Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:
[..]
Niemand heeft het over in de kliko gooien.
Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
Ja, maar dat komt ofwel door een geestesziekte (die genezen kan worden) of door een lichamelijke handicap. Zo'n handicap vind ik dan weer minder erg omdat zo iemand wel kan bijdragen (zie Stephen Hawking).quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen met een hoog IQ die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Ja, maar een dochter krijgen betekent niet dat ze je duizenden euro's gaat kosten, nooit voor zichzelf kan zorgen en eigenlijk alleen een last is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:59 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook liever een zoon dan een dochter maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig ben als ik een dochter krijg.
Tsja. dat zou ik ook afstaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef Lokasenna het volgende:
Geestesziekten kunnen blijvend zijn (bijvoorbeeld zwaar autisme).
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Tsja. dat zou ik ook afstaan.
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:06 schreef Silenus het volgende:
[..]Dat weet je toch niet bij de geboorte. Of ga je zo'n kind pas op z'n 10e afstaan?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
en hoe wilde je dat doen dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:07 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nuja, als mijn kind op zijn 8e opeens allemaal rare dingen gaat doen die ik niet aankan dan sta ik hem af.
Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.quote:
Je kan toch ten aller tijde een kind afstaan? Er is geen wet die je verplicht een kind te houden.quote:
Dat zeg je nu.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Kijk een die documentaire Jeroen. Jeroen. Ik zou het niet kunnen.
Zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen denk ik, als het eenmaal geboren zou zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Tsja. dat zou ik ook afstaan.
rationeel het beste is gewoon om niet mee te werken aan de wereld overbevolking en geen kinderen te krijgenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instellingquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Tsja. Als ik wegens de hormonen rare dingen ga denken dan hoop ik dat er iemand is die mij herinnert aan wat rationeel het beste is.
Een kind van 8 kan toch ook geadopteerd worden...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling
Hoezo aan zijn lot over laten? Hij zit juist in een instelling zodat iemand voor hem zorgt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is ook rationeel niet echt te rechtvaardigen een kind van 8 jaar dat niet normaal kan functioneren aan zijn lot over te laten in een instelling
Als ik een IQ van 20 zou hebben zou ik het niet eens doorhebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:13 schreef vaagjunior het volgende:
TS, hoe zou jij je voelen als je eigen ouders je "weggeven" omdat je niet goed gezond genoeg bent voor je oudersVolgens mij besef je dan niet wat het gevolg voor dat kind is, en voor je eigen leven. Zou jij je hele leven kunnen leven met de gedachten dat je je kind weg hebt gedaan, alleen omdat hij/zij gehandicapt of ziek was?
Ik denk dat jij voorlopig beter sowieso geen kinderen kunt krijgen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |