done dealquote:Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen-joden zijn kut' en 'Obama moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' NIET ALS BRON GEBRUIKEN VOOR JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonne je dan bant, neemt zienderogen toe
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modpieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uhum, dit dus.
Donequote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef remlof het volgende:
Ik realiseer me nu pas dat de TT van dit topic refereert aan een persoon over wiens graf ik graag zou urineren. Voel je vrij om 'm aan te passen.
U vraagt, wij draaien.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:44 schreef remlof het volgende:
Mijn dank is groot, al heb ik weinig met columbidae.
Wieberen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt timmmmm kennelijk niet gehoord dat het speelkwartier voorbij is.
TT aangepast... ben benieuwd hoe het dit keer met het topic afloopt...quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:20 schreef Dagonet het volgende:
Misleidende TT:
NWS / Artis hoeft niets te doen tegen gebrul bronstige zeeleeuw
wat klopt er precies niet?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:03 schreef gelly het volgende:
Zowel de titel als de inhoud hebben weinig met de waarheid uit te staan
NWS / Overvallen juwelier kan fluiten naar zijn juwelen.
fixedquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
NWS / Vierjarige brengt geladen pistool mee naar kleuterklas
Mijn topic was eerder dan die van tong:
NWS / Kleuter brengt geladen pistool mee naar school
was al fixedquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:18 schreef Disana het volgende:
NWS / Extreem-rechtse terreurdaad in Frankrijk
NWS / Jongen in Frankrijk overleden na een rel met skinheads
Dezelfde jongen?
Je hebt er 1 begraven want het was idd wat overdreven.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:06 schreef sp3c het volgende:
ik heb er 1 weer opgegraven want dit is idd wat overdreven
ik heb gewoon geen vrienden en ik praat tegen mezelf dus een lijk opgraven voor een goed gesprek is helemaal niet zo vergezocht als je denktquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, je vouwt er vliegtuigjes van. Maak dat de kat wijs, viespeuk.
Mijn hart breektquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb gewoon geen vrienden en ik praat tegen mezelf dus een lijk opgraven voor een goed gesprek is helemaal niet zo vergezocht als je denkt
ik nog nooit een Groningse, das een beetje vergelijkbaarquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar moet ik over nadenken. Ik heb nog nooit een lijkenpikker gedate.
Is al weer open.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Spekkie, ik las elders dat die kerel uit Vianen is gevonden. Met dat topic was destijds zo veel gedoe dat het op slot ging.
Maar het is nu wel jammer dat we het laatste nieuws een beetje missen.
Weer open? De gemoederen zijn inmiddels wel bedaard misschien.
quote:Op zondag 9 juni 2013 11:32 schreef hexje het volgende:
[..]
Is al weer open.
NWS / Patrick Diks #5 - Gevonden?
quote:Op zondag 9 juni 2013 20:53 schreef sp3c het volgende:
er zit nogal een verschil tussen kritisch posten over iemand en 'bah ik wil dat hij dood gaat en heel veel pijn heeft want ik ben een kutkleuter en ik kan niet normaal praten over dingen'
quote:
Was al aangepast zag ikquote:Op maandag 10 juni 2013 00:20 schreef Arcee het volgende:
NWS / Nelson Mandela opnieuw in ziekenhuis
Suggestieve TT.
Een TT als bijvoorbeeld 'Mandela opnieuw in ziekenhuis: toestand ernstig' doet meer recht aan de situatie, denk ik.
Donequote:Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
NWS / Examens gelekt: Inspectie onderzoekt fraude
Is het mogelijk om de topictitel aan te passen aan de actualiteit? Bijvoorbeeld zoiets als:
Examens gelekt, inspectie onderzoekt fraude
Ik zie dat het goed is.quote:
Tiger bloodquote:
Fixed.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef Disana het volgende:
NWS / Taliban onthoofd twee jongens van 10 en 16 jaar
NWS / Taliban onthoofden twee kinderen als waarschuwing
Geen grap.
Vaak zeggen mensen dat enkel als er verwarring kan zijn of iets een grap is of niet, maar onthoofding van kinderen lijkt me dat niet.quote:
Meestal maak ik een grapje als ik een dubbeltopic meld. Hierbij vond ik dat niet gepast.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vaak zeggen mensen dat enkel als er verwarring kan zijn of iets een grap is of niet, maar onthoofding van kinderen lijkt me dat niet.
Ah zo.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Meestal maak ik een grapje als ik een dubbeltopic meld. Hierbij vond ik dat niet gepast.
De scheiding van Van der Vaart kwam ook in het nosjournaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:29 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
NWS / Balotelli en Fanny gaan trouwen
Kan dit ook weg uit NWS? Een voetballer die gaat trouwen... - kan VBL of desnoods in SHO.
Dat werkt alleen als het al een reeks is en dat was hier niet het geval.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:06 schreef zarGon het volgende:
Users kunnen ook koppelen, maar alleen bij het openen van het topic. Eenmaal geopend kunnen alleen moderators (en hoger) koppelen. Je hebt alleen de topicID van het vorige deel nodig; zie het 'open een topic'-scherm.
Ah, okay! Duidelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als het al een reeks is en dat was hier niet het geval.
Users kunnen geen reeks aanmaken:
[ afbeelding ]
Pssst heren... die latere dubbelaar is nog steeds openquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:12 schreef Disana het volgende:
NWS / Examens gelekt: Inspectie onderzoekt fraude #2
NWS / Examens gelekt: Inspectie onderzoekt fraude
Het houdt niet op.
POL / [POLbabbel #4232] Kastelein Muttiequote:[..]
Zigeuners zijn dan ook net eksters, als het maar glimt roven ze het mee.
Nee, we modden niet in POL, meld het daar maar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:53 schreef De_Guidance het volgende:
Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zigeuners zijn dan ook net eksters, als het maar glimt roven ze het mee.
POL / [POLbabbel #4232] Kastelein Muttie
Kunnen jullie jullie mod even tot de orde roepen? Bij voorbaat dank.
Jij bent NWS mod, ik spreek je collega's aan op je gedrag.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, we modden niet in POL, meld het daar maar.
Nou en? Niks mee uit te staan, meld kritiek op posts maar in POL of zet een TR daar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij bent NWS mod, ik spreek je collega's aan op je gedrag.
IRL bukt hij ook wel hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoop eigenlijk dat VS en D_G ooit nog eens vriendjes worden
quote:
Inderdaad, mods moeten het goede voorbeeld geven en geen racistische uitlatingen doen. Dat is mijn feedback.quote:Maargoed, over op FB.
Mooi, bedankt hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, mods moeten het goede voorbeeld geven en geen racistische uitlatingen doen. Dat is mijn feedback.
Hmm, ik hoop dat hij weet hoe het werkt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:30 schreef sp3c het volgende:
forum@fok.nl maar volgens mij moet hij dat zelf doen als hij het er niet mee eens is
wat ik me niet kan voorstellen ...
Je hebt je antwoorden volgens mij destijds al via DM/PM gehad en schijnbaar ook een ban gehad. Uitleg daarover kun je krijgen bij een FA, niet bij ons. Bans mogen niet besproken worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
Op 31 mei reageerde ik op een dingetje van DS4 en Paddy in fb post 223
Feedbacktopic is voor het bespreken van moderatiebeleid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hebt je antwoorden volgens mij destijds al via DM/PM gehad en schijnbaar ook een ban gehad. Uitleg daarover kun je krijgen bij een FA, niet bij ons. Bans mogen niet besproken worden.
De vraag heeft te maken met een ban. Bans bespreken doen we niet en kan leiden tot een nieuwe ban. Als je dus antwoorden wilt, graag een FA mailen of aanspreken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Feedbacktopic is voor het bespreken van moderatiebeleid.
En daar gaan mijn vragen ook over.
Maar ... de censuur is weer bezig geweest.
Wat is er nou weer verkeerd aan mijn posting 86 ?
Goed lezen....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De vraag heeft te maken met een ban. Bans bespreken doen we niet en kan leiden tot een nieuwe ban. Als je dus antwoorden wilt, graag een FA mailen of aanspreken.
quote:Of het is moderatiebeleid geworden? :
Islamietenhaat "moet kunnen" . Dat benoemen is nu taboe?
Nogmaals goed lezen:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Goed lezen....
Jij begint over een ban. Ik niet.
Mijn vragen gaan over het moderatiebeleid.
svp .... posting 86 herstellen... stop eens met onwelgevaligge meningen en vragen onderdrukken
quote wegggecensureerde posting 86
[..]
Ik heb liever geen doodsverwensingen.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Lol.
Ik hoop wel dat jij vandaag sterft.
Elk leven is namelijk hetzelfde waard, niets.
Een verkrachter hoort niet gedood te worden.
Wel typisch hoor, dit soort dingen roepen, hoor je elke dag in NL.
Ook mensen die doodslag hebben gepleegd moeten ook opgehangen worden toch? toch?
Soldaten die mensen neerknallen is natuurlijk dan weer geen probleem.
Ten eerste, een link ipv enkel een vermelding zou fijn zijn, aangezien dat verwacht wordt van veel publiceerders dat het traceerbaar is naar het daadwerkelijke artikel.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:11 schreef Enchanter het volgende:
Frutsel sluit m'n topic omdat er geen bronvermelding bij staat (staat er gewoon bij) en zij schijnt het generaliserend te vinden dat er veel moslims wonen in Amsterdam.
Van mij mag je 'm dicht laten hoor , triest vind ik het wel.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:59 schreef kurk_droog het volgende:
Sluiten die school!!
En hebben we die treinverbinding naar Polen nog liggen?![]()
Misschien verkeerd overgekomen ( mja iedereen moet natuurlijk meteen weer aan WWII denken of van het ergste uitgaanquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:07 schreef gelly het volgende:
Vragen jullie je niet af waarom figuren uberhaupt denken dit soort opmerkingen te kunnen maken ?
[..]
Ja en schijnbaar wist je dus dat dat topic er was en als je er misschien ook in gelezen had dan had je gezien dat het incident daar ook al besproken werd. Kon dus prima daar, hoeft echt geen eigen topic.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:38 schreef Shreyas het volgende:
Naar het schijnt was er al een topic en daarom is deze gesloten:
http://forum.fok.nl/topic/1986030
Waar is dat topic dan dat specifiek refereert naar deze gebeurtenis? Of moet dit ook in het centrale topic?
Laat voortaan de opmerking "typisch Marokkanen" maar gewoon weg. Heeft geen meerwaarde.quote:Bovendien snap ik niet was er mis is met de OP. Ik quote een nieuwsbericht, geef de bron erbij en vervolgens mijn mening. Volgens mij is dat een stuk beter dan enkel een nieuwsbericht posten zonder bron en zonder commentaar, wat ik regelmatig zie gebeuren.
Kijk dat mijn commentaar/mening je niet aan staat snap ik, maar ik geloof niet dat er een forum bestaat waarbij elke user dezelfde mening heeft als de moderators/andere users. In dat geval zou er weinig te discussiëren zijn.
Het heeft niks te maken met mijn mening, maar met het feit dat iemand bij herhaling onjuistheden over mij verkondigt. Dank voor het weghalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:34 schreef sp3c het volgende:
done
maar het mag er wat jouw 'mening' betreft ook wel weer wat minder dik bovenop wmb
lolquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:12 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat die gequote post nou zo vreemd was, maar goed.
Als je wilt, dan rijd ik je helemaal naar Auschwitz op mijn kosten. Heb volgende week toch vrij. Heb je geen treinverbinding voor nodig. Onderweg zullen we het hebben over je frustratie/agressie jegens een bepaalde groep. Kijken of je dan nog zo'n grote jongen bent als je tegenover mij zit. Zou het zo doen. Om het geld zit ik toch niet echt verlegen, maar wel om het feit dat mensen gewoon maar dit soort opmerkingen, zoals het pareltje van jou, gewoon denken te kunnen maken. Probeer je maar niet in alle bochten te wringen om het goed te praten. Het ligt er te dik boven op.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Misschien verkeerd overgekomen ( mja iedereen moet natuurlijk meteen weer aan WWII denken of van het ergste uitgaan) . Ik doelde op deze tijd waarin hier veel Polen werken wat echt harde gasten en beren zijn. Die lui even onderbrengen bij dat soort gasten leert ze het wel af.
Dank U. Flow3r:quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef Flow3r het volgende:
Wie wel? En hoe kan ik een verzoek indienen ?Of mag ik dat niet doen?
nopequote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:07 schreef gelly het volgende:
Vragen jullie je niet af waarom figuren uberhaupt denken dit soort opmerkingen te kunnen maken ?
[..]
Oh ik heb niks gedaan hoor , alleen gevraagd of je weer terug mocht en hoe lang zo'n ban zou gaan durenquote:
ijslandse vulkaan verwijderd! dank je!quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:02 schreef El_Matador het volgende:
Geachte mods, na een TopicReport van die IJslandse vulkaan (Eywatdanookfjokull) graag verwijdering gevraagd van een hoop offtopic geleuter van een nieuwe user vsdr:
NWS / Demonstraties in Brazillië
Bij voorbaat muito obrigado!
Het was een post over onderwijs op bijzondere grondslag en hoe het kwam dat de kwaliteit daarvan beter stond aangeschreven. Daar reageerde ik op, maar goed, hier zal iets anders spelen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
er stond iets in de trend van Marokkanen zijn geboren om de boel te belazeren ofzo
als je dat gewoon normaal vind dan raad ik je stormfront aan
Klopt, klopt. Het ging om een betoog van een hoogleraar wat betreft de moleculaire cel BH3H en dat de kwaliteit van die cel door de eeuwen heen behoorlijk is gedaald.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het was een post over onderwijs op bijzondere grondslag en hoe het kwam dat de kwaliteit daarvan beter stond aangeschreven. Daar reageerde ik op, maar goed, hier zal iets anders spelen.
Toch bedankt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:12 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Oh ik heb niks gedaan hoor , alleen gevraagd of je weer terug mocht en hoe lang zo'n ban zou gaan duren![]()
Maar welkom terug
nee er speelt niets andersquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het was een post over onderwijs op bijzondere grondslag en hoe het kwam dat de kwaliteit daarvan beter stond aangeschreven. Daar reageerde ik op, maar goed, hier zal iets anders spelen.
waar heb jij het nu weer over?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Het ging om een betoog van een hoogleraar wat betreft de moleculaire cel BH3H en dat de kwaliteit van die cel door de eeuwen heen behoorlijk is gedaald.
Ik reageerde op zijn post. Nou ja, post. Wat hij post is eigenlijk niet meer dan het vuil onder mijn schoenen.quote:
reageer anders maar gewoon niet want wat je zei klopt gewoon nietquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik reageerde op zijn post. Nou ja, post. Wat hij post is eigenlijk niet meer dan het vuil onder mijn schoenen.
We moeten wel consequent zijn. Wie stront verspreidt, krijgt stront terug.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
reageer anders maar gewoon niet want wat je zei klopt gewoon niet
feedback is er niet voor dit soort onzin
ja en als je in mijn feedback topic blijft schijten ga ik het weghalen en een ban voor je aanvragenquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We moeten wel consequent zijn. Wie stront verspreidt, krijgt stront terug.
Ik reageer wanneer ik dat nodig acht. Ban of geen ban.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en als je in mijn feedback topic blijft schijten ga ik het weghalen en een ban voor je aanvragen
Denken dat die ban mij wat kan schelen. Doe je best en vraag het aan. Ik zal er niet minder om slapen.quote:
Ik ben duidelijk aangeslagen op iets anders, kan me dat niet heugen verder.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er speelt niets anders
de post begon met 'marokkanen zijn geboren om te bedriegen' of iets in die trent, ik heb hem niet voor me liggen
mag niet van fok!, vinden wij wel iets vreemds, dus halen we het weg, reacties erop gaan ook weg want anders wordt zo'n topic onleesbaar
je bent nergens op aangeslagenquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk aangeslagen op iets anders, kan me dat niet heugen verder.
Met aanslaan bedoel ik iets anders: geactiveerd worden; zoals een waakhond kan aanslaan/ aangeslagen kan worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent nergens op aangeslagen
pleun zei iets wat niet kon, dat heb ik weggehaald en de daaropvolgende posts verwijderd
meer is er niet gebeurt
Zou het punt niet moeten zijn dat dat soort posts en users gewoon ongewenst zijn ongeacht wat de wet erover zegt ? Of dat je het zelf niet vindt kunnen ?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:43 schreef sp3c het volgende:
ik snap hem niet
je bent iig niet genote ofzo, nix aan de hand voor jou maar dat soort opmerkingen (van pleun dus) kunnen echt niet, krijgt fok! grote problemen mee als we dat laten staan
ik zei toch al dat ik het zelf niet normaal vindquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Zou het punt niet moeten zijn dat dat soort posts en users gewoon ongewenst zijn ongeacht wat de wet erover zegt ? Of dat je het zelf niet vindt kunnen ?
Ik wil niks horen, ik zou graag zien dat de NWS moderatie zelf wat actiever aan de slag gaat. Want NWS staat vol met dat soort uitspraken en ook dit was gewoon blijven staan als ik het niet gemeld had.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zei toch al dat ik het zelf niet normaal vind
wat wil je horen?
weet je wel over welke post het gaat??quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik wil niks horen, ik zou graag zien dat de NWS moderatie zelf wat actiever aan de slag gaat. Want NWS staat vol met dat soort uitspraken en ook dit was gewoon blijven staan als ik het niet gemeld had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |