Hoeft nu nog niet, dat kan daags van te voren ook nog wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan.
Hebeft jij u ook strava?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Zo, allemaal zeker weer op de terugweg, en de eerste drie weken geen fiets meer kunnen zien? Back to basic dus.
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan. Vandaag ff 5 uurtjes gebuffeld richting Posbank en met 28,4 gemiddeld thuis gekomen. Als de temperaturen boven de 25 graden stijgen kom ik pas echt in mijn element.
Zeg maar jij hoor!quote:
Net aangekomen in de cote 'd azur waar ik nog een weekje vakantie heb met de vrouw. Ik ga hier verder helemaal niet fietsen. :p Zou er best nog zin in hebben wellicht maar voor mij is complete rust beter. Kan geen kwaad als je gem. 5/6 dagen fietst dunkt me.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Zo, allemaal zeker weer op de terugweg, en de eerste drie weken geen fiets meer kunnen zien? Back to basic dus.
Buzz begint op stoom te komen, eindelijk. En moet me nu maar eens gaan inschrijven voor Le Ronde Picarde. De senioren versie dan. Vandaag ff 5 uurtjes gebuffeld richting Posbank en met 28,4 gemiddeld thuis gekomen. Als de temperaturen boven de 25 graden stijgen kom ik pas echt in mijn element.
Ik zat om 09.00 op de fiets. Buiten kudde's bejaarden, ook kudde's wielerclubjes die niet willen schuiven. En dan van die gekken die zich helemaal dood rijden op de cauberg met 30 graden...quote:Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef cafca het volgende:
Voordeel van dit weer is dat je smorgens op tijd kunt vertrekken. Zat vanmorgen om 8u op de fiets, voor het ontbijt een rondje van 100km gemaakt.
Nadeel van dit weer is wel dat de wegen vanaf 10u alweer dik bezaaid zijn met kuddes bejaarden op de fiets
Vanmiddag aan het strand gelegen, daar werd ik moeier van dan van het fietsen....
Tnx even doorzetten dus. Wel een fanatiek rondje gemaakt over de amerongse berg en daarna met wind tegen terug.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef cafca het volgende:
Last in je schouders is waarschijnlijk gewoon wennen aan de houding.
Qua broeken is het vaak persoonlijke smaak, voor die prijs heb je niet echt een slechte broek. Wachten op aanbiedingen kan, al zie ik niet heel vaak aanbiedingen van broeken (anders dan maten XS en XXXL)
Oja nu je het zegt, kan ik me wel weer herinerren van die blackberry. En met me oor is met zo mooi weer inderdaad knap vervelend. Ik ben in ieder geval heel blij dat de tour de france nu op tv is, zodat ik tenminste nog iets kan doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeg maar jij hoor!
Strava heeft geen app voor een Blackberry. Ik heb Endomondo een tijdje geprobeerd. Dat was best wel aardig maar dan eens een grote frustratie als je thuis komt en je ziet dat die hele GPS niet gewerkt heeft, maar wel de batterij leeggetrokken. Ik heb het maar opgegeven en doe alles met een Polar CS100, die ik kocht nadat mijn CS200CAD na vele jaren trouwe dienst de geest gaf.
Denk er wel over om een CS500 of een rood zwarte Garmin 510 ooit aan te schaffen.
Knap je trouwens al een beetje op? Vervelend zeker zo om met dit weer niet te kunnen fietsen en ook niet in de zon te mogen zitten? Maar hopelijk ben jedoor deze getroosting wel ineens van alle oor en gehoor problemen af. Sterkte en beterschap.
Eigen schuld. Hoe triest ook, maar er rijden nog steeds teveel wielrenners rond die denken King of the Road te zijn...quote:Op zondag 7 juli 2013 21:03 schreef Oksel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)renner_gewond__.html
Cote d' Azur? Ik dacht dat je naar de Camarque zou gaan. Maar als je nog een heel rustig stukje van de Cote d'Azur zoekt is westelijk van Marseille en onder Martigues echt een aanrader. ( ik hoor je al zeggen "komt tie nu mee" )quote:Op zondag 7 juli 2013 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Net aangekomen in de cote 'd azur waar ik nog een weekje vakantie heb met de vrouw. Ik ga hier verder helemaal niet fietsen. :p Zou er best nog zin in hebben wellicht maar voor mij is complete rust beter. Kan geen kwaad als je gem. 5/6 dagen fietst dunkt me.
Cool dat je Picardie gaat rijden, kriebelt het na de verhalen?
Jaaaa 25+ is heeeeeeerlijk rijd gelijk harder :-)quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hoe heter hoe beter. En boven is het koeler, mooie reden om sneller te klimmen, toch?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:39 schreef Oksel het volgende:
Ook als je de Alpe d'Huez op moet, met 160km in de benen, met +/- 40 graden?
Mwah, dan is 25 graden inderdaad genoeg om geen sporen in het gesmolten asfalt te rijden. Maar je hebt het wel uitstekend gedaan. Gezien je gemiddeldes op het vlakke wist ik wel dat je dit ook aankunt. Maar je moet dan wel het doorzettingsvermogen hebben, en dat blijkt dus. Al dat wetenschappelijk gedoe word je ook niet wijzer van. Gewoon rammen. En 10 kilootjes er af en dan rij jij met de juiste focus gewoon onder de 8 uur netto tijd. Twintig jaar geleden deed ik het ook met 78 kg, en ik hoor iemand hier nog zeggen dat mijn anderhalf uur de Alpe op toch wel wat te lang duurde. Mijn snelste tijd was 10:14, maar dat was bruto en over de Croix de Fer met een uitgebreide koffiestop in Valloire en een hamstring massage op de Galibier.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:39 schreef Oksel het volgende:
Ook als je de Alpe d'Huez op moet, met 160km in de benen, met +/- 40 graden?
Niet interessant joh. ies nieks gebeurd. Mollema gewoon derde en Ten Dam vierde. Business as usual.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand een site waar ik goede samenvattingen van de tourdagen kan kijken?
Je mot je tong ook niet op die Garmin legguh he!!!!!quote:Op zondag 7 juli 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
Volgens mijn Garmin was het op 2650 meter 30,3 graden..
En Jan en 12 dan?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:29 schreef Oksel het volgende:
Tijden van de slachting op de Alpe.
Gripper 1:15:00
Kaas 1:16:24
Marco 1:21:05
Oksel 1:29:12
Patroon (last van z'n knie!) 1:36:16
gezellig dat je er was 12! Goede reis gehad?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:41 schreef eentwee het volgende:
Kun je die tijden van de Alpe ook op de officiele site zien? Er lagen natuurlijk beneden en boven matten. Ik heb 9:03 gereden officiele tijd. Netto rijtijd 8:58, dus incl. afdaling Glandon. Ik heb wat langer gepauzeerd dan de anderen, totaal bijna een uur stilgestaan. Galibier en Alpe gingen tergend traag. T/m Telegraphe ging het ok, Glandon gewoon op reserve gereden, Telegraphe wat harder op een tempo dat aanvoelde alsof ik het nog uren vol kon houden. Maar vanaf de voet van de Galibier had ik opeens geen kracht meer, kreeg hartslag niet meer boven de 160 en was ook duidelijk op de wattagemeter te zien.
Dat doet hij als het goed is iedere dagquote:Op maandag 8 juli 2013 08:24 schreef Blik het volgende:
Laurens ten Dam heeft zijn tour-etappe van gisteren op Strava gezet, de hoeveelheid KOM's die die gereden heeft is niet bij te houden
http://app.strava.com/activities/65474349
Oksel kijk eens op; http://www.steephill.tv/tour-de-france/quote:Op zondag 7 juli 2013 21:48 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand een site waar ik goede samenvattingen van de tourdagen kan kijken?
Wat een kutsite...quote:Op maandag 8 juli 2013 08:37 schreef CFF het volgende:
[..]
Oksel kijk eens op; http://www.steephill.tv/tour-de-france/
Samenvattingen, Foto's en Interviews. Van alles wat
Niet in de hoeveelheden als gisteren, op Corsica bijvoorbeeld ook veel 2de plaatsen.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat doet hij als het goed is iedere dag
http://www.nrc.nl/sport/2(...)ist-dat-ik-goed-was/
Hij had volgens mij niet eens door wat ie veroorzaakte. Had m al zien zwalken en wilde er snel langs. Tot ie ineens naar de kant van de weg stuurde...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo te horen heb je geluk dat al je tanden nog in je gezicht zitten! Je hebt hem wel hard uitgescholden en bespuugt toch?
Nou, je zal wel ff gegerepen worden zoals die skyfietser van gister, maar dan zo in een afdaling. Bah. Blij dat je ongedeerd bent want schaafwonden zoals Tony Martin ze heeft wens je niemand toe. Als het al daarbij blijft.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hij had volgens mij niet eens door wat ie veroorzaakte. Had m al zien zwalken en wilde er snel langs. Tot ie ineens naar de kant van de weg stuurde...
Zoooo daar moet je hoogste hartslag geweest zijn dan? Geen last van trillende benen? Wel top hoor dat je dan toch nog goud gehaald hebt.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:10 schreef Gripper het volgende:
Zo, ik was ook gisteravond thuis, tijd voor een verslagje.
Na 2 uur rijden leek mijn marmotte alweer voorbij, een malloot voor me maakte een manoeuvre in de afdaling van de glandon waardoor ik hard moest remmen, op m'n voorwiel een wheelie deed, en daarna een klapband achter. Gelukkig de fiets overeind weten te houden bij 60 km/u. Met een scheur in de zijwang van de band was er weinig aan te doen, toen ik een nieuwe biba stak puilde die meteen door het gat heen. dus met een nagenoeg plat bandje de berg afgesukkeld, vloeken natuurlijk. Tot de top van de glandon reed ik net achter patroon en kaas, en perfect op schema voor 8 uur bruto. (Dus incl de tijd voor de neutrale afdaling)
Gelukkig stond er na 10 km, net na het eerste dorpje een busje van de fietsenwinkel in Bourg d oisans, en kon ik een band kopen. Snel door, was bijna een uur verloren maar geluk bij een ongeluk: allemaal in de neutrale afdaling.
Daarna was ik zo kwaad dat ik als een gek gereden heb, in het dal alle groepjes aan poeier getrokken zelfsniemand wilde werken, dus dan doe ik het zelf wel teringlijers!!
Telegraphe, galibier gingen snel en voorspoedig, en ik begon weer wat tijd terug te pakken op m'n verlies. 8 uur bruto zat er natuurlijk niet meer in... Afdaling lautaret ook lekker rap met een goeie groep die eindelijk samenwerkte. Toen ik bij de dames kwam hoorde ik dat ik net 5 minuten achter oksel en misschien 15 min achter patroon zat.
De Alpe... Tja, die was gewoon zwaar, maar aan het eind van de dag nog omhoog in 1.15 is niks erg volgens mij![]()
Oksel en patroon kwam ik daar ook tegen. Wel eg fijn dat er zoveel enthousiast publiek stond wat water aangeeft, dat sleept je er toch wel doorheen.
7.44 eindtijd, en van deur tot deur ongeveer 8.45 onderweg geweest.
https://www.strava.com/activities/65139463
Ben erg tevreden met m'n goud, en dat ik na de tegenslag zoveel tijd heb teruggewonnen!
En natuurlijk een gezellige week fietsen met dé elite van het fok team. Misschien moesten we maar eens een eigen topic oprichten, dit gaat tenslotte wel wat verder dan recreatief wielrennen![]()
Ja voor het vuil, ik weet niet wat meer pijn doet, die schaafwonden of die borstel er nog lekker overheen.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoorde trouwens via via dat renners zelf hun schaafwonden met een (harde) borstel en desinfecterende zeep moeten uitwassen onder de douche. Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |