het was mooi weer dus ik dacht laat ik eens gaan fietsen
blikje cola in me fietstas
de kelder uit op me fiets door het dorp en vervolgens langs boerderijen dat buurtschap in, met een gangetje van 15 km per uur, werd ik ingehaald door moeders met kinderen en bejaarden..
af en toe kwam er een auto voorbij
na een km of 4 / 5 was ik bij de afslag van het nieuwe fietspad aangekomen, het zag er mooi uit hier, veel bomen en struiken enzo het voelde aan alsof ik ergens in duitsland aan het fietsen was
toen bij het tunneltje van de n210 aangekomen, er onder door en aan de andere kant van de weg verder de polder in, aan deze kant minder fietsers geen auto's en veel tracktoren... op de helft van deze straat gestopt om me cola blikje op te drinken..
een paar km verder de afslag richting de dijk, bij de oprit van de dijk moest ik afstappen, en op de dijk met tegenwind zakte me snelheid naar 5km per uur en me fietspedel begon vreemd te doen, na een paar km afwisselend lopen en 5 km per uur fietsen , maar eens de moersleutel uit me fietstas gepakt en die peddel los gedraaid recht gedaan en weer vastgedraaid, toen ging het fietsen beter.. voor 500 meter, toen zakte ik weer terug naar 5km per uur, pijn aan me kont en onderarmen, ik voelde me alsof ik niet lang meer had.. maar ik was bijna thuis...
nou dit was me fietstocht van dit jaar.. volgend jaar doe ik het nog een keer
ik hoop maar dat ik nog wat verkleurd ben zodat ik er niet meer als een wit lijk uitzie...