Dat zeg ik dan ook niet. Maar ik begrijp dat niemand iets mag vinden van deze zaak? We zijn immers niet op de hoogte ?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want alle zaken kennen hetzelfde feitencomplex.
Kom op, zelfs jij bent niet ZO dom.
Je stelde mij een normale vraag en daar kreeg je een normaal antwoord op.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef Scorpie het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet. Maar ik begrijp dat niemand iets mag vinden van deze zaak? We zijn immers niet op de hoogte ?
Hee, waarom nog die twijfel? Het zijn toch Marokkanen? Nou dan!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef hexje het volgende:
En toch is het maar de vraag of hij door de trappen dood is gegaan.
Onterecht?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daar is het elitaire toontje wat ik gemist heb alweer terugzo kennen we je weer DS4! Gooi er nog wat oneliners door over onderbuikgevoelens, Tokkievolk, daders die al onterecht veroordeeld zijn etc en we kunnen weer een topic los
Ze zullen er wel uit tevoorschijn komen als slachtoffers.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Indien ze hem zonder agressie van de kant van de grensrechter met een groep aangevallen hebben en tegen zijn hoofd geschopt hebben, terwijl hij al op de grond lag, een beetje zoals de eindhovense kopschoppers, dan zullen ze er wat mij betreft niet zwaar genoeg voor gestraft worden, maar ik weet niet wat er is gebeurd, dus hoe moet ik
dan een oordeel geven over de strafmaat?
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef themole het volgende:
Als ik https://twitter.com/SaskiaBelleman mag geloven gaat het de goede kant op.
quote:Er is niet genoeg bewijs voor de suggestie dat de #grensrechter zou leiden aan SMA, een soort aderziekte.
Precies !quote:Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Allemaal plantsoenen harken waarschijnlijk
Niet 14 jaar? Daar moet dan wel een zeer doorwrocht oordeel over de feiten en rechtvaardigheid in het algemeen aan ten grondslag liggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Vrouwe Iustitia"?
Rechtvaardigheid zou zijn dat tuig minstens 15 jaar uit de samenleving te houden.
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Als je leest hoe de families van de veroordeelden reageren, krijg je spontaan de neiging om een grote emmer te pakken en vol te kotsen. "Onze kinderen is onrecht aangedaan", en dat soort teksten...
Inderdaad, als ik iemand had doodgeschopt denk ik niet dat m'n ouders me ooit nog zouden aankijken, laat staan zeggen dat 2 jaar cel waarvan 6 maanden voorwaardelijk te fors is.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Als je leest hoe de families van de veroordeelden reageren, krijg je spontaan de neiging om een grote emmer te pakken en vol te kotsen. "Onze kinderen is onrecht aangedaan", en dat soort teksten...
walgelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
twitter:carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:17:48#grensrechter moeder: we gaan in hoger beroep. reageer retweet
twitter:carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:16:13#grensrechter moeder: onze kinderen wordt onrecht aangedaan. reageer retweet
twitter:Rbrugman twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:15:44Uitspraak #grensrechter uitgesteld ivm wachten op tolk dit bewijst eens ter meer hoe goed de 2e en 3e generatie gere-integreerd is in NL reageer retweet
twitter:merelvanleeuwen twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:10:37Moeders van de verdachten #grensrechter verlaten snikkend de rechtszaal. reageer retweet
twitter:carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:15#grensrechter . Famile boos en gemotionerd reageer retweet
twitter:carolineheuvel twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:12:25#grensrechter. Familie zegt dat rechter heeft geoordeeld vanuit maatschappelijke druk reageer retweet
Het geeft helemaal geen goed gevoel. Het geeft een stuitend gebrek aan respect voor de Nederlandse rechtspraak aan; dat terwijl de straffen dankzij het softe jeugdstrafrecht nog aan de lage kant zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:25 schreef Confetti het volgende:
Mooi dat die misbaksels verontwaardigd zijn, dat geeft een goed gevoel.
Redelijke straffen..meer zat er helaas niet in voor minderjarigen. Ik ben positief verrast. Hopelijk houdt het stand in hoger beroep.
quote:Zes jaar cel in grensrechterzaak
De verdachte vader in de grensrechterzaak heeft zes jaar cel gekregen, waar het voorarrest van wordt afgetrokken. De jonge verdachten krijgen 24 maanden jeugddetentie, waarvan zes maanden voorwaardelijk.
Yassin D. krijgt een lagere straf: 12 maanden jeugddetentie, waarvan 2 voorwaardelijk.Ook Deveyron hoeft minder lang te zitten. Hij krijgt 30 dagen, waarvan 17 voorwaardelijk. Alle minderjarigen moeten zich verplicht laten begeleiden door Bureau Jeugdzorg. Ze hebben een proeftijd van twee jaar.
De rechter acht bewezen dat alle verdachten behalve Daveyron schuldig zijn aan het medeplegen van doodslag. Daveyron zou alleen de keeper hebben geschopt. De alternatieve doodsoorzaak van Nieuwenhuizen die de advocaat van de verdachten opperde, vindt de rechter "onvoldoende aannemelijk en hoogst onwaarschijnlijk." Het verband tussen het schoppen en het overlijden is volgens de rechtbank bewezen.
De verdachten hebben twee weken de tijd om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.
Nee. De rechter kan ze niet zomaar zonder bewijs veroordelen omdat dat onderuitgehaald zal worden in hoger beroep of cassatie.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Even advocaatje van de duivel spelen. Iedereen vindt het jammer dat de straffen niet hoger kunnen, maar wat is er nu daadwerkelijk bewezen? Is het stiekem niet echt zo dat de rechter oordeelt vanuit maatschappelijke druk?
Is nu ook bewezen wie geschopt heeft dan? Aangezien er verband is aangetoond tussen het schoppen en het overlijden.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee. De rechter kan ze niet zomaar zonder bewijs veroordelen omdat dat onderuitgehaald zal worden in hoger beroep of cassatie.
Forse straffen? Man ze hebben iemand doodgeschopt door zich buitengewoon agressief en gewelddadig te gedragen. Als ze vijf jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf hadden gekregen zou ik zelfs nog zeggen dat ze er goed meer weg gekomen waren. Deze strafmaat (2 jaar celstraf/jeugdententie) is te triest voor woorden en schokkend laag. Het is werkelijk ontgoochelend hoe laag de straffen zijn hier in Nederland. Veelal komen criminelen al weg vanwege gebrek aan bewijs of ontsnappen ze aan hun veroordeling omdat men niet precies weet wie wat heeft gedaan. Nu zijn er eindelijk zeven gasten daadwerkelijk veroordeeld en krijgen ze (op één uitzondering na) maximaal twee jaarquote:Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef YoshiBignose het volgende:
6 jaar voor de vader, 2 jaar voor de kids en eentje een jaar. Ik vind het vrij forse straffen hoor, maar volledig terecht. Laat het een goede waarschuwing zijn!
Ik bedoel dat de straf fors is volgens de regels van de wet. Ja, we zitten hier niet in Mexico ofzo. Ik had verwacht dat het wel veel lager zou worden, maar ze hebben toch de max. gekregen. Er zijn moordenaars en pedo's die bijna korter moeten zitten dan die vader, terwijl hier van moord natuurlijk geen sprake is.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Forse straffen? Man ze hebben iemand doodgeschopt door zich buitengewoon agressief en gewelddadig te gedragen. Als ze vijf jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf hadden gekregen zou ik zelfs nog zeggen dat ze er goed meer weg gekomen waren. Deze strafmaat (2 jaar celstraf/jeugdententie) is te triest voor woorden en schokkend laag. Het is werkelijk ontgoochelend hoe laag de straffen zijn hier in Nederland. Veelal komen criminelen al weg vanwege gebrek aan bewijs of ontsnappen ze aan hun veroordeling omdat men niet precies weet wie wat heeft gedaan. Nu zijn er eindelijk zeven gasten daadwerkelijk veroordeeld en krijgen ze (op één uitzondering na) maximaal twee jaar
Wilde ik nou net gaan spelen.. oké jij magquote:Op maandag 17 juni 2013 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Even advocaatje van de duivel spelen. Iedereen vindt het jammer dat de straffen niet hoger kunnen, maar wat is er nu daadwerkelijk bewezen? Is het stiekem niet echt zo dat de rechter oordeelt vanuit maatschappelijke druk?
Medeplegen van doodslag dus of zelf geschopt of anderszins bijgedragen..quote:Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is nu ook bewezen wie geschopt heeft dan? Aangezien er verband is aangetoond tussen het schoppen en het overlijden.
De daders die 2 en 1 jaar hebben gekregen zijn minderjarig hè? En dat is in vergelijking met soortgelijke misdrijven voor minderjarigen best fors ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Forse straffen? Man ze hebben iemand doodgeschopt door zich buitengewoon agressief en gewelddadig te gedragen. Als ze vijf jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf hadden gekregen zou ik zelfs nog zeggen dat ze er goed meer weg gekomen waren. Deze strafmaat (2 jaar celstraf/jeugdententie) is te triest voor woorden en schokkend laag. Het is werkelijk ontgoochelend hoe laag de straffen zijn hier in Nederland. Veelal komen criminelen al weg vanwege gebrek aan bewijs of ontsnappen ze aan hun veroordeling omdat men niet precies weet wie wat heeft gedaan. Nu zijn er eindelijk zeven gasten daadwerkelijk veroordeeld en krijgen ze (op één uitzondering na) maximaal twee jaar
Er is bewezen dat de veroordeelden op een man hebben ingetrapt, die aan de gevolgen van die schoppartij is overleden. Ze zijn schuldig bevonden aan het medeplegen van doodslag.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Hetgeen waaraan ze schuldig zijn, is ook "best fors". Ze mogen nog van geluk spreken. Die volwassen man krijgt 6 jaar. Ik had graag gezien dat deze jeugdigen ook als volwassenen waren berecht. Als je mans genoeg bent om iemand dood te trappen, ben je ook mans genoeg voor een volwassen straf.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De daders die 2 en 1 jaar hebben gekregen zijn minderjarig hè? En dat is in vergelijking met soortgelijke misdrijven voor minderjarigen best fors ja.
Maar er is blijkbaar niet bewezen wat iedereen afzonderlijk gedaan heeft. Hebben al die jongens die nu bestraft zijn geschopt/geslagen? Of worden er nu ook mensen veroordeeld omdat ze erbij waren?quote:Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Medeplegen van doodslag dus of zelf geschopt of anderszins bijgedragen..
Voor de strafmaat, maar niet voor de schuldvraag. Iemand heeft het gedaan, of hij heeft het niet gedaan. Je kan niet zeggen "omdat de maatschappelijke druk hoog is vind ik dat 'ie schuldig is".quote:Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
...Uiteraard is er in deze zaak sprake van grote maatschappelijke verontwaardiging. Ik heb er helemaal niks op tegen dat rechters daar oog voor hebben. Sterker nog: ik juich dat toe.
...
Dat zou ik even niet weten maar je hoeft niet per se geschopt te hebben om voor medeplegen veroordeelt te worden. Hem bijvoorbeeld vasthouden of hem omsingelen zodat hij niet weg kan komen kan ook genoeg zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar er is blijkbaar niet bewezen wat iedereen afzonderlijk gedaan heeft. Hebben al die jongens die nu bestraft zijn geschopt/geslagen? Of worden er nu ook mensen veroordeeld omdat ze erbij waren?
Is ook zo, maar als je het vergelijkt met soortgelijke zaken zijn het behoorlijk hoge straffen.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:37 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Hetgeen waaraan ze schuldig zijn, is ook "best fors".
Dat laatste beweerde ik dan ook niet. Ik doelde inderdaad op de strafmaat.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Voor de strafmaat, maar niet voor de schuldvraag. Iemand heeft het gedaan, of hij heeft het niet gedaan. Je kan niet zeggen "omdat de maatschappelijke druk hoog is vind ik dat 'ie schuldig is".
twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:32die kk 6 jaar zijn overdreven, als je iemand dood schiet krijg je niet eens 4 man. kk nederland reageer retweet
twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:28:56Toekomst is verpest voor de jongens, en Yassine is zijn vader voor 6 jaar kwijt. reageer retweet
twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:31:50ze kwamen er ook achter dat die grensrechter als iets had met zijn aders. 6 jaar krijg je niet eens als je iemand doodschiet. #Overdreven reageer retweet
Sommige mensen zouden echt beter uit Nederland kunnen vertrekken...quote:"Rechter wist niet wat me overkwam, werd zwart voor me ogen."
OKquote:Op maandag 17 juni 2013 14:43 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat laatste beweerde ik dan ook niet. Ik doelde inderdaad op de strafmaat.
Vast weer zo'n Wilders-spambotquote:twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:11:32die kk 6 jaar zijn overdreven, als je iemand dood schiet krijg je niet eens 4 man. kk nederland reageer retweet
twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:28:56Toekomst is verpest voor de jongens, en Yassine is zijn vader voor 6 jaar kwijt. reageer retweet
[..]twitter:_Marokkaansee twitterde op maandag 17-06-2013 om 14:31:50ze kwamen er ook achter dat die grensrechter als iets had met zijn aders. 6 jaar krijg je niet eens als je iemand doodschiet. #Overdreven reageer retweet
Sommige mensen zouden echt beter uit Nederland kunnen vertrekken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |