Typischquote:Een vierjarig jongetje heeft in de Amerikaanse staat Maine een geladen pistool mee naar de kleuterklas genomen. Het wapen zou beveiligd zijn geweest, maar bevatte toch een kogel. Dat schrijft de 'Kennebec Journal'. Het voorval deed zich voor op 23 april. De 31-jarige vader wordt nu voor grote nalatigheid aangeklaagd.
Lees verder op....http://www.hln.be/hln/nl/(...)1647318/2013/06/06/V
(anders krijgt Danny weer melding van auteursrechtbreuk)
15.000 zijn zelfmoorden (de helft van 30.000)quote:Elk jaar doden vuurwapens in de VS bijna 30.000 mensen. De helft daarvan zijn zelfmoorden, een derde zijn moorden. Meer dan duizend doden vallen er door nalatigheid bij gebruik van het wapen
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 01:54 schreef PKRChamp het volgende:
Ik hoop dat de Amerikaanse bevolking hun recht op wapenbezit niet opgeven, dat zou eeuwig zonde zijn.
noodweer, jachtongevallen en dergelijke, lijkt mequote:Op vrijdag 7 juni 2013 01:53 schreef vosss het volgende:
[..]
15.000 zijn zelfmoorden (de helft van 30.000)
10.000 zijn moorden (1/3 van 30.000)
Meer dan duizend door nalatigheid bij gebruik.
Hoe komen de overige "minder dan 4000" dan precies om het leven?
Meer vragen dan antwoorden weer dit.
Die hebben toch allemaal een schuilkelder voor noodweer met die houten huisjes?!?!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
noodweer, jachtongevallen en dergelijke, lijkt me
er zijn er ook die denken dat het ophoudt als je ernaar schietquote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hebben toch allemaal een schuilkelder voor noodweer met die houten huisjes?!?!
Jamaar hoe vallen er dan dooien? Iedereen zit in die kelder en 1 iemand schiet op het noodweer?!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
er zijn er ook die denken dat het ophoudt als je ernaar schiet
en dan wordt het noodweer boos en gaat ie mensen dodenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar hoe vallen er dan dooien? Iedereen zit in die kelder en 1 iemand schiet op het noodweer?!
Daar zou ik me ook maar helmaal niet druk om maken, de eerste de beste president die dit erdoor probeert te drukken zal vakkundig worden uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 01:54 schreef PKRChamp het volgende:
Best bizar hoeveel media aandacht wapenbezit ineens krijgt. Ze zijn echt van plan om de Amerikanen te ontwapenen, de media maakt het wel erg duidelijk zo.
Ik hoop dat de Amerikaanse bevolking hun recht op wapenbezit niet opgeven, dat zou eeuwig zonde zijn.
De president heeft geen macht. Het is de corporate lobby. Die gooien hem zo weg of stellen hem aan als een schaakpion.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zou ik me ook maar helmaal niet druk om maken, de eerste de beste president die dit erdoor probeert te drukken zal vakkundig worden uitgeschakeld.
waarom?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 01:54 schreef PKRChamp het volgende:
Stel je voor dat de grote boze terroristen morgen nog beslag leggen op mcdonalds en walmart. Dan krijg je geen winkelwagen vol vreten meer voor een lachertje!quote:
De media aandacht is er ook niet om druk te zetten op de president. De aandacht is er omdat de bevolking het graag wil lezen, omdat de bevolking er nu genoeg van begint te krijgen hoeveel schade vuurwapens nu eigenlijk toebrengen. Helemaal aangezien de NRA erg machtig is maar niet luistert naar de leden maar naar de fabrikanten, ook daar begint men schoon genoeg van te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 02:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zou ik me ook maar helmaal niet druk om maken, de eerste de beste president die dit erdoor probeert te drukken zal vakkundig worden uitgeschakeld.
quote:On average, guns kill or wound 276 people every day in America. Of those, 75 adults and nine children will die. In the U.S., there are over 100,000 injuries related to gun violence each year. Incredibly, more children die or are injured by guns each year in the United States than in all 26 industrialized nations combined.
quote:According to the National Center for Disease Control, the cost of firearm fatalities is the highest of any injury-related death. The average cost of a gunshot-related death is $33,000, while gun-related injuries total over $300,000 for each occurrence.
bronquote:And yet, the health care costs are not the only cost indicator that gun violence should cause us to be mindful of. Gun violence costs about 2.4 billion dollars annually to the criminal justice system in America, which is almost equal to all other crimes put together. Each homicide results in approximately $244,000 of incarceration expenses in the United States.
244 000 dollar om iemand levenslang op te sluiten vind ik toch goedkoop. Jij niet?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De media aandacht is er ook niet om druk te zetten op de president. De aandacht is er omdat de bevolking het graag wil lezen, omdat de bevolking er nu genoeg van begint te krijgen hoeveel schade vuurwapens nu eigenlijk toebrengen. Helemaal aangezien de NRA erg machtig is maar niet luistert naar de leden maar naar de fabrikanten, ook daar begint men schoon genoeg van te krijgen.
[..]
[..]
[..]
bron
Alleen is dat niet levenslang natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:07 schreef ijszeevaarder het volgende:
[..]
244 000 dollar om iemand levenslang op te sluiten vind ik toch goedkoop. Jij niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |