abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128623242
In mijn omgeving woont een zwaar geestelijk gehandicapt kind. Hij kan niet veel anders dan in zijn rolstoel zitten, spastisch heen en weer bewegen, kwijlen en vooral heel veel geluid maken. Ik besef mij dat het een mens is , en elk mens heeft recht op geluk. Maar wat ik niet snap is dat de ouders de zorg voor hem op zich hebben genomen. Dat kind woont gewoon thuis, alles is om hem heen geregeld, en ondertussen kan hij niks teruggeven. Zijn IQ is zo laag dat hij waarschijnlijk na een minuut alles alweer vergeten is.

Ik denk, en dat zal vast wel veel weerstand oproepen, dat als ik zo'n zwaar gehandicapt kind baar, ik hem afsta. Er zijn ouders die hun kind voor veel minder afstaan (ze zijn bijvoorbeeld te jong). Waarom is het dan zo erg als iemand niet voor een zwaar gehandicapte wil zorgen? Je hele leven is dan voorbij, tot aan je dood heeft zo'n kind hulp nodig die bakken met geld kost. En je krijgt gewoon niks voor terug. Een kind met Down Syndroom kan nog liefde geven, daar kan je nog mee praten. Maar zo iemand... zelfs een vis heeft meer interactiemogelijkheden.

Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden. Een zwakzinnige tijger overleeft zijn eerste jaar niet eens.

Inb4 Godwin trouwens, die komt ook altijd langs bij dit soort discussies.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:30:55 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128623359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Zet je maar schrap, want nu krijg je stront over je heen. Ik ben het grotendeels met je eens. Punt is dat een eventuele partner het waarschijnlijk niet met je eens is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128623386
Als mijn partner dat kind wil houden dan zit er niets anders op dan het uitmaken. Ik laat mijn leven niet kapotmaken.
pi_128623814
Door de huidige moralistische gedachten en ethiek (heeft onze beschaving meegekregen vanuit het christendom), welke op zich natuurlijk niet verkeerd zijn, voelen wij ons verplicht iets te doen waar we niet voor zouden kiezen als we er niet op afgerekend zouden worden.

In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind? Mensen zijn egoïstisch en zullen als ze kunnen voor zichzelf kiezen. Wanneer je niet voor jezelf kiest, dus voor anderen, doe je dit volgens mij alleen om jezelf beter te voelen en kies je dus eigenlijk ook voor jezelf.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:43:40 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128623845
en ja er mag best normaal gereageerd worden, legitieme vraag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128623894
Volgens mij heb je dan zelf geen leven meer. Beetje hetzelfde als voor een zwaar demente opa zorgen.
pi_128623971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
Door de huidige moralistische gedachten en ethiek (heeft onze beschaving meegekregen vanuit het christendom), welke op zich natuurlijk niet verkeerd zijn, voelen wij ons verplicht iets te doen waar we niet voor zouden kiezen als we er niet op afgerekend zouden worden.

In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind? Mensen zijn egoïstisch en zullen als ze kunnen voor zichzelf kiezen. Wanneer je niet voor jezelf kiest, dus voor anderen, doe je dit volgens mij alleen om jezelf beter te voelen en kies je dus eigenlijk ook voor jezelf.
Dit. Mensen geven ook aan goede doelen om zichzelf beter te voelen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:46:49 #8
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128623973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind?
Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Gourmetten of steengrillen?
pi_128623983
het kind afstaan is in principe anderen met het probleem opzadelen.

ik ben het met je eens dat dergelijke zwaar gehancipacten in leven houden niet natuurlijk is, maar ik dacht altijd dat ik met deze mening in de minderheid was :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_128624018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef gianni61 het volgende:
het kind afstaan is in principe anderen met het probleem opzadelen.

ik ben het met je eens dat dergelijke zwaar gehancipacten in leven houden niet natuurlijk is, maar ik dacht altijd dat ik met deze mening in de minderheid was :D
Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?
pi_128624027
Ik denk dat je anders er over denkt als je zelf kind krijgt? :o
Het is JOUW kind, en vooral voor moeders: gehandicapt of niet, ze hebben hun kind 9 maanden gedragen.
pi_128624033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Daarom zeg ik ook afstaan en niet 'dumpen in het bos'
pi_128624081
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik denk dat je anders er over denkt als je zelf kind krijgt? :o
Het is JOUW kind, en vooral voor moeders: gehandicapt of niet, ze hebben hun kind 9 maanden gedragen.
Persoonlijk zou ik zo'n kind aborteren als het al tijdens de zwangerschap bekend was. En als het tijdens de geboorte gebeurde... tsja. Ik hoop dat ik dan rationeel genoeg kan denken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:49:08 #14
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128624085
Ja, afstaan afstaan. Denk je nu werkelijk dat er ergens op de wereld adoptieouders zijn die zeggen 'doe mij die kwijlende kasplant maar'?

:') Probeer er maar eens een afzetmarkt voor te vinden.
pi_128624094
Moeilijke vraag. Ik heb dit persoonlijk zelfs al met verstandelijk beperkten die in instellingen verblijven, die wellicht wel nog enig IQ en mogelijkheden hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf werkzaam in de zorg, als ik geld wil verdienen werk ik wel ergens anders.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
pi_128624134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:49 schreef Silenus het volgende:
Ja, afstaan afstaan. Denk je nu werkelijk dat er ergens op de wereld adoptieouders zijn die zeggen 'doe mij die kwijlende kasplant maar'?

:') Probeer er maar eens een afzetmarkt voor te vinden.
Dan blijft zo'n kind toch in een instelling, gefinancieerd door de staat? Ik bedoel, ze komen altijd wel ergens terecht.
pi_128624158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?
oke, afstaan aan een zorginstelling bedoel je dus?

die optie zou ik ook verkiezen al zou ik eerder willen zien dat het wettelijk mogelijk is ervoor te kiezen dit kind te laten inslapen als bij geboorte al vastgesteld wordt dat het zijn leven lang geen kwaliteit van leven zal hebben.
pi_128624187
Ze zijn wel bezig met euthanasie voor zwaar-gehandicapte baby's. Niet dat dat zomaar iets is, maar alles liever dan een kind zo te zien leven.. onmenselijk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:52:35 #19
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128624213
quote:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Mee eens.
pi_128624232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

Niemand heeft het over in de kliko gooien.

Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
pi_128624277
quote:
Zeker mee eens, maar waar zouden jullie de grens dan leggen?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128624314
Euthanasie zou een goed idee zijn maar helaas kan daar misbruik van worden gemaakt.

Ik vind het trouwens ook in- en in slecht om een kindje als Juliana Wetmore te baren.

pi_128624351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.
pi_128624367
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.
Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:57:19 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128624389
quote:

[..]

Goede vraag. Je zou in ieder geval al een soort test moeten samenstellen om objectief te kunnen bepalen of een kind dan wel of niet aan de 'eisen' voldoet.
pi_128624467
Ik kies ervoor om een geen enkel oordeel te hebben voor de afweging die ouders in zo'n situatie maken. Niet als ze het kind zelf opvoeden, ook niet als ze kiezen voor abortus of adoptie.

Als ik een zwangere vrouw had en het was al vroeg duidelijk dat het kind zwaar gehandicapt zou zijn, zou ik dat kind zo'n leven niet aan willen doen. Omgekeerd respecteer ik het als mensen een andere keuze wensen te maken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:59:31 #27
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128624492
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:

[..]

Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.
pi_128624582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Ja, maar dat komt ofwel door een geestesziekte (die genezen kan worden) of door een lichamelijke handicap. Zo'n handicap vind ik dan weer minder erg omdat zo iemand wel kan bijdragen (zie Stephen Hawking).
pi_128624618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:59 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.
Ja, maar een dochter krijgen betekent niet dat ze je duizenden euro's gaat kosten, nooit voor zichzelf kan zorgen en eigenlijk alleen een last is.
pi_128624762
Geestesziekten kunnen blijvend zijn (bijvoorbeeld zwaar autisme).
pi_128624782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef Lokasenna het volgende:
Geestesziekten kunnen blijvend zijn (bijvoorbeeld zwaar autisme).
Tsja. dat zou ik ook afstaan.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:06:27 #32
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128624830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

:') Dat weet je toch niet bij de geboorte. Of ga je zo'n kind pas op z'n 10e afstaan?
pi_128624860
Zulke beslissingen maken terwijl de hormonen door je lijf gieren van de zwangerschap lijkt mij ontzettend lastig. Nu, zou ik ook zeggen dat ik het afsta omdat ik niet in mijn belemmerd wil worden, maar als zij hun geluk uit hun gehandicapte kind halen dan is dat alleen maar mooi. Je leert er denk ik ook mee leven en accepteert het(of niet). Eigenlijk heb ik wel respect voor de ouders die voor -lijkt mij- ongelooflijk moeilijke keuzes hebben gestaan.

Het lijkt mij al verschrikkelijk om een kind met een schisis te krijgen. Op een of andere manier streef ik/we misschien naar het perfectionisme en alles daarbuiten is maar eng.
pi_128624865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:06 schreef Silenus het volgende:

[..]

:') Dat weet je toch niet bij de geboorte. Of ga je zo'n kind pas op z'n 10e afstaan?
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
pi_128624913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
:{.
pi_128624919
Perfectionisme is alleen maar goed voor de soort. Het is niet natuurlijk om een kind met een IQ van 30, met een compleet verneukt gezicht (zoals die Juliana) etc. in leven te houden. Voor het christendom gingen we er een stuk normaler mee om.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:08:46 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128624930
quote:

[..]

en hoe wilde je dat doen dan?
pi_128624934
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef Snowbells het volgende:

[..]

:{.
Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.
pi_128624951
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef Re het volgende:

[..]

en hoe wilde je dat doen dan?
Je kan toch ten aller tijde een kind afstaan? Er is geen wet die je verplicht een kind te houden.
pi_128624984
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.
Dat zeg je nu.

Maar OT, als ze me al kunnen vertellen dat ik een gehandicapt kind zou hebben en hij zit nog in de buik, dan overweeg ik abortus.
pi_128625011
Als moeder zijnde sta je niet zomaar je kind af en al helemaal niet op latere leeftijd. Je denkt er volgens mij te licht over door je onervarenheid.
pi_128625052
quote:

[..]

Zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen denk ik, als het eenmaal geboren zou zijn.
pi_128625085
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
pi_128625120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
rationeel het beste is gewoon om niet mee te werken aan de wereld overbevolking en geen kinderen te krijgen :)
pi_128625121
quote:
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:13:24 #46
341139 vaagjunior
Paul Fan! :D
pi_128625150
TS, hoe zou jij je voelen als je eigen ouders je "weggeven" omdat je niet goed gezond genoeg bent voor je ouders :') Volgens mij besef je dan niet wat het gevolg voor dat kind is, en voor je eigen leven. Zou jij je hele leven kunnen leven met de gedachten dat je je kind weg hebt gedaan, alleen omdat hij/zij gehandicapt of ziek was?
1e topic van 2012 in ONZ Eerste ONZ topic van 2012 - Fijn 2012
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:13:36 #47
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128625155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling :')
Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...
pi_128625156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hoezo aan zijn lot over laten? Hij zit juist in een instelling zodat iemand voor hem zorgt.
pi_128625173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef vaagjunior het volgende:
TS, hoe zou jij je voelen als je eigen ouders je "weggeven" omdat je niet goed gezond genoeg bent voor je ouders :') Volgens mij besef je dan niet wat het gevolg voor dat kind is, en voor je eigen leven. Zou jij je hele leven kunnen leven met de gedachten dat je je kind weg hebt gedaan, alleen omdat hij/zij gehandicapt of ziek was?
Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:14:02 #50
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128625181
quote:
Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen. :')
pi_128625194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen. :')
Dat vind ik ook, maar om andere redenen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:15:01 #52
341139 vaagjunior
pi_128625225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.
Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderen :')
pi_128625290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...
Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.
Bovendien lijkt het me niet echt bevorderlijk voor het welzijn van een kind.
pi_128625300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:15 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderen :')
Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?
pi_128625368
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:18:11 #56
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128625371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.
Bovendien lijkt het me niet echt bevorderlijk voor het welzijn van een kind.
Misschien niet veel, maar één familie is genoeg.

En ik denk dat het wel degelijk bevorderlijk is voor het welzijn van het kind als het bij mensen terecht komt die hem/haar wel graag willen (verzorgen) dan als het bij zijn/haar biologische ouders blijft die hem/haar alleen maar zien als een blok aan het been.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:18:23 #57
341139 vaagjunior
pi_128625381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
Ik antwoord alvast voor TS: Ja.
pi_128625408
quote:
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
pi_128625413
quote:

[..]

Dat is moeilijk ja. Mensen met het down syndroom bijv, zijn heel begrijpend, aanwezig, in staat relaties te onderhouden, aangeven hoe ze zich voelen. Maar je hebt genoeg die niets van al die dingen kunnen, zo hoor je ook vaak dingen over gebroken botten die pas veel later opgemerkt worden omdat zoiemand er geen blijk van geeft of kan geven. Ligt uiteindelijk toch voor een groot deel bij de mate van bewustzijn denk ik.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:19:38 #60
341139 vaagjunior
pi_128625424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee, maar als jij je kinderen geen liefde wilt geven omdat ze een ziekte hebben, waar dat kind niks aan kunt doen en je hem/haar feitelijk in de steek laat door het kind te laten adopteren of ergens anders heen te sturen. Krijg dan maar geen kind.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:20:45 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128625453
mocht ts nou zelf een TIA krijgen dan neem ik verder ook aan dat ze ook liever weggestopt moet worden

qua ongeboren of net geboren babies met zulke ernsitge handicaps kan ik me nog wel voorstellen dat je een keuze maakt, maar op latere leeftijd?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:21:06 #62
341139 vaagjunior
pi_128625461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee? :')
pi_128625467
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:20 schreef Re het volgende:
mocht ts nou zelf een TIA krijgen dan neem ik verder ook aan dat ze ook liever weggestopt moet worden

qua ongeboren of net geboren babies met zulke ernsitge handicaps kan ik me nog wel voorstellen dat je een keuze maakt, maar op latere leeftijd?
Wat is een TIA? Als ik zwaar dement word wil ik wel een spuitje krijgen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:21:57 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128625484
quote:

[..]

quote:

[..]

jezelf niet zo tegenspreken hoor
pi_128625487
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:21 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee? :')
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
pi_128625518
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:21 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

jezelf niet zo tegenspreken hoor
Ik word niet opgezadeld met een partner. Wel met een ziek kind. Dat is het verschil. Ik ben niet verplicht voor hem te zorgen, dus als ik dat doe, dan is het een weloverwogen beslissing. Met een kind is het anders.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:23:10 #67
341139 vaagjunior
pi_128625525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.
pi_128625562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:23 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.
Ja dat weet ik ook niet zeker hoor. Maar als mijn kind een IQ van 30 heeft dan kom je er snel genoeg achter.

Als een kind onhandelbaar is, dan geef ik hem wel weg, band of niet. Ik kan er niet voor zorgen.
pi_128625576
quote:
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
pi_128625588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.
pi_128625591
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:

[..]

In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
En dit.
pi_128625627
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:

[..]

Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
pi_128625629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.
Ja, dan sta ik hem af. Dat betekent niet dat als er een band mee opgebouwd kan worden, dat ik hem dan nooit meer hoef te zien. Maar ik wil er niet voor zorgen. Met iemand met een IQ van 30 is het anders. Zo iemand KAN geen band opbouwen.
pi_128625660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
Ik weet niet of ik dan wel bij hem blijf... Op mijn 30e al leven als een bejaarde... Sorry. Daar pas ik voor.
pi_128625702
quote:

[..]

Dan wil je als (zieke) partner toch ook dat je vriend of vriendin doorgaat met zijn/haar leven en niet alles opgeeft om voor jou te zorgen mocht het tot dat punt komen. Vooral op die leeftijd.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:28:40 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128625749
quote:

[..]

Dan zou ik m'n partner ergens in een zorginstelling onderbrengen en gewoon vaak op bezoek gaan terwijl ik doorga met m'n leven. Zou dat andersom overigens ook verwachten, zou niet eens willen dat ik m'n partner zo beperk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:30:06 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128625804
Ik zou het niet weten. Al vind ik persoonlijk wel dat een kind die hele speciale zorg nodig heeft deze eventueel beter kan krijgen in een professionele instelling. Maar het is per situatie weer anders vermoed ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_128625812
Het klinkt makkelijk en rationeel, maar het lijkt me heel zwaar om degene waarvan je houdt aan anderen over te laten. Maar ik heb geen idee wat ik zelf zou doen in zo'n situatie.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:31:11 #79
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128625848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:30 schreef Lokasenna het volgende:
Het klinkt makkelijk en rationeel, maar het lijkt me heel zwaar om degene waarvan je houdt aan anderen over te laten. Maar ik heb geen idee wat ik zelf zou doen in zo'n situatie.
Als ik zie hoe vervelend demente mensen zijn juist tegen degenen die van ze houden, en daar ook niet naar luisteren, dan denk ik dat ze nog het beste af zijn bij professionals.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:31:40 #80
397387 PierGerlofsDonia
Harder, sterker, sneller
pi_128625866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:55 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Euthanasie zou een goed idee zijn maar helaas kan daar misbruik van worden gemaakt.

Ik vind het trouwens ook in- en in slecht om een kindje als Juliana Wetmore te baren.

Geen woorden voor dat filmpje. Ongelooflijk zielig voor kind en ouders.

Ik ben het met de ts eens. En ik ga nog wat verder. Wat voor zin heeft het om iemand die zo gehandicapt is, in leven te laten.

Wie word daar beter van? Kind? Ouders? Wereld?

In mijn ogen is het redelijk simpel. Iedereen moet kunnen bijdragen. Helemaal mijn eigen kinderen. Ik zou het kind zo vroeg mogelijk laten aborteren/euthanaseren. Het liefst als het nog in de buik zit. Hier moet je partner het natuurlijk mee eens zijn. Dit is ook iets wat je van te voren moet bespreken.

Maar aan de andere kant vind ik dat je het wel snel moet doen. Dus niet als het al een paar maanden oud is ofzo. Dit doet waarschijnlijk ook niemand zijn kind aan, als je het al in je armen hebt gehad.

Extra gratis tip: als je mijn menig deelt vertel het dan niet op een verjaardag :P Mensen kunnen dit niet waarderen.
pi_128625888
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:28 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dan zou ik m'n partner ergens in een zorginstelling onderbrengen en gewoon vaak op bezoek gaan terwijl ik doorga met m'n leven. Zou dat andersom overigens ook verwachten, zou niet eens willen dat ik m'n partner zo beperk.
Dit. Ik denk dat ik dan ook een nieuwe vriend zou willen. Want op je 30e dement.. dan heb ik nog 40 jaar lang geen liefdesleven meer. Ik zou dan wel heel close bij mijn dan ex willen zijn, en een vriendschap willen (op zijn manier).
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:32:42 #82
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_128625918
quote:

[..]

In het begin was ik het met je eens maar deze slaat helemaal nergens op. Beter laat jij je eierstokken gewoon verwijderen, je bent zelf ook niet helemaal honderd.
Bay of Plenty
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:32:49 #83
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128625924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dit. Ik denk dat ik dan ook een nieuwe vriend zou willen. Want op je 30e dement.. dan heb ik nog 40 jaar lang geen liefdesleven meer. Ik zou dan wel heel close bij mijn dan ex willen zijn, en een vriendschap willen (op zijn manier).
:Y Ik ook.
pi_128625931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:31 schreef PierGerlofsDonia het volgende:

[..]

Ik ben het met de ts eens. En ik ga nog wat verder. Wat voor zin heeft het om iemand die zo gehandicapt is, in leven te laten.

In mijn ogen is het redelijk simpel. Iedereen moet kunnen bijdragen. Helemaal mijn eigen kinderen. Ik zou het kind zo vroeg mogelijk laten aborteren/euthanaseren. Het liefst als het nog in de buik zit. Hier moet je partner het natuurlijk mee eens zijn. Dit is ook iets wat je van te voren moet bespreken.

Maar aan de andere kant vind ik dat je het wel snel moet doen. Dus niet als het al een paar maanden oud is ofzo. Dit doet waarschijnlijk ook niemand zijn kind aan, als je het al in je armen hebt gehad.

Extra gratis tip: als je mijn menig deelt vertel het dan niet op een verjaardag :P Mensen kunnen dit niet waarderen.
Eens.

Die ouders zijn reli-gekkies. Natuurlijk laten ze haar in leven. :(
pi_128625967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:59 schreef Silenus het volgende:

[..]

Tussen twee goeden kiezen is natuurlijk ook stukken makkelijker. Wat als de vraag is: zou je een zwaar gehandicapt kind willen?

En begrijp me niet verkeerd mij hoor je ook niet zeggen dat je ongelukkig wordt van een zwaar gehandicapt kind. Ik denk dat je er op ten duur van zult houden. Het zal alleen wel gepaard gaan met veel meer geld, inspanning en frustraties dan bij een gezond kind.

Is het dan zo fout om toe te geven dat wanneer je de keuze hebt je er liever niet voor wilt zorgen?
pi_128625970
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:32 schreef oLexie het volgende:

[..]

In het begin was ik het met je eens maar deze slaat helemaal nergens op. Beter laat jij je eierstokken gewoon verwijderen, je bent zelf ook niet helemaal honderd.
Ik had al zulke reacties verwacht, ik neem ze echter niet al te serieus.
pi_128626002
TS kan beter gewoon nooit aan kinderen beginnen, want voor TS zijn het hooguit accessoires die je wanneer je deze beu bent bij het grofvuil kan zetten. Partners ook zo te zien. Hoogst misselijkmakende instelling, misschien minder wanneer dit van te voren met elkaar overlegd wordt, maar geen enkele man of vrouw gaat er denk ik vanuit dat wanneer hij/zij ernstig ziek/gehandicapt raakt ze dan door hun partner daardoor aan de kant geschoven worden. Lief en leed delen komt duidelijk niet voor in de vocabulaire van TS.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:35:21 #88
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_128626037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik had al zulke reacties verwacht, ik neem ze echter niet al te serieus.
Het slaat gewoon nergens op. :') Een kind van acht kun je sowieso moeilijk afstaan dus geen idee hoe je dat wilde doen maar beter neem je dus geen kinderen. Stel je voor dat ze niet bovengemiddeld intelligent zijn. :o

Verder ga ik ook niet voor het downie-pakket, als het een gehandicapt kind wordt is het tijd voor een inwendige schoonmaak. Met een beetje autisme o.i.d. kan ik dan wel weer leven.

In het geval van mijn grote liefde die iets overkomt, gewoon lekker samen blijven. *;
Bay of Plenty
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:36:32 #89
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128626078
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:34 schreef Kper_Norci het volgende:
TS kan beter gewoon nooit aan kinderen beginnen, want voor TS zijn het hooguit accessoires die je wanneer je deze beu bent bij het grofvuil kan zetten. Partners ook zo te zien. Hoogst misselijkmakende instelling, misschien minder wanneer dit van te voren met elkaar overlegd wordt, maar geen enkele man of vrouw gaat er denk ik vanuit dat wanneer hij/zij ernstig ziek/gehandicapt raakt ze dan door hun partner daardoor aan de kant geschoven worden. Lief en leed delen komt duidelijk niet voor in de vocabulaire van TS.
Jij zou graag willen dat je partner de rest van haar leven voor je blijft zorgen als je op je 30e dement wordt? :{
pi_128626110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:35 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het slaat gewoon nergens op. :') Een kind van acht kun je sowieso moeilijk afstaan.

Verder ga ik ook niet voor het downie-pakket, als het een gehandicapt kind wordt is het tijd voor een inwendige schoonmaak. Met een beetje autisme o.i.d. kan ik dan wel weer leven.

In het geval van mijn grote liefde die iets overkomt, gewoon lekker samen blijven. *;
Dit is dan ook het enige waar ik met TS in mee ga, maar dan puur omdat ik zelf ook niet zwaar gehandicapt geboren zou willen worden, en niet omdat ik geen moeite wil doen voor de opvoeding.
pi_128626228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:36 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Jij zou graag willen dat je partner de rest van haar leven voor je blijft zorgen als je op je 30e dement wordt? :{
Ik ben van mening dat wanneer je een relatie met iemand hebt je diegene steunt in goede en slechte tijden. Als jij een partner, die vroegtijdig gehandicapt of dement of wat dan ook raakt, om die reden verlaat, dan zou ik dat bij het begin van de relatie maar goed overleggen met diegene, want ik zou je dus nooit vergeven. In onderling overleg vind ik het anders, maar dan heb je daar beide inspraak over. Anders is het een zeer egoïstische beslissing zeker als daar nooit overleg met de partner over is geweest.
pi_128626243
quote:
;(
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:43:34 #93
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_128626286
Volgens mij heeft TS in haar leven weinig liefde gekend, wellicht is ze ook afgestaan en afgedankt.
Bay of Plenty
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:44:35 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128626319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef oLexie het volgende:
Volgens mij heeft TS in haar leven weinig liefde gekend, wellicht is ze ook afgestaan en afgedankt.
Anders gaan we ff op de man/vrouw spelen.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:44:43 #95
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128626325
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:41 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat wanneer je een relatie met iemand hebt je diegene steunt in goede en slechte tijden. Als jij een partner, die vroegtijdig gehandicapt of dement of wat dan ook raakt, om die reden verlaat, dan zou ik dat bij het begin van de relatie maar goed overleggen met diegene, want ik zou je dus nooit vergeven. In onderling overleg vind ik het anders, maar dan heb je daar beide inspraak over. Anders is het een zeer egoïstische beslissing zeker als daar nooit overleg met de partner over is geweest.
Ik vind het vooral egoistisch als je je partner, doordat je een mentale handicap krijgt waardoor je niet meer voor jezelf kunt zorgen, 'verplicht' om zijn/haar leven ook maar even grotendeels te beperken terwijl diegene nog járen voor zich heeft. Ik zou het m'n partner echt niet aan willen doen. En daarbij, als ik mentaal zo erg gehandicapt zou zijn dat ik niet voor mezelf kan zorgen zal ik er waarschijnlijk ook niet echt mee zitten dat ik in een zorginstelling zit in plaats van thuis, het is nou niet alsof je alles dan nog zo helder meemaakt.
pi_128626361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik vind het vooral egoistisch als je je partner, doordat je een mentale handicap krijgt waardoor je niet meer voor jezelf kunt zorgen, 'verplicht' om zijn/haar leven ook maar even grotendeels te beperken terwijl diegene nog járen voor zich heeft. Ik zou het m'n partner echt niet aan willen doen. En daarbij, als ik mentaal zo erg gehandicapt zou zijn dat ik niet voor mezelf kan zorgen zal ik er waarschijnlijk ook niet echt mee zitten dat ik in een zorginstelling zit in plaats van thuis, het is nou niet alsof je alles dan nog zo helder meemaakt.
Ik vind het eerder getuigen van een gevalletje wel de lusten maar niet de lasten.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:46:05 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128626374
Iets waar ik wel nog meer moeite mee zou hebben is wanneer het kind eigenlijk mentaal in orde is alleen dus opgesloten zit in een onwillig lichaam en je daar niet voor zou kunnen zorgen.
Vrijheid
pi_128626376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef oLexie het volgende:
Volgens mij is het probleem bij TS alleen dat ze nu te rationeel nadenkt en niet doorheeft dat wanneer ze echt in een van deze situaties zou zitten ze er waarschijnlijk niet zo makkelijk mee omgaat.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:47:12 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128626406
En als ik ooit door een ongeval/ziekte/wat dan ook mentaal kreupel zou worden zodat ik niet meer voor mezelf kan zorgen mag mijn partner mij zonder schuldgevoel in een tehuis plaatsen trouwens.
Vrijheid
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:47:30 #100
397387 PierGerlofsDonia
Harder, sterker, sneller
pi_128626414
quote:

[..]

Als ik niet meer voor mij zelf kan zorgen (wc gaan) schiet mij dan alstublieft af.

(Als iemand mij zoekt, ik ben bij de notaris :P)
pi_128626432
quote:
Alsof het zo simpel is. Bij een gehandicapt kind of partner komt zoveel meer kijken dan alleen hoeveel je om iemand geeft. Er is ook nog altijd een verschil tussen een mentale en fysieke handicap. Maar daarnaast ook kunnen mensen vaak enorm van gedrag en persoonlijkheid veranderen door een bepaalde gebeurtenis, zoals gehandicapt raken bijvoorbeeld.
Gezinnen met een gehandicapt kind hebben meestal ook nog andere kinderen waar aan gedacht moet worden. Het is vaak gewoon te veel. Te veel voor een gezin, te veel voor een relatie. Dat is niets onmenselijks.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:48:09 #102
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128626436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:47 schreef PierGerlofsDonia het volgende:

[..]

Als ik niet meer voor mij zelf kan zorgen (wc gaan) schiet mij dan alstublieft af.

(Als iemand mij zoekt, ik ben bij de notaris :P)
_O-
pi_128626581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:35 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het slaat gewoon nergens op. :') Een kind van acht kun je sowieso moeilijk afstaan dus geen idee hoe je dat wilde doen maar beter neem je dus geen kinderen. Stel je voor dat ze niet bovengemiddeld intelligent zijn. :o

Voor altijd samen snoepje van me *;
pi_128626660
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:48 schreef Kola het volgende:

[..]

Alsof het zo simpel is. Bij een gehandicapt kind of partner komt zoveel meer kijken dan alleen hoeveel je om iemand geeft. Er is ook nog altijd een verschil tussen een mentale en fysieke handicap. Maar daarnaast ook kunnen mensen vaak enorm van gedrag en persoonlijkheid veranderen door een bepaalde gebeurtenis, zoals gehandicapt raken bijvoorbeeld.
Gezinnen met een gehandicapt kind hebben meestal ook nog andere kinderen waar aan gedacht moet worden. Het is vaak gewoon te veel. Te veel voor een gezin, te veel voor een relatie. Dat is niets onmenselijks.
Ik snap dat iedere situatie anders, en begrijp wat jij schrijft ook heel goed, maar als je lekker ongenuanceerd roept van als mijn partner of kind iets overkomt ben ik weg kan je het ook ongenuanceerd krijgen natuurlijk.
pi_128627337
Is een principe kwestie TS. Jij hebt blijkbaar andere principes dan de ouders. Het gaat hier niet om een logische keus.
pi_128628228
Met een downie zou ik ook wel kunnen leven (ik vind mongolen echt tering grappig).. Echter zwaar verminkt zoals in dat filmpje... dan mogen ze de baarmoeder wel leeghalen wat mij betreft.
pi_128628714
quote:

[..]

Dit.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:33:34 #108
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_128639929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Echter zwaar verminkt zoals in dat filmpje... dan mogen ze de baarmoeder wel leeghalen wat mij betreft.
Waarom? omdat jij het dan niet meer grappig vindt?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_128640710
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Is zo'n dikke debiel leuk ?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:59:08 #110
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_128641515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:31 schreef PierGerlofsDonia het volgende:

[..]

Wat versta je dan precies onder "bijdragen"? Betekend dat dat ie later een goede baan moet hebben en jullie verzorgd op jullie oude dag of is het ook goed als hij een aantal uur in de week werkt bij de sociale werkplaats? En vindt je dat ie moet "bijdragen" om de ouders te kunnen verzorgen of omdat hij daar zelf nuttiger van wordt?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:06:48 #111
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_128641932
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:46 schreef HosselKoning het volgende:

[..]

Is zo'n dikke debiel leuk ?
Gaat het er dan perso om wat je zelf "leuk" of "grappig" vindt?
pi_128642123
Ik geloof dat ik geen duidelijke mening heb in deze. Ik ben het er absoluut mee eens dat als iemand echt zwaar verstandelijk en lichamelijk gehandicapt is en alleen maar apathisch voor zich uit kan staren geen kwaliteit van leven heeft. En dat er voor hen dus de mogelijkheid moet zijn om dat te beeindigen. Zeker als er sprake is van bv een progressieve ziekte; het kind is normaal geboren, maar eindigt als kasplantje.

Aan de andere kant werk ik zelf in de gehandicaptenzorg op een SGEVG woongroep (sterk gedragsgestoord, ernstig verstandelijk gehandicapt) en zie ik dat mensen met een ernstige verstandelijke beperking ook een hele goede kwaliteit van leven kunnen hebben. Zoiets moet je echt per geval apart bekijken.. Je kunt mensen met een beperking niet generaliseren.
pi_128642198
quote:

[..]

Met je OP had je nog een punt, maar nu ik dit lees mag ik hopen dat jij nooit aan kinderen begint want die verdien je niet.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:46:30 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128644129
TS klinkt naar mijn mening vooral als een enorme egoïst. Alleen de lusten, nooit de lasten.

Ik hoop dat ze nog erg jong is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 23:55:58 #115
236264 crew  capricia
pi_128644547
Als je er bewust voor kiest om zwanger te worden, dan kies je ook bewust voor de mogelijkheid dat de natuur gebreken kent. Je kunt dus altijd een afwijkend kindje krijgen.
Als je dat 100% zeker niet wilt, dan moet je niet aan kinderen beginnen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:04:26 #116
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128644941
quote:

[..]

Dus dan mag een ander zorgen voor jouw zwaar autistische kind gaan zorgen omdat jij d'r feitelijk geen zin in hebt en het bij voorbaat al niet aankan? :') Dat is toch een beetje als een hond gaan kopen, erachter komen dat 'ie vals is en 'm daarna maar aan andere mensen overlaten? Beetje eigen verantwoordelijkheid lijkt mij ook wel gunstig.

En begrijp mij niet verkeerd. Als ik zou weten dat ik een zwaar gehandicapt kind zou hebben tijdens de zwangerschap, zou ik kiezen voor een abortus. Zou ik een zwaar gehandicapt kind (kortom: niks kunnen) op de wereld zetten, zou ik ook voor euthanasie kiezen als dat zou kunnen. Dat is uiteindelijk beter, denk ik nu. Maar ik zou mijn bloedeigen kind nooit - en dat weet ik nu al - in een of andere instelling plaatsen na jaren. Misschien voor af en toe (dat is logisch) maar zeker niet voor 'altijd', hoe zwaar zo'n opvoeding dan ook zal zijn.

Met zware autisme al helemaal niet. Ik heb 'Jeroen Jeroen' ook gezien, moeilijk, maar het lijkt mij best erg om na jaren (ik zeg maar iets) ineens een kind af te staan omdat het kind een zware handicap heeft. Bovendien: een zware handicap kun je ook krijgen. Sta je je kind ook af nadat hij/zij een zwaar ongeluk krijgt waarbij hij/zij volkomen verlamd raakt omdat jij de zorg niet aan wil kunnen? :')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:09:36 #117
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als een kind onhandelbaar is, dan geef ik hem wel weg, band of niet. Ik kan er niet voor zorgen.
Simpel, man. Een ander moet opdraaien voor jouw keuzes (namelijk: een kind nemen) en falen.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 00:10:37 #118
236264 crew  capricia
pi_128645180
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:09 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Simpel, man. Een ander moet opdraaien voor jouw keuzes (namelijk: een kind nemen) en falen.
eens.
Neem dan geen kinderen. Er kan altijd iets mee gebeuren wat niet leuk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128645206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:09 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Dus al die mensen die kanker krijgen door roken, daar hoeven wij niet voor op te draaien? jammer voor jou werkt de maatschappij niet zo.
pi_128645242
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:04 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Dus dan mag een ander zorgen voor jouw zwaar autistische kind gaan zorgen omdat jij d'r feitelijk geen zin in hebt en het bij voorbaat al niet aankan? :') Dat is toch een beetje als een hond gaan kopen, erachter komen dat 'ie vals is en 'm daarna maar aan andere mensen overlaten? Beetje eigen verantwoordelijkheid lijkt mij ook wel gunstig.

En begrijp mij niet verkeerd. Als ik zou weten dat ik een zwaar gehandicapt kind zou hebben tijdens de zwangerschap, zou ik kiezen voor een abortus. Zou ik een zwaar gehandicapt kind (kortom: niks kunnen) op de wereld zetten, zou ik ook voor euthanasie kiezen als dat zou kunnen. Dat is uiteindelijk beter, denk ik nu. Maar ik zou mijn bloedeigen kind nooit - en dat weet ik nu al - in een of andere instelling plaatsen na jaren. Misschien voor af en toe (dat is logisch) maar zeker niet voor 'altijd', hoe zwaar zo'n opvoeding dan ook zal zijn.

Met zware autisme al helemaal niet. Ik heb 'Jeroen Jeroen' ook gezien, moeilijk, maar het lijkt mij best erg om na jaren (ik zeg maar iets) ineens een kind af te staan omdat het kind een zware handicap heeft. Bovendien: een zware handicap kun je ook krijgen. Sta je je kind ook af nadat hij/zij een zwaar ongeluk krijgt waarbij hij/zij volkomen verlamd raakt omdat jij de zorg niet aan wil kunnen? :')
Nee, want dat kind is geestelijk gezond. En daar gaat het mij om. Tenzij het zo verminkt is dat het eronder lijdt (Juliana).
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:13:27 #121
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:50 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dan blijft zo'n kind toch in een instelling, gefinancieerd door de staat? Ik bedoel, ze komen altijd wel ergens terecht.
Zo'n kind, blijft maar in een instelling, gefinancieerd door de staat.

:').
pi_128645348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:04 schreef Krullie. het volgende:
Dat is toch een beetje als een hond gaan kopen, erachter komen dat 'ie vals is en 'm daarna maar aan andere mensen overlaten
Als een hond echt vals is wordt ie afgemaakt.
pi_128645379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:13 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Zo'n kind, blijft maar in een instelling, gefinancieerd door de staat.

:').
Jij mag ze ook wel allemaal adopteren hoor. Begin een heel elftal!
pi_128645389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:14 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Als een hond echt vals is wordt ie afgemaakt.
Hihi.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:16:11 #125
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dus al die mensen die kanker krijgen door roken, daar hoeven wij niet voor op te draaien? jammer voor jou werkt de maatschappij niet zo.
:') .

Het gaat erom dat jij een keuze maakt, je - normaliter dan - als je een keuze maakt bepaalde overwegingen maakt, bepaalde consequenties kan inzien en dan alsnog de gok neemt om de stap te zetten. Als je dan uiteindelijk teleurgesteld wordt, ben jij van mening dat je een ander kan laten opdraaien voor jouw eigen keuze. Ik zie dat anders.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:17:52 #126
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:15 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Jij mag ze ook wel allemaal adopteren hoor. Begin een heel elftal!
Je kunt ook niet echt inhoudelijk reageren, allemaal zo zwakjes :') . Met jouw instelling kun je beter zelf kasplantjes gaan adopteren. Het kan immers allemaal zomaar.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:20:18 #127
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128645564
Aan wie kan je zo'n kind afstaan dan :?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:21:15 #128
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645607
Net jeroen jeroen gekeken, aan alle mensen die dit topic volgen, zeer indrukwekkend.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261456
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:21:20 #129
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:20 schreef Keith_Bakker het volgende:
Aan wie kan je zo'n kind afstaan dan :?
Gooi je gewoon in een instelling, wordt toch gefinancieerd door de staat. ^O^

Wat een figuren lopen er toch ook rond af en toe. :')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:23:19 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128645677
Als je er voor kiest om zwanger te worden is er altijd een risico dat het kind iets mankeert, of dat nu iets kleins is zoals een hazelipje of ernstigs zoals bv zuurstofgebrek bij de geboorte met zwakzinnigheid als gevolg.
Hoe dan ook, het is en blijft je kind en een kind is er niet alleen voor je vermaak, het is geen puppie die je koopt en weer kan afstaan als het niet voldoet aan je verwachtingen.
En in mijn ervaring als moeder, je houdt hoe dan ook van je kind, dan zou tenminste wel zo moeten zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128645714
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:21 schreef Krullie. het volgende:
oh mensen die anders denken, eng.

Eerlijk vind ik het.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:24:53 #132
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:21 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Gooi je gewoon in een instelling, wordt toch gefinancieerd door de staat. ^O^

jij zou liever je eigen leven opofferen dan je gehandicapte kind naar een instelling brengen?

Zoiets is een sociaal vangnet godzijdank.
pi_128645782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

jij zou liever je eigen leven opofferen dan je gehandicapte kind naar een instelling brengen?

Echt hè, je leven opofferen voor een kind dat nooit een menswaardig bestaan zal hebben :')
pi_128645794
quote:

[..]

quote:

[..]

Krullie is zelf een mongool en is dankbaar dat haar ouders haar niet hebben afgestaan.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:26:29 #135
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:23 schreef snakelady het volgende:
Als je er voor kiest om zwanger te worden is er altijd een risico dat het kind iets mankeert, of dat nu iets kleins is zoals een hazelipje of ernstigs zoals bv zuurstofgebrek bij de geboorte met zwakzinnigheid als gevolg.
Hoe dan ook, het is en blijft je kind en een kind is er niet alleen voor je vermaak, het is geen puppie die je koopt en weer kan afstaan als het niet voldoet aan je verwachtingen.
En in mijn ervaring als moeder, je houdt hoe dan ook van je kind, dan zou tenminste wel zo moeten zijn.
er van houden is ook het probleem niet zo, het is vooral er de rest van je leven voor moeten zorgen wat me erg lijkt.
pi_128645918
Ik vind het moeilijk. Als je het van te voren weet zou ik het zeker laten aborteren.
Maar als het er eenmaal is, het is leven. En als dat leven gewoon goed is, ook al is het een laag iq, maar heeft het veel plezier dan vind ik niet dat je dat zomaar af mag staan.
Dat het leven meer en meer in onze maatschappij maakbaar wordt mag niet betekenen dat ons streven tot een betere maatschappij verlamd wordt.

En als je begint met een kind, moet je weten wat de mogelijke consequenties kunnen zijn.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:28:57 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128645925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ja, als jij kinderen wil moet je jezelf wegcijferen en gaat je kind voor ales, dat wil niet zeggen dat je geen leven meer hebt, maar als je twee keuzes hebt waarvan eentje beter is voor je kind ga je daar voor.
Dat is ook zo met gezonde kinderen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:29:31 #138
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645944
quote:

[..]

Ik zou een zwaar gehandicapt kind niet eens willen laten leven, dus ik kies dan voor euthanasie als dat kan. Heb ik allemaal al uitgelegd. Het gaat mij erom dat zij zegt dat ze na jaren, als ze erachter komt dat een kind beperkt is en zij er niet voor kan zorgen/het kind onhandelbaar is, ze het kind maar afstaat. En dat het dan wel allemaal geregeld wordt. Zij maakt de keuze om een kind te krijgen.
pi_128645955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dan is het de moeite waard, kinderen die later zelf wat op kunnen bouwen en over het algemeen hoef je ook niet je hele leven jezelf weg te cijferen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:30:02 #140
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:24 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

oh mensen die anders denken, eng.

Eerlijk vind ik het.
Neuh, ik heb allemaal uitgelegd waarom ik haar reactie gek vind. Bovendien ook erg rare houding.
pi_128645966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, als jij kinderen wil moet je jezelf wegcijferen en gaat je kind voor ales, dat wil niet zeggen dat je geen leven meer hebt, maar als je twee keuzes hebt waarvan eentje beter is voor je kind ga je daar voor.
Dat moet ik niet. Jij vindt dat ik dat moet.
pi_128646015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Als je vadertje en moedertje wil spelen, of volwassen wilt zijn ja dat zou dat wel moeten.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 00:34:37 #143
236264 crew  capricia
pi_128646166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef Deckard het volgende:
Ik vind het moeilijk. Als je het van te voren weet zou ik het zeker laten aborteren.
Maar als het er eenmaal is, het is leven. En als dat leven gewoon goed is, ook al is het een laag iq, maar heeft het veel plezier dan vind ik niet dat je dat zomaar af mag staan.
Dat het leven meer en meer in onze maatschappij maakbaar wordt mag niet betekenen dat ons streven tot een betere maatschappij verlamd wordt.

En als je begint met een kind, moet je weten wat de mogelijke consequenties kunnen zijn.
Dit dus.
En als je de consequenties niet wilt aanvaarden, neem dan geen kind.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:34:46 #144
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646175
maar interresant topic verder.
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:29 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Ik zou een zwaar gehandicapt kind niet eens willen laten leven, dus ik kies dan voor euthanasie als dat kan. Heb ik allemaal al uitgelegd. Het gaat mij erom dat zij zegt dat ze na jaren, als ze erachter komt dat een kind beperkt is en zij er niet voor kan zorgen/het kind onhandelbaar is, ze het kind maar afstaat. En dat het dan wel allemaal geregeld wordt. Zij maakt de keuze om een kind te krijgen.
ik denk dat de meeste mensen dat niet willen, maar niet echt een keuze hebben of er pas na de geboorte achterkomen. Neem mijn advies, en kijk die docu eerst maar eens. Wat zou jij doen als het jouw kind was?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:38:14 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar als je een gelukkig en geestelijk gezond kind wil hebben is dat wel het verstandigste.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:38:43 #146
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

ik denk dat de meeste mensen dat niet willen, maar niet echt een keuze hebben of er pas na de geboorte achterkomen. Neem mijn advies, en kijk die docu eerst maar eens. Wat zou jij doen als het jouw kind was?
Misschien dat je ooit euthanasie krijgt voor baby's waarvan het zeker is dat het nooit beter wordt en het kind zwaar gehandicapt wordt? Ja, heb ik al gekeken, zoals ik een eerdere reactie zei. Ik heb ook in een eerdere reactie gezegd wat ik zal doen. Ik vind het maar simpel gelul, 'als mijn kind zwaar gehandicapt is of zwaar beperkt en ik er niet voor kan zorgen, sta ik het af en mogen andere mensen ervoor zorgen en voor de kosten opdraaien (ook nog)'. Ieder zo z'n keuze, mijn keuze is 't dan simpelweg niet. Je hebt namelijk altijd het risico dat het fout loopt en daar moet je ook aan denken, vind ik.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:40:35 #147
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646438
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit dus.
En als je de consequenties niet wilt aanvaarden, neem dan geen kind.
In Nederland zou ik een gehandicapt kind eventueel in een opvang plaatsen een gewone consequentie vinden. Wij hoeven er juist niet zo veel rekening mee te houden dat we er de rest van ons leven aan vast zitten. En met die optie ben ik verdomde blij.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:41:47 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Mijn nichtje is met zuurstofgebrek geboren, hierdoor was ze meervoudig gehandicapt en kon eigenlijk alleen maar lachen of huilen, helaas was het meestal huilen.
Maar ze wilde haar laten sterven en haalde haar van het zuurstof af, "helaas" bleek ze dus sterk genoeg te zijn en bleef leven.
Dan heb je dus geen keuze, je kind leeft en je moet er voor gaan zorgen ( of afstaan ).
Ze is uiteindelijk 28 jaar geworden en heeft haar laatste jaren alleen in het weekend thuis door gebracht.
Het is enorm heftig en we waren eigenlijk opgelucht dat ze stierf, omdat ze zo geen leven had.
Maar euthaniseren is dus niet iets wat ze zomaar doen, zeker niet zoveel jaar geleden.

Aan de andere kant, een neefje van me ( andere kant van de familie) is ook gehandicapt geboren, ze zeiden dat ze hem beter in een instelling konden stoppen, hij zou nooit iets kunnen.
Hij woont nu op zijn eigen, heeft werk, heeft een rijbewijs en zelfs een vriendin.
Hij heeft ook een achterstand maar is zeker wel nuttig voor de maatschappij en dat omdat zijn ouders hem nooit hebben opgegeven en altijd bleven geloven dat hij wel potentie had, zijn jongere broer is piloot in de burgerluchtvaart, maar hun ouders zijn op beide even trots.
pi_128646606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn nichtje is met zuurstofgebrek geboren, hierdoor was ze meervoudig gehandicapt en kon eigenlijk alleen maar lachen of huilen, helaas was het meestal huilen.
Maar ze wilde haar laten sterven en haalde haar van het zuurstof af, "helaas" bleek ze dus sterk genoeg te zijn en bleef leven.
Dan heb je dus geen keuze, je kind leeft en je moet er voor gaan zorgen ( of afstaan ).
Ze is uiteindelijk 28 jaar geworden en heeft haar laatste jaren alleen in het weekend thuis door gebracht.
Het is enorm heftig en we waren eigenlijk opgelucht dat ze stierf, omdat ze zo geen leven had.
Maar euthaniseren is dus niet iets wat ze zomaar doen, zeker niet zoveel jaar geleden.

Aan de andere kant, een neefje van me ( andere kant van de familie) is ook gehandicapt geboren, ze zeiden dat ze hem beter in een instelling konden stoppen, hinj zou nooit iets kunnen.
Hij woont nu op zijn eigen, heeft werk, heeft een rijbewijs en zelfs een vriendin.
Hij heeft ook een achterstand maar is zeker wel nuttig voor de maatschappij.
Begeleid?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:44:37 #150
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:41 schreef snakelady het volgende:
Ik hoop echt dat het wel gaat veranderen, dat is uiteindelijk beter, denk ik.
pi_128646627
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:47:05 #152
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646730
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:38 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Misschien dat je ooit euthanasie krijgt voor baby's waarvan het zeker is dat het nooit beter wordt en het kind zwaar gehandicapt wordt? Ja, heb ik al gekeken, zoals ik een eerdere reactie zei. Ik heb ook in een eerdere reactie gezegd wat ik zal doen. Ik vind het maar simpel gelul, 'als mijn kind zwaar gehandicapt is of zwaar beperkt en ik er niet voor kan zorgen, sta ik het af en mogen andere mensen ervoor zorgen en voor de kosten opdraaien (ook nog)'. Ieder zo z'n keuze, mijn keuze is 't dan simpelweg niet. Je hebt namelijk altijd het risico dat het fout loopt en daar moet je ook aan denken, vind ik.
Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.

Je hebt geen idee hoe zwaar het zou zijn. En ik ook niet.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:47:52 #153
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646768
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoe kan jij dit voor mij beweren?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:48:02 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646776
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Begeleid?
Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.
Hij is ook gitarist in een bandje, heeft een goed sociaal leven.
pi_128646792
Soms heb je ook van die ouders die hun kind houden, maar het niet aankunnen dat het gewoon compleet debiel is. Dan laten ze zich in met kwakzalvers die hen het tegendeel willen "bewijzen".
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:49:12 #156
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646819
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Hoe kan jij dit voor mij beweren?
Heb je een gehandicapt kind?
pi_128646821
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.
Hij is ook gitarist in een bandje, heeft een goed sociaal leven.
Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:49:21 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646829
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat het wel gaat veranderen, dat is uiteindelijk beter, denk ik.
In een aantal gevallen wel ja, ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, wie weet laat je je kind euthaniseren en vinden ze 5 jaar later een medicijn uit waarmee het toch een normaal leven kan hebben.
Dus naar mijn mening wel alleen als er echt geen kans meer is op een "normaal' leven.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 00:50:35 #159
236264 crew  capricia
pi_128646881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.

Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128646891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:

[..]

liever een gezond kind hebben is niet gelijk aan je gehandicapte kind liever niet hebben he...

Ik heb bv ook liever een Aston Martin, maar ben heel blij met m'n Astra...(bij wijze van spreken)
compact en kleverig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:51:15 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646912
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.
Nee, dat is hij ook echt niet.
Maar dat wil ik dus zeggen, de doktoren zeiden dat hij nooit normaal zou kunnen fuctioneren toen hij een paar maanden oud was.
Zijn ouders hebben hem altijd behandeld als een normaal kind, hij is ook naar een normale school geweest, in een instelling zouden ze hem al hebben opgegeven en dus nooit die moeite in hem hebben gestoken, met waarschijnlijk het gevolg dat hij nooit uit een instelling zou zijn gekomen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:52:18 #162
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
pi_128646947
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:54:22 #164
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647019
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?
En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.
pi_128647091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Tsja, dat weet ik niet. Ik denk dat je die afweging pas kunt maken als de situatie daar is. Het zal niet altijd haalbaar zijn om het kind thuis te blijven verzorgen en in dat geval is het een zegen dat er gezinsvervangende tehuizen zijn. Maar die zijn er in mijn ogen niet om kinderen te dumpen omdat ze niet voldoen aan je wensen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:56:50 #166
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647115
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:49 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Heb je een gehandicapt kind?
Dus omdat ik geen gehandicapt kind heb, weet ik niet hoe zwaar het kan zijn?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:57:27 #167
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:56 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Dus omdat ik geen gehandicapt kind heb, weet ik niet hoe zwaar het kan zijn?
Correct.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:59:20 #168
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647192
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:57 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Correct.
Dus alleen als ouder-zijnde kan je ervaring hebben met een zwaargehandicapt kind in huis die niets kan? Oké.
pi_128647206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
Appels en peren. Dit is een hypothese van een geheel ander kaliber.

Zou jij een gehandicapt kind willen?
pi_128647250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:

[..]

Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:01:24 #171
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647255
Het is zo makkelijk om te zeggen dat je je gehandicapte kind in een tehuis stopt, of juist houdt. Maar kom maar eens voor die keuze te staan. Ik breng mijn mening hier ook heel eenzijdig, maar ik weet dat ik onder die omstandigheden ook anders erover kan denken.

Het is heel simpel, of de mensen hun kind liever zelf willen houden of in een tehuis willen hebben is compleet aan hun. Ga ik me niet mee bemoeien en is hun keuze. Heb ik in beide gevallen ook alle respect voor.

Maar ik zou momenteel voor optie B kiezen.

Weltrusten.
pi_128647278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?
Maar dat is niet de vraag die ik stel..
pi_128647340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:02 schreef Timabo het volgende:

[..]

Maar dat is niet de vraag die ik stel..
De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'
'zou je een kind met een allergie willen'
'zou je een kind die bang is voor spinnen willen'

Het is je taak als ouder om het kind te verzorgen, met welk mankement dan ook.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 01:04:18 #174
236264 crew  capricia
pi_128647345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.
Zelf een kind verzorgen MET hulp (betaald door de staat) is allicht goedkoper dan het 'weg doen' in een tehuis, toch? Ik ga er dus vanuit dat er wel hulp is, betaald door de staat, om het kind zo lang mogelijk thuis te kunnen laten blijven.
De keus is niet zo zwart-wit dat het alleen maar is: wegdoen, of ouders zonder ondersteuning draaien er 24/7 voor op.
Er is ook nog een middenweg. Gelukkig.
En het krijgen en verzorgen van een kind, kun je niet enkel afmeten aan wat de persoon financieel toevoegt aan de staat. Dat zou bizar zijn. En totalitair.
Jij leeft ook niet voor de staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 01:06:17 #175
236264 crew  capricia
pi_128647389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:

[..]

Niemand "wil" een gehandicapt kind. Maar als je een kind wilt, zit er altijd een kans in dat het wel gehandicapt is. Dat weet je toch, als je aan kinderen begint?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128647461
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'
'zou je een kind met een allergie willen'
'zou je een kind die bang is voor spinnen willen'

Het is je taak als ouder om het kind te verzorgen, met welk mankement dan ook.
Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:11:58 #177
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.
pi_128647514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:

[..]

Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?

Zoals ik al aangaf, geen enkele ouder wil een kind met gebreken en daarmee bedoel ik dus niet alleen geestelijk gehandicapt mee. En natuurlijk is hun kind de beste in alles.
pi_128647573
Overigens hebben kinderen met down vaak ook allerlei lichamelijke problemen en zijn ze echt niet allemaal zo leuk of grappig of relatief slim, dat weet je simpelweg niet als je erachter komt dat ie down heeft.
Ook begrijp ik werkelijk waar niet waarom TS denkt dat 'Juliana' meer lijdt dan een kind dat op z'n achtste volledig verlamd raakt door t een of ander en kan ik me totáál niet voorstellen dat je een kind op die leeftijd 'weg doet'. Ik moet ook zeggen dat ik het idee heb dat ze vnl bedoelt dat ze het in een zorginstelling zou stoppen en minder dat ze t echt zou afstaan, aangezien ze wel zegt dat ze langs zou gaan...
Maar goed, betalen wil ze ook niet en dan zal dat afstaan wel moeten, weet niet eens of dat mogelijk is eigenlijk. Zomaar.
compact en kleverig.
pi_128647593
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:11 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:17:10 #181
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:15 schreef Timabo het volgende:

[..]

[..]

Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.
Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

[..]

Krullie is zelf een mongool en is dankbaar dat haar ouders haar niet hebben afgestaan.
Und more. :P
pi_128647644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:17 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:

[..]

Und more. :P
Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:21:41 #183
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.
_O- :P
pi_128647792
Ik lees trouwens dat je een kind niet op latere leeftijd af kan staan voor adoptie. Als je op latere leeftijd van je mind af wil, gaat die naar pleegzorg. Ik weet alleen niet hoe dat zit met kosten voor verzorging. Zo ver heb ik niet gekeken...
compact en kleverig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:34:53 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128648097
Kom op zeg, TS vindt wat ze vindt uit egoïsme, niet uit mededogen voor het kind. Dat is toch overduidelijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128649062
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.

Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Jaaa, dansen! dansen!
pi_128649122
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik lees trouwens dat je een kind niet op latere leeftijd af kan staan voor adoptie. Als je op latere leeftijd van je mind af wil, gaat die naar pleegzorg. Ik weet alleen niet hoe dat zit met kosten voor verzorging. Zo ver heb ik niet gekeken...
Hoezo mag dat niet? Liever een kind dat ergens anders verzorgd wordt dan een ouder die het kind mishandelt uit wrok.
pi_128649137
Ik kan die informatie trouwens niet vinden, "kind op latere leeftijd afstaan" googlen levert niks op.
pi_128651183
Stel, je hebt een gehandicapt kind dat veel zorg nodig heeft. Je besluit het te houden en met veel bloed, zweet en tranen voedt je het op. Je leven zoals je het vroeger voor je zag is niet zo gelopen zoals je wilde. Carrière maken, reizen of je met je passie bezigen zat er niet in omdat er gewoon geen tijd en geld voor was.

Ik denk dat ik dit toch zeker het kind zal kwalijk nemen terwijl deze er niks aan kan doen. Is het dan niet hypocriet om er voor te blijven zorgen 'omdat dat hoort' terwijl je hem verantwoordelijk houdt voor jouw niet geleefde leven?
pi_128651698
Ik ben het grotendeels met TS eens. Maar als je alleen maar geslaagde kinderen wenst, begin dan gewoon nooit aan kinderen.

Overigens ben ik van mening dat het zwaar ageren tegen mensen die vinden dat zwaar gehandicapte kinderen misschien beter niet kunnen leven voornamelijk sociaal wenselijk gedrag is. Zelfde geldt voor het niet verlaten van je partner. Er is in mijn ogen niks mis met een goede kwaliteit van leven willen en dat je je daar niet bewust in wilt laten beperken.

Maar nogmaals, begin dan niet aan kinderen.
pi_128652420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef meowingtons het volgende:
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.

Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:58:44 #192
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128653287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Echt hè, je leven opofferen voor een kind dat nooit een menswaardig bestaan zal hebben :')
Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.

Pussy 4 life ben je dan

Laat het dan aborteren. Je kunt dit overigens tegenwoordig heel makkelijk vooraf laten checken (trisomie-risico-analyse).
pi_128654739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:11 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.
Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat klopt
Jaaa, dansen! dansen!
pi_128655025
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:53 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat klopt
Nee in het algemeen. Je kan de verantwoordelijkheid niet aan.
pi_128655209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?
pi_128656691
Ik wacht nog steeds op antwoord over dat afstaan.
pi_128656757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Timabo het volgende:

[..]

Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?
Waarin?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:25:36 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128656802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:58 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.

Pussy 4 life ben je dan

Laat het dan aborteren. Je kunt dit overigens tegenwoordig heel makkelijk vooraf laten checken (trisomie-risico-analyse).
Nouja, heel makkelijk... heel makkelijk... D'r glippen er ondertussen nog redelijk wat tussendoor, vergis je niet. Zo'n test geeft een redelijk nauwkeurige indicatie, maar ondertussen komen er nog redelijk wat zwaar geestelijke "ongewenst" tijdens een zwangerschap.
Dit, dus.
pi_128656893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord over dat afstaan.
Een kind mag bij adoptie maximaal 6 jaar oud zijn volgens de Nederlandse regelgeving. Tenzij het gaat om een een sibling adoptie van een broertje of zusje dat wel jonger dan 6 is, maar dan gaat het vaak over interlandelijke adoptie.

Adoptie binnen Nederland zelf komt bijna niet voor, omdat hier dan de voorkeur uit gaat naar langdurige pleegzorg. In NL wordt de biologische band tussen ouder en kind erg belangrijk gevonden in het beleid omtrent adoptie/pleegzorg. Dus een kind gaat dan de pleegzorg in, mochten de biologische ouders het kind dan ooit terug willen kan het.

Het ligt allemaal wat genuanceerder, maar dit is even wat ik zo weet uit boeken ed zonder bronnen direct te gebruiken ;)
pi_128656935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oké, fijn dat je me zo goed kent
Jaaa, dansen! dansen!
pi_128658592
Maar WAAROM mag je niet op latere leeftijd je kind afstaan? Ik hoor zo vaak verhalen van mensen die beter af zijn zonder kind.
pi_128660339
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar WAAROM mag je niet op latere leeftijd je kind afstaan? Ik hoor zo vaak verhalen van mensen die beter af zijn zonder kind.
Dat heeft oa met hechting te maken. Hoe jonger het kind, hoe makkelijker het gehecht raakt aan de ouders (ligt ook aan de ouders natuurlijk). Een kind dat onveilig gehecht is heeft veel meer risico op problemen later in de opvoeding.

Sowieso wordt het echte afstaan van een kind in NL niet echt geaccepteerd, omdat die biologische band dus erg belangrijk wordt gevonden. Er was een tijd geleden een echtpaar dat besloot zelf genoeg kinderen te hebben, maar wel nog een kind te baren dat dan geadopteerd kon worden omdat er zulke lange wachtlijsten zijn. Dat werd niet goed gekeurd, kind werd wel uit huis geplaatst en ging de pleegzorg in omdat men bang was dat de ouders niet meer goed voor het kind wilden zorgen na alle ophef. Ik kan even geen link vinden naar het verhaal, maar ik heb dit gehoord van de enige hoogleraar adoptie die NL kent, dus het zou moeten kloppen ;)
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 16:41:13 #203
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_128661058
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
Ze zijn wel bezig met euthanasie voor zwaar-gehandicapte baby's. Niet dat dat zomaar iets is, maar alles liever dan een kind zo te zien leven.. onmenselijk.
Van Dale

"het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken"

Dus geen euthanasie
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_128665223
Ik denk dat als je zo'n instelling hebt (wat ik zelf ook wel heb) dat het verstandig is om voortijdig goed onderzoek te laten doen naar de gezondheid van het kind
pi_128669726
Ik vind sowieso dat mensen met een grote kans op ernstige erfelijke ziektes geen kinderen mogen krijgen.
pi_128670577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef meowingtons het volgende:

Wat denk je klein over jezelf. Als ouder kun je meer dan je denkt. Is het niet meer een kwestie van niet wíllen?

Ik vraag me trouwens af of degenen hier die hun kind zouden willen afstaan, daar ook nog zo over denken als ze hun kind 9 maanden hebben gedragen en voor het eerst in de ogen kijken van dat prachtige wezen dat zo totaal afhankelijk van hen is. Het is namelijk niet een kind, maar je eigen kind. En ja, dat maakt uit.
pi_128670815
quote:
Het belang van het kind zelf en de zorglast die je uitbesteedt, denk ik. Het is nu eenmaal geen konijn dat genoeg heeft aan een hok en een bakje eten en je zo naar het asiel kunt brengen.

Bijzonder dat je zo vaak verhalen hoort van mensen die beter af zijn zonder kind. Kun je daar meer over vertellen? Ik hoor ze namelijk nooit.
pi_128671225
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 02:45 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hoezo mag dat niet? Liever een kind dat ergens anders verzorgd wordt dan een ouder die het kind mishandelt uit wrok.
Dat zijn de enige 2 opties? Bizar.
pi_128672032
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:38 schreef Cantare het volgende:

[..]

Het belang van het kind zelf en de zorglast die je uitbesteedt, denk ik. Het is nu eenmaal geen konijn dat genoeg heeft aan een hok en een bakje eten en je zo naar het asiel kunt brengen.

Bijzonder dat je zo vaak verhalen hoort van mensen die beter af zijn zonder kind. Kun je daar meer over vertellen? Ik hoor ze namelijk nooit.
Ik bedoelde over, niet van. Verhalen genoeg: de zaak Savannah was er één van.
pi_128672476
Ik denk vooral dat Savanna beter af was zonder deze ouders. Afschuwelijke zaak. Maar wat is precies de overeenkomst met het afstaan van een gehandicapt kind..?
pi_128674500
Ik vind het gewoon raar dat als je geen kind meer wil, je deze niet kan afstaan. Zo worden ouders wanhopig en gaan het kind mishandelen.
pi_128675814
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:32 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wat denk je klein over jezelf. Als ouder kun je meer dan je denkt. Is het niet meer een kwestie van niet wíllen?

Ik vraag me trouwens af of degenen hier die hun kind zouden willen afstaan, daar ook nog zo over denken als ze hun kind 9 maanden hebben gedragen en voor het eerst in de ogen kijken van dat prachtige wezen dat zo totaal afhankelijk van hen is. Het is namelijk niet een kind, maar je eigen kind. En ja, dat maakt uit.
Mja, dat ik het niet wil komt omdat ik totaal niet met gehandicapten om kan gaan. Ik kan me daar in geen enkele manier omheenzetten.

Misschien dat het als het nog een klein kind is prima gaan, maar naar mate het kind ouder wordt zal ik mij er meer en meer er aan ergeren, wat niet tot een leuk leven van het kind zal leiden. Lijkt mij dan, dus mja, ik wil het niet, want ik kan me er niet overheen zetten om met ernstige handicaps om te gaan...
Jaaa, dansen! dansen!
  zondag 7 juli 2013 @ 06:42:50 #213
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_128677402
Vind wel dat ouders die bewust een gehandicapt kind op de wereld zetten extra belasting moeten betalen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_128690761
Onderhoudsplicht is er precies voor deze reden. Kinderen komen helaas niet met garantie en dat weet je verdomd goed als je er eentje wil krijgen.

Het is ook maar goed ook dat je niet zomaar je kind kan afstaan als je vindt dat het jouw leven te veel beïnvloedt. Want waar leg je de grens, wanneer is een kind gehandicapt genoeg om "het af te staan"? Genoeg ouders met gezonde kinderen die er niet mee om kunnen gaan omdat ze het kind gewoon slecht opvoeden en dan raar staan te kijken als het kind lastig doet.

Gelukkig is abortus legaal in Nederland en krijg je de kans om het weg te laten halen mocht er van te voren blijken dat het gehandicapt wordt. Alles wat er daarna kan gebeuren hoort nou eenmaal bij de risico's van een kind krijgen. Als je die risico's niet wil nemen dan moet je geen kinderen nemen, doe je dat dan wel dan ben je behoorlijk verkeerd bezig.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  zondag 7 juli 2013 @ 17:25:53 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128691773
Weet niet of het al geopperd is.. maar misschien dit topic in OUD starten?
pi_128691891
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef Cue_ het volgende:
Weet niet of het al geopperd is.. maar misschien dit topic in OUD starten?
_O-
The sun in your Eyes
  zondag 7 juli 2013 @ 17:36:11 #217
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128692005
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nouja, heel makkelijk... heel makkelijk... D'r glippen er ondertussen nog redelijk wat tussendoor, vergis je niet. Zo'n test geeft een redelijk nauwkeurige indicatie, maar ondertussen komen er nog redelijk wat zwaar geestelijke "ongewenst" tijdens een zwangerschap.
Risico van het vak. Als je alleen speelt om je eigen gemoedstoestand moet je niet meedoen.
pi_128694583
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Onama het volgende:
Onderhoudsplicht is er precies voor deze reden. Kinderen komen helaas niet met garantie en dat weet je verdomd goed als je er eentje wil krijgen.

Het is ook maar goed ook dat je niet zomaar je kind kan afstaan als je vindt dat het jouw leven te veel beïnvloedt. Want waar leg je de grens, wanneer is een kind gehandicapt genoeg om "het af te staan"? Genoeg ouders met gezonde kinderen die er niet mee om kunnen gaan omdat ze het kind gewoon slecht opvoeden en dan raar staan te kijken als het kind lastig doet.

Gelukkig is abortus legaal in Nederland en krijg je de kans om het weg te laten halen mocht er van te voren blijken dat het gehandicapt wordt. Alles wat er daarna kan gebeuren hoort nou eenmaal bij de risico's van een kind krijgen. Als je die risico's niet wil nemen dan moet je geen kinderen nemen, doe je dat dan wel dan ben je behoorlijk verkeerd bezig.
Toch vind ik het een gevaarlijke wet. Stel, jij bent een enorme lamlul die nooit een kind wou maar wiens vrouw toch perse zwanger werd. Jij blijft bij haar, maar zij krijgt een ongeluk en overlijdt. Nu zit jij aan dat kind vast waar je gewoon niet voor wil zorgen. Wat moet je dan?
pi_128694804
Topic in OUD is er.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:38:25 #220
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128695168
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Toch vind ik het een gevaarlijke wet. Stel, jij bent een enorme lamlul die nooit een kind wou maar wiens vrouw toch perse zwanger werd. Jij blijft bij haar, maar zij krijgt een ongeluk en overlijdt. Nu zit jij aan dat kind vast waar je gewoon niet voor wil zorgen. Wat moet je dan?
Waarom blijf je bij iemand terwijl jijzelf totaal geen kinderwens hebt en de ander wel? Uit wanhoop?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:23:48 #221
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128696872
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind het gewoon raar dat als je geen kind meer wil, je deze niet kan afstaan. Zo worden ouders wanhopig en gaan het kind mishandelen.
Vind je dat raar :') Ik hoop dat je een grap maakt.

Je kan ook gewoon geen kind nemen. Het is geen speelgoed dat je kunt verkopen als het niet bevalt of er genoeg van hebt.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:25:14 #222
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128696939
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je had moeten nadenken voordat je eraan begon. Eigenlijk zoals je bij alles doet.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:25:55 #223
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128696971
quote:
Zeg maar een postnatale abortus. Ik zie er wel wat in.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:27:26 #224
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697020
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:43 schreef Timabo het volgende:
Stel, je hebt een gehandicapt kind dat veel zorg nodig heeft. Je besluit het te houden en met veel bloed, zweet en tranen voedt je het op. Je leven zoals je het vroeger voor je zag is niet zo gelopen zoals je wilde. Carrière maken, reizen of je met je passie bezigen zat er niet in omdat er gewoon geen tijd en geld voor was.

Ik denk dat ik dit toch zeker het kind zal kwalijk nemen terwijl deze er niks aan kan doen. Is het dan niet hypocriet om er voor te blijven zorgen 'omdat dat hoort' terwijl je hem verantwoordelijk houdt voor jouw niet geleefde leven?
Als je dat kind verantwoordelijk houdt is er sowieso iets goed mis in je bovenkamer.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:29:33 #225
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128697102
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Wat? :')
Begin dan überhaupt niet aan kinderen :{
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128697182
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:27 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Als je dat kind verantwoordelijk houdt is er sowieso iets goed mis in je bovenkamer.
Ik denk dat als zo'n gedacht nooit een keertje in je op zal komen dat je een heilige bent. Of liegt tegen jezelf.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:32:44 #227
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Want bij opvoeden draait het allemaal om jezelf?

Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf. En als het niet goed genoeg is, ach daar zijn toch tehuizen voor, volgende keer beter.

Beter steriliseren zulke mensen zichzelf.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:34:52 #228
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:31 schreef Timabo het volgende:

[..]

Ik denk dat als zo'n gedacht nooit een keertje in je op zal komen dat je een heilige bent. Of liegt tegen jezelf.
Zal best een keer opkomen toch, iedere ouder zal dat weleens hebben gedacht bij zijn of haar kind. Maakt het alleen nog geen reden om het te dumpen.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:36:25 #229
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Van Dale

"het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken"

Dus geen euthanasie
De vandale is geen autoriteit op het gebied van zulke termen en definities.

In geval van gebrek of onmogelijkheid van uiting van de eigen wil zou de ouder (of arts) die bevoegdheid kunnen krijgen.
pi_128697579
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:38 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Waarom blijf je bij iemand terwijl jijzelf totaal geen kinderwens hebt en de ander wel? Uit wanhoop?
Geen idee, maar ik hoor het wel vaker, moeder drukt de kinderwens erdoor, vader is te slap om weg te gaan.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:41:11 #231
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128697580
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf. En als het niet goed genoeg is, ach daar zijn toch tehuizen voor, volgende keer beter.

Geef antwoord dan?

Jij zou liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:45:23 #232
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697758
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik hoor het wel vaker, moeder drukt de kinderwens erdoor, vader is te slap om weg te gaan.
Dan moet je op de gebakken peren zitten. Is zijn eigen keuze geweest toch :)
  zondag 7 juli 2013 @ 20:47:37 #233
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697841
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Geef antwoord dan?

Jij zou liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Ik zou liever dag en nacht in een gratis hoerentent vertoeven terwijl m'n kind wordt opgevoed door de nanny, gehandicapt of niet.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:49:03 #234
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128697903
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:47 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Ik zou liever dag en nacht in een gratis hoerentent vertoeven terwijl m'n kind wordt opgevoed door de nanny, gehandicapt of niet.
Wie niet.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:50:13 #235
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128697953
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:49 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Wie niet.
Inderdaad.

Maar waarom doen we dat niet als we kinderen hebben?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:51:34 #236
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128698011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:31 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als mijn partner dat kind wil houden dan zit er niets anders op dan het uitmaken. Ik laat mijn leven niet kapotmaken.
Het is wachten op de dag dat jij aangereden gaat worden, je gehandicapt raak en jouw vrouw/vriendin jou verlaat want yolo.
pi_128698031
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het is wachten op de dag dat jij aangereden gaat worden, je gehandicapt raak en jouw vrouw/vriendin jou verlaat want yolo.
Dat is heel iets anders.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:53:41 #238
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128698089
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat is heel iets anders.
Ja dan is het heel anders natuurlijk. :')
  zondag 7 juli 2013 @ 20:54:33 #239
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128698132
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat is dit voor vergelijking dan.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:02:28 #240
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128698452
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:50 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar waarom doen we dat niet als we kinderen hebben?
Omdat gratis hoerententen nogal zeldzaam zijn.
pi_128698968
Ts, over nuttig bijdragen aan de samenleving gesproken.. dat doe jij nu ook niet echt met jouw gedachtegoed :')
  zondag 7 juli 2013 @ 21:33:39 #242
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128699681
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:54 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Wat is dit voor vergelijking dan.
In beide gevallen is er iemand die het meeste uit zijn leven wil halen, yolo enzo en in beide gevallen is er iemand die een "blok" is aan iemands been
  zondag 7 juli 2013 @ 21:42:47 #243
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128700031
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

In beide gevallen is er iemand die het meeste uit zijn leven wil halen, yolo enzo en in beide gevallen is er iemand die een "blok" is aan iemands been
In het eerste geval is er sprake van eigen keuze (samenblijven ondanks kind met tegenzin).

Ik denk niet dat een ongeluk krijgen uit vrije wil gaat.

Kan me overigens wel voorstellen dat een chick d'r vriend verlaat als ie gehandicapt wordt. Weet eerlijk gezegd niet hoe ik hier zelf tegenover zou staan als het me overkomt.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:12:06 #244
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128701439
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:42 schreef Keith_Bakker het volgende:
Ik denk niet dat een ongeluk krijgen uit vrije wil gaat.
Een gehandicapt kind krijgen gaat ook niet uit vrije wil.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:16:45 #245
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128701662
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dan ben je idd slap. :') Want wtf, verlaat elkaar dan gewoon en zoek een ander met dezelfde wensen.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:18:11 #246
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128701739
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat voor kind je krijgt weet je niet. Maar ervoor kiezen er een te nemen is weldegelijk een keuze :)
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 22:24:31 #247
236264 crew  capricia
pi_128702020
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Uit welke wil dan wel?
"Wij willen / ik wil een kind"?
En je weet dat er ook gehandicapte kinderen kunnen komen.
Wil je dat risico niet? Begin dan niet aan kinderen...
Want de wereld is niet zo maakbaar dat er alleen perfecte kinderen geboren worden...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 juli 2013 @ 22:32:22 #248
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128702424
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit welke wil dan wel?
Want de wereld is niet zo maakbaar dat er alleen perfecte kinderen geboren worden...
Ja en als je buiten loopt kan je aangereden worden door een auto. Is geen reden om niet naar buiten te gaan.
pi_128702469
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit welke wil dan wel?
Pff.. :'( Wat een ethisch correct antwoord. Daar geloof je toch zelf niet in?
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 22:55:01 #250
236264 crew  capricia
pi_128703576
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja en als je buiten loopt kan je aangereden worden door een auto. Is geen reden om niet naar buiten te gaan.
Risico's horen gewoon bij het leven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 22:57:11 #251
236264 crew  capricia
pi_128703692
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:33 schreef Timabo het volgende:

[..]

Pff.. :'( Wat een ethisch correct antwoord. Daar geloof je toch zelf niet in?
Daar komt het bottem-line toch gewoon op neer. Kindje wegdoen dan maar, omdat het niet perfect is...en opnieuw proberen? :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128704065
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar komt het bottem-line toch gewoon op neer. Kindje wegdoen dan maar, omdat het niet perfect is...en opnieuw proberen? :{
Ja, als het kon, graag!
Dat ik dat het liefst zou willen betekent niet dat ik ook zo zou handelen, maar als het geen consequenties hoe dan ook had, sign me up!
  zondag 7 juli 2013 @ 23:12:39 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128704399
quote:

Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf.
Dat is een kind toch ook? :?
Je neemt er eentje omdat jij (en je partner) er eentje (of meer) wil. Puur egoistische keuze.
pi_128711959
over euthenasie bij babies: dat noemen ze gewoon niet zo. meestal is dat een kwestie van de beademing beeindigen en dan noemen we dat "uitbehandeld"

boel ongenuanceerde meuk gebaseerd op een volkomen gebrek aan kennis, ervaring en empathie weer :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128712731
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Mongolen kunnen een prima leven hebben in deze maatschappij en hebben in hun latere leven ook geen 300 operaties nodig. Kom op zeg. Zo'n leven gun je niemand. Dat kind niet, haar ouders niet.
  maandag 8 juli 2013 @ 12:32:54 #256
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_128717044
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:11 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Mongolen kunnen een prima leven hebben in deze maatschappij en hebben in hun latere leven ook geen 300 operaties nodig. Kom op zeg. Zo'n leven gun je niemand. Dat kind niet, haar ouders niet.
Ah dus het gaat wel om de kwaliteit van het leven van het kind, niet om de vraag of jij er nog om zou kunnen lachen?
pi_128717725
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ah dus het gaat wel om de kwaliteit van het leven van het kind, niet om de vraag of jij er nog om zou kunnen lachen?
Ja precies. Al kan ik wel hard lachen om mongolen :)
pi_128718490
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is een kind toch ook? :?
Je neemt er eentje omdat jij (en je partner) er eentje (of meer) wil. Puur egoistische keuze.
Precies, en dat mag wel eens gezegd worden. Dat politiek correcte gelul altijd over "dat je een kindje krijgt, en niet neemt". Tenzij iemand uit puur altruïsme kinderen baart is een kind altijd voor jezelf. Vandaar nogal hypocriet dat mensen die geen gehandicapte kinderen wensen worden uitgemaakt voor egoïst terwijl het hele concept van kinderen krijgen bol staat van egoïsme.
pi_128718809
quote:

[..]

Als je een kind niet voor jezelf neemt voor wie dan wel? Voor het kind? :? Beetje paradoxale redenering.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:37:20 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128719076
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Mystikvm het volgende:

Precies, en dat mag wel eens gezegd worden. Dat politiek correcte gelul altijd over "dat je een kindje krijgt, en niet neemt". Tenzij iemand uit puur altruïsme kinderen baart is een kind altijd voor jezelf. Vandaar nogal hypocriet dat mensen die geen gehandicapte kinderen wensen worden uitgemaakt voor egoïst terwijl het hele concept van kinderen krijgen bol staat van egoïsme.
Nouja eerst maak je het besluit er eentje te nemen, dan maak je hem/haar, dan evt krijg je het ook en dan besluit je hem wel of niet te nemen ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 13:39:10 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128719134
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:28 schreef Timabo het volgende:

[..]

Als je een kind niet voor jezelf neemt voor wie dan wel? Voor het kind? :? Beetje paradoxale redenering.
Ja, voor jezelf, om je genen door te geven. Ja, voor het kind, om het op te voeden en een prettig leven te geven.

Je kiest voor een verantwoordelijkheid. En ook als het kind normaal gezond is, is een kind opvoeden niet elke dag een feestje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128719339
quote:

[..]

Nooit een band kunnen opbouwen: Zo fout van je.. Heb jij wel al contact gehad met mensen met een beperking vraag ik mij zo af als ik jouw reacties lees?? Ik heb al samengewerkt met mensen met een zeer zware beperking en je bouwt natuurlijk een band op, je leert die mensen kennen door geluiden die ze maken, op welke manier ze naar je kijken enzoverder. En die band kan zeer intens worden hoor, je voelt die mensen aan en leert ze begrijpen
..
pi_128719446
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, voor jezelf, om je genen door te geven. Ja, voor het kind, om het op te voeden en een prettig leven te geven.

Je kiest voor een verantwoordelijkheid. En ook als het kind normaal gezond is, is een kind opvoeden niet elke dag een feestje.
Het lijkt me prachtige gedachte om een kind op te voeden tot een goed en geslaagd mens. Maar dat betekent nog niet dat ik een kind wil. Dat kind neem je omdat je het erg graag wilt opvoeden. De wens komt uit jezelf, niet vanuit het ongeboren kind.

Ik heb nog nooit van een moeder gehoord die haar kind voor de voeten heeft gegooid dat ze het baren, de moeilijkheden bij de opvoeding en alles wat er bij komt kijken alleen maar voor het kind heeft gedaan, en niet omdat het haar wens was.

Beetje semantische discussie denk ik, maar genen doorgeven lijkt me vrij laag op het lijstje staan van mensen die kinderen nemen. En ze zullen ook niet als eerste zeggen dat ze hun kind willen laten slagen. Ze zullen vaak beginnen over het compleet maken van hun leven.
pi_128719536
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:44 schreef Gaelle het volgende:

[..]

Nooit een band kunnen opbouwen: Zo fout van je.. Heb jij wel al contact gehad met mensen met een beperking vraag ik mij zo af als ik jouw reacties lees?? Ik heb al samengewerkt met mensen met een zeer zware beperking en je bouwt natuurlijk een band op, je leert die mensen kennen door geluiden die ze maken, op welke manier ze naar je kijken enzoverder. En die band kan zeer intens worden hoor, je voelt die mensen aan en leert ze begrijpen
De ene persoon kan er wel een band mee opbouwen, de ander niet. Ik heb ook met deze mensen gewerkt, zij het op een werkplek waar ze dagbesteding deden, niet vanuit mijn eigen beroep. Ik heb gezien dat er collega's en begeleiders waren die zich erg hechtten aan deze mensen. Zelf konden ze mij gestolen worden, ik kon er helemaal niets mee.

Mijn vriendin werkt wel in die sector en die voelt zich wel heel betrokken bij hun ontwikkeling en welzijn.

Het lijkt me dat mensen dit dus wel heel goed voor zichzelf kunnen bepalen of ze iets kunnen opbouwen met geestelijk gehandicapten.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:50:46 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128719546
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het lijkt me prachtige gedachte om een kind op te voeden tot een goed en geslaagd mens. Maar dat betekent nog niet dat ik een kind wil. Dat kind neem je omdat je het erg graag wilt opvoeden. De wens komt uit jezelf, niet vanuit het ongeboren kind.

Ik heb nog nooit van een moeder gehoord die haar kind voor de voeten heeft gegooid dat ze het baren, de moeilijkheden bij de opvoeding en alles wat er bij komt kijken alleen maar voor het kind heeft gedaan, en niet omdat het haar wens was.

Beetje semantische discussie denk ik, maar genen doorgeven lijkt me vrij laag op het lijstje staan van mensen die kinderen nemen. En ze zullen ook niet als eerste zeggen dat ze hun kind willen laten slagen. Ze zullen vaak beginnen over het compleet maken van hun leven.
Ja, dat laatste is waar het doorgeven van de genen op neerkomt. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.
pi_128719662
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is waar het doorgeven van de genen op neerkomt. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.
Een egoïstischer reden lijkt me er niet te bestaan.
pi_128719668
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De ene persoon kan er wel een band mee opbouwen, de ander niet. Ik heb ook met deze mensen gewerkt, zij het op een werkplek waar ze dagbesteding deden, niet vanuit mijn eigen beroep. Ik heb gezien dat er collega's en begeleiders waren die zich erg hechtten aan deze mensen. Zelf konden ze mij gestolen worden, ik kon er helemaal niets mee.

Mijn vriendin werkt wel in die sector en die voelt zich wel heel betrokken bij hun ontwikkeling en welzijn.

Het lijkt me dat mensen dit dus wel heel goed voor zichzelf kunnen bepalen of ze iets kunnen opbouwen met geestelijk gehandicapten.
Ja als je jezelf op voorhand al afsluit, en het geen kans geeft om die band te laten groeien. Het ging er dus gewoon om dat iemand zei dat het NIET mogelijk was om een band op te bouwen met mensen met een handicap.. Klinkklare onzin dus
..
pi_128719706
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Gaelle het volgende:

[..]

Ja als je jezelf op voorhand al afsluit, en het geen kans geeft om die band te laten groeien. Het ging er dus gewoon om dat iemand zei dat het NIET mogelijk was om een band op te bouwen met mensen met een handicap.. Klinkklare onzin dus
Dat is inderdaad onzin, maar ik begrijp heel goed dat je er geen zin in hebt. Ik sluit me ook aan bij mensen die zeggen dat je dan maar niet aan kinderen moet beginnen als je dat risico niet wilt accepteren.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:00:55 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128719854
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een egoïstischer reden lijkt me er niet te bestaan.
Ok. Ik dacht ook niet dat ik beweerde dat het niet egoïstisch was.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:03:23 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128719939
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef Lienekien het volgende:

Ok. Ik dacht ook niet dat ik beweerde dat het niet egoïstisch was.
Hmm ik haalde er wel zoiets uit, uit onderstaande. Of in ieder geval dat het een soort van half egoistisch is ofzo ..
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Lienekien het volgende:
  maandag 8 juli 2013 @ 14:12:05 #271
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128720233
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:28 schreef Timabo het volgende:

[..]

Dat klopt ja. De paradox ontstaat omdat zodra je het kind hebt gekregen, het niet meer slechts voor jezelf alleen is, voor de lol of wat dan ook, maar dat je vanaf dat moment ook de verantwoordelijkheid erover draagt en er dus bent vóór het kind, en niet alleen voor jezelf.

kan het niet zo goed verwoorden momenteel, niet geslapen :P
  maandag 8 juli 2013 @ 14:15:23 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128720371
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hmm ik haalde er wel zoiets uit, uit onderstaande. Of in ieder geval dat het een soort van half egoistisch is ofzo ..

[..]

Het is natuurlijk tweeledig. In het tweede deel zit de verantwoordelijkheid die je hebt voor dat kind dat je uit egoïstische redenen op de wereld zet.
pi_128722252
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Gaelle het volgende:

[..]

nja, toch zit dit wel heel diep hoor. het is iets wat ouders van een prematuurbaby (vooral de vaders) heel bekend klinkt. met een hele redelijke en rationele achtergrond: er kan zo vreselijk veel misgaan dat je je niet durft te hechten aan het kind. gelukkig worden tegenwoordig ook de vaders aangemoedigd om voor toch wel te buidelen met het prematuurkind. volgens iedereen die ik gesproken heb, is het oprecht 1 x buidelen/vasthouden/aanraken en dat gevoel zakt weg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128722740
Ik denk dat je daar niet over kan oordelen tenzij je op het punt staat om die keuze te moeten maken...
  maandag 8 juli 2013 @ 16:33:12 #275
66083 Platina
78th Element
pi_128724905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:50 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ja lekker, laat de staat maar betalen voor JOUW kind.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:18:04 #276
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind sowieso dat mensen met een grote kans op ernstige erfelijke ziektes geen kinderen mogen krijgen.
Maar dat kun je niet altijd weten. Je kunt best een gen voor een ernstige ziekte bij je dragen zonder het zelf te krijgen en er pas achterkomen dat je dat gen hebt als je kind die ziekte krijgt.

En TS, begin alsjeblieft nooit aan kinderen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_128726298
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar dat kun je niet altijd weten. Je kunt best een gen voor een ernstige ziekte bij je dragen zonder het zelf te krijgen en er pas achterkomen dat je dat gen hebt als je kind die ziekte krijgt.

En TS, begin alsjeblieft nooit aan kinderen.
Ja, als je het wel weet moet je het niet doen.

Ik denk dat ik een betere moeder zou zijn dan een idealistische linkse SP stemmer met een voorliefde voor een Vrije School. Maar goed.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:20:43 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128726317
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een betere moeder zou zijn dan een idealistische linkse SP stemmer met een voorliefde voor een Vrije School. Maar goed.
Wat een rare opmerking.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:21:41 #279
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128726343
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een rare opmerking.
Beetje een trol, denk ik.
pi_128726360
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef Lienekien het volgende:

Nee hoor. Ik denk bij zoveel mensen "begin nooit aan kinderen". Ik ben als moeder vooral een realist. Geen zoetsappig slap gedoe in mijn opvoeding.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:22:50 #281
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726372
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Een kind verdient een moeder die hem of haar op de eerste plek zet. Als je echt zo denkt als uit dit topic blijkt, zul jij niet zo'n moeder zijn.

Ik neem geen kinderen omdat ik verschillende erfelijke aandoeningen heb. Volg alsjeblieft mijn voorbeeld.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:23:37 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128726391
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk bij zoveel mensen "begin nooit aan kinderen". Ik ben als moeder vooral een realist. Geen zoetsappig slap gedoe in mijn opvoeding.
Ach meid, ik heb je post historie gezien. :W
pi_128726400
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Een kind verdient een moeder die hem of haar op de eerste plek zet. Als je echt zo denkt als uit dit topic blijkt, zul jij niet zo'n moeder zijn.

Ik neem geen kinderen omdat ik verschillende erfelijke aandoeningen heb. Volg alsjeblieft mijn voorbeeld.
Jij bent toch die schizo?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:24:04 #284
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128726405
quote:

[..]

Eerder een autist, denk ik.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:24:15 #285
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726409
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:23 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Jij bent toch die schizo?
Ik heb geen schizofrenie.
En van wie ben jij een kloon?
pi_128726416
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:24 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb geen schizofrenie.
En van wie ben jij een kloon?
Postte jij niet in dat topic dan?
pi_128726437
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:24 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Eerder een autist, denk ik.
Nee, ik ben er op getest als kind. Het zou wel wat verklaren maar de psychologen waren het erover eens dat ik geen autisme heb.
pi_128726455
quote:

[..]

Je bent behoorlijk zelfingenomen, op een misplaatste manier. Als wijsheid met de jaren komt dan mag je je kinderwens nog wel even uitstellen.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:26:11 #289
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726474
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:24 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Postte jij niet in dat topic dan?
Moet je schizofrenie hebben om in dat topic te kunnen posten dan?
En nogmaals: van wie ben jij een kloon?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:26:29 #290
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128726492
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee, ik ben er op getest als kind. Het zou wel wat verklaren maar de psychologen waren het erover eens dat ik geen autisme heb.
Hmm, je bent wel een beetje raar. Of je doet gewoon groot op internet omdat je in het echte leven bang bent.
pi_128726522
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:26 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Hmm, je bent wel een beetje raar. Of je doet gewoon groot op internet omdat je in het echte leven bang bent.
Iedereen is weleens bang in het echte leven.
pi_128726526
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:26 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Moet je schizofrenie hebben om in dat topic te kunnen posten dan?
En nogmaals: van wie ben jij een kloon?
Ik ben geen kloon?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:28:24 #293
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128726541
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Iedereen is weleens bang in het echte leven.
Ja, maar onzeker-bang, dat je het altijd bent. Niet echt voor je mening durft uit te komen, enzovoort.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:29:43 #294
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726574
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ben geen kloon?
Hoe weet je dan dat ik in die reeks heb gepost? Het is al een tijdje geleden dat ik daar voor het laatst heb gepost.
pi_128726600
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:29 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat ik in die reeks heb gepost? Het is al een tijdje geleden dat ik daar voor het laatst heb gepost.
Ik heb je Post-geschiedenis bekeken.
pi_128726614
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:28 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Ja, maar onzeker-bang, dat je het altijd bent. Niet echt voor je mening durft uit te komen, enzovoort.
Ik ben weleens onzeker maar wel de eerste die haar mond opentrekt als iemand grof doet.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:32:09 #297
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726649
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik heb je Post-geschiedenis bekeken.
Waarom?
pi_128726696
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:32 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Waarom?
Dat doe ik bij iedereen. Zo leer ik de users kennen.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:34:24 #299
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_128726723
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat doe ik bij iedereen. Zo leer ik de users kennen.
Het staat niet bepaald op de eerste pagina.
Het is maar waar je zin in hebt ...
pi_128726741
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:32 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ze altijd dit soort topics opent in de hoop dat "de marginalen bijten" en dan op de man gaat spelen. Paar dagen terug was dat FANNvanhetlaatsteuur, nu ben jij het. Bij van ging ze haar fotoboek bekijken en daar opmerkingen over maken, bij jou je postgeschiedenis.

Matige trol of gefrustreerde dame die haar lol zo wil behalen.
The sun in your Eyes
pi_128726752
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:34 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:34 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Waarom boeit het jou zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')