Nou ja, ik maak me er niet druk over. Mensen met een dergelijke mening uiten die vaak niet buiten het café en betekenen verder weinig in het leven.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je snapt wel van Hattem, dat je nu nooit meer lid kunt worden van D66 hè....
Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die straffen hoe dan ook te laag vinden, het is immers lekker makkelijk praten vanaf de bühne. Lijkt me nog geen reden om daarin mee te gaan.
Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.
Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.
Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Wanneer dat gebeurd zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Stel er komt een referendum over strafverhoging bij bepaalde misdrijven en de wet wordt daarop aangepast. Dan zou het percentage die het alsnog niet eens zou zijn met de wetgeving dusdanig laag zijn dat het geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de samenleving.
Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.quote:Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Helaas maak je deel uit van een samenleving waarin ook figuren zoals ik leven inderdaad. En mede voor die figuren is iets speciaals verzonnen: Het rechtsysteem. Verzonnen zodat bij onrecht primitievelingen zoals ik het recht niet in eigen hoeven te nemen, maar die primitievelingen zoals ik erop kunnen vertrouwen dat het rechtsysteem ervoor zorgt dat de daders een passende humane straf krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat mensen als jij al bestaan sinds we hier enige vorm van beschaving kennen ? Het zijn niet lieden als jij die bepalen wat er in dit land gebeurt, leg je er gewoon eens bij neer. Drink je biertje, ee tje frikadel en laat moeilijke dingen over aan mensen die er verstand van hebben.
Zo ieder zijn eigen mening, die respecteer ik ook. En ik zeg het eerlijk: Ik ben blij dat er zulke mensen zijn. Dat hoort een samenleving te hebben. Maar ik ben ook van mening dat een samenleving een "gek" of "gekken" hoort te hebben die er een keer klaar mee zijn en dat laten zien ook om de boel eens wakker te schudden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een percentage van bijvoorbeeld 40% noem je laag?
[..]
Tja, over het algemeen is het zo dat 'gewone burgers' dezelfde of zelfs een lichtere straf uit zouden delen als ze inhoudelijke kennis hebben van het dossier.
Instabiliteit geloof ik niet zo in; dat is meer de hoop van mensen die het niet eens zijn met al die D66-rechters dan dat het een keer werkelijkheid zou worden.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:59 schreef arjan1212 het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom je hiervoor
http://www.telegraaf.nl/f(...)boksgalamoord__.html
wel 20 jaar krijgt ?
Hij handelde vanuit voorbedachte rade.quote:De aanklager meent dat Siamak S. schuldig is aan moord en poging moord omdat hij met een vol pistool naar het kickboksgala ging terwijl hij kon verwachten dat er rivalen van hem zouden zijn. Hij bleef op het gala toen hij er werd bedreigd. En toen niet onverwacht een vechtpartij ontstond, nam hij de tijd om het pistool keer op keer door te laden en te schieten op de belagers van zijn vrienden, betoogde officier van justitie Mariska Wijnbelt.
Ik denk dat de samenleving dat zo al vindt, minus een klein deeltje van de linkse politiek.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Niet dat dit deze manier van aanpak überhaupt uitvoerbaar is, maar het is slechts een voorbeeld.
Het feit blijft dat men iets moet gaan veranderen voordat het überhaupt zo ver komt dat men afschuw krijgt voor het eigen rechtsysteem. Zodra men zijn vertrouwen daarin verliest zal er instabiliteit ontstaan. En ik zou daar deel van zijn, dat zeg ik heel eerlijk.
Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.quote:
Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Verandering is onvermijdelijk. Hoe en wanneer is slechts gissen. En dan niet in de vorm van "alle buitenlanders het land uit", begrijp me niet verkeerd. Wat mij betreft is iedereen welkom, en heeft iedereen een tweede kans, als diegene zich maar gedraagt, of wil verbeteren.
Oh ??? Waar ben je heen gegaan dan ?????quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:
[..]
Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.
Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef cempexo het volgende:
[..]
Er gaan zeer veel Nederlanders definitief weg uit Nederland, goed opgeleid en een drive om goede dingen te doen in hun leven, zakelijk en privé. Daar ben ik er één van.
De vraag is nu, sinds 2000, wat blijft er dan over en wat komt er binnen ? Nederland groeit in aantal door immigranten.
Ik vermoed zomaar dat dit aantal immigranten in 2014 sterker zal stijgen dan ooit. En daardoor ook het aantal Nederlandse emigranten !!
Wat is daar de impact van ?
Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef ocho het volgende:
[..]
Goed gedaan. En idd als je een een beetje verstandig bent kan je Nederland beter achter je laten.
Nog beter vergeet heel Europa, leuk om zo nu en dan eens een kijkje te komen nemen,en dan weer weg.
En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik kom eenmaal per jaar nog in nederland, een dag of vier...is genoeg.
Terwijl het een uurtje of 6 à 8 autorijden is.
Nou en, daar is internet toch voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:25 schreef gelly het volgende:
[..]
En toch zit je als keihard werkende de hele dag hier, op een Nederlands forum, onder de Nederlanders. Dus volgens mij lieg je een beetje of hou je jezelf voor de gek.
Waar is internet toch voor ? Om de hele dag op een Nederlands forum te vertellen hoe blij je bent niks meer met Nederland te maken te hebben ? Ok.quote:
Ja heel fijn. Maar het ging toch om zijn statement dat hij Nederland vaarwel had gezegd . Dat blijkt uit weinig dingen. Moet ik het anders even voor je tekenen ?quote:
nogal wat mensen die in nederland wonen zijn begrenstquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:37 schreef ocho het volgende:
Ja en als je dus niet meer in Nederland woont mag je niet meer op fok je mening geven, wat een onzin.
Je ongefundeerde mening elke dag weer kunnen uitkotsen moet echt verschrikkelijk leuk en bevrijdend zijn, inderdaad.quote:
Gewoon Wilders groot makenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:52 schreef Starm het volgende:
Dat dit kan in Nederland!
Nee serieus dit mag en kan niet gebeuren, zulke lage straffen...
De minderjarige hebben zich als volwassen gedragen.
Pisnijdig word ik hiervan
Ja nee...ik snap het...het is de schuld van het Nederlandse volk en zijn democratie waarin de vrije meningsuiting een belangrijke rol speelt en een zekere basis van gemeenschap is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:19 schreef tong80 het volgende:
Hoe het vonnis in de zaak rond de gewelddadige dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen ook uitvalt, een deel van de Nederlandse bevolking zal het 'een belachelijke uitspraak' vinden, omdat 'het Marokkaanse tuig er weer met te lichte straffen afkomt.'
Die stelling poneerde Sander Janssen, advocaat van verdachte Yassine D. vandaag in zijn pleidooi voor de rechtbank in Lelystad. De rechtbank werkt bij wijze van uitzondering door aan de geruchtmakende zaak, vanwege beperkte zittingsruimte.
Janssen betoogde dat er 'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media. De gebeurtenissen op het veld van voetbalclub Buitenboys op 2 december zijn steevast neergezet alsof Nieuwenhuizen zonder pardon is doodgeschopt. Dat is niet het geval, meent Janssen.
Hij reconstrueerde het incident aan de hand van een reeks foto's, gemaakt door omstanders. Volgens Janssen heeft Nieuwenhuizen in beide fases 'een actieve rol' gespeeld en niet alleen maar op de grond gelegen. Janssen toonde ook een foto waarop is te zien dat Nieuwenhuizen direct na de schermutseling weer rechtop staat, zonder enige zichtbare verwonding
Dit bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Gia het volgende:
Ik zal in elk geval gegrip hebben als familie en vrienden van Richard vergelding zoeken.
Die kneuzen kunnen, volgend voorjaar, wanneer ze vrijkomen, maar het beste vertrekken.
Dat staat er niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja nee...ik snap het...het is de schuld van het Nederlandse volk en zijn democratie waarin vrije de meningsuiting een belangrijke rol speelt en een zekere basis van gemeenschap is.
Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt om ze in een slachtofferrol te duwen. Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:19 schreef tong80 het volgende:
Hoe het vonnis in de zaak rond de gewelddadige dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen ook uitvalt, een deel van de Nederlandse bevolking zal het 'een belachelijke uitspraak' vinden, omdat 'het Marokkaanse tuig er weer met te lichte straffen afkomt.'
Die stelling poneerde Sander Janssen, advocaat van verdachte Yassine D. vandaag in zijn pleidooi voor de rechtbank in Lelystad. De rechtbank werkt bij wijze van uitzondering door aan de geruchtmakende zaak, vanwege beperkte zittingsruimte.
Janssen betoogde dat er 'een ongekend heftige dynamiek' rond de zaak is ontstaan, mede door 'wraakzuchtige berichtgeving' in de media. De gebeurtenissen op het veld van voetbalclub Buitenboys op 2 december zijn steevast neergezet alsof Nieuwenhuizen zonder pardon is doodgeschopt. Dat is niet het geval, meent Janssen.
Hij reconstrueerde het incident aan de hand van een reeks foto's, gemaakt door omstanders. Volgens Janssen heeft Nieuwenhuizen in beide fases 'een actieve rol' gespeeld en niet alleen maar op de grond gelegen. Janssen toonde ook een foto waarop is te zien dat Nieuwenhuizen direct na de schermutseling weer rechtop staat, zonder enige zichtbare verwonding
Dat doet een groot deel van Telegraaflezend, PVV-stemmend Nederland ook, dus ik begrijp je verontwaardiging niet zo goed.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt ...
Een D66 rechter achter de tafel?...ik zeg maar watquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt om ze in een slachtofferrol te duwen. Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren.
Een smerig spelletje wordt hier gespeeld.
Ik ben bang dat dat niet eens zo'n gekke gedachte is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het ronduit misselijkmakend dat zo'n advocaat nu zelfs het Marokkaan-zijn van de daders al gebruikt om ze in een slachtofferrol te duwen. Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren.
Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen. Alsof de rechter boodschap moet hebben aan Telegraaf-lezend Nederland en alsof hij hun oordeel bij de zaak moet betrekken en daarom de daders minder zwaar zou moeten straffen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat doet een groot deel van Telegraaflezend, PVV-stemmend Nederland ook, dus ik begrijp je verontwaardiging niet zo goed.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb jij meermaals betoogd dat rechters zwaarder moeten straffen omdat de schreeuwende minderheid (al duid jij die dan aan als de mening van het gehele volk oid) zwaardere straffen wenst...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen. Alsof de rechter boodschap moet hebben aan Telegraaf-lezend Nederland en alsof hij hun oordeel bij de zaak moet betrekken en daarom de daders minder zwaar zou moeten straffen.
Meneer de intellectueel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef tong80 het volgende:
Ik lees iedere dag de Telegraaf op internet.
Ook het NRC trouwens.
De rechters geven ook gehoor aan die oproep. Waar overigens wel iets voor te zeggen valt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb jij meermaals betoogd dat rechters zwaarder moeten straffen omdat de schreeuwende minderheid (al duid jij die dan aan als de mening van het gehele volk oid) zwaardere straffen wenst...
Rechters zijn niet neutraal. Verweven hun levenshouding in de rechtspraak.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen. Alsof de rechter boodschap moet hebben aan Telegraaf-lezend Nederland en alsof hij hun oordeel bij de zaak moet betrekken en daarom de daders minder zwaar zou moeten straffen.
Dat vind ik niet omdat je niet kan oordelen zonder de feiten te kennen en rechters vinden dat eigenlijk ook, maar ze voelen zich gechanteerd en hebben dat nog dit jaar wederom laten weten, met name ook omdat ze verbolgen zijn over het feit dat ze al zwaarder straffen dan ze zelf reëel vinden (te zot!) en de roep om strenger straffen alleen maar toeneemt!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:38 schreef Morendo het volgende:
De rechters geven ook gehoor aan die oproep. Waar overigens wel iets voor te zeggen valt.
De roep om strenger straffen is dan ook nog eens erg selectief en afhankelijk van hoe de media berichten over een incident.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet omdat je niet kan oordelen zonder de feiten te kennen en rechters vinden dat eigenlijk ook, maar ze voelen zich gechanteerd en hebben dat nog dit jaar wederom laten weten, met name ook omdat ze verbolgen zijn over het feit dat ze al zwaarder straffen dan ze zelf reëel vinden (te zot!) en de roep om strenger straffen alleen maar toeneemt!
En realiseer je dat nederlandse rechters maar enkele procenten van de misdaad voor zich krijgen om te beoordelen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet omdat je niet kan oordelen zonder de feiten te kennen en rechters vinden dat eigenlijk ook, maar ze voelen zich gechanteerd en hebben dat nog dit jaar wederom laten weten, met name ook omdat ze verbolgen zijn over het feit dat ze al zwaarder straffen dan ze zelf reëel vinden (te zot!) en de roep om strenger straffen alleen maar toeneemt!
Die advocaat van die werknemer was er ook? Toevallig dezelfde procedure?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Rechters zijn niet neutraal. Verweven hun levenshouding in de rechtspraak.
Zaak 1
Ik herinner me een zaak in NL. Was daar werkgever en wilde een werknemer ontslaan. Reden laat ik maar even buiten beschouwing.
Mijn advocaat zei tegen me: realiseer je dat deze rechter de belangen van de werknemers verdedigt.
Dat klopte !
Zaak 2
Had een geschil met een bouwfirma. Liet het voorkomen.
Een dag later moest ik ivm een ontslagprocedure weer naar de rechtbank. Ik trof daar diezelfde rechter aan van de bouwfirma case.
Zij zei: luid en duidelijk: Bent u er nou al weer meneer XXX. Iedereen lachen, vooral de advocaat van de werknemer.
De bestraffing van criminelen is natuurlijk ook iets wat van oudsher sterk te maken heeft met de volkswil, kijk maar naar landen als België en de VS met nog steeds juryrechtspraak. Dat dit in Nederland is uitbesteed aan een professionele rechterlijke macht laat het bestaan van emoties en opvattingen over hoe er gestraft dient te worden onverlet. Anders dan bijvoorbeeld het Ondernemingsrecht, om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
??quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die advocaat van die werknemer was er ook? Toevallig dezelfde procedure?
Dat is het werk van de advocaat. Het is aan de rechter(s) om zuiver te oordelen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat Telegraaf-lezers roepen, is niet zo belangrijk. Rechtspraak moet zuiver zijn. Deze advocaat is bezig om op sentimenten in te spelen.
Bijna. De rechter komt op aandringen van FOK!kertjes tot de conclusie dat deze zaak erg veel weg heeft van de scooterklootzakjes die vrijkwamen omdat ze elkaar als bestuurder aanwezen.quote:
Laten we dan eens naar het tweede deel van die post van jou kijken. Die gaat niet over hoe de rechters hiermee omgaan, maar over hoe Nederland hier mee omgaat:quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat bij iedere beroving en ieder geweldsmisdrijf het binnen de kortste keren over de afkomst van de daders gaat, en dat "Nederland" een enorm verschil maakt tussen autochtonen enerzijds en "lichtgetinte daders", "Marokkanentuig", "Noord-Afrikaanse medelanders", etc. anderzijds.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alsof Nederland totaal anders met deze zaak was omgegaan als de daders 6 blanke, autochtone Nederlanders waren.
Nee, dat enorme verschil maakt de nederlander niet, maar dat maken ze zelf door hun gedrag dat afgeleid is van hun moraliteit...kijk maar naar de cijfersquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat bij iedere beroving en ieder geweldsmisdrijf het binnen de kortste keren over de afkomst van de daders gaat, en dat "Nederland" een enorm verschil maakt tussen autochtonen enerzijds en "lichtgetinte daders", "Marokkanentuig", "Noord-Afrikaanse medelanders", etc. anderzijds.
Nee, dat verschil maakt een flink deel van "Nederland". Iemand dient veroordeeld te worden omdat hij iets misdaan heeft en niet omdat hij Marokkaan is. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee, dat enorme verschil maakt de nederlander niet, maar dat maken ze zelf door hun gedrag dat afgeleid is van hun moraliteit...kijk maar naar de cijfers
Meer dan 50% van deze groep zit in de gevangenis, daar hebben de nederlanders het over en terecht.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, dat verschil maakt een flink deel van "Nederland". Iemand dient veroordeeld te worden omdat hij iets misdaan heeft en niet omdat hij Marokkaan is. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken doet daar niets aan af.
Ze zijn overtegenverwoordigd, daar zijn maar weinigen het mee oneens, maar dat de helft van de Marokkanen in de gevangenis zit is bullshit.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Meer dan 50% van deze groep zit in de gevangenis
Maar het gaat verder, het gaat zelfs ernstig verder...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ze zijn overtegenverwoordigd, daar zijn maar weinigen het mee oneens, maar dat de helft van de Marokkanen in de gevangenis zit is bullshit.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:32 schreef cempexo het volgende:
[..]
Maar het gaat verder, het gaat zelfs ernstig verder...
Of het gedrag of de cijfers nu objectief of subjectief zijn, De Nederlander gaat zichzelf beschermen, ze gaan weg.
Ze gaan weg
uit hun straat
uit hun wijk
uit hun dorp
uit hun stad
uit hun provincie
ja zelfs uit hun land
De overheid heeft een laconieke houding die meer politiek gericht is dan bestuurlijk gericht is. De Nederlander is bang geworden, het vertrouwen is weg.
In opstand komen doen ze niet, ze gaan weg.
Er is geen keuze meer...
Stel je niet aan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:32 schreef cempexo het volgende:
[..]
Maar het gaat verder, het gaat zelfs ernstig verder...
Of het gedrag of de cijfers nu objectief of subjectief zijn, De Nederlander gaat zichzelf beschermen, ze gaan weg.
Ze gaan weg
uit hun straat
uit hun wijk
uit hun dorp
uit hun stad
uit hun provincie
ja zelfs uit hun land
De overheid heeft een laconieke houding die meer politiek gericht is dan bestuurlijk gericht is. De Nederlander is bang geworden, het vertrouwen is weg.
In opstand komen doen ze niet, ze gaan weg.
Er is geen keuze meer...
Het aantal mensen dat Nederland verlaat om te emigreren is opnieuw gestegen. In 2011 pakten 133.194 mensen hun biezen, oftewel 365 per dag en in 2012 waren dat er maar liefst 395 per dag, is ruim 144.000.quote:
Het aantal mensen dat Nederland verlaat om te emigreren is opnieuw gestegen. In 2011 pakten 133.194 mensen hun biezen, oftewel 365 per dag en in 2012 waren dat er maar liefst 395 per dag, is ruim 144.000.quote:
Dus omdat er 7.000 mensen extra naar het buitenland verhuizen, waarbij een website aangeeft wat mogelijke redenen zijn om dat te doen, generaliseer je naar "de Nederlander gaat zichzelf beschermen"quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:55 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat Nederland verlaat om te emigreren is opnieuw gestegen. In 2011 pakten 133.194 mensen hun biezen, oftewel 365 per dag en in 2012 waren dat er maar liefst 395 per dag, is ruim 144.000.
Redenen om te emigreren kunnen zijn:
Onvrede met het politieke klimaat
Gevolgen economische crisis
Verharding van de Nederlandse samenleving
Het Nederlandse klimaat
Werk
Een ander soort leven willen leiden
Verlangen naar rust en ruimte
http://www.expatmam.com/2013/01/meer-emigratie-in-2012.html
Het gaat bij allerhande misdrijven inderdaad al snel over Marokkanen. Regelmatig (lees: te regelmatig) is dat ook terecht. Het punt is niet dat ik dat ontken, het punt is dat die advocaat uit dat gegeven een slaatje probeert te slaan om medelijden op te wekken met de daders. Die worden immers al zo gestigmatiseerd. Dus is het te begrijpen dat ze iemand dood trappen...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat bij iedere beroving en ieder geweldsmisdrijf het binnen de kortste keren over de afkomst van de daders gaat, en dat "Nederland" een enorm verschil maakt tussen autochtonen enerzijds en "lichtgetinte daders", "Marokkanentuig", "Noord-Afrikaanse medelanders", etc. anderzijds.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:03 schreef Oldie57 het volgende:
What's new? Marokkaans tuig dat wordt vrijgesproken en als helden in hun gemeenschap wordt onthaald.
Mooi dat jullie de toekomst kunnen voorspellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar goed, de uitkomst in deze zaak zal zijn dat ze hooguit voor openbare geweldpleging worden bestraft.
Ik kan geen toekomst voorspellen. Ik kan wel logisch nadenken en soortgelijke zaken erbij betrekken. Berucht zijn de scooterknaapjes die iemand doodreden. Omdat niet duidelijk was wie van beiden de scooter bestuurde, gingen ze beiden vrijuit.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mooi dat jullie de toekomst kunnen voorspellen.
In jouw ogen doet de rechter het toch nooit goed: Berbertje moet hangen!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan geen toekomst voorspellen. Ik kan wel logisch nadenken en soortgelijke zaken erbij betrekken. Berucht zijn de scooterknaapjes die iemand doodreden. Omdat niet duidelijk was wie van beiden de scooter bestuurde, gingen ze beiden vrijuit.
Ik vrees dat het hier ook zo zal zijn wat doodslag betreft. Met geen mogelijkheid valt aan te tonen wie nou precies de fatale trap uitdeelde. Er wordt zelfs al (misplaatste) twijfel gezaaid over de vraag of Nieuwenhuizen wel aan het trappen is overleden.
Dat je die 2 zaken met elkaar vergelijkt zegt alweer genoeg.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan geen toekomst voorspellen. Ik kan wel logisch nadenken en soortgelijke zaken erbij betrekken. Berucht zijn de scooterknaapjes die iemand doodreden. Omdat niet duidelijk was wie van beiden de scooter bestuurde, gingen ze beiden vrijuit.
Nee, gewelddadige schoppers moeten hangen. Mensen moeten van mij niet "hangen" vanwege hun nationaliteit of achtergrond, maar vanwege hun daden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In jouw ogen doet de rechter het toch nooit goed: Berbertje moet hangen!
Het is een vrij recente zaak, waarover veel te doen is geweest, waarbij ook een dode was en waarbij niet duidelijk één dader kon worden aangewezen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je die 2 zaken met elkaar vergelijkt zegt alweer genoeg.
Dat is bij een misdrijf of delict waarbij sprake was van 'vereniging' ook niet noodzakelijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het is een vrij recente zaak, waarover veel te doen is geweest, waarbij ook een dode was en waarbij niet duidelijk één dader kon worden aangewezen.
Nou dat Benno de zwembad kinderverkrachter nu al vrijkomt vind ik ook maar niks... 3 jaar.. wat is dit... maximum straf voor verkrachting is 12 jaar.. doe je dat 200 keer... dat word dan levenslangquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In jouw ogen doet de rechter het toch nooit goed: Berbertje moet hangen!
Wat verwacht die mongool nou? Dat een tikje op de vingers genoeg is? Een standje van "nooit meer doen" of zo? Natuurlijk moet die advocaat er toch een punt aan lullen, hoe krom z'n praatje ook is. Maar kom op zeg! Denk ie soms dat het NL-se volk debiel is of zo? Nieuwenhuizen is dood en dat is de schuld van dat rattentuig dat op hem in heeft staan schoppen en slaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:19 schreef tong80 het volgende:
Dat is precies wat er is gebeurd. Ja, natuurlijk is het heel goed mogelijk dat het niet hun bedoeling was om Nieuwenhuizen dood te maken, maar ze hebben wél willens en wetens het risico genomen dát Nieuwenhuizen dood zou gaan en dát moet (zeer stevig) bestraft worden.quote:Die stelling poneerde Sander Janssen, advocaat van verdachte Yassine D. vandaag in zijn pleidooi voor de rechtbank in Lelystad. De rechtbank werkt bij wijze van uitzondering door aan de geruchtmakende zaak, vanwege beperkte zittingsruimte.
Feit blijft, dat Nieuwenhuizen dood is en die lafbekken die hem in een groep hebben doodgeschopt, dat niet zijn. Ronduit bizar zoals deze advocaat probeert om de verantwoordelijkheid en schuld te leggen bij het slachtoffer. Want zoals ik het zie, is Nieuwenhuizen het slachtoffer en zijn die ratten de daders.quote:Hij reconstrueerde het incident aan de hand van een reeks foto's, gemaakt door omstanders. Volgens Janssen heeft Nieuwenhuizen in beide fases 'een actieve rol' gespeeld en niet alleen maar op de grond gelegen. Janssen toonde ook een foto waarop is te zien dat Nieuwenhuizen direct na de schermutseling weer rechtop staat, zonder enige zichtbare verwonding
Dit dus. Sterker nog, het zou hun verdiende loon zijn, maar het zal niet gebeuren. Nu al hebben zij getoond dat zij wél fatsoen en moraal hebben. Ze zullen zo hun mening hierover hebben (al dan niet hardop geuit), maar de kans dat zij die in geweld zullen omzetten is mi heel erg klein.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Gia het volgende:
Ik zal in elk geval begrip hebben als familie en vrienden van Richard vergelding zoeken.
Die kneuzen kunnen, volgend voorjaar, wanneer ze vrijkomen, maar het beste vertrekken.
Nee, niet in die mate dat zelfs indien Nieuwenhuizen partijdig gevlagd had of teruggeslagen had, dit zijn belagers vrijpleit. Daarvoor zijn de gevolgen simpelweg veel te ernstig. Bijzonder dat je dat kennelijk niet snapt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat niet eens zo'n gekke gedachte is.
Als er een vechtpartij is waarbij Marokkanen betrokken zijn is bij velen de gedachte dat die dan wel de daders zullen zijn.
Ik ben er niet bij geweest, maar het staat mij ook bij dat recent een grensrechter kennelijk een speler een hoek heeft gegeven. Ik begrijp dat ook in de onderhavige zaak er verklaringen zijn dat de grensrechter zich agressief op heeft gesteld. Dat wil niet zeggen dat daarmee die jongens meteen vrijgepleit zijn, maar het verdient op zich best nader onderzoek wat er nu precies is gebeurd teneinde vast te stellen waar wie schuld aan heeft en wat dan een redelijke strafmaat is.
Het is al snel zo dat men heel erg wil kijken naar het gevolg als er doden zijn gevallen, maar de aanleiding en wat precies is gebeurd is net zo goed van belang. Die advocaat vraagt daar m.i. terecht aandacht voor en als jij misselijk wordt van een advocaat die niet meteen roept dat zijn cliënt schuldig is en de maximale straf hoort te krijgen, dan raad ik je aan om dit soort zaken niet te volgen. Want dan hou je heel weinig binnen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |