abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127260328
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je snapt wel van Hattem, dat je nu nooit meer lid kunt worden van D66 hè....
Nou ja, ik maak me er niet druk over. Mensen met een dergelijke mening uiten die vaak niet buiten het café en betekenen verder weinig in het leven.

Het is een fijne wetenschap dat de mensen die oordelen over ons strafrecht niet worden gezocht in die kringen.
pi_127260433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die straffen hoe dan ook te laag vinden, het is immers lekker makkelijk praten vanaf de bühne. Lijkt me nog geen reden om daarin mee te gaan.
Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.

Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.

Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
pi_127260511
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.

Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.

Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Wanneer dat gebeurd zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.
pi_127260728
quote:

[..]

Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?

quote:
Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.

Instabiliteit geloof ik niet zo in; dat is meer de hoop van mensen die het niet eens zijn met al die D66-rechters dan dat het een keer werkelijkheid zou worden.
pi_127260859
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.
Helaas maak je deel uit van een samenleving waarin ook figuren zoals ik leven inderdaad. En mede voor die figuren is iets speciaals verzonnen: Het rechtsysteem. Verzonnen zodat bij onrecht primitievelingen zoals ik het recht niet in eigen hoeven te nemen, maar die primitievelingen zoals ik erop kunnen vertrouwen dat het rechtsysteem ervoor zorgt dat de daders een passende humane straf krijgen.

Iedereen gelukkig, totdat het vertrouwen daarin verloren gaat. Dan zullen steeds meer primitievelingen zoals ik buiten hun grenzen treden om alsnog een dader een straf toe te kennen. Of je het nu wilt of niet, die mensen zijn er ook en daar leef jij mee in 1 land.

Ik praat het absoluut niet goed, want het is gewoon fout om te doen, maar zo werkt het voor veel mensen wel gewoon. Ook voor mij. Ook op het hoogste niveau, landelijk, wereldwijd.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:54:46 #81
241662 Jian
Well, well, well
pi_127260865
Triest, maar dit zat eraan te komen binnen de huidige wetgeving, wellicht dat het het wetsvoorstel aangaande adolescentenstrafrecht enige verbetering kan brengen en dat dit soort uitschot dan makkelijker als volwassenen berecht kan worden.
pi_127261070
kan iemand mij uitleggen waarom je hiervoor

http://www.telegraaf.nl/f(...)boksgalamoord__.html

wel 20 jaar krijgt ?
pi_127261071
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?

[..]

Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.

Instabiliteit geloof ik niet zo in; dat is meer de hoop van mensen die het niet eens zijn met al die D66-rechters dan dat het een keer werkelijkheid zou worden.
Zo ieder zijn eigen mening, die respecteer ik ook. En ik zeg het eerlijk: Ik ben blij dat er zulke mensen zijn. Dat hoort een samenleving te hebben. Maar ik ben ook van mening dat een samenleving een "gek" of "gekken" hoort te hebben die er een keer klaar mee zijn en dat laten zien ook om de boel eens wakker te schudden.

Of ik er een van zou kunnen zijn... Als iemand zo ver bij mij zou gaan weet ik zeker van wel. Kan ik ook niets aan doen. Ben voor de rest een goed opgeleide en beschaafde jongen, maar die knik in m'n karakter heb ik nou eenmaal. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben.
pi_127261513
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:59 schreef arjan1212 het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom je hiervoor

http://www.telegraaf.nl/f(...)boksgalamoord__.html

wel 20 jaar krijgt ?
quote:
De aanklager meent dat Siamak S. schuldig is aan moord en poging moord omdat hij met een vol pistool naar het kickboksgala ging terwijl hij kon verwachten dat er rivalen van hem zouden zijn. Hij bleef op het gala toen hij er werd bedreigd. En toen niet onverwacht een vechtpartij ontstond, nam hij de tijd om het pistool keer op keer door te laden en te schieten op de belagers van zijn vrienden, betoogde officier van justitie Mariska Wijnbelt.
Hij handelde vanuit voorbedachte rade.
pi_127261940
Discriminatie is dit. Als Jan,Kees,Pieter een Mohammed doodschoppen krijgen ze minimaal 20 jaar.
Plus dat de Marokkanen de straat op zouden gaan om te rellen.
pi_127262996
Nou.
pi_127263280
quote:

[..]

Ik denk dat de samenleving dat zo al vindt, minus een klein deeltje van de linkse politiek.

De rechters in Nederland zijn voor het leven benoemd, ze hebben daardoor veel ruimte om juridische invalshoeken te mixen met privé opvattingen over de samenleving.

Een werkgever bijvoorbeeld die de pech heeft een linkse rechter in een ontslagprocedure met een werknemer voor zich te krijgen, kan het schudden. Hij wordt veroordeeld, in welke vorm dan ook.

Zie ook het gedoe rondom Wilders en de afloop daarvan. Rechters bedrijven -stiekum- ook politiek in hun wijze van recht spreken.

Wen er maar aan in Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_127263640
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:46 schreef cempexo het volgende:
Wen er maar aan in Nederland.
Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.
pi_127263939
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.
Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.

De vraag is nu, sinds 2000, wat blijft er dan over en wat komt er binnen ? Nederland groeit in aantal door immigranten.

Ik vermoed zomaar dat dit aantal immigranten in 2014 sterker zal stijgen dan ooit. En daardoor ook het aantal Nederlandse emigranten !!

Wat is daar de impact van ?

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 31-05-2013 21:06:12 ]
pi_127264493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.

Oh ??? Waar ben je heen gegaan dan ?????
pi_127264798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

De vraag is nu, sinds 2000, wat blijft er dan over en wat komt er binnen ? Nederland groeit in aantal door immigranten.

Ik vermoed zomaar dat dit aantal immigranten in 2014 sterker zal stijgen dan ooit. En daardoor ook het aantal Nederlandse emigranten !!

Wat is daar de impact van ?

Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.
Nog beter vergeet heel Europa, leuk om zo nu en dan eens een kijkje te komen nemen,en dan weer weg.
pi_127264930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef ocho het volgende:

[..]

Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.
Nog beter vergeet heel Europa, leuk om zo nu en dan eens een kijkje te komen nemen,en dan weer weg.
Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.

Terwijl het een uurtje of 6 à 8 autorijden is.
pi_127265120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.

Terwijl het een uurtje of 6 à 8 autorijden is.
En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.
pi_127265206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:25 schreef gelly het volgende:

[..]

En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.
Nou en, daar is internet toch voor.
pi_127265280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:27 schreef ocho het volgende:

[..]

Nou en, daar is internet toch voor.
Waar is internet toch voor ? Om de hele dag op een Nederlands forum te vertellen hoe blij je bent niks meer met Nederland te maken te hebben ? Ok.
pi_127265337
Ja fijn toch.om je mening te kunnen geven.
pi_127265466
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef ocho het volgende:
Ja fijn toch.om je mening te kunnen geven.
Ja heel fijn. Maar het ging toch om zijn statement dat hij Nederland vaarwel had gezegd . Dat blijkt uit weinig dingen. Moet ik het anders even voor je tekenen ?
pi_127265707
Ja en als je dus niet meer in Nederland woont mag je niet meer op fok je mening geven, wat een onzin.
pi_127265859
Ik moet het dus tekenen. Momentje.
pi_127266181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:37 schreef ocho het volgende:
Ja en als je dus niet meer in Nederland woont mag je niet meer op fok je mening geven, wat een onzin.
nogal wat mensen die in nederland wonen zijn begrenst :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')