http://nos.nl/artikel/512(...)ek-examen-frans.htmlquote:Arrestatie voor lek examen Frans
De politie heeft een verdachte opgepakt voor het lekken van het eindexamen Frans. Het is gelekt vanuit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghalhoun in Rotterdam.
De verdachte is een 22-jarige man uit Rotterdam. Hij is niet werkzaam op de school. De politie kwam hem op het spoor via de bestanden die hij op internet had geplaatst.
Het eindexamen Frans lekte dinsdagavond uit. Daardoor ging het examen gisteren niet door en moesten 17.000 leerlingen het examen vandaag afleggen.
Het College voor Examens en de school hebben aangifte gedaan.
anders doe je er een bron bijquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
Arrestatie voor lek examen Frans
Toegevoegd: donderdag 30 mei 2013, 17:21
Het eindexamen Frans is gelekt vanuit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghalhoun in Rotterdam. De politie heeft een verdachte opgepakt.
Ik weet hoe het hier werkt, maar wilde vast het topic openen, gezien de urgentie. Bron inmiddels toegevoegd.quote:
ah, je wilde gewoon de primeur hebben?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet hoe het hier werkt, maar wilde vast het topic openen, gezien de urgentie. Bron inmiddels toegevoegd.
quote:De politie heeft een verdachte opgepakt voor het lekken van het examen Frans. Het eindexamen is gelekt vanuit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghalhoun in Rotterdam, zegt de politie. De verdachte is een man van 22.
Klopt. Ik herken urgent nieuws, sorry. En deze zaak houdt de gemoederen nogal bezig de laatste dagen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ah, je wilde gewoon de primeur hebben?
Beetje flauw om dit op islamieten te betrekken. De verdachte is een man die niet op die school zit of werkt, dus over diens achtergrond weten we (nog) niks.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:30 schreef Gia het volgende:
-edit-
De school wilde hoger scoren?
En dat voor Frans. Zouden daar nog meer examens 'uitgelekt' zijn?
Mwah een beetje actiegroep zorgt ervoor dat ze minder makkelijk te vinden zijn. Ook zoeken ze de publiciteit meestal opquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:36 schreef moussie het volgende:
Een of andere actiegroep die schoolcomputers heeft gehackt en de gegevens op internet heeft gezet om duidelijk te maken dat het kan?
Ik vind de kwestie sowieso kamervragen waard, ongeacht de school. Dit had natuurlijk nooit moeten kunnen gebeuren. De vraag is niet alleen hoe de verdachte die examens heeft kunnen stellen, maar ook of de school zorgvuldig genoeg geweest is.quote:
Ah oke dan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is belangwekkend nieuws, want de zaak zorgde voor nogal wat opschudding deze week.
En in antwoord op je vooroordeel verwijs ik je naar deze post, wat eerder in het topic:
NWS / Arrestatie voor lek examen Frans
De Wikipedia-pagina over de school verwijst naar berichtgeving uit Elsevier in 2012 over de lijst van beste scholen:quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat die school er wel belang bij heeft om de resultaten een beetje op te krikken. Vorig schooljaar bijvoorbeeld de helft van alle havisten gezakt daar!
http://www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27JY-000#
Hopelijk is de uitkomst niet dat de school zelf (bewust) situaties in de hand gewerkt waarbij examens voor het oprapen lagen.quote:Opmerkelijke nieuwkomer in de lijst met winnaars is de vwo-afdeling van de Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Enkele jaren geleden behaalde de school nog zeer slechte resultaten en was er sprake van wanbestuur. Enige relativering is op zijn plaats: de school heeft een kleine vwo-afdeling, waardoor enkele leerlingen de resultaten flink kunnen beïnvloeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |