abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:59:10 #1
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_127237017
quote:
Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:
Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?

Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.

De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.

Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:

De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.

Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.

Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.

Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.

Alleen contact met advocaat

De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.

Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:
Molestatie grensrechter op foto

Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.

„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”

De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:
Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
quote:
Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.

Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.

Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:
-generaliseren en discrimineren is niet als in andere topics niet gewenst
-persoonlijk worden is ook niet gewenst

Posts zoals hierboven en andere nutteloze, policyonverschrijdende posts zullen worden gedelete. Verder is het logisch dat je hier ook eens kijkt naar het feit dat jeugdige marokkanen nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn bij de pliessie, daar hoeft het geen vier topics lang over te gaan, dit topic gaat over deze misdaad.

Laatste kans, anders blijft de reeks dicht.
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 31 mei 2013 @ 06:36:22 #2
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127238046
Alle verdachten dienen streng te worden gestraft. Wat mij betreft > 10 jaar de nor in en honderduizenden euros schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Laat dit een afschrikwekkend voorbeeld zijn voor allochtone en autochtone heethoofden.
pi_127238062
Lang de bak in: ja. Een schadevergoeding eisen vind ik dan weer raar. Als Richard om een andere reden plotseling was overleden was of was gescheiden van zijn vrouw waren er ook geldproblemen.
Dat zijn vrouw economisch niet zelfstandig is heeft hier niks mee te maken.
En de begrafenis las ik kostte ze zoveel geld: hadden ze geen verzekering dan? Denk het dus niet, en dat vind ik heel erg dom.

Maar allemaal lang de bak in: ja. :Y
Hoe deze jongens nu reageren geeft alleen maar aan dat ze niks hebben geleerd van dit alles en dat ze als ze terugkeren in de maatschappij alleen maar meer brokken gaan maken. Die slaan zo weer iemand in elkaar die ze niet aanstaat.
pi_127238140
Keeper slaat voetballer ziekenhuis in...

Een keeper van VV Meedhuizen heeft donderdagavond een jonge speler van voetbalclub WEO het ziekenhuis ingeschopt en -geslagen in het Groningse Woldendorp. Het slachtoffer is zwaargewond geraakt. De keeper en een andere voetballer zijn aangehouden

Na een overtreding op het veld tijdens de tweede helft van een wedstrijd tussen B-junioren liepen de emoties zowel op het veld als in het publiek hoog op. Vervolgens kwam de keeper van VV Meedhuizen op zijn tegenspeler af en begon hij te schoppen en slaan.

De keeper schopte de speler van WEO in het gezicht, meldt de politie. Volgens een politiewoordvoerder ontstond er daarna „tumult“ op het veld waarbij een speler van Meedhuizen een tegenstander bij de keel greep. De jongens zijn tussen de 14 en 17 jaar oud.

Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Een traumahelikopter werd uit voorzorg opgeroepen. De politie arresteerde de twee voetballers, zij blijven vannacht in de cel. Voor de teams en de toeschouwers is slachtofferhulp geregeld.

De teams bleven tot laat in de avond op het terrein om de gebeurtenissen te bespreken, aldus de politiewoordvoerder.

Grensrechter

Het incident gebeurde een dag nadat de rechtbank in Lelystad is begonnen aan de zaak die draait om de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Acht verdachten, van wie 7 minderjarigen, moeten zich verantwoorden voor de mogelijke betrokkenheid bij de dood van de grensrechter.

Nieuwenhuizen werd op 2 december na afloop van een jeugdwedstrijd tussen zijn club Buitenboys en Nieuw Sloten mishandeld. Na enkele uren zakte Nieuwenhuizen in elkaar en overleed een dag later in het ziekenhuis. Het incident leidde tot een golf van verontwaardiging in het hele land.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)p_voetbalveld__.html

Voetbalincidentje...tot volgende week
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_127238238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 06:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lang de bak in: ja. Een schadevergoeding eisen vind ik dan weer raar. Als Richard om een andere reden plotseling was overleden was of was gescheiden van zijn vrouw waren er ook geldproblemen.
Dat zijn vrouw economisch niet zelfstandig is heeft hier niks mee te maken.
En de begrafenis las ik kostte ze zoveel geld: hadden ze geen verzekering dan? Denk het dus niet, en dat vind ik heel erg dom.
Ho, wacht effe. Hij is overleden door de schuld van een ander. Die ander heeft er dus voor gezorgd dat het gezin inkomsten derft, dus die ander mag wat mij betreft dan gerust voor de inkomstenderving opdraaien. Hoeveel die inkomstenderving dan mag zijn daar zullen wel criteria voor zijn opgesteld.

quote:
Maar allemaal lang de bak in: ja. :Y
Hoe deze jongens nu reageren geeft alleen maar aan dat ze niks hebben geleerd van dit alles en dat ze als ze terugkeren in de maatschappij alleen maar meer brokken gaan maken. Die slaan zo weer iemand in elkaar die ze niet aanstaat.
Lijkt mij ook. Er wordt nauwelijks empathisch gereageerd door de verdachten, alleen maar gezwegen of (waarschijnlijk op aanraden van hun advokaat) een condeleance gemompeld. Toppunt is eigenlijk wel dat er één meent te moeten vermeld dat hij zich niet aangesproken voelt wanneer de familie hen op hun daden aansspreekt. :r En dan heb ik het nog niets eens over de reactie binnen hunnen vriendengroep/gemeenschap wanneer 'een' verdachte een ander aanwijst als daadwerkelijke schopper.....totaal verrot. :r :r
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_127240052
Ik vind het gedrag van die jongetjes echt walgelijk. Zoals al eerder gezegd is geen teken van enig gevoel en de manier waarop ze er een showtje van maken vind ik misselijkmakend. :r
pi_127240230
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:31 schreef Mishu het volgende:
Hoeveel mensen denken trouwens dat die jongens nog een fijn leven gaan hebben na een eventuele vrijlating?

Kan me voorstellen dat flink wat mensen boos op hen zijn.
Welnee, ze zullen als helden worden onthaald binnen hun gemeenschap voor het feit dat ze het rechtssysteem verslagen hebben. Hun ouders, broertjes en andere familieleden zullen hen behandelen als jochies die onrecht zijn aangedaan, de rest van de gemeenschap zal hun liefdevol opnemen in hun midden zonder enige vorm van wanklank of kritiek. De uitkeringen liggen voor het oprapen, evenals de schadevergoeding die ze krijgen door hun vrijspraak.

Tel daarbij op dat ze waarschijnlijk de criminele kant opgaan en zo duizenden, zo niet honderdduizenden euro's zullen verdienen en je komt uit op een heerlijk leventje voor een stel laffe moordenaars die tot in de rechtbank hun verderfelijk gedrag voortzetten en zich daar nog eens voor beloond zien worden ook.
pi_127240244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:45 schreef AlfredMehran het volgende:
Ik vind het gedrag van die jongetjes echt walgelijk. Zoals al eerder gezegd is geen teken van enig gevoel en de manier waarop ze er een showtje van maken vind ik misselijkmakend. :r
Waarom verbaast je dit? Die jongens hebben geen enkel respect voor andermans leven, dat kan je op je klompen aanvoelen toch?
pi_127240280
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom verbaast je dit? Die jongens hebben geen enkel respect voor andermans leven, dat kan je op je klompen aanvoelen toch?
Daarom vind ik het ook 'walgelijk' en 'misselijkmakend'.
pi_127240584
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 06:36 schreef Oldie57 het volgende:
Alle verdachten dienen streng te worden gestraft. Wat mij betreft > 10 jaar de nor in en honderduizenden euros schadevergoeding betalen aan de nabestaanden. Laat dit een afschrikwekkend voorbeeld zijn voor allochtone en autochtone heethoofden.
Die schadevergoeding moet helemaal niet zo hoog mogelijk. Want die betalen die daders niet in de praktijk, die betalen jij en ik.

Daadwerkelijke schade: prima. Maar meer ook niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127240897
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee, ze zullen als helden worden onthaald binnen hun gemeenschap voor het feit dat ze het rechtssysteem verslagen hebben. Hun ouders, broertjes en andere familieleden zullen hen behandelen als jochies die onrecht zijn aangedaan, de rest van de gemeenschap zal hun liefdevol opnemen in hun midden zonder enige vorm van wanklank of kritiek. De uitkeringen liggen voor het oprapen, evenals de schadevergoeding die ze krijgen door hun vrijspraak.

Tel daarbij op dat ze waarschijnlijk de criminele kant opgaan en zo duizenden, zo niet honderdduizenden euro's zullen verdienen en je komt uit op een heerlijk leventje voor een stel laffe moordenaars die tot in de rechtbank hun verderfelijk gedrag voortzetten en zich daar nog eens voor beloond zien worden ook.
Heel goed gezegd dit, helemaal mee eens.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:42:23 #12
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127243729
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 07:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ho, wacht effe. Hij is overleden door de schuld van een ander. Die ander heeft er dus voor gezorgd dat het gezin inkomsten derft, dus die ander mag wat mij betreft dan gerust voor de inkomstenderving opdraaien. Hoeveel die inkomstenderving dan mag zijn daar zullen wel criteria voor zijn opgesteld.

[..]

Lijkt mij ook. Er wordt nauwelijks empathisch gereageerd door de verdachten, alleen maar gezwegen of (waarschijnlijk op aanraden van hun advokaat) een condeleance gemompeld. Toppunt is eigenlijk wel dat er één meent te moeten vermeld dat hij zich niet aangesproken voelt wanneer de familie hen op hun daden aansspreekt. :r En dan heb ik het nog niets eens over de reactie binnen hunnen vriendengroep/gemeenschap wanneer 'een' verdachte een ander aanwijst als daadwerkelijke schopper.....totaal verrot. :r :r
Dit moet wel wat zeggen over de ouders cq opvoeding met zulk gedrag...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:26:22 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127251069
quote:
Zes jaar cel geëist voor doodslag op grensrechter

Zes voetballers van voetbalclub Nieuw-Sloten moeten de jeugdgevangenis in voor doodslag op grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Dat vindt de officier van justitie, die tot 2 jaar jeugddetentie eiste, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Tegen de vader van een van de voetballers eiste de aanklager 6 jaar gevangenisstraf. .

In totaal zijn 7 van de 8 verdachten volgens het Openbaar Ministerie (OM) schuldig aan de dood van de grensrechter, die op 2 december op een veld van de Almeerse voetbalclub Buitenboys in elkaar werd geschopt. Een jongen komt vrij; die is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127251147
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wederom om te huilen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:38:39 #15
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127251323
Ongelofelijk.
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:40:49 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251374
AMSTERDAM - De Officier van Justitie heeft in de mishandelingszaak waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleed, celstraffen van 12 maanden tot zes jaar geëist.

Tegen El-Hasan D. werd met zes jaar cel de zwaarste straf geëist. Hij is de enige meerderjarige verdachte van de mishandeling op het voetbalveld van Buitenboys. De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.

Jeugddetentie

D. is de vader van één van de spelers van Nieuw-Sloten, die eveneens verdachte is. D. "had als volwassene, trainer en begeleider beter moeten weten", vindt de Officier van Justitie.

Tegen de voetballer Yassine D. is 12 maanden jeugddetentie waarvan 2 voorwaardelijk geëist. Tegen Soufyan B., Fady F., Mohamed K., Othman K. en Ibrahim C. 24 maanden waarvan 6 voorwaardelijk.

Tegen de laatste verdachte, Daveryon B., is 30 dagen jeugddetentie geëist, waarvan 13 dagen voorwaardelijk. Hij viel de grensrechter niet aan en is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.

Jeugdreclassering

De Officier van Justitie wil dat alle verdachten, op Daveryon na, een proeftijd van 2 jaar krijgen. De minderjarige verdachten moeten zich ook houden aan de "maatregel hulp en steun", een soort jeugdreclassering.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:41:52 #17
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127251397
Ongelofelijk laag.
pi_127251471
Dat wij dit als volk pikken eigenlijk. Wie zal het hier in hemelsnaam mee eens zijn? Dit gaat helemaal nergens over.

Hoe zit dat trouwens met schadevergoeding? Ook niet zeker?
pi_127251712
Waarom in godsnaam niet meteen *knal* de 6 jaar geeist, ipv de minimum 12 maanden. Ze zullen dat wel krigen want 'ach gut we willen de toekomst van die jongens toch ook niet verpesten'

flikker op, de cel in met dat tuig :r
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:56:00 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:52 schreef Son-Goku het volgende:

Of de kont van een bejaarde afvegen in de taakstraf.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127251858
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Of de hondenuitlaat service.

Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2013 @ 15:57:59 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_127251891
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Of de hondenuitlaat service.

Dan denken ze dat ze in een auto mogen inbreken.

vrijdag 31 mei 2013 @ 15:58:49 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_127251918
Waarom word er 6 jaar geeist tegen de vader van een van die jongens?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_127251947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:58 schreef Hathor het volgende:
Dat was ook de trainer. Die viel de scheidsrechter ook aan.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:59:42 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127251953
quote:
Dat vind ik ook raar. Prima dat zijn verantwoordelijkheid wordt erkent, maar als hij niet schopt maar wel het zwaarst gestraft wordt vind ik het toch krom.
The End Times are wild
pi_127251962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan denken ze dat ze in een auto mogen inbreken.

_O-

Zou nog kunnen kloppen ook.

quote:
Waarom niet? :')
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:00:39 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_127251984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat was ook de trainer. Die viel de scheidsrechter ook aan.
Ja maar het staat toch totaal niet in verhouding met wat de spelers gedaan hebben?
pi_127252017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja maar het staat toch totaal niet in verhouding met wat de spelers gedaan hebben?
Uit het nieuwsbericht;
quote:
De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.
Dus die vader/trainer deed gewoon mee met de mishandeling. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet, maar hij stond dus niet alleen maar toe te kijken.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:03:20 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_127252076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Uit het nieuwsbericht;

[..]

Dus die vader/trainer deed gewoon mee met de mishandeling. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet, maar hij stond dus niet alleen maar toe te kijken.
Ahh ok dat had ik over het hoofd gezien.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:06:29 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127252193
Bizar. Dat moet dan het voorbeeld zijn. Logisch dat die jongens zich als beesten gedragen. Als je ziet waar ze uit voort komen.
The End Times are wild
pi_127252579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef tong80 het volgende:

Jij wil dat tuig met hun poten aan jouw oma/moeder hebben? Echt, hoe verzin je het.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_127253907
Celstraffen geëist in zaak dode grensrechter

De Officier van Justitie heeft in de mishandelingszaak waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen overleed, celstraffen van 12 maanden tot zes jaar geëist.

Tegen El-Hasan D. werd met zes jaar cel de zwaarste straf geëist. Hij is de enige meerderjarige verdachte van de mishandeling op het voetbalveld van Buitenboys. De grensrechter van Buitenboys, Nieuwenhuizen, werd daarbij dusdanig toegetakeld door spelers en een vader van Nieuw-Sloten dat hij later overleed.

Jeugddetentie

D. is de vader van één van de spelers van Nieuw-Sloten, die eveneens verdachte is. D. "had als volwassene, trainer en begeleider beter moeten weten", vindt de Officier van Justitie.

Tegen de voetballer Yassine D. is 12 maanden jeugddetentie waarvan 2 voorwaardelijk geëist. Tegen Soufyan B., Fady F., Mohamed K., Othman K. en Ibrahim C. 24 maanden waarvan 6 voorwaardelijk.

Tegen de laatste verdachte, Daveryon B., is 30 dagen jeugddetentie geëist, waarvan 13 dagen voorwaardelijk. Hij viel de grensrechter niet aan en is volgens het OM alleen schuldig aan openlijk geweld.

Jeugdreclassering

De Officier van Justitie wil dat alle verdachten, op Daveryon na, een proeftijd van 2 jaar krijgen. De minderjarige verdachten moeten zich ook houden aan de "maatregel hulp en steun", een soort jeugdreclassering.

Het Om maakte bij de bewijsvoering tijdens het procesgebruik van de foto's die tijdens de mishandeling zijn gemaakt. Daarnaast werd de getuigenis van de zoon van Nieuwenhuizen aangehaald. Die was als voetballer getuige van de mishandeling van zijn vader. Hij vertelde hoe hard de daders hebben ingeschopt op zijn op de grond liggende vader.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_grensrechter__.html

Voor moord op een vader en dan 6 jaar krijgen is een koopje, een Nederlandse koopje.
pi_127254063
Is dit een puur Nederlandse kwaal of hebben meer landen hier last van?

Om je als Nederlander voor te schamen dit.
pi_127254105
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:50 schreef VanHattem het volgende:
Is dit een puur Nederlandse kwaal of hebben meer landen hier last van?

Om je als Nederlander voor te schamen dit.
Alleen D66 is blij...
pi_127254150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:51 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alleen D66 is blij...
:N
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:52:39 #36
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_127254164
Dat dit kan in Nederland!
Nee serieus dit mag en kan niet gebeuren, zulke lage straffen...
De minderjarige hebben zich als volwassen gedragen.

Pisnijdig word ik hiervan :(
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_127254223
op het marokko forum vinden ze deze straffen nochtans overdreven
pi_127254426
quote:
Ik heb daar over een paar minuten ook een naam.
pi_127254505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:52 schreef Son-Goku het volgende:
Waarom in godsnaam niet meteen *knal* de 6 jaar geeist, ipv de minimum 12 maanden. Ze zullen dat wel krigen want 'ach gut we willen de toekomst van die jongens toch ook niet verpesten'

Dat is inderdaad de achterliggende redenatie.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 mei 2013 @ 17:03:18 #41
842 Zorro
Z
pi_127254686
En dan durven ze zo te reageren:

quote:
Zeker vier advocaten zeiden na het horen van de eisen deze veel te hoog te vinden. "Een schrikeis", zei een van hen. Omdat ook het OM vindt dat niemand wilde dat Nieuwenhuizen dood zou gaan, zijn de strafeisen volgens de raadslieden ongerechtvaardigd hoog.
:') x 1000
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_127254965
die jungskes hebben nog niet eens spijt betuigd voor hun daad

ok het is de middeleeuwen terugbrengen maar ik zie dan niet in wat verkeerd is aan de galg
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_127255215
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:09 schreef TLC het volgende:
ok het is de middeleeuwen terugbrengen maar ik zie dan niet in wat verkeerd is aan de galg
Alhoewel ik uit frustratie ook wel eens die gedachtes toe laat, moet je uit gezond verstand op kunnen maken dat dat ook niet de oplossing is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:41:21 #44
123170 alors
zlata1234
pi_127256110
Ik hoorde gister Saskia Belleman van de Telegraaf bij Knevel en Van den Brink vertellen dat de enige getuigen tegen die vader een andere vader en zijn zoon (een van de schoppers) zijn. De vader/trainer had volgens zijn eigen verklaring regelmatig kritiek op het gedrag van die jongen en hij beweert dat dit hun wraak is. Voor wat het waard is. Zij vond het bewijs tegen hem iig maar mager.
know'm sayin?
word? word.
pi_127256127
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:16 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Alhoewel ik uit frustratie ook wel eens die gedachtes toe laat, moet je uit gezond verstand op kunnen maken dat dat ook niet de oplossing is.
Eens komen ze weer terug en nemen weer deel aan de maatschappij. Als het weer misgaat -recidive is 60 tot 70% kans- dan betaalt diezelfde maatschappij weer de rekening, in concreto...de Nederlandse burger. De autochtoon zullen we maar zeggen in dit verband !!
pi_127256216
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Eens komen ze weer terug en nemen weer deel aan de maatschappij. Als het weer misgaat -recidive is 60 tot 70% kans- dan betaalt diezelfde maatschappij weer de rekening, in concreto...de Nederlandse burger. De autochtoon zullen we maar zeggen in dit verband !!
60 tot 60% zelfs? Zozo, waar haal je dat percentage vandaan?
pi_127256324
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

60 tot 60% zelfs? Zozo, waar haal je dat percentage vandaan?
onthouden nav een artikel
pi_127256387
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat zal de dag zijn dat ik het geloof in m'n eigen volk verlies. En onder m'n eigen volk versta ik elke Nederlander, huidskleur doet er niet toe.
pi_127256539
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

onthouden nav een artikel
Met een flinke korrel zout te nemen dus.
pi_127256703
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met een flinke korrel zout te nemen dus.
Omdat jezelf te lui bent om serieus deel te nemen aan een gesprek op een forum....

Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive
pi_127256925
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Omdat jezelf te lui bent....

Van de jongeren (jonger dan 18 jaar) ligt het cijfer zelfs, 7 jaar na verblijf in een justitiële jeugdinrichting, rond de 80 procent.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive
Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.

quote:
De ernstige recidive kent hetzelfde verloop. Iets
meer dan de helft van de jongeren uit 1997 (52%)
werd binnen twee jaar na vertrek uit de JJI vervolgd
voor een misdrijf met een strafdreiging van
vier jaar of meer. Zeven jaar later, in 2003, bedroeg
dit percentage nog 46 procent. Een daling
met zes procent. De zeer ernstige recidive, die
betrekking heeft op misdrijven met een wettelijke
strafdreiging van acht jaar of meer, is in dezelfde
periode gedaald van 19 naar 15 procent binnen
twee jaar na uitstroom.
Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 15%.
pi_127256985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dat gaat onderverdelen in categorieën kun je over het algemeen stellen dat: hoe ernstiger het vergrijp of misdrijf, hoe lager de recidive.

[..]

Die 70% geldt juist voor de kruimeldiefjes, zeg maar. Bij ernstige delicten kom je eerder uit op 45% en bij zeer ernstige delicten op 10%.

[ Bericht 37% gewijzigd door sp3c op 31-05-2013 18:11:31 ]
pi_127257061
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 31-05-2013 18:11:54 ]
pi_127257126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Anders lees je de betreffende onderzoeken even.
pi_127258576
10/18 maanden.. Pff ...

Komop zeg, gooi ze een paar jaar in de cel!

(T liefst zou ik ze in laten slapen, maar dat mag van de meeste lieve fokkertjes weer niet ;) )

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2013 19:00:33 ]
pi_127258693
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.

Ik zou een van hen zijn.
pi_127258767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:02 schreef VanHattem het volgende:
Ik denk dat er na dit veel mensen zijn die in dezelfde situatie het recht in eigen handen zullen nemen.

Ik zou een van hen zijn.
:Y
pi_127259090
quote:

Ik zou een van hen zijn.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.

Daar hoor je never nooit wat over van de overheid...dus het gebeurt.
pi_127259298
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten hoeveel criminelen die de Nederlandse gevangenis verlaten, worden opgewacht door de slachtoffers of familie.

Daar hoor je never nooit wat over van de overheid...dus het gebeurt.
Vraag me af of dat nu al gebeurd op de manier die jij bedoeld.

Mocht de huidige rechtspraak aanhouden, dan is het een kwestie van tijd voor dit sowieso realiteit wordt natuurlijk.
pi_127259410
quote:

Ik zou een van hen zijn.
Net zoals die kopschoppers dus. Waarom maak je je dan zo druk ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')