Hoeft nu nog niet, dat kan daags van te voren ook nog wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan.
Hebeft jij u ook strava?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Zo, allemaal zeker weer op de terugweg, en de eerste drie weken geen fiets meer kunnen zien? Back to basic dus.
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan. Vandaag ff 5 uurtjes gebuffeld richting Posbank en met 28,4 gemiddeld thuis gekomen. Als de temperaturen boven de 25 graden stijgen kom ik pas echt in mijn element.
Zeg maar jij hoor!quote:
Net aangekomen in de cote 'd azur waar ik nog een weekje vakantie heb met de vrouw. Ik ga hier verder helemaal niet fietsen. :p Zou er best nog zin in hebben wellicht maar voor mij is complete rust beter. Kan geen kwaad als je gem. 5/6 dagen fietst dunkt me.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Zo, allemaal zeker weer op de terugweg, en de eerste drie weken geen fiets meer kunnen zien? Back to basic dus.
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan. Vandaag ff 5 uurtjes gebuffeld richting Posbank en met 28,4 gemiddeld thuis gekomen. Als de temperaturen boven de 25 graden stijgen kom ik pas echt in mijn element.
Ik zat om 09.00 op de fiets. Buiten kudde's bejaarden, ook kudde's wielerclubjes die niet willen schuiven. En dan van die gekken die zich helemaal dood rijden op de cauberg met 30 graden...quote:Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef cafca het volgende:
Voordeel van dit weer is dat je smorgens op tijd kunt vertrekken. Zat vanmorgen om 8u op de fiets, voor het ontbijt een rondje van 100km gemaakt.
Nadeel van dit weer is wel dat de wegen vanaf 10u alweer dik bezaaid zijn met kuddes bejaarden op de fiets
Vanmiddag aan het strand gelegen, daar werd ik moeier van dan van het fietsen....
Tnx even doorzetten dus. Wel een fanatiek rondje gemaakt over de amerongse berg en daarna met wind tegen terug.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef cafca het volgende:
Last in je schouders is waarschijnlijk gewoon wennen aan de houding.
Qua broeken is het vaak persoonlijke smaak, voor die prijs heb je niet echt een slechte broek. Wachten op aanbiedingen kan, al zie ik niet heel vaak aanbiedingen van broeken (anders dan maten XS en XXXL)
Oja nu je het zegt, kan ik me wel weer herinerren van die blackberry. En met me oor is met zo mooi weer inderdaad knap vervelend. Ik ben in ieder geval heel blij dat de tour de france nu op tv is, zodat ik tenminste nog iets kan doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeg maar jij hoor!
Strava heeft geen app voor een Blackberry. Ik heb Endomondo een tijdje geprobeerd. Dat was best wel aardig maar dan eens een grote frustratie als je thuis komt en je ziet dat die hele GPS niet gewerkt heeft, maar wel de batterij leeggetrokken. Ik heb het maar opgegeven en doe alles met een Polar CS100, die ik kocht nadat mijn CS200CAD na vele jaren trouwe dienst de geest gaf.
Denk er wel over om een CS500 of een rood zwarte Garmin 510 ooit aan te schaffen.
Knap je trouwens al een beetje op? Vervelend zeker zo om met dit weer niet te kunnen fietsen en ook niet in de zon te mogen zitten? Maar hopelijk ben jedoor deze getroosting wel ineens van alle oor en gehoor problemen af. Sterkte en beterschap.
Eigen schuld. Hoe triest ook, maar er rijden nog steeds teveel wielrenners rond die denken King of the Road te zijn...quote:Op zondag 7 juli 2013 21:03 schreef Oksel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)renner_gewond__.html
Cote d' Azur? Ik dacht dat je naar de Camarque zou gaan. Maar als je nog een heel rustig stukje van de Cote d'Azur zoekt is westelijk van Marseille en onder Martigues echt een aanrader. ( ik hoor je al zeggen "komt tie nu mee" )quote:Op zondag 7 juli 2013 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Net aangekomen in de cote 'd azur waar ik nog een weekje vakantie heb met de vrouw. Ik ga hier verder helemaal niet fietsen. :p Zou er best nog zin in hebben wellicht maar voor mij is complete rust beter. Kan geen kwaad als je gem. 5/6 dagen fietst dunkt me.
Cool dat je Picardie gaat rijden, kriebelt het na de verhalen?
Jaaaa 25+ is heeeeeeerlijk rijd gelijk harder :-)quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hoe heter hoe beter. En boven is het koeler, mooie reden om sneller te klimmen, toch?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:39 schreef Oksel het volgende:
Ook als je de Alpe d'Huez op moet, met 160km in de benen, met +/- 40 graden?
Mwah, dan is 25 graden inderdaad genoeg om geen sporen in het gesmolten asfalt te rijden. Maar je hebt het wel uitstekend gedaan. Gezien je gemiddeldes op het vlakke wist ik wel dat je dit ook aankunt. Maar je moet dan wel het doorzettingsvermogen hebben, en dat blijkt dus. Al dat wetenschappelijk gedoe word je ook niet wijzer van. Gewoon rammen. En 10 kilootjes er af en dan rij jij met de juiste focus gewoon onder de 8 uur netto tijd. Twintig jaar geleden deed ik het ook met 78 kg, en ik hoor iemand hier nog zeggen dat mijn anderhalf uur de Alpe op toch wel wat te lang duurde. Mijn snelste tijd was 10:14, maar dat was bruto en over de Croix de Fer met een uitgebreide koffiestop in Valloire en een hamstring massage op de Galibier.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:39 schreef Oksel het volgende:
Ook als je de Alpe d'Huez op moet, met 160km in de benen, met +/- 40 graden?
Niet interessant joh. ies nieks gebeurd. Mollema gewoon derde en Ten Dam vierde. Business as usual.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand een site waar ik goede samenvattingen van de tourdagen kan kijken?
Je mot je tong ook niet op die Garmin legguh he!!!!!quote:Op zondag 7 juli 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn Garmin was het op 2650 meter 30,3 graden..
En Jan en 12 dan?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:29 schreef Oksel het volgende:
Tijden van de slachting op de Alpe.
Gripper 1:15:00
Kaas 1:16:24
Marco 1:21:05
Oksel 1:29:12
Patroon (last van z'n knie!) 1:36:16
gezellig dat je er was 12! Goede reis gehad?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:41 schreef eentwee het volgende:
Kun je die tijden van de Alpe ook op de officiele site zien? Er lagen natuurlijk beneden en boven matten. Ik heb 9:03 gereden officiele tijd. Netto rijtijd 8:58, dus incl. afdaling Glandon. Ik heb wat langer gepauzeerd dan de anderen, totaal bijna een uur stilgestaan. Galibier en Alpe gingen tergend traag. T/m Telegraphe ging het ok, Glandon gewoon op reserve gereden, Telegraphe wat harder op een tempo dat aanvoelde alsof ik het nog uren vol kon houden. Maar vanaf de voet van de Galibier had ik opeens geen kracht meer, kreeg hartslag niet meer boven de 160 en was ook duidelijk op de wattagemeter te zien.
Dat doet hij als het goed is iedere dagquote:Op maandag 8 juli 2013 08:24 schreef Blik het volgende:
Laurens ten Dam heeft zijn tour-etappe van gisteren op Strava gezet, de hoeveelheid KOM's die die gereden heeft is niet bij te houden
http://app.strava.com/activities/65474349
Oksel kijk eens op; http://www.steephill.tv/tour-de-france/quote:Op zondag 7 juli 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand een site waar ik goede samenvattingen van de tourdagen kan kijken?
Wat een kutsite...quote:Op maandag 8 juli 2013 08:37 schreef CFF het volgende:
[..]
Oksel kijk eens op; http://www.steephill.tv/tour-de-france/
Samenvattingen, Foto's en Interviews. Van alles wat
Niet in de hoeveelheden als gisteren, op Corsica bijvoorbeeld ook veel 2de plaatsen.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat doet hij als het goed is iedere dag
http://www.nrc.nl/sport/2(...)ist-dat-ik-goed-was/
Hij had volgens mij niet eens door wat ie veroorzaakte. Had m al zien zwalken en wilde er snel langs. Tot ie ineens naar de kant van de weg stuurde...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo te horen heb je geluk dat al je tanden nog in je gezicht zitten! Je hebt hem wel hard uitgescholden en bespuugt toch?
Nou, je zal wel ff gegerepen worden zoals die skyfietser van gister, maar dan zo in een afdaling. Bah. Blij dat je ongedeerd bent want schaafwonden zoals Tony Martin ze heeft wens je niemand toe. Als het al daarbij blijft.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hij had volgens mij niet eens door wat ie veroorzaakte. Had m al zien zwalken en wilde er snel langs. Tot ie ineens naar de kant van de weg stuurde...
Zoooo daar moet je hoogste hartslag geweest zijn dan? Geen last van trillende benen? Wel top hoor dat je dan toch nog goud gehaald hebt.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:10 schreef Gripper het volgende:
Zo, ik was ook gisteravond thuis, tijd voor een verslagje.
Na 2 uur rijden leek mijn marmotte alweer voorbij, een malloot voor me maakte een manoeuvre in de afdaling van de glandon waardoor ik hard moest remmen, op m'n voorwiel een wheelie deed, en daarna een klapband achter. Gelukkig de fiets overeind weten te houden bij 60 km/u. Met een scheur in de zijwang van de band was er weinig aan te doen, toen ik een nieuwe biba stak puilde die meteen door het gat heen. dus met een nagenoeg plat bandje de berg afgesukkeld, vloeken natuurlijk. Tot de top van de glandon reed ik net achter patroon en kaas, en perfect op schema voor 8 uur bruto. (Dus incl de tijd voor de neutrale afdaling)
Gelukkig stond er na 10 km, net na het eerste dorpje een busje van de fietsenwinkel in Bourg d oisans, en kon ik een band kopen. Snel door, was bijna een uur verloren maar geluk bij een ongeluk: allemaal in de neutrale afdaling.
Daarna was ik zo kwaad dat ik als een gek gereden heb, in het dal alle groepjes aan poeier getrokken zelfsniemand wilde werken, dus dan doe ik het zelf wel teringlijers!!
Telegraphe, galibier gingen snel en voorspoedig, en ik begon weer wat tijd terug te pakken op m'n verlies. 8 uur bruto zat er natuurlijk niet meer in... Afdaling lautaret ook lekker rap met een goeie groep die eindelijk samenwerkte. Toen ik bij de dames kwam hoorde ik dat ik net 5 minuten achter oksel en misschien 15 min achter patroon zat.
De Alpe... Tja, die was gewoon zwaar, maar aan het eind van de dag nog omhoog in 1.15 is niks erg volgens mij![]()
Oksel en patroon kwam ik daar ook tegen. Wel eg fijn dat er zoveel enthousiast publiek stond wat water aangeeft, dat sleept je er toch wel doorheen.
7.44 eindtijd, en van deur tot deur ongeveer 8.45 onderweg geweest.
https://www.strava.com/activities/65139463
Ben erg tevreden met m'n goud, en dat ik na de tegenslag zoveel tijd heb teruggewonnen!
En natuurlijk een gezellige week fietsen met dé elite van het fok team. Misschien moesten we maar eens een eigen topic oprichten, dit gaat tenslotte wel wat verder dan recreatief wielrennen![]()
Ja voor het vuil, ik weet niet wat meer pijn doet, die schaafwonden of die borstel er nog lekker overheen.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoorde trouwens via via dat renners zelf hun schaafwonden met een (harde) borstel en desinfecterende zeep moeten uitwassen onder de douche. Klopt dat?
Ik ben vooral bang in bochten, ben met glad weer op de gewone fiets een keer gevallen>gat in mijn kop. Toen was ik nog jong. Afdalen vind ik dan wel weer leuk om te doen, voor zover je het kopje en de amerongse berg afdalen kan noemen.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:55 schreef keesfietst het volgende:
Zo, terug van weekje Frankrijk/België. Was m'n eerste keer 'bergen' en is me alleszins meegevallen.
Supermooi weer gehad en daarom ook rustig aan gedaan. Heb wel gemerkt dat ik niet gemaakt ben om te klimmen zowel te dalen. Paar jaar terug goed op m'n bek gegaan in een afdaling en dat zit (helaas) nog steeds tussen de oren. Boven de 55km/u vertrouw ik mezelf en m'n fiets voor geen meter meer dus dat heb ik dan ook niet gedaan. Overal veilig doorheen gekomen, niet lek gereden en voor mijn doen respectabel aantal hoogtemeters gemaakt. Kortom, tevreden en het smaakt zeker wel naar meer.
In België merkte ik dat de korte, steile klimmetjes daar me een stuk beter liggen. Daar ook nog een paar tochtjes op het gemak gefietst en lekker bijgekleurd.
Knappe prestatie van de Marmotte-rijders, is er ergens een lijstje met de eindtijden? Kwam gisteren bij de McDonald's in Maastricht een hele hoop Marmotte-rijders tegen die zich vol stonden te stouwen.
Bladboutjes even opnieuw monteren met montagepasta kan je als eerste proberen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb weer een technisch vraagje voor de fietsmechaniekers onder jullie.
Ik heb als ik met mijn nieuwe Trek ga toeren dat hij tikt. Hij tikt alleen als ik trap, niet helemaal op de cadans. Heb het met mijn sneakers geprobeerd omdat ik eerst dacht dat het aan de schoenen of pedalen lag maar dan tikt ie ook, niet zo hard overigens als wanneer ik met fietsschoenen erop zit maar dan geef ik misschien ook wat meer kracht af.
Zijn het misschien de lagers van t bracket ofzo?
Probeer ook eens of ie nog steeds tikt als je uit het zadel komt terwijl je trapt. Zo niet > zadel/pen,quote:Op maandag 8 juli 2013 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb als ik met mijn nieuwe Trek ga toeren dat hij tikt. Hij tikt alleen als ik trap, niet helemaal op de cadans. Heb het met mijn sneakers geprobeerd omdat ik eerst dacht dat het aan de schoenen of pedalen lag maar dan tikt ie ook, niet zo hard overigens als wanneer ik met fietsschoenen erop zit maar dan geef ik misschien ook wat meer kracht af.
Ik ben in een bocht op m'n plaat gegaan, letsel viel redelijk mee op een gekneusde heup en paar flinke putten in m'n armen en benen na. Is ook niet dat ik bang ben voor de snelheid of een beetje bloed, maar remt me psychisch blijkbaar toch nog steeds af. Op het vlakke trek ik hem zonder angst over de 65 met goede rugwind. Ach, ik hoef ook niet met 90 naar beneden te zeilen, doe het voor de lol.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang in bochten, ben met glad weer op de gewone fiets een keer gevallen>gat in mijn kop. Toen was ik nog jong. Afdalen vind ik dan wel weer leuk om te doen, voor zover je het kopje en de amerongse berg afdalen kan noemen.
Bladboutjes zou zomaar kunnen. Verder kijk ik meestal naar de BB-lagers, zadel(pen), snelspanner, pedalen. Heb je er al staand ook last van kun je de zadelpen en zadel van het lijstje afstrepen. Soms kun je er erg lang over doen om het probleem te vinden.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Vertel mij wat! Met mijn lichaam gebeuren gekke dingen als ik teveel drink.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooi verhaal! In drinken kan je jezelf lelijk in vergissen.
De renners kregen vroeger (voor de oorlog) wel vaak een bidon wijn of champoepel inderdaad, zodat ze wat meer ontspannen en gedurfder de afdaling in zouden gaanquote:Op maandag 8 juli 2013 11:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Merx wilde af en toe een bidon koude champagne geloof ik, maar die nepte ze dan door kopude thee met veel suiker en wat bronwater te mengen...volgende expeditie een idee? Mooie tocht, respect allemaal!
Een spier sloop je niet zo snel, de pezen kunnen wel veel minder aan...quote:Op maandag 8 juli 2013 12:36 schreef janatwork het volgende:
Ik ben trouwens wel bang dat ik wat spieren gesloopt heb in mijn rechter bovenbeen, er voelen er 2 echt niet goed.
Mooi! Het zijn echt de spieren en niet de pezen die pijn doen. Ik wacht het gewoon rustig af.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een spier sloop je niet zo snel, de pezen kunnen wel veel minder aan...
Rustig herstellen, even licht losfietsen is goed. 12uur in de auto zitten na zo'n rit maakt de boel echt stijf. Ik heb nu ook meer last dan gisteren. Spierpijn is na 48u meestal op zijn ergste.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:38 schreef janatwork het volgende:
[..]
Mooi! Het zijn echt de spieren en niet de pezen die pijn doen. Ik wacht het gewoon rustig af.
Juist die hele week voorafgaande aan zaterdag, met veel warm weer heeft volgens mij ervoor gezorgd dat we (of in ieder geval de meesten van ons?) de temperaturen goed aankonden. Bij de trois tittes voelde ik me een uitgewrongen washandje vanaf de start, de eerste dag van het seizoen met +30!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie verhalenZou het niet kunnen komen omdat jullie zo weinig met mooi weer gefietst hebben tot nu toe?
Snap ik, maar ik vind het nog steeds veel.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:22 schreef Patroon het volgende:
Niks overdreven, je moet 2 bidons per uur wegwerken. Dus kom je met 8uur fietsen op 16 bidons.
Ik heb geen last gehad van de warmte. Ik ben sowieso wel gewend aan hoge temperaturen. Ook kan het geen vocht tekort zijn geweest, ik heb ruim voldoende gedronken en heb op de Glandon, Galibier en de Alpe nog geplast. Dat terwijl ik normaal nooit stop om te plassen tijdens tochten. Ik denk dat het de autorit is geweest die te kort op de Marmotte zat.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie verhalenZou het niet kunnen komen omdat jullie zo weinig met mooi weer gefietst hebben tot nu toe?
Ik had aan de voet van de Alpe 11 650ml bidons leeg. Het was ook gewoon erg warm.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
12 tot 15 bidons? Dat is 6 tot 7.5 liter, uitgaande van soignee 500 ml bidons!
Ja ik heb ook geplast op de Glandon, In het dal (bij dat waterpunt) en op de Telegraph. Daarna niet meer. Denk eerste deel wel goed gedronken, maar op de Galibier niet meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:24 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb geen last gehad van de warmte. Ik ben sowieso wel gewend aan hoge temperaturen. Ook kan het geen vocht tekort zijn geweest, ik heb ruim voldoende gedronken en heb op de Glandon, Galibier en de Alpe nog geplast. Dat terwijl ik normaal nooit stop om te plassen tijdens tochten. Ik denk dat het de autorit is geweest die te kort op de Marmotte zat.
Ja dat klopt het ligt bijna overal, ik wil de gemeente gaan mailen dit kan echt niet. Lag bijna op mijn snufferd van de week toen ik de bocht door ging. Geen borden geplaatst, niets.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:19 schreef RichardRichard het volgende:
In de Dordtse Biesbosch heben ze weer lekker grind over de Zeedijk gestrooid. Paar jaar geleden onderuit gegaan op een grindpad en sindsdien fiets ik liever niet meer over grindpaden. Helaas wist ik dit niet van te voren en kwam helemaal verkrampt van de fiets af. Dalijk maar een rondje uitkiezen waarbij ik die weg zoveel mogelijk vermijd.
bij de volgende keer neem wat glucose mee, dat helpt tegen de kramp, je krijgt er ook een boost van. Naderhand kan je qua boost wat inzakken maar als je dan een gel neemt dan gaat het ook wel weer.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:28 schreef janatwork het volgende:
Mijn Marmotte verslag:
Donderdag ochtend vroeg opgestaan om naar Driebergen-zeist te vertrekken waar eentwee mij zou ophalen voor de rit naar de Alpen. Met 5000 trainingskilometers, elke week een >100km trainingsrit, 10 ritten boven de 150km, lekkere progressie in clubkoersen en een 12,5 kg lichter dan in december was ik tevreden over mijn voorbereiding. Ik had nog nooit zo snel, veel en lang gefietst. Het enige minpuntje: 2 weken voor de marmotte zwaar verkouden worden en daardoor amper meer kunnen trainen. Vooral mijn longen hadden moeite met genoeg lucht binnen krijgen. Maar vanaf zondag ging het elke dag goed vooruit dus ik had goede hoop dat het voor de marmotte over zou zijn.
Rond een uur of half 9 kwamen we aan op de camping in Bourg d'Oisans, kennis gemaakt met Patroon, Oksel en Okselchick en een leuk weerzien met de rest. Er was al op ons gerekend dus we konden meteen aanschuiven aan het avond eten. Na wat gekloot met mijn tent, een paar biertjes en wat slechte grappen werd het tijd om te gaan slapen.
Vrijdag zouden we niet al te veel gaan doen, een rondje uitfietsen, rugnummer ophalen en de laatste poetsbeurt voor de fietsen. Tijdens het rondje fietsen voelde de benen en de longen heerlijk, lekker veel kracht en geen last van de luchtwegen! Tijdens het ophalen van de rugnummers merkte ik dat ik toch wel wat zenuwachtig was, het komt dan toch allemaal erg dichtbij. S'avonds weer pasta en vroeg naar bed.
Zaterdagochtend vroeg opstaan, ondanks dat het belooft een hete dag te gaan worden is het toch nog koud, ontbijten, fiets kleding aan, zonnebrand, in de rij voor de toiletten, fiets pakken, oksel gedag zeggen, nog een keer naar de wc en dan eindelijk vertrekken naar de start. Bij de start nog gekeken of we Oksel voorbij zagen komen maar die hebben we niet gezien. Via een zijweggetje het startvak in en we stonden helemaal vooraan in het vak.
Om 8:50 werden we weggeschoten. Meteen ging het gas erop en was het racen naar de stuwdam van Allemont. Eentwee had al aangegeven niet mee te gaan in een snelle start dus met Gripper, Patroon en Kaas en rond de 10/15 positie reed ik de eerste kilometers. Ook de eerste stuwdam ging nog gezamenlijk maar daarna besloot ik al vrij snel om de rest te laten gaan en rustig aan door te klimmen. Mijn hartslag zat mooi boven in D2 en ik begon al heel snel mensen van de startgroep voor ons op te rapen. De Glandon verliep soepel, nergens echt hoeven inspannen, lekker kunnen aanzetten als het wat afvlakte, goed gegeten en gedronken en voor in het wist was daar het stuwmeer al. Na de top de bidonnen bijgevuld, een plasje gedaan en aan de afdaling begonnen. In de afdaling nog lek gereden, om een koe heen geslingerd, in de ankers gegaan voor een ambulance en heerlijk gedaald achter een motor.
Door het dal fietste het ook lekker ik zat in een goed groepje met 2 triatleten die mij uit de wind hielden en voor ik het wist was ik in Saint Michel de Maurienne. Even gestopt om mijn bidons te vullen en toen snel weer door voor de Telegraphe. Nog in de bebouwde kom ging het fout, zonder aanleiding schoot er kramp in mijn rechter been, tempo even flink laten zakken en na wat rekken en strekken ebde het weer weg. Nu al kramp... te weinig gedronken? Ik begon net aan mijn 5de bidon in 3:15 dat kon het niet zijn. Verder niets aan te doen natuurlijk en rustig aan door fietsen.
De Telegraphe liep uiteindelijk best lekker, ik draaide een lekker ritme en zolang ik niet te veel kracht hoefde de zetten bleef de kramp onder controle, in Valloir een langere stop gehouden dan geplant om het been wat extra rust te geven en vol goede moed begon ik aan de Galibier. Maar na 50 meter was het al raak, kramp in mijn andere been. De Galibier beklimmen werd 1 groot drama, tot plan Lachat ging het nog wel maar vanaf daar kreeg ik het niet meer rond. Staand klimmen was geen optie, en juist dat doe ik graag, en zittend kwam mijn cadans vaak niet boven de 50. Mijn hartslag zat netjes boven in d2 maar als ik ook maar iets versnelde verkrampte alles weer.
Na 1:30 uur en een korte stop halverwege was ik boven en moest ik echt weer even pauze houden. Een bidonnetje leeg gedronken en weer op de fiets, de afdaling ging redelijk ik voelde me al flink uitgeknepen en nam daarom zeker tot de Lautaret geen risico. Daarna heerlijk door kunnen gassen en met een hoge cadans wat zuur proberen weg te krijgen uit de benen. Nog een snelle bevoorrading gedaan bij onze persoonlijke verzorgingspost en toen snel door naar de Alpe. Ik had stiekem gehoopt dat ik de afdaling genoeg hersteld zou zijn om de Alpe zonder al te veel kramp op te fietsen. Ondanks dat ik meteen moest lossen in mijn groepje op het kleine klimmetje aan het einde van de afdaling kon op het vlakke nog goed en pijnloos tempo rijden dus ik had nog hoop.
Maar in de eerste meters van de Alpe schoot het er meteen weer in: 2 benen helemaal in de kramp. Toen werd het aftellen, en dat ging heel erg langzaam. Uiteindelijk moest ik 3 keer van mijn fiets af (zelfs nog een keer 2km voor de finish).
Uiteindelijk gefinisht in 8:45. Bij de finish kwam ik vrij snel de rest tegen en zijn we samen weer naar de camping gereden. S'avonds pizza gegeten en weer vroeg gaan slapen.
Terugkijkend heb ik gemengde gevoelens over gehouden aan mijn eerste Marmotte. Voor een sub 9 uur tijd en zilver had ik een half jaar geleden direct getekend. Ook heb ik mezelf nog nooit zo hard moeten pushen en ben ik nog nooit zo diep gegaan als zaterdag. De 300 was voor mij een peulenschil in vergelijking met de Marmotte. En stiekem had ik gehoopt op beter, ik heb op geen enkele klim het gas open getrokken en op tempo gereden, eerst niet om te sparen en later niet omdat een paar spieren niet meewerkten, en dat is frustrerend. Ook heb ik zeker 30 minuten meer pauze gehouden dan dat ik normaal zou doen. Allemaal verloren tijd die je niet meer goed maakt.
Maar al met al heb ik een top weekend gehad! op naar een volgende uitdaging.
1x dikke kramp helpt niet zoveel meer..dan ben je al te laat.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
Glucose=suiker toch? Helpt dan een suikerstaafje of iets anders zoets niet?
Dat had ik met spinning tijdens trainingskamp, te weinig gedronken en op en gegeven moment schoot elke keer als ik aanzette de kramp erin. Mocht ik niet meer doorgaan van de begeleidsterquote:Op maandag 8 juli 2013 13:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
1x dikke kramp helpt niet zoveel meer..dan ben je al te laat.
Kramp met spinningquote:Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat had ik met spinning tijdens trainingskamp, te weinig gedronken en op en gegeven moment schoot elke keer als ik aanzette de kramp erin. Mocht ik niet meer doorgaan van de begeleidster
Gewoon meer trainenquote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik weet wel dat toen ik nog wedstrijden reed dat er spul voor was, ik weet alleen niet meer welk merk. Maar het zat in een buisje en het was iets met magnesium. Ik heb het nooit geprobeerd, dus kan ook niet zeggen of het zou helpen of niet, maar misschien is het het overwegen waard.
Ik tot zaterdag ook niet. Wel eens na afloop van een rit als ik veel te weinig had gedronken.maar verder nooit.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit kramp gehad tijdens het fietsen, alleen een paar keer 's nachts in bed dat ik wakker werd van kramp in me bovenbeenspier aan de achterkant. Ik weet wel dat toen ik nog wedstrijden reed dat er spul voor was, ik weet alleen niet meer welk merk. Maar het zat in een buisje en het was iets met magnesium. Ik heb het nooit geprobeerd, dus kan ook niet zeggen of het zou helpen of niet, maar misschien is het het overwegen waard.
Ik had het ook tijdens de Tecklenburger Rundfahrt. Geen idee waar het mee te maken had, ik reed zeker geen volle bak, maar na 100 km schoot de kramp erin en kon ik alleen nog maar rustig aan omhoog peddelen... Ik denk toch dat het met het type belasting te maken heeft. Wij zijn er gewoon niet aan gewend om hoogtemeters te maken... (Tenminste het spoorwegviaduct hier vind ik niet echt hoogtemeters)...quote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik tot zaterdag ook niet. Wel eens na afloop van een rit als ik veel te weinig had gedronken.maar verder nooit.
Ik vind vooral het moment gek, na 3 uur fietsen, ik was niet moe, had de glandon op reserve gereden en in het dal geen energie verspeeld. Ik fiets wekelijks 3 uur met een veel hogere intensiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh, 1 na laatste? Dat had ik niet verwacht met zo'n tijd!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:15 schreef Oksel het volgende:
Startnr 2220, geeindigd als 2219ste..![]()
Officiele tijd 08:37:15:80
Gewoon nuchter die tocht fietsenquote:Op maandag 8 juli 2013 15:30 schreef Oksel het volgende:
Mijn verhaal:
's Ochtends ben ik op de fiets (racefiets) gestapt, en begonnen met trappen. Route was makkelijk te volgen, er waren allemaal andere fietsers. Er zaten wel heuvels in de route merkte ik. Het was erg warm vond ik, en heb veel gedronken tijdens het fietsen. Ik denk wel 7 flessen! Ik hoefde niet te plassen, mijn moeder zei dat dat niet goed was. 's Middags stond er een boog en waren er allemaal juichende mensen, en toen stapte iedereen af. Ik ben toen ook afgestapt. Ik was er! Ik vond het wel leuk.
Mijn startnummer heeft niets te maken met het aantal deelnemers (7000)...?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh, 1 na laatste? Dat had ik niet verwacht met zo'n tijd!
Tof verhaal Marco!quote:Op maandag 8 juli 2013 14:32 schreef MarcoD het volgende:
Dan ook nog maar even mijn verslag.
Ik kwam uitgewoond over de finish maar na wat eten een colatje + de pasta was ik bijzonder snel weer hersteld
Ja zeker een lekkere week gehad en opzich best een nette tijd gereden, geen goud want geen 29+quote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof verhaal Marco!
Jij hebt ook een lekkere week gehad en een hele goeie tijd gereden, goud toch?
Ja gek he, je bent helemaal van je padje als je na de finish in dat drukke dorp staat. Ik moest zelfs huilen toen ik m'n meisje belde dat ik veilig aangekomen was![]()
Maar na een kwartiertje uitpuffen en bakje pasta + salade + cola voel je je al heel snel weer wat beter.
Niet bepaald de 1 na laatste. De laatste is nr 6288, dhr. Vrieswijk uit Deventer, die er 14 uur en 17 minuten over heeft gedaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh, 1 na laatste? Dat had ik niet verwacht met zo'n tijd!
Oja, tuurlijkquote:Op maandag 8 juli 2013 15:35 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mijn startnummer heeft niets te maken met het aantal deelnemers (7000)...?
quote:Vroem, vroem, vroem, vroem, voor de prijzen en de roem
Stuur, stuur, stuur, anders sla je een figuur
Schakel, schakel, schakel, schakel, elke keer weer een mirakel
Stel, stel, stel, haal je 't niet of haal je 't wel
[...]
Gier, gier, gier, gier, wat een rotwind staat er hier
Draai, draai, draai, let maar niet op het lawaai
Verder, verder, verder, verder, want de Here is mijn herder
Scheur, scheur, scheur, gaat de kranige chauffeur
[...]
Krak, krak, krak, krak, Jezus, mijn versnellingsbak
Flits, flits, flits, even stoppen bij de pits
Wachten, wachten, wachten, wachten, en het personeel maar jachten
Vlug, vlug, vlug, dan weer in de baan terug
[...]
Zoef, zoef, zoef, zoef, daar passeert hij mij, die boef
Rond, rond, rond, als ik maar een gaatje vond
Jakker, jakker, jakker, jakker, in 't publiek, die arme stakker
Slik, slik, slik, toch maar liever hij dan ik
[...]
Jaag, jaag, jaag, jaag, met je hersens in je maag
Voort, voort, voort, reed de koning door de poort
Listig, listig, listig, listig, neem die bocht niet al te kwistig
Hort, hort, hort, voor de mooie autosport
Wat is er zo belangrijk aan om alle tijden naast elkaar te leggen? De ene verliest op de ene berg, wat hij weer goedmaakt door een goede afdaling of andere berg etc.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:35 schreef Oksel het volgende:
Wie zet even alle tijden op een rijtje trouwens?
Mooi.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heet asfalt voor je wiel
Zwetend langs de afgrond
De berg heeft geen ziel
Meer water in je nek
Gejuich van de kant
Alles versmelt, een vage vlek.
Die klapband heeft je toch helemaal geen klassering gekost? Je hebt daar niets verloren.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof verhaal Marco!
Jij hebt ook een lekkere week gehad en een hele goeie tijd gereden, goud toch?
Ja gek he, je bent helemaal van je padje als je na de finish in dat drukke dorp staat. Ik moest zelfs huilen toen ik m'n meisje belde dat ik veilig aangekomen was![]()
Maar na een kwartiertje uitpuffen en bakje pasta + salade + cola voel je je al heel snel weer wat beter.
p.s. als ik die van mij invul zie je mooi wat die klapband aan een goede klassering gekost heeft:
http://www.sportcommunica(...)dex.php?DOSSARD=5540
1082e op de top van de glandon, toen ik na 1 uur en 5 minuten eindelijk beneden was (normaal kost dat een half uurtje ofzo) 4300e.
Toen begon de gestage opmars terug: 2770e op de telegraph, 2104e op de galibier en 1581e in het eindklassement.
Alleen, die 1581 snap ik niet, want ik sta op plek 957 in het klassement.
Waarschijnlijk als 1581e deelnemer binnengekomen ofzo.
Dus je kan het wel.. kom je nu mee! Hele week toekijken, terwijl je gewoon Chef bent!quote:Op maandag 8 juli 2013 16:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Aardappelschijfjes, biefstuk van de slager, carpaccio met sla en parmazaansekaas en extra pijnboompitten, sla, stokbrood met kruidenboter en verse sperziebonen. Ik ga koken voor MissPatroon
Ik heb mijn ogen de kost gegevenquote:Op maandag 8 juli 2013 16:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus je kan het wel.. kom je nu mee! Hele week toekijken, terwijl je gewoon Chef bent!
Kaas, bij welke webshop/winkel had je dat frame gekocht voor die fiets die je gaat bouwen voor een van je werknemers die zoveel jaar in dienst is? Ik wil voor de winter een simpele MTB zelf bouwen of kopen om over het strand te raggen en ben op zoek naar goedkope onderdelen. Wil bij voorkeur een MTB met v-brakes. Dat zoute zeewater tast toch alles aan.quote:
Ik krijg opeens zin een verhaal te schrijven, krijg een leuk mentaal plaatje voor ogenquote:Op maandag 8 juli 2013 16:32 schreef Patroon het volgende:
Moet je eens weten hoe graag ik weer naar Misspatroon toe wilde, eindelijk weer eens een goed bedeelde vrouw in beeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
alweer?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:53 schreef fetss het volgende:
Ik ben op zoek naar een garmin edge 705, verkoopt of kent iemand die hem verkoopt?
Fappen.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben op zoek naar iets wat ik beter kan dan fietsen
Blijf daar denk ik ook op amateur nivo hangen, ik zoek iets groters...iets bevredigenders...de nieuwe Mart worden ofzo...quote:
Open sollicitatie naar NOS? Wie weet...quote:Op maandag 8 juli 2013 18:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Blijf daar denk ik ook op amateur nivo hangen, ik zoek iets groters...iets bevredigenders...de nieuwe Mart worden ofzo...
Hij is warm. Daar is een stuk van de berg naar beneden gekomen en heeft de oorspronkelijke weg bedolven. Omdat uitgraven teveel werk was, hebben ze een nieuwe weg aangelegd aan de andere kant van het rivierdalletje. Dit betekent dat dit (2x) overstoken moet worden.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:46 schreef Patroon het volgende:
(volgens Kaas is hier in het verleden een stuk berg weggespoeld)
Als dat vanavond geen vrolijke wipperij wordtquote:Op maandag 8 juli 2013 19:08 schreef Patroon het volgende:
En of ik kan koken:
Carpaccio met bedding van ijsbergsla en pijnboompitten. Daaroverheen carpaccio dressing en honing/mosterd dressing en parmazaanse kaas:
[ afbeelding ]
Daarna een heerlijk stukje biefstuk van de slager!
Wat is er mis met de tieten van Gripper?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:32 schreef Patroon het volgende:
Moet je eens weten hoe graag ik weer naar Misspatroon toe wilde, eindelijk weer eens een goed bedeelde vrouw in beeld.
Limburgs Mooiste.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:44 schreef Patroon het volgende:
Wombcat. Noem eens wat kortere en vlakkere cyclo's op.
als je wilt meneer.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:44 schreef Patroon het volgende:
Treffend. Zo voelt het idd soms wel!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heet asfalt voor je wiel
Zwetend langs de afgrond
De berg heeft geen ziel
Meer water in je nek
Gejuich van de kant
Alles versmelt, een vage vlek.
quote:Op maandag 8 juli 2013 16:32 schreef Patroon het volgende:
zoals gezegd.. ging ook niet voor goud. Ging voor een leuk weekend, en verwachte dat conditie iig wel goed genoeg was om uit te rijden. Zwaar geval van zelfoverschatting dusquote:Op maandag 8 juli 2013 21:38 schreef Wombcat het volgende:
Nooit een berg hebben gezien en dan de donderdag voor de Marmotte afreizen in combi met te weinig trainen is ook niet echt een recept voor succes.
Maar niettemin dan toch knap dat je het tot de voet van de Alpe gehaald hebt. Dat is op zich ook al een prestatie.
Volgende keer beter voorbereiden, dan moet het wel lukken.
Ik ben trots op je!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:08 schreef Patroon het volgende:
En of ik kan koken:
Carpaccio met bedding van ijsbergsla, rucola en pijnboompitten. Daaroverheen carpaccio dressing en honing/mosterd dressing en parmazaanse kaas:
[ afbeelding ]
Daarna een heerlijk stukje biefstuk van de slager!
Ja chefquote:Op maandag 8 juli 2013 21:44 schreef Patroon het volgende:
In die tocht durf ik het trouwens wel op te nemen tegen de rest hier..quote:
Degene die het eerste bovenop de Alpe d'Huez aankomt. Dit jaar was dat Bart Bury, een jonge Belg die vorige week ook de Vaujany heeft gewonnen. In voorgaande jaren is de Marmotte ook gewonnen door Sander Armée (thans coureur bij Topsport Vlaanderen) en Laurens ten Dam (Belkin). Ik weet niet precies wat de regels zijn voor deelname van profs want Armée reed al voor TSV toen hij in 2012 de Marmotte won. Mike Terpstra (broer van) deed dit jaar mee en eindigde als vijfde, ook hij is prof.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:10 schreef the_critic het volgende:
bij een Cyclo zoals de Marmotte.. wie is er dan de winnaar? Is dat degene die als eerste bovenop alp d'huez is of is dat degene met de snelste tijd (Dus zou ook in theorie iemand uit het zwarte of rode tijdvak nog kunnen winnen?!)
http://michel-snel.blogsp(...)af-de-volgmotor.htmlquote:Achteraf blijkt dat Currit aan het rekenen is geweest. Hij was later over de startmat gegaan. Is gelijk met Michel boven aan de Glandon gekomen en heeft toen Michel overgehaald om op de Alp niet van hem weg te rijden door toe te zeggen dat hij vindt dat Michel sterker is en hem de overwinning niet uit handen zal nemen. Kort achter Michel over de finish komen betekende voor hem in nettotijd een overwinning, dacht hij.
2013 Bart Bury (BEL) 05:32:01 30-39quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Degene die het eerste bovenop de Alpe d'Huez aankomt. Dit jaar was dat Bart Bury, een jonge Belg die vorige week ook de Vaujany heeft gewonnen. In voorgaande jaren is de Marmotte ook gewonnen door Sander Armée (thans coureur bij Topsport Vlaanderen) en Laurens ten Dam (Belkin). Ik weet niet precies wat de regels zijn voor deelname van profs want Armée reed al voor TSV toen hij in 2012 de Marmotte won. Mike Terpstra (broer van) deed dit jaar mee en eindigde als vijfde, ook hij is prof.
Kan volgens mij niet de bedoeling zijn dat Sky volgend jaar een team inschrijft en dan collectief alle elite cyclorenners zonder contract naar de slachtbank rijdt.
http://en.wikipedia.org/wiki/La_Marmotte
Over de editie van 2011:
[..]
http://michel-snel.blogsp(...)af-de-volgmotor.html
Gaat om de tijd volgens mij. Mike Terpstra sprak ik nog. Was 5e boven maar 6e tijd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Degene die het eerste bovenop de Alpe d'Huez aankomt. Dit jaar was dat Bart Bury, een jonge Belg die vorige week ook de Vaujany heeft gewonnen. In voorgaande jaren is de Marmotte ook gewonnen door Sander Armée (thans coureur bij Topsport Vlaanderen) en Laurens ten Dam (Belkin). Ik weet niet precies wat de regels zijn voor deelname van profs want Armée reed al voor TSV toen hij in 2012 de Marmotte won. Mike Terpstra (broer van) deed dit jaar mee en eindigde als vijfde, ook hij is prof.
Kan volgens mij niet de bedoeling zijn dat Sky volgend jaar een team inschrijft en dan collectief alle elite cyclorenners zonder contract naar de slachtbank rijdt.
Over de editie van 2011:
[..]
Tuurlijk kan Sky dat, kan bij ons dames ook maar dan niet in cyclo'squote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Over de editie van 2011:
[..]
Volgens mij is de Marmotte in het verleden ook eens gewonnen door een geschorste Italiaan....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:15 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Tuurlijk kan Sky dat, kan bij ons dames ook maar dan niet in cyclo's
Ik heb eens gehoord dat in die cyclo in Spanje dat daar allemaal ex profs die gepakt waren met doping dan daar lekker gingen rijden.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor het betere insemineren moet je volgens mij in een tipi zijn hoor...
Nou ja zegquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, na al die opmerkingen over de borsten van Gripper....
Hoezo, wordt jij...een beetje... wild van tipi's? Geven ze je een...warm...gevoel...zeg maar?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Oh noem jij boobs zoquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Net zaterdag op zondag in de tent gelegen. wakker worden tussen de Bloemendaalse duinen...lekker!
Mijn achtertuinquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Net zaterdag op zondag in de tent gelegen. wakker worden tussen de Bloemendaalse duinen...lekker!
Het eerste jaar dat ik de Ronde van Sardinië reed (een cyclo), deed Raimundo Rumsas daar mee. Die zat toen zijn dopingschorsing uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:15 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Tuurlijk kan Sky dat, kan bij ons dames ook maar dan niet in cyclo's
Ik heb eens gehoord dat in die cyclo in Spanje dat daar allemaal ex profs die gepakt waren met doping dan daar lekker gingen rijden.
Bij de Dolomietenmarathon is wel eens een inval gedaan in het hotel waar een aantal italiaanse cycloploegen zaten. Daar werden toen dezelfde middelen gevonden als de profs ook gebruikten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:15 schreef cafca het volgende:
Nou wil ik niks insemineren, maar is er ook dopingcontrole bij zo'n cyclo?
Zie niks op de kalender, wat is er dan? Ff kijken hoe dan mijn knie is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:07 schreef Tommeke het volgende:
Patroon, 5 augustus wielerbaantje in Sneek ok?
Gewoon maandagavond toch? Ben dan in Sneek ivm. Sneekweekquote:Op woensdag 10 juli 2013 07:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zie niks op de kalender, wat is er dan? Ff kijken hoe dan mijn knie is.
Ah, ik mag niet meer starten bij de B's, omdat ik bij de A's heb gereden. Dinsdag avond doen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gewoon maandagavond toch? Ben dan in Sneek ivm. Sneekweek
Je kunt het aan El Tie Die (Mart mag "Lau" zeggen) vragen, die heeft er ook een.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand ervaring met de Garmin Forerunner 210?
LTD..quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand ervaring met de Garmin Forerunner 210?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
Onder het motto: Sporten waar je het bestaan niet van wist
Hoezo niet wist? Dat was gewoon de vorige meet..quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
Onder het motto: Sporten waar je het bestaan niet van wist
euuuh, 4?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, hoeveel andere rare sporten doe jij eigenlijk? Geen wonder dat je nooit fietst....
Beterschap.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ja Hechtingen eruit op mn verjaardag. 18Ik moet nu 10 dagen oordruppels gebruiken en als dat niet gaat helpen, mag ik een week aan het infuus want die ontsteking is al resistent tegen heel veel antibiotica. Daar zit ik dus echt niet op te wachten, ben je verder gezond en kun je alles doen, lig je een week in het ziekenhuis te niksen.
Twitter: #Nu oven voorverwarmen en PizzaJAJA ik kan ook eten klaarmaken
quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:46 schreef zeeppaardje het volgende:
Nou ik ga de oven opwarmen voor mn pizza, op me verjaardag
Ruilen? Moet nog 2-3 weken waarbij ik mijn sleutelbeen niet mag belasten. Nu een week en 2 dagen na het ongeval zou echt graag op de fiets willen stappen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:52 schreef Patroon het volgende:
Wil nu ook wel week in ziekenhuis liggen. Lekker Tour kijken.
Ja klopt dat is mijn spam account geworden voor KLB enzoquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beterschap.
En heb je twee accounts hier?
[..]
Hometrainer.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef CFF het volgende:
[..]
Ruilen? Moet nog 2-3 weken waarbij ik mijn sleutelbeen niet mag belasten. Nu een week en 2 dagen na het ongeval zou echt graag op de fiets willen stappen.
Voordeel is wel dat ik de Tour kan zien, maar weegt niet op tegen de nadelen!
Wel ingewikkeld met inloggen en zoquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja klopt dat is mijn spam account geworden voor KLB enzoJe moet wat als je je verveelt he?
Nee gek in de blauwe biotex hangenquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Doorprikken met een hete naald was het toch![]()
Neem het effe op, is leuk voor op youtube.
ff wat zout in de derdebal strooien?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:17 schreef eentwee het volgende:
Chorus 11sp cassettes voor minder dan 70 ekkies (12-29 ca ¤82):
http://www.probikeshop.co(...)-11-speed/18107.html
En die was 165 euro voor een cassette van de Campa Chorus groep?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef eentwee het volgende:
Ja, in Bourg
Voor de mensen die er niet bij waren: Okkie heeft daar bij de lokale uitzuigerbater een 12-29 cassette gekocht.
Hét bewijs dat die flimsy campa shit gewoon overpriced is en je voor heel wat minder een prima Japanse oplossing kunt krijgenquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:47 schreef Bismarck het volgende:
[..]
En die was 165 euro voor een cassette van de Campa Chorus groep?
Vriend van me had bij de FM in Bourg een los kransje gekocht voor een Shimano Ultegra cassette. Die liet de 14 er uit halen en een 29 installeren. Moest inclusief montage 25 euro aftikken. Geen idee of dat schappelijk is, maar het bedrag was te overzien.
en daarom ben je voor sram gegaan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hét bewijs dat die flimsy campa shit gewoon overpriced is en je voor heel wat minder een prima Japanse oplossing kunt krijgen
Ja. Die is duur. Heb daar vorig jaar wel voor 50 euro een setje Pro3's gekocht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef eentwee het volgende:
Ja, in Bourg
Voor de mensen die er niet bij waren: Okkie heeft daar bij de lokale uitzuigerbater een 12-29 cassette gekocht.
Welke heuvels heb je gereden dan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:35 schreef Palaiologos het volgende:
Vandaag een rondje Zuid-Limburg gekoerst, helemaal kapot op de terugweg. Ben dan ook door menig Oma op een elektrische fiets ingehaald op de weg richting Beek.
Kan niet altijd goed gaan.
Is niet leuk voor Youtube...ah Oksel is toch slim genoeg om echt stom advies te negeren hoop ik?quote:
ha ha ha 11 speed is alleen voor de bazen eejquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hét bewijs dat die flimsy campa shit gewoon overpriced is en je voor heel wat minder een prima Japanse oplossing kunt krijgen
Keutenberg, Dodeman, Cauberg, Windraak, heuvel naast de Cauberg en heel wat anderen. Normaal gesproken ook geen probleem, ik fiets regelmatig in Italië door de heuvels, maar gister wilde het gewoon niet vlotten, maar ik heb dan ook aardig wat blessures de afgelopen maanden gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Welke heuvels heb je gereden dan?
Dat wilde ik net typen. Vettige hap is niet goed tijdens/voor een fietsritje...quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:06 schreef MarcoD het volgende:
Eet volgende keer fatsoenlijk voedsel en geen kroketje.
Ik ben eens op fietsvakantie geweest door Noord Spanje, Baskenland, Navarra, Asturie en Galicie. Erg mooi, erg warm en niet duur. Campings zijn er bijna niet maar voor 10 of 15 ¤ heb je een goede B&B.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
iemand ooit door Castilia y Leon gereden, dus Valladolid, Leon, Burgos? Zit te denken aan een september tochtje...
Nog 1 vakkundig stukgetrokken?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben eens op fietsvakantie geweest door Noord Spanje, Baskenland, Navarra, Asturie en Galicie. Erg mooi, erg warm en niet duur. Campings zijn er bijna niet maar voor 10 of 15 ¤ heb je een goede B&B.
Mijn tanlines zijn bijna foetsie na een week strand vol breezersletjes. Ik ben een eckte badgast.
Hij zei wel dat die nog ging fietsen bij tour du jour, dus dat zal wel jaquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is dat Tommeke met tandje hoger bij Tour du Jour ???
Ja hoor. Die houders zijn erg flexibel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:40 schreef muzas het volgende:
Krijg je die bidonnen er een beetje soepel uit?
Het zijn dan ook thermosbidons. Houd het drinken lekker koud.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:01 schreef Patroon het volgende:
gvd wat een thermoskannen
Op dat heuveltje stonden wij tijdens AGR.
En het koelsysteem om de bidons koel te houden zit zeker in die blauwe kast onder het zadel?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het zijn dan ook thermosbidons. Houd het drinken lekker koud.
Haha. Ja, dat tasje is toe aan vervanging, ik moet dat nieuwe ding nog steeds bestellen...quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
En het koelsysteem om de bidons koel te houden zit zeker in die blauwe kast onder het zadel?
600¤ bij mantel dacht ik. In 2011quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gripper mag ik vragen wat je voor die wielen betaald hebt?
Ja. Upload Activity optie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:57 schreef fetss het volgende:
Kun je een gpx file van de garmin ook (later) uploaden naar strava?
Tof, thanks! Ik gebruik altijd strava en runkeeper door elkaar, ook niet handig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Upload Activity optie.
http://app.strava.com/upload/garmin
Ja, was wel mooi! Het was flink warm, heb me helemaal leeggezweet haha.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:44 schreef Wombcat het volgende:
Tof
Ik heb er alleen niet veel van gezien.
je kan hem er gewoon aanhangen en connectnquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:57 schreef fetss het volgende:
Kun je een gpx file van de garmin ook (later) uploaden naar strava?
Mooi hoor. Benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, ik heb er nog nooit een zien rijden en Simplon staat ook nooit op Bikemotion. Ben alleen niet zo'n fan van dat stuur, beetje lomp. Is ook echt van de oude generatie met gigantische reach en drop en een kronkel in de bocht. En ik ga ervan uit dat er nog een mooi slank zadeltje op komt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:23 schreef Gripper het volgende:
Het begint langzaamaan wat moois te worden hier!
[ afbeelding ]
Mooie kleuren + helmquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:17 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe helm gekocht gister. De oude zat niet helemaal lekker, kreeg er een rode druk plek enzo van op mijn voorhoofd. Deze voelde al een stuk beter, binnenkort maar ff testen.
Testen tijdens een ritquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:43 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook een carrera. Prima helm. Bij mij zit ie heerlijk. Testen? Je hebt m niet gepast?
Uiteraard, heb nu voor het passen een oud MTB-zadeltje erop gezet. Van wat ik op mn slippertjes en zonder fietskleding aan meekrijg, is dat ie heel reactief is (maar dat komt vast vooral door de knalharde alu pen die er nu op zit) en erg stijf.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooi hoor. Benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, ik heb er nog nooit een zien rijden en Simplon staat ook nooit op Bikemotion. Ben alleen niet zo'n fan van dat stuur, beetje lomp. Is ook echt van de oude generatie met gigantische reach en drop en een kronkel in de bocht. En ik ga ervan uit dat er nog een mooi slank zadeltje op komt.Ga je nu eigenlijk voor zwart of wit zadel + tape?
Oh ja, die wielen waarvan je ooit tegen mij in een chagrijnige bui zei "ga fietsen stelen op het damrak! met je plastic supra's" ?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zie weer mooie fietsen en helmen voorbij komen. Vooral die wielen van Gripper.
Ik heb zo zitten genieten van die Kittel gisteren. Echt geweldig! Ik hoop dat we in de Alpen ook wat mooie aanvallen krijgen.
super vet hoor... kun je mee gezien worden!!quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:23 schreef Gripper het volgende:
Het begint langzaamaan wat moois te worden hier!
[ afbeelding ]
deze set-up met zwart zadel en zwart stuur (zo zonder stuurlint nog..) maar helemaal zwart, is ook wel erg strakke afwerking.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard, heb nu voor het passen een oud MTB-zadeltje erop gezet. Van wat ik op mn slippertjes en zonder fietskleding aan meekrijg, is dat ie heel reactief is (maar dat komt vast vooral door de knalharde alu pen die er nu op zit) en erg stijf.
En het schakelen met red is echt fantastisch
Heb bij EP ff een 20 mm setback pen meegekregen, maar dat is denk ik te weinig. Dus die 25 mm pen van jou wil ik ook nog graag even passen.
Stuur: ik blijf er voor nu wel even mee rijden, maar kan zijn dat ik uiteindelijk wel naar een compact stuur ga. Er zit inderdaad wel heel veel plat gedeelte bovenop voor je eindelijk bij de remgrepen komt...
Wit-wit wordt het.
En uiteindelijk nog eens een mooie wielset speciaal voor deze fiets zoeken.
Kittel is een baas! Zeker de sterkste op dit moment, zelfs Cav moest gisteren toegeven dat hij gewoon op waarde geklopt was.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zie weer mooie fietsen en helmen voorbij komen. Vooral die wielen van Gripper.
Ik heb zo zitten genieten van die Kittel gisteren. Echt geweldig! Ik hoop dat we in de Alpen ook wat mooie aanvallen krijgen.
Ja ben nu niet meer sjachoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, die wielen waarvan je ooit tegen mij in een chagrijnige bui zei "ga fietsen stelen op het damrak! met je plastic supra's" ?![]()
SPT / Recreatief Wielrennen #127: Met echte helden (in de dop)
http://www.zipp.com/wheels/super-9-carbon-clincher-disc/ Achterquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard, heb nu voor het passen een oud MTB-zadeltje erop gezet. Van wat ik op mn slippertjes en zonder fietskleding aan meekrijg, is dat ie heel reactief is (maar dat komt vast vooral door de knalharde alu pen die er nu op zit) en erg stijf.
En het schakelen met red is echt fantastisch
Heb bij EP ff een 20 mm setback pen meegekregen, maar dat is denk ik te weinig. Dus die 25 mm pen van jou wil ik ook nog graag even passen.
Stuur: ik blijf er voor nu wel even mee rijden, maar kan zijn dat ik uiteindelijk wel naar een compact stuur ga. Er zit inderdaad wel heel veel plat gedeelte bovenop voor je eindelijk bij de remgrepen komt...
Wit-wit wordt het.
En uiteindelijk nog eens een mooie wielset speciaal voor deze fiets zoeken.
Uiteindelijk rijd je ook voor jezelf natuurlijk. Ik gebruik strava dan ook om mijn eigen vooruitgang te kunnen zien.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Kittel is een baas! Zeker de sterkste op dit moment, zelfs Cav moest gisteren toegeven dat hij gewoon op waarde geklopt was.
Gisteren een standaard trainingsrondje vol PR's gereden, zonder me echt uit te sloven. Hoewel ik nog steeds niet in de buurt kom bij de meesten hier, toch mooi om enige progressie bij mezelf op te merken
http://app.strava.com/activities/66371744
Neuh. Alleen als de wind lekker van de zijkant komt heb je wat problemen. Maar je kan natuurlijk altijd een extra wiel op de rug meenemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.zipp.com/wheels/super-9-carbon-clincher-disc/ Achter
http://www.zipp.com/wheels/808-firecrest---carbon-clincher/ voor
Of is dat een beetje te?
Gewoon altijd tegen of voor de wind rijdenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neuh. Alleen als de wind lekker van de zijkant komt heb je wat problemen. Maar je kan natuurlijk altijd een extra wiel op de rug meenemen.
Mooooooooooiquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.zipp.com/wheels/super-9-carbon-clincher-disc/ Achter
http://www.zipp.com/wheels/808-firecrest---carbon-clincher/ voor
Of is dat een beetje te?
Achterwiel 2400 euroquote:
Ik ook. Die ene keer dat ik een keer een KOM pak ben ik hem toch zo weer kwijt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Uiteindelijk rijd je ook voor jezelf natuurlijk. Ik gebruik strava dan ook om mijn eigen vooruitgang te kunnen zien.
Tot je er achter komt dat Dekker daar in laag D1 reed of gestopt was om te pissenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ook. Die ene keer dat ik een keer een KOM pak ben ik hem toch zo weer kwijt.
Ik was laatst wel ergens sneller dan Erik Dekker, da's dan wel weer grappig.
Klopt. Zo ben ik ook op een stuk sneller dan Laurens ten Dam. Maar ik moest daar hard rijden en LTD waarschijnlijk met 2 vingers in de neus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ook. Die ene keer dat ik een keer een KOM pak ben ik hem toch zo weer kwijt.
Ik was laatst wel ergens sneller dan Erik Dekker, da's dan wel weer grappig.
Iddquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tot je er achter komt dat Dekker daar in laag D1 reed of gestopt was om te pissen
pppfff de hartslagen van LTD gezien in zijn tour uploads? dat is straffe kost..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Zo ben ik ook op een stuk sneller dan Laurens ten Dam. Maar ik moest daar hard rijden en LTD waarschijnlijk met 2 vingers in de neus.
Ja idd, erg indrukwekkend. Wel leuk om een renner in de Tour te volgen, maar ben wel benieuwd hoe secuur dit is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
pppfff de hartslagen van LTD gezien in zijn tour uploads? dat is straffe kost..
Ja, en ook zijn gemiddelde wattage is best heftig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
pppfff de hartslagen van LTD gezien in zijn tour uploads? dat is straffe kost..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |