Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:38 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Misschien dat je ooit euthanasie krijgt voor baby's waarvan het zeker is dat het nooit beter wordt en het kind zwaar gehandicapt wordt? Ja, heb ik al gekeken, zoals ik een eerdere reactie zei. Ik heb ook in een eerdere reactie gezegd wat ik zal doen. Ik vind het maar simpel gelul, 'als mijn kind zwaar gehandicapt is of zwaar beperkt en ik er niet voor kan zorgen, sta ik het af en mogen andere mensen ervoor zorgen en voor de kosten opdraaien (ook nog)'. Ieder zo z'n keuze, mijn keuze is 't dan simpelweg niet. Je hebt namelijk altijd het risico dat het fout loopt en daar moet je ook aan denken, vind ik.
Hoe kan jij dit voor mij beweren?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Je hebt geen idee hoe zwaar het zou zijn. En ik ook niet.
Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.quote:
Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.
Hij is ook gitarist in een bandje, heeft een goed sociaal leven.
In een aantal gevallen wel ja, ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, wie weet laat je je kind euthaniseren en vinden ze 5 jaar later een medicijn uit waarmee het toch een normaal leven kan hebben.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het wel gaat veranderen, dat is uiteindelijk beter, denk ik.
Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.
Je hebt geen idee hoe zwaar het zou zijn. En ik ook niet.
liever een gezond kind hebben is niet gelijk aan je gehandicapte kind liever niet hebben he...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:
[..]
Niemand heeft het over in de kliko gooien.
Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
Nee, dat is hij ook echt niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.
Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?
Tsja, dat weet ik niet. Ik denk dat je die afweging pas kunt maken als de situatie daar is. Het zal niet altijd haalbaar zijn om het kind thuis te blijven verzorgen en in dat geval is het een zegen dat er gezinsvervangende tehuizen zijn. Maar die zijn er in mijn ogen niet om kinderen te dumpen omdat ze niet voldoen aan je wensen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Correct.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:56 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Dus omdat ik geen gehandicapt kind heb, weet ik niet hoe zwaar het kan zijn?
Dus alleen als ouder-zijnde kan je ervaring hebben met een zwaargehandicapt kind in huis die niets kan? Oké.quote:
Appels en peren. Dit is een hypothese van een geheel ander kaliber.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:
[..]
Appels en peren. Dit is een hypothese van een geheel ander kaliber.
Zou jij een gehandicapt kind willen?
Maar dat is niet de vraag die ik stel..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?
De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:02 schreef Timabo het volgende:
[..]
Maar dat is niet de vraag die ik stel..
Zelf een kind verzorgen MET hulp (betaald door de staat) is allicht goedkoper dan het 'weg doen' in een tehuis, toch? Ik ga er dus vanuit dat er wel hulp is, betaald door de staat, om het kind zo lang mogelijk thuis te kunnen laten blijven.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.
Niemand "wil" een gehandicapt kind. Maar als je een kind wilt, zit er altijd een kans in dat het wel gehandicapt is. Dat weet je toch, als je aan kinderen begint?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:
[..]
Appels en peren. Dit is een hypothese van een geheel ander kaliber.
Zou jij een gehandicapt kind willen?
Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'
'zou je een kind met een allergie willen'
'zou je een kind die bang is voor spinnen willen'
Het is je taak als ouder om het kind te verzorgen, met welk mankement dan ook.
Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
Zoals ik al aangaf, geen enkele ouder wil een kind met gebreken en daarmee bedoel ik dus niet alleen geestelijk gehandicapt mee. En natuurlijk is hun kind de beste in alles.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:
[..]
Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:11 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.
Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:15 schreef Timabo het volgende:
[..]
[..]
Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.
Und more.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
[..]
Krullie is zelf een mongool en is dankbaar dat haar ouders haar niet hebben afgestaan.
Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:17 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:
[..]
Und more.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.
Hoezo mag dat niet? Liever een kind dat ergens anders verzorgd wordt dan een ouder die het kind mishandelt uit wrok.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik lees trouwens dat je een kind niet op latere leeftijd af kan staan voor adoptie. Als je op latere leeftijd van je mind af wil, gaat die naar pleegzorg. Ik weet alleen niet hoe dat zit met kosten voor verzorging. Zo ver heb ik niet gekeken...
Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef meowingtons het volgende:
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.
Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Echt hè, je leven opofferen voor een kind dat nooit een menswaardig bestaan zal hebben
Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat kloptquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:11 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.
Nee in het algemeen. Je kan de verantwoordelijkheid niet aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:53 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat klopt
Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee in het algemeen. Je kan de verantwoordelijkheid niet aan.
Waarin?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Timabo het volgende:
[..]
Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?
Nouja, heel makkelijk... heel makkelijk... D'r glippen er ondertussen nog redelijk wat tussendoor, vergis je niet. Zo'n test geeft een redelijk nauwkeurige indicatie, maar ondertussen komen er nog redelijk wat zwaar geestelijke "ongewenst" tijdens een zwangerschap.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:58 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.
Pussy 4 life ben je dan
Laat het dan aborteren. Je kunt dit overigens tegenwoordig heel makkelijk vooraf laten checken (trisomie-risico-analyse).
Een kind mag bij adoptie maximaal 6 jaar oud zijn volgens de Nederlandse regelgeving. Tenzij het gaat om een een sibling adoptie van een broertje of zusje dat wel jonger dan 6 is, maar dan gaat het vaak over interlandelijke adoptie.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord over dat afstaan.
Oké, fijn dat je me zo goed kentquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nee in het algemeen. Je kan de verantwoordelijkheid niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |