Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.quote:Op maandag 17 juni 2013 07:49 schreef tong80 het volgende:
Ze pakte een mes en hakte het hoofd van haar vader af.
Juist, zal geen aardappelschilmesje geweest zijnquote:Op maandag 17 juni 2013 07:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.
Net goed voor die vent trouwens.
Ze had hem inderdaad beter heel langzaam dood kunnen laten bloeden, maargoed iedereen maakt fouten. Mooi om te horen dat die gast dood is, precies wat ie verdient (iedere verkrachter trouwens).quote:Op maandag 17 juni 2013 07:59 schreef RetRy32 het volgende:
Is niet de gepaste straf voor verkrachting.
Als deze man 1 dag later ging scheidsrechteren en daar werd doodgemaakt zat je nu zielig te doen.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:08 schreef RocketM het volgende:
[..]
Ze had hem inderdaad beter heel langzaam dood kunnen laten bloeden, maargoed iedereen maakt fouten. Mooi om te horen dat die gast dood is, precies wat ie verdient (iedere verkrachter trouwens).
Een verkrachter hoort niet gedood te worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:13 schreef RocketM het volgende:
[..]
Nee niet elk leven is evenveel waard, en heeft die grensrechter iemand verkracht dan? je bent niet goed bij je hoofd jij. Zeker dat je familie zich kapot schaamt voor je.
Kom maar een keer terug met die opmerking als een van je familieleden bruut verkracht is. Varken!
Eigen rechter spelen is sowieso not done.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Een verkrachter hoort niet gedood te worden.
Dat is niet de juiste straf.
We leven in 2013.
Wel typisch hoor, dit soort dingen roepen, hoor je elke dag in NL.
Ook mensen die doodslag hebben gepleegd moeten ook opgehangen worden toch? toch?
Soldaten die mensen neerknallen is natuurlijk dan weer geen probleem.
Want? Nee zo'n meisje moet zich maar laten verkrachten he.... Je snapt dat in Papoea-Nieuw-Guinea de Politie even snel bellen niet echt zo werkt zoals hier?quote:Op maandag 17 juni 2013 08:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Tis maar goed dat jij geen rechter bent geworden.
Een vader hoort zijn dochter niet te verkrachten!quote:Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:
True, maar het feit dat ze het heeft gedaan in die situatie snap ik volledig (ik ga uit van wat ik lees). Natuurlijk zou het in een land als Nederland een heel ander verhaal zijn, maar vergeet niet dat dit in Papoea-Nieuw-Guinea was en dat het daar niet zo is dat je met je mobieltje even snel 112 belt.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wie zegt dat het waar is? Ik vind dat een rechter dat moet bepalen
Klopt, wat is je punt?quote:Op maandag 17 juni 2013 08:26 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Een vader hoort zijn dochter niet te verkrachten!
Klopt, daar zijn straffen voor.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:26 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Een vader hoort zijn dochter niet te verkrachten!
Ze kon het ook gewoon aan de andere dorpsbewoners vertellen?quote:Op maandag 17 juni 2013 08:27 schreef RocketM het volgende:
[..]
True, maar het feit dat ze het heeft gedaan in die situatie snap ik volledig (ik ga uit van wat ik lees). Natuurlijk zou het in een land als Nederland een heel ander verhaal zijn, maar vergeet niet dat dit in Papoea-Nieuw-Guinea was en dat het daar niet zo is dat je met je mobieltje even snel 112 belt.
okequote:Op maandag 17 juni 2013 08:28 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ze kon het ook gewoon aan de andere dorpsbewoners vertellen?
Nu je het zegt...quote:Op maandag 17 juni 2013 08:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wie zegt dat het waar is? Ik vind dat een rechter dat moet bepalen
Inderdaadquote:
In plaats van hulpverlenen en haar bij te staan moeten ze haar in bescherming nemen voor de politie. Tsjah.quote:Dorpsbewoners beschermen de tiener nu, zodat de politie haar niet kan inrekenen. Ze vinden dat de 'kwaadaardige man het verdiende om te sterven', meldt de Daily Mail.
1) Jij weet niet waarover je praat.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:10 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als deze man 1 dag later ging scheidsrechteren en daar werd doodgemaakt zat je nu zielig te doen.
Verkrachting is overrated.
Elk leven is net zoveel waard.
In plaats van het recht z'n gang te laten gaan. Misschien heeft pa haar helemaal niet verkracht maar was het gewoon een tirannieke klootzak waar het hele dorp een schurfthekel aan had.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:06 schreef ajacied4lf het volgende:
Dorpsbewoners beschermen de tiener nu, zodat de politie haar niet kan inrekenen. Ze vinden dat de 'kwaadaardige man het verdiende om te sterven', meldt de Daily Mail.
In plaats van hulpverlenen en haar bij te staan moeten ze haar in bescherming nemen voor de
Gelet op de gemoedstoestand vind ik echter wel dat dit meisje geen straf verdient. Zelfverdediging. Ok, overkill (letterlijk en figuurlijk), maar ik kan daar prima mee leven.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:20 schreef RetRy32 het volgende:
1) Eigen rechter spelen is heel goed verdedigbaar als het gaat om een slecht of beperkt functionerende rechtstaat, dus sowieso not done is een beetje domme opmerking.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eigen rechter spelen is sowieso not done.
Tuurlijk is een verkrachting verschrikkelijk, maar om iemand er voor te onthoofden.
Hoe het gesteld is met het recht in die regio is onduidelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:38 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) Eigen rechter spelen is heel goed verdedigbaar als het gaat om een slecht of beperkt functionerende rechtstaat, dus sowieso not done is een beetje domme opmerking.
2) Jouw mening is slechts jouw mening en even goed/valide (of dom/onrechtvaardig) als die van een ander (zoals dat slachtoffer en haar dorpsgenoten).
In het algemeen gesteld wordt nogal eens over het hoofd gezien dat een vrouw wel degelijk door verkrachting kan overlijden indien er maar genoeg geweld gebruikt is. De ene verkrachting is de andere niet zogezegd.
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb ik er geen probleem mee. Had ie maar niet zo'n klootzak moeten zijn. Als werkelijk het hele dorp een schurfthekel aan je heeft, heb je érgens iets helemaal fout gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In plaats van het recht z'n gang te laten gaan. Misschien heeft pa haar helemaal niet verkracht maar was het gewoon een tirannieke klootzak waar het hele dorp een schurfthekel aan had.
Nee. Dan is een opstand eventueel verdedigbaar (mits onderdrukking).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:38 schreef stopnaald het volgende:
1) Eigen rechter spelen is heel goed verdedigbaar als het gaat om een slecht of beperkt functionerende rechtstaat, dus sowieso not done is een beetje domme opmerking.
Dan overlijd je niet door verkrachting, maar door het geweld.quote:2) Jouw mening is slechts jouw mening en even goed/valide (of dom/onrechtvaardig) als die van een ander (zoals dat slachtoffer en haar dorpsgenoten).
In het algemeen gesteld wordt nogal eens over het hoofd gezien dat een vrouw wel degelijk door verkrachting kan overlijden indien er maar genoeg geweld gebruikt is. De ene verkrachting is de andere niet zogezegd.
Dus als mensen een hekel aan je hebben, dan mogen ze je onthoofden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:44 schreef stopnaald het volgende:
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb ik er geen probleem mee. Had ie maar niet zo'n klootzak moeten zijn. Als werkelijk het hele dorp een schurfthekel aan je heeft, heb je érgens iets helemaal fout gedaan.
Vet van mij. Hoe kom je in jezusnaam hierop? Wat bedoel je daarmee? Ik sta werkelijk perplex!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoe het gesteld is met het recht in die regio is onduidelijk.
En ja zomaar iemand lynchen vind ik not done, bekijk het even zo, Is het meisje wel daadwerkelijk verkracht? het komt geregeld voor dat het een schreeuw is om aandacht.
Nou wil ik niet zeggen dat het in dit geval is geweest, maar het is een optie.
Wie weet was het de dader geeneens.
Je onderdrukker (letterlijk) een kopje kleiner maken is ook een vorm van in opstand komen....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Dan is een opstand eventueel verdedigbaar (mits onderdrukking).
Als door de penetratie de vrouw inwendige bloedingen oploopt, waar zij vervolgens aan overlijd, dan is zij wel degelijk overleden door de verkrachting imo.quote:[..]
Dan overlijd je niet door verkrachting, maar door het geweld.
Met zelfverdediging heb ik geen probleem, zo gaf ik al aan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:50 schreef stopnaald het volgende:
Je onderdrukker (letterlijk) een kopje kleiner maken is ook een vorm van in opstand komen....
Dat zie je eigenlijk alleen bij hele jonge kinderen, maar laten we nu wel zijn: gelukkig is een verkrachting in meer dan 999 vd 1000 gevallen niet dodelijk.quote:Als door de penetratie de vrouw inwendige bloedingen oploopt, waar zij vervolgens aan overlijd, dan is zij wel degelijk overleden door de verkrachting imo.
Is ook excessief en in een goedwerkende rechtstaat zeker not done. Maar in een beperkt of slecht werkende rechtstaat, kan ik me heel goed voorstellen dat het zo gaat. En om heel eerlijk te zijn, boeit de dood van een zo'n klootzak me niet zo. In geval van moord (wat dit natuurlijk eigenlijk ook is) heb ik meer medelijden met een sympathiek, dan met een hufterig slachtoffer. Shoot me.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus als mensen een hekel aan je hebben, dan mogen ze je onthoofden?
Dat vind ik een beetje excessief eigenlijk.
Hoe ik er bij kom?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Vet van mij. Hoe kom je in jezusnaam hierop? Wat bedoel je daarmee? Ik sta werkelijk perplex!
Dan zijn wij het hier over eens.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met zelfverdediging heb ik geen probleem, zo gaf ik al aan.
Vanwege het inwendige letsel, gaan er helaas heel wat vrouwen dood in Congo en omstreken door het geweld waarmee (groeps-)verkrachtingen plaatsvinden. Dat wij hier in het westen daar vrijwel niets over horen, wil niet zeggen dat het niet voorkomt. Soms hebben de vrouwen het geluk dat ze op tijd gevonden en geholpen worden, waardoor ze het overleven, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan de regel, aldus de lokale NGO.quote:[..]Dat zie je eigenlijk alleen bij hele jonge kinderen, maar laten we nu wel zijn: gelukkig is een verkrachting in meer dan 999 vd 1000 gevallen niet dodelijk.
Overigens vind ik het een van de laagste misdrijven die je kan plegen...
Dat vind ik ook weer excessief... Nou, misschien de knieschijf dan...quote:
We zijn het er denk ik wel over eens dat het net onder het nemen van een leven zit als het gaat om ernst van de zaak.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:01 schreef stopnaald het volgende:
Bottomline: de gevolgen van verkrachting kunnen nogal eens worden onderschat....
Nee, want als het directe gevolg is dat het slachtoffer overlijd, dan stel ik het gelijk aan het nemen van een leven. De manier waarop is imo irrelevant, het resultaat is wat telt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
We zijn het er denk ik wel over eens dat het net onder het nemen van een leven zit als het gaat om ernst van de zaak.
Ik heb het over verkrachting sec.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef stopnaald het volgende:
Nee, want als het directe gevolg is dat het slachtoffer overlijd, dan stel ik het gelijk aan het nemen van een leven. De manier waarop is imo irrelevant, het resultaat is wat telt.
Veel van dergelijke verkrachters in Congo verdienen imo gewoon een kogel voor wat ze gedaan hebben. Het zijn ordinaire moordenaars.
Oke.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het over verkrachting sec.
De groepsverkrachting die jij beschrijft zit nog wel boven iemand gewoon een kogel door het hoofd jagen, maar dat was dus niet wat ik bedoelde.
quote:Op maandag 17 juni 2013 07:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.
Net goed voor die vent trouwens.
Jij wel zeker als je vind dat die moord ok is. Maar dan kan ik me voorstellen dat je niet meer rationeel kan denken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) Jij weet niet waarover je praat.
2) Jij weet niet waarover je praat.
3) Jij weet niet waarover je praat.
4) Jij weet niet waarover je praat.
5) Als je ervaringsdeskundige bent geworden mag je pas weer serieus genomen worden....
Welke straf vind jij terecht voor een vader die zijn dochter meerdere keren verkracht? De uitvoering is wat luguber, maar ik vind de actie van de dochter in kwestie niet echt raar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:26 schreef wuuht het volgende:
[..]
Jij wel zeker als je vind dat die moord ok is. Maar dan kan ik me voorstellen dat je niet meer rationeel kan denken.
20 jaar ofzoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:38 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Welke straf vind jij terecht voor een vader die zijn dochter meerdere keren verkracht? De uitvoering is wat luguber, maar ik vind de actie van de dochter in kwestie niet echt raar.
Ik denk niet dat je dat in een dergelijk land kan verwachten. Geweld tegen vrouwen is daar schering en inslag. Voor als je het nieuws hebt gemist: de afgelopen jaren zijn er nog een heel aantal vrouwen levend verbrand of gewoon vermoord wegens hekserij. (Precieze aantallen kan ik zo niet vinden) Hekserij is daar bij wet verboden. Er zijn dan ook werkelijk groepen mannen die op 'heksen' jagen. Dit uiteraard in de meeste gevallen gewoon een excuus om vrouwen op brute wijze te doden. Dit stukje cultuur staat los van dit geval, maar geeft wel een beetje de situatie in PNG weer. Ik denk dat je je als vrouw gauw nogal machteloos gaat voelen in zo'n schurkenstaat.quote:
Ja wij vinden dat raar maar het is ook wel een cultuur ding denk ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:54 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat in een dergelijk land kan verwachten. Geweld tegen vrouwen is daar schering en inslag. Voor als je het nieuws hebt gemist: de afgelopen jaren zijn er nog een heel aantal vrouwen levend verbrand of gewoon vermoord wegens hekserij. (Precieze aantallen kan ik zo niet vinden) Hekserij is daar bij wet verboden. Er zijn dan ook werkelijk groepen mannen die op 'heksen' jagen. Dit uiteraard in de meeste gevallen gewoon een excuus om vrouwen op brute wijze te doden. Dit stukje cultuur staat los van dit geval, maar geeft wel een beetje de situatie in PNG weer. Ik denk dat je je als vrouw gauw nogal machteloos gaat voelen in zo'n schurkenstaat.
bron: http://www.amnesty.org/en(...)e-sorcery-2013-02-08
Dus de dames in dit topic die de wanhopige daad van deze vrouw als iets positiefs zien, denken irrationeel, maar groepen mannen, die vrouwen levend verbranden vind je geenszins schokkend en dat wat ik sarcastisch een stukje cultuur noemde, vind jij ook werkelijk simpelweg een stukje cultuur. (Of maak je een smakeloos grapje?) De manier van denken van jou en van andere mannen in dit topic wordt zo erg duidelijk. Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:22 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ja wij vinden dat raar maar het is ook wel een cultuur ding denk ik
Op zich vond ik de opmerking dat het onderzocht moet worden of het verhaal klopt wel terecht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:36 schreef Alisa_jade het volgende:
Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.
Daar zit wel iets in, maar in dit land is geen rechtspraak zoals wij die kennen. Die wet die ik aanhaalde over hekserij, is nog niet afgeschaft. En wordt dus graag misbruikt door mannen. De positie van vrouwen aldaar is dramatisch slecht, dus ik geloof er niks van dat dit objectief onderzocht zou worden. Het lijkt me ook heel sterk dat de dochter in kwestie overging tot zo'n daad als die man een lieve, zorgzame ouder was. Maar dat is nu natuurlijk moeilijk te achterhalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich vond ik de opmerking dat het onderzocht moet worden of het verhaal klopt wel terecht.
Ik snap je punt, maar ik heb eigenlijk geen oplossing...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:48 schreef Alisa_jade het volgende:
Daar zit wel iets in, maar in dit land is geen rechtspraak zoals wij die kennen. Die wet die ik aanhaalde over hekserij, is nog niet afgeschaft. En wordt dus graag misbruikt door mannen. De positie van vrouwen aldaar is dramatisch slecht, dus ik geloof er niks van dat dit objectief onderzocht zou worden. Het lijkt me ook heel sterk dat de dochter in kwestie overging tot zo'n daad als die man een lieve, zorgzame ouder was. Maar dat is nu natuurlijk moeilijk te achterhalen.
Verkrachting is overrated, dudequote:Op maandag 17 juni 2013 08:10 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als deze man 1 dag later ging scheidsrechteren en daar werd doodgemaakt zat je nu zielig te doen.
Verkrachting is overrated.
Elk leven is net zoveel waard.
Denk jij dat het dan niet met cultuur te maken heeft?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:36 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Dus de dames in dit topic die de wanhopige daad van deze vrouw als iets positiefs zien, denken irrationeel, maar groepen mannen, die vrouwen levend verbranden vind je geenszins schokkend en dat wat ik sarcastisch een stukje cultuur noemde, vind jij ook werkelijk simpelweg een stukje cultuur. (Of maak je een smakeloos grapje?) De manier van denken van jou en van andere mannen in dit topic wordt zo erg duidelijk. Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.
Ja ik hoor zo vaak van mensen dat ze het minstens net zo erg als moord vinden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Verkrachting is overrated, dude
Dat vind ik niet, maar verkrachting vind ik toch ook wel een ernstig misdrijf.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:55 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ja ik hoor zo vaak van mensen dat ze het minstens net zo erg als moord vinden?
Nee. Vrouwen worden in allerlei culturen en in allerlei landen/werelddelen verkracht. Hooguit kun je zeggen dat het met machismo en mysogenie te maken heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:54 schreef wuuht het volgende:
[..]
Denk jij dat het dan niet met cultuur te maken heeft?
Ik vind het erg dat mensen verkracht worden en Ik vind het erg dat mensen vermoord worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |