Zo sinds vannacht ook weer terug in het vlakke Nederland. Bij deze ook een beknopt verslagje

Met een stel collega's hadden wij een mooie appartementje boven op Alpe Du Huez gehuurd. Afgelopen dinsdag was voor ons de eerste fietsdag en dat was meteen flink afzien. Als eerste waren we richting col du glandon gefietst om vervolgens weer de Alpe te beklimmen. Waarschijnlijk een combinatie van lange reis / warm weer/ slapen op hoogte dat eigenlijk iedereen kapot en in belabberde toestand boven kwam.
De tweede dag ging niet al te voortvarend van start, van uit Alpe Du Huez zijn we eerst naar col du Sarenne gefietst. In de afdaling daar naar toe, besloot een hond op het laatste moment toch de weg over te steken en viel niet meer te ontwijken. Samen met een maatje in de greppel beland, gelukkig zelf weinig geleden (de hond overigens ook niet) en maar wat kleine schades aan de fietsen het rondje voort gezet. Als toetje natuurlijk weer de Alpe op en mijn beste tijd van de week neergezet, 1 uur en 6 min om boven aan in het dorpje aan te komen.
De dag erna wederom een rondje gereden maar vooral rustig aan gedaan omdat de spierpijn toch wel goed voelbaar was en vrijdag een algehele rustdag ingelast.
Tegen de Marmotte keek ik uiteindelijk toch wel een beetje op, maar uiteindelijk viel dat gelukkig reuze mee. Heb lekker in mijn eigen tempo kunnen rijden en vooral Col du Telegraphe en de Galibier gingen stieken best goed. Uiteindelijk de rit volbracht in 9 uur en 22 minuten. Een tijd waar ik zelf erg trots op ben. Bijna op de kop af kocht ik een jaar geleden mijn eerste racefiets en woog ik nog een 18 kg zwaarder. Kortom de Marmotte was een mooie afsluiter van de eerste jaar op de fiets.
Maandag hebben we nog met zijn allen een mountainbike gehuurd en gefietst rondom de Alpe en dat was toch ook wel heel erg gaaf. Ik vrees alleen dat ik een beetje brokkenpiloot ben op de MTB. Aantal keren op mijn plaat gegaan, maar één keer toch goed van zo;n geitenpaadje afgedonderd. Toen lag ik toch een paar meter lager in de struiken te kijken, tijd om maar weer eens een afspraakje bij de chiropracter in te plannen