abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127938454
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

We zijn het er denk ik wel over eens dat het net onder het nemen van een leven zit als het gaat om ernst van de zaak.
Nee, want als het directe gevolg is dat het slachtoffer overlijd, dan stel ik het gelijk aan het nemen van een leven. De manier waarop is imo irrelevant, het resultaat is wat telt.

Veel van dergelijke verkrachters in Congo verdienen imo gewoon een kogel voor wat ze gedaan hebben. Het zijn ordinaire moordenaars.
pi_127938799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef stopnaald het volgende:

Nee, want als het directe gevolg is dat het slachtoffer overlijd, dan stel ik het gelijk aan het nemen van een leven. De manier waarop is imo irrelevant, het resultaat is wat telt.

Veel van dergelijke verkrachters in Congo verdienen imo gewoon een kogel voor wat ze gedaan hebben. Het zijn ordinaire moordenaars.
Ik heb het over verkrachting sec.

De groepsverkrachting die jij beschrijft zit nog wel boven iemand gewoon een kogel door het hoofd jagen, maar dat was dus niet wat ik bedoelde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het over verkrachting sec.

De groepsverkrachting die jij beschrijft zit nog wel boven iemand gewoon een kogel door het hoofd jagen, maar dat was dus niet wat ik bedoelde.
Oke.
pi_127938941
quote:
99s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat lastiger dan dat het hier zo staat. Ach je pakt een mes en hakt een hoofd eraf.

Net goed voor die vent trouwens.
:')
pi_127939214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) Jij weet niet waarover je praat.
2) Jij weet niet waarover je praat.
3) Jij weet niet waarover je praat.
4) Jij weet niet waarover je praat.
5) Als je ervaringsdeskundige bent geworden mag je pas weer serieus genomen worden....
Jij wel zeker als je vind dat die moord ok is. Maar dan kan ik me voorstellen dat je niet meer rationeel kan denken.
pi_127939669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:26 schreef wuuht het volgende:

[..]

Jij wel zeker als je vind dat die moord ok is. Maar dan kan ik me voorstellen dat je niet meer rationeel kan denken.
Welke straf vind jij terecht voor een vader die zijn dochter meerdere keren verkracht? De uitvoering is wat luguber, maar ik vind de actie van de dochter in kwestie niet echt raar.
pi_127939873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:38 schreef Alisa_jade het volgende:

[..]

Welke straf vind jij terecht voor een vader die zijn dochter meerdere keren verkracht? De uitvoering is wat luguber, maar ik vind de actie van de dochter in kwestie niet echt raar.
20 jaar ofzo
pi_127940309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:44 schreef wuuht het volgende:

[..]

20 jaar ofzo
Ik denk niet dat je dat in een dergelijk land kan verwachten. Geweld tegen vrouwen is daar schering en inslag. Voor als je het nieuws hebt gemist: de afgelopen jaren zijn er nog een heel aantal vrouwen levend verbrand of gewoon vermoord wegens hekserij. (Precieze aantallen kan ik zo niet vinden) Hekserij is daar bij wet verboden. Er zijn dan ook werkelijk groepen mannen die op 'heksen' jagen. Dit uiteraard in de meeste gevallen gewoon een excuus om vrouwen op brute wijze te doden. Dit stukje cultuur staat los van dit geval, maar geeft wel een beetje de situatie in PNG weer. Ik denk dat je je als vrouw gauw nogal machteloos gaat voelen in zo'n schurkenstaat.
bron: http://www.amnesty.org/en(...)e-sorcery-2013-02-08
pi_127941412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:54 schreef Alisa_jade het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat in een dergelijk land kan verwachten. Geweld tegen vrouwen is daar schering en inslag. Voor als je het nieuws hebt gemist: de afgelopen jaren zijn er nog een heel aantal vrouwen levend verbrand of gewoon vermoord wegens hekserij. (Precieze aantallen kan ik zo niet vinden) Hekserij is daar bij wet verboden. Er zijn dan ook werkelijk groepen mannen die op 'heksen' jagen. Dit uiteraard in de meeste gevallen gewoon een excuus om vrouwen op brute wijze te doden. Dit stukje cultuur staat los van dit geval, maar geeft wel een beetje de situatie in PNG weer. Ik denk dat je je als vrouw gauw nogal machteloos gaat voelen in zo'n schurkenstaat.
bron: http://www.amnesty.org/en(...)e-sorcery-2013-02-08
Ja wij vinden dat raar maar het is ook wel een cultuur ding denk ik
pi_127941940
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:22 schreef wuuht het volgende:

[..]
Ja wij vinden dat raar maar het is ook wel een cultuur ding denk ik
Dus de dames in dit topic die de wanhopige daad van deze vrouw als iets positiefs zien, denken irrationeel, maar groepen mannen, die vrouwen levend verbranden vind je geenszins schokkend en dat wat ik sarcastisch een stukje cultuur noemde, vind jij ook werkelijk simpelweg een stukje cultuur. (Of maak je een smakeloos grapje?) De manier van denken van jou en van andere mannen in dit topic wordt zo erg duidelijk. Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.
pi_127941983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:36 schreef Alisa_jade het volgende:

Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.
Op zich vond ik de opmerking dat het onderzocht moet worden of het verhaal klopt wel terecht.
pi_127942341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich vond ik de opmerking dat het onderzocht moet worden of het verhaal klopt wel terecht.
Daar zit wel iets in, maar in dit land is geen rechtspraak zoals wij die kennen. Die wet die ik aanhaalde over hekserij, is nog niet afgeschaft. En wordt dus graag misbruikt door mannen. De positie van vrouwen aldaar is dramatisch slecht, dus ik geloof er niks van dat dit objectief onderzocht zou worden. Het lijkt me ook heel sterk dat de dochter in kwestie overging tot zo'n daad als die man een lieve, zorgzame ouder was. Maar dat is nu natuurlijk moeilijk te achterhalen.
pi_127942404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:48 schreef Alisa_jade het volgende:

Daar zit wel iets in, maar in dit land is geen rechtspraak zoals wij die kennen. Die wet die ik aanhaalde over hekserij, is nog niet afgeschaft. En wordt dus graag misbruikt door mannen. De positie van vrouwen aldaar is dramatisch slecht, dus ik geloof er niks van dat dit objectief onderzocht zou worden. Het lijkt me ook heel sterk dat de dochter in kwestie overging tot zo'n daad als die man een lieve, zorgzame ouder was. Maar dat is nu natuurlijk moeilijk te achterhalen.
Ik snap je punt, maar ik heb eigenlijk geen oplossing... ;)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:30:55 #64
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_127943987
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:10 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Als deze man 1 dag later ging scheidsrechteren en daar werd doodgemaakt zat je nu zielig te doen.

Verkrachting is overrated.
Elk leven is net zoveel waard.

Verkrachting is overrated, dude :N
pi_127945048
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:36 schreef Alisa_jade het volgende:

[..]

Dus de dames in dit topic die de wanhopige daad van deze vrouw als iets positiefs zien, denken irrationeel, maar groepen mannen, die vrouwen levend verbranden vind je geenszins schokkend en dat wat ik sarcastisch een stukje cultuur noemde, vind jij ook werkelijk simpelweg een stukje cultuur. (Of maak je een smakeloos grapje?) De manier van denken van jou en van andere mannen in dit topic wordt zo erg duidelijk. Eentje haalde nota bene een voorbeeld aan van één Amerikaanse die had gelogen over een verkrachting DUS deze vrouw zal dat waarschijnlijk ook wel hebben gedaan.
Denk jij dat het dan niet met cultuur te maken heeft?
Ik vind het erg dat mensen verkracht worden en Ik vind het erg dat mensen vermoord worden.
pi_127945117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:30 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Verkrachting is overrated, dude :N
Ja ik hoor zo vaak van mensen dat ze het minstens net zo erg als moord vinden?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:12:04 #67
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_127945847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:55 schreef wuuht het volgende:

[..]

Ja ik hoor zo vaak van mensen dat ze het minstens net zo erg als moord vinden?
Dat vind ik niet, maar verkrachting vind ik toch ook wel een ernstig misdrijf.
pi_127947217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:54 schreef wuuht het volgende:

[..]

Denk jij dat het dan niet met cultuur te maken heeft?
Ik vind het erg dat mensen verkracht worden en Ik vind het erg dat mensen vermoord worden.
Nee. Vrouwen worden in allerlei culturen en in allerlei landen/werelddelen verkracht. Hooguit kun je zeggen dat het met machismo en mysogenie te maken heeft.

Het grootste verschil zit 'm in de rechtstaat. Die bestaat/functioneert hier in NL wél en daar (en elders, zoals bijv. Congo (christenen), Egypte (moslims), India (Hindoes) en Zuid-Afrika (christenen) niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')