abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126939612
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.

Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/h :D Dat reed wel lekker door zeg :D
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_126944142
En wat is je irritatie? :?
pi_126944160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.

Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/h :D Dat reed wel lekker door zeg :D
Dus jij dacht, omdat hij met sirene en alles 140 rijd, mag ik dat ook? - weg, onnodig-

[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 24-05-2013 13:46:37 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:56:58 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_126944187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:

Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_126944293
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...
pi_126944359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:00 schreef Hartigan het volgende:
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...
En dat reed ie. Ik zou er normaal gesproken ook 140 gereden hebben.. Alleen nu zat (met enorme afstand wel hoor, tis niet alsof ik er letterlijk achter plakte) er een brandweerwagen voor me :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Geef eens een reden waarom dat niet mag?
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_126944419
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 07:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken. ;)

Ik ga zelfs op de Autobahn naar rechts als ik boven de 180 km/h rijd, ook al zit er niets achter me.
Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..

Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..

Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders... ;)
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 13:32:07 #84
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_126945244
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Te hard rijden bedoel je? Of achter een voorrangsvoertuig rijden? :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:46:14 #85
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_126945664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders... ;)
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_126946445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:

[..]

M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
pi_126949297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.

Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links? ;)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126950094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.

Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links? ;)
Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen... :')

50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.

Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
pi_126951782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
pi_126953453
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
Niet in dienst, maar wel de regels van het CBR. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 24 mei 2013 @ 17:48:05 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_126955341
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

En als ze niet de CBR regels (CBR eist dingen die eigenlijk niet kunnen) volgen, zakken hun leerlingen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:48:27 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126955353
Van de week een vrachtwagen die 40 reed op de N266. Dus maar even ingehaald via de parkeerplaats.
Vandaag diverse malen rechts ingehaald in Duitsland. Mjah, als je niet reageert op lichtsignalen en er is ruimte zat.... of je wil per se -al remmend- tussen 2 vrachtwagens naar de linkerbaan terwijl de invoegstrook overgaat in een rijbaan, dan moet je het zelf maar weten :W

Ook nog een vrouw die érg dicht op m'n bumper hing. Ik laat haar dus zsm voorbij. Vervolgens haalt ze mij zo langzaam in dat ik moet afremmen voor een vrachtwagen :') Op het moment dat ik achter haar zit gooi ik de cruise weer aan, en meteen weer uit want mevrouw rijdt ondertussen langzamer dan toen ze 5cm van mijn bumper zat 8)7 :')

Bij andere auto's zag ik haar ook erg dicht kleven, zelfs minder dan een meter achter een vrachtwagen aan :X Dan heb je het toch écht niet begrepen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_126960539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen... :')

50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.

Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?

Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?
pi_126960689
Nou zo maar weer eens gaan rijden, ben benieuwd wat voor achterlijk volk ik weer tegen ga komen.
pi_126961606
Ik snap persoonlijk niet hoe je als moeder je kind aan de buitenkant kunt laten fietsen op een fietspad wat direct aan de weg grenst. Ik wijk dan altijd al uit, want kinderen zijn in het verkeer niet te vertrouwen. Toen straks zag ik weer een kind aan de buitenkant bij een smalle weg, ik kon er dus maar net langs en had mijn snelheid al drastisch verminderd.

Opeens zwalkt dat kind de weg op, recht voor mijn auto. Ik trok mijn auto vol de berm in en trapte zo hard als ik kon de rem in(ik heb namelijk geen idee hoe lang de remweg is op het gras waar ik op reed, en aan de overzijde reden auto's).

Ik heb het meisje niet geraakt(thank god), wel schrok het kind(net als ik) haarzelf helemaal de pleuris. Wat had de moeder mij te melden? Dat IK op moest passen. Want "Het is belachelijk dat je zo laat reageert als je een auto bestuurt"(dit is een citaat, ik bedoel: :')________! ).

Ik herinnerde me, na de eerste 2 nog redelijke beleefde "scheld"woorden, dat er een kind bij was, dus hield me verder in en besloot niks te schreeuwen. Maar wat ben je dan voor een domme hoer, als je je kind aan de fucking buitenkant laat fietsen naast een drukke 50 km/u weg?

:N

Edit: voor de beeldvorming, het kind in kwestie was van de leeftijdscatagorie 6/7 jaar
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_126965155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Als je moet slalommen, ja, dan wordt t onrustig. Maar als je normaal naar rechts kunt, stukje rechtdoor, en dan weer terug naar links, tussendoor nog tijd zat om te kijken en te knipperen, dan MOET JE GEWOON NAAR RECHTS. Vinden je medeweggebruikers ook erg plezierig, trouwens.
pi_126965393
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?

Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?
Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer. ;)

Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
pi_126965690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer. ;)

Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.
pi_126966795
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
pi_126968102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:56 schreef JF_ het volgende:
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
Lekker doorheen zwemmen met die auto :D

Hier is ook een bepaald punt waar regelmatig een flinke plas ligt, gewoon vol met 70 doorheen jakkeren. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')