Dus jij dacht, omdat hij met sirene en alles 140 rijd, mag ik dat ook? - weg, onnodig-quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.
Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/hDat reed wel lekker door zeg
Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vanmorgen een Brandweerwagen voor me, sirenes en al. Rijd vanuit Breda zo de A27 op richting tilburg, daar moet ik ook heen.
Tot aan St. Annabosch erachter kunnen rijden met 130-140km/hDat reed wel lekker door zeg
En dat reed ie. Ik zou er normaal gesproken ook 140 gereden hebben.. Alleen nu zat (met enorme afstand wel hoor, tis niet alsof ik er letterlijk achter plakte) er een brandweerwagen voor mequote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:00 schreef Hartigan het volgende:
Zolang hij links op een 130-weg reed, zie ik het probleem eigenlijk niet...
Geef eens een reden waarom dat niet mag?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken.
Ik ga zelfs op de Autobahn naar rechts als ik boven de 180 km/h rijd, ook al zit er niets achter me.
Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het goed is hoef jij niet steeds achter je te kijken maar houd je dat automatisch in de gaten. En anders zit je weer met binnenspiegel, buitenspiegel, linkerschouder, knippertje aan, nog een keer, schuiven, knippertje uit, etcetera..
Lijkt me overigens dat mensen dat ook gewoon zelf moeten weten, ik doe het hetzelfde als SD al heb ik het geduld niet om 110 te rijden, maar niemand heeft daar last van.
Te hard rijden bedoel je? Of achter een voorrangsvoertuig rijden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze je kenteken niet opgeschreven. Mag namelijk niet.
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen dat helemaal niet zelf moeten weten. In de wet staat dat je je zoveel mogelijk rechts moeten houden. Die wetten tellen ook als er niemand in de buurt is. Zou een chaos worden anders...
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De Nederlandse wetten zijn niet altijd letterlijk, zeker de verkeerswet niet.
Hoe bepaal jij dat dan? Stel dat er twee auto's 50 meter van elkaar af rijden, en jij komt met een snelheidsverschil van 10 km/h voorbij. Ga jij dan ook voor twee seconden weer naar links?
Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want de wetten tellen niet meer als iemand van het CBR het zegt? Er zijn nog wel meer fratsen die rij-instructeurs je aanleren die gewoon niet meer van toepassing zijn met de huidige wetten. Die mensen zijn blijven vast hangen in de vorige eeuw...
Niet in dienst, maar wel de regels van het CBR.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
En als ze niet de CBR regels (CBR eist dingen die eigenlijk niet kunnen) volgen, zakken hun leerlingen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Psst, rijinstructeurs zijn in dienst van n rijschool, niet t CBR. Examinatoren daarentegen wel.
Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen die getallen roepen zonder te weten wat ze betekenen...
50 meter met 10 km/h, daar heb je dan 18,5 seconden voor nodig. En als je daar ook nog de lengte van je auto vanaf trekt dan kom je op ongeveer 14,8 seconden uit. Iemand die 15 km/h harder dan jou rijdt (die heeft daar dan inclusief autolengte een 4 seconden voor nodig om je in te halen), heeft dan al weer meer dan genoeg tijd om jou in te halen zonder dat je ook maar iets van snelheid hoeft terug te nemen.
Aangezien heel veel mensen dit inzicht al niet hebben, krijg je dat mensen continue links blijven hangen. Ook als er niets komt kun je gewoon naar rechts gaan, dan doe je het automatisch als er wel iets aan komt. Waarom zou je van rijstijl moeten veranderen als er niemand rijdt ten opzichte van als er wel iemand rijdt?
Hij heeft gelijk. Als je moet slalommen, ja, dan wordt t onrustig. Maar als je normaal naar rechts kunt, stukje rechtdoor, en dan weer terug naar links, tussendoor nog tijd zat om te kijken en te knipperen, dan MOET JE GEWOON NAAR RECHTS. Vinden je medeweggebruikers ook erg plezierig, trouwens.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:46 schreef henkde_j het volgende:
[..]
M'n rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat je best links kan blijven hangen omdat dat zorgt voor een rustiger verkeersbeeld
Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vind je het heel erg dat ik even geen zin had om het uit te rekenen?
Je begrijpt mijn punt hoop ik gewoon, dat je die grens niet aan de hand van de wet kunt trekken? Of moet ik het echt cijfer voor cijfer voor je uitwerken?
Niet alleen dat, maar vrouwen in de meeste gevallen gaan al 5 stoplichten van te voren voorsoorteren en weigeren dan ook maar een baan opzij te gaan voor je.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik begrijp zeker wat je probeert te zeggen, maar probeer dan wel een beetje reële cijfers te pakken de volgende keer.
Maar je begrijpt hopelijk ook mijn punt dat veel mensen echt onnodig links blijven rijden omdat ze bang zijn dat ze moeten afremmen terwijl ze totaal niet snappen dat dit in 95% van de gevallen helemaal niet hoeft...
Lekker doorheen zwemmen met die autoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:56 schreef JF_ het volgende:
Wat denken we trouwens van (diepe) plassen water op de weg? Vol in de ankers, uitwijken, of gewoon terugschakelen en snelheid vasthouden?
Vanmiddag weer, A16, afrit 25, net voor de brienenoord, die fijne 5baans rotonde bij Capelle. Okee, 't was een enorme plas water - twee rijstroken breed, diep genoeg om je mistlampen te wassen, tientallen meters lang. Zeg maar, categorie sloot-op-de-weg. Maar godsammekrake, als je nou eerst als een mongool wegscheurt bij het stoplicht, ga dan ook gewoon door die plas heen! Je ziet dat water toch op kilometers afstand... Vol in de ankers gaan zodra je t water raakt, uitglijden, en daarna vergeten te stucorrigeren zodat je een meter of 10 opgeschoven bent als je de bocht uitkomt, dat ziet er toch niet uit!
Gewoon in z'n twee houden, gas erop zodat je niet stilvalt, stuur goed vasthouden, en laat die auto lekker zwemmen! Vierwielaandrijving en een zware auto helpen trouwens wel om de bocht te houden bij snelheden hoger dan stapvoets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |