abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:59:10 #1
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_127237017
quote:
Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:
Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?

Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.

De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.

Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:

De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.

Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.

Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.

Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.

Alleen contact met advocaat

De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.

Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:
Molestatie grensrechter op foto

Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.

„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”

De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:
Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
quote:
Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.

Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.

Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:
-generaliseren en discrimineren is niet als in andere topics niet gewenst
-persoonlijk worden is ook niet gewenst

Posts zoals hierboven en andere nutteloze, policyonverschrijdende posts zullen worden gedelete. Verder is het logisch dat je hier ook eens kijkt naar het feit dat jeugdige marokkanen nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij de pliessie, daar hoeft het geen vier topics lang over te gaan, dit topic gaat over deze misdaad.

Laatste kans, anders blijft de reeks dicht.
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 31 mei 2013 @ 06:36:22 #2
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127238046
Alle verdachten dienen streng te worden gestraft. Wat mij betreft > 10 jaar de nor in en honderduizenden euros schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Laat dit een afschrikwekkend voorbeeld zijn voor allochtone en autochtone heethoofden.
pi_127238062
Lang de bak in: ja. Een schadevergoeding eisen vind ik dan weer raar. Als Richard om een andere reden plotseling was overleden was of was gescheiden van zijn vrouw waren er ook geldproblemen.
Dat zijn vrouw economisch niet zelfstandig is heeft hier niks mee te maken.
En de begrafenis las ik kostte ze zoveel geld: hadden ze geen verzekering dan? Denk het dus niet, en dat vind ik heel erg dom.

Maar allemaal lang de bak in: ja. :Y
Hoe deze jongens nu reageren geeft alleen maar aan dat ze niks hebben geleerd van dit alles en dat ze als ze terugkeren in de maatschappij alleen maar meer brokken gaan maken. Die slaan zo weer iemand in elkaar die ze niet aanstaat.
pi_127238140
Keeper slaat voetballer ziekenhuis in...

Een keeper van VV Meedhuizen heeft donderdagavond een jonge speler van voetbalclub WEO het ziekenhuis ingeschopt en -geslagen in het Groningse Woldendorp. Het slachtoffer is zwaargewond geraakt. De keeper en een andere voetballer zijn aangehouden

Na een overtreding op het veld tijdens de tweede helft van een wedstrijd tussen B-junioren liepen de emoties zowel op het veld als in het publiek hoog op. Vervolgens kwam de keeper van VV Meedhuizen op zijn tegenspeler af en begon hij te schoppen en slaan.

De keeper schopte de speler van WEO in het gezicht, meldt de politie. Volgens een politiewoordvoerder ontstond er daarna „tumult“ op het veld waarbij een speler van Meedhuizen een tegenstander bij de keel greep. De jongens zijn tussen de 14 en 17 jaar oud.

Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Een traumahelikopter werd uit voorzorg opgeroepen. De politie arresteerde de twee voetballers, zij blijven vannacht in de cel. Voor de teams en de toeschouwers is slachtofferhulp geregeld.

De teams bleven tot laat in de avond op het terrein om de gebeurtenissen te bespreken, aldus de politiewoordvoerder.

Grensrechter

Het incident gebeurde een dag nadat de rechtbank in Lelystad is begonnen aan de zaak die draait om de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Acht verdachten, van wie 7 minderjarigen, moeten zich verantwoorden voor de mogelijke betrokkenheid bij de dood van de grensrechter.

Nieuwenhuizen werd op 2 december na afloop van een jeugdwedstrijd tussen zijn club Buitenboys en Nieuw Sloten mishandeld. Na enkele uren zakte Nieuwenhuizen in elkaar en overleed een dag later in het ziekenhuis. Het incident leidde tot een golf van verontwaardiging in het hele land.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)p_voetbalveld__.html

Voetbalincidentje...tot volgende week
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_127238238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 06:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lang de bak in: ja. Een schadevergoeding eisen vind ik dan weer raar. Als Richard om een andere reden plotseling was overleden was of was gescheiden van zijn vrouw waren er ook geldproblemen.
Dat zijn vrouw economisch niet zelfstandig is heeft hier niks mee te maken.
En de begrafenis las ik kostte ze zoveel geld: hadden ze geen verzekering dan? Denk het dus niet, en dat vind ik heel erg dom.
Ho, wacht effe. Hij is overleden door de schuld van een ander. Die ander heeft er dus voor gezorgd dat het gezin inkomsten derft, dus die ander mag wat mij betreft dan gerust voor de inkomstenderving opdraaien. Hoeveel die inkomstenderving dan mag zijn daar zullen wel criteria voor zijn opgesteld.

quote:
Maar allemaal lang de bak in: ja. :Y
Hoe deze jongens nu reageren geeft alleen maar aan dat ze niks hebben geleerd van dit alles en dat ze als ze terugkeren in de maatschappij alleen maar meer brokken gaan maken. Die slaan zo weer iemand in elkaar die ze niet aanstaat.
Lijkt mij ook. Er wordt nauwelijks empathisch gereageerd door de verdachten, alleen maar gezwegen of (waarschijnlijk op aanraden van hun advokaat) een condeleance gemompeld. Toppunt is eigenlijk wel dat er één meent te moeten vermeld dat hij zich niet aangesproken voelt wanneer de familie hen op hun daden aansspreekt. :r En dan heb ik het nog niets eens over de reactie binnen hunnen vriendengroep/gemeenschap wanneer 'een' verdachte een ander aanwijst als daadwerkelijke schopper.....totaal verrot. :r :r
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_127240052
Ik vind het gedrag van die jongetjes echt walgelijk. Zoals al eerder gezegd is geen teken van enig gevoel en de manier waarop ze er een showtje van maken vind ik misselijkmakend. :r
pi_127240230
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:31 schreef Mishu het volgende:
Hoeveel mensen denken trouwens dat die jongens nog een fijn leven gaan hebben na een eventuele vrijlating?

Kan me voorstellen dat flink wat mensen boos op hen zijn.
Welnee, ze zullen als helden worden onthaald binnen hun gemeenschap voor het feit dat ze het rechtssysteem verslagen hebben. Hun ouders, broertjes en andere familieleden zullen hen behandelen als jochies die onrecht zijn aangedaan, de rest van de gemeenschap zal hun liefdevol opnemen in hun midden zonder enige vorm van wanklank of kritiek. De uitkeringen liggen voor het oprapen, evenals de schadevergoeding die ze krijgen door hun vrijspraak.

Tel daarbij op dat ze waarschijnlijk de criminele kant opgaan en zo duizenden, zo niet honderdduizenden euro's zullen verdienen en je komt uit op een heerlijk leventje voor een stel laffe moordenaars die tot in de rechtbank hun verderfelijk gedrag voortzetten en zich daar nog eens voor beloond zien worden ook.
pi_127240244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:45 schreef AlfredMehran het volgende:
Ik vind het gedrag van die jongetjes echt walgelijk. Zoals al eerder gezegd is geen teken van enig gevoel en de manier waarop ze er een showtje van maken vind ik misselijkmakend. :r
Waarom verbaast je dit? Die jongens hebben geen enkel respect voor andermans leven, dat kan je op je klompen aanvoelen toch?
pi_127240280
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom verbaast je dit? Die jongens hebben geen enkel respect voor andermans leven, dat kan je op je klompen aanvoelen toch?
Daarom vind ik het ook 'walgelijk' en 'misselijkmakend'.
pi_127240584
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 06:36 schreef Oldie57 het volgende:
Alle verdachten dienen streng te worden gestraft. Wat mij betreft > 10 jaar de nor in en honderduizenden euros schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Laat dit een afschrikwekkend voorbeeld zijn voor allochtone en autochtone heethoofden.
Die schadevergoeding moet helemaal niet zo hoog mogelijk. Want die betalen die daders niet in de praktijk, die betalen jij en ik.

Daadwerkelijke schade: prima. Maar meer ook niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127240897
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee, ze zullen als helden worden onthaald binnen hun gemeenschap voor het feit dat ze het rechtssysteem verslagen hebben. Hun ouders, broertjes en andere familieleden zullen hen behandelen als jochies die onrecht zijn aangedaan, de rest van de gemeenschap zal hun liefdevol opnemen in hun midden zonder enige vorm van wanklank of kritiek. De uitkeringen liggen voor het oprapen, evenals de schadevergoeding die ze krijgen door hun vrijspraak.

Tel daarbij op dat ze waarschijnlijk de criminele kant opgaan en zo duizenden, zo niet honderdduizenden euro's zullen verdienen en je komt uit op een heerlijk leventje voor een stel laffe moordenaars die tot in de rechtbank hun verderfelijk gedrag voortzetten en zich daar nog eens voor beloond zien worden ook.
Heel goed gezegd dit, helemaal mee eens.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:42:23 #12
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127243729
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 07:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ho, wacht effe. Hij is overleden door de schuld van een ander. Die ander heeft er dus voor gezorgd dat het gezin inkomsten derft, dus die ander mag wat mij betreft dan gerust voor de inkomstenderving opdraaien. Hoeveel die inkomstenderving dan mag zijn daar zullen wel criteria voor zijn opgesteld.

[..]

Lijkt mij ook. Er wordt nauwelijks empathisch gereageerd door de verdachten, alleen maar gezwegen of (waarschijnlijk op aanraden van hun advokaat) een condeleance gemompeld. Toppunt is eigenlijk wel dat er één meent te moeten vermeld dat hij zich niet aangesproken voelt wanneer de familie hen op hun daden aansspreekt. :r En dan heb ik het nog niets eens over de reactie binnen hunnen vriendengroep/gemeenschap wanneer 'een' verdachte een ander aanwijst als daadwerkelijke schopper.....totaal verrot. :r :r
Dit moet wel wat zeggen over de ouders cq opvoeding met zulk gedrag...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:26:22 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127251069
quote:
Zes jaar cel geëist voor doodslag op grensrechter

Zes voetballers van voetbalclub Nieuw-Sloten moeten de jeugdgevangenis in voor doodslag op grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Dat vindt de officier van justitie, die tot 2 jaar jeugddetentie eiste, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Tegen de vader van een van de voetballers eiste de aanklager 6 jaar gevangenisstraf. .

In totaal zijn 7 van de 8 verdachten volgens het Openbaar Ministerie (OM) schuldig aan de dood van de grensrechter, die op 2 december op een veld van de Almeerse voetbalclub Buitenboys in elkaar werd geschopt. Een jongen komt vrij; die is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127251147
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wederom om te huilen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:38:39 #15
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127251323
Ongelofelijk.
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:40:49 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251374
AMSTERDAM - De Officier van Justitie heeft in de mishandelingszaak waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleed, celstraffen van 12 maanden tot zes jaar geëist.

Tegen El-Hasan D. werd met zes jaar cel de zwaarste straf geëist. Hij is de enige meerderjarige verdachte van de mishandeling op het voetbalveld van Buitenboys. De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.

Jeugddetentie

D. is de vader van één van de spelers van Nieuw-Sloten, die eveneens verdachte is. D. "had als volwassene, trainer en begeleider beter moeten weten", vindt de Officier van Justitie.

Tegen de voetballer Yassine D. is 12 maanden jeugddetentie waarvan 2 voorwaardelijk geëist. Tegen Soufyan B., Fady F., Mohamed K., Othman K. en Ibrahim C. 24 maanden waarvan 6 voorwaardelijk.

Tegen de laatste verdachte, Daveryon B., is 30 dagen jeugddetentie geëist, waarvan 13 dagen voorwaardelijk. Hij viel de grensrechter niet aan en is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.

Jeugdreclassering

De Officier van Justitie wil dat alle verdachten, op Daveryon na, een proeftijd van 2 jaar krijgen. De minderjarige verdachten moeten zich ook houden aan de "maatregel hulp en steun", een soort jeugdreclassering.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:41:52 #17
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127251397
Ongelofelijk laag.
pi_127251471
Dat wij dit als volk pikken eigenlijk. Wie zal het hier in hemelsnaam mee eens zijn? Dit gaat helemaal nergens over.

Hoe zit dat trouwens met schadevergoeding? Ook niet zeker?
pi_127251712
Waarom in godsnaam niet meteen *knal* de 6 jaar geeist, ipv de minimum 12 maanden. Ze zullen dat wel krigen want 'ach gut we willen de toekomst van die jongens toch ook niet verpesten'

flikker op, de cel in met dat tuig :r
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:56:00 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:52 schreef Son-Goku het volgende:

Of de kont van een bejaarde afvegen in de taakstraf.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127251858
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Of de hondenuitlaat service.

Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:57:59 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251891
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Of de hondenuitlaat service.

Dan denken ze dat ze in een auto mogen inbreken.

vrijdag 31 mei 2013 @ 15:58:49 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_127251918
Waarom word er 6 jaar geeist tegen de vader van een van die jongens?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_127251947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:58 schreef Hathor het volgende:
Dat was ook de trainer. Die viel de scheidsrechter ook aan.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:59:42 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127251953
quote:
Dat vind ik ook raar. Prima dat zijn verantwoordelijkheid wordt erkent, maar als hij niet schopt maar wel het zwaarst gestraft wordt vind ik het toch krom.
The End Times are wild
pi_127251962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan denken ze dat ze in een auto mogen inbreken.

_O-

Zou nog kunnen kloppen ook.

quote:
Waarom niet? :')
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:00:39 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_127251984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat was ook de trainer. Die viel de scheidsrechter ook aan.
Ja maar het staat toch totaal niet in verhouding met wat de spelers gedaan hebben?
pi_127252017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja maar het staat toch totaal niet in verhouding met wat de spelers gedaan hebben?
Uit het nieuwsbericht;
quote:
De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.
Dus die vader/trainer deed gewoon mee met de mishandeling. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet, maar hij stond dus niet alleen maar toe te kijken.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:03:20 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_127252076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Uit het nieuwsbericht;

[..]

Dus die vader/trainer deed gewoon mee met de mishandeling. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet, maar hij stond dus niet alleen maar toe te kijken.
Ahh ok dat had ik over het hoofd gezien.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:06:29 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127252193
Bizar. Dat moet dan het voorbeeld zijn. Logisch dat die jongens zich als beesten gedragen. Als je ziet waar ze uit voort komen.
The End Times are wild
pi_127252579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef tong80 het volgende:

Jij wil dat tuig met hun poten aan jouw oma/moeder hebben? Echt, hoe verzin je het.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_127253907
Celstraffen geëist in zaak dode grensrechter

De Officier van Justitie heeft in de mishandelingszaak waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleed, celstraffen van 12 maanden tot zes jaar geëist.

Tegen El-Hasan D. werd met zes jaar cel de zwaarste straf geëist. Hij is de enige meerderjarige verdachte van de mishandeling op het voetbalveld van Buitenboys. De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.

Jeugddetentie

D. is de vader van één van de spelers van Nieuw-Sloten, die eveneens verdachte is. D. "had als volwassene, trainer en begeleider beter moeten weten", vindt de Officier van Justitie.

Tegen de voetballer Yassine D. is 12 maanden jeugddetentie waarvan 2 voorwaardelijk geëist. Tegen Soufyan B., Fady F., Mohamed K., Othman K. en Ibrahim C. 24 maanden waarvan 6 voorwaardelijk.

Tegen de laatste verdachte, Daveryon B., is 30 dagen jeugddetentie geëist, waarvan 13 dagen voorwaardelijk. Hij viel de grensrechter niet aan en is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.

Jeugdreclassering

De Officier van Justitie wil dat alle verdachten, op Daveryon na, een proeftijd van 2 jaar krijgen. De minderjarige verdachten moeten zich ook houden aan de "maatregel hulp en steun", een soort jeugdreclassering.

Het Om maakte bij de bewijsvoering tijdens het procesgebruik van de foto's die tijdens de mishandeling zijn gemaakt. Daarnaast werd de getuigenis van de zoon van Nieuwenhuizen aangehaald. Die was als voetballer getuige van de mishandeling van zijn vader. Hij vertelde hoe hard de daders hebben ingeschopt op zijn op de grond liggende vader.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_grensrechter__.html

Voor moord op een vader en dan 6 jaar krijgen is een koopje, een Nederlandse koopje.
pi_127254063
Is dit een puur Nederlandse kwaal of hebben meer landen hier last van?

Om je als Nederlander voor te schamen dit.
pi_127254105
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:50 schreef VanHattem het volgende:
Is dit een puur Nederlandse kwaal of hebben meer landen hier last van?

Om je als Nederlander voor te schamen dit.
Alleen D66 is blij...
pi_127254150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:51 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alleen D66 is blij...
:N
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:52:39 #36
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_127254164
Dat dit kan in Nederland!
Nee serieus dit mag en kan niet gebeuren, zulke lage straffen...
De minderjarige hebben zich als volwassen gedragen.

Pisnijdig word ik hiervan :(
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_127254223
op het marokko forum vinden ze deze straffen nochtans overdreven
pi_127254426
quote:
Ik heb daar over een paar minuten ook een naam.
pi_127254505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:52 schreef Son-Goku het volgende:
Waarom in godsnaam niet meteen *knal* de 6 jaar geeist, ipv de minimum 12 maanden. Ze zullen dat wel krigen want 'ach gut we willen de toekomst van die jongens toch ook niet verpesten'

Dat is inderdaad de achterliggende redenatie.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 mei 2013 @ 17:03:18 #41
842 Zorro
Z
pi_127254686
En dan durven ze zo te reageren:

quote:
Zeker vier advocaten zeiden na het horen van de eisen deze veel te hoog te vinden. "Een schrikeis", zei een van hen. Omdat ook het OM vindt dat niemand wilde dat Nieuwenhuizen dood zou gaan, zijn de strafeisen volgens de raadslieden ongerechtvaardigd hoog.
:') x 1000
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_127254965
die jungskes hebben nog niet eens spijt betuigd voor hun daad

ok het is de middeleeuwen terugbrengen maar ik zie dan niet in wat verkeerd is aan de galg
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_127255215
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:09 schreef TLC het volgende:
ok het is de middeleeuwen terugbrengen maar ik zie dan niet in wat verkeerd is aan de galg
Alhoewel ik uit frustratie ook wel eens die gedachtes toe laat, moet je uit gezond verstand op kunnen maken dat dat ook niet de oplossing is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:41:21 #44
123170 alors
zlata1234
pi_127256110
Ik hoorde gister Saskia Belleman van de Telegraaf bij Knevel en Van den Brink vertellen dat de enige getuigen tegen die vader een andere vader en zijn zoon (een van de schoppers) zijn. De vader/trainer had volgens zijn eigen verklaring regelmatig kritiek op het gedrag van die jongen en hij beweert dat dit hun wraak is. Voor wat het waard is. Zij vond het bewijs tegen hem iig maar mager.
know'm sayin?
word? word.
pi_127256127
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:16 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Alhoewel ik uit frustratie ook wel eens die gedachtes toe laat, moet je uit gezond verstand op kunnen maken dat dat ook niet de oplossing is.
Eens komen ze weer terug en nemen weer deel aan de maatschappij. Als het weer misgaat -recidive is 60 tot 70% kans- dan betaalt diezelfde maatschappij weer de rekening, in concreto...de Nederlandse burger. De autochtoon zullen we maar zeggen in dit verband !!
pi_127256216
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Eens komen ze weer terug en nemen weer deel aan de maatschappij. Als het weer misgaat -recidive is 60 tot 70% kans- dan betaalt diezelfde maatschappij weer de rekening, in concreto...de Nederlandse burger. De autochtoon zullen we maar zeggen in dit verband !!
60 tot 60% zelfs? Zozo, waar haal je dat percentage vandaan?
pi_127256324
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

60 tot 60% zelfs? Zozo, waar haal je dat percentage vandaan?
onthouden nav een artikel
pi_127256387
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat zal de dag zijn dat ik het geloof in m'n eigen volk verlies. En onder m'n eigen volk versta ik elke Nederlander, huidskleur doet er niet toe.
pi_127256539
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

onthouden nav een artikel
Met een flinke korrel zout te nemen dus.
pi_127256703
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met een flinke korrel zout te nemen dus.
Omdat jezelf te lui bent om serieus deel te nemen aan een gesprek op een forum....

Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive
pi_127256925
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Omdat jezelf te lui bent....

Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive
Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.

quote:
De ernstige recidive kent hetzelfde verloop. Iets
meer dan de helft van de jongeren uit 1997 (52%)
werd binnen twee jaar na vertrek uit de JJI vervolgd
voor een misdrijf met een strafdreiging van
vier jaar of meer. Zeven jaar later, in 2003, bedroeg
dit percentage nog 46 procent. Een daling
met zes procent. De zeer ernstige recidive, die
betrekking heeft op misdrijven met een wettelijke
strafdreiging van acht jaar of meer, is in dezelfde
periode gedaald van 19 naar 15 procent binnen
twee jaar na uitstroom.
Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 15%.
pi_127256985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.

[..]

Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 10%.

[ Bericht 37% gewijzigd door sp3c op 31-05-2013 18:11:31 ]
pi_127257061
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 31-05-2013 18:11:54 ]
pi_127257126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Anders lees je de betreffende onderzoeken even.
pi_127258576
10/18 maanden.. Pff ...

Komop zeg, gooi ze een paar jaar in de cel!

(T liefst zou ik ze in laten slapen, maar dat mag van de meeste lieve fokkertjes weer niet ;) )

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2013 19:00:33 ]
pi_127258693
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.

Ik zou een van hen zijn.
pi_127258767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:02 schreef VanHattem het volgende:
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.

Ik zou een van hen zijn.
:Y
pi_127259090
quote:

Ik zou een van hen zijn.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.

Daar hoor je never nooit wat over van de overheid...dus het gebeurt.
pi_127259298
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.

Daar hoor je never nooit wat over van de overheid...dus het gebeurt.
Vraag me af of dat nu al gebeurd op de manier die jij bedoeld.

Mocht de huidige rechtspraak aanhouden, dan is het een kwestie van tijd voor dit sowieso realiteit wordt natuurlijk.
pi_127259410
quote:

Ik zou een van hen zijn.
Net zoals die kopschoppers dus. Waarom maak je je dan zo druk ?
pi_127259525
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik kom van Hattem helpen...gelly, ter bescherming van de kinderen, de bejaarden en de vrouwen in Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 31-05-2013 19:30:02 ]
pi_127259583
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik kom van Hattem helpen...gelly
Je bent eerst 3 dagen onderweg voor je uit dat gat bent kerel.
pi_127259588
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, de dag dat zoiets gebeurd zal ik mijn geweten verliezen. Zo mag je het best zien. Als mijn vader doodgetrapt wordt door wie dan ook, reken ik erop dat diegene daar een gepaste straf voor krijgt, zodat ik zelf niet buiten m'n grenzen hoef te treden waardoor er enigszins orde in de chaos blijft.

Faalt het Nederlands rechtsysteem daarin, dan ga ik het inderdaad zelf doen. Niemand die ongestraft mijn vader doodtrapt.

En nee. Een straf van 2 jaar waarvan een x aantal maanden voorwaardelijk is geen straf.
pi_127259605
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:23 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Ja, de dag dat zoiets gebeurd zal ik mijn geweten verliezen. Zo mag je het best zien. Als mijn vader doodgetrapt wordt door wie dan ook, reken ik erop dat diegene daar een gepaste straf voor krijgt, zodat ik zelf niet buiten m'n grenzen hoef te treden waardoor er enigszins orde in de chaos blijft.

Faalt het Nederlands rechtsysteem daarin, dan ga ik het inderdaad zelf doen. Niemand die ongestraft mijn vader doodtrapt.

En nee. Een straf van 2 jaar waarvan een x aantal maanden voorwaardelijk is geen straf.
Stoere praat.
pi_127259754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Stoere praat.
Kneus.
pi_127259813
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:28 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Kneus.
Sorry dat ik niet meega in je stoerdoenerij zoals anderen in dit topic. Je kunt je afvragen wie de echte kneuzen zijn.
pi_127259909
Moordenaars Richard Nieuwenhuizen strafeisen: 1 keer 6 jaar 1 keer 10 maanden, 5 keer 18 maanden en 1 keer 3 weken cel.. echt als dit in Amerika was gebeurd dan was het de doodstraf, 5 keer levenslang, 1 keer 20 jaar en een keer 5 jaar...
pi_127259920
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet meega in je stoerdoenerij zoals anderen in dit topic. Je kunt je afvragen wie de echte kneuzen zijn.
Ik doe niet stoer. Ik zeg oprecht wat ik zou doen. En als dit zo door gaat gaan er steeds meer mensen zo over denken. Niets stoerdoenerij. Het is de waarheid, de waarheid waar jij omheen probeert te praten om een reden die ik ook niet begrijp.
pi_127259977
quote:

[..]

als JIJ dat doet krijg je 18 jaar
pi_127260019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:33 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

als JIJ dat doet krijg je 18 jaar
Ja dat zal vast wel inderdaad.
pi_127260028
Die strafeisen :') Lachwekkend laag natuurlijk.
pi_127260178
quote:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die straffen hoe dan ook te laag vinden, het is immers lekker makkelijk praten vanaf de bühne. Lijkt me nog geen reden om daarin mee te gaan.
pi_127260222
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:34 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Ja dat zal vast wel inderdaad.
Ja, als je het verschil niet begrijpt tussen opzettelijk iemand van het leven beroven of die intentie niet hebben bij een mishandeling. Dan bergrijp ik je simplistische en primaire gedachtengang wel een beetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2013 19:39:31 ]
pi_127260233
quote:

[..]

Je snapt wel van Hattem, dat je nu nooit meer lid kunt worden van D66 hè....
pi_127260257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wat heeft de D66 hiermee te maken?
pi_127260328
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nou ja, ik maak me er niet druk over. Mensen met een dergelijke mening uiten die vaak niet buiten het café en betekenen verder weinig in het leven.

Het is een fijne wetenschap dat de mensen die oordelen over ons strafrecht niet worden gezocht in die kringen.
pi_127260433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die straffen hoe dan ook te laag vinden, het is immers lekker makkelijk praten vanaf de bühne. Lijkt me nog geen reden om daarin mee te gaan.
Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.

Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.

Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
pi_127260511
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.

Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.

Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Wanneer dat gebeurd zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.
pi_127260728
quote:

[..]

Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?

quote:
Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.

Instabiliteit geloof ik niet zo in; dat is meer de hoop van mensen die het niet eens zijn met al die D66-rechters dan dat het een keer werkelijkheid zou worden.
pi_127260859
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.
Helaas maak je deel uit van een samenleving waarin ook figuren zoals ik leven inderdaad. En mede voor die figuren is iets speciaals verzonnen: Het rechtsysteem. Verzonnen zodat bij onrecht primitievelingen zoals ik het recht niet in eigen hoeven te nemen, maar die primitievelingen zoals ik erop kunnen vertrouwen dat het rechtsysteem ervoor zorgt dat de daders een passende humane straf krijgen.

Iedereen gelukkig, totdat het vertrouwen daarin verloren gaat. Dan zullen steeds meer primitievelingen zoals ik buiten hun grenzen treden om alsnog een dader een straf toe te kennen. Of je het nu wilt of niet, die mensen zijn er ook en daar leef jij mee in 1 land.

Ik praat het absoluut niet goed, want het is gewoon fout om te doen, maar zo werkt het voor veel mensen wel gewoon. Ook voor mij. Ook op het hoogste niveau, landelijk, wereldwijd.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:54:46 #81
241662 Jian
Well, well, well
pi_127260865
Triest, maar dit zat eraan te komen binnen de huidige wetgeving, wellicht dat het het wetsvoorstel aangaande adolescentenstrafrecht enige verbetering kan brengen en dat dit soort uitschot dan makkelijker als volwassenen berecht kan worden.
pi_127261070
kan iemand mij uitleggen waarom je hiervoor

http://www.telegraaf.nl/f(...)boksgalamoord__.html

wel 20 jaar krijgt ?
pi_127261071
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?

[..]

Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.

Instabiliteit geloof ik niet zo in; dat is meer de hoop van mensen die het niet eens zijn met al die D66-rechters dan dat het een keer werkelijkheid zou worden.
Zo ieder zijn eigen mening, die respecteer ik ook. En ik zeg het eerlijk: Ik ben blij dat er zulke mensen zijn. Dat hoort een samenleving te hebben. Maar ik ben ook van mening dat een samenleving een "gek" of "gekken" hoort te hebben die er een keer klaar mee zijn en dat laten zien ook om de boel eens wakker te schudden.

Of ik er een van zou kunnen zijn... Als iemand zo ver bij mij zou gaan weet ik zeker van wel. Kan ik ook niets aan doen. Ben voor de rest een goed opgeleide en beschaafde jongen, maar die knik in m'n karakter heb ik nou eenmaal. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben.
pi_127261513
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:59 schreef arjan1212 het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom je hiervoor

http://www.telegraaf.nl/f(...)boksgalamoord__.html

wel 20 jaar krijgt ?
quote:
De aanklager meent dat Siamak S. schuldig is aan moord en poging moord omdat hij met een vol pistool naar het kickboksgala ging terwijl hij kon verwachten dat er rivalen van hem zouden zijn. Hij bleef op het gala toen hij er werd bedreigd. En toen niet onverwacht een vechtpartij ontstond, nam hij de tijd om het pistool keer op keer door te laden en te schieten op de belagers van zijn vrienden, betoogde officier van justitie Mariska Wijnbelt.
Hij handelde vanuit voorbedachte rade.
pi_127261940
Discriminatie is dit. Als Jan,Kees,Pieter een Mohammed doodschoppen krijgen ze minimaal 20 jaar.
Plus dat de Marokkanen de straat op zouden gaan om te rellen.
pi_127262996
Nou.
pi_127263280
quote:

[..]

Ik denk dat de samenleving dat zo al vindt, minus een klein deeltje van de linkse politiek.

De rechters in Nederland zijn voor het leven benoemd, ze hebben daardoor veel ruimte om juridische invalshoeken te mixen met privé opvattingen over de samenleving.

Een werkgever bijvoorbeeld die de pech heeft een linkse rechter in een ontslagprocedure met een werknemer voor zich te krijgen, kan het schudden. Hij wordt veroordeeld, in welke vorm dan ook.

Zie ook het gedoe rondom Wilders en de afloop daarvan. Rechters bedrijven -stiekum- ook politiek in hun wijze van recht spreken.

Wen er maar aan in Nederland.
pi_127263640
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:46 schreef cempexo het volgende:
Wen er maar aan in Nederland.
Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.
pi_127263939
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.
Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.

De vraag is nu, sinds 2000, wat blijft er dan over en wat komt er binnen ? Nederland groeit in aantal door immigranten.

Ik vermoed zomaar dat dit aantal immigranten in 2014 sterker zal stijgen dan ooit. En daardoor ook het aantal Nederlandse emigranten !!

Wat is daar de impact van ?

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 31-05-2013 21:06:12 ]
pi_127264493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.

Oh ??? Waar ben je heen gegaan dan ?????
pi_127264798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

De vraag is nu, sinds 2000, wat blijft er dan over en wat komt er binnen ? Nederland groeit in aantal door immigranten.

Ik vermoed zomaar dat dit aantal immigranten in 2014 sterker zal stijgen dan ooit. En daardoor ook het aantal Nederlandse emigranten !!

Wat is daar de impact van ?

Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.
Nog beter vergeet heel Europa, leuk om zo nu en dan eens een kijkje te komen nemen,en dan weer weg.
pi_127264930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef ocho het volgende:

[..]

Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.
Nog beter vergeet heel Europa, leuk om zo nu en dan eens een kijkje te komen nemen,en dan weer weg.
Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.

Terwijl het een uurtje of 6 à 8 autorijden is.
pi_127265120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.

Terwijl het een uurtje of 6 à 8 autorijden is.
En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.
pi_127265206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:25 schreef gelly het volgende:

[..]

En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.
Nou en, daar is internet toch voor.
pi_127265280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:27 schreef ocho het volgende:

[..]

Nou en, daar is internet toch voor.
Waar is internet toch voor ? Om de hele dag op een Nederlands forum te vertellen hoe blij je bent niks meer met Nederland te maken te hebben ? Ok.
pi_127265337
Ja fijn toch.om je mening te kunnen geven.
pi_127265466
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef ocho het volgende:
Ja heel fijn. Maar het ging toch om zijn statement dat hij Nederland vaarwel had gezegd . Dat blijkt uit weinig dingen. Moet ik het anders even voor je tekenen ?
pi_127265707
Ja en als je dus niet meer in Nederland woont mag je niet meer op fok je mening geven, wat een onzin.
pi_127265859
Ik moet het dus tekenen. Momentje.
pi_127266181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:37 schreef ocho het volgende:
Ja en als je dus niet meer in Nederland woont mag je niet meer op fok je mening geven, wat een onzin.
nogal wat mensen die in nederland wonen zijn begrenst :)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:53:39 #101
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_127266496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef ocho het volgende:
Je ongefundeerde mening elke dag weer kunnen uitkotsen moet echt verschrikkelijk leuk en bevrijdend zijn, inderdaad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:34:25 #102
207372 bastibro
I`ll get there
pi_127274378
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:52 schreef Starm het volgende:
Dat dit kan in Nederland!
Nee serieus dit mag en kan niet gebeuren, zulke lage straffen...
De minderjarige hebben zich als volwassen gedragen.

Pisnijdig word ik hiervan :(
Gewoon Wilders groot maken ;)
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2013 @ 11:19:34 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_127281752
Hoe het vonnis in de zaak rond de gewelddadige dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen ook uitvalt, een deel van de Nederlandse bevolking zal het 'een belachelijke uitspraak' vinden, omdat 'het Marokkaanse tuig er weer met te lichte straffen afkomt.'

Die stelling poneerde Sander Janssen, advocaat van verdachte Yassine D. vandaag in zijn pleidooi voor de rechtbank in Lelystad. De rechtbank werkt bij wijze van uitzondering door aan de geruchtmakende zaak, vanwege beperkte zittingsruimte.

Janssen betoogde dat er 'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media. De gebeurtenissen op het veld van voetbalclub Buitenboys op 2 december zijn steevast neergezet alsof Nieuwenhuizen zonder pardon is doodgeschopt. Dat is niet het geval, meent Janssen.

Hij reconstrueerde het incident aan de hand van een reeks foto's, gemaakt door omstanders. Volgens Janssen heeft Nieuwenhuizen in beide fases 'een actieve rol' gespeeld en niet alleen maar op de grond gelegen. Janssen toonde ook een foto waarop is te zien dat Nieuwenhuizen direct na de schermutseling weer rechtop staat, zonder enige zichtbare verwonding

zaterdag 1 juni 2013 @ 14:15:26 #104
3542 Gia
User under construction
pi_127286124
Ik zal in elk geval begrip hebben als familie en vrienden van Richard vergelding zoeken.
Die kneuzen kunnen, volgend voorjaar, wanneer ze vrijkomen, maar het beste vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 01-06-2013 15:38:15 ]
pi_127286926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:19 schreef tong80 het volgende:
Hoe het vonnis in de zaak rond de gewelddadige dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen ook uitvalt, een deel van de Nederlandse bevolking zal het 'een belachelijke uitspraak' vinden, omdat 'het Marokkaanse tuig er weer met te lichte straffen afkomt.'

Die stelling poneerde Sander Janssen, advocaat van verdachte Yassine D. vandaag in zijn pleidooi voor de rechtbank in Lelystad. De rechtbank werkt bij wijze van uitzondering door aan de geruchtmakende zaak, vanwege beperkte zittingsruimte.

Janssen betoogde dat er 'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media. De gebeurtenissen op het veld van voetbalclub Buitenboys op 2 december zijn steevast neergezet alsof Nieuwenhuizen zonder pardon is doodgeschopt. Dat is niet het geval, meent Janssen.

Hij reconstrueerde het incident aan de hand van een reeks foto's, gemaakt door omstanders. Volgens Janssen heeft Nieuwenhuizen in beide fases 'een actieve rol' gespeeld en niet alleen maar op de grond gelegen. Janssen toonde ook een foto waarop is te zien dat Nieuwenhuizen direct na de schermutseling weer rechtop staat, zonder enige zichtbare verwonding

Ja nee...ik snap het...het is de schuld van het Nederlandse volk en zijn democratie waarin de vrije meningsuiting een belangrijke rol speelt en een zekere basis van gemeenschap is.

Dat moet eerst veranderd worden, dan pas is er sprake van objectieve rechtspleging.

Nederland heeft het verkeerde volk dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 01-06-2013 15:35:32 ]
pi_127287011
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Gia het volgende:
Ik zal in elk geval gegrip hebben als familie en vrienden van Richard vergelding zoeken.
Die kneuzen kunnen, volgend voorjaar, wanneer ze vrijkomen, maar het beste vertrekken.
Dit bedoel ik dus.
pi_127288033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja nee...ik snap het...het is de schuld van het Nederlandse volk en zijn democratie waarin vrije de meningsuiting een belangrijke rol speelt en een zekere basis van gemeenschap is.
Dat staat er niet.
pi_127288118
quote:

Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt om ze in een slachtofferrol te duwen. Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren. :N

Een smerig spelletje wordt hier gespeeld.
pi_127288881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt ...
Dat doet een groot deel van Telegraaflezend, PVV-stemmend Nederland ook, dus ik begrijp je verontwaardiging niet zo goed.
pi_127289662
quote:

[..]

Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt om ze in een slachtofferrol te duwen. Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren. :N

Een smerig spelletje wordt hier gespeeld.
Een D66 rechter achter de tafel?...ik zeg maar wat
pi_127289829
quote:

Ik ben bang dat dat niet eens zo'n gekke gedachte is.

Als er een vechtpartij is waarbij Marokkanen betrokken zijn is bij velen de gedachte dat die dan wel de daders zullen zijn.

Ik ben er niet bij geweest, maar het staat mij ook bij dat recent een grensrechter kennelijk een speler een hoek heeft gegeven. Ik begrijp dat ook in de onderhavige zaak er verklaringen zijn dat de grensrechter zich agressief op heeft gesteld. Dat wil niet zeggen dat daarmee die jongens meteen vrijgepleit zijn, maar het verdient op zich best nader onderzoek wat er nu precies is gebeurd teneinde vast te stellen waar wie schuld aan heeft en wat dan een redelijke strafmaat is.

Het is al snel zo dat men heel erg wil kijken naar het gevolg als er doden zijn gevallen, maar de aanleiding en wat precies is gebeurd is net zo goed van belang. Die advocaat vraagt daar m.i. terecht aandacht voor en als jij misselijk wordt van een advocaat die niet meteen roept dat zijn cliënt schuldig is en de maximale straf hoort te krijgen, dan raad ik je aan om dit soort zaken niet te volgen. Want dan hou je heel weinig binnen...
pi_127290067
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat doet een groot deel van Telegraaflezend, PVV-stemmend Nederland ook, dus ik begrijp je verontwaardiging niet zo goed.
Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen. Alsof de rechter boodschap moet hebben aan Telegraaf-lezend Nederland en alsof hij hun oordeel bij de zaak moet betrekken en daarom de daders minder zwaar zou moeten straffen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2013 @ 16:36:02 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_127290126
Ik lees iedere dag de Telegraaf op internet.

Ook het NRC trouwens.

pi_127290170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:

Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen. Alsof de rechter boodschap moet hebben aan Telegraaf-lezend Nederland en alsof hij hun oordeel bij de zaak moet betrekken en daarom de daders minder zwaar zou moeten straffen.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb jij meermaals betoogd dat rechters zwaarder moeten straffen omdat de schreeuwende minderheid (al duid jij die dan aan als de mening van het gehele volk oid) zwaardere straffen wenst...
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:37:28 #115
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127290181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef tong80 het volgende:
Ik lees iedere dag de Telegraaf op internet.

Ook het NRC trouwens.

Meneer de intellectueel. :o
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:38:55 #116
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127290221
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb jij meermaals betoogd dat rechters zwaarder moeten straffen omdat de schreeuwende minderheid (al duid jij die dan aan als de mening van het gehele volk oid) zwaardere straffen wenst...
De rechters geven ook gehoor aan die oproep. Waar overigens wel iets voor te zeggen valt.
pi_127290639
quote:

[..]

Rechters zijn niet neutraal. Verweven hun levenshouding in de rechtspraak.

Zaak 1
Ik herinner me een zaak in NL. Was daar werkgever en wilde een werknemer ontslaan. Reden laat ik maar even buiten beschouwing.

Mijn advocaat zei tegen me: realiseer je dat deze rechter de belangen van de werknemers verdedigt.
Dat klopte !

Zaak 2
Had een geschil met een bouwfirma. Liet het voorkomen.

Een dag later moest ik ivm een ontslagprocedure weer naar de rechtbank. Ik trof daar diezelfde rechter aan van de bouwfirma case.

Zij zei: luid en duidelijk: Bent u er nou al weer meneer XXX. Iedereen lachen, vooral de advocaat van de werknemer.

Objectieve rechters en objectieve rechtspraak ?

My ass !!
pi_127290687
Mooie anekdote Cempexo. Je maakt wat mee.
pi_127290755
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:38 schreef Morendo het volgende:

De rechters geven ook gehoor aan die oproep. Waar overigens wel iets voor te zeggen valt.
Dat vind ik niet omdat je niet kan oordelen zonder de feiten te kennen en rechters vinden dat eigenlijk ook, maar ze voelen zich gechanteerd en hebben dat nog dit jaar wederom laten weten, met name ook omdat ze verbolgen zijn over het feit dat ze al zwaarder straffen dan ze zelf reëel vinden (te zot!) en de roep om strenger straffen alleen maar toeneemt!
pi_127290793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik niet omdat je niet kan oordelen zonder de feiten te kennen en rechters vinden dat eigenlijk ook, maar ze voelen zich gechanteerd en hebben dat nog dit jaar wederom laten weten, met name ook omdat ze verbolgen zijn over het feit dat ze al zwaarder straffen dan ze zelf reëel vinden (te zot!) en de roep om strenger straffen alleen maar toeneemt!
De roep om strenger straffen is dan ook nog eens erg selectief en afhankelijk van hoe de media berichten over een incident.
pi_127290949
quote:

[..]

En realiseer je dat nederlandse rechters maar enkele procenten van de misdaad voor zich krijgen om te beoordelen.

Hier zit al een subjectiviteit in.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 01-06-2013 17:16:46 ]
pi_127291034
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

Rechters zijn niet neutraal. Verweven hun levenshouding in de rechtspraak.

Zaak 1
Ik herinner me een zaak in NL. Was daar werkgever en wilde een werknemer ontslaan. Reden laat ik maar even buiten beschouwing.

Mijn advocaat zei tegen me: realiseer je dat deze rechter de belangen van de werknemers verdedigt.
Dat klopte !

Zaak 2
Had een geschil met een bouwfirma. Liet het voorkomen.

Een dag later moest ik ivm een ontslagprocedure weer naar de rechtbank. Ik trof daar diezelfde rechter aan van de bouwfirma case.

Zij zei: luid en duidelijk: Bent u er nou al weer meneer XXX. Iedereen lachen, vooral de advocaat van de werknemer.
Die advocaat van die werknemer was er ook? Toevallig dezelfde procedure?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:05:16 #123
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127291144
quote:

[..]

De bestraffing van criminelen is natuurlijk ook iets wat van oudsher sterk te maken heeft met de volkswil, kijk maar naar landen als België en de VS met nog steeds juryrechtspraak. Dat dit in Nederland is uitbesteed aan een professionele rechterlijke macht laat het bestaan van emoties en opvattingen over hoe er gestraft dient te worden onverlet. Anders dan bijvoorbeeld het Ondernemingsrecht, om maar wat te noemen.
pi_127291434
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die advocaat van die werknemer was er ook? Toevallig dezelfde procedure?
??
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:48:49 #125
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127293857
quote:

[..]

Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen.
Dat is het werk van de advocaat. Het is aan de rechter(s) om zuiver te oordelen.
pi_127293939
Zijn ze al vrijgesproken? :+
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127293982
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zijn ze al vrijgesproken? :+
Bijna. De rechter komt op aandringen van FOK!kertjes tot de conclusie dat deze zaak erg veel weg heeft van de scooterklootzakjes die vrijkwamen omdat ze elkaar als bestuurder aanwezen.
pi_127295405
quote:

[..]

Laten we dan eens naar het tweede deel van die post van jou kijken. Die gaat niet over hoe de rechters hiermee omgaan, maar over hoe Nederland hier mee omgaat:

quote:

[..]
Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren. :N
Jij weet net zo goed als ik dat bij iedere beroving en ieder geweldsmisdrijf het binnen de kortste keren over de afkomst van de daders gaat, en dat "Nederland" een enorm verschil maakt tussen autochtonen enerzijds en "lichtgetinte daders", "Marokkanentuig", "Noord-Afrikaanse medelanders", etc. anderzijds.
pi_127295874
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Jij weet net zo goed als ik dat bij iedere beroving en ieder geweldsmisdrijf het binnen de kortste keren over de afkomst van de daders gaat, en dat "Nederland" een enorm verschil maakt tussen autochtonen enerzijds en "lichtgetinte daders", "Marokkanentuig", "Noord-Afrikaanse medelanders", etc. anderzijds.
Nee, dat enorme verschil maakt de nederlander niet, maar dat maken ze zelf door hun gedrag dat afgeleid is van hun moraliteit...kijk maar naar de cijfers
pi_127295954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, dat enorme verschil maakt de nederlander niet, maar dat maken ze zelf door hun gedrag dat afgeleid is van hun moraliteit...kijk maar naar de cijfers
Nee, dat verschil maakt een flink deel van "Nederland". Iemand dient veroordeeld te worden omdat hij iets misdaan heeft en niet omdat hij Marokkaan is. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken doet daar niets aan af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 19:49:06 ]
pi_127296529
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, dat verschil maakt een flink deel van "Nederland". Iemand dient veroordeeld te worden omdat hij iets misdaan heeft en niet omdat hij Marokkaan is. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken doet daar niets aan af.
Meer dan 50% van deze groep zit in de gevangenis, daar hebben de nederlanders het over en terecht.

Dat getal is ponds ponds gewijs onverantwoord hoog waardoor de nederlandse burger zich specifiek bedreigd bij voelt!!
pi_127296870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Meer dan 50% van deze groep zit in de gevangenis
Ze zijn overtegenverwoordigd, daar zijn maar weinigen het mee oneens, maar dat de helft van de Marokkanen in de gevangenis zit is bullshit.
pi_127297802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ze zijn overtegenverwoordigd, daar zijn maar weinigen het mee oneens, maar dat de helft van de Marokkanen in de gevangenis zit is bullshit.
Maar het gaat verder, het gaat zelfs ernstig verder...

Of het gedrag of de cijfers nu objectief of subjectief zijn, De Nederlander gaat zichzelf beschermen, ze gaan weg.

Ze gaan weg

uit hun straat

uit hun wijk

uit hun dorp

uit hun stad

uit hun provincie

ja zelfs uit hun land

De overheid heeft een laconieke houding die meer politiek gericht is dan bestuurlijk gericht is. De Nederlander is bang geworden, het vertrouwen is weg.

In opstand komen doen ze niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 01-06-2013 20:48:49 ]
pi_127298426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

Of het gedrag of de cijfers nu objectief of subjectief zijn, De Nederlander gaat zichzelf beschermen, ze gaan weg.

Ze gaan weg

uit hun straat

uit hun wijk

uit hun dorp

uit hun stad

uit hun provincie

ja zelfs uit hun land

De overheid heeft een laconieke houding die meer politiek gericht is dan bestuurlijk gericht is. De Nederlander is bang geworden, het vertrouwen is weg.

In opstand komen doen ze niet, ze gaan weg.

Er is geen keuze meer...
Overdrijven is ook een kunst. :P
pi_127298556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ze gaan weg

uit hun straat

uit hun wijk

uit hun dorp

uit hun stad

uit hun provincie

ja zelfs uit hun land

In opstand komen doen ze niet, ze gaan weg.

Er is geen keuze meer...
Stel je niet aan.
pi_127298876
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat Nederland verlaat om te emigreren is opnieuw gestegen. In 2011 pakten 133.194 mensen hun biezen, oftewel 365 per dag en in 2012 waren dat er maar liefst 395 per dag, is ruim 144.000.

Redenen om te emigreren kunnen zijn:

Onvrede met het politieke klimaat
Gevolgen economische crisis
Verharding van de Nederlandse samenleving
Het Nederlandse klimaat
Werk
Een ander soort leven willen leiden
Verlangen naar rust en ruimte

http://www.expatmam.com/2013/01/meer-emigratie-in-2012.html
pi_127298994
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stel je niet aan.
Het aantal mensen dat Nederland verlaat om te emigreren is opnieuw gestegen. In 2011 pakten 133.194 mensen hun biezen, oftewel 365 per dag en in 2012 waren dat er maar liefst 395 per dag, is ruim 144.000.

Het Nederlandse klimaat
Werk

pi_127299116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:55 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het Nederlandse klimaat
Werk

Dus omdat er 7.000 mensen extra naar het buitenland verhuizen, waarbij een website aangeeft wat mogelijke redenen zijn om dat te doen, generaliseer je naar "de Nederlander gaat zichzelf beschermen"

Zoals ik al zei: Overdrijven is ook een kunst.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:03:41 #139
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127299290
What's new? Marokkaans tuig dat wordt vrijgesproken en als helden in hun gemeenschap wordt onthaald.
pi_127304540
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het gaat bij allerhande misdrijven inderdaad al snel over Marokkanen. Regelmatig (lees: te regelmatig) is dat ook terecht. Het punt is niet dat ik dat ontken, het punt is dat die advocaat uit dat gegeven een slaatje probeert te slaan om medelijden op te wekken met de daders. Die worden immers al zo gestigmatiseerd. Dus is het te begrijpen dat ze iemand dood trappen...

Het is bovendien de advocaat die expliciet een zaak maakt van de afkomst, door deze opmerking zo te plaatsen.

Maar goed, de uitkomst in deze zaak zal zijn dat ze hooguit voor openbare geweldpleging worden bestraft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 22:49:40 ]
pi_127306033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:03 schreef Oldie57 het volgende:
What's new? Marokkaans tuig dat wordt vrijgesproken en als helden in hun gemeenschap wordt onthaald.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar goed, de uitkomst in deze zaak zal zijn dat ze hooguit voor openbare geweldpleging worden bestraft.
Mooi dat jullie de toekomst kunnen voorspellen. :')
pi_127307200
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Mooi dat jullie de toekomst kunnen voorspellen. :')
Ik kan geen toekomst voorspellen. Ik kan wel logisch nadenken en soortgelijke zaken erbij betrekken. Berucht zijn de scooterknaapjes die iemand doodreden. Omdat niet duidelijk was wie van beiden de scooter bestuurde, gingen ze beiden vrijuit.

Ik vrees dat het hier ook zo zal zijn wat doodslag betreft. Met geen mogelijkheid valt aan te tonen wie nou precies de fatale trap uitdeelde. Er wordt zelfs al (misplaatste) twijfel gezaaid over de vraag of Nieuwenhuizen wel aan het trappen is overleden.
pi_127307539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan geen toekomst voorspellen. Ik kan wel logisch nadenken en soortgelijke zaken erbij betrekken. Berucht zijn de scooterknaapjes die iemand doodreden. Omdat niet duidelijk was wie van beiden de scooter bestuurde, gingen ze beiden vrijuit.

Ik vrees dat het hier ook zo zal zijn wat doodslag betreft. Met geen mogelijkheid valt aan te tonen wie nou precies de fatale trap uitdeelde. Er wordt zelfs al (misplaatste) twijfel gezaaid over de vraag of Nieuwenhuizen wel aan het trappen is overleden.
In jouw ogen doet de rechter het toch nooit goed: Berbertje moet hangen!
pi_127307562
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat je die 2 zaken met elkaar vergelijkt zegt alweer genoeg.
pi_127307981
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, gewelddadige schoppers moeten hangen. Mensen moeten van mij niet "hangen" vanwege hun nationaliteit of achtergrond, maar vanwege hun daden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een vrij recente zaak, waarover veel te doen is geweest, waarbij ook een dode was en waarbij niet duidelijk één dader kon worden aangewezen.
pi_127309987
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een vrij recente zaak, waarover veel te doen is geweest, waarbij ook een dode was en waarbij niet duidelijk één dader kon worden aangewezen.
Dat is bij een misdrijf of delict waarbij sprake was van 'vereniging' ook niet noodzakelijk.
pi_127312126
quote:

[..]

Nou dat Benno de zwembad kinderverkrachter nu al vrijkomt vind ik ook maar niks... 3 jaar.. wat is dit... maximum straf voor verkrachting is 12 jaar.. doe je dat 200 keer... dat word dan levenslang
pi_127316271
quote:
Wat verwacht die mongool nou? Dat een tikje op de vingers genoeg is? Een standje van "nooit meer doen" of zo? Natuurlijk moet die advocaat er toch een punt aan lullen, hoe krom z'n praatje ook is. Maar kom op zeg! Denk ie soms dat het NL-se volk debiel is of zo? Nieuwenhuizen is dood en dat is de schuld van dat rattentuig dat op hem in heeft staan schoppen en slaan.

quote:

Dat is precies wat er is gebeurd. Ja, natuurlijk is het heel goed mogelijk dat het niet hun bedoeling was om Nieuwenhuizen dood te maken, maar ze hebben wél willens en wetens het risico genomen dát Nieuwenhuizen dood zou gaan en dát moet (zeer stevig) bestraft worden.

quote:

Feit blijft, dat Nieuwenhuizen dood is en die lafbekken die hem in een groep hebben doodgeschopt, dat niet zijn. Ronduit bizar zoals deze advocaat probeert om de verantwoordelijkheid en schuld te leggen bij het slachtoffer. Want zoals ik het zie, is Nieuwenhuizen het slachtoffer en zijn die ratten de daders.

Ik krijg soms het idee dat ik in een alternatieve realiteit beland ben of zo. Al is zo'n aap de rest van z'n leven een voorbeeldig koorknaapje geweest, op het moment dat hij een ander (mee) doodschopt begaat hij een dusdanig ernstig feit, dat dat de rest van z'n geschiedenis overschaduwd. Dergelijk geweld is (behoudens zelfverdediging of verdediging van een ander) absoluut en onherroepelijk onacceptabel. Maakt geen reet uit of ie zo lief voor z'n moeder is.
En het feit dat die teringhufters dat ook nog als groep doen, maakt het er alleen maar erger op. Lafbekken zijn het, stuk voor stuk! Iemand die dit niet snapt is zelf tuig wegens ernstig gebrek aan moraal.
pi_127316312
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Gia het volgende:
Ik zal in elk geval begrip hebben als familie en vrienden van Richard vergelding zoeken.
Dit dus. Sterker nog, het zou hun verdiende loon zijn, maar het zal niet gebeuren. Nu al hebben zij getoond dat zij wél fatsoen en moraal hebben. Ze zullen zo hun mening hierover hebben (al dan niet hardop geuit), maar de kans dat zij die in geweld zullen omzetten is mi heel erg klein.

Geeft effe aan waar het verschil zit.....tuig of fatsoen.
pi_127316382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat niet eens zo'n gekke gedachte is.

Als er een vechtpartij is waarbij Marokkanen betrokken zijn is bij velen de gedachte dat die dan wel de daders zullen zijn.

Ik ben er niet bij geweest, maar het staat mij ook bij dat recent een grensrechter kennelijk een speler een hoek heeft gegeven. Ik begrijp dat ook in de onderhavige zaak er verklaringen zijn dat de grensrechter zich agressief op heeft gesteld. Dat wil niet zeggen dat daarmee die jongens meteen vrijgepleit zijn, maar het verdient op zich best nader onderzoek wat er nu precies is gebeurd teneinde vast te stellen waar wie schuld aan heeft en wat dan een redelijke strafmaat is.

Het is al snel zo dat men heel erg wil kijken naar het gevolg als er doden zijn gevallen, maar de aanleiding en wat precies is gebeurd is net zo goed van belang. Die advocaat vraagt daar m.i. terecht aandacht voor en als jij misselijk wordt van een advocaat die niet meteen roept dat zijn cliënt schuldig is en de maximale straf hoort te krijgen, dan raad ik je aan om dit soort zaken niet te volgen. Want dan hou je heel weinig binnen...
Nee, niet in die mate dat zelfs indien Nieuwenhuizen partijdig gevlagd had of teruggeslagen had, dit zijn belagers vrijpleit. Daarvoor zijn de gevolgen simpelweg veel te ernstig. Bijzonder dat je dat kennelijk niet snapt.
pi_127316469
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Maar zelfs jij erkent dus dat er wel degelijk een kern van waarheid zit in wat hij schrijft....
pi_127316542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:00 schreef Operc het volgende:

[..]

Dus omdat er 7.000 mensen extra naar het buitenland verhuizen, waarbij een website aangeeft wat mogelijke redenen zijn om dat te doen, generaliseer je naar "de Nederlander gaat zichzelf beschermen"

Dus de witte vlucht uit bepaalde scholen, straten, wijken, steden etc. bestaat niet? En dat het motief voor die vlucht, de wens om zichzelf te beschermen tegen het wangedrag van zwart tuig, is ook onzin?
pi_127316621
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:03 schreef Oldie57 het volgende:
Maar een Marokkaans meisje dat het lef heeft om een eigen leven te willen leven, wordt zonder pardon onder valse voorwendselen (vakantie, familiebezoek en zo) in Marokko uitgehuwelijkt en gedumpt.
Stel je toch eens voor dat die ouders dat nou eens zouden omdraaien.....die verwende klote prinsjes daar dumpen en de hardwerkende succesvolle meisjes als heldinnen omarmen..... Tja, common sense just isn't common enough anymore.
pi_127316675
quote:

[..]

In jouw ogen zijn deze Berbertjes onschuldige lammetjes.....

Maar Nieuwenhuizen is dood en dat is toch écht niet zomaar gebeurd! Jezus wat een gebrek aan fatsoen en moraal! Stuitend gewoon.
pi_127316685
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want?
  zondag 2 juni 2013 @ 11:59:44 #156
95123 Operc
Nr. 40
pi_127316827
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Maar zelfs jij erkent dus dat er wel degelijk een kern van waarheid zit in wat hij schrijft....
Er zullen Nederlanders zijn die vertrekken uit onvrede over de politieke situatie hier in Nederland, of omdat ze het door hun bestempelde 'Marokkanen probleem' zat zijn ja. Volgens mij is de user waar ik op reageer er daar 1 van, dus in die zin zit er een kern van waarheid in wat hij zegt, namelijk dat er mensen bestaan die zo handelen.

Dat ik dat een totaal stompzinnige manier vind van denken, handelen en zeuren staat daar los van.
  zondag 2 juni 2013 @ 12:02:57 #157
95123 Operc
Nr. 40
pi_127316886
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dus de witte vlucht uit bepaalde scholen, straten, wijken, steden etc. bestaat niet? En dat het motief voor die vlucht, de wens om zichzelf te beschermen tegen het wangedrag van zwart tuig, is ook onzin?
Er zullen vast locaties zijn waar mensen uit onvrede over hun buren/wijkgenoten verhuizen. Dat wordt door sommige mensen aangegrepen om te stellen dat er een "Witte vlucht is wegens zwart tuig". Ik durf te stellen dat er ook veel situaties zijn waarin mensen verhuizen uit onvrede over hun buren/wijkgenoten waar geen enkel verschil zit tussen de afkomst van die mensen. Als je programma's als de Rijdende Rechter ziet, dan weet je dat 'De Nederlander' geen mensen van een andere afkomst nodig heeft om afwijkend gedrag niet te tolereren.
pi_127316914
Ik vind dat de advocatuur soms te ver doorschiet in professionele moraliteit. M.i. zou het publiek moeten kunnen zien dat in een zaak als deze de verdedigende advocaat ook getuigt van maatschappelijke moraliteit.

Met een verdediging als

quote:
een deel van de Nederlandse bevolking zal het 'een belachelijke uitspraak' vinden
en

quote:
'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media.
of de verwijzing naar het haarscheurtje waarbij de kans 1 op ongekend veel is dat hij alléén daaraan zou zijn overleden wat echt een wanhoopsredenatie als verdediging is, getuigt m.i. niet van empathie met maatschappelijke moraliteit.

M.i. dient de advocaat in zijn handelen steeds de hele context van de cliëntproblematiek in zijn professionele afwegingen te betrekken. Hij dient niet alleen vakbekwaam te handelen in het belang van zijn cliënt, maar hij dient tevens moreel te handelen vanuit een kritische houding richting de context (de rechtsstaat), jegens zijn eigen cliënt, jegens de wederpartij en met betrekking tot zijn eigen handelen, de professionaliteit als het ware.

M.i. houden de advocaten in deze zaak te weining rekening met een groot deel van het onderstreepte, en ja, dan krijg je vanzelf de verontwaardiging binnen een deel van de Nederlandse bevolking en de media.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_127316952
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:59 schreef Operc het volgende:

[..]

Er zullen Nederlanders zijn die vertrekken uit onvrede over de politieke situatie hier in Nederland, of omdat ze het door hun bestempelde 'Marokkanen probleem' zat zijn ja. Volgens mij is de user waar ik op reageer er daar 1 van, dus in die zin zit er een kern van waarheid in wat hij zegt, namelijk dat er mensen bestaan die zo handelen.

Dat ik dat een totaal stompzinnige manier vind van denken, handelen en zeuren staat daar los van.
Ach het is slechts een kwestie van schaal. Ook ik vind het land verlaten een te drastische stap, maar om die reden de randstad verlaten, klinkt al een heel stuk redelijker. Laat staan het vertrekken uit een straat, wijk of stad.
pi_127317126
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:00 schreef Operc het volgende:

[..]

Je geeft een volstrekt onjuiste weergave.
pi_127317141
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Er zullen vast locaties zijn waar mensen uit onvrede over hun buren/wijkgenoten verhuizen. Dat wordt door sommige mensen aangegrepen om te stellen dat er een "Witte vlucht is wegens zwart tuig". Ik durf te stellen dat er ook veel situaties zijn waarin mensen verhuizen uit onvrede over hun buren/wijkgenoten waar geen enkel verschil zit tussen de afkomst van die mensen. Als je programma's als de Rijdende Rechter ziet, dan weet je dat 'De Nederlander' geen mensen van een andere afkomst nodig heeft om afwijkend gedrag niet te tolereren.
Dat klopt. Maar ik durf te stellen, dat afwijkend gedrag veel meer in zwarte wijken plaatsvind, simpelweg omdat het zwarte tuig veel vaker bij elkaar woont. Een asociaal gezin in de buurt kan je woongenot danig verpesten, maar valt misschien nog mee te leven. Een heel stel tuiggezinnen en je hebt géén leven meer.

Ik vind ook je vergelijking nogal grappig. Meestal gaat het bij de RR om relatief onschuldige zaken, zoals geluidsoverlast of gedoe over schuttingen/bomen etc. Bij de witte vlucht gaat het vaak over criminaliteit en geweld. In mijn optiek een wereld van verschil....
  zondag 2 juni 2013 @ 12:16:35 #162
95123 Operc
Nr. 40
pi_127317197
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ach het is slechts een kwestie van schaal. Ook ik vind het land verlaten een te drastische stap, maar om die reden de randstad verlaten, klinkt al een heel stuk redelijker. Laat staan het vertrekken uit een straat, wijk of stad.
Mensen verhuizen om allerlei redenen en misschien is dit er een van. Dat betekent niet dat het de belangrijkste reden is.
  zondag 2 juni 2013 @ 12:17:10 #163
95123 Operc
Nr. 40
pi_127317209
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je geeft een volstrekt onjuiste weergave.
Ik vind vooral de onderbouwing van deze post erg sterk. ;)
pi_127317217
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:04 schreef Montagui het volgende:
Ik vind dat de advocatuur soms te ver doorschiet in professionele moraliteit. M.i. zou het publiek moeten kunnen zien dat in een zaak als deze de verdedigende advocaat ook getuigt van maatschappelijke moraliteit.

Met een verdediging als

[..]

en

[..]

of de verwijzing naar het haarscheurtje waarbij de kans 1 op ongekend veel is dat hij alléén daaraan zou zijn overleden wat echt een wanhoopsredenatie als verdediging is, getuigt m.i. niet van empathie met maatschappelijke moraliteit.

M.i. dient de advocaat in zijn handelen steeds de hele context van de cliëntproblematiek in zijn professionele afwegingen te betrekken. Hij dient niet alleen vakbekwaam te handelen in het belang van zijn cliënt, maar hij dient tevens moreel te handelen vanuit een kritische houding richting de context (de rechtsstaat), jegens zijn eigen cliënt, jegens de wederpartij en met betrekking tot zijn eigen handelen, de professionaliteit als het ware.

M.i. houden de advocaten in deze zaak te weining rekening met een groot deel van het onderstreepte, en ja, dan krijg je vanzelf de verontwaardiging binnen een deel van de Nederlandse bevolking en de media.
Sorry, maar dat is nou eenmaal hun taak. Zij zijn er voor hun cliënt en nergens anders voor. Maar dat je dan te maken krijgt met verontwaardigde reacties, hoort er óók bij. Zou toch al te zot zijn, als de vrijheid van meningsuiting opeens NIET zou opgaan voor media en burgers, alleen maar omdat ze die advocaat onwelgevallig zijn..... Zo'n bijzondere positie/bescherming verdient hij ook niet.
pi_127317248
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Mensen verhuizen om allerlei redenen en misschien is dit er een van. Dat betekent niet dat het de belangrijkste reden is.
Dat is ook niet belangrijk. Het is een factor en dat feit is ernstig genoeg.
pi_127317271
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik vind vooral de onderbouwing van deze post erg sterk. ;)
Je bent intelligent nog lui ook.
  zondag 2 juni 2013 @ 12:22:39 #167
95123 Operc
Nr. 40
pi_127317334
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik durf te stellen, dat afwijkend gedrag veel meer in zwarte wijken plaatsvind, simpelweg omdat het zwarte tuig veel vaker bij elkaar woont. Een asociaal gezin in de buurt kan je woongenot danig verpesten, maar valt misschien nog mee te leven. Een heel stel tuiggezinnen en je hebt géén leven meer.
Het hebben over "zwart tuig" gaat natuurlijk helemaal nergens over. Natuurlijk, de groep gedetineerden in Nederlandse gevangenissen van buitenlandse afkomst is groter dan het aandeel mensen van buitenlandse afkomst in de maatschappij. Maar ook de groep gedetineerden die man is, is groter dan het percentage mannen in de maatschappij. Je hebt het dan ook niet over mannelijk tuig, waarbij elk huis waarin een man woont moet worden vermeden.

quote:
Ik vind ook je vergelijking nogal grappig. Meestal gaat het bij de RR om relatief onschuldige zaken, zoals geluidsoverlast of gedoe over schuttingen/bomen etc. Bij de witte vlucht gaat het vaak over criminaliteit en geweld. In mijn optiek een wereld van verschil....
Mijn punt was juist dat het bij de Rijdende Rechter om relatief onschuldige zaken gaat. Nederlanders hebben geen reden nodig om te zeuren. Tolerantie is in algemene zin ver te zoeken en mensen gaan met een steeds korter lontje verhaal halen bij de veroorzaker van hun 'overlast'. Er wordt door de 'zwart tuig' roepers vaak gedaan (impliciet of expliciet) alsof 'het zwarte tuig' de problemen veroorzaakt, terwijl programma's als de Rijdende Rechter aantonen dat ook zonder 'het zwarte tuig' Nederlanders genoeg ruzie maken en in staat van oorlog met elkaar leven.
pi_127317785
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Het hebben over "zwart tuig" gaat natuurlijk helemaal nergens over. Natuurlijk, de groep gedetineerden in Nederlandse gevangenissen van buitenlandse afkomst is groter dan het aandeel mensen van buitenlandse afkomst in de maatschappij. Maar ook de groep gedetineerden die man is, is groter dan het percentage mannen in de maatschappij. Je hebt het dan ook niet over mannelijk tuig, waarbij elk huis waarin een man woont moet worden vermeden.
Jij hebt een klein beetje moeite met begrijpend lezen? Zwart tuig = zwart tuig. Niets meer en niets minder. Net zoals tuig = tuig is. JIJ vind het kennelijk veel belangrijker om onderscheid te maken op basis van huidskleur/etniciteit/afkomst, IK maak slechts onderscheid op basis van gedrag/criminaliteit.

Om het even voor je uit te tekenen: niet iedere man is crimineel, maar elke crimineel is wel tuig.
En ja, als dan blijkt dat het gros van je criminele buurmannen zwart is, dan heb je zwart tuig als buren. Tis niet moeilijk, je moet het alleen effe goed willen lezen.

quote:
[..]Mijn punt was juist dat het bij de Rijdende Rechter om relatief onschuldige zaken gaat. Nederlanders hebben geen reden nodig om te zeuren. Tolerantie is in algemene zin ver te zoeken en mensen gaan met een steeds korter lontje verhaal halen bij de veroorzaker van hun 'overlast'. Er wordt door de 'zwart tuig' roepers vaak gedaan (impliciet of expliciet) alsof 'het zwarte tuig' de problemen veroorzaakt, terwijl programma's als de Rijdende Rechter aantonen dat ook zonder 'het zwarte tuig' Nederlanders genoeg ruzie maken en in staat van oorlog met elkaar leven.
Ik vind het uiterst verbazingwekkend dat jij criminaliteit op hetzelfde plan stelt als de relatief onschuldige zaken zoals die bij RR langs komen. Tuig veroorzaakt inderdaad alle problemen en moeten hard aangepakt worden. Maar kennelijk vind jij een beetje criminaliteit de normaalste zaak van de wereld. Misschien omdat je je daar zelf mee bezig houdt of mensen uit je naaste kring.

Nederlanders moeten niet zo zeuren vind jij. Ik constateer bij deze dat wij inderdaad heel verschillende normen en waarden hebben en dat jouw moraal naar mijn mening uiterst laag gesitueerd is. Fatsoenlijke mensen accepteren criminelen niet en bagatelliseren of excuseren dergelijk wangedrag niet. Afkomst of huidskleur is daarbij volstrekt onbelangrijk. Misplaatste loyaliteit op basis van afkomst/huidskleur of religie is dat dan weer wél.
pi_127318045
Stopnaald...jij kunt uitstekend verwoorden dat verwoord kan en moet worden. Complimenten...
  zondag 2 juni 2013 @ 12:57:26 #170
95123 Operc
Nr. 40
pi_127318138
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jij hebt een klein beetje moeite met begrijpend lezen? Zwart tuig = zwart tuig. Niets meer en niets minder. Net zoals tuig = tuig is. JIJ vind het kennelijk veel belangrijker om onderscheid te maken op basis van huidskleur/etniciteit/afkomst, IK maak slechts onderscheid op basis van gedrag/criminaliteit.

Om het even voor je uit te tekenen: niet iedere man is crimineel, maar elke crimineel is wel tuig.
En ja, als dan blijkt dat het gros van je criminele buurmannen zwart is, dan heb je zwart tuig als buren. Tis niet moeilijk, je moet het alleen effe goed willen lezen.

[..]
Ik geloof niet dat je mijn punt helemaal begrijpt. Dat je criminele als tuig classificeert moet je zelf weten, al zou ik voor een andere bewoording kiezen. Het gebruik van het woord 'zwart' om een bepaalde subgroep binnen jouw definitie van tuig aan te duiden is gewoonweg racistisch.
quote:
Ik vind het uiterst verbazingwekkend dat jij criminaliteit op hetzelfde plan stelt als de relatief onschuldige zaken zoals die bij RR langs komen. Tuig veroorzaakt inderdaad alle problemen en moeten hard aangepakt worden. Maar kennelijk vind jij een beetje criminaliteit de normaalste zaak van de wereld. Misschien omdat je je daar zelf mee bezig houdt of mensen uit je naaste kring.
Ik stel de twee zaken niet op hetzelfde plan, ik probeer aan te geven dat Nederlanders bij wat er ook gebeurt, altijd een schuldige willen hebben en dat er vaak bij wordt gehaald dat het mensen zijn met een andere afkomst om aan te geven hoe 'slecht' die groep wel niet is. Simpel voorbeeld, wat er met de grensrechter is gebeurd is vreselijk. Ik hoop dat de daders van de rechter de straf krijgen die ze verdienen (en nee, dat is naar mijn mening niet met een touw aan de hoogste boom.) Echter worden deze jongens als tuig geclassificeerd, terwijl ik in de topics over de man die zijn twee kinderen om het leven bracht en daarna zelfmoord pleegde vrij weinig 'tuig' classificaties tegenkom. In beide gevallen zijn er dodelijke slachtoffers te betreuren, maar alleen het eerste wordt weer lekker hard met tuig en 'die zwarten' aangeduid.

quote:
Nederlanders moeten niet zo zeuren vind jij. Ik constateer bij deze dat wij inderdaad heel verschillende normen en waarden hebben en dat jouw moraal naar mijn mening uiterst laag gesitueerd is. Fatsoenlijke mensen accepteren criminelen niet en bagatelliseren of excuseren dergelijk wangedrag niet. Afkomst of huidskleur is daarbij volstrekt onbelangrijk. Misplaatste loyaliteit op basis van afkomst/huidskleur of religie is dat dan weer wél.
Fijn om te horen dat ik een fatsoenlijk mens ben. :) Ik zeg namelijk nergens dat ik criminaliteit accepteer, bagatelliseer of excuseer. Ik vind alleen wel dat hoe erg iemands misdaden ook zijn, het blijft een mens. Dus de opknoop/lynch/wegrotten in cel zonder eten en drinken 'oplossingen' van sommigen vind ik bizar en dom.
pi_127318228
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Want?
Degene die achterop zat had geen invloed op het ongeluk en daarmee ook geen schuld. Als je met een groep gasten op een man intrapt wel; dan is er sprake van 'vereniging'.
pi_127319744
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:57 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je mijn punt helemaal begrijpt. Dat je criminele als tuig classificeert moet je zelf weten, al zou ik voor een andere bewoording kiezen. Het gebruik van het woord 'zwart' om een bepaalde subgroep binnen jouw definitie van tuig aan te duiden is gewoonweg racistisch.
Allereerst herhaal ik nog maar eens: voor een fatsoenlijk mens is een crimineel tuig. Da's niet zozeer een kwestie van semantiek, maar van moraal. Bijzonder dat jij dit aspect niet vanzelfsprekend vind...

Daarnaast begrijp ik werkelijk niet wat er racistisch is aan het definiëren van zwarte criminelen als zwart tuig. Of denk jij soms dat witte criminelen soms géén wit tuig is, of bruine criminelen géén bruin tuig? Jij bent imo iets teveel gefixeerd op afkomst/huidskleur en dat vind IK racistisch.

quote:
[..]

Ik stel de twee zaken niet op hetzelfde plan,
Dat deed je dus wél. JIJ sleept de Rijdende Rechter erbij, niet ik. Jij maakte deze vergelijking, niet ik. Jij maakte gewoon een denkfout. Bij de RR is er uitsluitend sprake van civiel (kanton) recht en is er per definitie geen sprake van criminaliteit. De zaak Nieuwenhuizen is overduidelijk een strafrechtelijke aangelegenheid, waarbij de kern draait om het vaststellen van criminaliteit. Indien het tot een veroordeling komt, is de betreffende beklaagde DUS een crimineel. In alle opzichten.

Het verschil: veroordeelden bij RR zijn niet crimineel, veroordeelden inzake Nieuwenhuizen zijn per definitie crimineel (en dus zwart tuig).

quote:
ik probeer aan te geven dat Nederlanders bij wat er ook gebeurt, altijd een schuldige willen hebben
En dat is uniek aan "de Nederlander" bedoel je?

quote:
en dat er vaak bij wordt gehaald dat het mensen zijn met een andere afkomst om aan te geven hoe 'slecht' die groep wel niet is.
Nee, wat jij kennelijk niet wenst te willen weten, is dat er met een onevenredig groot aantal Marokkaanse jongens een criminaliteitsprobleem bestaat. Het is zonder meer verleidelijk om dan te roepen dat er ook blanke en Aziatische jongens crimineel zijn, maar daar zit nou eenmaal niet het grootste probleem. Dat is niet leuk, maar wel de realiteit.

quote:
Simpel voorbeeld, wat er met de grensrechter is gebeurd is vreselijk.
Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.

quote:
Ik hoop dat de daders van de rechter de straf krijgen die ze verdienen (en nee, dat is naar mijn mening niet met een touw aan de hoogste boom.)
Ik heb maar weinigen hier serieus om de strop horen roepen. Wel heb ik duidelijk het signaal opgevangen dat nogal wat mensen zich enorm gefrustreerd en machteloos voelen in hun rechtsgevoel en vanuit dat gevoel schreeuwen om strengere straffen. Dat mag jij natuurlijk afdoen als onderbuikgevoelens, maar deze mensen hebben wel degelijk een punt. Als deze beklaagden veroordeeld worden conform de eis (hoewel in de meeste gevallen de straf lager uitvalt dan de eis), is het leven van Nieuwenhuizen slechts 2 cq 6 jaar waard . In realiteit nog minder, aangezien de tijd dat er daadwerkelijk "gezeten" moet worden, nog veel korter is. Al met al, kan ik me héél goed voorstellen dat mensen teleurgesteld en ontevreden zijn. Er is iemand DOOD. En dat heeft levenslange gevolgen voor zijn nabestaanden. Me dunkt dat daar iets meer gewicht aan geschonken mag worden, dan de tijdelijke consequentie voor de daders.

quote:
Echter worden deze jongens als tuig geclassificeerd,
Correctie: deze jongens ZIJN tuig. Ze hebben iemand doodgeschopt. In een groep, terwijl die al op de grond lag en geen bedreiging voor hen vormde. Da's niet alleen uiterst laf, maar ronduit crimineel. Ze staan niet voor het hekkie omdat in het gerechtsgebouw zulke goeie koffie en thee geschonken wordt!

quote:
terwijl ik in de topics over de man die zijn twee kinderen om het leven bracht en daarna zelfmoord pleegde vrij weinig 'tuig' classificaties tegenkom. In beide gevallen zijn er dodelijke slachtoffers te betreuren, maar alleen het eerste wordt weer lekker hard met tuig en 'die zwarten' aangeduid.[..]
Appels en peren. Al was het maar, omdat de vader in kwestie ook dood is. Je zou kunnen zeggen, dat hij daarmee de ultieme verantwoordelijkheid voor zijn misdaad heeft genomen. Iets wat je van deze jongens en vader niet kunt zeggen, die hebben op geen enkele manier blijk gegeven van verantwoordelijkheidszin.

quote:
Fijn om te horen dat ik een fatsoenlijk mens ben. :)
Ach....

quote:
Ik zeg namelijk nergens dat ik criminaliteit accepteer, bagatelliseer of excuseer.
Nee, maar....je impliceert er daarentegen lustig op los. Geeft niks, ik trap er alleen niet in.

quote:
Ik vind alleen wel dat hoe erg iemands misdaden ook zijn, het blijft een mens.
Nietszeggende dooddoener. Elk tuig is een mens, maar niet elk mens is tuig. Probeer niet om mij woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.

[/quote]Dus de opknoop/lynch/wegrotten in cel zonder eten en drinken 'oplossingen' van sommigen vind ik bizar en dom.[/quote]

Er zit nogal wat ruimte tussen opknopen en max. 2 jaar zitten. Zeker als je de ernstige gevolgen in aanmerking neemt. En daar is niets bizar of dom aan. Integendeel.
pi_127319994
quote:
Ik heb maar weinigen hier serieus om de strop horen roepen. Wel heb ik duidelijk het signaal opgevangen dat nogal wat mensen zich enorm gefrustreerd en machteloos voelen in hun rechtsgevoel en vanuit dat gevoel schreeuwen om strengere straffen. Dat mag jij natuurlijk afdoen als onderbuikgevoelens, maar deze mensen hebben wel degelijk een punt. Als deze beklaagden veroordeeld worden conform de eis (hoewel in de meeste gevallen de straf lager uitvalt dan de eis), is het leven van Nieuwenhuizen slechts 2 cq 6 jaar waard . In realiteit nog minder, aangezien de tijd dat er daadwerkelijk "gezeten" moet worden, nog veel korter is.
Nee. Strafrecht is niet bedoeld om een bepaalde waarde toe te kennen aan het overlijden van iemand.
pi_127320083
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Strafrecht is niet bedoeld om een bepaalde waarde toe te kennen aan het overlijden van iemand.
Water is nat...
pi_127320135
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Degene die achterop zat had geen invloed op het ongeluk en daarmee ook geen schuld. Als je met een groep gasten op een man intrapt wel; dan is er sprake van 'vereniging'.
Jij en ik begrijpen het juridische verschil. Dat geldt niet voor iedereen. De argwaan omtrent de opgelegde straf heeft zo z'n oorzaken. Ik zie het dan ook als een duidelijk signaal dat nogal wat mensen zich enorm gefrustreerd en machteloos voelen in hun rechtsgevoel en vanuit dat gevoel schreeuwen om strengere straffen.

Dat mag jij natuurlijk afdoen als onderbuikgevoelens, maar deze mensen hebben wel degelijk een punt. In de zaak van de scooterjongens is er inderdaad maar 1 bestuurder, maar beide jongens waren gezamenlijk van plan om een overval te plegen of hebben die gezamenlijk gepleegd (staat me niet meer zo bij). Dat er hier geen sprake is van "in vereniging" is meer een kwestie van juridisch haarkloverij, dan van rechtsgevoel.

Als deze beklaagden veroordeeld worden conform de eis (hoewel in de meeste gevallen de straf lager uitvalt dan de eis), is het leven van Nieuwenhuizen slechts 2 cq 6 jaar waard . In realiteit nog minder, aangezien de tijd dat er daadwerkelijk "gezeten" moet worden, nog veel korter is. Iets wat voor veel mensen veel te weinig wordt meegenomen in de opgelegde straffen.

Al met al, kan ik me héél goed voorstellen dat mensen argwanend, teleurgesteld en ontevreden zijn. Er is iemand DOOD. En dat heeft levenslange gevolgen voor zijn nabestaanden. Me dunkt dat daar iets meer gewicht aan geschonken mag worden, dan de tijdelijke consequentie voor de daders.
pi_127320241
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeer klinische en starre opvatting van de rechtspraak. Mensen hebben emoties en het opleggen van straffen door de rechter, is wel degelijk ook bedoeld om aan het rechtsgevoel van slachtoffers tegemoet te komen, al was het maar om eigenrichting uit wraakgevoelens te voorkomen....
pi_127320537
Juristen moeten alert zijn, dat hun technische en feitelijke omgang met het recht en de rechtspraak, nooit ten koste gaat van de emotionele realiteit. Je kunt vanuit de ivoren toren wel juridisch accurate uitspraken en theorieën uitvaardigen, maar als het rechtsgevoel van de samenleving te vaak geweld aangedaan wordt, dan loop je het risico om buitenspel gezet te worden.
pi_127320691
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jij en ik begrijpen het juridische verschil. Dat geldt niet voor iedereen. De argwaan omtrent de opgelegde straf heeft zo z'n oorzaken. Ik zie het dan ook als een duidelijk signaal dat nogal wat mensen zich enorm gefrustreerd en machteloos voelen in hun rechtsgevoel en vanuit dat gevoel schreeuwen om strengere straffen.

Dat mag jij natuurlijk afdoen als onderbuikgevoelens, maar deze mensen hebben wel degelijk een punt.
Nee, natuurlijk is het onrechtvaardig dat ze allebei zijn weggekomen. Dat doe ik niet zozeer af als onderbuikgevoelens, want dat is hoe dan ook cru op z'n zachtst gezegd.

quote:
In de zaak van de scooterjongens is er inderdaad maar 1 bestuurder, maar beide jongens waren gezamenlijk van plan om een overval te plegen of hebben die gezamenlijk gepleegd (staat me niet meer zo bij). Dat er hier geen sprake is van "in vereniging" is meer een kwestie van juridisch haarkloverij, dan van rechtsgevoel.
Dan praat je over primair een andere zaak; namelijk de overval. Maar daar ging het niet om, het ging om het dodelijke ongeluk.
pi_127320747
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zeer klinische en starre opvatting van de rechtspraak. Mensen hebben emoties en het opleggen van straffen door de rechter, is wel degelijk ook bedoeld om aan het rechtsgevoel van slachtoffers tegemoet te komen, al was het maar om eigenrichting uit wraakgevoelens te voorkomen....
Aan het rechtsgevoel tegemoet komen is essentieel anders dan zeggen dat een straf de waarde van iemands leven bepaalt. Een overlijden van iemand kun je namelijk nooit opheffen, teniet doen of op een rechtvaardige manier verrekenen of afstrepen. Het strafrecht meent zich dan ook helemaal niet op dat nogal gladde ijs te begeven.
pi_127320862
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het strafrecht meent zich dan ook helemaal niet op dat nogal gladde ijs te begeven.
Het strafrecht heeft nooit een zelfstandig leven, dat wordt namelijk door mensen beïnvloed of inhoud daar aan geven,de jurist in dit geval.
pi_127320881
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:25 schreef stopnaald het volgende:
Juristen moeten alert zijn, dat hun technische en feitelijke omgang met het recht en de rechtspraak, nooit ten koste gaat van de emotionele realiteit. Je kunt vanuit de ivoren toren wel juridisch accurate uitspraken en theorieën uitvaardigen, maar als het rechtsgevoel van de samenleving te vaak geweld aangedaan wordt, dan loop je het risico om buitenspel gezet te worden.
Het probleem zit m.i. niet bij de juristen, maar bij de blaters (ook hier weer in dit draadje aanwezig) die weigeren om kennis te nemen van de feiten en die op basis van de onderbuik blijven oordelen, zelfs als je hen rustig uitlegt waar ze de mist in gaan.

Als je niet wil weten waarover je oordeelt, dan houdt het op.

Inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
pi_127320922
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het strafrecht heeft nooit een zelfstandig leven, dat wordt namelijk door mensen beïnvloed of inhoud daar aan geven,de jurist in dit geval.
Point being?
pi_127320995
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Point being?
Dat mensen dus het strafrecht inhoud geven.
pi_127321036
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem zit m.i. niet bij de juristen, maar bij de blaters (ook hier weer in dit draadje aanwezig) die weigeren om kennis te nemen van de feiten en die op basis van de onderbuik blijven oordelen, zelfs als je hen rustig uitlegt waar ze de mist in gaan.

Het is nooit interessant hoe iets is maar hoe het moet zijn ...
pi_127321063
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is het onrechtvaardig dat ze allebei zijn weggekomen. Dat doe ik niet zozeer af als onderbuikgevoelens, want dat is hoe dan ook cru.

[..]

Dan praat je over primair een andere zaak; namelijk de overval. Maar daar ging het niet om, het ging om het dodelijke ongeluk.
Mijn eerste commentaar betrof de argwaan, teleurstelling en het roepen om zwaardere straffen inzake de zaak Nieuwenhuizen. Die gevoelens kan ik me goed voorstellen, aangezien het inderdaad wel vaker voorkomt dat de uiteindelijke straf (veel) lager uitvalt dan de eis. Maar ook dat de eis op zichzelf als "te laag" wordt ervaren.

Ik vind dan ook dat zowel OM, als rechtbank, veel meer werk moeten maken van het uitleggen hoe ze tot hun eis cq strafmaat komen. En ja, dat mag gerust in Jip-en-Janneke-taal. Ik vind dat gewoon horen bij hun werk. Een rechter is onafhankelijk, maar staat niet los van de samenleving. Zij staan ten dienste van de samenleving en dat aspect mag best wat meer profiel krijgen.

Mijn tweede commentaar betrof het door scooterjongens veroorzaakte dodelijke ongeluk. Ik vind het heel erg crue dat zij er zo makkelijk mee weggekomen zijn. Hoewel het juridisch anders ligt, zegt het rechtsgevoel simpelweg dat ze allebei dezelfde intenties hadden en bereid waren om dezelfde risico's te nemen. De moraal van beiden komt overeen.
pi_127321112
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat mensen dus het strafrecht inhoud geven.
Water is nat...
pi_127321144
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aan het rechtsgevoel tegemoet komen is essentieel anders dan zeggen dat een straf de waarde van iemands leven bepaalt. Een overlijden van iemand kun je namelijk nooit opheffen, teniet doen of op een rechtvaardige manier verrekenen of afstrepen. Het strafrecht meent zich dan ook helemaal niet op dat nogal gladde ijs te begeven.
Neen. Dit is exact hoe leken het strafrecht beleven. Jij blijft steken (als een echte jurist) in juridische theorieën. Zoals ik al zei: klinisch en star.
pi_127321257
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Mijn eerste commentaar betrof de argwaan, teleurstelling en het roepen om zwaardere straffen inzake de zaak Nieuwenhuizen. Die gevoelens kan ik me goed voorstellen, aangezien het inderdaad wel vaker voorkomt dat de uiteindelijke straf (veel) lager uitvalt dan de eis. Maar ook dat de eis op zichzelf als "te laag" wordt ervaren.

Ik vind dan ook dat zowel OM, als rechtbank, veel meer werk moeten maken van het uitleggen hoe ze tot hun eis cq strafmaat komen. En ja, dat mag gerust in Jip-en-Janneke-taal. Ik vind dat gewoon horen bij hun werk. Een rechter is onafhankelijk, maar staat niet los van de samenleving. Zij staan ten dienste van de samenleving en dat aspect mag best wat meer profiel krijgen.
De rechtspraak is behoorlijk transparant, maar veel mensen nemen niet de moeite om een uitspraak na te slaan of terug te lezen terwijl dat wel gewoon kan en daarmee begrijpelijker maakt. Media leggen doorgaans nooit de nuances uit maar spelen in op bepaalde sentimenten. Daar kan een rechter niet zoveel aan doen.

quote:
Mijn tweede commentaar betrof het door scooterjongens veroorzaakte dodelijke ongeluk. Ik vind het heel erg crue dat zij er zo makkelijk mee weggekomen zijn. Hoewel het juridisch anders ligt, zegt het rechtsgevoel simpelweg dat ze allebei dezelfde intenties hadden en bereid waren om dezelfde risico's te nemen. De moraal van beiden komt overeen.
Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen.
pi_127321320
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:46 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Neen. Dit is exact hoe leken het strafrecht beleven. Jij blijft steken (als een echte jurist) in juridische theorieën. Zoals ik al zei: klinisch en star.
Prima. Als je niet leest wat er staat zijn we snel uitgeluld.
pi_127321399
quote:

[..]

Ook voor jou: ik vind dan ook dat zowel OM, als rechtbank, veel meer werk moeten maken van het uitleggen hoe ze tot hun eis cq strafmaat komen. En ja, dat mag gerust in Jip-en-Janneke-taal. Ik vind dat gewoon horen bij hun werk. Een rechter is onafhankelijk, maar staat niet los van de samenleving. Zij staan ten dienste van de samenleving en dat aspect mag best wat meer profiel krijgen.

Jij be/veroordeelt mensen heel makkelijk. Je hebt er helemaal geen probleem mee om mensen wiens mening je onwelgevallig is, als blaters van tafel te schuiven. Je doet geen enkele moeite om je in hun standpunt in te leven. Je komt heel erg arrogant en elitair over. In hoeverre die arrogantie terecht is, zul je zelf het beste weten.

Ik vind jouw houding niet prettig en niet constructief. En eigenlijk voegt het niets toe ook.
pi_127321659
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De rechtspraak is behoorlijk transparant, maar veel mensen nemen niet de moeite om een uitspraak na te slaan of terug te lezen terwijl dat wel gewoon kan en daarmee begrijpelijker maakt. Media leggen doorgaans nooit de nuances uit maar spelen in op bepaalde sentimenten. Daar kan een rechter niet zoveel aan doen.
Lieverd, ook al nemen mensen (zoals ik) wel de moeite om een uitspraak na te gaan, het blijft een lange gortdroge juridisch technische tekst, waar leken (zeker de wat minder hoog opgeleiden) gewoon heel veel moeite mee hebben. Daar kan die rechter wel degelijk heel veel aan doen. Al was het maar via hun woordvoerders bijv. Kost alleen wel wat moeite en geld ja.

quote:
[..]

Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen.
Zucht. Ik heb het wel degelijk goed begrepen. Ik weet exact hoe het juridisch in elkaar steekt. Ik weet óók dat juridisch gezien alleen de bestuurder schuldig is en dat omdat niet bewezen kan worden wie de bestuurder is, ze allebei vrijgesproken zijn.

Wat JIJ niet wenst te begrijpen, is dat mijn rechtsgevoel inderdaad afwijkt van de juridische regeltjes. Daarover kun je met mij van mening verschillen, maar dat maakt mijn beleving niet minder terecht.
pi_127322162
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:03 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Lieverd, ook al nemen mensen (zoals ik) wel de moeite om een uitspraak na te gaan, het blijft een lange gortdroge juridisch technische tekst, waar leken (zeker de wat minder hoog opgeleiden) gewoon heel veel moeite mee hebben. Daar kan die rechter wel degelijk heel veel aan doen. Al was het maar via hun woordvoerders bijv. Kost alleen wel wat moeite en geld ja.
Dat heeft niet zoveel zin; media pikken er toch maar een paar regels tussenuit, laten de nuances liggen en spelen dan in op bepaalde sentimenten. Mensen nemen zelf maar eens de verantwoordelijkheid om zich goed te informeren.

quote:
Zucht. Ik heb het wel degelijk goed begrepen. Ik weet exact hoe het juridisch in elkaar steekt. Ik weet óók dat juridisch gezien alleen de bestuurder schuldig is en dat omdat niet bewezen kan worden wie de bestuurder is, ze allebei vrijgesproken zijn.
Dan mis ik even de relevantie m.b.t. 'hun moraal' en 'intentie'.

quote:
Wat JIJ niet wenst te begrijpen, is dat mijn rechtsgevoel inderdaad afwijkt van de juridische regeltjes. Daarover kun je met mij van mening verschillen, maar dat maakt mijn beleving niet minder terecht.
Dat begrijp ik wel degelijk, ik ga echter niet mee in je gedachtegang dat hier op ingespeeld moet worden.
pi_127322903
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Water is nat...
De mensen zien dat niet terug in de werkelijkheid.

De misdaad groeit en bloeit. Dossiers worden door het OM terzijde geschoven. Aangiftes worden niet behandeld.

Rechter krijgen slechts enkele procenten van wat er daadwerkelijk gebeurd ter behandeling.

Kortom ... de rekening daarvan wordt teruggeschoven naar het volk.

Dat is een andere doelgroep dan de dader. Die vaart er wel bij.

Het strafrecht werkt kwa inhoud niet ic is niet effectief.

Dat vinden de beoordelaars van dat strafrecht wel, immers het verandert niet. De roep om veiligheid van diezelfde burger wordt genegeerd.
pi_127322988
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

De mensen zien dat niet terug in de werkelijkheid.

De misdaad groeit en bloeit. Dossiers worden door het OM terzijde geschoven. Aangiftes worden niet behandeld.
Welke werkelijkheid? Die van de krantenkoppen en tv programma's?
pi_127323033
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke werkelijkheid? Die van de krantenkoppen en tv programma's?

Rechter krijgen slechts enkele procenten van wat er daadwerkelijk gebeurd ter behandeling.

Kortom ... de rekening daarvan wordt teruggeschoven naar het volk.

Dat is een andere doelgroep dan de dader. Die vaart er wel bij.

Het strafrecht werkt kwa inhoud niet ic is niet effectief.

Dat vinden de beoordelaars van dat strafrecht wel, immers het verandert niet. De roep om veiligheid van diezelfde burger wordt genegeerd.
pi_127327928
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:55 schreef stopnaald het volgende:

Ook voor jou: ik vind dan ook dat zowel OM, als rechtbank, veel meer werk moeten maken van het uitleggen hoe ze tot hun eis cq strafmaat komen. En ja, dat mag gerust in Jip-en-Janneke-taal. Ik vind dat gewoon horen bij hun werk. Een rechter is onafhankelijk, maar staat niet los van de samenleving. Zij staan ten dienste van de samenleving en dat aspect mag best wat meer profiel krijgen.
Dat gebeurt al lang. Daar zijn persrechters voor, je hebt bloggende rechters... Kijk eens op rechtspraak.nl

quote:
Jij be/veroordeelt mensen heel makkelijk. Je hebt er helemaal geen probleem mee om mensen wiens mening je onwelgevallig is, als blaters van tafel te schuiven.
Nee, ik heb meermaals zaken in jip en janneke uitgelegd en daar wordt niets mee gedaan, want kennelijk is zeiken het doel.

Als je 11letterig al 10 keer het verschil hebt uitgelegd tussen de scootergastjes die elkaar als bestuurder aanwijzen en een groep die gezamelijk mishandelt en dan nog blijft hij dat op één hoop gooien dan is er sprake van onwil om te begrijpen.

En dan ben je een domme blater wat mij betreft.

quote:
Je doet geen enkele moeite om je in hun standpunt in te leven.
Waarom denk je dat ik het uitleg?

quote:
Je komt heel erg arrogant en elitair over. In hoeverre die arrogantie terecht is, zul je zelf het beste weten.

Ik vind jouw houding niet prettig en niet constructief. En eigenlijk voegt het niets toe ook.
Dit op de man spelen wel?
pi_127328357
quote:

[..]

^O^ Ik kan het hier alleen maar 100% mee eens zijn. Erg frusterend om anderen (hier) uitleg (meer inzicht) te geven over bepaalde zaken maar dat dit vervolgens als "onzin" wordt afgedaan omdat dit niet overeenkomt met bepaalde gedachten/denkbeelden.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:43:38 #198
95123 Operc
Nr. 40
pi_127328454
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:58 schreef stopnaald het volgende:

[grote post]
Ik weet niet of je mijn posts oprecht niet begrijpt, of dat je ze niet wil begrijpen. Hoe het ook zij, ik zal wat punten verduidelijken en rechtzetten.

1. Ik probeer misdaden zoals wat er met de grensrechter gebeurd is niet te bagatelliseren, te excuseren of wat dan ook. Ook impliceer ik dat niet. Als dat wel zo op je overkomt, nogmaals: Ik vind dat niet. Ik probeer je dus ook nergens 'in te laten trappen' of meer van dat soort onzin.

2. Het hebben over 'zwart tuig' is naar mijn mening wel degelijk racistisch. Net zoals het hebben over "Wit tuig" dat ook zou zijn. Je haalt er een aspect bij van de verdachten/daders wat er niet toe zou moeten doen.

3. Mijn Rijdende Rechter voorbeeld was als reactie op een user die meende dat mensen naar het buitenland verhuizen wegens een probleem met zogenoemd "zwart tuig". Mijn voorbeeld diende om te illustreren dat mensen om allerlei redenen verhuizen uit hun buurt. Ik ben dus niet overtuigd van een causaal verband tussen de stijgende emigratie en de genoemde problemen met 'zwart tuig', laat staan dat alle 7000 extra emigranten daardoor zouden worden veroorzaakt. Dat is het enige wat ik met het voorbeeld wilde illustreren.

4. Het leven van iemand waarde toekennen op basis van de straf die de dader(s) ervoor krijgen is geen goede afspiegeling. Er zit namelijk een maximum aan een straf, met als allerhoogste straf levenslang/doodstraf. Als je daadwerkelijk de waarde van iemands leven toekent aan de straf van de dader(s) zou dat betekenen dat als er eenmaal een misdrijf is gepleegd wat de doodstraf verdiend, geen enkel ander misdrijf 'erger' zou kunnen zijn. Voorbeeld: Seriemoordenaar die 3 mensen vermoordt en doodstraf krijgt versus een seriemoordenaar die 6 mensen vermoordt en de doodstraf krijgt. Het is niet zo dat het leven van de slachtoffers in het tweede voorbeeld maar de helft waard zijn. De 'waarde' van het leven van de grensrechter baseren op de straf van de daders is dan ook totaal niet zinvol.

5. Naar jouw definitie zijn veroordeelden van misdrijven tuig. Je geeft zelf aan dat je deze jongens nu al tuig noemt. Laten we het besluit of de jongens allemaal schuldig/onschuldig zijn afwachten voor je begint te strooien met zulke termen.

6. Jij vindt serieus dat een man die zijn kinderen ombrengt verantwoordelijkheid neemt door zichzelf ook om te brengen? Het moet niet gekker worden. Als je die logica vast zou houden, zou je elk misdrijf kunnen plegen, als je daarna jezelf maar wat aandoet. Verantwoordelijkheid nemen is juist jezelf aangeven bij de politie en je toekomst in handen leggen van justitie.
pi_127330106
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ook voor jou: ik vind dan ook dat zowel OM, als rechtbank, veel meer werk moeten maken van het uitleggen hoe ze tot hun eis cq strafmaat komen. En ja, dat mag gerust in Jip-en-Janneke-taal. Ik vind dat gewoon horen bij hun werk.
Waarom eigenlijk? Zodat mensen die er geen enkele moeite voor willen doen er toch over kunnen blaten?

quote:
Een rechter is onafhankelijk, maar staat niet los van de samenleving. Zij staan ten dienste van de samenleving en dat aspect mag best wat meer profiel krijgen.
Maar staan ze dan ten dienste van de nieuwshonger en oordeelszucht van de samenleving?

Dat juristen wat moeilijk praten is maar deels een kwestie van interessant doen en het buitensluiten van niet-juristen. Een jurist gebruikt taal preciezer en exacter, het is namelijk zijn gereedschap en zijn product is een reeks onderscheidende formuleringen. Nou wil ik Annie M.G. niet te kort doen, maar de taal die optimaal geschikt is voor kinderboeken is dat niet noodzakelijkerwijs ook meteen om onderscheidend te zijn in morele en bewijstechnische kwesties.

Dus als een rechter in dienst van de samenleving zijn werk goed doet, dan zal die daarvoor het juiste gereedschap kiezen en niet dat het juiste is voor het behagen van Henk en Ingrid.

Mij lijkt het nou typisch een taak van journalist om die vertaalslag naar het grote publiek te maken. Maar daar zijn ze te dom, te lui en te vals voor. Die scoren liever met een gevoel van verontwaardiging.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:03 schreef stopnaald het volgende:
In principe zijn die juridische regels natuurlijk de neerslag van het rechtsgevoel van mensen. Mensen die zich slechts in die zin van het grote publiek onderscheiden dat ze hun licht bovengemiddelde talent en professionele inzet aan dat rechtsgevoel hebben gewijd, en hun hersens betrokken hebben bij de uitwerking ervan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127357427
Vandaag de laatste dag van het proces. De laatste advocaat is nu bezig, hierna volgt het OM en mogen de verdachten nog iets zeggen.
pi_127357460
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:47 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag de laatste dag van het proces. De laatste advocaat is nu bezig, hierna volgt het OM en mogen de verdachten nog iets zeggen.
Het zal vast geen spijtbetuiging zijn, eerder een grote 'ik-was-het-niet' show.
pi_127358326
Eens, ze hebben allemaal bijna nog niks gezegd en van spijt is helemaal geen spraken. Jammer dat ze el mans genoeg zijn om iemand dood te trappen maar je verantwoordelijkheid nemen ho maar.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:44:49 #203
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_127371934
Laten we gewoon alle idioten bij elkaar een vrijbrief geven om te doen wat ze willen. Moorden, plunderen en ga zo maar door. En erger.
Niet alleen hier maar ook in de rest van de wereld, zoals al aardig aantoonbaar is in deze dagen.
Laten we vooral geen rekening houden met de slachtoffers, met mensen die het wel goed menen.
Nee toe, geef die idioten alle kans om zich uit te leven als beesten.
En vergeet vooral niet achteraf een biertje te geven, met wat knabbels.
In het geval van moslims een watertje?

En proost!
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2013 @ 20:20:27 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_127373675
Advocaat Sander Janssen was zaterdag net klaar met zijn pleidooi bij de rechtszaak rond de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen en de eerste dreigmails kwamen al binnen. Dat laat Janssen, die een van de verdachten verdedigd, weten op Twitter. Ook advocate Mariëlle van Essen heeft dreigtweets mogen ontvangen.

Janssen verdedigt de 16-jarige Yassine D., een van de acht verdachten in de zaak. Vrijdag eiste het Openbaar Ministerie (OM) 6 jaar cel tegen de enige meerderjarige verdachte in de zaak, de vader van Yassine. Zelf hoorde Yassine een jaar tegen zich eisen, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Janssen vermoedde dit weekend al dat het vonnis bij een deel van de Nederlandse bevolking slecht zou gaan vallen 'omdat het Marokkaanse tuig' er weer met te lichte straffen afkomt. De adovaat vertelt dat hij ernstige ziekten en de dood toegewenst krijgt in haatmails.

Janssen betwistte dat er zwaar geweld is gebruikt tegen Nieuwenhuizen, die op 2 december het middelpunt was van een gevecht na een jeugdwedstrijd tussen zijn club Buitenboys (Almere) en Nieuw Sloten. Van doodslag, waarvoor justitie de verdachten heeft aangeklaagd, is geen sprake. Janssen betoogde dat er 'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media.

Ook Mariëlle van Essen, de advocate van de 17-jarige Soufyan B., heeft bedreigingen ontvangen, maar dan via Twitter. 'Ik krijg teksten als: 'ik hoop dat je morgenochtend niet meer uit je slaap ontwaakt'', of dat ze mij met een hele grote groep thuis gaan opwachten. Dat zijn berichten die ik toch wat minder sympathiek vind, vertelt ze aan RTV Noord-Holland.

pi_127373778
Dat noemt een tokkie nou fatsoen...
pi_127374199
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:22 schreef DS4 het volgende:
Dat noemt een tokkie nou fatsoen...
Ik zou het woord onderbuik nog ff gebruiken, dan lijk je elitair.
pi_127374333
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:30 schreef Scorpie het volgende:

Ik zou het woord onderbuik nog ff gebruiken, dan lijk je elitair.
Bite me.
pi_127374528
quote:
16s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bite me.
Nou nou, hier val je toch even uit je rol.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:40:04 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127374736
Alleen al om het strontvolk hier, gun ik deze jongens een milde straf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_127374789
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:36 schreef Scorpie het volgende:

Nou nou, hier val je toch even uit je rol.
Zeg, ga je moeder vervelen. Ksst!
pi_127374825
Janssen betwistte dat er zwaar geweld is gebruikt tegen Nieuwenhuizen

Je moet het maar uit je gore strot kunnen krijgen... :o

Ik hoop niet dat hij of zijn naasten hetzelfde mogen ondergaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127374838
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef Ringo het volgende:
Daar ga je inderdaad bijna op hopen....
pi_127374846
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeg, ga je moeder vervelen. Ksst!
Wat wou je gaan doen dan?
pi_127374863
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef Ringo het volgende:
Elitair spotted.
pi_127374890
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ga je inderdaad bijna op hopen....
Welkom bij het Tokkievolk dan.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:42:57 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127374902
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:

Elitair spotted.
Is dat een belediging?
pi_127374938
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:41 schreef Scorpie het volgende:

Wat wou je gaan doen dan?
Dat gaat jou geen reet aan, maar jouw onzin lezen hoort er niet bij.

Dag hoor!
pi_127374942
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is dat een belediging?
Eerder een constatering. Hang er ook geen waardeoordeel aan verder.
pi_127374976
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom bij het Tokkievolk dan.
Je bent de woordvoerder begrijp ik?
pi_127374985
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eerder een constatering. Hang er ook geen waardeoordeel aan verder.
Ik zou hem een Grootverbruiker van Camembert willen noemen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 3 juni 2013 @ 20:45:02 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127375017
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:
Eerder een constatering.
Voor één keer zie je het goed.
quote:
Hang er ook geen waardeoordeel aan verder.
Houwe zo!
pi_127375039
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gaat jou geen reet aan, maar jouw onzin lezen hoort er niet bij.

Dag hoor!
In tegenstelling tot de rechtszaal heb je hier geen macht, dus kan je me ook niet dwingen weg te gaan.
pi_127375140
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

In tegenstelling tot de rechtszaal heb je hier geen macht, dus kan je me ook niet dwingen weg te gaan.
Heeft de rechtzaal hier macht? O?

En ik kan je niet dwingen nee. Als jij de kleuter uit wil blijven hangen kun je dat doen.

Succes ermee!
pi_127375145
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent de woordvoerder begrijp ik?
Je hoeft niet meer te slijmen hoor, we hebben je al lang en breed opgenomen in ons midden. Iemand die liever de rechtspraak verkracht ziet worden om een paar fok users te stangen dan gerechtigheid uitgesproken in de rechtszaal is een held onder 'ons' Tokkievolk.
pi_127375222
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hoeft niet meer te slijmen hoor, we hebben je al lang en breed opgenomen in ons midden. Iemand die liever de rechtspraak verkracht ziet worden om een paar fok users te stangen dan gerechtigheid uitgesproken in de rechtszaal is een held onder 'ons' Tokkievolk.
O, het woord 'bijna' blijkt te hoog voor je gegrepen.

Ook goed.
pi_127375230
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heeft de rechtzaal hier macht? O?

En ik kan je niet dwingen nee. Als jij de kleuter uit wil blijven hangen kun je dat doen.

Succes ermee!
En daar is het elitaire toontje wat ik gemist heb alweer terug _O_ zo kennen we je weer DS4! Gooi er nog wat oneliners door over onderbuikgevoelens, Tokkievolk, daders die al onterecht veroordeeld zijn etc en we kunnen weer een topic los _O_
pi_127375294
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, het woord 'bijna' blijkt te hoog voor je gegrepen.

Ook goed.
Oh, je verstopt je er toch nog achter, ik had gedacht dat je wel wat meer ballen zou hebben. Ik had het mis. Geeft niet, iedereen weet wat je stiekem bedoelde hoor ;)
pi_127375332
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:

En daar is het elitaire toontje wat ik gemist heb alweer terug _O_ zo kennen we je weer DS4! Gooi er nog wat oneliners door over onderbuikgevoelens, Tokkievolk, daders die al onterecht veroordeeld zijn etc en we kunnen weer een topic los _O_
Is het niet te warm voor je op zolder?
pi_127375351
Maar goed laten we maar weer ontopic gaan voordat DS4 gaat huilen. Wat denken we hier? Vrijspraak of toch een milde taakstraf voor deze jongens?
pi_127375402
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is het niet te warm voor je op zolder?
Je bent wat roestig DS4, matige terugkomst. Iets teveel daders moeten verdedigen vandaag?
pi_127375411
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef Scorpie het volgende:

Oh, je verstopt je er toch nog achter, ik had gedacht dat je wel wat meer ballen zou hebben. Ik had het mis. Geeft niet, iedereen weet wat je stiekem bedoelde hoor ;)
*zucht*
pi_127375483
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:51 schreef Scorpie het volgende:

Je bent wat roestig DS4, matige terugkomst. Iets teveel daders moeten verdedigen vandaag?
Niet genoeg, je weet toch dat ik alle daders vrij rond wil hebben lopen, zodat jij rillend als een rietje op zolder blijft?
pi_127375488
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:50 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed laten we maar weer ontopic gaan voordat DS4 gaat huilen. Wat denken we hier? Vrijspraak of toch een milde taakstraf voor deze jongens?
In ieder geval geen straf die in verhouding staat tot het gepleegde delict wat gelijksoortig tuig direct uitnodigt hetzelfde te doen met andere scheids-, grensrechters en andere kafirs.

maandag 3 juni 2013 @ 20:53:30 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127375516
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:50 schreef Scorpie het volgende:
Wat wil jij het liefst, unterjung?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:54:10 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127375555
quote:
18s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef El_Matador het volgende:

In ieder geval geen straf die in verhouding staat tot het gepleegde delict wat gelijksoortig tuig direct uitnodigt hetzelfde te doen met andere scheids-, grensrechters en andere kafirs.
Sprak onze Colombiaanse profeet.
pi_127375575
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

*zucht*
Ach kom nou toch, geef gewoon voor een keertje toe dat wij, het gepeupel, het verdienen om deze jongens vrijuit te zien gaan en jij je daar wel ernstig lekker bij zou voelen. Het druipt van je posts af, en Ringo verwoordde precies wat je gevoelens waren. Ik vind het niet erg hoor, hell, het zou eindelijk betekenen dat je iets wat op menselijk gedrag leek begint te vertonen :D
pi_127375622
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat wil jij het liefst, unterjung?
De doodstraf natuurlijk. Hang 'em high zeg ik, fuck nuance a la DS4.
pi_127375695
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sprak onze Colombiaanse profeet.
3 months of fame voor het ergste stronttuig in Nederland en 4 maandjes schoffelen na het be-eindigen van een mensenleven.

Je begrijpt weinig van jongerenculturen als je denkt dat we nu van dit soort "incidenten" af zijn, daar heb je noch Colombia, noch profetische gaven voor nodig.

pi_127375733
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet genoeg, je weet toch dat ik alle daders vrij rond wil hebben lopen, zodat jij rillend als een rietje op zolder blijft?
Ik denk eerder dat geld jouw eerste drijfveer is, en dat stiekem de schuldvraag van je clienten je niet boeit. Maar dat is mijn persoonlijke mening hè, gebaseerd op het feit dat je een beroep uitoefent waarin een ziel hebben tegen je werkt.
pi_127375747
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef Scorpie het volgende:

Ach kom nou toch, geef gewoon voor een keertje toe dat wij, het gepeupel, het verdienen om deze jongens vrijuit te zien gaan en jij je daar wel ernstig lekker bij zou voelen. Het druipt van je posts af, en Ringo verwoordde precies wat je gevoelens waren. Ik vind het niet erg hoor, hell, het zou eindelijk betekenen dat je iets wat op menselijk gedrag leek begint te vertonen :D
Probeer nou niet voor mij te denken, je hebt al moeite zat om dat voor jezelf te doen.
pi_127375817
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Probeer nou niet voor mij te denken, je hebt al moeite zat om dat voor jezelf te doen.
Gevoelig snaartje dus.
pi_127375883
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gevoelig snaartje dus.
Ja, natuurlijk...

(Mijn god!)
pi_127375945
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:59 schreef DS4 het volgende:

(Mijn god!)
"Vrouwe Iustitia"?

Rechtvaardigheid zou zijn dat tuig minstens 15 jaar uit de samenleving te houden.

pi_127375962
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk...

(Mijn god!)
Goed, genoeg gedold, nu even serieus, wat zie jij graag voor deze jongens ? Vind je dat ze lang genoeg gezeten hebben?
  maandag 3 juni 2013 @ 21:04:01 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127376154
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef El_Matador het volgende:

Rechtvaardigheid zou zijn dat tuig minstens 15 jaar uit de samenleving te houden.
Tuurlijk, en dan in een kerker op water en brood.

Maar nee, nu mogen ze drie maanden schoffelen en krijgen ze een iPod cadeau tegen de verveling.

:').

Waar en wanneer heb jij die Latijnse geslachtsziekte opgelopen?
pi_127376176
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef Scorpie het volgende:

Goed, genoeg gedold, nu even serieus, wat zie jij graag voor deze jongens ? Vind je dat ze lang genoeg gezeten hebben?
Indien ze hem zonder agressie van de kant van de grensrechter met een groep aangevallen hebben en tegen zijn hoofd geschopt hebben, terwijl hij al op de grond lag, een beetje zoals de eindhovense kopschoppers, dan zullen ze er wat mij betreft niet zwaar genoeg voor gestraft worden, maar ik weet niet wat er is gebeurd, dus hoe moet ik
dan een oordeel geven over de strafmaat?
pi_127376348
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Indien ze hem zonder agressie van de kant van de grensrechter met een groep aangevallen hebben en tegen zijn hoofd geschopt hebben, terwijl hij al op de grond lag, een beetje zoals de eindhovense kopschoppers, dan zullen ze er wat mij betreft niet zwaar genoeg voor gestraft worden, maar ik weet niet wat er is gebeurd, dus hoe moet ik
Ik dacht dat we wel een beroep konden doen op je ervaringen en inzichten in soortgelijke zaken, maar ik begrijp dat je dat liever niet doet?
pi_127376582
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tuurlijk, en dan in een kerker op water en brood.

Maar nee, nu mogen ze drie maanden schoffelen en krijgen ze een iPod cadeau tegen de verveling.

:').

Waar en wanneer heb jij die Latijnse geslachtsziekte opgelopen?
Geef ze nog een kickbokslesje. Gratis. En smijt er nog een cursusje "Zo gaan we niet met elkaar om" tegenaan. Dat zal vast helpen. Veel plezier op het voetbalveld.

pi_127376954
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef Scorpie het volgende:

Ik dacht dat we wel een beroep konden doen op je ervaringen en inzichten in soortgelijke zaken, maar ik begrijp dat je dat liever niet doet?
Ja, want alle zaken kennen hetzelfde feitencomplex.

Kom op, zelfs jij bent niet ZO dom.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:20:01 #250
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127377193
En toch is het maar de vraag of hij door de trappen dood is gegaan.
pi_127377223
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, want alle zaken kennen hetzelfde feitencomplex.

Kom op, zelfs jij bent niet ZO dom.
Dat zeg ik dan ook niet. Maar ik begrijp dat niemand iets mag vinden van deze zaak? We zijn immers niet op de hoogte ?
pi_127378556
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef Scorpie het volgende:

Dat zeg ik dan ook niet. Maar ik begrijp dat niemand iets mag vinden van deze zaak? We zijn immers niet op de hoogte ?
Je stelde mij een normale vraag en daar kreeg je een normaal antwoord op.

Ik snap niet wat je niet begrijpt aan het antwoord, maar ik kan zonder de feiten te kennen niet oordelen. Punt.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:40:59 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127378803
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef hexje het volgende:
En toch is het maar de vraag of hij door de trappen dood is gegaan.
Hee, waarom nog die twijfel? Het zijn toch Marokkanen? Nou dan!
  maandag 3 juni 2013 @ 22:08:30 #254
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_127380718
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onterecht?
pi_127419999
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze zullen er wel uit tevoorschijn komen als slachtoffers.
pi_127901028
Straks de uitspraak. Ben benieuwd.
pi_127901056
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:02 schreef Confetti het volgende:
Straks de uitspraak. Ben benieuwd.
Allemaal plantsoenen harken waarschijnlijk
  maandag 17 juni 2013 @ 14:03:18 #258
302853 themole
graaft totaal door.
pi_127901060
Als ik https://twitter.com/SaskiaBelleman mag geloven gaat het de goede kant op.
Niet altijd serieus
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 14:07:39 #259
8781 crew  Frutsel
pi_127901246
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef themole het volgende:
Als ik https://twitter.com/SaskiaBelleman mag geloven gaat het de goede kant op.
quote:
Er is niet genoeg bewijs voor de suggestie dat de #grensrechter zou leiden aan SMA, een soort aderziekte.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:08:12 #260
302853 themole
graaft totaal door.
pi_127901281
Straf: El-Hasan D.: 6 jaar cel. #Grensrechter
Niet altijd serieus
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juni 2013 @ 14:08:55 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_127901319
Op Daveyron na zijn ze allemaal schuldig aan het medeplegen van doodslag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_127901412
Maar hoe kan dat nou, die 2 lui op de scooter werden vrijgesproken !
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 14:10:47 #263
8781 crew  Frutsel
pi_127901423
De vader krijgt 6 jaar gevangenisstraf. De minderjarigen behalve Daveryon krijgen 2 jaar jeugddetentie waarvan 6 maanden voorwaarelijk
  maandag 17 juni 2013 @ 14:11:26 #264
302853 themole
graaft totaal door.
pi_127901456
Yassine krijgt 12 maanden cel, wv 2 voorwaardelijk. De anderen 24 maanden, 6 voorwaardelijk. #Grensrechter
Niet altijd serieus
  maandag 17 juni 2013 @ 14:11:38 #265
302853 themole
graaft totaal door.
pi_127901470
Alle minderjarigen krijgen proeftijd van 2 jaar en moeten zich verplicht laten begeleiden door jeugdzorg. #Grensrechter
Niet altijd serieus
pi_127901497
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Allemaal plantsoenen harken waarschijnlijk
Precies !
pi_127901504
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Vrouwe Iustitia"?

Niet 14 jaar? Daar moet dan wel een zeer doorwrocht oordeel over de feiten en rechtvaardigheid in het algemeen aan ten grondslag liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127901529
De straffen zijn hoger dan verwacht. Het blijven natuurlijk lage straffen, maar ja... jeugdstrafrecht, dus je kunt bijna niks beginnen. Gelukkig is er in elk geval iets opgelegd en gaat het tuig niet vrijuit.
pi_127901738
Mooi die gaan even tot hun hoger beroep in ieder geval brommen :P
pi_127901766
6 jaar voor de vader, 2 jaar voor de kids en eentje een jaar. Ik vind het vrij forse straffen hoor, maar volledig terecht. Laat het een goede waarschuwing zijn!
Facts don't care about your feelings
pi_127901768
Reed net in de bus langs de rechtbank in Lelystad. Er stonden allemaal camera's en auto's van het NOS en zo, zijn ze daar nu binnen?
pi_127901771
Als je leest hoe de families van de veroordeelden reageren, krijg je spontaan de neiging om een grote emmer te pakken en vol te kotsen. "Onze kinderen is onrecht aangedaan", en dat soort teksten... :r
pi_127901792
Elke dag dat dit soort tuig niet op straat is is een betere dag voor de mensheid.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Als je leest hoe de families van de veroordeelden reageren, krijg je spontaan de neiging om een grote emmer te pakken en vol te kotsen. "Onze kinderen is onrecht aangedaan", en dat soort teksten... :r
:r
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_127901826
quote:
Inderdaad, als ik iemand had doodgeschopt denk ik niet dat m'n ouders me ooit nog zouden aankijken, laat staan zeggen dat 2 jaar cel waarvan 6 maanden voorwaardelijk te fors is.
pi_127901836
anderhalf jaar. ze hebben al een half jaar in voor arrest gezeten, dus over een jaar komen ze vrij.. die ene over een half jaar
  maandag 17 juni 2013 @ 14:20:05 #276
300082 roos85
JUICHEN!
pi_127901847
quote:
walgelijk :r
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_127901872
ja die ene vader krijgt zelf toch 6 jaar ?
pi_127902018
carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:17:48 #grensrechter moeder: we gaan in hoger beroep. reageer retweet
carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:16:13 #grensrechter moeder: onze kinderen wordt onrecht aangedaan. reageer retweet
Rbrugman twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:15:44 Uitspraak #grensrechter uitgesteld ivm wachten op tolk dit bewijst eens ter meer hoe goed de 2e en 3e generatie gere-integreerd is in NL reageer retweet
merelvanleeuwen twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:10:37 Moeders van de verdachten #grensrechter verlaten snikkend de rechtszaal. reageer retweet
carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:15 #grensrechter . Famile boos en gemotionerd reageer retweet
carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:12:25 #grensrechter. Familie zegt dat rechter heeft geoordeeld vanuit maatschappelijke druk reageer retweet
pi_127902084
Mooi dat die misbaksels verontwaardigd zijn, dat geeft een goed gevoel.

Redelijke straffen..meer zat er helaas niet in voor minderjarigen. Ik ben positief verrast. Hopelijk houdt het stand in hoger beroep.
pi_127902182
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:25 schreef Confetti het volgende:
Mooi dat die misbaksels verontwaardigd zijn, dat geeft een goed gevoel.

Redelijke straffen..meer zat er helaas niet in voor minderjarigen. Ik ben positief verrast. Hopelijk houdt het stand in hoger beroep.
Het geeft helemaal geen goed gevoel. Het geeft een stuitend gebrek aan respect voor de Nederlandse rechtspraak aan; dat terwijl de straffen dankzij het softe jeugdstrafrecht nog aan de lage kant zijn.

Overigens wordt er hoger beroep aangetekend, heeft Spong al laten weten.
pi_127902189
Even advocaatje van de duivel spelen. Iedereen vindt het jammer dat de straffen niet hoger kunnen, maar wat is er nu daadwerkelijk bewezen? Is het stiekem niet echt zo dat de rechter oordeelt vanuit maatschappelijke druk?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 14:29:03 #282
8781 crew  Frutsel
pi_127902221
quote:
Zes jaar cel in grensrechterzaak

De verdachte vader in de grensrechterzaak heeft zes jaar cel gekregen, waar het voorarrest van wordt afgetrokken. De jonge verdachten krijgen 24 maanden jeugddetentie, waarvan zes maanden voorwaardelijk.

Yassin D. krijgt een lagere straf: 12 maanden jeugddetentie, waarvan 2 voorwaardelijk.Ook Deveyron hoeft minder lang te zitten. Hij krijgt 30 dagen, waarvan 17 voorwaardelijk. Alle minderjarigen moeten zich verplicht laten begeleiden door Bureau Jeugdzorg. Ze hebben een proeftijd van twee jaar.

De rechter acht bewezen dat alle verdachten behalve Daveyron schuldig zijn aan het medeplegen van doodslag. Daveyron zou alleen de keeper hebben geschopt. De alternatieve doodsoorzaak van Nieuwenhuizen die de advocaat van de verdachten opperde, vindt de rechter "onvoldoende aannemelijk en hoogst onwaarschijnlijk." Het verband tussen het schoppen en het overlijden is volgens de rechtbank bewezen.

De verdachten hebben twee weken de tijd om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.
pi_127902222
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Even advocaatje van de duivel spelen. Iedereen vindt het jammer dat de straffen niet hoger kunnen, maar wat is er nu daadwerkelijk bewezen? Is het stiekem niet echt zo dat de rechter oordeelt vanuit maatschappelijke druk?
Nee. De rechter kan ze niet zomaar zonder bewijs veroordelen omdat dat onderuitgehaald zal worden in hoger beroep of cassatie.
pi_127902293
Wie betaalt Spong eigenlijk?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_127902302
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:29 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee. De rechter kan ze niet zomaar zonder bewijs veroordelen omdat dat onderuitgehaald zal worden in hoger beroep of cassatie.
Is nu ook bewezen wie geschopt heeft dan? Aangezien er verband is aangetoond tussen het schoppen en het overlijden.
In Southern Sun
pi_127902307
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef YoshiBignose het volgende:
6 jaar voor de vader, 2 jaar voor de kids en eentje een jaar. Ik vind het vrij forse straffen hoor, maar volledig terecht. Laat het een goede waarschuwing zijn!
Forse straffen? Man ze hebben iemand doodgeschopt door zich buitengewoon agressief en gewelddadig te gedragen. Als ze vijf jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf hadden gekregen zou ik zelfs nog zeggen dat ze er goed meer weg gekomen waren. Deze strafmaat (2 jaar celstraf/jeugdententie) is te triest voor woorden en schokkend laag. Het is werkelijk ontgoochelend hoe laag de straffen zijn hier in Nederland. Veelal komen criminelen al weg vanwege gebrek aan bewijs of ontsnappen ze aan hun veroordeling omdat men niet precies weet wie wat heeft gedaan. Nu zijn er eindelijk zeven gasten daadwerkelijk veroordeeld en krijgen ze (op één uitzondering na) maximaal twee jaar :r
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_127902402
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Forse straffen? Man ze hebben iemand doodgeschopt door zich buitengewoon agressief en gewelddadig te gedragen. Als ze vijf jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf hadden gekregen zou ik zelfs nog zeggen dat ze er goed meer weg gekomen waren. Deze strafmaat (2 jaar celstraf/jeugdententie) is te triest voor woorden en schokkend laag. Het is werkelijk ontgoochelend hoe laag de straffen zijn hier in Nederland. Veelal komen criminelen al weg vanwege gebrek aan bewijs of ontsnappen ze aan hun veroordeling omdat men niet precies weet wie wat heeft gedaan. Nu zijn er eindelijk zeven gasten daadwerkelijk veroordeeld en krijgen ze (op één uitzondering na) maximaal twee jaar :r
Ik bedoel dat de straf fors is volgens de regels van de wet. Ja, we zitten hier niet in Mexico ofzo. Ik had verwacht dat het wel veel lager zou worden, maar ze hebben toch de max. gekregen. Er zijn moordenaars en pedo's die bijna korter moeten zitten dan die vader, terwijl hier van moord natuurlijk geen sprake is.
pi_127902463
quote:
Wilde ik nou net gaan spelen.. oké jij mag :P
pi_127902475
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is nu ook bewezen wie geschopt heeft dan? Aangezien er verband is aangetoond tussen het schoppen en het overlijden.
Medeplegen van doodslag dus of zelf geschopt of anderszins bijgedragen..
pi_127902485
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De daders die 2 en 1 jaar hebben gekregen zijn minderjarig hè? En dat is in vergelijking met soortgelijke misdrijven voor minderjarigen best fors ja.
pi_127902492
quote:
Er is bewezen dat de veroordeelden op een man hebben ingetrapt, die aan de gevolgen van die schoppartij is overleden. Ze zijn schuldig bevonden aan het medeplegen van doodslag.

Uiteraard is er in deze zaak sprake van grote maatschappelijke verontwaardiging. Ik heb er helemaal niks op tegen dat rechters daar oog voor hebben. Sterker nog: ik juich dat toe.

Het is alleen zo jammer dat we een volstrekt achterhaald, naïef jeugdstrafrecht hebben. Anders had dit tuig nog wat langer kunnen worden opgeborgen. Maar ik moet toegeven: de straffen zijn hoger dan ik had durven dromen.
pi_127902563
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De daders die 2 en 1 jaar hebben gekregen zijn minderjarig hè? En dat is in vergelijking met soortgelijke misdrijven voor minderjarigen best fors ja.
Hetgeen waaraan ze schuldig zijn, is ook "best fors". Ze mogen nog van geluk spreken. Die volwassen man krijgt 6 jaar. Ik had graag gezien dat deze jeugdigen ook als volwassenen waren berecht. Als je mans genoeg bent om iemand dood te trappen, ben je ook mans genoeg voor een volwassen straf.
pi_127902573
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Medeplegen van doodslag dus of zelf geschopt of anderszins bijgedragen..
Maar er is blijkbaar niet bewezen wat iedereen afzonderlijk gedaan heeft. Hebben al die jongens die nu bestraft zijn geschopt/geslagen? Of worden er nu ook mensen veroordeeld omdat ze erbij waren?
In Southern Sun
pi_127902649
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
...Uiteraard is er in deze zaak sprake van grote maatschappelijke verontwaardiging. Ik heb er helemaal niks op tegen dat rechters daar oog voor hebben. Sterker nog: ik juich dat toe.
...
Voor de strafmaat, maar niet voor de schuldvraag. Iemand heeft het gedaan, of hij heeft het niet gedaan. Je kan niet zeggen "omdat de maatschappelijke druk hoog is vind ik dat 'ie schuldig is".
pi_127902679
De vader wordt door de rechtbank zeer zwaar aangerekend dat hij in plaats van het goede voorbeeld te geven en de jongens aan te spreken op hun gedrag is gaan meedoen met het schoppen en slaan van de grensrechter, en in geen enkel opzicht zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.

http://www.almerevandaag.(...)in-zaak-grensrechter
pi_127902780
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar er is blijkbaar niet bewezen wat iedereen afzonderlijk gedaan heeft. Hebben al die jongens die nu bestraft zijn geschopt/geslagen? Of worden er nu ook mensen veroordeeld omdat ze erbij waren?
Dat zou ik even niet weten maar je hoeft niet per se geschopt te hebben om voor medeplegen veroordeelt te worden. Hem bijvoorbeeld vasthouden of hem omsingelen zodat hij niet weg kan komen kan ook genoeg zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 14:42:06 ]
pi_127902781
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:37 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Hetgeen waaraan ze schuldig zijn, is ook "best fors".
Is ook zo, maar als je het vergelijkt met soortgelijke zaken zijn het behoorlijk hoge straffen. :)
pi_127902823
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor de strafmaat, maar niet voor de schuldvraag. Iemand heeft het gedaan, of hij heeft het niet gedaan. Je kan niet zeggen "omdat de maatschappelijke druk hoog is vind ik dat 'ie schuldig is".
Dat laatste beweerde ik dan ook niet. Ik doelde inderdaad op de strafmaat.

_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:32 die kk 6 jaar zijn overdreven, als je iemand dood schiet krijg je niet eens 4 man. kk nederland reageer retweet
_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:28:56 Toekomst is verpest voor de jongens, en Yassine is zijn vader voor 6 jaar kwijt. reageer retweet
_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:31:50 ze kwamen er ook achter dat die grensrechter als iets had met zijn aders. 6 jaar krijg je niet eens als je iemand doodschiet. #Overdreven reageer retweet
quote:
"Rechter wist niet wat me overkwam, werd zwart voor me ogen."
Sommige mensen zouden echt beter uit Nederland kunnen vertrekken...
  maandag 17 juni 2013 @ 14:44:36 #299
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_127902876
1,5 jaar maar voor dat tuig. Jammer dat ze niet meer konden krijgen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_127902946
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:43 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat laatste beweerde ik dan ook niet. Ik doelde inderdaad op de strafmaat.
OK :)
quote:
_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:32 die kk 6 jaar zijn overdreven, als je iemand dood schiet krijg je niet eens 4 man. kk nederland reageer retweet
_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:28:56 Toekomst is verpest voor de jongens, en Yassine is zijn vader voor 6 jaar kwijt. reageer retweet
_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:31:50 ze kwamen er ook achter dat die grensrechter als iets had met zijn aders. 6 jaar krijg je niet eens als je iemand doodschiet. #Overdreven reageer retweet
[..]

Sommige mensen zouden echt beter uit Nederland kunnen vertrekken...
Vast weer zo'n Wilders-spambot :')
  maandag 17 juni 2013 @ 14:46:28 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127902964
Er is ook een jongen die zijn vader nu voor altijd kwijt is. En daar ook niet meer op bezoek kan gaan of hem even kan opbellen. Denkt die vrouw daar wel aan?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')