Daar komt het bottem-line toch gewoon op neer. Kindje wegdoen dan maar, omdat het niet perfect is...en opnieuw proberen?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:33 schreef Timabo het volgende:
[..]
Pff..Wat een ethisch correct antwoord. Daar geloof je toch zelf niet in?
Ja, als het kon, graag!quote:Op zondag 7 juli 2013 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar komt het bottem-line toch gewoon op neer. Kindje wegdoen dan maar, omdat het niet perfect is...en opnieuw proberen?
Dat is een kind toch ook?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Keith_Bakker het volgende:
Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf.
Mongolen kunnen een prima leven hebben in deze maatschappij en hebben in hun latere leven ook geen 300 operaties nodig. Kom op zeg. Zo'n leven gun je niemand. Dat kind niet, haar ouders niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Waarom? omdat jij het dan niet meer grappig vindt?
Ah dus het gaat wel om de kwaliteit van het leven van het kind, niet om de vraag of jij er nog om zou kunnen lachen?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:11 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Mongolen kunnen een prima leven hebben in deze maatschappij en hebben in hun latere leven ook geen 300 operaties nodig. Kom op zeg. Zo'n leven gun je niemand. Dat kind niet, haar ouders niet.
Ja precies. Al kan ik wel hard lachen om mongolenquote:Op maandag 8 juli 2013 12:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ah dus het gaat wel om de kwaliteit van het leven van het kind, niet om de vraag of jij er nog om zou kunnen lachen?
Precies, en dat mag wel eens gezegd worden. Dat politiek correcte gelul altijd over "dat je een kindje krijgt, en niet neemt". Tenzij iemand uit puur altruïsme kinderen baart is een kind altijd voor jezelf. Vandaar nogal hypocriet dat mensen die geen gehandicapte kinderen wensen worden uitgemaakt voor egoïst terwijl het hele concept van kinderen krijgen bol staat van egoïsme.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is een kind toch ook?![]()
Je neemt er eentje omdat jij (en je partner) er eentje (of meer) wil. Puur egoistische keuze.
Als je een kind niet voor jezelf neemt voor wie dan wel? Voor het kind?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Want bij opvoeden draait het allemaal om jezelf?
Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf. En als het niet goed genoeg is, ach daar zijn toch tehuizen voor, volgende keer beter.
Beter steriliseren zulke mensen zichzelf.
Nouja eerst maak je het besluit er eentje te nemen, dan maak je hem/haar, dan evt krijg je het ook en dan besluit je hem wel of niet te nemenquote:Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Mystikvm het volgende:
Precies, en dat mag wel eens gezegd worden. Dat politiek correcte gelul altijd over "dat je een kindje krijgt, en niet neemt". Tenzij iemand uit puur altruïsme kinderen baart is een kind altijd voor jezelf. Vandaar nogal hypocriet dat mensen die geen gehandicapte kinderen wensen worden uitgemaakt voor egoïst terwijl het hele concept van kinderen krijgen bol staat van egoïsme.
Ja, voor jezelf, om je genen door te geven. Ja, voor het kind, om het op te voeden en een prettig leven te geven.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:28 schreef Timabo het volgende:
[..]
Als je een kind niet voor jezelf neemt voor wie dan wel? Voor het kind?Beetje paradoxale redenering.
Nooit een band kunnen opbouwen: Zo fout van je.. Heb jij wel al contact gehad met mensen met een beperking vraag ik mij zo af als ik jouw reacties lees?? Ik heb al samengewerkt met mensen met een zeer zware beperking en je bouwt natuurlijk een band op, je leert die mensen kennen door geluiden die ze maken, op welke manier ze naar je kijken enzoverder. En die band kan zeer intens worden hoor, je voelt die mensen aan en leert ze begrijpenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat is anders. Die partner heb ik gekend toen hij nog normaal was. Ik weet dus dat dit niet is wie hij is. Een zwaar gehandicapt kind zal nooit een band kunnen opbouwen.
Het lijkt me prachtige gedachte om een kind op te voeden tot een goed en geslaagd mens. Maar dat betekent nog niet dat ik een kind wil. Dat kind neem je omdat je het erg graag wilt opvoeden. De wens komt uit jezelf, niet vanuit het ongeboren kind.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voor jezelf, om je genen door te geven. Ja, voor het kind, om het op te voeden en een prettig leven te geven.
Je kiest voor een verantwoordelijkheid. En ook als het kind normaal gezond is, is een kind opvoeden niet elke dag een feestje.
De ene persoon kan er wel een band mee opbouwen, de ander niet. Ik heb ook met deze mensen gewerkt, zij het op een werkplek waar ze dagbesteding deden, niet vanuit mijn eigen beroep. Ik heb gezien dat er collega's en begeleiders waren die zich erg hechtten aan deze mensen. Zelf konden ze mij gestolen worden, ik kon er helemaal niets mee.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:44 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Nooit een band kunnen opbouwen: Zo fout van je.. Heb jij wel al contact gehad met mensen met een beperking vraag ik mij zo af als ik jouw reacties lees?? Ik heb al samengewerkt met mensen met een zeer zware beperking en je bouwt natuurlijk een band op, je leert die mensen kennen door geluiden die ze maken, op welke manier ze naar je kijken enzoverder. En die band kan zeer intens worden hoor, je voelt die mensen aan en leert ze begrijpen
Ja, dat laatste is waar het doorgeven van de genen op neerkomt. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het lijkt me prachtige gedachte om een kind op te voeden tot een goed en geslaagd mens. Maar dat betekent nog niet dat ik een kind wil. Dat kind neem je omdat je het erg graag wilt opvoeden. De wens komt uit jezelf, niet vanuit het ongeboren kind.
Ik heb nog nooit van een moeder gehoord die haar kind voor de voeten heeft gegooid dat ze het baren, de moeilijkheden bij de opvoeding en alles wat er bij komt kijken alleen maar voor het kind heeft gedaan, en niet omdat het haar wens was.
Beetje semantische discussie denk ik, maar genen doorgeven lijkt me vrij laag op het lijstje staan van mensen die kinderen nemen. En ze zullen ook niet als eerste zeggen dat ze hun kind willen laten slagen. Ze zullen vaak beginnen over het compleet maken van hun leven.
Een egoïstischer reden lijkt me er niet te bestaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is waar het doorgeven van de genen op neerkomt. Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.
Ja als je jezelf op voorhand al afsluit, en het geen kans geeft om die band te laten groeien. Het ging er dus gewoon om dat iemand zei dat het NIET mogelijk was om een band op te bouwen met mensen met een handicap.. Klinkklare onzin dusquote:Op maandag 8 juli 2013 13:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De ene persoon kan er wel een band mee opbouwen, de ander niet. Ik heb ook met deze mensen gewerkt, zij het op een werkplek waar ze dagbesteding deden, niet vanuit mijn eigen beroep. Ik heb gezien dat er collega's en begeleiders waren die zich erg hechtten aan deze mensen. Zelf konden ze mij gestolen worden, ik kon er helemaal niets mee.
Mijn vriendin werkt wel in die sector en die voelt zich wel heel betrokken bij hun ontwikkeling en welzijn.
Het lijkt me dat mensen dit dus wel heel goed voor zichzelf kunnen bepalen of ze iets kunnen opbouwen met geestelijk gehandicapten.
Dat is inderdaad onzin, maar ik begrijp heel goed dat je er geen zin in hebt. Ik sluit me ook aan bij mensen die zeggen dat je dan maar niet aan kinderen moet beginnen als je dat risico niet wilt accepteren.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ja als je jezelf op voorhand al afsluit, en het geen kans geeft om die band te laten groeien. Het ging er dus gewoon om dat iemand zei dat het NIET mogelijk was om een band op te bouwen met mensen met een handicap.. Klinkklare onzin dus
Ok. Ik dacht ook niet dat ik beweerde dat het niet egoïstisch was.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een egoïstischer reden lijkt me er niet te bestaan.
Hmm ik haalde er wel zoiets uit, uit onderstaande. Of in ieder geval dat het een soort van half egoistisch is ofzo ..quote:Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ok. Ik dacht ook niet dat ik beweerde dat het niet egoïstisch was.
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Ja, voor jezelf, om je genen door te geven. Ja, voor het kind, om het op te voeden en een prettig leven te geven.
Dat klopt ja. De paradox ontstaat omdat zodra je het kind hebt gekregen, het niet meer slechts voor jezelf alleen is, voor de lol of wat dan ook, maar dat je vanaf dat moment ook de verantwoordelijkheid erover draagt en er dus bent vóór het kind, en niet alleen voor jezelf.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:28 schreef Timabo het volgende:
[..]
Als je een kind niet voor jezelf neemt voor wie dan wel? Voor het kind?Beetje paradoxale redenering.
Het is natuurlijk tweeledig. In het tweede deel zit de verantwoordelijkheid die je hebt voor dat kind dat je uit egoïstische redenen op de wereld zet.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm ik haalde er wel zoiets uit, uit onderstaande. Of in ieder geval dat het een soort van half egoistisch is ofzo ..
[..]
nja, toch zit dit wel heel diep hoor. het is iets wat ouders van een prematuurbaby (vooral de vaders) heel bekend klinkt. met een hele redelijke en rationele achtergrond: er kan zo vreselijk veel misgaan dat je je niet durft te hechten aan het kind. gelukkig worden tegenwoordig ook de vaders aangemoedigd om voor toch wel te buidelen met het prematuurkind. volgens iedereen die ik gesproken heb, is het oprecht 1 x buidelen/vasthouden/aanraken en dat gevoel zakt wegquote:Op maandag 8 juli 2013 13:54 schreef Gaelle het volgende:
[..]
Ja als je jezelf op voorhand al afsluit, en het geen kans geeft om die band te laten groeien. Het ging er dus gewoon om dat iemand zei dat het NIET mogelijk was om een band op te bouwen met mensen met een handicap.. Klinkklare onzin dus
Ja lekker, laat de staat maar betalen voor JOUW kind.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:50 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dan blijft zo'n kind toch in een instelling, gefinancieerd door de staat? Ik bedoel, ze komen altijd wel ergens terecht.
Maar dat kun je niet altijd weten. Je kunt best een gen voor een ernstige ziekte bij je dragen zonder het zelf te krijgen en er pas achterkomen dat je dat gen hebt als je kind die ziekte krijgt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind sowieso dat mensen met een grote kans op ernstige erfelijke ziektes geen kinderen mogen krijgen.
Ja, als je het wel weet moet je het niet doen.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:18 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar dat kun je niet altijd weten. Je kunt best een gen voor een ernstige ziekte bij je dragen zonder het zelf te krijgen en er pas achterkomen dat je dat gen hebt als je kind die ziekte krijgt.
En TS, begin alsjeblieft nooit aan kinderen.
Wat een rare opmerking.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ja, als je het wel weet moet je het niet doen.
Ik denk dat ik een betere moeder zou zijn dan een idealistische linkse SP stemmer met een voorliefde voor een Vrije School. Maar goed.
Nee hoor. Ik denk bij zoveel mensen "begin nooit aan kinderen". Ik ben als moeder vooral een realist. Geen zoetsappig slap gedoe in mijn opvoeding.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat ik een betere moeder zou zijn dan een idealistische linkse SP stemmer met een voorliefde voor een Vrije School. Maar goed.
Een kind verdient een moeder die hem of haar op de eerste plek zet. Als je echt zo denkt als uit dit topic blijkt, zul jij niet zo'n moeder zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ja, als je het wel weet moet je het niet doen.
Ach meid, ik heb je post historie gezien.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik denk bij zoveel mensen "begin nooit aan kinderen". Ik ben als moeder vooral een realist. Geen zoetsappig slap gedoe in mijn opvoeding.
Jij bent toch die schizo?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een kind verdient een moeder die hem of haar op de eerste plek zet. Als je echt zo denkt als uit dit topic blijkt, zul jij niet zo'n moeder zijn.
Ik neem geen kinderen omdat ik verschillende erfelijke aandoeningen heb. Volg alsjeblieft mijn voorbeeld.
Eerder een autist, denk ik.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik denk bij zoveel mensen "begin nooit aan kinderen". Ik ben als moeder vooral een realist. Geen zoetsappig slap gedoe in mijn opvoeding.
Ik heb geen schizofrenie.quote:
Postte jij niet in dat topic dan?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:24 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb geen schizofrenie.
En van wie ben jij een kloon?
Nee, ik ben er op getest als kind. Het zou wel wat verklaren maar de psychologen waren het erover eens dat ik geen autisme heb.quote:
Je bent behoorlijk zelfingenomen, op een misplaatste manier. Als wijsheid met de jaren komt dan mag je je kinderwens nog wel even uitstellen.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Moet je schizofrenie hebben om in dat topic te kunnen posten dan?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:24 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Postte jij niet in dat topic dan?
Hmm, je bent wel een beetje raar. Of je doet gewoon groot op internet omdat je in het echte leven bang bent.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nee, ik ben er op getest als kind. Het zou wel wat verklaren maar de psychologen waren het erover eens dat ik geen autisme heb.
Iedereen is weleens bang in het echte leven.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:26 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hmm, je bent wel een beetje raar. Of je doet gewoon groot op internet omdat je in het echte leven bang bent.
Ik ben geen kloon?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Moet je schizofrenie hebben om in dat topic te kunnen posten dan?
En nogmaals: van wie ben jij een kloon?
Ja, maar onzeker-bang, dat je het altijd bent. Niet echt voor je mening durft uit te komen, enzovoort.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:27 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Iedereen is weleens bang in het echte leven.
Hoe weet je dan dat ik in die reeks heb gepost? Het is al een tijdje geleden dat ik daar voor het laatst heb gepost.quote:
Ik heb je Post-geschiedenis bekeken.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat ik in die reeks heb gepost? Het is al een tijdje geleden dat ik daar voor het laatst heb gepost.
Ik ben weleens onzeker maar wel de eerste die haar mond opentrekt als iemand grof doet.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:28 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Ja, maar onzeker-bang, dat je het altijd bent. Niet echt voor je mening durft uit te komen, enzovoort.
Waarom?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb je Post-geschiedenis bekeken.
Dat doe ik bij iedereen. Zo leer ik de users kennen.quote:
Het staat niet bepaald op de eerste pagina.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Dat doe ik bij iedereen. Zo leer ik de users kennen.
Omdat ze altijd dit soort topics opent in de hoop dat "de marginalen bijten" en dan op de man gaat spelen. Paar dagen terug was dat FANNvanhetlaatsteuur, nu ben jij het. Bij van ging ze haar fotoboek bekijken en daar opmerkingen over maken, bij jou je postgeschiedenis.quote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 17:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het staat niet bepaald op de eerste pagina.
Het is maar waar je zin in hebt ...
Waarom boeit het jou zo?quote:Op maandag 8 juli 2013 17:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het staat niet bepaald op de eerste pagina.
Het is maar waar je zin in hebt ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |