprofessioneel.. ![]() Maar Nicky mag het zeggen, want Nicky Jansen heeft zelf al jarenlange ervaring met het besturen, keren en manoeuvreren van zulke grote voertuigen op krappe weggetjes...natuurlijk.. ![]() | |
Bouke-p | dinsdag 1 september 2015 @ 11:21 |
Het lijkt me sterk dat een filmpje voldoende grond is om iemand eruit te gooien. Het lijkt me waarschijnlijker dat de persmeneer dit zegt om het publiek tevreden te houden maar dat er in feite niks met de cauffeur gebeurd. | |
Tism | dinsdag 1 september 2015 @ 11:23 |
Ja...dat kan natuurlijk ook.. ![]() | |
Tism | woensdag 2 september 2015 @ 12:34 |
Ik heb de test ook even gedaan en ik ben geslaagd met 23 van de 25 punten die men kan behalen.. ![]() Wat je uiteraard moet verwachten van een beroepschauffeur.. ![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 5 september 2015 @ 18:59 |
Ik heb ook 23 uit 25 goed. | |
vannelle | zaterdag 5 september 2015 @ 21:06 |
Ik had 25 uit de 25 ![]() Maar lekker boeiuh, ruim voldoende is toch gewoon goed? Welke hadden jullie fout als ik vragen mag? Gokje: Kind <3 in een auto zonder gordels en die onverharde weg van rechts? | |
Ridocar | zaterdag 5 september 2015 @ 23:31 |
Ik had de tractor met het inhaalverbod fout. Maar ik was toch echt overtuigd dat ik het juiste antwoord had ingevuld. (Ik bedoelde nee, maar bij de antwoorden had ik ja gekozen... anders had ik zeker een 100% score) Maar sommige vragen waren gewoon instinkers. Die hoef je zelfs op het echte theorie-examen niet te verwachten. | |
Kentekenplaat | zondag 6 september 2015 @ 00:00 |
Inderdaad , die auto zonder gordels. En die agent. ![]() | |
Tism | zondag 6 september 2015 @ 00:57 |
Deze 2 had ik ook fout.. ![]() | |
vannelle | zondag 6 september 2015 @ 03:33 |
Die met die tractor miste het onderbord "uitgezonderd landbouwvoertuigen" Was wel een instinker idd want welke lul blijft er nou achter een trekker hangen terwijl inhalen gewoon veilig kan? Nou, ik niet. Alleen ging deze test er om wat ze willen horen en niet wat logisch is. Wat mij betreft ben je geslaagd. ![]() | |
vannelle | zondag 6 september 2015 @ 03:39 |
was logisch, ze gooien er niet voor niks een leeftijdsgrens in Dat je die agent fout had is echt erg.... FOEI!!!!! Die auto zonder gordels is onvergeeflijk, ze gooien er niet voor niks een leeftijdsgrens in. Logisch nadenken levert al heel wat op, zeker als het meerkeuzevragen zijn. Je hoeft het niet eens te weten, je hoeft alleen maar de rare antwoorden weg te denken, blijft er 1 over. Reduceren en deduceren mijn beste Watson. ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 september 2015 @ 13:25 |
22 van 25. Fouten: - knippers ipv gevarendriehoek; ik had 'nee', mag blijkbaar wel. - knipperen bij driekwart rond; ik had B: alleen knipperen bij verlaten, ik knipper ook voor driekwartrond, maar dacht dat alleen bij verlaten dé regel was. - de klapjosti die fietsend de VOP wil doen; hóef je niet voor te laten gaan.. ik had 'voor laten gaan' want als je hem voor zijn flikker rijdt ben je alsnog fout. | |
Ridocar | zondag 6 september 2015 @ 15:07 |
Bij die rotonde was de vraag ook "is dat verstandig?" Het CBR (en ANWB) vindt van wel. | |
Sounddragon | zondag 6 september 2015 @ 15:13 |
Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut. Volgens Anne krijg je er in .de gewoon een bon voor trouwens ![]() | |
vannelle | zondag 6 september 2015 @ 17:51 |
Knippers mag idd gewoon tenzij je in een onoverzichtelijke bocht staat, dan moet je een driehoek plaatsen op minimaal 30 meter afstand. Knipperen op de rotonde: Niet verplicht maar de vraag was of het duidelijker is en ja, dat is zo. Op die VOP was de vraag of je hem voor MOET laten gaan en het antwoord is duidelijk nee aangezien het geen voetganger is. Uiteraard is het verstandiger om hem niet overhoop te rijden maar dat was de vraag niet. | |
vannelle | zondag 6 september 2015 @ 17:52 |
Heb je dat vaak? Tegenliggers op een rotonde? ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 september 2015 @ 18:56 |
Is de kat weer van huis ja? | |
blup | zondag 6 september 2015 @ 19:35 |
![]() | |
vannelle | zondag 6 september 2015 @ 21:31 |
Nee, nog niet. Logisch lezen is er wel, erg hè? | |
Ridocar | zondag 6 september 2015 @ 21:43 |
Ze heeft gelijk. In Belgenland geeft merendeel van het volk standaard richting naar links aan, ongeacht welke afslag je neemt, in Duitsistan is links richting aangeven verboden en hier wordt richting naar links aangemoedigd. Als we toch naar een uniforme Europese regelgeving gaan, begin dan hiermee. | |
Sounddragon | zondag 6 september 2015 @ 22:05 |
Ga buitenspelen joh, naar kereltje. | |
Sounddragon | zondag 6 september 2015 @ 22:07 |
Jah, dat heeft ze wel vaker; logisch in deze, want ze heeft er gewoond ![]() En uniforme verkeersregels in de EU zal hem denk ik niet gaan worden; te groot gebied, en veel te veel verschil van oost naar west, alleen de rijstijl al ![]() | |
vannelle | maandag 7 september 2015 @ 06:31 |
- knip, ga maar in Feedback huilie huilie doen - [ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 07-09-2015 21:18:54 ] |