Bron: http://112meldingen.nl/me(...)6-06-13&attr=M091AA3quote:20:42:18 06-06-13 Melding : PATRICK DIKS AANGETROFFEN IN LEK, POL GAAT NIET UIT VAN MISDRIJF ZATERDAG SECTIE
Regio : 09 : [UTR] Utrecht
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0736090 : Persinformatie Politie Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/(...)is-patrick-diks.htmlquote:VIANEN - Na vier maanden zoeken is de vermiste Patrick Diks eindelijk terecht. De politie bevestigt dat het stoffelijk overschot van de 44-jarige Vleutenaar donderdag in de Lek bij Achthoven, tegenover Jaarsveld, werd aangetroffen.
De politie gaat er niet van uit dat Diks door een misdrijf om het leven kwam. Zaterdag zal er sectie op zijn lichaam worden verricht in de hoop de doodsoorzaak te vinden.
Diks was vermist sinds hij begin februari zijn woning verliet zonder daarbij zijn portemonnee of mobiele telefoon mee te nemen. Ook liet hij geen afscheidsbrief achter.
De politie pakte flink uit in de zoektocht naar de vermiste Diks. Zo werd recreatieplas De Put in Vianen meerdere keren uitgekamd met de hulp van onderwatercamera's en sonar. Dat leverde niks op. Ook de aandacht die Tros Vermist aan de zaak gaf, zorgde niet voor een doorbraak.
Volgens de familie van de ondernemer had hij geen psychische of financiële problemen.
Het stoffelijk overschot droeg geen smartphone bij zicht. Anno 2013 komt dat niet voor, het moest hem dus wel zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:12 schreef Ireth het volgende:
Ik zal het domme blontje wel wezen, maar hoe weten ze nu zo zeker dat het hem is? Bij Ruben en Julian konden ze dat na 2 weken in het water gelegen te hebben pas zeker weten na dna/gebits onderzoek. Patrick is langer vermist, die ligt ook al langer in het water ga ik vanuit? Hoe weten ze dit dan zo zeker?
Aan het gebit gok ik.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:12 schreef Ireth het volgende:
Ik zal het domme blontje wel wezen, maar hoe weten ze nu zo zeker dat het hem is? Bij Ruben en Julian konden ze dat na 2 weken in het water gelegen te hebben pas zeker weten na dna/gebits onderzoek. Patrick is langer vermist, die ligt ook al langer in het water ga ik vanuit? Hoe weten ze dit dan zo zeker?
Je had het vanaf vrijwel het begin bij het rechte eind. Bizar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:52 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Ja die ja, Meneer Verschoor.
Dat blijft ook een raadsel idd. Wat ging hij om 21 uur doen??
De Lek blijft maar in mijn hoofd spoken ....
Ze hebben nog geen sectie gedaanquote:
Blijkbaar, en misschien dat ze meer aanknopingspunten hebben als kleding, ringen en misschien gewoon op basis van herkenning. Geen idee, ik zit niet bij de politie. Gelukkig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:44 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen sectie gedaanKunnen ze daar zo snel achter komen dmv het gebit ??
Hoe lang heeft ie er nu ingelegen dan? Ik kan het me niet voorstellen dat je zo'n volgelopen aangevreten lijk naar boven vist en denkt "He! Kijk! Dat is Patrick Diks!"quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:58 schreef Poen het volgende:
Ben blij dat er aan alle spookverhalen,die ik steeds bestreden heb, een eind is gekomen. Hij is voorzichtig uit het water gehaald maar was wel herkenbaar. Daar wil ik het verder bij laten. Ik hoop op respect voor de familie.
Ruben en Julian lagen 2 weken en moesten geidentificeerd worden op gebit/dna omdat het via uiterlijk niet meer mogelijk was... je kan mij niet wijsmaken dit Patrick nog herkenbaar was als zijnde Patrick..quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:15 schreef Poen het volgende:
Vanaf 9 februari en het is vrij koud geweest de afgelopen tijd. Het is niet dat een gezicht onherkenbaar is/wordt. Ik heb zelf ooit een lichaam uit het water gehaald wat er 8 a 10 weken in het water lag. Het lichaam is opgezwollen en in het lichaam,de organen, gaan gisten. Maar ook bij deze man was het gezicht nog in tact.
Pfffff ik las het net en kwam niet als een schok idd. Wat een opluchting (en verdriet) voor zijn gezin en familie, die nu eindelijk uit die onzekerheid zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je had het vanaf vrijwel het begin bij het rechte eind. Bizar.
Dat lag héél anders daar moesten ook nog sporen veilig gesteld worden. Maar dan geloof je me niet ook goed. Je kunt ook dingen zoeken die er niet zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ruben en Julian lagen 2 weken en moesten geidentificeerd worden op gebit/dna omdat het via uiterlijk niet meer mogelijk was... je kan mij niet wijsmaken dit Patrick nog herkenbaar was als zijnde Patrick..
Ik heb het niet over sporen? Er wordt nu gezegd "Het is Patrick Diks!" er werd toen gezegd "Ze zijn het maar DNA en gebitsonderzoek moet dat nog de 100% garantie geven"quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:26 schreef Poen het volgende:
[..]
Dat lag héél anders daar moesten ook nog sporen veilig gesteld worden. Maar dan geloof je me niet ook goed. Je kunt ook dingen zoeken die er niet zijn.
Het belangrijkste is dat hij gevonden en terecht is. Zodat de familie de onzekerheid af kan sluiten,afscheid kunnen nemen en het een plekje kunnen geven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb het niet over sporen? Er wordt nu gezegd "Het is Patrick Diks!" er werd toen gezegd "Ze zijn het maar DNA en gebitsonderzoek moet dat nog de 100% garantie geven"
Patrick lag 4 maanden in het water, Ruben en Julian 2 weken.. En ik zoek niet, heb ik ook niet gedaan met Ruben en Julian. Ik vraag me alleen af hoe ze NU (een paar uur na de vondst) al zo zeker kunnen zijn dat het Patrick is.
Dit vraag ik me ook af hoor! Niet hoe ze er uit zien maar meer waar het verschil vandaan komt..quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb het niet over sporen? Er wordt nu gezegd "Het is Patrick Diks!" er werd toen gezegd "Ze zijn het maar DNA en gebitsonderzoek moet dat nog de 100% garantie geven"
Patrick lag 4 maanden in het water, Ruben en Julian 2 weken.. En ik zoek niet, heb ik ook niet gedaan met Ruben en Julian. Ik vraag me alleen af hoe ze NU (een paar uur na de vondst) al zo zeker kunnen zijn dat het Patrick is.
Dank voor de heldere uitleg!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:53 schreef BigTrouble het volgende:
Wellicht had hij een portemonnee bij zich en zoals al eerder aangegeven droeg hij wellicht een trouwring.
In deze situatie gaat het om een lichaam dat in stromend water ,nog rond de 10 graden, zal hebben gelegen. Als het lichaam op een schaduwrijke plaats gelegen heeft vertraagt dat ook. Zeker wanneer het lichaam niet beschadigd is is het lichaam van alleen binnenuit aan het ontbinden is.
Terwijl de 2 broertjes samen in een nauwe ruimte, met vrijwel stilstaand water gelegen hebben. De watertemperatuur zal daar iets hoger zijn. Daarnaast leeft daar ongedierte dat het lichaam van buiten aantast. Ontbinding wordt dan van buitenaf ook versneld. Waarbij de ontbinding van beide lichamen aan elkaar wordt blootgesteld en ook van invloed kan zijn.
Daarnaast vermoed ik dat ook de hoeveelheid spier en vetweefsel van invloed zal zijn geweest.
Heel veel verschillen, maar maar 1 echte overeenkomst en dat is water.
De Body Farm (bekendste in Knoxville U.S.A.) onderzoekt verschillen van ontbinding onder allerlei omstandigheden. Er zijn genoeg boeken over geschreven mocht iemand zich er meer in willen verdiepen.
Kijk hier kan ik wat mee, die verschillen tussen water had ik me niet bedacht. Water = water dacht ikquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:53 schreef BigTrouble het volgende:
Wellicht had hij een portemonnee bij zich en zoals al eerder aangegeven droeg hij wellicht een trouwring.
In deze situatie gaat het om een lichaam dat in stromend water ,nog rond de 10 graden, zal hebben gelegen. Als het lichaam op een schaduwrijke plaats gelegen heeft vertraagt dat ook. Zeker wanneer het lichaam niet beschadigd is is het lichaam van alleen binnenuit aan het ontbinden is.
Terwijl de 2 broertjes samen in een nauwe ruimte, met vrijwel stilstaand water gelegen hebben. De watertemperatuur zal daar iets hoger zijn. Daarnaast leeft daar ongedierte dat het lichaam van buiten aantast. Ontbinding wordt dan van buitenaf ook versneld. Waarbij de ontbinding van beide lichamen aan elkaar wordt blootgesteld en ook van invloed kan zijn.
Daarnaast vermoed ik dat ook de hoeveelheid spier en vetweefsel van invloed zal zijn geweest.
Heel veel verschillen, maar maar 1 echte overeenkomst en dat is water.
De Body Farm (bekendste in Knoxville U.S.A.) onderzoekt verschillen van ontbinding onder allerlei omstandigheden. Er zijn genoeg boeken over geschreven mocht iemand zich er meer in willen verdiepen.
Heb je voor niks met de hond gewandeld bij -10quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Dus toch meegesleurd waarschijnlijk. Fijn dat er nu duidelijkheid is maar het blijft droef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |