abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 17 juni 2013 @ 07:49:56 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_127891533
Een 18-jarig meisje in de hooglanden van Papoea-Nieuw-Guinea heeft haar vader onthoofd nadat hij haar had verkracht. Dorpsbewoners beschermen de tiener nu, zodat de politie haar niet kan inrekenen. Ze vinden dat de 'kwaadaardige man het verdiende om te sterven', meldt de Daily Mail.

De verkrachting zou zich hebben voorgedaan terwijl de moeder van het gezin met twee andere kinderen op bezoek was bij familieleden. Nadat de vader zijn dochter 's nachts al verschillende keren had verkracht, keerde hij 's morgens terug. Op dat moment sloegen de stoppen door bij de tiener. Ze pakte een mes en hakte het hoofd van haar vader af.

Getraumatiseerd
De lokale kerkleider van het dorp in de westelijke hooglanden, Lucas Kumi, liet weten dat de hele gemeenschap weigert het meisje over te dragen aan de politie voor een onderzoek. 'We zijn het gezamenlijk eens geworden dat ze in onze gemeenschap mag blijven, want haar vader verdiende het om te sterven', aldus Kumi. 'Ze heeft dat gedaan omdat ze zo getraumatiseerd was.' De overleden man krijgt geen afscheidsplechtigheid in het dorp.

Doodstraf
In Papoea-Nieuw-Guinea zijn verkrachtingen en moordpartijen een veelvoorkomend verschijnsel. In een poging een oplossing voor het probleem te vinden, heeft de regering onlangs de regels rond de doodstraf opnieuw uitgebreid.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)a-verkrachting.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127891547
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_127891548
Hebben ze voorlopig weer wat te eten.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 07:55:55 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_127891573
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:49 schreef tong80 het volgende:
Ze pakte een mes en hakte het hoofd van haar vader af.
Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.

Net goed voor die vent trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_127891582
quote:
99s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.

Net goed voor die vent trouwens.
Juist, zal geen aardappelschilmesje geweest zijn :D
pi_127891607
Is niet de gepaste straf voor verkrachting.
pi_127891683
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:59 schreef RetRy32 het volgende:
Is niet de gepaste straf voor verkrachting.
Ze had hem inderdaad beter heel langzaam dood kunnen laten bloeden, maargoed iedereen maakt fouten. Mooi om te horen dat die gast dood is, precies wat ie verdient (iedere verkrachter trouwens).
pi_127891698
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:08 schreef RocketM het volgende:

[..]

Ze had hem inderdaad beter heel langzaam dood kunnen laten bloeden, maargoed iedereen maakt fouten. Mooi om te horen dat die gast dood is, precies wat ie verdient (iedere verkrachter trouwens).
Als deze man 1 dag later ging scheidsrechteren en daar werd doodgemaakt zat je nu zielig te doen.

Verkrachting is overrated.
Elk leven is net zoveel waard.
pi_127891780
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:13 schreef RocketM het volgende:

[..]

Nee niet elk leven is evenveel waard, en heeft die grensrechter iemand verkracht dan? je bent niet goed bij je hoofd jij. Zeker dat je familie zich kapot schaamt voor je.

Kom maar een keer terug met die opmerking als een van je familieleden bruut verkracht is. Varken!
Een verkrachter hoort niet gedood te worden.
Dat is niet de juiste straf.
We leven in 2013.

Wel typisch hoor, dit soort dingen roepen, hoor je elke dag in NL.

Ook mensen die doodslag hebben gepleegd moeten ook opgehangen worden toch? toch?

Soldaten die mensen neerknallen is natuurlijk dan weer geen probleem.

[ Bericht 4% gewijzigd door Voorschrift op 17-06-2013 08:33:40 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 08:23:28 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127891806
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Dat is niet de juiste straf.
We leven in 2013.

Wel typisch hoor, dit soort dingen roepen, hoor je elke dag in NL.

Ook mensen die doodslag hebben gepleegd moeten ook opgehangen worden toch? toch?

Soldaten die mensen neerknallen is natuurlijk dan weer geen probleem.
Eigen rechter spelen is sowieso not done.
Tuurlijk is een verkrachting verschrikkelijk, maar om iemand er voor te onthoofden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Voorschrift op 17-06-2013 08:34:01 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_127891807
Wie zegt dat het waar is? Ik vind dat een rechter dat moet bepalen
pi_127891821
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:19 schreef Hyman het volgende:

[..]

Tis maar goed dat jij geen rechter bent geworden :').
Want? Nee zo'n meisje moet zich maar laten verkrachten he.... Je snapt dat in Papoea-Nieuw-Guinea de Politie even snel bellen niet echt zo werkt zoals hier?

Verplaats je wel even in de situatie zoals het daar is he, als snap ik dat dat moeilijk voor je word vanaf je zolderkamertje.
pi_127891842
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:
Een vader hoort zijn dochter niet te verkrachten!
pi_127891847
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
True, maar het feit dat ze het heeft gedaan in die situatie snap ik volledig (ik ga uit van wat ik lees). Natuurlijk zou het in een land als Nederland een heel ander verhaal zijn, maar vergeet niet dat dit in Papoea-Nieuw-Guinea was en dat het daar niet zo is dat je met je mobieltje even snel 112 belt.
  maandag 17 juni 2013 @ 08:27:57 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127891856
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:26 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Klopt, wat is je punt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127891857
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:26 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn straffen voor.
pi_127891862
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:27 schreef RocketM het volgende:

[..]

True, maar het feit dat ze het heeft gedaan in die situatie snap ik volledig (ik ga uit van wat ik lees). Natuurlijk zou het in een land als Nederland een heel ander verhaal zijn, maar vergeet niet dat dit in Papoea-Nieuw-Guinea was en dat het daar niet zo is dat je met je mobieltje even snel 112 belt.
Ze kon het ook gewoon aan de andere dorpsbewoners vertellen?
pi_127891869
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:28 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ze kon het ook gewoon aan de andere dorpsbewoners vertellen?
oke :W
pi_127891891
Tja Papoea-Nieuw-Guinea, nou niet bepaald het toonbeeld van een moderne beschaving.

Maar goed, ze leven wel in harmonie met de natuur daar, het heeft ook wel iets moois.
٩๏̯͡๏)۶
pi_127891918

Het mes...
pi_127891935
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nu je het zegt...

"The father wanted to rape his daughter again in the morning inside the house and that was when the young girl picked up the bush knife and chopped her father's head off," Pastor Lucas Kumi told the Post."

"The people and leaders in our area went and saw the headless body of the father after the girl reported the incident to the leaders and the people and told her story of why she had killed her father," he said."
pi_127891947
RELATED: WITCH HUNTS IN PAPUA NEW GUINEA LINKED TO JEALOUSY

The man's horrific execution comes one week after a former teacher was beheaded and three other villagers tortured in the same Western Highlands province after being accused of witch craft.

The 40-something woman's body was savagely burned in Mount Hagen while her older sister and two teenage nieces were repeatedly slashed with knives, the AP reported.

The attack came just four months after another woman was similarly tied up and burned alive also for crimes of witch craft.

"There's no doubt that there are really genuine beliefs there, and in some circumstances that is what is motivating people: the belief that if they don't kill this person, then this person is going to continue to bring death and misfortune and sickness on their village," Miranda Forsyth, a lawyer at Australian National University, told the AP of the victims’ accused crimes.
  maandag 17 juni 2013 @ 08:38:45 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_127891961
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:35 schreef RetRy32 het volgende:
[ afbeelding ]
Het mes...
ja daarmee krijg je dat inderdaad wel mee voor elkaar :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_127895081
quote: