Hoe kun je dan wegrijden als je er niet door kon?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:47 schreef Iwanius het volgende:
Zo! ik heb vanmorgen mij van mijn slechtste kant laten zien sedert tig jaar door een bestuurder die een te grote bek gaf een tik te geven en vervolgens door te rijden. Ik was het zat elke keer van asocialen als je ze normaal attendeert op hun gedrag/obstakel om een scheldkanonnade en bedreiging terug te krijgen.
Normale weg in de stad,gezette Antilliaanse man(naar later bleek) staat met zijn wagen langs de weg met iemand te kletsen en wel zo dat geen enkele auto er langs kan. Een man op een fiets attendeert hem nog dat hij lekker staat en krijgt gelijk een grote bek van hem terwijl deze weg fietst. Ik sta achter die man en toeter,hij reageert niet, ik stap uit en vraag of hij een stuk naar rechts (stoep op) kan gaan zodat wij er langs kunnen.
" wat jij,rot op man. Maak mij niet boos! Ik sta hier goed, fuck you en ga weg voor ik boos word ,Maak geen grappen met mij klootzak e.d. "
Ik zeg kom uit je auto vetklep met je grote bek. Man stapt uit en ik haal uit en knal nog even de deur tegen zijn hoofd wanneer hij probeert op te staan en loop terug naar mijn auto en weggereden.(wel gekeken of hij achter mij aankwam,wat niet gebeurde= groggy) Benieuwd of ik nog de Politie later op mijn dag krijg, maar dat interesseert mij niet! Ik was het gewoon zat na al die tijd! Iedere keer als jij fatsoenlijke en normaal aan mensen vraagt die het niet nauw nemen met de verkeersregels krijg je een grote bek terug alsof jij iets abnormaals vraagt.
Genoeg is genoeg.
Hangt af van de situatiequote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.
Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.
Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.
Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.
Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.
Meestal doe ik er met ~150km/h er toch 10 minuten korter over. Het is natuurlijk niet veel. Maar over langere afstanden scheelt het zeker.
't Gaat vaak vooral om het niet willen aanleren van een vals gevoel van voorrang. Als iedereen altijd maar opzij gaat als het kan, gaan mensen die verder niet zoveel nadenken (en dat zijn er in het verkeer best aardig wat) verwachten dat zij voorrang hebben en mensen altijd maar opzij zullen of zelfs moeten gaan zodra zij op de invoegstrook die knipper aanzetten. Gevolg: op een dag word je gesandwiched tussen een invoeger die niet begrijpt dat hij een bijzondere verrichting uitvoert en géén voorrang heeft en de persoon die ervoor zorgde (zonder schuld, uiteraard) dat jij niet naar links uit kon wijken. Natuurlijk is het ook een stukje anticiperend rijden om de fouten van dat soort mongolen op te kunnen vangen, maar dat lukt lang niet altijd en als het niet voor opstoppingen zorgt door ongelukken dan wel voor spookfiles omdat iedereen dan weer moet remmen, etc.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:22 schreef IceDustbin2 het volgende:
Ergo; allemaal niet zo asociaal zijn en gewoon schuiven. MITS je geen ander verkeer daarmee hindert; uiteraard. Of desnoods even gas los ofzo. Beetje aanpassen, je bent er echt geen uur later door thuis
Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef OEM het volgende:
[..]
10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?
De N65quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:14 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65
Grappig, ik heb van de week het zelfde gedaan. Normaal trek ik best aardig op en rond het tijdstip dat ik naar/van het werk rijd (40km enkel) is er geen kip op de weg dus kan er lekker doorgereden worden. Ik was vooral benieuwd naar het verschil in verbruik, dus heb rustig opgetrokken, me overal aan de snelheid gehouden en maximaal laten uitrollen bij rotondes/stoplichten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.
Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.
Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn geval is het 30km 80 (grotendeels langs een kanaal, bijna geen kruisend/invoegend verkeer) waar ik ongeveer 100 rijd en 12km snelweg waar ik de cc op 150 zet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben jarenlang koerier geweest en het verschil qua tijd is 9 van de 10 keer echt te verwaarlozen danwel nihil....
Alleen als je echt kilometers lang flink te hard kan rijden heeft het zin.... Voor zover het zin heeft....
Gewoon eerder van huis scheelt jezelf en vooral ook anderen een hoop frustratie....
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Resultaat: verbruik van 1:10 naar 1:10,5 en 7 minuten later op t werk.
Heeft dus zeker zin en kost amper meer brandstof.Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
Verschil in verbruik merk ik bij mij amper. 37km in 30 of 20minuten. 5.6/100 of 5.8/100..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.
Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.
Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Ik rij zo'n 360 km per nacht. Hoofdzakelijk snelweg. Vier verkeerslichten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...
Hard rijden heeft wel zin, als het traject zich daar voor leent.
Hard rijden hoeft niet asociaal te zijn natuurlijk. Maar als jij dat wel vind, dan zou ik nooit naar Duitsland gaan als ik jou was.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:25 schreef Iwanius het volgende:
Dus steun je indirect redelijk asociaal rijgedrag vanweege je tijdswinst als ik je antwoord goed intepreteer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |