abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128623242
In mijn omgeving woont een zwaar geestelijk gehandicapt kind. Hij kan niet veel anders dan in zijn rolstoel zitten, spastisch heen en weer bewegen, kwijlen en vooral heel veel geluid maken. Ik besef mij dat het een mens is , en elk mens heeft recht op geluk. Maar wat ik niet snap is dat de ouders de zorg voor hem op zich hebben genomen. Dat kind woont gewoon thuis, alles is om hem heen geregeld, en ondertussen kan hij niks teruggeven. Zijn IQ is zo laag dat hij waarschijnlijk na een minuut alles alweer vergeten is.

Ik denk, en dat zal vast wel veel weerstand oproepen, dat als ik zo'n zwaar gehandicapt kind baar, ik hem afsta. Er zijn ouders die hun kind voor veel minder afstaan (ze zijn bijvoorbeeld te jong). Waarom is het dan zo erg als iemand niet voor een zwaar gehandicapte wil zorgen? Je hele leven is dan voorbij, tot aan je dood heeft zo'n kind hulp nodig die bakken met geld kost. En je krijgt gewoon niks voor terug. Een kind met Down Syndroom kan nog liefde geven, daar kan je nog mee praten. Maar zo iemand... zelfs een vis heeft meer interactiemogelijkheden.

Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden. Een zwakzinnige tijger overleeft zijn eerste jaar niet eens.

Inb4 Godwin trouwens, die komt ook altijd langs bij dit soort discussies.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:30:55 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128623359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Zet je maar schrap, want nu krijg je stront over je heen. Ik ben het grotendeels met je eens. Punt is dat een eventuele partner het waarschijnlijk niet met je eens is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128623386
Als mijn partner dat kind wil houden dan zit er niets anders op dan het uitmaken. Ik laat mijn leven niet kapotmaken.
pi_128623814
Door de huidige moralistische gedachten en ethiek (heeft onze beschaving meegekregen vanuit het christendom), welke op zich natuurlijk niet verkeerd zijn, voelen wij ons verplicht iets te doen waar we niet voor zouden kiezen als we er niet op afgerekend zouden worden.

In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind? Mensen zijn egoïstisch en zullen als ze kunnen voor zichzelf kiezen. Wanneer je niet voor jezelf kiest, dus voor anderen, doe je dit volgens mij alleen om jezelf beter te voelen en kies je dus eigenlijk ook voor jezelf.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:43:40 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128623845
en ja er mag best normaal gereageerd worden, legitieme vraag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128623894
Volgens mij heb je dan zelf geen leven meer. Beetje hetzelfde als voor een zwaar demente opa zorgen.
pi_128623971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
Door de huidige moralistische gedachten en ethiek (heeft onze beschaving meegekregen vanuit het christendom), welke op zich natuurlijk niet verkeerd zijn, voelen wij ons verplicht iets te doen waar we niet voor zouden kiezen als we er niet op afgerekend zouden worden.

In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind? Mensen zijn egoïstisch en zullen als ze kunnen voor zichzelf kiezen. Wanneer je niet voor jezelf kiest, dus voor anderen, doe je dit volgens mij alleen om jezelf beter te voelen en kies je dus eigenlijk ook voor jezelf.
Dit. Mensen geven ook aan goede doelen om zichzelf beter te voelen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:46:49 #8
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128623973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:42 schreef Timabo het volgende:
In een situatie als deze geloof ik niet dat iemand hier vrijwillig voor zou kiezen. Wie heeft liever dat hij een gehandicapt kind krijgt dan een gezond kind?
Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Gourmetten of steengrillen?
pi_128623983
het kind afstaan is in principe anderen met het probleem opzadelen.

ik ben het met je eens dat dergelijke zwaar gehancipacten in leven houden niet natuurlijk is, maar ik dacht altijd dat ik met deze mening in de minderheid was :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_128624018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef gianni61 het volgende:
het kind afstaan is in principe anderen met het probleem opzadelen.

ik ben het met je eens dat dergelijke zwaar gehancipacten in leven houden niet natuurlijk is, maar ik dacht altijd dat ik met deze mening in de minderheid was :D
Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?
pi_128624027
Ik denk dat je anders er over denkt als je zelf kind krijgt? :o
Het is JOUW kind, en vooral voor moeders: gehandicapt of niet, ze hebben hun kind 9 maanden gedragen.
pi_128624033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

Niemand natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je je kind gewoon in de kliko moet kunnen gooien.
Daarom zeg ik ook afstaan en niet 'dumpen in het bos'
pi_128624081
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:48 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik denk dat je anders er over denkt als je zelf kind krijgt? :o
Het is JOUW kind, en vooral voor moeders: gehandicapt of niet, ze hebben hun kind 9 maanden gedragen.
Persoonlijk zou ik zo'n kind aborteren als het al tijdens de zwangerschap bekend was. En als het tijdens de geboorte gebeurde... tsja. Ik hoop dat ik dan rationeel genoeg kan denken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:49:08 #14
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128624085
Ja, afstaan afstaan. Denk je nu werkelijk dat er ergens op de wereld adoptieouders zijn die zeggen 'doe mij die kwijlende kasplant maar'?

:') Probeer er maar eens een afzetmarkt voor te vinden.
Gourmetten of steengrillen?
pi_128624094
Moeilijke vraag. Ik heb dit persoonlijk zelfs al met verstandelijk beperkten die in instellingen verblijven, die wellicht wel nog enig IQ en mogelijkheden hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf werkzaam in de zorg, als ik geld wil verdienen werk ik wel ergens anders.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
pi_128624134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:49 schreef Silenus het volgende:
Ja, afstaan afstaan. Denk je nu werkelijk dat er ergens op de wereld adoptieouders zijn die zeggen 'doe mij die kwijlende kasplant maar'?

:') Probeer er maar eens een afzetmarkt voor te vinden.
Dan blijft zo'n kind toch in een instelling, gefinancieerd door de staat? Ik bedoel, ze komen altijd wel ergens terecht.
pi_128624158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Die mensen krijgen er voor betaald. Jij zadelt een dokter toch ook niet met jouw ziekte op?
oke, afstaan aan een zorginstelling bedoel je dus?

die optie zou ik ook verkiezen al zou ik eerder willen zien dat het wettelijk mogelijk is ervoor te kiezen dit kind te laten inslapen als bij geboorte al vastgesteld wordt dat het zijn leven lang geen kwaliteit van leven zal hebben.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_128624187
Ze zijn wel bezig met euthanasie voor zwaar-gehandicapte baby's. Niet dat dat zomaar iets is, maar alles liever dan een kind zo te zien leven.. onmenselijk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:52:35 #19
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128624213
quote:
Bovendien vind ik (en dit zal ook weer allemaal mensen voor het hoofd stoten) dat het helemaal niet natuurlijk is om krampachtig zo zwaar gehandicapten in leven te houden.
Mee eens.
pi_128624232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

Niemand heeft het over in de kliko gooien.

Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
pi_128624277
quote:
Zeker mee eens, maar waar zouden jullie de grens dan leggen?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128624314
Euthanasie zou een goed idee zijn maar helaas kan daar misbruik van worden gemaakt.

Ik vind het trouwens ook in- en in slecht om een kindje als Juliana Wetmore te baren.

pi_128624351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.
pi_128624367
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik weet niet. Het is lastig. Het liefst zie ik alles wat zo'n laag IQ heeft dat het nooit ook maar een beetje voor zichzelf kan zorgen euthanasie ondergaan.
Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:57:19 #25
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128624389
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:54 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Goede vraag. Je zou in ieder geval al een soort test moeten samenstellen om objectief te kunnen bepalen of een kind dan wel of niet aan de 'eisen' voldoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')