peuken komen wel eens langs vliegenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Leuke vergelijking. Maar het is idd omdat het net lijkt of je parkinson hebt.
Ik zit zelf liever niet achter auto's omdat de bestuurders (of passagiers) wel eens wat uit het raam willen gooien. Zo heb ik wel eens door een aswolk van een asbak moeten rijden. Peukjes tegen de benen, waas op je vizier. Niet prettig.
Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter isquote:Op maandag 20 mei 2013 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
peuken komen wel eens langs vliegen, asbak legen op de snelweg is niet zo slim; dan ligt de helft achterin de auto volgens mij
![]()
Achter een auto rijden is op de motor gewoon domweg oncomfortabel; de ene auto geeft een mooiere luchtstroom als de andere, maar meestal is het helemaal kut. Frappant is dat lompe vierkante bus waarvan je het verwacht vaak heel relaxed rijdt, waar het in de luchtstroom van een nieuwerwetse zgn gestroomlijnde personenauto af en toe wel lijkt alsof hij een hurricane probeert te veroorzaken; soms wel tot 30 - 40 meter er achter.
And that happens alleen in de natte dromen van ome Koosquote:Op maandag 20 mei 2013 15:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter is
Kloptquote:Op maandag 20 mei 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
And that happens alleen in de natte dromen van ome Koos
Moet je maar wat eerder naar rechts gaan, wordt je ook niet gebumperdrukt.quote:
Ik wil ook helemaal niet generaliserend doen, maar ik moet welquote:
Gewoon rechts inhalen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:31 schreef IceDustbin2 het volgende:
Waarom heb ik altijd mensen die niet naar rechts gaan? Ik rij niet half in je achterbumper omdat ik trager rij hoor! Godverdammt!
En t ergste? ALTIJD VROUWEN. Niet normaal. Ok, soms een man (jongetje meestal) maar meeste zijn toch echt vrouwen. Vrouwen die niet snappen dat als ik ze rechts rustig kan inhalen, ze dan zelf ook naar rechts hadden gemogen zodat ik ze braaf links kon inhalen..
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:35 schreef swollywood het volgende:
Ik werd vanmorgen nog op een claxon-serenade getrakteerd door een mercedes-rijder die me er niet tussen liet met ritsen en het niet lief vond dat ik mijn ouwe Mitsubishi er dus maar gewoon tussen drukte.
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind!
Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
Gas, rem, gas, rem, gas, rem.. Is vervelend rijden en meer kans dat je toch net je voorganger aantikt. Nee, dan die Q5/gelijke maar verplicht laten remmen en op een normale manier invoegen door hem half tegen te houden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij..
Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.
[ afbeelding ]
*highfive*quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]Doe ik ook nog regelmatig als er weer van die mongolen komen aan suizen om een hele rits voor te zijn
Waarschijnlijk wil die Audi een afslag hebben, terwijl de grijze gewoon rechtdoor wil om zijn weg te vervolgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
[..]
*highfive*
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.
Het zijn klootzakken in dit geval, file was al een km of 2, 3.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakVaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
Dat kun je prima inschatten aan de hand van de snelheid waarmee ze aan komen rijden. Mensen die de weg echt niet weten rijden langzaam en sturen onzeker, van die asfalttijgers die het dagelijks doen komen met minstens 20 km/u verschil aan en duiken keihard remmend in het verst mogelijke gat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakVaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
Ja ok, dus stel; ik kom daar nooit en tomtom zegt 'over een paar km de afslag'. Dus ik cruize nog netjes links (want sneller dan de rest). Rechts zie ik opeens een file verschijnen, ik snap niet waarom. Mijn afslag is pas over 3km dus ik zie nog geen reden nu naar rechts te gaan. Opeens, op 1km ofzo een bord "De afslag die je moet hebben over 1km". Kut, denk ik. Op dat moment móet ik dus op Audi's manier die file inschuiven, right? Vol op de rem en naar rechts invoegen. Meestal dan pak 'm beet 500m voor de werkelijke afslag..quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het zijn klootzakken in dit geval, file was al een km of 2, 3.
Dan ben je niet zo best in het anticiperen en het lezen van borden. De afslag staat in dit geval namelijk al ver, heeeeeeeel ver van te voren aangegeven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ja ok, dus stel; ik kom daar nooit en tomtom zegt 'over een paar km de afslag'. Dus ik cruize nog netjes links (want sneller dan de rest). Rechts zie ik opeens een file verschijnen, ik snap niet waarom. Mijn afslag is pas over 3km dus ik zie nog geen reden nu naar rechts te gaan. Opeens, op 1km ofzo een bord "De afslag die je moet hebben over 1km". Kut, denk ik. Op dat moment móet ik dus op Audi's manier die file inschuiven, right? Vol op de rem en naar rechts invoegen. Meestal dan pak 'm beet 500m voor de werkelijke afslag..
True; ikzelf maak t dan ook eigenlijk nooit mee. Maar huis-tuin-keukenmoeders/vaders evt wel?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan ben je niet zo best in het anticiperen en het lezen van borden. De afslag staat in dit geval namelijk al ver, heeeeeeeel ver van te voren aangegeven.
Want, jij vind dat ze je niet mogen inhalen? Je bent zelf dus net zo sneu bezig als die mensen die er nog snel voor door willen invoegen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]Doe ik ook nog regelmatig als er weer van die mongolen komen aan suizen om een hele rits voor te zijn
Invoegstrook mogen ze gebruiken, maar als er gewoon keihard file staat, praktisch stil, dan gaan ze niet ook nog een stuk verdrijvingsvlak gebruiken om nog net die 2 auto's of dat busje in te halen. Netjes op je beurt. Ik ga niet al bij het bordje 'vanaf hier ritsen' mensen afsluiten..quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Want, jij vind dat ze je niet mogen inhalen? Je bent zelf dus net zo sneu bezig als die mensen die er nog snel voor door willen invoegen.
Oke, nee in dat geval heb je gelijk. Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. Dacht ff dat het om invoegstroken in het algemeen ging, dus ook bijvoorbeeld na stoplichten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Invoegstrook mogen ze gebruiken, maar als er gewoon keihard file staat, praktisch stil, dan gaan ze niet ook nog een stuk verdrijvingsvlak gebruiken om nog net die 2 auto's of dat busje in te halen. Netjes op je beurt. Ik ga niet al bij het bordje 'vanaf hier ritsen' mensen afsluiten..
Oh neuh, na stoplichten mag je me best voorbij scheuren als je sneller optrektquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:22 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Oke, nee in dat geval heb je gelijk. Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen. Dacht ff dat het om invoegstroken in het algemeen ging, dus ook bijvoorbeeld na stoplichten.
HTK-rijders zitten niet in maatpak achter het stuur...meestal niet. En de rijstijl kwam wel aardig overeen met wat JK zei.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:17 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
True; ikzelf maak t dan ook eigenlijk nooit mee. Maar huis-tuin-keukenmoeders/vaders evt wel?
Maar zoals JK zegt; dat kun je vaak zien aan rijstijl.
Aha, ok, da's laat ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
HTK-rijders zitten niet in maatpak achter het stuur...meestal niet. En de rijstijl kwam wel aardig overeen met wat JK zei.
Even voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Vanaf de groene streep begon de file en vind ik dat je nog wel kan invoegen. Vanaf rood vind ik het wat asociaal worden en bij de witte cirkel (waar de stroken al ruim gesplitst zijn) voegde de aso audi in (naar schatting). Bron: Google Maps.
De afslag wordt btw al bij de rode cirkel aangegeven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:27 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Aha, ok, da's laat ja.
Even ruwe schatting; rond de helft van groen zou ik ook gaan invoegen als ik doorheb dat het mijn afslag is.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:20 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Want, jij vind dat ze je niet mogen inhalen? Je bent zelf dus net zo sneu bezig als die mensen die er nog snel voor door willen invoegen.
Ik geef zelf ook nog wel eens extra gas, gebeurt vaak zat dat er met 60 op een 80 weg gereden word, als de rest van plan is om daar braaf achter te blijven rijden: prima; maar dat ben ik niet van plan.
OF nog leuker, idd de 1-na onderste en dan nog verder naar links de snelweg gelijk op. Via verdrijvingsvlak. Meestal uit frustratie omdat ik ze al niet voor lietquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het gaat dan om de onderste rijstroken.
De eerste staat dan al bomvol, en dan heb je er altijd klootzakken die hem dan via de een na onderste nog een stuk proberen in te halen.
Pluspunten voor de mensen die weten waar dit is trouwens,
zou t sneller zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom niet gewoon optimaal van het klaverblad gebruik maken?
Het probleem is dat alles naar 1 rijstrook moet, niet omdat de A15 dichtstaat. Door optimaal van het klaverblad gebruik te maken, hoef je zelf niet die trechter in en kun je die trechterfile omzeilen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:30 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
OF nog leuker, idd de 1-na onderste en dan nog verder naar links de snelweg gelijk op. Via verdrijvingsvlak. Meestal uit frustratie omdat ik ze al niet voor liet
[..]
zou t sneller zijn?
En dan blijkt opeens dat de auto die je blokkeert, een onopvallende politiewagen is...quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Invoegstrook mogen ze gebruiken, maar als er gewoon keihard file staat, praktisch stil, dan gaan ze niet ook nog een stuk verdrijvingsvlak gebruiken om nog net die 2 auto's of dat busje in te halen. Netjes op je beurt. Ik ga niet al bij het bordje 'vanaf hier ritsen' mensen afsluiten..
Heeft wel wat weg van de A1 tussen Apeldoorn en Deventerquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het gaat dan om de onderste rijstroken.
De eerste staat dan al bomvol, en dan heb je er altijd klootzakken die hem dan via de een na onderste nog een stuk proberen in te halen.
Pluspunten voor de mensen die weten waar dit is trouwens,
Wel de A1 maar iets naar onder, dit is die van de A27 naar de A1. Eemnes is datquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heeft wel wat weg van de A1 tussen Apeldoorn en DeventerNet na waar de A50 op de A1 invoegt
Edit: knooppunt Beekbergen dus
Ooja, dat kon ook nogquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wel de A1 maar iets naar onder, dit is die van de A27 naar de A1. Eemnes is dat.
Pak ik meestal omdat het bij Hoevelaken nog een groter drama is
En dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:56 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan blijkt opeens dat de auto die je blokkeert, een onopvallende politiewagen is...
quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:01 schreef henkde_j het volgende:
De afgelopen dagen heb ik aardig wat kilometers afgelegd binnen Nederland. Nu viel het mij op hoeveel mensen hun knipperlicht onjuist gebruiken. Het meest ergerlijke:
Figuren die hun knipperlicht aangooien terwijl je ze aan het inhalen bent. Je rijdt dus naast hun auto en dan gooien ze dus hun knipperlicht al aan. Dan is het altijd maar de vraag of ze je wel gezien hebben en hun auto opzij gooien.
Hoe moeilijk is het om pas je knipperlicht aan te zetten wanneer je ook daadwerkelijk van richting kunt veranderen?
Extra klacht: Remmen op de snelweg. 90% van de gevallen onnodig![]()
Dan hinder je mogelijk hulpverleners en heb je wellicht ook zelf een probleem vanwege het blokkeren van de weg. Je ziet ook wel eens dat vrachtwagens in een file half op de vluchtstrook gaan rijden - met als gevolg dat de ambulance e.d. er ook niet meer langs kunnen, mocht dat nodig zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:26 schreef Daeron het volgende:
[..]
En dan?
Hij moet van baan wisselen, hij moet de bijzondere verrichting uitvoeren, dat die dan ook maar zelf kijkt hoe die ertussen komt.
Ha had vanmorgen ongeveer hetzelfde kom aanrijden met 130, rechterbaan een Mazda 2 achter een vrachtwagen ik denk ach kom maar laat me gas los, hij komt er voor. laat hij ze gas los gaat steeds langzamer rijden en remmen en begint te gebaren dat ik te dichtbij zit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:07 schreef Descendent het volgende:
Stelletje onbenullen op de weg vandaag....![]()
Ik had vandaag op de A28 op de heenweg een idioot in een Fiat Punto (model rond 2005) die m wanneer ik er met 130 aan kom stuiven m rustig ff de linkerbaan opgooit om met 110 die vrachtwagen te gaan inhalen..... en het blijkbaar vreemd vind dat ik dan achter m zit te kleven..... want ja; ik moest opeens in de rem omdat hij m ervoor gooit en dan zit je ff dicht achter hem..
Meneer gaat heel zeikerig expres langzaam weer de rechterbaan op en heeft van mij een middelvinger gekregen... Sjappie....![]()
En op de terugweg; Peugeottje 107-tje Aygo achtig apparaat vol met van die typische wijven die me hetzelfde flikken....
Verder viel me op dat iedereen aardig doorreed vandaag; met 140 op de teller werd ik nog reglmatig ingehaald....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |