Zet je maar schrap, want nu krijg je stront over je heen. Ik ben het grotendeels met je eens. Punt is dat een eventuele partner het waarschijnlijk niet met je eens is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Dit. Mensen geven ook aan goede doelen om zichzelf beter te voelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
Door de huidige moralistische gedachten en ethiek (heeft onze beschaving meegekregen vanuit het christendom), welke op zich natuurlijk niet verkeerd zijn, voelen wij ons verplicht iets te doen waar we niet voor zouden kiezen als we er niet op afgerekend zouden worden.
In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind? Mensen zijn egoļstisch en zullen als ze kunnen voor zichzelf kiezen. Wanneer je niet voor jezelf kiest, dus voor anderen, doe je dit volgens mij alleen om jezelf beter te voelen en kies je dus eigenlijk ook voor jezelf.
Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind?
Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef gianni61 het volgende:
het kind afstaan is in principe anderen met het probleem opzadelen.
ik ben het met je eens dat dergelijke zwaar gehancipacten in leven houden niet natuurlijk is, maar ik dacht altijd dat ik met deze mening in de minderheid was
Daarom zeg ik ook afstaan en niet 'dumpen in het bos'quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Persoonlijk zou ik zo'n kind aborteren als het al tijdens de zwangerschap bekend was. En als het tijdens de geboorte gebeurde... tsja. Ik hoop dat ik dan rationeel genoeg kan denken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik denk dat je anders er over denkt als je zelf kind krijgt?
Het is JOUW kind, en vooral voor moeders: gehandicapt of niet, ze hebben hun kind 9 maanden gedragen.
Dan blijft zo'n kind toch in een instelling, gefinancieerd door de staat? Ik bedoel, ze komen altijd wel ergens terecht.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:49 schreef Silenus het volgende:
Ja, afstaan afstaan. Denk je nu werkelijk dat er ergens op de wereld adoptieouders zijn die zeggen 'doe mij die kwijlende kasplant maar'?Probeer er maar eens een afzetmarkt voor te vinden.
oke, afstaan aan een zorginstelling bedoel je dus?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?
Mee eens.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Niemand heeft het over in de kliko gooien.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Zeker mee eens, maar waar zouden jullie de grens dan leggen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeker mee eens, maar waar zouden jullie de grens dan leggen?
Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.
Goede vraag. Je zou in ieder geval al een soort test moeten samenstellen om objectief te kunnen bepalen of een kind dan wel of niet aan de 'eisen' voldoet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:
[..]
Niemand heeft het over in de kliko gooien.
Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
Ja, maar dat komt ofwel door een geestesziekte (die genezen kan worden) of door een lichamelijke handicap. Zo'n handicap vind ik dan weer minder erg omdat zo iemand wel kan bijdragen (zie Stephen Hawking).quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Ja, maar een dochter krijgen betekent niet dat ze je duizenden euro's gaat kosten, nooit voor zichzelf kan zorgen en eigenlijk alleen een last is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:59 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.
Tsja. dat zou ik ook afstaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef Lokasenna het volgende:
Geestesziekten kunnen blijvend zijn (bijvoorbeeld zwaar autisme).
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Tsja. dat zou ik ook afstaan.
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:06 schreef Silenus het volgende:
[..]Dat weet je toch niet bij de geboorte. Of ga je zo'n kind pas op z'n 10e afstaan?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
en hoe wilde je dat doen dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.quote:
Je kan toch ten aller tijde een kind afstaan? Er is geen wet die je verplicht een kind te houden.quote:
Dat zeg je nu.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.
Zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen denk ik, als het eenmaal geboren zou zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Tsja. dat zou ik ook afstaan.
rationeel het beste is gewoon om niet mee te werken aan de wereld overbevolking en geen kinderen te krijgenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instellingquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling
Hoezo aan zijn lot over laten? Hij zit juist in een instelling zodat iemand voor hem zorgt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling
Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef vaagjunior het volgende:
TS, hoe zou jij je voelen als je eigen ouders je "weggeven" omdat je niet goed gezond genoeg bent voor je oudersVolgens mij besef je dan niet wat het gevolg voor dat kind is, en voor je eigen leven. Zou jij je hele leven kunnen leven met de gedachten dat je je kind weg hebt gedaan, alleen omdat hij/zij gehandicapt of ziek was?
Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Dat vind ik ook, maar om andere redenen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen.
Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.
Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...
Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:15 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderen
Misschien niet veel, maar één familie is genoeg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.
Bovendien lijkt het me niet echt bevorderlijk voor het welzijn van een kind.
Ik antwoord alvast voor TS: Ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
Dat is moeilijk ja. Mensen met het down syndroom bijv, zijn heel begrijpend, aanwezig, in staat relaties te onderhouden, aangeven hoe ze zich voelen. Maar je hebt genoeg die niets van al die dingen kunnen, zo hoor je ook vaak dingen over gebroken botten die pas veel later opgemerkt worden omdat zoiemand er geen blijk van geeft of kan geven. Ligt uiteindelijk toch voor een groot deel bij de mate van bewustzijn denk ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, maar als jij je kinderen geen liefde wilt geven omdat ze een ziekte hebben, waar dat kind niks aan kunt doen en je hem/haar feitelijk in de steek laat door het kind te laten adopteren of ergens anders heen te sturen. Krijg dan maar geen kind.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?
En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
Wat is een TIA? Als ik zwaar dement word wil ik wel een spuitje krijgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:20 schreef Re het volgende:
mocht ts nou zelf een TIA krijgen dan neem ik verder ook aan dat ze ook liever weggestopt moet worden
qua ongeboren of net geboren babies met zulke ernsitge handicaps kan ik me nog wel voorstellen dat je een keuze maakt, maar op latere leeftijd?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
jezelf niet zo tegenspreken hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:21 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee?
Ik word niet opgezadeld met een partner. Wel met een ziek kind. Dat is het verschil. Ik ben niet verplicht voor hem te zorgen, dus als ik dat doe, dan is het een weloverwogen beslissing. Met een kind is het anders.quote:
Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
Ja dat weet ik ook niet zeker hoor. Maar als mijn kind een IQ van 30 heeft dan kom je er snel genoeg achter.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:23 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
En dit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
Ja, dan sta ik hem af. Dat betekent niet dat als er een band mee opgebouwd kan worden, dat ik hem dan nooit meer hoef te zien. Maar ik wil er niet voor zorgen. Met iemand met een IQ van 30 is het anders. Zo iemand KAN geen band opbouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.
Ik weet niet of ik dan wel bij hem blijf... Op mijn 30e al leven als een bejaarde... Sorry. Daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
Dan wil je als (zieke) partner toch ook dat je vriend of vriendin doorgaat met zijn/haar leven en niet alles opgeeft om voor jou te zorgen mocht het tot dat punt komen. Vooral op die leeftijd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
Dan zou ik m'n partner ergens in een zorginstelling onderbrengen en gewoon vaak op bezoek gaan terwijl ik doorga met m'n leven. Zou dat andersom overigens ook verwachten, zou niet eens willen dat ik m'n partner zo beperk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als ik zie hoe vervelend demente mensen zijn juist tegen degenen die van ze houden, en daar ook niet naar luisteren, dan denk ik dat ze nog het beste af zijn bij professionals.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:30 schreef Lokasenna het volgende:
Het klinkt makkelijk en rationeel, maar het lijkt me heel zwaar om degene waarvan je houdt aan anderen over te laten. Maar ik heb geen idee wat ik zelf zou doen in zo'n situatie.
Geen woorden voor dat filmpje. Ongelooflijk zielig voor kind en ouders.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:55 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Euthanasie zou een goed idee zijn maar helaas kan daar misbruik van worden gemaakt.
Ik vind het trouwens ook in- en in slecht om een kindje als Juliana Wetmore te baren.
Dit. Ik denk dat ik dan ook een nieuwe vriend zou willen. Want op je 30e dement.. dan heb ik nog 40 jaar lang geen liefdesleven meer. Ik zou dan wel heel close bij mijn dan ex willen zijn, en een vriendschap willen (op zijn manier).quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan zou ik m'n partner ergens in een zorginstelling onderbrengen en gewoon vaak op bezoek gaan terwijl ik doorga met m'n leven. Zou dat andersom overigens ook verwachten, zou niet eens willen dat ik m'n partner zo beperk.
In het begin was ik het met je eens maar deze slaat helemaal nergens op. Beter laat jij je eierstokken gewoon verwijderen, je bent zelf ook niet helemaal honderd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dit. Ik denk dat ik dan ook een nieuwe vriend zou willen. Want op je 30e dement.. dan heb ik nog 40 jaar lang geen liefdesleven meer. Ik zou dan wel heel close bij mijn dan ex willen zijn, en een vriendschap willen (op zijn manier).
Eens.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:31 schreef PierGerlofsDonia het volgende:
[..]
Geen woorden voor dat filmpje. Ongelooflijk zielig voor kind en ouders.
Ik ben het met de ts eens. En ik ga nog wat verder. Wat voor zin heeft het om iemand die zo gehandicapt is, in leven te laten.
Wie word daar beter van? Kind? Ouders? Wereld?
In mijn ogen is het redelijk simpel. Iedereen moet kunnen bijdragen. Helemaal mijn eigen kinderen. Ik zou het kind zo vroeg mogelijk laten aborteren/euthanaseren. Het liefst als het nog in de buik zit. Hier moet je partner het natuurlijk mee eens zijn. Dit is ook iets wat je van te voren moet bespreken.
Maar aan de andere kant vind ik dat je het wel snel moet doen. Dus niet als het al een paar maanden oud is ofzo. Dit doet waarschijnlijk ook niemand zijn kind aan, als je het al in je armen hebt gehad.
Extra gratis tip: als je mijn menig deelt vertel het dan niet op een verjaardagMensen kunnen dit niet waarderen.
Tussen twee goeden kiezen is natuurlijk ook stukken makkelijker. Wat als de vraag is: zou je een zwaar gehandicapt kind willen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:59 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.
Ik had al zulke reacties verwacht, ik neem ze echter niet al te serieus.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:32 schreef oLexie het volgende:
[..]
In het begin was ik het met je eens maar deze slaat helemaal nergens op. Beter laat jij je eierstokken gewoon verwijderen, je bent zelf ook niet helemaal honderd.
Het slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik had al zulke reacties verwacht, ik neem ze echter niet al te serieus.
Jij zou graag willen dat je partner de rest van haar leven voor je blijft zorgen als je op je 30e dement wordt?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:34 schreef Kper_Norci het volgende:
TS kan beter gewoon nooit aan kinderen beginnen, want voor TS zijn het hooguit accessoires die je wanneer je deze beu bent bij het grofvuil kan zetten. Partners ook zo te zien. Hoogst misselijkmakende instelling, misschien minder wanneer dit van te voren met elkaar overlegd wordt, maar geen enkele man of vrouw gaat er denk ik vanuit dat wanneer hij/zij ernstig ziek/gehandicapt raakt ze dan door hun partner daardoor aan de kant geschoven worden. Lief en leed delen komt duidelijk niet voor in de vocabulaire van TS.
Dit is dan ook het enige waar ik met TS in mee ga, maar dan puur omdat ik zelf ook niet zwaar gehandicapt geboren zou willen worden, en niet omdat ik geen moeite wil doen voor de opvoeding.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:35 schreef oLexie het volgende:
[..]
Het slaat gewoon nergens op.Een kind van acht kun je sowieso moeilijk afstaan.
Verder ga ik ook niet voor het downie-pakket, als het een gehandicapt kind wordt is het tijd voor een inwendige schoonmaak. Met een beetje autisme o.i.d. kan ik dan wel weer leven.
In het geval van mijn grote liefde die iets overkomt, gewoon lekker samen blijven.![]()
Ik ben van mening dat wanneer je een relatie met iemand hebt je diegene steunt in goede en slechte tijden. Als jij een partner, die vroegtijdig gehandicapt of dement of wat dan ook raakt, om die reden verlaat, dan zou ik dat bij het begin van de relatie maar goed overleggen met diegene, want ik zou je dus nooit vergeven. In onderling overleg vind ik het anders, maar dan heb je daar beide inspraak over. Anders is het een zeer egoļstische beslissing zeker als daar nooit overleg met de partner over is geweest.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Jij zou graag willen dat je partner de rest van haar leven voor je blijft zorgen als je op je 30e dement wordt?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:34 schreef Kper_Norci het volgende:
TS kan beter gewoon nooit aan kinderen beginnen, want voor TS zijn het hooguit accessoires die je wanneer je deze beu bent bij het grofvuil kan zetten. Partners ook zo te zien. Hoogst misselijkmakende instelling, misschien minder wanneer dit van te voren met elkaar overlegd wordt, maar geen enkele man of vrouw gaat er denk ik vanuit dat wanneer hij/zij ernstig ziek/gehandicapt raakt ze dan door hun partner daardoor aan de kant geschoven worden. Lief en leed delen komt duidelijk niet voor in de vocabulaire van TS.
Anders gaan we ff op de man/vrouw spelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef oLexie het volgende:
Volgens mij heeft TS in haar leven weinig liefde gekend, wellicht is ze ook afgestaan en afgedankt.
Ik vind het vooral egoistisch als je je partner, doordat je een mentale handicap krijgt waardoor je niet meer voor jezelf kunt zorgen, 'verplicht' om zijn/haar leven ook maar even grotendeels te beperken terwijl diegene nog jįren voor zich heeft. Ik zou het m'n partner echt niet aan willen doen. En daarbij, als ik mentaal zo erg gehandicapt zou zijn dat ik niet voor mezelf kan zorgen zal ik er waarschijnlijk ook niet echt mee zitten dat ik in een zorginstelling zit in plaats van thuis, het is nou niet alsof je alles dan nog zo helder meemaakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:41 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat wanneer je een relatie met iemand hebt je diegene steunt in goede en slechte tijden. Als jij een partner, die vroegtijdig gehandicapt of dement of wat dan ook raakt, om die reden verlaat, dan zou ik dat bij het begin van de relatie maar goed overleggen met diegene, want ik zou je dus nooit vergeven. In onderling overleg vind ik het anders, maar dan heb je daar beide inspraak over. Anders is het een zeer egoļstische beslissing zeker als daar nooit overleg met de partner over is geweest.
Ik vind het eerder getuigen van een gevalletje wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vind het vooral egoistisch als je je partner, doordat je een mentale handicap krijgt waardoor je niet meer voor jezelf kunt zorgen, 'verplicht' om zijn/haar leven ook maar even grotendeels te beperken terwijl diegene nog jįren voor zich heeft. Ik zou het m'n partner echt niet aan willen doen. En daarbij, als ik mentaal zo erg gehandicapt zou zijn dat ik niet voor mezelf kan zorgen zal ik er waarschijnlijk ook niet echt mee zitten dat ik in een zorginstelling zit in plaats van thuis, het is nou niet alsof je alles dan nog zo helder meemaakt.
Volgens mij is het probleem bij TS alleen dat ze nu te rationeel nadenkt en niet doorheeft dat wanneer ze echt in een van deze situaties zou zitten ze er waarschijnlijk niet zo makkelijk mee omgaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef oLexie het volgende:
Volgens mij heeft TS in haar leven weinig liefde gekend, wellicht is ze ook afgestaan en afgedankt.
Als ik niet meer voor mij zelf kan zorgen (wc gaan) schiet mij dan alstublieft af.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vind het vooral egoistisch als je je partner, doordat je een mentale handicap krijgt waardoor je niet meer voor jezelf kunt zorgen, 'verplicht' om zijn/haar leven ook maar even grotendeels te beperken terwijl diegene nog jįren voor zich heeft. Ik zou het m'n partner echt niet aan willen doen. En daarbij, als ik mentaal zo erg gehandicapt zou zijn dat ik niet voor mezelf kan zorgen zal ik er waarschijnlijk ook niet echt mee zitten dat ik in een zorginstelling zit in plaats van thuis, het is nou niet alsof je alles dan nog zo helder meemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |