 
		 
			 
			
			
			Zucht; weer zo'n FOK autist blijkbaar.....quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Tsja... Je hebt niet het alleenrecht om een vrachtwagen in te halen... Iedereen die langzamer dan jou rijd moet dus bij elke vrachtwagen jou voor laten gaan? Ingewikkelde wereld wordt dat dan.
 
											 
			 
			
			
			Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:13 schreef Karina het volgende:
Gisteren, beetje donker en bewolkt, regen en mensen zonder hun lichten aan.. dat begrijp ik nooit.
 
			 
			
			
			Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:32 schreef Vlassie1980 het volgende:
Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.
Enige oplossing hiervoor is ervoor zorgen dat de verlichting al standaard aan gaat. Je ziet dat gelukkig steeds meer met die dagverlichtings leds.
 .
.
											 
			 
			
			
			Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlichtquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt..
 
											 
			 
			
			
			Bij mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlicht
 
			 
			
			
			Onbegrijpelijk dat. Vooral link wanneer het mistig isquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt..
 
			 
			
			
			Ik geef toe, meestal doe ik het pas als ik al rij aan (in de straat nog wel). Soms word ik idd afgeleid en vergeet ik het wel eens. Maar bij ook maar een klein beetje slecht weer/schemering gaat ie aan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.
Zolang ik niet gestoord word tijdens dat proces (en daardoor dus iets vergeet), staat standaard inderdaad mijn verlichting aan.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:19 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan mijn schakelaar zo zetten dat hij altijd 100% van de tijd dimlicht aanzet bij de sleutel erin doen, maar ik doe het niet omdat het schijnbaar slecht is om de auto te starten met lichten aan.
 
											 
			 
			
			
			Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk.
 
			 
			
			
			Het enige wat slecht is voor een lamp, is als je er meer "stroom" doorheen jaagt dan hij aan kan. Minder kan nooit kwaad bij een lamp, hij is dan alleen minder fel inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Lijkt me eerder slecht voor je accu, je startmotor geeft dat ding al flink op z'n flikker en dan heb je met de verlichting aan nog eens extra stroomverbruikers erbij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
 ?? Nooit van gehoord; maarreh; lampje vervangen is bij een Saab een kwestie van 1 schroefje / 3 minuten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
 
			 
			
			
			Zo, als dat je irriteert heb je wel een zwaar levenquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:01 schreef Iwanius het volgende:
Je rijdt een woonwijk in en midden op de straat staat een auto stil en iemand met een fiets in de hand met elkaar te praten. Rechts een zee aan ruimte van lege parkeerplaatsen en inplaats dat men nu gewoon de auto rechts neerzet zodat de straat vrij blijft,staat men dus maar daar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Gelukkig ging men opzij toen ik dichterbij kwam.
 
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:
- Links blijven rijden
- Na elke ingehaalde auto terug naar de rechter baan.
Ik ga zelf altijd terug naar rechts. Maakt het rijden wat minder eentonig
 
											 
			 
			
			
			Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beterquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt...
 
   
											 
			 
			
			
			Ligt eraan. Als ik rustig doortuf en moet een paar vrachtwagens inhalen blijf ik vaak links. Als ik zeg maar het volgende voertuig wat ik in ga halen al zie. Maar dan natuurlijk wel even op het verkeer van achteren letten. Komt er iemand achterop, zit je zo rechts.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:
- Links blijven rijden
- Na elke ingehaalde auto terug naar de rechter baan.
Ik ga zelf altijd terug naar rechts. Maakt het rijden wat minder eentonig
 
			 
			
			
			300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beter
Als ik niemand in de weg rijd en ik haal 8 vrachtwagens in met 300 meter tussen hen, hang ik gewoon lekker effe links met mijn 110km/u; als er wat aan komt fladderen achter me duik ik er wel effe tussen, maar anders lekker niet, slijten alleen je banden maar van

 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Dat reed wel lekker door zeg
 Dat reed wel lekker door zeg  
											 
			 
			
			
			Dus jij dacht, omdat hij met sirene en alles 140 rijd, mag ik dat ook? - weg, onnodig-quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.
Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/hDat reed wel lekker door zeg
 
			 
			
			
			Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.
Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/hDat reed wel lekker door zeg
 
			 
			
			
			En dat reed ie. Ik zou er normaal gesproken ook 140 gereden hebben.. Alleen nu zat (met enorme afstand wel hoor, tis niet alsof ik er letterlijk achter plakte) er een brandweerwagen voor mequote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:00 schreef Hartigan het volgende:
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...

Geef eens een reden waarom dat niet mag?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
 
			 
			
			
			Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken.
Ik ga zelfs op de Autobahn naar rechts als ik boven de 180 km/h rijd, ook al zit er niets achter me.
 
			 
			
			
			Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..
Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
 
											 
			 
			
			
			Te hard rijden bedoel je? Of achter een voorrangsvoertuig rijden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
 
											 
			 
			
			
			M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders...
 
			 
			
			
			Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
 
			 
			
			
			De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
 
											 
			 
			
			
			Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.
Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links?

 
			 
			
			
			Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
 
			 
			
			
			Niet in dienst, maar wel de regels van het CBR.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
 
											 
			 
			
			
			En als ze niet de CBR regels (CBR eist dingen die eigenlijk niet kunnen) volgen, zakken hun leerlingen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
 
			 
			
			
			
 Op het moment dat ik achter haar zit gooi ik de cruise weer aan, en meteen weer uit want mevrouw rijdt ondertussen langzamer dan toen ze 5cm van mijn bumper zat
 Op het moment dat ik achter haar zit gooi ik de cruise weer aan, en meteen weer uit want mevrouw rijdt ondertussen langzamer dan toen ze 5cm van mijn bumper zat  
 
 Dan heb je het toch écht niet begrepen.
 Dan heb je het toch écht niet begrepen.
											 
			 
			
			
			Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen...
50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.
Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
 
			 
			
			
			 ________! ).
________! ).
 
			 
			
			
			Hij heeft gelijk. Als je moet slalommen, ja, dan wordt t onrustig. Maar als je normaal naar rechts kunt, stukje rechtdoor, en dan weer terug naar links, tussendoor nog tijd zat om te kijken en te knipperen, dan MOET JE GEWOON NAAR RECHTS. Vinden je medeweggebruikers ook erg plezierig, trouwens.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
 
			 
			
			
			Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?
Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?

 
			 
			
			
			Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer.
Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Lekker doorheen zwemmen met die autoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:56 schreef JF_ het volgende:
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
 
  
											 
			 
			
			
			Klopt; zojuist nog eentje rechts ingehaald. 300 meter van tevoren voorsorteren op een tweebaansweg terwijl je 60 rijdt waar je 80 mocht vond ik wat al te overdreven zeg maar en dan doe ik dus ff 'breaking the law!'quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.
 
			 
			
			
			 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |