abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128646627
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:47:05 #152
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646730
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:38 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Misschien dat je ooit euthanasie krijgt voor baby's waarvan het zeker is dat het nooit beter wordt en het kind zwaar gehandicapt wordt? Ja, heb ik al gekeken, zoals ik een eerdere reactie zei. Ik heb ook in een eerdere reactie gezegd wat ik zal doen. Ik vind het maar simpel gelul, 'als mijn kind zwaar gehandicapt is of zwaar beperkt en ik er niet voor kan zorgen, sta ik het af en mogen andere mensen ervoor zorgen en voor de kosten opdraaien (ook nog)'. Ieder zo z'n keuze, mijn keuze is 't dan simpelweg niet. Je hebt namelijk altijd het risico dat het fout loopt en daar moet je ook aan denken, vind ik.
Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.

Je hebt geen idee hoe zwaar het zou zijn. En ik ook niet.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:47:52 #153
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128646768
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoe kan jij dit voor mij beweren?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:48:02 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646776
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Begeleid?
Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.
Hij is ook gitarist in een bandje, heeft een goed sociaal leven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128646792
Soms heb je ook van die ouders die hun kind houden, maar het niet aankunnen dat het gewoon compleet debiel is. Dan laten ze zich in met kwakzalvers die hen het tegendeel willen "bewijzen".
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:49:12 #156
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646819
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Hoe kan jij dit voor mij beweren?
Heb je een gehandicapt kind?
pi_128646821
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, zijn moeder gaat wel iedere dag even bij hem langs maar ondanks zijn lage IQ is het niet echt een domme jongen als in dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, terwijl ze dat wel bij zijn geboorte hadden voorspeld.
Hij is ook gitarist in een bandje, heeft een goed sociaal leven.
Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:49:21 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646829
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat het wel gaat veranderen, dat is uiteindelijk beter, denk ik.
In een aantal gevallen wel ja, ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, wie weet laat je je kind euthaniseren en vinden ze 5 jaar later een medicijn uit waarmee het toch een normaal leven kan hebben.
Dus naar mijn mening wel alleen als er echt geen kans meer is op een "normaal' leven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 00:50:35 #159
236264 crew  capricia
pi_128646881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:47 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk om te zeggen dat je wel even voor je gehandicapte kind gaat zorgen, maar als die 24 uur begeleiding nodig heeft en dure medicijnen die de verzekering niet betaald. Hoe kom je aan geld? Toeslagen e.d. zeker...betaald door... de staat.

Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128646891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef Timabo het volgende:

[..]

Niemand heeft het over in de kliko gooien.

Je zegt zelf al dat wanneer je de keuze hebt je liever voor een gezond kind kiest. Daaruit maak ik op dat je een gehandicapt kind liever niet hebt. Lieg je dan niet tegen jezelf als je zegt het te willen houden?
liever een gezond kind hebben is niet gelijk aan je gehandicapte kind liever niet hebben he...

Ik heb bv ook liever een Aston Martin, maar ben heel blij met m'n Astra...(bij wijze van spreken)
compact en kleverig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:51:15 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128646912
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:49 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hmm, nou dat is alleen maar mooi. Maar zo'n kind lijkt mij ook echt niet de grootste ramp.
Nee, dat is hij ook echt niet.
Maar dat wil ik dus zeggen, de doktoren zeiden dat hij nooit normaal zou kunnen fuctioneren toen hij een paar maanden oud was.
Zijn ouders hebben hem altijd behandeld als een normaal kind, hij is ook naar een normale school geweest, in een instelling zouden ze hem al hebben opgegeven en dus nooit die moeite in hem hebben gestoken, met waarschijnlijk het gevolg dat hij nooit uit een instelling zou zijn gekomen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:52:18 #162
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128646942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Ik zou mijn kind nooit afstaan, nooit. Als het beter voor het kind is om ergens anders te wonen dan zou ik dat - met pijn in mijn hart - accepteren. Maar het "wegdoen"? In en in triest.
Als je niet bereid bent om offers te brengen, begin dan maar gewoon niet aan een gezin.
Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
pi_128646947
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:44 schreef Cantare het volgende:
Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:54:22 #164
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647019
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook verzorging/begeleiding aan huis kunt krijgen?
En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.
pi_128647091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Tsja, dat weet ik niet. Ik denk dat je die afweging pas kunt maken als de situatie daar is. Het zal niet altijd haalbaar zijn om het kind thuis te blijven verzorgen en in dat geval is het een zegen dat er gezinsvervangende tehuizen zijn. Maar die zijn er in mijn ogen niet om kinderen te dumpen omdat ze niet voldoen aan je wensen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:56:50 #166
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647115
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:49 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Heb je een gehandicapt kind?
Dus omdat ik geen gehandicapt kind heb, weet ik niet hoe zwaar het kan zijn?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:57:27 #167
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:56 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Dus omdat ik geen gehandicapt kind heb, weet ik niet hoe zwaar het kan zijn?
Correct.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:59:20 #168
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647192
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:57 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Correct.
Dus alleen als ouder-zijnde kan je ervaring hebben met een zwaargehandicapt kind in huis die niets kan? Oké.
pi_128647206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar dat zijn toch de egoïsten die dit doen. Van dat soort mensen dat ineens ook kinderen willen omdat de vrienden ook zo'n speledingetje hebben. En dan er ineens achterkomen dat naast zo'n hypotheek dit veel zwaardere gevolgen heeft.
Appels en peren. Dit is een hypothese van een geheel ander kaliber.

Zou jij een gehandicapt kind willen?
pi_128647250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:

[..]

Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:01:24 #171
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128647255
Het is zo makkelijk om te zeggen dat je je gehandicapte kind in een tehuis stopt, of juist houdt. Maar kom maar eens voor die keuze te staan. Ik breng mijn mening hier ook heel eenzijdig, maar ik weet dat ik onder die omstandigheden ook anders erover kan denken.

Het is heel simpel, of de mensen hun kind liever zelf willen houden of in een tehuis willen hebben is compleet aan hun. Ga ik me niet mee bemoeien en is hun keuze. Heb ik in beide gevallen ook alle respect voor.

Maar ik zou momenteel voor optie B kiezen.

Weltrusten.
pi_128647278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee, de vraag moet zijn 'zou jij een kind willen'?
Maar dat is niet de vraag die ik stel..
pi_128647340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:02 schreef Timabo het volgende:

[..]

Maar dat is niet de vraag die ik stel..
De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'
'zou je een kind met een allergie willen'
'zou je een kind die bang is voor spinnen willen'

Het is je taak als ouder om het kind te verzorgen, met welk mankement dan ook.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 01:04:18 #174
236264 crew  capricia
pi_128647345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

En wie betaald dat? Het punt was dat "iemand anders er voor op zou moeten draaien dat jij een gehandicapt kind in een tehuis stopt". Maar dat gebeurd zowiezo wel, want het kind zal wrs nooit werken of echt actief wat aan de staat toevoegen, dus zal de belastingbetaler er voor opdraaien. Daarvoor hebben we zulke systemen in de eerste plaats, zodat individuele mensen de klap beter kunnen opvangen. Want zonder geld van de staat red je het niet met een gehandicapt kind die constant zorg nodig heeft.
Zelf een kind verzorgen MET hulp (betaald door de staat) is allicht goedkoper dan het 'weg doen' in een tehuis, toch? Ik ga er dus vanuit dat er wel hulp is, betaald door de staat, om het kind zo lang mogelijk thuis te kunnen laten blijven.
De keus is niet zo zwart-wit dat het alleen maar is: wegdoen, of ouders zonder ondersteuning draaien er 24/7 voor op.
Er is ook nog een middenweg. Gelukkig.
En het krijgen en verzorgen van een kind, kun je niet enkel afmeten aan wat de persoon financieel toevoegt aan de staat. Dat zou bizar zijn. En totalitair.
Jij leeft ook niet voor de staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 01:06:17 #175
236264 crew  capricia
pi_128647389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef Timabo het volgende:

[..]

Niemand "wil" een gehandicapt kind. Maar als je een kind wilt, zit er altijd een kans in dat het wel gehandicapt is. Dat weet je toch, als je aan kinderen begint?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128647461
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

De vraag die jij stelt is 'zou je een kind met zwart haar willen'
'zou je een kind met een allergie willen'
'zou je een kind die bang is voor spinnen willen'

Het is je taak als ouder om het kind te verzorgen, met welk mankement dan ook.
Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:11:58 #177
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om je gal te spuwen op mensen die durven te doen wat de meeste mensen het liefst zouden willen.
Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.
pi_128647514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef Timabo het volgende:

[..]

Zo lastig is mijn vraag niet. Ik snap dat het een moreel verwerpelijke vraag is maar ik denk dat in bijna alle gevallen het antwoord nee zou zijn. Waarmee je aangeeft het eigenlijk niet te willen. Ben je een slecht mens als je gehoor geeft aan jezelf of als je hier juist tegenin gaat en jezelf dus voor de gek houdt?

Zoals ik al aangaf, geen enkele ouder wil een kind met gebreken en daarmee bedoel ik dus niet alleen geestelijk gehandicapt mee. En natuurlijk is hun kind de beste in alles.
pi_128647573
Overigens hebben kinderen met down vaak ook allerlei lichamelijke problemen en zijn ze echt niet allemaal zo leuk of grappig of relatief slim, dat weet je simpelweg niet als je erachter komt dat ie down heeft.
Ook begrijp ik werkelijk waar niet waarom TS denkt dat 'Juliana' meer lijdt dan een kind dat op z'n achtste volledig verlamd raakt door t een of ander en kan ik me totáál niet voorstellen dat je een kind op die leeftijd 'weg doet'. Ik moet ook zeggen dat ik het idee heb dat ze vnl bedoelt dat ze het in een zorginstelling zou stoppen en minder dat ze t echt zou afstaan, aangezien ze wel zegt dat ze langs zou gaan...
Maar goed, betalen wil ze ook niet en dan zal dat afstaan wel moeten, weet niet eens of dat mogelijk is eigenlijk. Zomaar.
compact en kleverig.
pi_128647593
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:11 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Huh? Gal spuwen? Doet ze helemaal niet, ze geeft enkel haar mening. Is er maar één die dat echt doet en dat is TS met haar vreemde opmerkingen als 'user die is gehandicapt en blabla'.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:17:10 #181
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:15 schreef Timabo het volgende:

[..]

[..]

Laten we het erop houden dat het niet heel vriendelijk was.
Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

[..]

Krullie is zelf een mongool en is dankbaar dat haar ouders haar niet hebben afgestaan.
Und more. :P
pi_128647644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:17 schreef Krullie. het volgende:

[..]

Vind het wel oké. Hij vindt het egoisten, dat kan. Ik vind dit echt gal spuwen en niet echt bevorderlijk/relevant voor een topic:

[..]

Und more. :P
Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:21:41 #183
406247 Krullie.
Sarcaste.
pi_128647739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je bent best wel een mongool Krullie. Ik zou je hoogstpersoonlijk afstaan.
_O- :P
pi_128647792
Ik lees trouwens dat je een kind niet op latere leeftijd af kan staan voor adoptie. Als je op latere leeftijd van je mind af wil, gaat die naar pleegzorg. Ik weet alleen niet hoe dat zit met kosten voor verzorging. Zo ver heb ik niet gekeken...
compact en kleverig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 01:34:53 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128648097
Kom op zeg, TS vindt wat ze vindt uit egoïsme, niet uit mededogen voor het kind. Dat is toch overduidelijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128649062
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.

Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Jaaa, dansen! dansen!
pi_128649122
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik lees trouwens dat je een kind niet op latere leeftijd af kan staan voor adoptie. Als je op latere leeftijd van je mind af wil, gaat die naar pleegzorg. Ik weet alleen niet hoe dat zit met kosten voor verzorging. Zo ver heb ik niet gekeken...
Hoezo mag dat niet? Liever een kind dat ergens anders verzorgd wordt dan een ouder die het kind mishandelt uit wrok.
pi_128649137
Ik kan die informatie trouwens niet vinden, "kind op latere leeftijd afstaan" googlen levert niks op.
pi_128651183
Stel, je hebt een gehandicapt kind dat veel zorg nodig heeft. Je besluit het te houden en met veel bloed, zweet en tranen voedt je het op. Je leven zoals je het vroeger voor je zag is niet zo gelopen zoals je wilde. Carrière maken, reizen of je met je passie bezigen zat er niet in omdat er gewoon geen tijd en geld voor was.

Ik denk dat ik dit toch zeker het kind zal kwalijk nemen terwijl deze er niks aan kan doen. Is het dan niet hypocriet om er voor te blijven zorgen 'omdat dat hoort' terwijl je hem verantwoordelijk houdt voor jouw niet geleefde leven?
pi_128651698
Ik ben het grotendeels met TS eens. Maar als je alleen maar geslaagde kinderen wenst, begin dan gewoon nooit aan kinderen.

Overigens ben ik van mening dat het zwaar ageren tegen mensen die vinden dat zwaar gehandicapte kinderen misschien beter niet kunnen leven voornamelijk sociaal wenselijk gedrag is. Zelfde geldt voor het niet verlaten van je partner. Er is in mijn ogen niks mis met een goede kwaliteit van leven willen en dat je je daar niet bewust in wilt laten beperken.

Maar nogmaals, begin dan niet aan kinderen.
pi_128652420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef meowingtons het volgende:
Als ik een kind zou krijgen met Down of een ernstige misvorming denk ik niet dat ik daar mee om kan gaan. Ik zou dat persoonlijk niet aankunnen een een kutouder worden. Ik zou het liefst zo'n kind niet ter wereld zien komen, maar dat besluit zal niet bij mij liggen en wie weet wil mijn partner dat wel helemaal niet weten.

Ben wel bang dat als mijn partner dan wel met het kind verder wil, dat het vrij snel tot een breuk met mij zal komen. Ik kan het simpelweg niet aan
Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:58:44 #192
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128653287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Echt hè, je leven opofferen voor een kind dat nooit een menswaardig bestaan zal hebben :')
Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.

Pussy 4 life ben je dan

Laat het dan aborteren. Je kunt dit overigens tegenwoordig heel makkelijk vooraf laten checken (trisomie-risico-analyse).
pi_128654739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:11 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je bent dus niet geschikt voor het ouderschap.
Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat klopt
Jaaa, dansen! dansen!
pi_128655025
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:53 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet geschikt voor het ouderschap van een zwaar gehandicapt kind, dat klopt
Nee in het algemeen. Je kan de verantwoordelijkheid niet aan.
pi_128655209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?
pi_128656691
Ik wacht nog steeds op antwoord over dat afstaan.
pi_128656757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Timabo het volgende:

[..]

Waarom ben jij er zo zeker van dat jij dit wel aan kan?
Waarin?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:25:36 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128656802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:58 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Dan moet je gvd geen kind maken. Je bent echt een mongool an sich als je je bloedeigen kind afstaat 'omdat je het niet trekt anders'.

Pussy 4 life ben je dan

Laat het dan aborteren. Je kunt dit overigens tegenwoordig heel makkelijk vooraf laten checken (trisomie-risico-analyse).
Nouja, heel makkelijk... heel makkelijk... D'r glippen er ondertussen nog redelijk wat tussendoor, vergis je niet. Zo'n test geeft een redelijk nauwkeurige indicatie, maar ondertussen komen er nog redelijk wat zwaar geestelijke "ongewenst" tijdens een zwangerschap.
Dit, dus.
pi_128656893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord over dat afstaan.
Een kind mag bij adoptie maximaal 6 jaar oud zijn volgens de Nederlandse regelgeving. Tenzij het gaat om een een sibling adoptie van een broertje of zusje dat wel jonger dan 6 is, maar dan gaat het vaak over interlandelijke adoptie.

Adoptie binnen Nederland zelf komt bijna niet voor, omdat hier dan de voorkeur uit gaat naar langdurige pleegzorg. In NL wordt de biologische band tussen ouder en kind erg belangrijk gevonden in het beleid omtrent adoptie/pleegzorg. Dus een kind gaat dan de pleegzorg in, mochten de biologische ouders het kind dan ooit terug willen kan het.

Het ligt allemaal wat genuanceerder, maar dit is even wat ik zo weet uit boeken ed zonder bronnen direct te gebruiken ;)
pi_128656935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oké, fijn dat je me zo goed kent
Jaaa, dansen! dansen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')