Dat heeft oa met hechting te maken. Hoe jonger het kind, hoe makkelijker het gehecht raakt aan de ouders (ligt ook aan de ouders natuurlijk). Een kind dat onveilig gehecht is heeft veel meer risico op problemen later in de opvoeding.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar WAAROM mag je niet op latere leeftijd je kind afstaan? Ik hoor zo vaak verhalen van mensen die beter af zijn zonder kind.
Van Dalequote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
Ze zijn wel bezig met euthanasie voor zwaar-gehandicapte baby's. Niet dat dat zomaar iets is, maar alles liever dan een kind zo te zien leven.. onmenselijk.
Wat denk je klein over jezelf. Als ouder kun je meer dan je denkt. Is het niet meer een kwestie van niet wíllen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef meowingtons het volgende:
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.
Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Het belang van het kind zelf en de zorglast die je uitbesteedt, denk ik. Het is nu eenmaal geen konijn dat genoeg heeft aan een hok en een bakje eten en je zo naar het asiel kunt brengen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar WAAROM mag je niet op latere leeftijd je kind afstaan? Ik hoor zo vaak verhalen van mensen die beter af zijn zonder kind.
Dat zijn de enige 2 opties? Bizar.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:45 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet? Liever een kind dat ergens anders verzorgd wordt dan een ouder die het kind mishandelt uit wrok.
Ik bedoelde over, niet van. Verhalen genoeg: de zaak Savannah was er één van.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:38 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het belang van het kind zelf en de zorglast die je uitbesteedt, denk ik. Het is nu eenmaal geen konijn dat genoeg heeft aan een hok en een bakje eten en je zo naar het asiel kunt brengen.
Bijzonder dat je zo vaak verhalen hoort van mensen die beter af zijn zonder kind. Kun je daar meer over vertellen? Ik hoor ze namelijk nooit.
Mja, dat ik het niet wil komt omdat ik totaal niet met gehandicapten om kan gaan. Ik kan me daar in geen enkele manier omheenzetten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wat denk je klein over jezelf. Als ouder kun je meer dan je denkt. Is het niet meer een kwestie van niet wíllen?
Ik vraag me trouwens af of degenen hier die hun kind zouden willen afstaan, daar ook nog zo over denken als ze hun kind 9 maanden hebben gedragen en voor het eerst in de ogen kijken van dat prachtige wezen dat zo totaal afhankelijk van hen is. Het is namelijk niet een kind, maar je eigen kind. En ja, dat maakt uit.
quote:Op zondag 7 juli 2013 17:25 schreef Cue_ het volgende:
Weet niet of het al geopperd is.. maar misschien dit topic in OUD starten?
Risico van het vak. Als je alleen speelt om je eigen gemoedstoestand moet je niet meedoen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, heel makkelijk... heel makkelijk... D'r glippen er ondertussen nog redelijk wat tussendoor, vergis je niet. Zo'n test geeft een redelijk nauwkeurige indicatie, maar ondertussen komen er nog redelijk wat zwaar geestelijke "ongewenst" tijdens een zwangerschap.
Toch vind ik het een gevaarlijke wet. Stel, jij bent een enorme lamlul die nooit een kind wou maar wiens vrouw toch perse zwanger werd. Jij blijft bij haar, maar zij krijgt een ongeluk en overlijdt. Nu zit jij aan dat kind vast waar je gewoon niet voor wil zorgen. Wat moet je dan?quote:Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Onama het volgende:
Onderhoudsplicht is er precies voor deze reden. Kinderen komen helaas niet met garantie en dat weet je verdomd goed als je er eentje wil krijgen.
Het is ook maar goed ook dat je niet zomaar je kind kan afstaan als je vindt dat het jouw leven te veel beïnvloedt. Want waar leg je de grens, wanneer is een kind gehandicapt genoeg om "het af te staan"? Genoeg ouders met gezonde kinderen die er niet mee om kunnen gaan omdat ze het kind gewoon slecht opvoeden en dan raar staan te kijken als het kind lastig doet.
Gelukkig is abortus legaal in Nederland en krijg je de kans om het weg te laten halen mocht er van te voren blijken dat het gehandicapt wordt. Alles wat er daarna kan gebeuren hoort nou eenmaal bij de risico's van een kind krijgen. Als je die risico's niet wil nemen dan moet je geen kinderen nemen, doe je dat dan wel dan ben je behoorlijk verkeerd bezig.
Waarom blijf je bij iemand terwijl jijzelf totaal geen kinderwens hebt en de ander wel? Uit wanhoop?quote:Op zondag 7 juli 2013 19:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Toch vind ik het een gevaarlijke wet. Stel, jij bent een enorme lamlul die nooit een kind wou maar wiens vrouw toch perse zwanger werd. Jij blijft bij haar, maar zij krijgt een ongeluk en overlijdt. Nu zit jij aan dat kind vast waar je gewoon niet voor wil zorgen. Wat moet je dan?
Vind je dat raarquote:Op zondag 7 juli 2013 00:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind het gewoon raar dat als je geen kind meer wil, je deze niet kan afstaan. Zo worden ouders wanhopig en gaan het kind mishandelen.
Je had moeten nadenken voordat je eraan begon. Eigenlijk zoals je bij alles doet.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Toch vind ik het een gevaarlijke wet. Stel, jij bent een enorme lamlul die nooit een kind wou maar wiens vrouw toch perse zwanger werd. Jij blijft bij haar, maar zij krijgt een ongeluk en overlijdt. Nu zit jij aan dat kind vast waar je gewoon niet voor wil zorgen. Wat moet je dan?
Zeg maar een postnatale abortus. Ik zie er wel wat in.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als je dat kind verantwoordelijk houdt is er sowieso iets goed mis in je bovenkamer.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:43 schreef Timabo het volgende:
Stel, je hebt een gehandicapt kind dat veel zorg nodig heeft. Je besluit het te houden en met veel bloed, zweet en tranen voedt je het op. Je leven zoals je het vroeger voor je zag is niet zo gelopen zoals je wilde. Carrière maken, reizen of je met je passie bezigen zat er niet in omdat er gewoon geen tijd en geld voor was.
Ik denk dat ik dit toch zeker het kind zal kwalijk nemen terwijl deze er niks aan kan doen. Is het dan niet hypocriet om er voor te blijven zorgen 'omdat dat hoort' terwijl je hem verantwoordelijk houdt voor jouw niet geleefde leven?
Wat?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik vind het gewoon raar dat als je geen kind meer wil, je deze niet kan afstaan. Zo worden ouders wanhopig en gaan het kind mishandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |