Dat vind ik ook, maar om andere redenen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen.
Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.
Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...
Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:15 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Kinderen met bijvoorbeeld zwaar autisme hebben heus nog wel gedachtes en gevoelens.. misschien dat jij die niet ziet, maar die zijn er dan wel degelijk.. Beter krijg jij zoals andere mensen hier zeggen maar geen kinderen
Misschien niet veel, maar één familie is genoeg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kan wel, maar als het een kind is dat een zware aandoening heeft en nooit veel zal kunnen bijdragen aan de samenleving, vraag ik me af of veel mensen dat zouden willen.
Bovendien lijkt het me niet echt bevorderlijk voor het welzijn van een kind.
Ik antwoord alvast voor TS: Ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Als je een partner had die door ernstige ziekte niet meer voor zichzelf zou kunnen zorgen, zou je hem dan dumpen?
Dat is moeilijk ja. Mensen met het down syndroom bijv, zijn heel begrijpend, aanwezig, in staat relaties te onderhouden, aangeven hoe ze zich voelen. Maar je hebt genoeg die niets van al die dingen kunnen, zo hoor je ook vaak dingen over gebroken botten die pas veel later opgemerkt worden omdat zoiemand er geen blijk van geeft of kan geven. Ligt uiteindelijk toch voor een groot deel bij de mate van bewustzijn denk ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeker mee eens, maar waar zouden jullie de grens dan leggen?
Nee, maar als jij je kinderen geen liefde wilt geven omdat ze een ziekte hebben, waar dat kind niks aan kunt doen en je hem/haar feitelijk in de steek laat door het kind te laten adopteren of ergens anders heen te sturen. Krijg dan maar geen kind.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?
En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
Wat is een TIA? Als ik zwaar dement word wil ik wel een spuitje krijgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:20 schreef Re het volgende:
mocht ts nou zelf een TIA krijgen dan neem ik verder ook aan dat ze ook liever weggestopt moet worden
qua ongeboren of net geboren babies met zulke ernsitge handicaps kan ik me nog wel voorstellen dat je een keuze maakt, maar op latere leeftijd?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
jezelf niet zo tegenspreken hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:21 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
En je kind heb je niet gekend toen die 7 jaar normaal was, daar heb je dan opeens geen band meer mee?
Ik word niet opgezadeld met een partner. Wel met een ziek kind. Dat is het verschil. Ik ben niet verplicht voor hem te zorgen, dus als ik dat doe, dan is het een weloverwogen beslissing. Met een kind is het anders.quote:
Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
Ja dat weet ik ook niet zeker hoor. Maar als mijn kind een IQ van 30 heeft dan kom je er snel genoeg achter.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:23 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Er zijn genoeg ziektes of handicapen waar een kind pas last van krijgt, of wat pas na een aantal jaren opvalt.. als jij dan je kind bijvoorbeeld 3 a 4 jaar kent heb je daar denk ik wel een band mee.. dus zou je die volgens jou theorie niet meer weggeven.
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een zware handicap wel vrij vroeg ontdekt. Zeven jaar is overdreven.
En dit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Kola het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat niet voorgoed toch? Of je wordt beter of je gaat dood binnen enkele maanden/jaren.
Ja, dan sta ik hem af. Dat betekent niet dat als er een band mee opgebouwd kan worden, dat ik hem dan nooit meer hoef te zien. Maar ik wil er niet voor zorgen. Met iemand met een IQ van 30 is het anders. Zo iemand KAN geen band opbouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, aan een baby met autisme zul je nog weinig merken waarschijnlijk. Dan bouw je er lijkt me een band mee op, maar blijkt toch later dat het te ernstig belemmerd wordt door zo'n handicap dat het niet zelfstandig kan worden.
Ik weet niet of ik dan wel bij hem blijf... Op mijn 30e al leven als een bejaarde... Sorry. Daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
Dan wil je als (zieke) partner toch ook dat je vriend of vriendin doorgaat met zijn/haar leven en niet alles opgeeft om voor jou te zorgen mocht het tot dat punt komen. Vooral op die leeftijd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je partner bijvoorbeeld heel jong (jonger dan 40 ofzo, dat komt voor) dement raakt, zit je er nog een hele tijd aan vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |