abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:17:52 #126
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:15 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Jij mag ze ook wel allemaal adopteren hoor. Begin een heel elftal!
Je kunt ook niet echt inhoudelijk reageren, allemaal zo zwakjes :') . Met jouw instelling kun je beter zelf kasplantjes gaan adopteren. Het kan immers allemaal zomaar.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:20:18 #127
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128645564
Aan wie kan je zo'n kind afstaan dan :?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:21:15 #128
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645607
Net jeroen jeroen gekeken, aan alle mensen die dit topic volgen, zeer indrukwekkend.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261456
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:21:20 #129
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:20 schreef Keith_Bakker het volgende:
Aan wie kan je zo'n kind afstaan dan :?
Gooi je gewoon in een instelling, wordt toch gefinancieerd door de staat. ^O^

Wat een figuren lopen er toch ook rond af en toe. :')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:23:19 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128645677
Als je er voor kiest om zwanger te worden is er altijd een risico dat het kind iets mankeert, of dat nu iets kleins is zoals een hazelipje of ernstigs zoals bv zuurstofgebrek bij de geboorte met zwakzinnigheid als gevolg.
Hoe dan ook, het is en blijft je kind en een kind is er niet alleen voor je vermaak, het is geen puppie die je koopt en weer kan afstaan als het niet voldoet aan je verwachtingen.
En in mijn ervaring als moeder, je houdt hoe dan ook van je kind, dan zou tenminste wel zo moeten zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128645714
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:21 schreef Krullie. het volgende:
oh mensen die anders denken, eng.

Eerlijk vind ik het.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:24:53 #132
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:21 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Gooi je gewoon in een instelling, wordt toch gefinancieerd door de staat. ^O^

jij zou liever je eigen leven opofferen dan je gehandicapte kind naar een instelling brengen?

Zoiets is een sociaal vangnet godzijdank.
pi_128645782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

jij zou liever je eigen leven opofferen dan je gehandicapte kind naar een instelling brengen?

Echt hè, je leven opofferen voor een kind dat nooit een menswaardig bestaan zal hebben :')
pi_128645794
quote:

[..]

quote:

[..]

Krullie is zelf een mongool en is dankbaar dat haar ouders haar niet hebben afgestaan.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:26:29 #135
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128645825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:23 schreef snakelady het volgende:
Als je er voor kiest om zwanger te worden is er altijd een risico dat het kind iets mankeert, of dat nu iets kleins is zoals een hazelipje of ernstigs zoals bv zuurstofgebrek bij de geboorte met zwakzinnigheid als gevolg.
Hoe dan ook, het is en blijft je kind en een kind is er niet alleen voor je vermaak, het is geen puppie die je koopt en weer kan afstaan als het niet voldoet aan je verwachtingen.
En in mijn ervaring als moeder, je houdt hoe dan ook van je kind, dan zou tenminste wel zo moeten zijn.
er van houden is ook het probleem niet zo, het is vooral er de rest van je leven voor moeten zorgen wat me erg lijkt.
pi_128645918
Ik vind het moeilijk. Als je het van te voren weet zou ik het zeker laten aborteren.
Maar als het er eenmaal is, het is leven. En als dat leven gewoon goed is, ook al is het een laag iq, maar heeft het veel plezier dan vind ik niet dat je dat zomaar af mag staan.
Dat het leven meer en meer in onze maatschappij maakbaar wordt mag niet betekenen dat ons streven tot een betere maatschappij verlamd wordt.

En als je begint met een kind, moet je weten wat de mogelijke consequenties kunnen zijn.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:28:57 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128645925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dus ik moet mijzelf helemaal wegcijferen?
Ja, als jij kinderen wil moet je jezelf wegcijferen en gaat je kind voor ales, dat wil niet zeggen dat je geen leven meer hebt, maar als je twee keuzes hebt waarvan eentje beter is voor je kind ga je daar voor.
Dat is ook zo met gezonde kinderen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:29:31 #138
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645944
quote:

[..]

Ik zou een zwaar gehandicapt kind niet eens willen laten leven, dus ik kies dan voor euthanasie als dat kan. Heb ik allemaal al uitgelegd. Het gaat mij erom dat zij zegt dat ze na jaren, als ze erachter komt dat een kind beperkt is en zij er niet voor kan zorgen/het kind onhandelbaar is, ze het kind maar afstaat. En dat het dan wel allemaal geregeld wordt. Zij maakt de keuze om een kind te krijgen.
pi_128645955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dan is het de moeite waard, kinderen die later zelf wat op kunnen bouwen en over het algemeen hoef je ook niet je hele leven jezelf weg te cijferen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:30:02 #140
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128645963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:24 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

oh mensen die anders denken, eng.

Eerlijk vind ik het.
Neuh, ik heb allemaal uitgelegd waarom ik haar reactie gek vind. Bovendien ook erg rare houding.
pi_128645966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, als jij kinderen wil moet je jezelf wegcijferen en gaat je kind voor ales, dat wil niet zeggen dat je geen leven meer hebt, maar als je twee keuzes hebt waarvan eentje beter is voor je kind ga je daar voor.
Dat moet ik niet. Jij vindt dat ik dat moet.
pi_128646015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Als je vadertje en moedertje wil spelen, of volwassen wilt zijn ja dat zou dat wel moeten.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 00:34:37 #143
236264 crew  capricia
pi_128646166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:28 schreef Deckard het volgende:
Ik vind het moeilijk. Als je het van te voren weet zou ik het zeker laten aborteren.
Maar als het er eenmaal is, het is leven. En als dat leven gewoon goed is, ook al is het een laag iq, maar heeft het veel plezier dan vind ik niet dat je dat zomaar af mag staan.
Dat het leven meer en meer in onze maatschappij maakbaar wordt mag niet betekenen dat ons streven tot een betere maatschappij verlamd wordt.

En als je begint met een kind, moet je weten wat de mogelijke consequenties kunnen zijn.
Dit dus.
En als je de consequenties niet wilt aanvaarden, neem dan geen kind.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:34:46 #144
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646175
maar interresant topic verder.
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:29 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Ik zou een zwaar gehandicapt kind niet eens willen laten leven, dus ik kies dan voor euthanasie als dat kan. Heb ik allemaal al uitgelegd. Het gaat mij erom dat zij zegt dat ze na jaren, als ze erachter komt dat een kind beperkt is en zij er niet voor kan zorgen/het kind onhandelbaar is, ze het kind maar afstaat. En dat het dan wel allemaal geregeld wordt. Zij maakt de keuze om een kind te krijgen.
ik denk dat de meeste mensen dat niet willen, maar niet echt een keuze hebben of er pas na de geboorte achterkomen. Neem mijn advies, en kijk die docu eerst maar eens. Wat zou jij doen als het jouw kind was?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:38:14 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:30 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar als je een gelukkig en geestelijk gezond kind wil hebben is dat wel het verstandigste.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:38:43 #146
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

ik denk dat de meeste mensen dat niet willen, maar niet echt een keuze hebben of er pas na de geboorte achterkomen. Neem mijn advies, en kijk die docu eerst maar eens. Wat zou jij doen als het jouw kind was?
Misschien dat je ooit euthanasie krijgt voor baby's waarvan het zeker is dat het nooit beter wordt en het kind zwaar gehandicapt wordt? Ja, heb ik al gekeken, zoals ik een eerdere reactie zei. Ik heb ook in een eerdere reactie gezegd wat ik zal doen. Ik vind het maar simpel gelul, 'als mijn kind zwaar gehandicapt is of zwaar beperkt en ik er niet voor kan zorgen, sta ik het af en mogen andere mensen ervoor zorgen en voor de kosten opdraaien (ook nog)'. Ieder zo z'n keuze, mijn keuze is 't dan simpelweg niet. Je hebt namelijk altijd het risico dat het fout loopt en daar moet je ook aan denken, vind ik.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:40:35 #147
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646438
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit dus.
En als je de consequenties niet wilt aanvaarden, neem dan geen kind.
In Nederland zou ik een gehandicapt kind eventueel in een opvang plaatsen een gewone consequentie vinden. Wij hoeven er juist niet zo veel rekening mee te houden dat we er de rest van ons leven aan vast zitten. En met die optie ben ik verdomde blij.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:41:47 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Mijn nichtje is met zuurstofgebrek geboren, hierdoor was ze meervoudig gehandicapt en kon eigenlijk alleen maar lachen of huilen, helaas was het meestal huilen.
Maar ze wilde haar laten sterven en haalde haar van het zuurstof af, "helaas" bleek ze dus sterk genoeg te zijn en bleef leven.
Dan heb je dus geen keuze, je kind leeft en je moet er voor gaan zorgen ( of afstaan ).
Ze is uiteindelijk 28 jaar geworden en heeft haar laatste jaren alleen in het weekend thuis door gebracht.
Het is enorm heftig en we waren eigenlijk opgelucht dat ze stierf, omdat ze zo geen leven had.
Maar euthaniseren is dus niet iets wat ze zomaar doen, zeker niet zoveel jaar geleden.

Aan de andere kant, een neefje van me ( andere kant van de familie) is ook gehandicapt geboren, ze zeiden dat ze hem beter in een instelling konden stoppen, hij zou nooit iets kunnen.
Hij woont nu op zijn eigen, heeft werk, heeft een rijbewijs en zelfs een vriendin.
Hij heeft ook een achterstand maar is zeker wel nuttig voor de maatschappij en dat omdat zijn ouders hem nooit hebben opgegeven en altijd bleven geloven dat hij wel potentie had, zijn jongere broer is piloot in de burgerluchtvaart, maar hun ouders zijn op beide even trots.
pi_128646606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn nichtje is met zuurstofgebrek geboren, hierdoor was ze meervoudig gehandicapt en kon eigenlijk alleen maar lachen of huilen, helaas was het meestal huilen.
Maar ze wilde haar laten sterven en haalde haar van het zuurstof af, "helaas" bleek ze dus sterk genoeg te zijn en bleef leven.
Dan heb je dus geen keuze, je kind leeft en je moet er voor gaan zorgen ( of afstaan ).
Ze is uiteindelijk 28 jaar geworden en heeft haar laatste jaren alleen in het weekend thuis door gebracht.
Het is enorm heftig en we waren eigenlijk opgelucht dat ze stierf, omdat ze zo geen leven had.
Maar euthaniseren is dus niet iets wat ze zomaar doen, zeker niet zoveel jaar geleden.

Aan de andere kant, een neefje van me ( andere kant van de familie) is ook gehandicapt geboren, ze zeiden dat ze hem beter in een instelling konden stoppen, hinj zou nooit iets kunnen.
Hij woont nu op zijn eigen, heeft werk, heeft een rijbewijs en zelfs een vriendin.
Hij heeft ook een achterstand maar is zeker wel nuttig voor de maatschappij.
Begeleid?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:44:37 #150
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:41 schreef snakelady het volgende:
Ik hoop echt dat het wel gaat veranderen, dat is uiteindelijk beter, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')