Ik snap jou punt wel maar ik zie besnijdenis niet dusdanig als mishandeling hoewel je het natuurlijk wel zo zou kunnen noemen. Feit is dat besneden penissen makkelijker schoon te houden zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vergelijk de ophef over het een (als het waar is, is die ophef terecht, maar dat moeten we maar afwachten van deze schreeuwende pinguins) met het pleiten voor het voortbestaan van de andere mishandeling.
Zie jij de hypocrisie niet in?
Er zijn natuurlijk grenzen aan wat redelijk is en wat niet. Als het geloof stelt dat dieven de hand af gehakt moeten worden gaat dat natuurlijk veel te ver. En daarom hebben veel moslim landen die regels niet overgenomen al stelt de Sharia dat natuurlijk wel. Een besnijdenis is een relatief onschuldige ingreep waar de kinderen nauwelijks tot geen last van hebben.quote:[..]
Vanwege het geloof? Dus als je gelooft dat je dochter elke zaterdagavond kapodt moet scheuren, dan is het prima? Het is immers "vanwege het geloof"? Wat is dat voor achterlijks? Het is blijvende mishandeling van gezonde kinderen, het is walgelijk.
Genoeg mensen die gaatjes laten prikken in de oren van een baby. Ook dat is een vorm van verminking en er zijn maar weinig mensen die dan kindermishandeling roepen.quote:Relatief onschuldig? Een onschuldig kind voor het leven tekenen vind jij "onschuldig"? Belachelijk.
Je suggereert hier dat Joden beter zijn dan Islamieten..... hoe ziek is dat? Ben je WO2 vergeten ofzo?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:41 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit orthodoxe Joden vrouwen zien aanranden.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden spreken over ''vieze kankerNederlanders'' .
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden tram en overheidspersoneel in elkaar slaan omdat ze hun keppeltje moeten afzetten.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden homo,s in elkaar slaan.
Ik heb nog nooit gehoord dat orthodoxe Joden oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.
U wel, dan hoor ik het nu graag van je.....
PS: Ben overigens geen orthodoxe Jood maar wel een Christen met gereformeerde roots...
Dat bepaalt dat kind zelf wel! Je blijft van mijn pielemans af MAFKEEES!!! >?E$@?!$!?@!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je vergelijkt besnijdenis met het onzedelijk betasten van kinderen?
Je kan besnijdenis wel zien als een vorm van kindermishandeling maar vanwege het geloof en het relatief onschuldig karakter vind ik wel dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Dit. Niet te geloven. Ik dacht toch echt dat het over kinderen ging die thuis kwamen met vreemde verhalen. En niet islam vs jodendom. Of islam vs de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:56 schreef Re het volgende:
dit topic, brengt het beste oerinstinct boven
Die mensen in het filmpje uit de opquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:56 schreef Re het volgende:
dit topic, brengt het beste oerinstinct boven
Ik begrijp de woede, maar niet de over the top reacties.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:55 schreef Loverrrr het volgende:
ben ik een van de enigen die de reacties van de ouders heel goed begrijpt? Kom op zeg als je kind met zulke verhalen thuiskomt dan wordt je toch ook gek, agressief en woest. Sinds wanneer is dit moslim-gerelateerd? Overigens ben ik heilig ervan overtuigd dat als het autochtone ouders waren er zoveel meer begrijp zou zijn en de reacties zouden meer in de trant zijn van: ophangen, afvoeren, afschieten die leerkracht. hypocrisie ten top dus.
Niemand zegt dat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:27 schreef Peunage het volgende:
Dit komt onder Nederlanders inderdaad nooit voor.
Bedreigingen naar (vermeende) pedofielen ook niet.
Quote dat stukje eens voor de gein?quote:
Linkje graag, dit soort beweringen zien we graag onderbouwd worden. En als je het echt aanstootgevend vind mag je het ook nog eens in Feedback posten, met link uiteraard.quote:
Jammer man deze smerige hond had hij direct moeten afmaken!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:27 schreef Peunage het volgende:
Dit komt onder Nederlanders inderdaad nooit voor.
Bedreigingen naar (vermeende) pedofielen ook niet.
Niemand heeft dat letterlijk zo gezegd. Maar als iemand zegt "dit is weer typisch moselims buh buh buh buh", wat bedoelt diegene dan precies? Hij heeft het in ieder geval niet over hoe bedaard Spanjaarden wel niet reageren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niemand zegt dat.
Of dacht je. Laat ik eens een domme opmerking posten op fok. In welk geval: respect.
Ik denk dat het constructiever is in een discussie om in te gaan op de dingen die 1 persoon echt zegt, niet "het algemene gevoel die een groep posters lijkt uit te dragen". Naast het feit dat niemand zich door jouw post voelt aangesproken is het gevaar groter dat je je laat leiden door stropoppen van eerdere discussies en dus over de nuance leest die sommige mensen in de discussie willen brengen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand heeft dat letterlijk zo gezegd. Maar als iemand zegt "dit is weer typisch moselims buh buh buh buh", wat bedoelt diegene dan precies? Hij heeft het in ieder geval niet over hoe bedaard Spanjaarden wel niet reageren.
Ik zit nog te zoeken naar die nuance in deze discussie. Maar mijn post wijkt niet heel erg af van het algemene niveau in dit topic.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het constructiever is in een discussie om in te gaan op de dingen die 1 persoon echt zegt, niet "het algemene gevoel die een groep posters lijkt uit te dragen". Naast het feit dat niemand zich door jouw post voelt aangesproken is het gevaar groter dat je je laat leiden door stropoppen van eerdere discussies en dus over de nuance leest die sommige mensen in de discussie willen brengen.
dan hebben ze toch een mooie tijdmachinetechniek die wij nog niet bezitten...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen in het filmpje uit de opkomen regelrecht uit de oertijd. Dom en achterlijk kutvolk.
Het lijkt mij een nobel streven om er in ieder geval voor te zorgen dat je bijdragen beter zijn dan het algemene niveau door mensen die volgens jou domme dingen posten aan te pakken op de dingen die ze echt zeggen, toch? De reden dat ik op jou in ga is omdat ik meer hoop heb op sommige mensen dan anderen om iets zinnigs te gaan posten in chaostopics.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zit nog te zoeken naar die nuance in deze discussie. Maar mijn post wijkt niet heel erg af van het algemene niveau in dit topic.
Jawel, misschien dat dit topic in de toekomst nog eens een kans krijgt...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:13 schreef Re het volgende:
[..]
dan hebben ze toch een mooie tijdmachinetechniek die wij nog niet bezitten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |