abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127246914
Nee, dan niet. Alleen als er ruimte is en ik er niemand mee hinder.
pi_127246925
Als ik iets zie aankomen op de invoegstrook ga ik eigenlijk altijd naar links, ookal is het soms niet heel erg nodig. Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wil worden..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_127246946
En dus is het, als jij daar op de invoegstrook staat en er komt zo'n collone voorbij, wel fijn als iemand even een strookje voor je opschuift, niet? Mits, natuurlijk, diegene daarbij niemand hindert.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:11 #229
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127247090
Ergo; allemaal niet zo asociaal zijn en gewoon schuiven. MITS je geen ander verkeer daarmee hindert; uiteraard. Of desnoods even gas los ofzo. Beetje aanpassen, je bent er echt geen uur later door thuis ;)
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_127247519
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:47:47 #231
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_127247878
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:47 schreef Iwanius het volgende:
Zo! ik heb vanmorgen mij van mijn slechtste kant laten zien sedert tig jaar door een bestuurder die een te grote bek gaf een tik te geven en vervolgens door te rijden. Ik was het zat elke keer van asocialen als je ze normaal attendeert op hun gedrag/obstakel om een scheldkanonnade en bedreiging terug te krijgen.

Normale weg in de stad,gezette Antilliaanse man(naar later bleek) staat met zijn wagen langs de weg met iemand te kletsen en wel zo dat geen enkele auto er langs kan. Een man op een fiets attendeert hem nog dat hij lekker staat en krijgt gelijk een grote bek van hem terwijl deze weg fietst. Ik sta achter die man en toeter,hij reageert niet, ik stap uit en vraag of hij een stuk naar rechts (stoep op) kan gaan zodat wij er langs kunnen.

" wat jij,rot op man. Maak mij niet boos! Ik sta hier goed, fuck you en ga weg voor ik boos word ,Maak geen grappen met mij klootzak e.d. "

Ik zeg kom uit je auto vetklep met je grote bek. Man stapt uit en ik haal uit en knal nog even de deur tegen zijn hoofd wanneer hij probeert op te staan en loop terug naar mijn auto en weggereden.(wel gekeken of hij achter mij aankwam,wat niet gebeurde= groggy) Benieuwd of ik nog de Politie later op mijn dag krijg, maar dat interesseert mij niet! Ik was het gewoon zat na al die tijd! Iedere keer als jij fatsoenlijke en normaal aan mensen vraagt die het niet nauw nemen met de verkeersregels krijg je een grote bek terug alsof jij iets abnormaals vraagt.

Genoeg is genoeg.
Hoe kun je dan wegrijden als je er niet door kon?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_127247912
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Hangt af van de situatie :) Als ik door eventjes wat meer gas te geven net voor een colonne bejaarden kan invoegen en daarna goed door kan rijden scheelt dat nogal. Zeker op de langere stukken scheelt het aanzienlijk. Ik heb een hele tijd op en neer gereden van Tilburg naar Leiden bijvoorbeeld. Ruwweg 140 kilometer. Ik reed altijd 160-170, mijn vriendin altijd 120-130. Ik was een ruim kwartier eerder. En dan niet eens zozeer door daadwerkelijk meer snelheid te maken, maar door net een stoplichtje te halen, door net in te kunnen voegen vóór een vrachtwagen in plaats van er achter, etcetera.

Daarnaast, al geeft het 0,0 tijdswinst, het is bijzonder zeldzaam dat ik me aan de snelheid houd :) Als jij dat asociaal vindt, dan mag jij dat vinden :) Ik vind het een stuk prettiger rijden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:49:26 #233
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_127247921
Als er 1 auto aankomt op de invoegstrook ga ik niet aan de kant. Die moet goed zelf in kunnen voegen.
Als er meerdere auto’s achter elkaar aankomen ga ik wel even naar links.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:52:15 #234
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127248023
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.
Meestal doe ik er met ~150km/h er toch 10 minuten korter over. Het is natuurlijk niet veel. Maar over langere afstanden scheelt het zeker.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:06:51 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127248560
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ik rij elke dag van Breda naar Oisterwijk en terug. Binnen en buiten de spits maakt het voor mij nogal een verschil of ik die ~35km te hard rijd of niet.
Meestal doe ik er met ~150km/h er toch 10 minuten korter over. Het is natuurlijk niet veel. Maar over langere afstanden scheelt het zeker.
10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?
pi_127248749
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:22 schreef IceDustbin2 het volgende:
Ergo; allemaal niet zo asociaal zijn en gewoon schuiven. MITS je geen ander verkeer daarmee hindert; uiteraard. Of desnoods even gas los ofzo. Beetje aanpassen, je bent er echt geen uur later door thuis ;)
't Gaat vaak vooral om het niet willen aanleren van een vals gevoel van voorrang. Als iedereen altijd maar opzij gaat als het kan, gaan mensen die verder niet zoveel nadenken (en dat zijn er in het verkeer best aardig wat) verwachten dat zij voorrang hebben en mensen altijd maar opzij zullen of zelfs moeten gaan zodra zij op de invoegstrook die knipper aanzetten. Gevolg: op een dag word je gesandwiched tussen een invoeger die niet begrijpt dat hij een bijzondere verrichting uitvoert en géén voorrang heeft en de persoon die ervoor zorgde (zonder schuld, uiteraard) dat jij niet naar links uit kon wijken. Natuurlijk is het ook een stukje anticiperend rijden om de fouten van dat soort mongolen op te kunnen vangen, maar dat lukt lang niet altijd en als het niet voor opstoppingen zorgt door ongelukken dan wel voor spookfiles omdat iedereen dan weer moet remmen, etc.
Ja doei.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:14:11 #237
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127248873
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef OEM het volgende:

[..]

10 minuten winst op een afstand van zo'n 40km? Dan rij je zeker ook 150 door de bebouwde kom en negeer je elk rood licht?
Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_127249105
Ik vind dat hele invoegverhaal altijd maar zo raar. Ik ga nooit naar links, omdat ik zo graag een ander een dienst wil verlenen. Ik ga naar links alleen maar vanwege één reden: mijn eigen veiligheid. Genoeg mafkezen die denken dat ze met 80 km/h in kunnen voegen terwijl jij er met 140 km/h komt aangereden. En er zijn ook genoeg lui die je gewoon niet eens aan zien komen, omdat die denken dat de dode hoek alleen maar iets is wat je bij rijlessen gebruikt en niet in de praktijk.

Het is heel leuk hoor als jij in je gelijk staat en op de rechterrijstrook blijft rijden, maar wat heb je daar aan als je auto in de prak ligt en jij een half jaar moet revalideren?

Als de linkerrijstrook bezet is, blijf ik overigens wel rechts rijden, maar dan probeer ik uiteraard wel zodanig te rijden dat anderen in kunnen voegen. En dat gebeurt ook met het oog op mijn veiligheid. In principe ben ik dus vrij asociaal, maar dat blijkt eigenlijk niet uit mijn rijgedrag.
pi_127254680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:14 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 stoplicht op heel die route. Rest is snelweg/N-weg. 150/160 op snelweg; netjes 60 in oisterwijk en 80 op N65
De N65 ;( Dat is een irritatie opzich.

Als ik van die kant uit naar Oisterwijk rij hou ik altijd de A58 aan, onderlangs, Moergestel eraf, rotonde naar links, rotonde naar rechts, en dan door het bos naar Oisterwijk. Veel sneller. Mij zul je op de N65 niet zien tenzij strikt noodzakelijk :+

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 31-05-2013 17:09:10 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:27:47 #240
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_127255630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Grappig, ik heb van de week het zelfde gedaan. Normaal trek ik best aardig op en rond het tijdstip dat ik naar/van het werk rijd (40km enkel) is er geen kip op de weg dus kan er lekker doorgereden worden. Ik was vooral benieuwd naar het verschil in verbruik, dus heb rustig opgetrokken, me overal aan de snelheid gehouden en maximaal laten uitrollen bij rotondes/stoplichten.

Resultaat: verbruik van 1:10 naar 1:10,5 en 7 minuten later op t werk.
Heeft dus zeker zin en kost amper meer brandstof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127258394
Ik ben jarenlang koerier geweest en het verschil qua tijd is 9 van de 10 keer echt te verwaarlozen danwel nihil....
Alleen als je echt kilometers lang flink te hard kan rijden heeft het zin.... Voor zover het zin heeft.... :')
Gewoon eerder van huis scheelt jezelf en vooral ook anderen een hoop frustratie....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127258642
De Spijkenisserbug. Topic kan dicht.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:45:59 #243
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_127260509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben jarenlang koerier geweest en het verschil qua tijd is 9 van de 10 keer echt te verwaarlozen danwel nihil....
Alleen als je echt kilometers lang flink te hard kan rijden heeft het zin.... Voor zover het zin heeft.... :')
Gewoon eerder van huis scheelt jezelf en vooral ook anderen een hoop frustratie....
In mijn geval is het 30km 80 (grotendeels langs een kanaal, bijna geen kruisend/invoegend verkeer) waar ik ongeveer 100 rijd en 12km snelweg waar ik de cc op 150 zet.
De klokt liegt niet.

Sowieso eens dat men gewoon eerder moet vertrekken en niet zo frustie moet doen.
Vaak zat zie ik zo'n gehaaste die amper een autolengte achter een vrachtwagen geplakt zit en continue half over de streep gaat om te kijken of 'ie er al langs kan. Ik rij daar dan een kleine 100 meter achter en zie veel eerder dat het geen zin :')
pi_127265339
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Resultaat: verbruik van 1:10 naar 1:10,5 en 7 minuten later op t werk.
Heeft dus zeker zin en kost amper meer brandstof.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:45:25 #245
196855 IceDustbin2
Rent-a-Kill
pi_127268974
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als ik van werk naar huis rij, +-35km, kan dat in 21 minuten (2 uur 's nachts, alle stoplichten mee en vol doortrappen), 25 minuten (netjes rijdend, mits geen file), maar ook in 2.5 uur (spits met regen, afgesloten brug en werkzaamheden op de alternatieven).
Verbruik varieert bij mij wel sterk: 1:12 als ik t netjes doe, 1:9 als t iets harder gaat, of 1:6 na een uurtje file.
Moraal: de meeste tijdswinst haal je door de files te vermijden.
Verschil in verbruik merk ik bij mij amper. 37km in 30 of 20minuten. 5.6/100 of 5.8/100..
En dat nog in een diesel ook :P

soms, met flinke file, 40minuten met 6/100. Maar ik heb dan ook praktisch geen bebouwde kom.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_127269321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:34 schreef delano.888 het volgende:
Voor de asociale hardrijders hier trouwens:
Ik heb gisteren een testje gedaan. Ik heb overal flink snel opgetrokken en harder gereden dan mocht. Ongeveer 10 a 15 te hard overal.
Mijn vriendin reed exact dezelfde route, maar dan overal netjes aan de snelheid houdend, en daarnaast heeft ze niet zo'n zware rechtervoet.

Ondanks dat ze achter me bleef, kwam ze letterlijk tegelijk thuis aan met mij.

Heeft dus 0,0 zin te hard rijden.
Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...

Hard rijden heeft wel zin, als het traject zich daar voor leent. ;)
pi_127284620
Dus steun je indirect redelijk asociaal rijgedrag vanweege je tijdswinst als ik je antwoord goed intepreteer. :@
pi_127286362
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik leg 50 km af zonder stoplicht als ik naar het werk rijd. Ik weet 100% zeker dat degene die zich netjes aan de regels houdt, later aankomt dan degene die dat niet doet...

Hard rijden heeft wel zin, als het traject zich daar voor leent. ;)
Ik rij zo'n 360 km per nacht. Hoofdzakelijk snelweg. Vier verkeerslichten.
Het verschil tussen 80 en 84 is een kwartier en 25 liter.
Ik blijf wel 80 (echte) km/u rijden. Veel minder stress en veel meer gewin aan alle kanten. 4 dagen rijden is een uur extra salaris.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_127289023
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:25 schreef Iwanius het volgende:
Dus steun je indirect redelijk asociaal rijgedrag vanweege je tijdswinst als ik je antwoord goed intepreteer. :@
Hard rijden hoeft niet asociaal te zijn natuurlijk. Maar als jij dat wel vind, dan zou ik nooit naar Duitsland gaan als ik jou was. ;)
pi_127290620
Ligt aan het traject dat je rijdt én de hoogte van de te-hard-gereden-kilometers. Als je simpelweg 10kmph te hard gaat rijden, dan doh.

Maar als je 180 gaat rijden waar je 120/130 mag, sowieso dat het dan wel uitmaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')