Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:58 schreef cempexo het volgende:
[..]
Omdat jezelf te lui bent....
Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive
Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 15%.quote:De ernstige recidive kent hetzelfde verloop. Iets
meer dan de helft van de jongeren uit 1997 (52%)
werd binnen twee jaar na vertrek uit de JJI vervolgd
voor een misdrijf met een strafdreiging van
vier jaar of meer. Zeven jaar later, in 2003, bedroeg
dit percentage nog 46 procent. Een daling
met zes procent. De zeer ernstige recidive, die
betrekking heeft op misdrijven met een wettelijke
strafdreiging van acht jaar of meer, is in dezelfde
periode gedaald van 19 naar 15 procent binnen
twee jaar na uitstroom.
Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.
[..]
Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 10%.
Anders lees je de betreffende onderzoeken even.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:02 schreef VanHattem het volgende:
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.
Ik zou een van hen zijn.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:02 schreef VanHattem het volgende:
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.
Ik zou een van hen zijn.
Vraag me af of dat nu al gebeurd op de manier die jij bedoeld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.
Daar hoor je never nooit wat over van de overheid...dus het gebeurt.
Net zoals die kopschoppers dus. Waarom maak je je dan zo druk ?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:02 schreef VanHattem het volgende:
Ik zou een van hen zijn.
Ik kom van Hattem helpen...gelly, ter bescherming van de kinderen, de bejaarden en de vrouwen in Nederland.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zoals die kopschoppers dus. Waarom maak je je dan zo druk ?
Ja, de dag dat zoiets gebeurd zal ik mijn geweten verliezen. Zo mag je het best zien. Als mijn vader doodgetrapt wordt door wie dan ook, reken ik erop dat diegene daar een gepaste straf voor krijgt, zodat ik zelf niet buiten m'n grenzen hoef te treden waardoor er enigszins orde in de chaos blijft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zoals die kopschoppers dus. Waarom maak je je dan zo druk ?
Stoere praat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:23 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Ja, de dag dat zoiets gebeurd zal ik mijn geweten verliezen. Zo mag je het best zien. Als mijn vader doodgetrapt wordt door wie dan ook, reken ik erop dat diegene daar een gepaste straf voor krijgt, zodat ik zelf niet buiten m'n grenzen hoef te treden waardoor er enigszins orde in de chaos blijft.
Faalt het Nederlands rechtsysteem daarin, dan ga ik het inderdaad zelf doen. Niemand die ongestraft mijn vader doodtrapt.
En nee. Een straf van 2 jaar waarvan een x aantal maanden voorwaardelijk is geen straf.
Sorry dat ik niet meega in je stoerdoenerij zoals anderen in dit topic. Je kunt je afvragen wie de echte kneuzen zijn.quote:
Ik doe niet stoer. Ik zeg oprecht wat ik zou doen. En als dit zo door gaat gaan er steeds meer mensen zo over denken. Niets stoerdoenerij. Het is de waarheid, de waarheid waar jij omheen probeert te praten om een reden die ik ook niet begrijp.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet meega in je stoerdoenerij zoals anderen in dit topic. Je kunt je afvragen wie de echte kneuzen zijn.
als JIJ dat doet krijg je 18 jaarquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:23 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Ja, de dag dat zoiets gebeurd zal ik mijn geweten verliezen. Zo mag je het best zien. Als mijn vader doodgetrapt wordt door wie dan ook, reken ik erop dat diegene daar een gepaste straf voor krijgt, zodat ik zelf niet buiten m'n grenzen hoef te treden waardoor er enigszins orde in de chaos blijft.
Faalt het Nederlands rechtsysteem daarin, dan ga ik het inderdaad zelf doen. Niemand die ongestraft mijn vader doodtrapt.
En nee. Een straf van 2 jaar waarvan een x aantal maanden voorwaardelijk is geen straf.
Er zullen altijd mensen zijn die straffen hoe dan ook te laag vinden, het is immers lekker makkelijk praten vanaf de bühne. Lijkt me nog geen reden om daarin mee te gaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:23 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Ja, als je het verschil niet begrijpt tussen opzettelijk iemand van het leven beroven of die intentie niet hebben bij een mishandeling. Dan bergrijp ik je simplistische en primaire gedachtengang wel een beetje.quote:
Je snapt wel van Hattem, dat je nu nooit meer lid kunt worden van D66 hè....quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:23 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Wat heeft de D66 hiermee te maken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je snapt wel van Hattem, dat je nu nooit meer lid kunt worden van D66 hè....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |