"Ja euh kind doet spelletjes met juf, ben chaar naam vercheten maar euh juf dus"quote:
ANTWERPEN - Aan de kleuter- en lagere school De Pinguïn en de Blokkendoos in de Antwerpse wijk Kiel zijn de jeugdbrigade en de cel Diversiteit van de politie tussenbeide moeten komen. De gemoederen raakten verhit bij enkele ouders in verband met een vermeend geval van seksuele intimidatie door een kleuterjuf. Het Antwerpse Stedelijk Onderwijs zegt de hetze te betreuren en blijft achter het schoolteam en de juf staan totdat het tegendeel bewezen is.
Een aantal ouders klaagden vorige week over het ‘seksueel gedrag’ van hun kinderen. De ouders beschuldigen een kleuterjuf van seksuele intimidatie. ‘De school nam de aantijgingen ernstig en organiseerde gesprekken met de ouders en consulteerde het Stedelijk Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) en de jeugdbrigade van de politie’, klinkt het in een reactie van het AG Stedelijk Onderwijs, dat zelf ook een intern onderzoek is gestart.
De betrokken juf en het schoolteam werden volgens het Stedelijk Onderwijs met de beschuldigingen geconfronteerd. Uit die gesprekken zou echter geen enkele aanwijzing blijken. Er werd maandagochtend opnieuw een gesprek met een van de ouders gevoerd.
Later op de dag kwam het dan tot het nodige tumult aan de schoolpoort. Om de gemoederen te bedaren is de betrokken juf nu tijdelijk niet op de school aanwezig, al is er voorlopig nog geen officiële klacht ingediend bij de politie. De school heeft ook contact opgenomen met het vertrouwensartsencentrum met de vraag naar een kindertherapeute. Intussen is in de school de rust opnieuw weergekeerd.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130617_00625777
Wel als je wc-papier met 1 laag hebt....quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Een bibs afvegen doe je toch niet door er een vinger in te steken
Nee voor de meeste users in deze topic niet. Zij zouden dit accepteren mocht dit bij hun kinderen gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook nog waar kunnen zijn... - Nou heb ik het zelf ook niet zo op schuimbekkende moslims (m/v), maar als je vermoedt dat je kind seksueel wordt misbruikt, ben je logischerwijs woest...
Helaas ontstijg je zelf niet het niveau, door pedofilie als Nederlands exportproduct te omschrijven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee voor de meeste users in deze topic niet. Zij zouden dit accepteren mocht dit bij hun kinderen gebeuren.
Je moet een keer topics over pedofielen lezen. Ontzettend veel oproepen om ze op te hangen of op andere gruwelijke manieren te vermoorden. En dan zijn de meeste mensen die reageren niet eens gerelateerd aan het slachtoffer en kennen ze hen zelfs niet. In dit geval gaat het om de ouders van de slachtoffers. Maar ja, ze hebben een hoofddoek op dus moet je meten met 2 maten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee voor de meeste users in deze topic niet. Zij zouden dit accepteren mocht dit bij hun kinderen gebeuren.
De video geeft antwoord op jouw vraag. Vroeger waren andere tijden dus andere regels. Uithuwelijken is verboden binnen de islam. Diegenen die dit doen zijn onwetend over de islam en dit is meer cultureel gebonden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:41 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik heb als atheïst niet zo veel behoefte aan een vergelijkende video tussen Jezus en Mohammed, sorry. Ik hoef ook geen vergelijking tussen de Bijbel en de Koran.
Nog los van die hele Mohammed is het algemeen bekend dat in diverse islamitische landen meisjes al op zeer jonge leeftijd worden uitgehuwelijkt. Zolang dat het geval is, zou ik een toontje lager zingen met opmerkingen als "pedofilie is het exportproduct van Nederland".
Klopt er ik reageer op users hier dit dit blijkbaar goed vinden en dit goed praten. Ik heb het niet algemeen bedoeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet een keer topics over pedofielen lezen. Ontzettend veel oproepen om ze op te hangen of op andere gruwelijke manieren te vermoorden. En dan zijn de meeste mensen die reageren niet eens gerelateerd aan het slachtoffer en kennen ze hen zelfs niet. In dit geval gaat het om de ouders van de slachtoffers. Maar ja, ze hebben een hoofddoek op dus moet je meten met 2 maten.
Hoe gaat het met agent Bellick?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:27 schreef T_Bag het volgende:
nou Antwerpen maak jullie borst maar nat er komen grote rellen de aankomende nacht!!
Een opmerking alsquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt er ik reageer op users hier dit dit blijkbaar goed vinden en dit goed praten. Ik heb het niet algemeen bedoeld.
... klinkt anders aardig algemeen en generaliserendquote:Tja jullie houden van pedofielen. Kijk maar naar jouw grote vriend Robert M. die tientallen kinderen hebben misbruikt. Pedofilie is de exportproduct van Nederland. Daar moe jij je voor schamen!
Inderdaad ja, Nederlanders zouden compleet rationeel reageren als ze erachter komen dat hun kinderen misbruikt worden. Kindermisbruik is ook helemaal niks om je eigen over boos te maken Nederlandse kinderen worden al jaren misbruikt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja kerel je hebt helemaal gelijk, misbruik is niet erg toch? Het is af en toe best lekker om als kind bij je stront gepakt te worden en anaal te worden gevingerd. Dat is toch doodnormaal?quote:
Is het onderzoek al afgerond dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
En daarmee spreek je kindermisbruik door die juf in België goed?
Hoeft ook niet. Als een groot deel van de ouders de juf van seksueel misbruik verdenken lijkt me dat iets wat heel serieus genomen moet worden. Puur voor het belang van de kinderen. En dat is iets waar de clown waar ik op reageer niet snapt.quote:
Vooralsnog is een geen bewijs, noch is er een officiële aanklacht ingediend. En het item toont alleen een opgefokte moeder die verder geen details wil geven.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Genoeg vrouwen die kinderen misbruiken, maar... is er nou echt bewijs of niet? Wat een vaag stuk.
Kinderen hebben het aan hun ouders verteld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:02 schreef ontembare het volgende:
Wat deed ze precies dan? En hoe is dit aan het licht gekomen?
Je weet dat kinderen iets kunnen vertellen waar totaal niks zinnigs uit op te maken valt? Is ooit nog een leuk tv programma op gebaseerd.....maar goed, er hoeft maar een ouder bij te zitten die zo'n verhaal op geheel eigen wijze interpreteerd, er vervolgens mee naar de buren en wat kennisen gaat, en hoppa....een heuse rel is geboren. Ze doen er gewoon verstandig aan dit eens goed te onderzoeken voordat er iemand onnodig beschadigt word. Als ze schuldig is zal ze de dans echt niet ontspringen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Als een groot deel van de ouders de juf van seksueel misbruik verdenken lijkt me dat iets wat heel serieus genomen moet worden. Puur voor het belang van de kinderen. En dat is iets waar de clown waar ik op reageer niet snapt.
Ahh ja...de koranscholen, waar de nieuwe moslimjugend gevormd word.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Vergeef me deze zijsprong, maar ondertussen in Nederland:
http://www.volkskrant.nl/(...)handeling-niet.dhtml
God wat ben jij een vreselijk figuur zeg. Er zijn maar weinig moslims waar de kinderen niet aangeraakt mogen worden door een ongelovige. Deze extremistische vorm is onderdeel van een miniem percentage van de gehele moslimbevolking. Dit soort mensen worden door de andere moslims als bizar en gestoord ervaren.quote:
Amen. Maar orthodoxe joden zijn net zo erg, maar daar zal je hem niet over horen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:16 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
God wat ben jij een vreselijk figuur zeg. Er zijn maar weinig moslims waar de kinderen niet aangeraakt mogen worden door een ongelovige. Deze extremistische vorm is onderdeel van een miniem percentage van de gehele moslimbevolking. Dit soort mensen worden door de andere moslims als bizar en gestoord ervaren.
Wat jij doet is dat extremistische gedrag projecteren op een groep die toevallig dezelfde geloofsovertuiging delen.
Jij bent erg discriminerend bezig en dat er geen mod heeft ingegrepen verbaast mij enorm, dit soort haat wat jij propageert is echt beneden alle peil. Het zou je sieren om dit soort haat te etaleren in het dagelijks leven zodat je ook verantwoordelijkheid kan dragen over je eigen woorden.
Tuurlijk knul, pesterijen, bedreigingen en vandalisme tegen allochtone mensen komen natuurlijk nooit voor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:19 schreef 729Sinistra het volgende:
In Nederland(en België ook vermoed ik) hebben we fatsoensregels en je gaat geen mensen bedreigen of beledigen die met die zaak niets te maken hebben. Overigens hebben radikale islamisten in België al eerder stampei gemaakt aan scholen die het aandurfde om bv. in hun schoolreglement een verbod op hoofddeksels en hoofddoeken te bepleiten. Hebben de ouders van de slachtoffers van Robert M de gehele kindercreche verbouwd misschien?? Als dat zo is hoor ik het graag van je...
Hoe dat?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:26 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap dat ouders hier van schrikken maar ik zie ze in het filmpje die kinderen al trauma's inprenten bovenop datgene wat er al gebeurd is.
Er zijn meerdere kinderen die het beweren dus dan gaat het verhaal niet echt op, lijkt mij.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je weet dat kinderen iets kunnen vertellen waar totaal niks zinnigs uit op te maken valt? Is ooit nog een leuk tv programma op gebaseerd.....maar goed, er hoeft maar een ouder bij te zitten die zo'n verhaal op geheel eigen wijze interpreteerd, er vervolgens mee naar de buren en wat kennisen gaat, en hoppa....een heuse rel is geboren. Ze doen er gewoon verstandig aan dit eens goed te onderzoeken voordat er iemand onnodig beschadigt word. Als ze schuldig is zal ze de dans echt niet ontspringen.
denk niet dat jij nog rationeel een discussie hierover kan voeren.quote:
Door de situatie (ongeacht de werkelijkheid) te koppelen aan een leven-of-dood. Zie bijvoorbeeld die vrouw die haar kind helemaal tegen zich aandrukt alsof ze zojuist uit een verschikkelijk autoongeluk is losgetrokken en die meneer die zo vreselijk door het lint gaat.quote:
Nou poeh poeh vier jaar Amsterdam wat een hel. Mijn hele familie woont zowat in Amsterdam verspreid over alle wijken en ik was daar kind aan huis elk weekend tot mijn 16e. Ik woon op dit moment in een Marokkanenbuurt in west Brabant en ik heb een paar vrienden die wonen in Antwerpen waar ik om de paar weken mee ga eten in de Handelstraat in Antwerpen oftewel klein Marokko.quote:
Om elke moslim over een kam te scheren ben je gewoon kortzichtig en enorm discriminerend bezig. Dit heeft niets meer met politiek correctheid te maken maar meer met niet verder kijken dan je neus lang is en xenofobie.quote:*knip*
Ik heb het filmpje (nog) niet bekeken. Ik kan wel begrijpen dat ouders zo heftig reageren; het is ook een heftige ontdekking.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Door de situatie (ongeacht de werkelijkheid) te koppelen aan een leven-of-dood. Zie bijvoorbeeld die vrouw die haar kind helemaal tegen zich aandrukt alsof ze zojuist uit een verschikkelijk autoongeluk is losgetrokken.
Je hebt als ouders een grotere impact op je kinderen dan je denkt en overtrokken en dramatisch reageren kan soms meer schade aanrichten dat datgene wat wat er gebeurd is. Als maar genoeg mensen vertellen dat wat jou overkomen is verschrikkelijk is dan wordt dat het ook. Ook is de onvoorzichtige inzet van psychologen soms een manier om kinderen extra trauma's mee te geven door ze met beladen vragen een verstoorde versie van de realiteit mee te geven waardoor ze door fantasiebeelden hun realiteit gaan vormen.
Waarmee ik de acties van je juffrouw totaal niet goed praat maar laat ze eerst even onderzoeken wat er nou gebeurd is voordat we die kinderen bang gaan maken.
Heb ik al aangegeven dat ik het snap. Maar een verstandige ouder blijft rustig en voegt niet toe aan de angst en terreur.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef Cerbiatto het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje (nog) niet bekeken. Ik kan wel begrijpen dat ouders zo heftig reageren; het is ook een heftige ontdekking.
Naar het psychologie-effect? Ja.quote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb geen idee of daar onderzoeken naar zijn gedaan trouwens.
Daar heb ik het niet over. Het geen ik zeg is dat daar bovenop het geheel behandelen als het allemaal verschrikkelijk is toe voegt aan het trauma.quote:Nou lijkt mij dat iedereen seksueel misbruik sowieso anders ervaart maar durf ik wel te denken dat seksueel misbruik erg schadelijk is voor de meeste personen.
Zeker wel. Emotionele reacties van ouders worden met een diepe groef weggeschreven naar het geheugen van kinderen.quote:Ik snap wat je wil zeggen, hoor. Maar ik denk dat seksueel misbruik sowieso al verschrikkelijk is en dat de reacties van de omgeving niet meespelen in het verwerken en ervaren van seksueel misbruik.
In dit geval hoogstwaarschijnlijk wel omdat die kinderen te jong zijn om dit soort zieke dingen te verzinnen. Vaak genoeg zie je wel op middelbare scholen dat geruchten en verzinselen soms uit de hand kunnen lopen.quote:Ja hoor, ben ik het mee eens. Toch vind ik het zeer bijzonder dat meerdere kinderen het aangeven. En lijkt het mij logisch dat er iets gaande is daar.
Hoe kan je rustig reageren in zo'n situatie. Zijn maar weinig mensen die da kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb ik al aangegeven dat ik het snap. Maar een verstandige ouder blijft rustig en voegt niet toe aan de angst en terreur.
[..]
Naar het psychologie-effect? Ja.
https://en.wikipedia.org/wiki/False_memory_syndrome
[..]
Daar heb ik het niet over. Het geen ik zeg is dat daar bovenop het geheel behandelen als het allemaal verschrikkelijk is toe voegt aan het trauma.
[..]
Zeker wel. Emotionele reacties van ouders worden met een diepe groef weggeschreven naar het geheugen van kinderen.
[..]
In dit geval hoogstwaarschijnlijk wel omdat die kinderen te jong zijn om dit soort zieke dingen te verzinnen. Vaak genoeg zie je wel op middelbare scholen dat geruchten en verzinselen soms uit de hand kunnen lopen.
Dus als je kinderen worden betast op plaatsen waar het niet kan dan moeten ze maar rustig blijven mr mafkees?quote:
Als ik de krant moet geloven bestaat de hele kerk uit kindermisbruikers, is iedere manager een grijpgrage geldwolf, zijn alle mensen die van een uitkering leven langharig en liefhebber van Schültenbrau, heeft iedere Amerikaan een wapen op zak en staat bij begrafenissen met opruiende spanborden en is iedere moslim een terrorist. Je zou de krant eens wat minder en je bijbel wat vaker moeten lezen. Die christelijke deugden zitten er nog niet zo in kennelijk.quote:
Toen dat gebeuren met die Robert M aan de hand was waren de reacties een stuk bekoelder en rustiger hoewel die zaak de eerste dag er al veel ernstiger uit zag dan deze. Ouders die gewoon rustig voor de camera zeiden: "ben blij dat ik mijn kind weer heb, nu gaan we naar huis"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:02 schreef Cerbiatto het volgende:
[..]
Hoe kan je rustig reageren in zo'n situatie. Zijn maar weinig mensen die da kunnen denk ik.
Niemand hier zegt dat?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:16 schreef Cerbiatto het volgende:
Want je gaat mij niet vertellen dat kleine kinderen massaal dit soort dingen verzinnen en massaal seksueel afwijkend gedrag vertonen.
Ik zeg niet dat iemand dat hier zegt. Ik geef aan dat ik het daarom begrijp dat sommige ouders kwaad zijn op de school en zo boos reageren (namelijk: nog achter de juf staan) terwijl zulke ernstige zaken naar boven komen.quote:
Het gezegde waar rook is is vuur is jou niet bekend?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:13 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Ten eerste is er geen bewijs.
Ten tweede is het een bewijs van barbaars gedrag om meteen de schooldirectie te geen bedreigen.
Ach gut toch, kun je er niet tegen dat ik je een mafkees noem ook al heb ik op jou verzoek mijnheer er aan toegevoegd? Overigens doe ik het geheel op de man en beticht ik niet jou ras of geloofsovertuiging van generaliseren en ronduit discriminerend gedrag.quote:Dat jij dit normaal vindt verbaasd me overigens niet gezien je gebruik van hufterige scheldwoorden en het voortdurend op de man spelen.
Here we go again.quote:Over je afkeer van Joden zal ik het maar niet hebben denk ik...
Hij is zelf een haatzaaiende Jood. De haat heeft hier alleen geen islamitisch maar Joods karretje waar het voor gespannen wordt.quote:
Pardon?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:55 schreef 729Sinistra het volgende:
Grote onzin natuurlijk. De Hoge priesters hadden namelijk niets te zeggen. Op bevel van de Romeinen ging ie aan het kruis. Niet voor niets was de bijnaam van Jezus, yeshua de Jodenkoning.....
quote:The Crowd Chooses Barabbas
15Now at that feast the governor was wont to release to the people a prisoner, whom they would. 16And they had then a notable prisoner, called Barabbas. 17Therefore when they were gathered together, Pilate said to them, Whom will you that I release to you? Barabbas, or Jesus which is called Christ? 18For he knew that for envy they had delivered him. 19When he was set down on the judgment seat, his wife sent to him, saying, Have you nothing to do with that just man: for I have suffered many things this day in a dream because of him. 20But the chief priests and elders persuaded the multitude that they should ask Barabbas, and destroy Jesus. 21The governor answered and said to them, Whether of the two will you that I release to you? They said, Barabbas. 22Pilate said to them, What shall I do then with Jesus which is called Christ? They all say to him, Let him be crucified. 23And the governor said, Why, what evil has he done? But they cried out the more, saying, Let him be crucified.
Nog even en je gaat vertellen dat de Joden juist een poging hadden gedaan om hem te redden.quote:Pilate Washes his Hands
24When Pilate saw that he could prevail nothing, but that rather a tumult was made, he took water, and washed his hands before the multitude, saying, I am innocent of the blood of this just person: see you to it. 25Then answered all the people, and said, His blood be on us, and on our children. 26Then released he Barabbas to them: and when he had scourged Jesus, he delivered him to be crucified.
Het oude testament stelt ook duidelijk dat oplichting en rente verboden is, vooral als het gaat om arme mensen. Maar de Joodse geestelijken in de tempel of te wel de geldwisselaars maakten zich schuldig aan dit gedrag. Dus toen Jezus daar tegen ageerde en dus de regels van het oude testament uitvoerde is hij juist verketterd en verraden door het zelfde volk die dus de tempel beheerden en juist aanhangers waren van dat testament. Pilates was inderdaad de enige die daar over ging maar het tumult van de geestelijken die een grote macht hadden in het oude Judea stuurden aan op zijn kruisiging waarop Pilatus zijn handen waste in onschuld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:58 schreef 729Sinistra het volgende:
Ik lees geen Roomse vervalsingen. Het Oude Testament spreekt duidelijk dat het Volk van Israël en de Joden uitverkoren zijn en het quasi onjuist is dat de Joden Jezus Christus, zoon van de God van Isaac, Abraham en Jacob hebben vermoord. Nogmaals Pontius Pilatus was de enige die daar over ging.
Dat Joden het uitverkoren volk zijn staat er inderdaad in maar dat betekent niet dat ze bij voorbaat onschuldig zijn. Dat bewijst het verhaal van de geldwisselaars maar al te goed.quote:De Here heeft het Volk lief en dat bewijst oa deze tekst:
Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël. Ook niet omdat zij Abrahams nageslacht zijn, zijn zij allen kinderen. Maar: Alleen dat van Izak zal uw nageslacht genoemd worden. Dat is: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen van God, maar de kinderen van de belofte worden als nageslacht gerekend. (Romeinen 9:6-8)
Ik post slechts bewijs dat Joden zelf geloven dat Christus is gestorven door hun hand. Dus als de bijbel het verteld en de Joden zelf zelfs de orthodoxe joden die zelfs geloven dat hij een valse profeet was, waarom wil je dat dan niet accepteren en probeer je goedkoop te scoren door mij te betichten van Jodenhaat?quote:Het feit ook dat je steeds maar filmpjes posts van incidenten met Israëlische kolonisten of een kleine minderheid van ultra-orthodoxe chassidims(vaak trouwens nog eens aanhanger van de pro-palestijnse beweging Naturei Karta) bewijst duidelijk dat je op zijn minst een zeer ernstige vorm van antipathie hebt tegen het Volk Van Israël, het Volk van de God van Isaac, Abraham en Jacob.
En wat voor reden had Pilatus dan om Jezus te laten kruisigen aangezien Pilatus duidelijk stelt dat deze man geen misdaad heeft begaan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:22 schreef 729Sinistra het volgende:
Rente was wel toegestaan bij mensen die niet tot je familiekring behoorden.
gij zult van uw broeder geen rente nemen; …..van den buitenlander moogt gij rente nemen.” (Deuteronomium 23:19-20). Pilatus nam een beslissing om zijn eigen Rijk veilig te stellen. Het soort van blufpoker dat hij speelde kwam duidelijk tot uiting met de vraag wie vrij te laten "Jezus of Barabas''? Hij wist dat de Hoge priesters voor Jezus zouden kiezen maar liet hen in de waan dat er een keuze was. Zo kon hij nadien de schuld op de Hoge Priesters steken en zijn handen wassen in onschuld. Hij en hij alleen heeft het bevel gegeven voor de dood van de zoon van de God van Isaac, Abraham en Jacob.
Je vergelijkt besnijdenis met het onzedelijk betasten van kinderen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:28 schreef El_Matador het volgende:
Gaat wel ver offtopic.
Het snijden in gezonde geslachtsorganen van kinderen is kindermisbruik dat wel even verder gaat dan welke "intimidatie" ook.
Zowel de joden als de moslims blijven vechten die achterlijke gebruiken te mogen voortzetten.
Dubieuze selectieve verontwaardiging dus, van zowel de huilende moeders uit de OP als die Israel-vriend hierboven.
Ik vergelijk de ophef over het een (als het waar is, is die ophef terecht, maar dat moeten we maar afwachten van deze schreeuwende pinguins) met het pleiten voor het voortbestaan van de andere mishandeling.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je vergelijkt besnijdenis met het onzedelijk betasten van kinderen?
Vanwege het geloof? Dus als je gelooft dat je dochter elke zaterdagavond kapodt moet scheuren, dan is het prima? Het is immers "vanwege het geloof"? Wat is dat voor achterlijks? Het is blijvende mishandeling van gezonde kinderen, het is walgelijk.quote:Je kan besnijdenis wel zien als een vorm van kindermishandeling maar vanwege het geloof en het relatief onschuldig karakter vind ik wel dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Ik snap jou punt wel maar ik zie besnijdenis niet dusdanig als mishandeling hoewel je het natuurlijk wel zo zou kunnen noemen. Feit is dat besneden penissen makkelijker schoon te houden zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vergelijk de ophef over het een (als het waar is, is die ophef terecht, maar dat moeten we maar afwachten van deze schreeuwende pinguins) met het pleiten voor het voortbestaan van de andere mishandeling.
Zie jij de hypocrisie niet in?
Er zijn natuurlijk grenzen aan wat redelijk is en wat niet. Als het geloof stelt dat dieven de hand af gehakt moeten worden gaat dat natuurlijk veel te ver. En daarom hebben veel moslim landen die regels niet overgenomen al stelt de Sharia dat natuurlijk wel. Een besnijdenis is een relatief onschuldige ingreep waar de kinderen nauwelijks tot geen last van hebben.quote:[..]
Vanwege het geloof? Dus als je gelooft dat je dochter elke zaterdagavond kapodt moet scheuren, dan is het prima? Het is immers "vanwege het geloof"? Wat is dat voor achterlijks? Het is blijvende mishandeling van gezonde kinderen, het is walgelijk.
Genoeg mensen die gaatjes laten prikken in de oren van een baby. Ook dat is een vorm van verminking en er zijn maar weinig mensen die dan kindermishandeling roepen.quote:Relatief onschuldig? Een onschuldig kind voor het leven tekenen vind jij "onschuldig"? Belachelijk.
Je suggereert hier dat Joden beter zijn dan Islamieten..... hoe ziek is dat? Ben je WO2 vergeten ofzo?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:41 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit orthodoxe Joden vrouwen zien aanranden.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden spreken over ''vieze kankerNederlanders'' .
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden tram en overheidspersoneel in elkaar slaan omdat ze hun keppeltje moeten afzetten.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden homo,s in elkaar slaan.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.
U wel, dan hoor ik het nu graag van je.....
PS: Ben overigens geen orthodoxe Jood maar wel een Christen met gereformeerde roots...
Dat bepaalt dat kind zelf wel! Je blijft van mijn pielemans af MAFKEEES!!! >?E$@?!$!?@!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je vergelijkt besnijdenis met het onzedelijk betasten van kinderen?
Je kan besnijdenis wel zien als een vorm van kindermishandeling maar vanwege het geloof en het relatief onschuldig karakter vind ik wel dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Dit. Niet te geloven. Ik dacht toch echt dat het over kinderen ging die thuis kwamen met vreemde verhalen. En niet islam vs jodendom. Of islam vs de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:56 schreef Re het volgende:
dit topic, brengt het beste oerinstinct boven
Die mensen in het filmpje uit de opquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:56 schreef Re het volgende:
dit topic, brengt het beste oerinstinct boven
Ik begrijp de woede, maar niet de over the top reacties.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:55 schreef Loverrrr het volgende:
ben ik een van de enigen die de reacties van de ouders heel goed begrijpt? Kom op zeg als je kind met zulke verhalen thuiskomt dan wordt je toch ook gek, agressief en woest. Sinds wanneer is dit moslim-gerelateerd? Overigens ben ik heilig ervan overtuigd dat als het autochtone ouders waren er zoveel meer begrijp zou zijn en de reacties zouden meer in de trant zijn van: ophangen, afvoeren, afschieten die leerkracht. hypocrisie ten top dus.
Niemand zegt dat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:27 schreef Peunage het volgende:
Dit komt onder Nederlanders inderdaad nooit voor.
Bedreigingen naar (vermeende) pedofielen ook niet.
Quote dat stukje eens voor de gein?quote:
Linkje graag, dit soort beweringen zien we graag onderbouwd worden. En als je het echt aanstootgevend vind mag je het ook nog eens in Feedback posten, met link uiteraard.quote:
Jammer man deze smerige hond had hij direct moeten afmaken!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:27 schreef Peunage het volgende:
Dit komt onder Nederlanders inderdaad nooit voor.
Bedreigingen naar (vermeende) pedofielen ook niet.
Niemand heeft dat letterlijk zo gezegd. Maar als iemand zegt "dit is weer typisch moselims buh buh buh buh", wat bedoelt diegene dan precies? Hij heeft het in ieder geval niet over hoe bedaard Spanjaarden wel niet reageren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand zegt dat.
Of dacht je. Laat ik eens een domme opmerking posten op fok. In welk geval: respect.
Ik denk dat het constructiever is in een discussie om in te gaan op de dingen die 1 persoon echt zegt, niet "het algemene gevoel die een groep posters lijkt uit te dragen". Naast het feit dat niemand zich door jouw post voelt aangesproken is het gevaar groter dat je je laat leiden door stropoppen van eerdere discussies en dus over de nuance leest die sommige mensen in de discussie willen brengen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand heeft dat letterlijk zo gezegd. Maar als iemand zegt "dit is weer typisch moselims buh buh buh buh", wat bedoelt diegene dan precies? Hij heeft het in ieder geval niet over hoe bedaard Spanjaarden wel niet reageren.
Ik zit nog te zoeken naar die nuance in deze discussie. Maar mijn post wijkt niet heel erg af van het algemene niveau in dit topic.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het constructiever is in een discussie om in te gaan op de dingen die 1 persoon echt zegt, niet "het algemene gevoel die een groep posters lijkt uit te dragen". Naast het feit dat niemand zich door jouw post voelt aangesproken is het gevaar groter dat je je laat leiden door stropoppen van eerdere discussies en dus over de nuance leest die sommige mensen in de discussie willen brengen.
dan hebben ze toch een mooie tijdmachinetechniek die wij nog niet bezitten...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen in het filmpje uit de opkomen regelrecht uit de oertijd. Dom en achterlijk kutvolk.
Het lijkt mij een nobel streven om er in ieder geval voor te zorgen dat je bijdragen beter zijn dan het algemene niveau door mensen die volgens jou domme dingen posten aan te pakken op de dingen die ze echt zeggen, toch? De reden dat ik op jou in ga is omdat ik meer hoop heb op sommige mensen dan anderen om iets zinnigs te gaan posten in chaostopics.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zit nog te zoeken naar die nuance in deze discussie. Maar mijn post wijkt niet heel erg af van het algemene niveau in dit topic.
Jawel, misschien dat dit topic in de toekomst nog eens een kans krijgt...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:13 schreef Re het volgende:
[..]
dan hebben ze toch een mooie tijdmachinetechniek die wij nog niet bezitten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |