abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 mei 2013 @ 13:57:48 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126764164
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.

>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 20 mei 2013 @ 13:58:10 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126764179
Geem on, en houd het netjes ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 20-05-2013 14:05:58 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 20 mei 2013 @ 14:13:53 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126764879
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Leuke vergelijking :D. Maar het is idd omdat het net lijkt of je parkinson hebt.
Ik zit zelf liever niet achter auto's omdat de bestuurders (of passagiers) wel eens wat uit het raam willen gooien. Zo heb ik wel eens door een aswolk van een asbak moeten rijden. Peukjes tegen de benen, waas op je vizier. Niet prettig.
peuken komen wel eens langs vliegen :Y , asbak legen op de snelweg is niet zo slim; dan ligt de helft achterin de auto volgens mij :+
Achter een auto rijden is op de motor gewoon domweg oncomfortabel; de ene auto geeft een mooiere luchtstroom als de andere, maar meestal is het helemaal kut. Frappant is dat lompe vierkante bus waarvan je het verwacht vaak heel relaxed rijdt, waar het in de luchtstroom van een nieuwerwetse zgn gestroomlijnde personenauto af en toe wel lijkt alsof hij een hurricane probeert te veroorzaken; soms wel tot 30 - 40 meter er achter.
  maandag 20 mei 2013 @ 15:07:49 #4
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_126766931
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

peuken komen wel eens langs vliegen :Y , asbak legen op de snelweg is niet zo slim; dan ligt de helft achterin de auto volgens mij :+
Achter een auto rijden is op de motor gewoon domweg oncomfortabel; de ene auto geeft een mooiere luchtstroom als de andere, maar meestal is het helemaal kut. Frappant is dat lompe vierkante bus waarvan je het verwacht vaak heel relaxed rijdt, waar het in de luchtstroom van een nieuwerwetse zgn gestroomlijnde personenauto af en toe wel lijkt alsof hij een hurricane probeert te veroorzaken; soms wel tot 30 - 40 meter er achter.
Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter is :)
Schaap
  maandag 20 mei 2013 @ 15:35:38 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126768005
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:07 schreef Cybje het volgende:

[..]

Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter is :)
And that happens alleen in de natte dromen van ome Koos B-)
  maandag 20 mei 2013 @ 15:40:31 #6
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_126768189
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

And that happens alleen in de natte dromen van ome Koos B-)
Klopt :D Is ook niet te doen in Nederland, iemand gooit altijd wel weer z'n auto ertussen dan. In elk geval op de wat drukkere momenten.
Schaap
pi_126849407
Ik heb zo'n hekel aan vrachtwagens he. Gisteravond op de snelweg kunnen vrachtwagens elkaar gewoon inhalen, maar telkens als ik er BIJNA ben gooien ze hun vrachtwagen ervoor en moeten ik en de mensen achter mij vol op de rem terwijl 30 seconden langer wachten een hele lege baan was voor ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door HiddenResponse op 22-05-2013 11:40:42 ]
pi_126851701
Waarom heb ik altijd mensen die niet naar rechts gaan? Ik rij niet half in je achterbumper omdat ik trager rij hoor! Godverdammt!

En t ergste? ALTIJD VROUWEN. Niet normaal. Ok, soms een man (jongetje meestal) maar meeste zijn toch echt vrouwen. Vrouwen die niet snappen dat als ik ze rechts rustig kan inhalen, ze dan zelf ook naar rechts hadden gemogen zodat ik ze braaf links kon inhalen.. :(
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_126851765
Bij mij zijn het altijd mannen.
pi_126851833
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:32 schreef Anne het volgende:
Moet je maar wat eerder naar rechts gaan, wordt je ook niet gebumperdrukt. ;).

Bij mij zijn het doorgaans 'mensen' die hun TomTom midden in hun blikveld hebben geplakt. En daar staat het pijltje nou eenmaal in de middelste baan...
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_126851839
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:32 schreef Anne het volgende:
Ik wil ook helemaal niet generaliserend doen, maar ik moet wel :P 90% van de mensen waar ik achter rij en denk 'ga eens naar rechts', haal ik in en blijken dan vrouwen te zijn..
pi_126851863
Ik werd vanmorgen nog op een claxon-serenade getrakteerd door een mercedes-rijder die me er niet tussen liet met ritsen en het niet lief vond dat ik mijn ouwe Mitsubishi er dus maar gewoon tussen drukte. :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:40:39 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_126852039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:31 schreef IceDustbin2 het volgende:
Waarom heb ik altijd mensen die niet naar rechts gaan? Ik rij niet half in je achterbumper omdat ik trager rij hoor! Godverdammt!

En t ergste? ALTIJD VROUWEN. Niet normaal. Ok, soms een man (jongetje meestal) maar meeste zijn toch echt vrouwen. Vrouwen die niet snappen dat als ik ze rechts rustig kan inhalen, ze dan zelf ook naar rechts hadden gemogen zodat ik ze braaf links kon inhalen.. :(
Gewoon rechts inhalen.
Ik zat me er in het begin ook over op te fokken.

Tegenwoordig ga ik er gewoon met gepaste snelheid rechts voorbij.
Mag niet, maar beter dan achter 6 tot 10 andere auto's aansluiten
pi_126852068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:35 schreef swollywood het volgende:
Ik werd vanmorgen nog op een claxon-serenade getrakteerd door een mercedes-rijder die me er niet tussen liet met ritsen en het niet lief vond dat ik mijn ouwe Mitsubishi er dus maar gewoon tussen drukte. :P
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
pi_126852190
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind! :D

Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
pi_126852253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind! :D

Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij. :@.
pi_126852304
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij. :@.
Gas, rem, gas, rem, gas, rem.. Is vervelend rijden en meer kans dat je toch net je voorganger aantikt. Nee, dan die Q5/gelijke maar verplicht laten remmen en op een normale manier invoegen door hem half tegen te houden.
pi_126852975
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.

Maar, vrachtwagenchauffeurs kunnen hetzelfde geintje hoor:

Ik zag dit al gebeuren en om een file te voorkomen op de baan naast me heb ik hem er maar tussen gelaten. Maar echt...wacht gewoon netjes achteraan... :(
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:04:21 #19
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126852978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
^O^ Doe ik ook nog regelmatig als er weer van die mongolen komen aan suizen om een hele rits voor te zijn
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_126853032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.

[ afbeelding ]
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

^O^ Doe ik ook nog regelmatig als er weer van die mongolen komen aan suizen om een hele rits voor te zijn
*highfive*
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:06:40 #21
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126853056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
Waarschijnlijk wil die Audi een afslag hebben, terwijl de grijze gewoon rechtdoor wil om zijn weg te vervolgen.
pi_126853074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

[..]

*highfive*
Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 13:07:34 ]
pi_126853135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzak :P Vaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
pi_126853168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzak :P Vaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
Het zijn klootzakken in dit geval, file was al een km of 2, 3.
pi_126853197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dat kun je prima inschatten aan de hand van de snelheid waarmee ze aan komen rijden. Mensen die de weg echt niet weten rijden langzaam en sturen onzeker, van die asfalttijgers die het dagelijks doen komen met minstens 20 km/u verschil aan en duiken keihard remmend in het verst mogelijke gat.
pi_126853239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:10 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het zijn klootzakken in dit geval, file was al een km of 2, 3.
Ja ok, dus stel; ik kom daar nooit en tomtom zegt 'over een paar km de afslag'. Dus ik cruize nog netjes links (want sneller dan de rest). Rechts zie ik opeens een file verschijnen, ik snap niet waarom. Mijn afslag is pas over 3km dus ik zie nog geen reden nu naar rechts te gaan. Opeens, op 1km ofzo een bord "De afslag die je moet hebben over 1km". Kut, denk ik. Op dat moment móet ik dus op Audi's manier die file inschuiven, right? Vol op de rem en naar rechts invoegen. Meestal dan pak 'm beet 500m voor de werkelijke afslag..
pi_126853376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ja ok, dus stel; ik kom daar nooit en tomtom zegt 'over een paar km de afslag'. Dus ik cruize nog netjes links (want sneller dan de rest). Rechts zie ik opeens een file verschijnen, ik snap niet waarom. Mijn afslag is pas over 3km dus ik zie nog geen reden nu naar rechts te gaan. Opeens, op 1km ofzo een bord "De afslag die je moet hebben over 1km". Kut, denk ik. Op dat moment móet ik dus op Audi's manier die file inschuiven, right? Vol op de rem en naar rechts invoegen. Meestal dan pak 'm beet 500m voor de werkelijke afslag..
Dan ben je niet zo best in het anticiperen en het lezen van borden. De afslag staat in dit geval namelijk al ver, heeeeeeeel ver van te voren aangegeven.
pi_126853398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:16 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dan ben je niet zo best in het anticiperen en het lezen van borden. De afslag staat in dit geval namelijk al ver, heeeeeeeel ver van te voren aangegeven.
True; ikzelf maak t dan ook eigenlijk nooit mee. Maar huis-tuin-keukenmoeders/vaders evt wel?
Maar zoals JK zegt; dat kun je vaak zien aan rijstijl.
pi_126853508
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Want, jij vind dat ze je niet mogen inhalen? Je bent zelf dus net zo sneu bezig als die mensen die er nog snel voor door willen invoegen.

Ik geef zelf ook nog wel eens extra gas, gebeurt vaak zat dat er met 60 op een 80 weg gereden word, als de rest van plan is om daar braaf achter te blijven rijden: prima; maar dat ben ik niet van plan.
pi_126853552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Want, jij vind dat ze je niet mogen inhalen? Je bent zelf dus net zo sneu bezig als die mensen die er nog snel voor door willen invoegen.
Invoegstrook mogen ze gebruiken, maar als er gewoon keihard file staat, praktisch stil, dan gaan ze niet ook nog een stuk verdrijvingsvlak gebruiken om nog net die 2 auto's of dat busje in te halen. Netjes op je beurt. Ik ga niet al bij het bordje 'vanaf hier ritsen' mensen afsluiten..
pi_126853594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Invoegstrook mogen ze gebruiken, maar als er gewoon keihard file staat, praktisch stil, dan gaan ze niet ook nog een stuk verdrijvingsvlak gebruiken om nog net die 2 auto's of dat busje in te halen. Netjes op je beurt. Ik ga niet al bij het bordje 'vanaf hier ritsen' mensen afsluiten..
Oke, nee in dat geval heb je gelijk. Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. Dacht ff dat het om invoegstroken in het algemeen ging, dus ook bijvoorbeeld na stoplichten.
pi_126853671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:22 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Oke, nee in dat geval heb je gelijk. Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. Dacht ff dat het om invoegstroken in het algemeen ging, dus ook bijvoorbeeld na stoplichten.
Oh neuh, na stoplichten mag je me best voorbij scheuren als je sneller optrekt :)
pi_126853726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:17 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

True; ikzelf maak t dan ook eigenlijk nooit mee. Maar huis-tuin-keukenmoeders/vaders evt wel?
Maar zoals JK zegt; dat kun je vaak zien aan rijstijl.
HTK-rijders zitten niet in maatpak achter het stuur...meestal niet. En de rijstijl kwam wel aardig overeen met wat JK zei.

Even voor de beeldvorming:

Vanaf de groene streep begon de file en vind ik dat je nog wel kan invoegen. Vanaf rood vind ik het wat asociaal worden en bij de witte cirkel (waar de stroken al ruim gesplitst zijn) voegde de aso audi in (naar schatting). Bron: Google Maps.
pi_126853779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:26 schreef DW457 het volgende:

[..]

HTK-rijders zitten niet in maatpak achter het stuur...meestal niet. En de rijstijl kwam wel aardig overeen met wat JK zei.

Even voor de beeldvorming:

[ afbeelding ]

Vanaf de groene streep begon de file en vind ik dat je nog wel kan invoegen. Vanaf rood vind ik het wat asociaal worden en bij de witte cirkel (waar de stroken al ruim gesplitst zijn) voegde de aso audi in (naar schatting). Bron: Google Maps.
Aha, ok, da's laat ja.
Even ruwe schatting; rond de helft van groen zou ik ook gaan invoegen als ik doorheb dat het mijn afslag is.
pi_126853806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:27 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Aha, ok, da's laat ja.
Even ruwe schatting; rond de helft van groen zou ik ook gaan invoegen als ik doorheb dat het mijn afslag is.
De afslag wordt btw al bij de rode cirkel aangegeven.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:28:56 #36
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126853850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Ik geef zelf ook nog wel eens extra gas, gebeurt vaak zat dat er met 60 op een 80 weg gereden word, als de rest van plan is om daar braaf achter te blijven rijden: prima; maar dat ben ik niet van plan.

Het gaat dan om de onderste rijstroken.
De eerste staat dan al bomvol, en dan heb je er altijd klootzakken die hem dan via de een na onderste nog een stuk proberen in te halen.

Pluspunten voor de mensen die weten waar dit is trouwens,
pi_126853902
Waarom niet gewoon optimaal van het klaverblad gebruik maken?
pi_126853904
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

De eerste staat dan al bomvol, en dan heb je er altijd klootzakken die hem dan via de een na onderste nog een stuk proberen in te halen.

OF nog leuker, idd de 1-na onderste en dan nog verder naar links de snelweg gelijk op. Via verdrijvingsvlak. Meestal uit frustratie omdat ik ze al niet voor liet :P

quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom niet gewoon optimaal van het klaverblad gebruik maken?
zou t sneller zijn? :P
pi_126854073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:30 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

OF nog leuker, idd de 1-na onderste en dan nog verder naar links de snelweg gelijk op. Via verdrijvingsvlak. Meestal uit frustratie omdat ik ze al niet voor liet :P

[..]

zou t sneller zijn? :P
Het probleem is dat alles naar 1 rijstrook moet, niet omdat de A15 dichtstaat. Door optimaal van het klaverblad gebruik te maken, hoef je zelf niet die trechter in en kun je die trechterfile omzeilen. :)

Edit: Oh, dat gaat hier niet werken. Om over het klaverblad te kunnen rijden, moet je ook achteraan in de file aansluiten. :')
Misschien is dat de reden dus dat mensen er langs oprijden, zodat ze niet in de file hoeven te staan omdat ze een andere richting op moeten. Dezelfde reden dus dat mensen via de vluchtstrook rijden als ze de eerste afslag moeten hebben. :)
pi_126871803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

En dan blijkt opeens dat de auto die je blokkeert, een onopvallende politiewagen is... :P
pi_126873554
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Heeft wel wat weg van de A1 tussen Apeldoorn en Deventer :Y Net na waar de A50 op de A1 invoegt :+
Edit: knooppunt Beekbergen dus :Y
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:24:49 #42
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_126873764
quote:
19s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Heeft wel wat weg van de A1 tussen Apeldoorn en Deventer :Y Net na waar de A50 op de A1 invoegt :+
Edit: knooppunt Beekbergen dus :Y
Wel de A1 maar iets naar onder, dit is die van de A27 naar de A1. Eemnes is dat :).
Pak ik meestal omdat het bij Hoevelaken nog een groter drama is
pi_126873822
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:24 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Wel de A1 maar iets naar onder, dit is die van de A27 naar de A1. Eemnes is dat :).
Pak ik meestal omdat het bij Hoevelaken nog een groter drama is
Ooja, dat kon ook nog _O-
Wist zeker dat ik het herkende :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_126873867
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:56 schreef k_man het volgende:

[..]

En dan blijkt opeens dat de auto die je blokkeert, een onopvallende politiewagen is... :P
En dan?

Hij moet van baan wisselen, hij moet de bijzondere verrichting uitvoeren, dat die dan ook maar zelf kijkt hoe die ertussen komt.
pi_126874298

Hier hebben op de een of andere manier ook erg veel mensen moeite mee. In de spits is het hier vaak 70 volgens de matrixborden, maar de meeste mensen blijven 130 rijden :{ Invoegers moeten zich er dan tussen zien te proppen, waardoor er weer meer gevaarlijke situaties ontstaan, de snelheid nog verder omlaag gaat en het verschil met de mensen op de linkerbaan die nog steeds met 130 aan komen rijden alsmaar groter wordt. Tegenwoordig staat er dan ook bijna elke dag een flitsagent op een paar honderd meter na de eerste matrixborden met 90 of 70.

Zo vind ik het zowaar een keer een goede zaak dat er op snelheid wordt gecontroleerd ^O^ Dit is namelijk wél voor de veiligheid en niet persé om de staatskas te spekken.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:15:23 #46
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_126876785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:01 schreef henkde_j het volgende:
De afgelopen dagen heb ik aardig wat kilometers afgelegd binnen Nederland. Nu viel het mij op hoeveel mensen hun knipperlicht onjuist gebruiken. Het meest ergerlijke:

Figuren die hun knipperlicht aangooien terwijl je ze aan het inhalen bent. Je rijdt dus naast hun auto en dan gooien ze dus hun knipperlicht al aan. Dan is het altijd maar de vraag of ze je wel gezien hebben en hun auto opzij gooien.

Hoe moeilijk is het om pas je knipperlicht aan te zetten wanneer je ook daadwerkelijk van richting kunt veranderen? :(

Extra klacht: Remmen op de snelweg. 90% van de gevallen onnodig :(
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_126877032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:26 schreef Daeron het volgende:

[..]

En dan?

Hij moet van baan wisselen, hij moet de bijzondere verrichting uitvoeren, dat die dan ook maar zelf kijkt hoe die ertussen komt.
Dan hinder je mogelijk hulpverleners en heb je wellicht ook zelf een probleem vanwege het blokkeren van de weg. Je ziet ook wel eens dat vrachtwagens in een file half op de vluchtstrook gaan rijden - met als gevolg dat de ambulance e.d. er ook niet meer langs kunnen, mocht dat nodig zijn.

Het is natuurlijk onbeschoft om op het laatste moment je auto nog tussen de rij wachtenden te proppen, maar het blokkeren van de weg is niet de oplossing.

Ik had dat zelf ook een tijd terug. Er was een groot wielrenevenement en al ruim voor de afrit stond het vast op de rechter twee rijstroken. Op de linker zat er nog enige vooruitgang in. Ik wilde helemaal niet naar dat evenement en reed dus lekker op die linker strook. Toen vond de bestuurder van een busje het nodig om opeens half op de linker strook te gaan rijden en mij te proberen te blokkeren. Die wilde voorkomen dat ik 'voordrong', terwijl daar geen enkele sprake van was. :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:07:00 #48
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_126879876
Stelletje onbenullen op de weg vandaag.... :(

Ik had vandaag op de A28 op de heenweg een idioot in een Fiat Punto (model rond 2005) die m wanneer ik er met 130 aan kom stuiven m rustig ff de linkerbaan opgooit om met 110 die vrachtwagen te gaan inhalen..... en het blijkbaar vreemd vind dat ik dan achter m zit te kleven..... want ja; ik moest opeens in de rem omdat hij m ervoor gooit en dan zit je ff dicht achter hem..
Meneer gaat heel zeikerig expres langzaam weer de rechterbaan op en heeft van mij een middelvinger gekregen... Sjappie.... o|O

En op de terugweg; Peugeottje 107-tje Aygo achtig apparaat vol met van die typische wijven die me hetzelfde flikken....

Verder viel me op dat iedereen aardig doorreed vandaag; met 140 op de teller werd ik nog reglmatig ingehaald.... :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 22:13:41 #49
9859 crew  Karina
Woman
pi_126880245
Gisteren, beetje donker en bewolkt, regen en mensen zonder hun lichten aan.. dat begrijp ik nooit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_126881051
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:07 schreef Descendent het volgende:

Ik had vandaag op de A28 op de heenweg een idioot in een Fiat Punto (model rond 2005) die m wanneer ik er met 130 aan kom stuiven m rustig ff de linkerbaan opgooit om met 110 die vrachtwagen te gaan inhalen..... en het blijkbaar vreemd vind dat ik dan achter m zit te kleven..... want ja; ik moest opeens in de rem omdat hij m ervoor gooit en dan zit je ff dicht achter hem..
Meneer gaat heel zeikerig expres langzaam weer de rechterbaan op en heeft van mij een middelvinger gekregen... Sjappie.... o|O

En op de terugweg; Peugeottje 107-tje Aygo achtig apparaat vol met van die typische wijven die me hetzelfde flikken....

Verder viel me op dat iedereen aardig doorreed vandaag; met 140 op de teller werd ik nog reglmatig ingehaald.... :)
Ha had vanmorgen ongeveer hetzelfde kom aanrijden met 130, rechterbaan een Mazda 2 achter een vrachtwagen ik denk ach kom maar laat me gas los, hij komt er voor. laat hij ze gas los gaat steeds langzamer rijden en remmen en begint te gebaren dat ik te dichtbij zit.

Nou ja zeg zal nog eens aardig zijn.... :?
pi_126881634
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:07 schreef Descendent het volgende:

Tsja... Je hebt niet het alleenrecht om een vrachtwagen in te halen... Iedereen die langzamer dan jou rijd moet dus bij elke vrachtwagen jou voor laten gaan? Ingewikkelde wereld wordt dat dan.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:58:47 #52
318842 Descendent
pi_126883015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Tsja... Je hebt niet het alleenrecht om een vrachtwagen in te halen... Iedereen die langzamer dan jou rijd moet dus bij elke vrachtwagen jou voor laten gaan? Ingewikkelde wereld wordt dat dan.
Zucht; weer zo'n FOK autist blijkbaar.....

Als ie dat doet op t moment dat ik zo'n 10 m half achter / naast m zit en in de rem moet voor m???
Jah;l snappie??? :W
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_126892541
quote:
99s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:13 schreef Karina het volgende:
Gisteren, beetje donker en bewolkt, regen en mensen zonder hun lichten aan.. dat begrijp ik nooit.
Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.

Enige oplossing hiervoor is ervoor zorgen dat de verlichting al standaard aan gaat. Je ziet dat gelukkig steeds meer met die dagverlichtings leds.
pi_126892980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:32 schreef Vlassie1980 het volgende:
Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.

Enige oplossing hiervoor is ervoor zorgen dat de verlichting al standaard aan gaat. Je ziet dat gelukkig steeds meer met die dagverlichtings leds.
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt. :').
pi_126893425
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlicht :P
pi_126893474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlicht :P
Bij mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.
Zolang ik niet gestoord word tijdens dat proces (en daardoor dus iets vergeet), staat standaard inderdaad mijn verlichting aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 23-05-2013 10:26:31 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:17:09 #57
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_126893772
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat. Vooral link wanneer het mistig is
Jij begrijpt _O_
pi_126893798
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.
Zolang ik niet gestoord word tijdens dat proces (en daardoor dus iets vergeet), staat standaard inderdaad mijn verlichting aan.
Ik geef toe, meestal doe ik het pas als ik al rij aan (in de straat nog wel). Soms word ik idd afgeleid en vergeet ik het wel eens. Maar bij ook maar een klein beetje slecht weer/schemering gaat ie aan.
pi_126893824
Ik kan mijn schakelaar zo zetten dat hij altijd 100% van de tijd dimlicht aanzet bij de sleutel erin doen, maar ik doe het niet omdat het schijnbaar slecht is om de auto te starten met lichten aan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_126893910
Bij gewoon daglicht je verlichting aan hebben is wat onzinnig. Worden anderen alleen maar luier van wat resulteert in het niet eens meer opmerken van zwakkere verkeersdeelnemers omdat die geen extra verlichting voeren. Bij mij gaat die bij goed zicht niet eerder aan dan op de snelweg en ook daar is het eigenlijk onzinnig in nederland.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_126893989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:19 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan mijn schakelaar zo zetten dat hij altijd 100% van de tijd dimlicht aanzet bij de sleutel erin doen, maar ik doe het niet omdat het schijnbaar slecht is om de auto te starten met lichten aan.
Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk. ;)
pi_126894132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk. ;)
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
pi_126894392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Het enige wat slecht is voor een lamp, is als je er meer "stroom" doorheen jaagt dan hij aan kan. Minder kan nooit kwaad bij een lamp, hij is dan alleen minder fel inderdaad.
pi_126897458
Je rijdt een woonwijk in en midden op de straat staat een auto stil en iemand met een fiets in de hand met elkaar te praten. Rechts een zee aan ruimte van lege parkeerplaatsen en inplaats dat men nu gewoon de auto rechts neerzet zodat de straat vrij blijft,staat men dus maar daar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Gelukkig ging men opzij toen ik dichterbij kwam. :{
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:57:22 #65
111843 Cassius
Something's fucky
pi_126901771
quote:

[..]

Lijkt me eerder slecht voor je accu, je startmotor geeft dat ding al flink op z'n flikker en dan heb je met de verlichting aan nog eens extra stroomverbruikers erbij.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:02:16 #66
318842 Descendent
pi_126925341
8-)
quote:

[..]

?? Nooit van gehoord; maarreh; lampje vervangen is bij een Saab een kwestie van 1 schroefje / 3 minuten.
pi_126925825
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:01 schreef Iwanius het volgende:
Je rijdt een woonwijk in en midden op de straat staat een auto stil en iemand met een fiets in de hand met elkaar te praten. Rechts een zee aan ruimte van lege parkeerplaatsen en inplaats dat men nu gewoon de auto rechts neerzet zodat de straat vrij blijft,staat men dus maar daar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Gelukkig ging men opzij toen ik dichterbij kwam. :{
Zo, als dat je irriteert heb je wel een zwaar leven :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:36:35 #68
11102 knep
Mountainfreak
pi_126927861
Extreem veel linksplakkers vandaag en veel vrouwen die belachelijk hard door de bebouwde kom stuiven. Valt me sowieso op dat een hoop dames van doorrijden houden tegenwoordig O~).
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:39:52 #69
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_126928114
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:

- Links blijven rijden
- Na elke ingehaalde auto terug naar de rechter baan.

Ik ga zelf altijd terug naar rechts. Maakt het rijden wat minder eentonig :')
Jij begrijpt _O_
pi_126928939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:

- Links blijven rijden

Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt... :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:44:14 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126934253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt... :')
Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beter :+

Als ik niemand in de weg rijd en ik haal 8 vrachtwagens in met 300 meter tussen hen, hang ik gewoon lekker effe links met mijn 110km/u; als er wat aan komt fladderen achter me duik ik er wel effe tussen, maar anders lekker niet, slijten alleen je banden maar van :+
pi_126935480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:

- Links blijven rijden

Ligt eraan. Als ik rustig doortuf en moet een paar vrachtwagens inhalen blijf ik vaak links. Als ik zeg maar het volgende voertuig wat ik in ga halen al zie. Maar dan natuurlijk wel even op het verkeer van achteren letten. Komt er iemand achterop, zit je zo rechts.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126936727
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beter :+

Als ik niemand in de weg rijd en ik haal 8 vrachtwagens in met 300 meter tussen hen, hang ik gewoon lekker effe links met mijn 110km/u; als er wat aan komt fladderen achter me duik ik er wel effe tussen, maar anders lekker niet, slijten alleen je banden maar van :+
300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken. ;)

Ik ga zelfs op de Autobahn naar rechts als ik boven de 180 km/h rijd, ook al zit er niets achter me.
pi_126937014
Morgen allemaal. Weer een nieuwe dag en nieuwe kansen en het was weer raak zojuist.

Controle door de Politie, wil de auto voor mij slim zijn door rechtsomkeert te maken en weg te rijden en zo de fuik proberen te ontlopen. Motoragent zag dat en zette de achtervolging in en die grapjas zag ik dus later aan de kant staan met een wat leek sip gezicht. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 08:17:11 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:35:03 #75
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_126937232
Haha wat dacht die vent dan. "oh ze laten me vast lopen!"
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_126939612
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.

Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/h :D Dat reed wel lekker door zeg :D
pi_126944142
En wat is je irritatie? :?
pi_126944160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.

Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/h :D Dat reed wel lekker door zeg :D
Dus jij dacht, omdat hij met sirene en alles 140 rijd, mag ik dat ook? - weg, onnodig-

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 24-05-2013 13:46:37 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:56:58 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_126944187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:

Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_126944293
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...
pi_126944359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:00 schreef Hartigan het volgende:
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...
En dat reed ie. Ik zou er normaal gesproken ook 140 gereden hebben.. Alleen nu zat (met enorme afstand wel hoor, tis niet alsof ik er letterlijk achter plakte) er een brandweerwagen voor me :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Geef eens een reden waarom dat niet mag?
pi_126944419
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 07:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken. ;)

Ik ga zelfs op de Autobahn naar rechts als ik boven de 180 km/h rijd, ook al zit er niets achter me.
Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..

Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..

Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders... ;)
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:32:07 #84
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126945244
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Te hard rijden bedoel je? Of achter een voorrangsvoertuig rijden? :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:46:14 #85
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_126945664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders... ;)
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
Jij begrijpt _O_
pi_126946445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:

[..]

M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
pi_126949297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.

Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links? ;)
pi_126950094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.

Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links? ;)
Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen... :')

50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.

Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
pi_126951782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
pi_126953453
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
Niet in dienst, maar wel de regels van het CBR. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 24 mei 2013 @ 17:48:05 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_126955341
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

En als ze niet de CBR regels (CBR eist dingen die eigenlijk niet kunnen) volgen, zakken hun leerlingen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:48:27 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126955353
Van de week een vrachtwagen die 40 reed op de N266. Dus maar even ingehaald via de parkeerplaats.
Vandaag diverse malen rechts ingehaald in Duitsland. Mjah, als je niet reageert op lichtsignalen en er is ruimte zat.... of je wil per se -al remmend- tussen 2 vrachtwagens naar de linkerbaan terwijl de invoegstrook overgaat in een rijbaan, dan moet je het zelf maar weten :W

Ook nog een vrouw die érg dicht op m'n bumper hing. Ik laat haar dus zsm voorbij. Vervolgens haalt ze mij zo langzaam in dat ik moet afremmen voor een vrachtwagen :') Op het moment dat ik achter haar zit gooi ik de cruise weer aan, en meteen weer uit want mevrouw rijdt ondertussen langzamer dan toen ze 5cm van mijn bumper zat 8)7 :')

Bij andere auto's zag ik haar ook erg dicht kleven, zelfs minder dan een meter achter een vrachtwagen aan :X Dan heb je het toch écht niet begrepen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_126960539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen... :')

50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.

Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?

Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?
pi_126960689
Nou zo maar weer eens gaan rijden, ben benieuwd wat voor achterlijk volk ik weer tegen ga komen.
pi_126961606
Ik snap persoonlijk niet hoe je als moeder je kind aan de buitenkant kunt laten fietsen op een fietspad wat direct aan de weg grenst. Ik wijk dan altijd al uit, want kinderen zijn in het verkeer niet te vertrouwen. Toen straks zag ik weer een kind aan de buitenkant bij een smalle weg, ik kon er dus maar net langs en had mijn snelheid al drastisch verminderd.

Opeens zwalkt dat kind de weg op, recht voor mijn auto. Ik trok mijn auto vol de berm in en trapte zo hard als ik kon de rem in(ik heb namelijk geen idee hoe lang de remweg is op het gras waar ik op reed, en aan de overzijde reden auto's).

Ik heb het meisje niet geraakt(thank god), wel schrok het kind(net als ik) haarzelf helemaal de pleuris. Wat had de moeder mij te melden? Dat IK op moest passen. Want "Het is belachelijk dat je zo laat reageert als je een auto bestuurt"(dit is een citaat, ik bedoel: :')________! ).

Ik herinnerde me, na de eerste 2 nog redelijke beleefde "scheld"woorden, dat er een kind bij was, dus hield me verder in en besloot niks te schreeuwen. Maar wat ben je dan voor een domme hoer, als je je kind aan de fucking buitenkant laat fietsen naast een drukke 50 km/u weg?

:N

Edit: voor de beeldvorming, het kind in kwestie was van de leeftijdscatagorie 6/7 jaar
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_126965155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Als je moet slalommen, ja, dan wordt t onrustig. Maar als je normaal naar rechts kunt, stukje rechtdoor, en dan weer terug naar links, tussendoor nog tijd zat om te kijken en te knipperen, dan MOET JE GEWOON NAAR RECHTS. Vinden je medeweggebruikers ook erg plezierig, trouwens.
pi_126965393
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?

Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?
Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer. ;)

Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
pi_126965690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer. ;)

Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.
pi_126966795
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
pi_126968102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:56 schreef JF_ het volgende:
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
Lekker doorheen zwemmen met die auto :D

Hier is ook een bepaald punt waar regelmatig een flinke plas ligt, gewoon vol met 70 doorheen jakkeren. :7
  zaterdag 25 mei 2013 @ 00:58:11 #101
318842 Descendent
pi_126974232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.
Klopt; zojuist nog eentje rechts ingehaald. 300 meter van tevoren voorsorteren op een tweebaansweg terwijl je 60 rijdt waar je 80 mocht vond ik wat al te overdreven zeg maar en dan doe ik dus ff 'breaking the law!'

Ik heb overigens zojuist mn eerste blaastest in 12 jaar rijervaring gehad! Stonden op de rotonde vlak bij mn huis.
pi_126976767
Afslag Oostzaan. Zoals eerder gemeld ga ik altijd dubbel staan, omdat lengte. En ook deze keer moest een 106je ervoor. Groen, rijden. Valt dat hokje stil. Ja, vlak voor mij op het kruispunt. Het duurde even, waarschijnlijk omdat bestuurder wel erg zenuwachtig aan het doen was.

Daar gaan je drie seconden winst... >:)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_126977932
Politiemotor die 10 km ofzo achter mij aan bleef reden. Ik zat de hele tijd te wachten totdat ik eindelijk dat stopsignaal zou krijgen of hij zou weggaan.

Vroeg mij wel af of dat hij die motoragent was die ik bijna omver reed :')
pi_126982275
Misschien een aloude gedachte die voortkomt uit een vervelende ervaring? (laatste regel)

Vanmorgen omstreeks 10:00 uur: Zebrapad,drukte en de auto voor mij die niet kan wachten en toch gaat pushen door de mensen proberen heen te rijden die oversteken. 1 voetganger werd pissig en sloeg even hard op de auto waarbij de bestuurder uitstapte maar snel weer instapte toen bleek dat degene die dat deed plotseling met 4 stevige vrienden was.

Onbegrijpelijk dat bestuurders niet doorhebben dat je sowieso moet wachten bij een zebrapad en voetgangers voorrang hebben. Vervelend als je haast hebt maar het is nu eenmaal zo.
pi_126983595
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:59 schreef Iwanius het volgende:
Misschien een aloude gedachte die voortkomt uit een vervelende ervaring? (laatste regel)

Vanmorgen omstreeks 10:00 uur: Zebrapad,drukte en de auto voor mij die niet kan wachten en toch gaat pushen door de mensen proberen heen te rijden die oversteken. 1 voetganger werd pissig en sloeg even hard op de auto waarbij de bestuurder uitstapte maar snel weer instapte toen bleek dat degene die dat deed plotseling met 4 stevige vrienden was.

Onbegrijpelijk dat bestuurders niet doorhebben dat je sowieso moet wachten bij een zebrapad en voetgangers voorrang hebben. Vervelend als je haast hebt maar het is nu eenmaal zo.
Ik rij miss snel op de normale weg, maar geef mensen altijd voorrang. Verwachten ze nooit van een sportauto rijder. Waatom haasten binnen bebouwde kom
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:17:29 #106
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_126990560
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik heb het meisje niet geraakt(thank god), wel schrok het kind(net als ik) haarzelf helemaal de pleuris. Wat had de moeder mij te melden? Dat IK op moest passen. Want "Het is belachelijk dat je zo laat reageert als je een auto bestuurt"(dit is een citaat, ik bedoel: :')________! ).

Ik herinnerde me, na de eerste 2 nog redelijke beleefde "scheld"woorden, dat er een kind bij was, dus hield me verder in en besloot niks te schreeuwen. Maar wat ben je dan voor een domme hoer, als je je kind aan de fucking buitenkant laat fietsen naast een drukke 50 km/u weg?
Dat is wel echt gestoord ja. Lekker verstandig om het lot van je kind in handen te leggen van automobilisten, in plaats van gewoon verstandig te doen en zelf aan de buitenkant te fietsen. In dit geval heb je er dan alles aan gedaan om een ongeluk te voorkomen en is er gelukkig niks gebeurd, maar iemand met een wat mindere reactiesnelheid (iemand die niet oplet, oude mensen, etc.) had waarschijnlijk gewoon een aanrijding gehad.

Je zou verwachten dat dit soort mensen vanzelf oplossen door middel van natuurlijke selectie :)
Schaap
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:20:05 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126990640
Valt me wel vaker op dat mensen met kinderen altijd de schuld bij een ander in de schoenen schuiven, nooit bij hun etter engeltje :') :r
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:23:20 #108
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_126990708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:20 schreef daNpy het volgende:
Valt me wel vaker op dat mensen met kinderen altijd de schuld bij een ander in de schoenen schuiven, nooit bij hun etter engeltje :') :r
Ik weet ook niet echt of je het kind hier de schuld van kunt geven. Een kind van 6 a 7 jaar oud kan nog niet helemaal de gevolgen overzien van bepaalde acties, zelfs al is het naar ons gevoel meer dan logisch. En dan hoort een ouder dat kind goed te beschermen. Dat gebeurde in dit geval niet, vind ik.

Maar goed, voor het kind is het ongetwijfeld een erg goede les geweest.
Schaap
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:23:45 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126990725
Idd, zelf nemen ze die verantwoordelijkheid ook niet.
  Spellchecker zaterdag 25 mei 2013 @ 17:50:29 #110
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_126991498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, chaos op een verder lege weg :')
Tevens -purist.
pi_126991553
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ja, chaos op een verder lege weg :')
Dit ging al lang niet meer over een lege weg. :')

Daarnaast gaat dit erover dat iedereen zich aan de wet moet houden, en niet gewoon moet dan wat hij wil. Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je blijkbaar...
pi_126991586
Jeugd...
Ik rij dus door de woonwijk waar ik 30 mag, komt er van rechts een fietsend meisje aan die met haar telefoon bezig is. Ik gaf haar gewoon voorrang, waar ze verbaasd over keek. Maargoed rechts is rechts.
Gaat ze vervolgens op een stuk waar het erg smal is volop MIDDEN op de weg rijden, ik dacht eerst ik ga me niet laten opfokken, maar na 100m wilde ik toch gaan toeteren, maar net voordat ik dat wilde doen ging ze linksaf, in een hele brede asociale bocht, uiteraard zonder hand uit te steken.
En dat alles terwijl ze dr ogen niet van dr mobieltje af haalde.
Pffffffffff.....
pi_126992600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:52 schreef delano.888 het volgende:
Jeugd...
Ik rij dus door de woonwijk waar ik 30 mag, komt er van rechts een fietsend meisje aan die met haar telefoon bezig is. Ik gaf haar gewoon voorrang, waar ze verbaasd over keek. Maargoed rechts is rechts.
Gaat ze vervolgens op een stuk waar het erg smal is volop MIDDEN op de weg rijden, ik dacht eerst ik ga me niet laten opfokken, maar na 100m wilde ik toch gaan toeteren, maar net voordat ik dat wilde doen ging ze linksaf, in een hele brede asociale bocht, uiteraard zonder hand uit te steken.
En dat alles terwijl ze dr ogen niet van dr mobieltje af haalde.
Pffffffffff.....
Gewoon toeteren hoor die hoer moet maar opzouten.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:19:40 #114
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126992615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Daarnaast gaat dit erover dat iedereen zich aan de wet moet houden, en niet gewoon moet dan wat hij wil.
De maximum snelheid staat ook in de wet. Beetje pot-ketel verhaal.
pi_126992868
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Gewoon toeteren hoor die hoer moet maar opzouten.
Oh, je kent haar?
pi_126992920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:19 schreef OEM het volgende:

[..]

De maximum snelheid staat ook in de wet. Beetje pot-ketel verhaal.
Dat is niet waar. In Nederland houdt het overgrote deel zich aan de regels. Als inderdaad iedereen overal mocht rijden zoals die wilde, zou het chaos worden. Mensen die voorrang pakken als ze willen, 150 of harder door een woonerf, gewoon omdat het kan dan. Of wandelaars en fietsers op de snelweg. ;)

Nogmaals, als iedereen zelf moet weten hoe die rijd, wordt het een drama op dr weg...
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:30:17 #117
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126993003
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. In Nederland houdt het overgrote deel zich aan de regels. Als inderdaad iedereen overal mocht rijden zoals die wilde, zou het chaos worden. Mensen die voorrang pakken als ze willen, 150 of harder door een woonerf, gewoon omdat het kan dan. Of wandelaars en fietsers op de snelweg. ;)

Nogmaals, als iedereen zelf moet weten hoe die rijd, wordt het een drama op dr weg...
Oh, je houdt je wel aan de vmax? Je posthistorie doet nl. anders vermoeden.
pi_126993065
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Oh, je houdt je wel aan de vmax? Je posthistorie doet nl. anders vermoeden.
Volgens de maatstaven die de politieKLPD hanteert wel. Maar boeit dat wat dan?

Of probeer je nu te zeggen omdat misschien 1 persoon zich niet aan de wet houdt, de rest dat ook niet hoeft te doen? De uitzonderingen bevestigen de regel. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 25-05-2013 18:37:12 ]
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:39:29 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_126993350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens de maatstaven die de politieKLPD hanteert wel. Maar boeit dat wat dan?

Of probeer je nu te zeggen omdat misschien 1 persoon zich niet aan de wet houdt, de rest dat ook niet hoeft te doen? De uitzonderingen bevestigen de regel. ;)
Ik ga er vanuit dat, gezien je postgeschiedenis, jij een notoire hardrijder bent, en het daarom nogal hypocriet is om anderen aan te spreken over de wet. Maar als je geen notoire hardrijder bent, dan heb ik niks gezegd ;)
pi_126993447
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat, gezien je postgeschiedenis, jij een notoire hardrijder bent, en het daarom nogal hypocriet is om anderen aan te spreken over de wet. Maar als je geen notoire hardrijder bent, dan heb ik niks gezegd ;)
Dan heb je dat dus mis.

Mijn laatste boete (inclusief registratie) dateert van 2008, en dat was omdat een agent mij een poot probeerde uit te draaien. 2 dagen voor in de rechtbank geweest om te vertellen dat wat de agent gemeten en opschreven had zowel praktisch als theoretisch onmogelijk was. Helaas vond de rechter dat agenten veel konden en ik gewoon moest betalen...

Als je doelt op mijn recente post waar ik mensen die 150 km/h rijden aan de kant wil hebben omdat ik harder reed, dat was op de Duitse Autobahn op de A31, en daar mag dat (op grote gedeelte van die weg althans). ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 25 mei 2013 @ 20:49:53 #121
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_126998423
Hoe moeilijk is het voor mensen om een fucking kruising vrij te houden. Als je linksaf wilt en er komt verkeer van rechts, dan ga je niet op het oversteekvak staan, maar blijf je daarvoor staan. Als je tegenligger namelijk dezelfde straat in gaat als jij wilt, kan ik wel oprijden, maar omdat jij er staat kan het niet.
En wat kijken mensen die van rechts komen boos als je tot de kruising oprijdt en niet 6 meter ervoor al stopt, waardoor ze de bocht niet meer kunnen afsnijden maar hem strak moeten nemen. :7

En vandaag voor het eerst sinds tijden met groot licht iemand lopen opjagen. Deze reed op mijn teller 40 a 50 op een 80 weg met niets ervoor. Je zal mij niet horen als iemand daar 70 a 80 doet, ook al vind ik dat ook irritant, maar 40 a 50? Kom op hee. Ging het gas er iets op tot aan de bebouwde kom, toen reden ze van me weg (terwijl ik daar ook ca. 60 blijf rijden in het eerste stuk). Snap je dat nou? 8)7 8)7 |:( |:(
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_126998744
De A2 is tegenwoordig wel een van de meest kansloze wegen geworden. Continu ben je daar aan het zigzaggen, rechts inhalen en aan het seinen omdat men maar niet rechts wil aanhouden.
pi_126998802
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De A2 is tegenwoordig wel een van de meest kansloze wegen geworden. Continu ben je daar aan het zigzaggen, rechts inhalen en aan het seinen omdat men maar niet rechts wil aanhouden.
Mensen rijden daar rustig zoveel mogelijk links :')

Ik haal gewoon rechts in... En dan kijken ze je raar aan :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:59:55 #124
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_126998939
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mensen rijden daar rustig zoveel mogelijk links :')

Ik haal gewoon rechts in... En dan kijken ze je raar aan :')
Valt nog mee dat ze het überhaupt doorhebben.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf zaterdag 25 mei 2013 @ 21:10:53 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_126999458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Valt nog mee dat ze het überhaupt doorhebben.
Ik hoekte hem vandaag ook strak om een middenstrookplakker (rechts helemaal naar links en weer naar rechts) en die werd zowaar wakker en schoof een baantje op.
The summer is magic!

Spellchecker zondag 26 mei 2013 @ 00:07:40 #126
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127008658
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dit ging al lang niet meer over een lege weg. :')
Daar gaat het wel over, want de discussie is of je weer naar rechts moet gaan als je straks weer in moet halen en er verder geen hond op de weg is. Jij gooit daar direct de wet tegenaan en onderbouwt dat later o.a. door te zeggen dat het een chaos wordt als iedereen zijn eigen ding doet.

De setting blijft een lege weg en dan slaat dat argument dus nergens op.
quote:
Daarnaast gaat dit erover dat iedereen zich aan de wet moet houden, en niet gewoon moet dan wat hij wil. Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je blijkbaar...
Ja hoor, natuurlijk :')
Tevens -purist.
pi_127010752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik hoekte hem vandaag ook strak om een middenstrookplakker (rechts helemaal naar links en weer naar rechts) en die werd zowaar wakker en schoof een baantje op.
Ineens worden ze dan wakker ja :p maar vaak blijven ze nog plakken. Ik wil zo'n tekstapparaat waar ik teksten als:
Er is rechts ook ruimte misschien gebruiken?
Je mag hier 120 hoor
Bellen doe je maar ergens anders
Ik heb niet graag een audi in me bumper.
Stop geen politie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2013 01:20:15 ]
  Spellchecker zondag 26 mei 2013 @ 02:57:39 #128
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127012735
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 01:18 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ineens worden ze dan wakker ja :p maar vaak blijven ze nog plakken. Ik wil zo'n tekstapparaat waar ik teksten als:
Er is rechts ook ruimte misschien gebruiken?
Je mag hier 120 hoor
Bellen doe je maar ergens anders
Ik heb niet graag een audi in me bumper.
Stop geen politie.
Voor zover ik weet is dat verboden.

En, in dit geval, terecht natuurlijk.
Tevens -purist.
pi_127012787
quote:
12s.gif Op zondag 26 mei 2013 02:57 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat verboden.

En, in dit geval, terecht natuurlijk.
Was ook meer wishful thinking :p
pi_127014342
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 00:07 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Daar gaat het wel over, want de discussie is of je weer naar rechts moet gaan als je straks weer in moet halen en er verder geen hond op de weg is. Jij gooit daar direct de wet tegenaan en onderbouwt dat later o.a. door te zeggen dat het een chaos wordt als iedereen zijn eigen ding doet.

De setting blijft een lege weg en dan slaat dat argument dus nergens op.

[..]

Ja hoor, natuurlijk :')
Op een lege weg hoef (en kun) je niet in te halen... Er is dus helemaal geen lege weg. Snap je het nu?
pi_127016468
2 gekke dingen gister met mn moeder achter het stuur:
we reden 85 op een 100-snelweg omdat we de weg niet precies wisten, bovendien donker en regen. Gast kon ons niet voorbij, we zaten op knooppunt. Dus gaatie heel dicht achter ons rijden, gebaren en krijgen we toeter alsie er eenmaal voorbij kan... Zo overdreven...

Ander was dat auto ons inhaalde, maar achter hem deed auto iets met groot licht. Gaat die voorste auto ineens vol op de rem. Supergevaarlijk.

Opgefokte bestuurders... Doe gewoon rustig...
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  zondag 26 mei 2013 @ 12:00:23 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_127017266
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 08:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op een lege weg hoef (en kun) je niet in te halen... Er is dus helemaal geen lege weg. Snap je het nu?
Ja zit weer lekker door te drammen he?

Situatie; 8 vrachtwagens op rij met flinke tussenruimtes op 2 strooks snelweg in de vroege ochtend. Verder rijdt er niemand in een personenauto, behalve ikke, die dat hele zooitje gaat inhalen. Voor me is de rijstrook leeg, en achter me ook. Dan gaan we tussendoor dus niet terug naar rechts tussen de vrachtwaggels in, ook al zeggen de regeltjes dat dat wel 'moet', want er heeft niemand last van; zolang niemand achter mij opduikt die harder rijdt als ik, zit ik daar prima op die linkerstrook. Als ik de kudde bigboys heb ingehaald ga ik weer terug naar rechts,

[ Bericht 35% gewijzigd door Sounddragon op 26-05-2013 12:05:50 ]
pi_127017388
wielerterroristen :r

blokkeren de weg en niet uit de weg gaan hé :(
Werewolf
pi_127017560
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja zit weer lekker door te drammen he?

Situatie; 8 vrachtwagens op rij met flinke tussenruimtes op 2 strooks snelweg in de vroege ochtend. Verder rijdt er niemand in een personenauto, behalve ikke, die dat hele zooitje gaat inhalen. Voor me is de rijstrook leeg, en achter me ook. Dan gaan we tussendoor dus niet terug naar rechts tussen de vrachtwaggels in, ook al zeggen de regeltjes dat dat wel 'moet', want er heeft niemand last van; zolang niemand achter mij opduikt die harder rijdt als ik, zit ik daar prima op die linkerstrook. Als ik de kudde bigboys heb ingehaald ga ik weer terug naar rechts,

En ik vind dat je het wel moet doen. Het moet een gewoonte zijn om direct terug te gaan naar rechts als dat kan, ongeacht de situatie... Als je overal dezelfde rijstijl aanhoud, wordt rijden een stuk makkelijker. Rijders die het van de situatie laten afhangen, raken als snel nerveus als ze in een situatie komen die ze niet kennen...
  zondag 26 mei 2013 @ 12:18:11 #135
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127017744
Motorrijders die met passagier achterop bij het rode verkeerslicht zich naar voren wurmen om vervolgens bij groen als een oud omaatje weg te hobbelen. Sluit dan lekker gewoon achteraan aan.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:29:46 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_127018101
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En ik vind dat je het wel moet doen. Het moet een gewoonte zijn om direct terug te gaan naar rechts als dat kan, ongeacht de situatie... Als je overal dezelfde rijstijl aanhoud, wordt rijden een stuk makkelijker. Rijders die het van de situatie laten afhangen, raken als snel nerveus als ze in een situatie komen die ze niet kennen...
Jij mag dat vinden, maar ik doe het lekker toch niet :+

Ik rijd eigenlijk altijd rechts omdat ik meestal onder Vmax rijd indien die 120 of hoger is, ik ben op de A2 ook altijd die klootzak die je rechts inhaalt over de spitsstrook, maar in die 'bijna' lege weg situaties maak ik gewoon lekker gebruik van de ruimte links, want daar rijd ik geen kip in de weg :)
pi_127018206
quote:

[..]

Als jij niet het vermogen hebt om zelf te beoordelen welke rijstijl gepast is, en er zoveel moeite mee hebt om afhankelijk van de situatie de ene keer wel naar rechts te gaan en de andere keer niet, moet je je maar eens afvragen of je zelf wel rijvaardig genoeg bent.
pi_127018246
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als jij niet het vermogen hebt om zelf te beoordelen welke rijstijl gepast is, en er zoveel moeite mee hebt om afhankelijk de ene keer wel naar rechts te gaan en de andere keer niet, moet je je maar eens afvragen of je zelf wel rijvaardig genoeg bent.
Zal ik doen.

Mijn rijstijl is net onafhankelijk van de situatie, dat lijkt me toch echt geschikter dan andersom, maar dat zal wel aan mij liggen. :')
pi_127018389
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Mijn rijstijl is net onafhankelijk van de situatie, dat lijkt me toch echt geschikter dan andersom, maar dat zal wel aan mij liggen. :')
De situatie afhankelijk van de rijstijl? Als je het heel bont maakt kan dat wel.

Ik zou perse onnodig moeten gaan slalommen omdat jij het makkelijker vindt rijden als je continue dezelfde rijstijl hanteert? Dan schort het wat aan je denkvermogen zou ik zeggen.
pi_127030754
Holy shit je zou toch denken dat busschauffeurs kunnen rijden..
Ik rij vandaag op een 3 baans weg, waarvan 3 richtingen al minimaal 500m van tevoren staan aangegeven. (denk zelfs veel meer) maargoed. Staan we bij een stoplicht, ik op de middelste baan, want de meest rechter moet er na 100m af, ik na 300m, rechts naast me staat een bus.
Dus we trekken weg bij t stoplicht, ik was 3e ofzo, gaat die bus knipperen en proberen mij naar links te duwen! Hij probeerde gewoon meerdere keren mij af te snijden door me 1 baan naar links te duwen, maar daar ging ik echt niet heen, want ik moest de volgende afslag hebben. Dus ik toeteren, uiteindelijk gaf hij het op. Stukje verderop reed hij achter mij (achter mij was heeeeeeel veel ruimte dus ik vraag me af waar deze belachelijke actie op sloeg) en volgde hij me de 2e afslag af, dat alles bumperklevend, waarschijnlijk was hij chagerijnig ofzo.

Na die afslag stond iemand stil om naar links te gaan, die wilde hij rechts inhalen, heel asociaal, om vervolgens 10m verderop weer naar links te gaan. Ik zag het hem doen en de bus leunde gewoon flink door naar beide kanten door zijn asociale stuur manoeuvres.

Wat een klootzak. Ik baal echt dat ik zijn nummerbord niet heb genoteerd. Echtwaar hij zat 10cm van me af om me proberen naar links te duwen. Ik snap dat het kut is als je verkeerd voorgesorteerd staat maar daar hoeven anderen niet onder te lijden lijkt me. Daarnaast is t gewoon een domme zak want het staat minimaal 3x aangegeven en minimaal 500m van tevoren.
pi_127033160
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:35 schreef delano.888 het volgende:
Ik rij vandaag op een 3 baans weg, waarvan 3 richtingen al minimaal 500m van tevoren staan aangegeven. (denk zelfs veel meer) maargoed. Staan we bij een stoplicht, ik op de middelste baan, want de meest rechter moet er na 100m af, ik na 300m, rechts naast me staat een bus.
Dus we trekken weg bij t stoplicht, ik was 3e ofzo, gaat die bus knipperen en proberen mij naar links te duwen! Hij probeerde gewoon meerdere keren mij af te snijden door me 1 baan naar links te duwen, maar daar ging ik echt niet heen, want ik moest de volgende afslag hebben. Dus ik toeteren, uiteindelijk gaf hij het op. Stukje verderop reed hij achter mij (achter mij was heeeeeeel veel ruimte dus ik vraag me af waar deze belachelijke actie op sloeg) en volgde hij me de 2e afslag af, dat alles bumperklevend, waarschijnlijk was hij chagerijnig ofzo.

Na die afslag stond iemand stil om naar links te gaan, die wilde hij rechts inhalen, heel asociaal, om vervolgens 10m verderop weer naar links te gaan. Ik zag het hem doen en de bus leunde gewoon flink door naar beide kanten door zijn asociale stuur manoeuvres.

Wat een klootzak. Ik baal echt dat ik zijn nummerbord niet heb genoteerd. Echtwaar hij zat 10cm van me af om me proberen naar links te duwen. Ik snap dat het kut is als je verkeerd voorgesorteerd staat maar daar hoeven anderen niet onder te lijden lijkt me. Daarnaast is t gewoon een domme zak want het staat minimaal 3x aangegeven en minimaal 500m van tevoren.
En daarom dashcam!
pi_127034302
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:35 schreef delano.888 het volgende:

Je hebt een te hoge verwachting van buschauffeurs.... Die gasten zijn nog erger dan vrachtwagenchauffeurs met hun king of the road gedrag
  Spellchecker zondag 26 mei 2013 @ 19:44:31 #143
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127036043
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:05 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Je hebt een te hoge verwachting van buschauffeurs.... Die gasten zijn nog erger dan vrachtwagenchauffeurs met hun king of the road gedrag
Zeg, generaliseer eens niet zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens -purist.
pi_127037863
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik rij miss snel op de normale weg, maar geef mensen altijd voorrang. Verwachten ze nooit van een sportauto rijder. Waatom haasten binnen bebouwde kom
Vreemd is dat he? Bij mij ook niet, maar dat is het punt juist. waarom haasten binnen bebouwde kom... wat dan wel weer gebeurt is dat mensen zich gaan irriteren aan mijn rustige rijstijl, en per se er langs moeten omdat ik een leuke snelle auto heb ofzo. Daar begrijp ik dus echt niks van, het is niet dat, mocht ik het gas intrappen, ze me ineens bijhouden ofzo.

Wel wat anders irritants meegmaakt gisteren, kon open rijden die 10 minuutjes dat de zon scheen, gooit er 1 z'n lege mcdonalds zak uit het raam. Waait mijn auto in , in mijn gezicht. Schrok me kapot.
Die heb ik bij het volgende verkeerslicht eventjes netjes zijn zak terug gegeven. Trok wel een raar gezicht trouwens.
pi_127038264
quote:

[..]

Wat een onzin dit. Hoe wil je dat doen dan, je bent als je rijd ALTIJD afhankelijk van de verkeers situatie op dat moment, en die verandert continu. Dus in principe laat je het altijd van de situatie afhangen. Standaardsituaties volgens het theorie boekje zijn er niet altijd. WTF doe je op de weg als je geen situaties kan inschatten en fatsoenlijke beslissingen kan nemen op grond daarvan.
pi_127038809
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:16 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Vreemd is dat he? Bij mij ook niet, maar dat is het punt juist. waarom haasten binnen bebouwde kom... wat dan wel weer gebeurt is dat mensen zich gaan irriteren aan mijn rustige rijstijl, en per se er langs moeten omdat ik een leuke snelle auto heb ofzo. Daar begrijp ik dus echt niks van, het is niet dat, mocht ik het gas intrappen, ze me ineens bijhouden ofzo.

Wel wat anders irritants meegmaakt gisteren, kon open rijden die 10 minuutjes dat de zon scheen, gooit er 1 z'n lege mcdonalds zak uit het raam. Waait mijn auto in , in mijn gezicht. Schrok me kapot.
Die heb ik bij het volgende verkeerslicht eventjes netjes zijn zak terug gegeven. Trok wel een raar gezicht trouwens.
Wat een klootzak, je spullen gooi je maar lekker in een prullebak.

Ja inderdaad, ik kijk al standaard niet naar degene die naast me staat voor het geval dat ze willen sporten :') ik rij zelf het liefst 25-30 in de bebouwde kom. Fietsers kunnen namelijk zo uit een poort ofzo schieten. Of kinderen die ineens oversteken(of katten).

Wat voor cabrio heb je dan?
pi_127038872
een e85 z4. bovendien ook niet te doen hard rijden in bebouwde kom met al die drempels. beetje hard geveerd enzo.
pi_127039054
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef Donderkonijn het volgende:
een e85 z4. bovendien ook niet te doen hard rijden in bebouwde kom met al die drempels. beetje hard geveerd enzo.
Daarom heb ik aanpasbare camber :P maar als die te zacht staan op de achtervering heb ik het gevoel dat ik opstijg :P

Nog een ergernis, die gigantische drempels waar je een hummer voor nodig hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2013 20:38:51 ]
pi_127043996
Mensen in een Daihatsu die met hun lichten gaan seinen dat je harder moet dan de vmax :')
pi_127046224
Dat gedrag vinden we alleen passend bij BMW, audi etc?
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zondag 26 mei 2013 @ 22:22:55 #151
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_127046268
Zo niet rijdt je wel érg traag >:)
pi_127047254
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:49 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen in een Daihatsu die met hun lichten gaan seinen dat je harder moet dan de vmax :')
Kon je naar rechts :P ?

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:22 schreef kiekjesdief het volgende:
Volvo's, VW Golfjes, Mercedes'
  maandag 27 mei 2013 @ 08:46:11 #153
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_127056296
Vandaag bij ons in de straat, waar het 30 zone is, wilde ik met de auto het parkeervak uitrijden.
Dus ik kijk in mijn spiegel, zie in de verte alleen 2 fietsers, dus kan wegrijden.
Ben net het parkeervak uit, zit er gelijk een mercedes op mijn achterbumper.

Die trouwens nog even de schrik van haar leven kreeg toen ik dacht een kind tussen de auto's te zien en dus remde.
Daarna reed ze nog bijna een fietser van z'n fiets af......

De toon is weer gezet.
pi_127057371
Nog een vanmorgen vroeg.

Een scholier die doodleuk de weg oversteekt terwijl hij naar zijn mobiel staart terwijl hij niet eens links of rechts kijkt alvorens hij oversteekt. Het is dat een auto remde anders hadden we nu wederom iemand gehad die het leven had gelaten.

Wat is dat toch met die mongolen? Willen ze zo graag dood voor hun 21st? |:(
  maandag 27 mei 2013 @ 09:52:01 #155
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_127057514
quote:
15s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:46 schreef Iwanius het volgende:
Nog een vanmorgen vroeg.

Een scholier die doodleuk de weg oversteekt terwijl hij naar zijn mobiel staart terwijl hij niet eens links of rechts kijkt alvorens hij oversteekt. Het is dat een auto remde anders hadden we nu wederom iemand gehad die het leven had gelaten.

Wat is dat toch met die mongolen? Willen ze zo graag dood voor hun 21st? |:(
Vrijdag ook een dame, die door rood fietste al kijkend op haar mobiel.
Ik stond vooraan bij het stoplicht, en mee dat ze langs mij fietst geef ik een spuitje gas.
Ze schrok aardig :P
pi_127058199
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:52 schreef lipjes het volgende:

[..]

Vrijdag ook een dame, die door rood fietste al kijkend op haar mobiel.
Ik stond vooraan bij het stoplicht, en mee dat ze langs mij fietst geef ik een spuitje gas.
Ze schrok aardig :P
Inderdaad, koppeling in en gas open. Als ik nog genoeg snelheid heb weet ik ook nog wel een knal plus bijbehorende steekvlam uit de uitlaat te toveren.

Netjes is het niet, werken doet het wel.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:29:48 #157
11102 knep
Mountainfreak
pi_127059944
Ergernis van vandaag: bumperklevende koekblikken in de bebouwde kom :{.
Ja ik houd me wel aan de vmax in de bebouwde kom :{w.
  maandag 27 mei 2013 @ 12:44:14 #158
318842 Descendent
pi_127062046
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:49 schreef Spezza19 het volgende:
Ach; zo had ik laatst ook een bumperklevende Aygo achter me op de snelweg die er duidelijk graag langswilde (terwijl ik achter verkeer zat). :')

Autorijders zijn af en toe net hondjes; des te kleiner het beestje des te groter de muil zeg maar... ;)
pi_127065829
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:44 schreef Descendent het volgende:

[..]

Ach; zo had ik laatst ook een bumperklevende Aygo achter me op de snelweg die er duidelijk graag langswilde (terwijl ik achter verkeer zat). :')

Autorijders zijn af en toe net hondjes; des te kleiner het beestje des te groter de muil zeg maar... ;)
Niet helemaal waar. Als er een klevertje achter me zit is dat vaak zo'n aso audi, bmw enz. Niet zo heel klein dus.
  maandag 27 mei 2013 @ 14:47:34 #160
318842 Descendent
pi_127066136
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Als er een klevertje achter me zit is dat vaak zo'n aso audi, bmw enz. Niet zo heel klein dus.
Daarom zeg ik ook Af en Toe. (maar zo groot is de gemiddelde (lease) audi of BMW nu ook al weer niet; meestal zijn t 1 / 3 serie-tjes of A3-tjes.
pi_127068973
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:47 schreef Descendent het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook Af en Toe. (maar zo groot is de gemiddelde (lease) audi of BMW nu ook al weer niet; meestal zijn t 1 / 3 serie-tjes of A3-tjes.
Das wel waar. Al moet ik zeggen dat de grote jongens, zoals een X5 ook erg fanatiek zijn.
pi_127079171
Het was gister ontzettend druk bij de Mac Donalds en had eindelijk een gaatje gevonden maar moest wel fileparkeren. Ik geef richting aan, rem en ik sta echt nét stil of achter hoor ik *toet*. Dus ik denk ja, je kan de pot op en rij naar achter. Maar geen reactie. Dus met ingetrapte koppeling dwing ik die auto toch even een paar meter naar achter te rijden (kom op, beetje begrip mag best). Nog meer getoeter, ik zet de auto maar scheef in het vak om de confrontatie aan te gaan met de bestuurder (althans daar ging ik vanuit). De bijrijder maakte een sorry-voor-haar-gedrag (vast ongesteld) -gebaar en auto stoof weg, 100 meter verder vol in de rem omdat daar verkeer stond. Was sowieso een gekkenhuis met heen en weer rijdende auto's. :)
pi_127084346
Over irritaties gesproken hebben jullie dit gezien:

https://www.facebook.com/WegMetDieBloembakken

Wel erg grove oplossing om de snelheid te dempen..

pi_127084496
Het zijn altijd de lokale inwoners die te hard rijden,,dus eigen schuld. Prima oplossing zo
pi_127085085
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:41 schreef Piles het volgende:
Het zijn altijd de lokale inwoners die te hard rijden,,dus eigen schuld. Prima oplossing zo
Is wel waar, maar dit is wel erg lelijk.... Ouderwets drempeltje is misschien wat minder opvallend...
pi_127085479
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:50 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Is wel waar, maar dit is wel erg lelijk.... Ouderwets drempeltje is misschien wat minder opvallend...
Die drempels in Nederland zijn af en toe net bergen, elke keer als ik de onderkant hoor schuren gaat er een schok door me heen. Deden ze dit hier maar in de plaats van.
pi_127085694
Geef mij maar een drempel :-)

pi_127085808
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:58 schreef cambriagmx het volgende:
Geef mij maar een drempel :-)

[ afbeelding ]
Ahh, ja het voorrang verlenen kunnen een hoop mensen niet.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:14:53 #169
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127086873
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:39 schreef cambriagmx het volgende:
Over irritaties gesproken hebben jullie dit gezien:

https://www.facebook.com/WegMetDieBloembakken

Wel erg grove oplossing om de snelheid te dempen..

[ afbeelding ]
Wordt hoog tijd dat alle lokale overheden onder curatele komen te staan. Niet dat de landelijke overheid er geen potje van maakt, maar dit kneuterige gedoe kan echt niet.

Bewust een oversteekplaats onoverzichtelijk maken..... 8)7

pi_127087418
Yup, je dochter of zoontje van 3 zou maar willen oversteken....
pi_127096734
Nee dit pareltje in Haarlem dan:

bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl
pi_127098998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 06:14 schreef _VoiD_ het volgende:
Nee dit pareltje in Haarlem dan:

[ afbeelding ]
bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl
Anders geef je even de link naar het artikel ipv naar de site van de krant...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:55:35 #173
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127099208
Die mensen die bij een file de afslag pakken en dan weer dezelfde snelweg opgaan :r :r. Typisch volk is dat altijd }:|
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:01:48 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127099401
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:22 schreef cambriagmx het volgende:
Yup, je dochter of zoontje van 3 zou maar willen oversteken....
Dit idd, juist oversteekplaatsen moeten zichtbaar en overzichtelijk zijn.
Maak dan liever een drempel van dat zebrapad, maar onttrek het zebrapad niet deels aan het zicht.

Al even afgezien van het feit dat het idd gruwelijk lelijk staat, die bakken, en ze onnodig hoog zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:04:25 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127099492
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef bokkepoot het volgende:
Die mensen die bij een file de afslag pakken en dan weer dezelfde snelweg opgaan :r :r. Typisch volk is dat altijd }:|
Ik moet met mijn navigatie al uitkijken dat ik dat niet doe, want dat kreng stuurt me nog over een parkeerplaats als er naast de parkeerplaats een file staat :')

Nou rij ik meestal op plekken waar ik de weg prima weet, en het viel me direct na aankoop onderweg naar huis al op dat ze graag een file-ontwijkende parallelbaan meepakt, en dus negeer ik het, maar in den vreemde zou het me zomaar kunnen overkomen dat ik haar dan dus wel volg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:13:49 #176
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127099773
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef bokkepoot het volgende:
Van die wannabe agenten die de uitvoegstrook blokkeren om dit te voorkomen. Met als gevolg dat wanneer je wil afslaan je er niet langs kunt :(
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:16:05 #177
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127099840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:13 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Van die wannabe agenten die de uitvoegstrook blokkeren om dit te voorkomen. Met als gevolg dat wanneer je wil afslaan je er niet langs kunt :(
Daarom doe ik het dus ook niet, maar het is gewoon klote irritant als mensen het flikken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:21:20 #178
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127100007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet met mijn navigatie al uitkijken dat ik dat niet doe, want dat kreng stuurt me nog over een parkeerplaats als er naast de parkeerplaats een file staat :')

Nou rij ik meestal op plekken waar ik de weg prima weet, en het viel me direct na aankoop onderweg naar huis al op dat ze graag een file-ontwijkende parallelbaan meepakt, en dus negeer ik het, maar in den vreemde zou het me zomaar kunnen overkomen dat ik haar dan dus wel volg.
Het zijn meestal audi's die dat soort geintjes flikken en bovendien weet iedereen die over de A28 rijdt in de beurt van Utrecht dat het daar meestal feest is.
pi_127113825
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:00 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ahh, ja het voorrang verlenen kunnen een hoop mensen niet.
Het is in deze situatie ook helemaal niet duidelijk wie er voorrang heeft. Normaal is het zo dat de persoon op wiens weghelft het obstakel staat, voorrang moet verlenen aan het tegemoetkomend verkeer. Hier staan de obstakels echter aan weerszijden van de weg, dus wie mag er dan eerst? :?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:37:20 #180
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127114493
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is in deze situatie ook helemaal niet duidelijk wie er voorrang heeft. Normaal is het zo dat de persoon op wiens weghelft het obstakel staat, voorrang moet verlenen aan het tegemoetkomend verkeer. Hier staan de obstakels echter aan weerszijden van de weg, dus wie mag er dan eerst? :?
Dat zal opgelost worden door bij elke plantenbak wat F05 en F06 borden te plaatsen. Veiligheid mag wat kosten he?

Natuurlijk voorafgegaan met diverse J17 borden:

Zetten we meteen wat extra J22F-borden bij de oversteekplaatsen en iedereen blij

dinsdag 28 mei 2013 @ 19:22:53 #181
318842 Descendent
pi_127118250
Ik zie door de borden de boom niet meer.... euh.,... door de bomen het bord..... ;(
pi_127121499
quote:

[..]

De voetganger mag eerst. :)
pi_127123349
quote:

[..]

Diegene die hem het eerst ervoor gooit. Tenminste, dat is de praktijk.
pi_127123523
quote:

[..]

Denege wiens obstakel het minst ver de weg opstaat. Dus meetlat erbij en meten maar. ;)
pi_127139619
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Wordt hoog tijd dat alle lokale overheden onder curatele komen te staan. Niet dat de landelijke overheid er geen potje van maakt, maar dit kneuterige gedoe kan echt niet.

Bewust een oversteekplaats onoverzichtelijk maken..... 8)7

[ afbeelding ]
's graveland?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127141099
quote:
Als we allemaal wat relaxter zouden zijn in het verkeer, dan regelt dat zich vanzelf. First come, first serve oid. En wel een beetje opletten dat je niet een vrachtwagen blokkeert door net snel nog even de volgende bak te ronden.
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:24:56 #187
11102 knep
Mountainfreak
pi_127155530
Irritatie van vanmorgen, trollende koekblikken.
Kan het inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits niet ook gelden voor gebakjes als 107, C1, Aygo en dat soort blik? :{w
pi_127162018
quote:
9s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef knep het volgende:
Kan het inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits niet ook gelden voor gebakjes als 107, C1, Aygo en dat soort blik? :{w
Ja hoor.
pi_127162104
quote:
Gewoon alle 14% bijtellingauto's begrenzen tot 90 km/u en inhaalverbod geven.
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:15:21 #190
11102 knep
Mountainfreak
pi_127163295
14.gif
pi_127163437
quote:
Of een verbod op links bij het stoplicht staan, mijn god die dingen komen niet voorruit :')
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:51:32 #192
318842 Descendent
pi_127171654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Of een verbod op links bij het stoplicht staan, mijn god die dingen komen niet voorruit :')
Fiesta's ook niet; maar wel zonder reden op de linkerbaan blijven plakken met dat hok.... :%
pi_127190265
De A4 was druk. Wegwerkzaamheden, 1 rijstrook beschikbaar (van de 5), dus file.
En natuurlijk moest er heel veel volk opeens naar het tankstation, om er daar achter te komen dat de tank helemaal niet leeg was. Tja, dan ga je maar weer rijden hè. Dan kan je er niets aan doen dat je zo een halve kilometer file zomaar voorbij bent gereden...
En natuurlijk zo ver mogelijk door proberen te rijden. Niet alleen het rode kruis voorbij, maar zelfs de andreasdrempels over en vlak voor de pijlwagen je richtingaanwijzer aanzetten en je neus tussen de auto's proppen... Maar ook daar zal menig asomobilist een hele goede reden voor hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 30-05-2013 07:35:58 ]
pi_127191869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja hoor.
[ afbeelding ]
:D ^O^ !
pi_127193997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:13 schreef henkde_j het volgende:

"wannabe"? :? Dus het zijn gewone automobilisten begrijp ik?
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:26:55 #196
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127194013
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:26 schreef Iwanius het volgende:

[..]

"wannabe"? :? Dus het zijn gewone automobilisten begrijp ik?
Exact
Jij begrijpt _O_
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:29:06 #197
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127194095
Nog even een irritatietje:
Slecht afgestelde/niet volledig werkende koplampen. Damn volgens mij rijdt zo ongeveer 1 op de 5 auto's met verkeerd afgestelde koplampen :{
Jij begrijpt _O_
pi_127197101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:56 schreef JF_ het volgende:
Mijn übertoffe Justy is een 4WD :7
Brutal. Fucking. Metal.
pi_127197169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef henkde_j het volgende:
Nog even een irritatietje:
Slecht afgestelde/niet volledig werkende koplampen. Damn volgens mij rijdt zo ongeveer 1 op de 5 auto's met verkeerd afgestelde koplampen :{
20% van de bestuurders met verkeerd afgestelde koplampen kan best kloppen. Denk dat het percentage "geen richting aangevende idioten" nog een heel stuk groter is :{ Let er de laatste dagen op en neer naar het werk wat meer op en vrijwel NIEMAND geeft richting aan/heeft de knipper stuk. :{
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:57:01 #200
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127197328
quote:
19s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

20% van de bestuurders met verkeerd afgestelde koplampen kan best kloppen. Denk dat het percentage "geen richting aangevende idioten" nog een heel stuk groter is :{ Let er de laatste dagen op en neer naar het werk wat meer op en vrijwel NIEMAND geeft richting aan/heeft de knipper stuk. :{
Gisteren trouwens op een haar na een heftruck van de weg geramd. Die idioot sloeg zonder in z'n spiegels te kijken/knipperen zo maar linksaf terwijl ik hem aan het inhalen was. :( :(

Ik claxonneerde en door z'n stuurbeweging reed z'n heftruck even op 2 wieltjes en flikkerde hij er bijna uit >:)
Jij begrijpt _O_
pi_127197810
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:22 schreef kiekjesdief het volgende:
Nehh, maar daar is het vaak standaard. Ik rij vaak over de N36, een beruchte weg waar veel zware ongelukken gebeuren en waar het eerste gedeelte 80km/h is. Daar is het vaste prik dat veel mensen er minimaal 100 rijden :') Ik hou me er liever aan de 80, samen met de meeste anderen. Je wordt er aan alle kanten ingehaald en aangekeken alsof je voor het eerst een auto bestuurt.
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:20:50 #202
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127198278
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Mijn übertoffe Justy is een 4WD :7
Justy? Dat is toch dat ontvettingsmiddeltje van de wibra? :@
Jij begrijpt _O_
pi_127198312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef henkde_j het volgende:

[..]

:7 Subaru Justy _O_
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:41:38 #204
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127199120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Da's Dasty, topspul.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:46:51 #205
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127199331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Da's Dasty, topspul.
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oh :')
Jij begrijpt _O_
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:12:27 #206
318842 Descendent
pi_127222112
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Suzuki Justy al je bedoelen :P

God; laatst reed ik op de N36; gewoon minstens 100 zoals t hoort natuurlijk; reed er zo'n 'Ik heb net mn rijbewijs en kan nog niet zo goed rijden' Sjappie ook in zo'n hok 75-a 80 op z'n bejaards te rijden. :{w
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:17:22 #207
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_127222429
quote:
16s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:12 schreef Descendent het volgende:

[..]

God; laatst reed ik op de N36; gewoon minstens 100 zoals t hoort natuurlijk; reed er zo'n 'Ik heb net mn rijbewijs en kan nog niet zo goed rijden' Sjappie ook in zo'n hok 75-a 80 op z'n bejaards te rijden. :{w
You mix and match...

Suzuki Swift
Subaru Justy..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_127228428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:17 schreef Koepert het volgende:

[..]

You mix and match...

Suzuki Swift
Subaru Justy..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift

quote:
De tweede generatie werd in Japan aan het publiek voorgesteld in september 1988. Tijdens de European Motor Show Brussels 1988 maakte de wagen zijn Europese première. Zowel voor de Europese als voor de Noord-Amerikaanse markt werd de naam Suzuki Swift gekozen. In Japan werd de tweede generatie nog steeds onder de naam Cultus verkocht.

In 1996 werd het model in Europa ook als Subaru Justy aangeboden, en dit tot en met 2004.
pi_127232899
quote:
16s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:12 schreef Descendent het volgende:

[..]

Nouja, op het stukje vanaf de A35 tot het bedrijventerrein is het gewoon 80 :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_127234322
quote:
19s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nouja, op het stukje vanaf de A35 tot het bedrijventerrein is het gewoon 80 :+
En daarna mag je 100 tot je kunt aansluiten bij een trein achter een vrachtwagen.
pi_127234373
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:17 schreef Light het volgende:

[..]

En daarna mag je 100 tot je kunt aansluiten bij een trein achter een vrachtwagen.
Jup :') Als je pech hebt tot Hardenberg aan toe, want je mag er nergens inhalen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_127234967
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jup :') Als je pech hebt tot Hardenberg aan toe, want je mag er nergens inhalen.
De N36 gaat niet naar Hardenberg, maar dat terzijde. Inhalen op de N36 mag niet, behalve op een paar plekken. En dan kan het nog niet.
pi_127235054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 00:33 schreef Light het volgende:

[..]

De N36 gaat niet naar Hardenberg, maar dat terzijde. Inhalen op de N36 mag niet, behalve op een paar plekken. En dan kan het nog niet.
Ooja, da's waar ook :')
Maar goed, je hebt wel gelijk wat betreft het inhalen, dat kan daar gewoon niet vanwege tegenliggers ;(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_127240087
Zo! ik heb vanmorgen mij van mijn slechtste kant laten zien sedert tig jaar door een bestuurder die een te grote bek gaf een tik te geven en vervolgens door te rijden. Ik was het zat elke keer van asocialen als je ze normaal attendeert op hun gedrag/obstakel om een scheldkanonnade en bedreiging terug te krijgen.

Normale weg in de stad,gezette Antilliaanse man(naar later bleek) staat met zijn wagen langs de weg met iemand te kletsen en wel zo dat geen enkele auto er langs kan. Een man op een fiets attendeert hem nog dat hij lekker staat en krijgt gelijk een grote bek van hem terwijl deze weg fietst. Ik sta achter die man en toeter,hij reageert niet, ik stap uit en vraag of hij een stuk naar rechts (stoep op) kan gaan zodat wij er langs kunnen.

" wat jij,rot op man. Maak mij niet boos! Ik sta hier goed, fuck you en ga weg voor ik boos word ,Maak geen grappen met mij klootzak e.d. "

Ik zeg kom uit je auto vetklep met je grote bek. Man stapt uit en ik haal uit en knal nog even de deur tegen zijn hoofd wanneer hij probeert op te staan en loop terug naar mijn auto en weggereden.(wel gekeken of hij achter mij aankwam,wat niet gebeurde= groggy) Benieuwd of ik nog de Politie later op mijn dag krijg, maar dat interesseert mij niet! Ik was het gewoon zat na al die tijd! Iedere keer als jij fatsoenlijke en normaal aan mensen vraagt die het niet nauw nemen met de verkeersregels krijg je een grote bek terug alsof jij iets abnormaals vraagt.

Genoeg is genoeg.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 09:52:26 #215
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_127240200
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:47 schreef Iwanius het volgende:
Zo! ik heb vanmorgen mij van mijn slechtste kant laten zien sedert tig jaar door een bestuurder die een te grote bek gaf een tik te geven en vervolgens door te rijden. Ik was het zat elke keer van asocialen als je ze normaal attendeert op hun gedrag/obstakel om een scheldkanonnade en bedreiging terug te krijgen.

Normale weg in de stad,gezette Antilliaanse man(naar later bleek) staat met zijn wagen langs de weg met iemand te kletsen en wel zo dat geen enkele auto er langs kan. Een man op een fiets attendeert hem nog dat hij lekker staat en krijgt gelijk een grote bek van hem terwijl deze weg fietst. Ik sta achter die man en toeter,hij reageert niet, ik stap uit en vraag of hij een stuk naar rechts (stoep op) kan gaan zodat wij er langs kunnen.

" wat jij,rot op man. Maak mij niet boos! Ik sta hier goed, fuck you en ga weg voor ik boos word ,Maak geen grappen met mij klootzak e.d. "

Ik zeg kom uit je auto vetklep met je grote bek. Man stapt uit en ik haal uit en knal nog even de deur tegen zijn hoofd wanneer hij probeert op te staan en loop terug naar mijn auto en weggereden.(wel gekeken of hij achter mij aankwam,wat niet gebeurde= groggy) Benieuwd of ik nog de Politie later op mijn dag krijg, maar dat interesseert mij niet! Ik was het gewoon zat na al die tijd! Iedere keer als jij fatsoenlijke en normaal aan mensen vraagt die het niet nauw nemen met de verkeersregels krijg je een grote bek terug alsof jij iets abnormaals vraagt.

Genoeg is genoeg.
Want geweld is oplossing ^O^
Kansloos verhaal dit, geloof er ook geen reet van :')
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:28:56 #216
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_127243221
Mensen die denken dat invoegen (de snelweg op) een recht is, en 3 kleuren stront schijten als ze een beetje gas moeten geven en een stukje over de vluchtstrook moeten rijden, wat blijkbaar een imaginary betonnen muur schijnt te zijn, en dus dan maar vol in de remmen schieten om alsnog al toeterend en gebarend achter je in te voegen.. :')

Sukkels.. :N
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:43:52 #217
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127243792
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:28 schreef Tism het volgende:
Mensen die denken dat invoegen (de snelweg op) een recht is, en 3 kleuren stront schijten als ze een beetje gas moeten geven en een stukje over de vluchtstrook moeten rijden, wat blijkbaar een imaginary betonnen muur schijnt te zijn, en dus dan maar vol in de remmen schieten om alsnog al toeterend en gebarend achter je in te voegen.. :')

Sukkels.. :N
Of je maakt gewoon ff ruimte voor ze. Je bent niet alleen ;) Beetje gas los/gas bij en ze kunnen prachtig invoegen; zonder vluchtstrook.. Jij bent hier minstens zo aso bezig :)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:46:18 #218
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_127243901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:43 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Of je maakt gewoon ff ruimte voor ze. Je bent niet alleen ;) Beetje gas los/gas bij en ze kunnen prachtig invoegen; zonder vluchtstrook.. Jij bent hier minstens zo aso bezig :)
Het mannetje met zijn transporter en aanhangwagentje vol latjes die er voor reed, kon prima invoegen, zoveel ruimte liet ik open.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:29:11 #219
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_127245552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:43 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Nope, hij is niet net zo aso bezig. Degene die invoegt moet ruimte zoeken niet degene op de snelweg. Dat mensen dat doen moeten ze zelf weten, maar ze zijn nergens toe verplicht. Dan ben je dus ook geen aso als je geen ruimte maakt. Als ik op de snelweg rij en iemand komt precies naast mij uit als hij wil invoegen ga ik echt geen ruimte maken voor die persoon hoor.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:36:02 #220
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127245759
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:29 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Nope, hij is niet net zo aso bezig. Degene die invoegt moet ruimte zoeken niet degene op de snelweg. Dat mensen dat doen moeten ze zelf weten, maar ze zijn nergens toe verplicht. Dan ben je dus ook geen aso als je geen ruimte maakt. Als ik op de snelweg rij en iemand komt precies naast mij uit als hij wil invoegen ga ik echt geen ruimte maken voor die persoon hoor.
Gewoon ff een baan naar links als je ruimte hebt? Of net even gas los ofzo als hij hem er anders net niet voor krijgt? Zeker bij een korte invoegstrook toch wel zo aardig hoor..
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:54:03 #221
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_127246282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:36 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Gewoon ff een baan naar links als je ruimte hebt? Of net even gas los ofzo als hij hem er anders net niet voor krijgt? Zeker bij een korte invoegstrook toch wel zo aardig hoor..
Dan wordt het mijn probleem, het is niet mijn probleem. De invoeger moet gewoon een plekje zoeken. Ik heb nooit problemen met invoegen doordat ik gewoon goed kijk. Dat moet iedereen dus gewoon kunnen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:01:38 #222
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127246473
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:54 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dan wordt het mijn probleem, het is niet mijn probleem. De invoeger moet gewoon een plekje zoeken. Ik heb nooit problemen met invoegen doordat ik gewoon goed kijk. Dat moet iedereen dus gewoon kunnen.
Mee eens, je moet er geen probleem van maken. Ik zelf heb er ook nooit moeite mee.

Maar wanneer ik een twingo uit 1993 zie invoegen met zo'n onzeker huismoedertje ga ik gewoon een baan naar links om ruimte te maken. Al dan niet omdat ik uiteindelijk toch voorbij wil. Maar het scheelt haar weer stress en eventuele ongelukken ;)
pi_127246738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:29 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Als ik jou tegen kom ben ik ook niet verplicht jou een hand te geven, aan te kijken en antwoord te geven op mogelijke vragen die je mij stelt. Neemt niet weg dat ik een asociale hork zou zijn als ik stug met mijn handen in de zakken de andere kant op kijk wanneer ik je tegen zou komen :)

Als je de kans hebt, en, heel belangrijk, geen overig verkeer hinderd, schuif gewoon even een baantje op }:|
pi_127246804
Ik schuif alleen op voor vrachtwagens. Met een willekeurige personenauto kun je best een geschikte plek vinden om in te voegen.
pi_127246880
Ook als het verkeer op de rechterstrook aan 130 km/h een metertje of 20 a 30 achter elkaar aan rijdt? Jij perst hem er dan gewoon tussen?
pi_127246914
Nee, dan niet. Alleen als er ruimte is en ik er niemand mee hinder.
pi_127246925
Als ik iets zie aankomen op de invoegstrook ga ik eigenlijk altijd naar links, ookal is het soms niet heel erg nodig. Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wil worden..
pi_127246946
En dus is het, als jij daar op de invoegstrook staat en er komt zo'n collone voorbij, wel fijn als iemand even een strookje voor je opschuift, niet? Mits, natuurlijk, diegene daarbij niemand hindert.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:11 #229
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127247090
Ergo; allemaal niet zo asociaal zijn en gewoon schuiven. MITS je geen ander verkeer daarmee hindert; uiteraard. Of desnoods even gas los ofzo. Beetje aanpassen, je bent er echt geen uur later door thuis ;)
pi_127247519
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:47:47 #231
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_127247878
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:47 schreef Iwanius het volgende:

Genoeg is genoeg.
Hoe kun je dan wegrijden als je er niet door kon?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_127247912
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Hangt af van de situatie :) Als ik door eventjes wat meer gas te geven net voor een colonne bejaarden kan invoegen en daarna goed door kan rijden scheelt dat nogal. Zeker op de langere stukken scheelt het aanzienlijk. Ik heb een hele tijd op en neer gereden van Tilburg naar Leiden bijvoorbeeld. Ruwweg 140 kilometer. Ik reed altijd 160-170, mijn vriendin altijd 120-130. Ik was een ruim kwartier eerder. En dan niet eens zozeer door daadwerkelijk meer snelheid te maken, maar door net een stoplichtje te halen, door net in te kunnen voegen vóór een vrachtwagen in plaats van er achter, etcetera.

Daarnaast, al geeft het 0,0 tijdswinst, het is bijzonder zeldzaam dat ik me aan de snelheid houd :) Als jij dat asociaal vindt, dan mag jij dat vinden :) Ik vind het een stuk prettiger rijden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:49:26 #233
206580 Luxuria
pi_127247921
Als er 1 auto aankomt op de invoegstrook ga ik niet aan de kant. Die moet goed zelf in kunnen voegen.
Als er meerdere auto’s achter elkaar aankomen ga ik wel even naar links.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:52:15 #234
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127248023
quote:

Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.
Meestal doe ik er met ~150km/h er toch 10 minuten korter over. Het is natuurlijk niet veel. Maar over langere afstanden scheelt het zeker.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:06:51 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127248560
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.
Meestal doe ik er met ~150km/h er toch 10 minuten korter over. Het is natuurlijk niet veel. Maar over langere afstanden scheelt het zeker.
10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?
pi_127248749
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:22 schreef IceDustbin2 het volgende:
Ergo; allemaal niet zo asociaal zijn en gewoon schuiven. MITS je geen ander verkeer daarmee hindert; uiteraard. Of desnoods even gas los ofzo. Beetje aanpassen, je bent er echt geen uur later door thuis ;)
't Gaat vaak vooral om het niet willen aanleren van een vals gevoel van voorrang. Als iedereen altijd maar opzij gaat als het kan, gaan mensen die verder niet zoveel nadenken (en dat zijn er in het verkeer best aardig wat) verwachten dat zij voorrang hebben en mensen altijd maar opzij zullen of zelfs moeten gaan zodra zij op de invoegstrook die knipper aanzetten. Gevolg: op een dag word je gesandwiched tussen een invoeger die niet begrijpt dat hij een bijzondere verrichting uitvoert en géén voorrang heeft en de persoon die ervoor zorgde (zonder schuld, uiteraard) dat jij niet naar links uit kon wijken. Natuurlijk is het ook een stukje anticiperend rijden om de fouten van dat soort mongolen op te kunnen vangen, maar dat lukt lang niet altijd en als het niet voor opstoppingen zorgt door ongelukken dan wel voor spookfiles omdat iedereen dan weer moet remmen, etc.
Ja doei.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:14:11 #237
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127248873
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef OEM het volgende:

[..]

10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?
Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65
pi_127249105
Ik vind dat hele invoegverhaal altijd maar zo raar. Ik ga nooit naar links, omdat ik zo graag een ander een dienst wil verlenen. Ik ga naar links alleen maar vanwege één reden: mijn eigen veiligheid. Genoeg mafkezen die denken dat ze met 80 km/h in kunnen voegen terwijl jij er met 140 km/h komt aangereden. En er zijn ook genoeg lui die je gewoon niet eens aan zien komen, omdat die denken dat de dode hoek alleen maar iets is wat je bij rijlessen gebruikt en niet in de praktijk.

Het is heel leuk hoor als jij in je gelijk staat en op de rechterrijstrook blijft rijden, maar wat heb je daar aan als je auto in de prak ligt en jij een half jaar moet revalideren?

Als de linkerrijstrook bezet is, blijf ik overigens wel rechts rijden, maar dan probeer ik uiteraard wel zodanig te rijden dat anderen in kunnen voegen. En dat gebeurt ook met het oog op mijn veiligheid. In principe ben ik dus vrij asociaal, maar dat blijkt eigenlijk niet uit mijn rijgedrag.
pi_127254680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:14 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65
De N65 ;( Dat is een irritatie opzich.

Als ik van die kant uit naar Oisterwijk rij hou ik altijd de A58 aan, onderlangs, Moergestel eraf, rotonde naar links, rotonde naar rechts, en dan door het bos naar Oisterwijk. Veel sneller. Mij zul je op de N65 niet zien tenzij strikt noodzakelijk :+

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 31-05-2013 17:09:10 ]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:27:47 #240
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_127255630
quote:

Grappig, ik heb van de week het zelfde gedaan. Normaal trek ik best aardig op en rond het tijdstip dat ik naar/van het werk rijd (40km enkel) is er geen kip op de weg dus kan er lekker doorgereden worden. Ik was vooral benieuwd naar het verschil in verbruik, dus heb rustig opgetrokken, me overal aan de snelheid gehouden en maximaal laten uitrollen bij rotondes/stoplichten.

Resultaat: verbruik van 1:10 naar 1:10,5 en 7 minuten later op t werk.
Heeft dus zeker zin en kost amper meer brandstof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127258394
Ik ben jarenlang koerier geweest en het verschil qua tijd is 9 van de 10 keer echt te verwaarlozen danwel nihil....
Alleen als je echt kilometers lang flink te hard kan rijden heeft het zin.... Voor zover het zin heeft.... :')
Gewoon eerder van huis scheelt jezelf en vooral ook anderen een hoop frustratie....
pi_127258642
De Spijkenisserbug. Topic kan dicht.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:45:59 #243
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_127260509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben jarenlang koerier geweest en het verschil qua tijd is 9 van de 10 keer echt te verwaarlozen danwel nihil....
Alleen als je echt kilometers lang flink te hard kan rijden heeft het zin.... Voor zover het zin heeft.... :')
Gewoon eerder van huis scheelt jezelf en vooral ook anderen een hoop frustratie....
In mijn geval is het 30km 80 (grotendeels langs een kanaal, bijna geen kruisend/invoegend verkeer) waar ik ongeveer 100 rijd en 12km snelweg waar ik de cc op 150 zet.
De klokt liegt niet.

Sowieso eens dat men gewoon eerder moet vertrekken en niet zo frustie moet doen.
Vaak zat zie ik zo'n gehaaste die amper een autolengte achter een vrachtwagen geplakt zit en continue half over de streep gaat om te kijken of 'ie er al langs kan. Ik rij daar dan een kleine 100 meter achter en zie veel eerder dat het geen zin :')
pi_127265339
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Resultaat: verbruik van 1:10 naar 1:10,5 en 7 minuten later op t werk.
Heeft dus zeker zin en kost amper meer brandstof.

SPOILER
Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:45:25 #245
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127268974
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
Verschil in verbruik merk ik bij mij amper. 37km in 30 of 20minuten. 5.6/100 of 5.8/100..
En dat nog in een diesel ook :P

soms, met flinke file, 40minuten met 6/100. Maar ik heb dan ook praktisch geen bebouwde kom.
pi_127269321
quote:

Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...

Hard rijden heeft wel zin, als het traject zich daar voor leent. ;)
pi_127284620
Dus steun je indirect redelijk asociaal rijgedrag vanweege je tijdswinst als ik je antwoord goed intepreteer. :@
pi_127286362
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...

Hard rijden heeft wel zin, als het traject zich daar voor leent. ;)
Ik rij zo'n 360 km per nacht. Hoofdzakelijk snelweg. Vier verkeerslichten.
Het verschil tussen 80 en 84 is een kwartier en 25 liter.
Ik blijf wel 80 (echte) km/u rijden. Veel minder stress en veel meer gewin aan alle kanten. 4 dagen rijden is een uur extra salaris.
pi_127289023
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:25 schreef Iwanius het volgende:
Dus steun je indirect redelijk asociaal rijgedrag vanweege je tijdswinst als ik je antwoord goed intepreteer. :@
Hard rijden hoeft niet asociaal te zijn natuurlijk. Maar als jij dat wel vind, dan zou ik nooit naar Duitsland gaan als ik jou was. ;)
pi_127290620
Ligt aan het traject dat je rijdt én de hoogte van de te-hard-gereden-kilometers. Als je simpelweg 10kmph te hard gaat rijden, dan doh.

Maar als je 180 gaat rijden waar je 120/130 mag, sowieso dat het dan wel uitmaakt.
pi_127299089
De laatste tijd is er erg vaak storing met elektronisch betalen bij pompstations. Het was dat ik toevallig contant geld bij me had maar anders sta je daar :')
  zondag 2 juni 2013 @ 13:07:24 #252
206580 Luxuria
pi_127318379
Boete binnen voor (gecorrigeerd) 6 km te hard ;(
  zondag 2 juni 2013 @ 14:16:39 #253
208890 June.
Seriously?
pi_127320281
Ik rij altijd standaard 10 km/h te hard, maar dat is eigenlijk omdat ik dat fijner vind rijden en niet omdat ik dan sneller thuis ben ofzo.
Shine bright like a diamond.
pi_127322835
Vanochtend weer achter een stel gezeten die 80 op de linkerbaan ging. WHY?!!
Petrolhead on heels.
pi_127324036
Omdat het zondag is.
pi_127326999
Vandaag rondtochtje gemaakt door Utrechtse Heuvelrug. En in die 100km gewoon geen enkele irritatie. Misschien ook omdat dit gewoon voor de fun was, in tegenstelling tot als je naar het werk gaat.

Kort vraagje trouwens: zijn hectometerpaaltjes met snelheidsaanduidingen officiële verkeersborden? Dit in verband met een plek waar werkzaamheden waren, grote borden met 50, maar hectometerpaaltjes met 80 (niet afgeplakt). Beetje slordig lijkt me.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_127327592
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:50 schreef Timm-E het volgende:

Kort vraagje trouwens: zijn hectometerpaaltjes met snelheidsaanduidingen officiële verkeersborden? Dit in verband met een plek waar werkzaamheden waren, grote borden met 50, maar hectometerpaaltjes met 80 (niet afgeplakt). Beetje slordig lijkt me.
Nee, zijn geen officiele borden omdat ze niet aan het formaat voldoen.
Zie het maar als service, een reminder voor de geldende maximum snelheid.
pi_127356925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

Hard rijden hoeft niet asociaal te zijn natuurlijk. Maar als jij dat wel vind, dan zou ik nooit naar Duitsland gaan als ik jou was. ;)
Ik denk dat je de essentie mist: Je rijdt te hard omdat je anders e.e.a. mist terwijl je ook met een lagere snelheid op weg kan. Goed, het duurt langer maar dan blijf je wel binnen de regels.
pi_127367029
Zondag ook weer raak, zo'n linkerbaan klever met 2 fietsen op de fietsendrager, stelselmatig 1km/u harder rijden dan de rechterbaan, of nog erger.... langzamer.

Waarom :')
pi_127368854
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:38 schreef Pap89 het volgende:
Zondag ook weer raak, zo'n linkerbaan klever met 2 fietsen op de fietsendrager, stelselmatig 1km/u harder rijden dan de rechterbaan, of nog erger.... langzamer.

Waarom :')
Zondag de weg op gaan is een extreem groot risico op irritaties.
pi_127370158
Stikte ook van de Duitsers en Belgen, die sowieso niet het Nederlandse rijden hebben (indien mogelijk naar rechts)

Of van die mensen die in plaats van gas los laten, bij het minste of geringste de rem aantikken.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:08:35 #262
11102 knep
Mountainfreak
pi_127380723
Vandaag weer een groot links-plakker-galore :{.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:05:00 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127384172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik rij met mijn (bijna stok)ouwe karretje anders bijna iedereen er uit.. Kwestie van concentratie op verkeerslicht, goede reflexen en een auto die meewerkt :D
(ook omdat men het niet verwacht van een vrouw in een oude auto; dat ze snel en defensief rijdt.. Jij mij ff voorbij willen want vrouw in oude auto? Ik blok je makkelijk :P )

[ Bericht 6% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-06-2013 23:19:40 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 juni 2013 @ 23:10:35 #264
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_127384537
Vandaag irriteerde ik mij helemaal nergens aan op de weg, de stoplichten stonden allemaal op groen, er reed niemand in de weg, het liep eens op rolletjes. :)
  Spellchecker maandag 3 juni 2013 @ 23:45:28 #265
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127386368
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:10 schreef von_Preussen het volgende:
Vandaag irriteerde ik mij helemaal nergens aan op de weg, de stoplichten stonden allemaal op groen, er reed niemand in de weg, het liep eens op rolletjes. :)
Louter op eigen terrein rijden telt niet hè.
Tevens -purist.
pi_127388807
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:10 schreef von_Preussen het volgende:
Hé, dit kwam ik ook melden! Lekker weer om op de motor te zitten ook! O+
Ja doei.
pi_127389277
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik rij met mijn (bijna stok)ouwe karretje anders bijna iedereen er uit.. Kwestie van concentratie op verkeerslicht, goede reflexen en een auto die meewerkt :D
(ook omdat men het niet verwacht van een vrouw in een oude auto; dat ze snel en defensief rijdt.. Jij mij ff voorbij willen want vrouw in oude auto? Ik blok je makkelijk :P )
zolang je maar door rijdt tot de max snelheid :P anders ben ik je toch echt voorbij (mits ik kan inhalen zonder gevaar).

Maar inderdaad, veel mensen zijn met dingen bezig buiten rijden om. Telefoon, radio, kinderen, gesprekken met opzij kijken en dit stilstaand en vaak rijdend.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:39:16 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127389305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

zolang je maar door rijdt tot de max snelheid :P anders ben ik je toch echt voorbij (mits ik kan inhalen zonder gevaar).

Maar inderdaad, veel mensen zijn met dingen bezig buiten rijden om. Telefoon, radio, kinderen, gesprekken met opzij kijken en dit stilstaand en vaak rijdend.
Mijn oude karretje rijdt jouw auto er niet uit idd.. Mits je goed oplet :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_127389343
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:16 schreef June. het volgende:
Ik rij altijd standaard 10 km/h te hard, maar dat is eigenlijk omdat ik dat fijner vind rijden en niet omdat ik dan sneller thuis ben ofzo.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit weet hoe hard ik rij. Als ik dan toevallig een keer kijk, dan is dat negen van de tien keer te hard :@ Gewoon gepast rijden. Dat werkt veel beter. Waar je 100 mag kun je soms makkelijk 150, waar je 60 mag is dat soms levensgevaarlijk en is 30 meer gepast.

Sommigen zullen dat asociaal vinden. Ach ja..
pi_127390246
Ik vind langzaamrijders die jou hun snelheid opdringen asocialer...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:52:20 #271
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127391102
Vanmorgen ook weer zoiets, vrouw in Nissan Micra ( :{ ) die op de rechterbaan zat, ik op de linkerbaan met nog twee auto's voor me op normale gepaste afstand, maar niet zo dat je er tussen zou invoegen. De eerste auto zit naast de mevrouw met de Micra en ze gooit haar knipperlicht naar links uit. Ik vroeg me alleen af waarom, want de auto voor haar liep steeds meer op haar uit. Degene voor me liet haar er ook niet tussen en ik ook niet. Achter me komt ze de linkerbaan op en nog steeds vraag ik me af wat ze aan het doen was. Het gat tussen mij en haar wordt maar groter en de auto die zij wilde inhalen liep zelfs nog op haar uit. Waar zijn die mensen in godsnaam mee bezig in hun auto :?
Don't let my username fool you...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:13:11 #272
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_127391514
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:45 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Louter op eigen terrein rijden telt niet hè.
Ben door de binnenstad van Hamburg gereden, ik mocht willen dat het eigen terrein was. ;)
pi_127391541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:52 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmorgen ook weer zoiets, vrouw in Nissan Micra ( :{ ) die op de rechterbaan zat, ik op de linkerbaan met nog twee auto's voor me op normale gepaste afstand, maar niet zo dat je er tussen zou invoegen. De eerste auto zit naast de mevrouw met de Micra en ze gooit haar knipperlicht naar links uit. Ik vroeg me alleen af waarom, want de auto voor haar liep steeds meer op haar uit. Degene voor me liet haar er ook niet tussen en ik ook niet. Achter me komt ze de linkerbaan op en nog steeds vraag ik me af wat ze aan het doen was. Het gat tussen mij en haar wordt maar groter en de auto die zij wilde inhalen liep zelfs nog op haar uit. Waar zijn die mensen in godsnaam mee bezig in hun auto :?
Tomtom: "Over 5km, rechts aanhouden!"

;(
Ja doei.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:34:17 #274
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127391908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tomtom: "Over 5km, rechts aanhouden!"

;(
nee links dan :P

overigens wel een herkenbaar verhaal. Mensen die dolgraag links rijden, terwijl rechts harder rijd :/
Zo haal ik stiekem regelmatig rechts in, gewoon een auto of 10-15.. allemaal links plakkers.
pi_127392030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:34 schreef IceDustbin2 het volgende:
nee links dan :P

overigens wel een herkenbaar verhaal. Mensen die dolgraag links rijden, terwijl rechts harder rijd :/
Zo haal ik stiekem regelmatig rechts in, gewoon een auto of 10-15.. allemaal links plakkers.
Waarschijnlijk zijn dat allemaal mensen die van zichzelf vinden dat ze geen linksplakker zijn, ze proberen enkel degene voor hen (die uiteraard wél linksplakt) in te halen of wachten op een kans daarop.
pi_127392902
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De laatste tijd is er erg vaak storing met elektronisch betalen bij pompstations. Het was dat ik toevallig contant geld bij me had maar anders sta je daar :')
Dat heb ik een keer gehad. Dat je echt 30min+ daar staat omdat je alleen kan pinnen. :{
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:34:41 #277
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127393625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat heb ik een keer gehad. Dat je echt 30min+ daar staat omdat je alleen kan pinnen. :{
doorrijden naar volgende pomp dan maar? ff voor 10 euro erin gooien en dag later naar je pinpomp?
pi_127393688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:34 schreef IceDustbin2 het volgende:
doorrijden naar volgende pomp dan maar? ff voor 10 euro erin gooien en dag later naar je pinpomp?
Als je voor 100 euro in je tank hebt gegooid en binnen met pin wilt afrekenen, dan wordt dat lastig. Ik heb zelf bijna nooit zoveel contanten op zak.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:37:37 #279
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127393715
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als je voor 100 euro in je tank hebt gegooid en binnen met pin wilt afrekenen, dan wordt dat lastig. Ik heb zelf bijna nooit zoveel contanten op zak.
ah; tis wel een bemande pomp dus? Meestal zijn die pinpompen onbemand en moet je dus eerst pinnen, dan tanken..

Als ik al getankt zou hebben zou ik geen 30 minuten wachten eerlijk gezegd.. })
pi_127393757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:37 schreef IceDustbin2 het volgende:
ah; tis wel een bemande pomp dus? Meestal zijn die pinpompen onbemand en moet je dus eerst pinnen, dan tanken..

Als ik al getankt zou hebben zou ik geen 30 minuten wachten eerlijk gezegd.. })
Als het zo'n onbemande is waar de pin het niet doet zou ik ook naar een andere rijden inderdaad. Ook al zou je bij de Tango staan op donderdag oid.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:41:21 #281
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127393842
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als het zo'n onbemande is waar de pin het niet doet zou ik ook naar een andere rijden inderdaad. Ook al zou je bij de Tango staan op donderdag oid.
Ik heb een keer hier in oisterwijk bij de tango gestaan op donderdag (dikke rij natuurlijk). Sta je eindelijk vooraan "Geen diesel meer in pomp".. ja, godverdomme! :P en ik reed al op lucht; da's niet goed voor een diesel..
pi_127394024
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Defensief rijden en iemand blokkeren die er voorbij wilt? Hmm...
pi_127401213
Had vanmorgen ook weer een leuke.

Ik reed op een hele overzichtelijke rotonde en er komt iemand aan die de rotonde op wou rijden.
Ik zou voorrang moeten krijgen maar gezien de snelheid van die bestuurder had ik al zo'n vermoeden dat dat deze keer niet ging gebeuren.
Zelf een beetje doordrukken zag ik niet echt zitten dit keer aangezien het een vrachtwagen met tankoplegger was, valt met een klein Fordje niet mee te spotten. :N
Ik stopte dus maar, hij had het nooit kunnen redden om mij alsnog voor te laten gaan.
Zal wel een foutje van hem zijn geweest en dat kan, mensen maken nou eenmaal fouten. Niemand rijdt perfect. Behalve ik dan. :+

Wat ik wél netjes vond was dat hij direct verontschuldigend zijn hand op stak (met alle vingers, niet slechts 1) en nadat ik achter hem reed hij zijn alarmlichten aandeed om daarna even een paar keer links en rechts richting aan te geven.
Oftewel: Hij bedoelde sorry. Nou, geaccepteerd hoor! ;)

Niet echt een irritatie dus maar meer om aan te geven dat hoe lomp en gevaarlijk sommige situaties ook zijn, hoe lomp mensen ook doen dat het mensenwerk is en blijft.
Het ligt meestal aan hoe er op gereageerd wordt of de situatie verbetert of juist verslechtert.

Zo, dat wou ik even kwijt. :)
pi_127406525
Zoiets had ik afgelopen vrijdag ook. Ik kwam op de snelweg aanrijden op de motor, net 'ietsje' harder als de rest. Ik op de linker rijstrook, meneer zat op de rechterrijstrook achter een vrachtwagen. Hij wilde inhalen, maar had mij kort daarna door. Ik moest wel flink afremmen, want dacht dat hij hem er alsnog voor zou gooien.

Hij deed heel rap weer knipperlicht naar rechts, handje ging uit het raam als van 'shit, sorry!'. En weet je, dan vind ik helemaal niet erg wat er is gebeurd. Als hij zijn eigen fout ook snapt, terwijl ik zelf veel te hard reed en het moeilijk was in te schatten, en daarna excuses aanbied. Maar als iemand een fout maakt en dan zoiets heeft van 'fuck it, I did not do anything wrong'. Dan irriteer ik me dus echt. :P
pi_127408210
Je komt vanmorgen aanrijden en wilt afslaan richting een woonwijk, staat een of andere joker doodleuk voor de helft op de inrit van de straat(dwars) met zijn auto stil. Ik toeter, mijnheer wijst naar voren met de bedoeling: "rij maar om mij heen" wat ik doe en via de autocamera even een opname gemaakt en doorgestuurd. Ik ga niet meer in discussie ,leg ze gewoon vast en speel het door.

Eikels die denken dat zij overal maar hun auto mogen neerzetten... :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2013 17:27:50 ]
pi_127408611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:41 schreef einschtein het volgende:

Hij deed heel rap weer knipperlicht naar rechts, handje ging uit het raam als van 'shit, sorry!'. En weet je, dan vind ik helemaal niet erg wat er is gebeurd. Als hij zijn eigen fout ook snapt, terwijl ik zelf veel te hard reed en het moeilijk was in te schatten, en daarna excuses aanbied. Maar als iemand een fout maakt en dan zoiets heeft van 'fuck it, I did not do anything wrong'. Dan irriteer ik me dus echt. :P
Psies, er zijn veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. ;)
VFR al weer heel?
pi_127408625
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:27 schreef Iwanius het volgende:
Je komt vanmorgen aanrijden en wilt afslaan richting een woonwijk, staat een of andere joker doodleuk voor de helft op de inrit van de straat(dwars) met zijn auto stil. Ik toeter, mijnheer wijst naar voren met de bedoeling: "rij maar om mij heen" wat ik doe en via de autocamera even een opname gemaakt en doorgestuurd. Ik ga niet meer in discussie ,leg ze gewoon vast en speel het door.

Eikels die denken dat zij overal maar hun auto mogen neerzetten... :r
Vraagje: Naar wie speel je dat door?
pi_127408713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Psies, er zijn veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. ;)
VFR al weer heel?
Dan is het ook niet nodig om geirriteerd te worden. De persoon snapt dat ie fout is geweest, dus dan is het klaar. Of het moet zo'n domme fout zijn geweest dat het van te voren gezien had moeten worden. :')

Alles weer heel, ik kan weer rijden. :Y
pi_127416950
quote:

[..]

YouTube FTW :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:37:14 #290
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127418395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:24 schreef vannelle het volgende:
Had vanmorgen ook weer een leuke.

Ik reed op een hele overzichtelijke rotonde en er komt iemand aan die de rotonde op wou rijden.
Ik zou voorrang moeten krijgen maar gezien de snelheid van die bestuurder had ik al zo'n vermoeden dat dat deze keer niet ging gebeuren.
Zelf een beetje doordrukken zag ik niet echt zitten dit keer aangezien het een vrachtwagen met tankoplegger was, valt met een klein Fordje niet mee te spotten. :N
Ik stopte dus maar, hij had het nooit kunnen redden om mij alsnog voor te laten gaan.
Zal wel een foutje van hem zijn geweest en dat kan, mensen maken nou eenmaal fouten. Niemand rijdt perfect. Behalve ik dan. :+

Wat ik wél netjes vond was dat hij direct verontschuldigend zijn hand op stak (met alle vingers, niet slechts 1) en nadat ik achter hem reed hij zijn alarmlichten aandeed om daarna even een paar keer links en rechts richting aan te geven.
Oftewel: Hij bedoelde sorry. Nou, geaccepteerd hoor! ;)

Niet echt een irritatie dus maar meer om aan te geven dat hoe lomp en gevaarlijk sommige situaties ook zijn, hoe lomp mensen ook doen dat het mensenwerk is en blijft.
Het ligt meestal aan hoe er op gereageerd wordt of de situatie verbetert of juist verslechtert.

Zo, dat wou ik even kwijt. :)
Inderdaad. Niets mis met zo nu en dan een foutje. Maar wees dan ook een vent en bied excuses aan ^O^
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:45:47 #291
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_127418893
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:37 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Inderdaad. Niets mis met zo nu en dan een foutje. Maar wees dan ook een vent en bied excuses aan ^O^
Behalve als je geen vent bent :P .
pi_127474824
Vandaag weer zo'n make-up-doende-links-rijdende-vrouw-in-te-grote-auto-van-haar-man rechts ingehaald. Wordt er soms zo moe van als ze dan ook niet reageren op groot licht enzo :/
pi_127476622
Laatst ook een mooie gehad:
Wou op de N33 invoegen bij Assen, reed er voor mij een langzamere auto en achter me een nieuwere 5-serie.
Ik had op de oprit rijdend al gezien dat de N33 vrijwel helemaal leeg was, dus wil de auto direct bij de blokmarkering links om die langzamere auto heen "gooien" en inhalen.
Op het moment dat ik naar de linkerstrook stuur kijk ik in mijn spiegels en zie dat die bmw achter mij al bijna naast me zat op links. Hij is dus dwars over het verdrijvingsvlak gegaan. Nadat ik nog net een botsing kon voorkomen stak hij ook nog eens zijn middelvinger op. :')
Vervolgens tot aan de verkeerslichten na Veendam(bij de A7) achter hem gereden met de CC netjes op 100.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_127476818
Als ik achter een slome invoeger zit (die vaak ook direct invoegen ipv snelheid maken) plank ik er gewoon over de invoegstrook voorbij :7
pi_127476911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik achter een slome invoeger zit (die vaak ook direct invoegen ipv snelheid maken) plank ik er gewoon over de invoegstrook voorbij :7
Had ook gekund, maar links was ook vrij(in 1e instantie)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_127478561
quote:

(en het wordt als wettig bewijsmateriaal geaccepteerd.)
pi_127478858
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In eerste instantie doen ze er niets mee, maar er wordt el een dossier opgebouwd. Mocht meneer/mevrouw vaker worden gemeld/geflitst dan kan het worden meegenomen in de veroordeling.
pi_127481466
Ikke weer maar nu wél met een irritatie:
Ik reed vanmorgen ergens waar ik maar 1 route ken, niet echt bekend in de buurt, en jawel: Zo'n gevreesd geel bord "omleiding".
Geeft niks, kan gebeuren, maar zet dan verdorie verderop ook borden neer?!
Hoe moet ik weten hoe de route verder gaat op een splitsing?
pi_127482570
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Droeftoeter.
pi_127483773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef vannelle het volgende:
Ik reed vanmorgen ergens waar ik maar 1 route ken, niet echt bekend in de buurt, en jawel: Zo'n gevreesd geel bord "omleiding".
Of je kijkt gewoon beter uit je doppen?
  Spellchecker donderdag 6 juni 2013 @ 15:31:18 #301
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127483997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef vannelle het volgende:
Geen aanwijzing betekent over het algemeen gewoon dat je rechtdoor moet gaan tot de volgende aanwijzing ;)
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')