Daar gaat het wel over, want de discussie is of je weer naar rechts moet gaan als je straks weer in moet halen en er verder geen hond op de weg is. Jij gooit daar direct de wet tegenaan en onderbouwt dat later o.a. door te zeggen dat het een chaos wordt als iedereen zijn eigen ding doet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit ging al lang niet meer over een lege weg.
Ja hoor, natuurlijkquote:Daarnaast gaat dit erover dat iedereen zich aan de wet moet houden, en niet gewoon moet dan wat hij wil. Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je blijkbaar...
Ineens worden ze dan wakker ja :p maar vaak blijven ze nog plakken. Ik wil zo'n tekstapparaat waar ik teksten als:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoekte hem vandaag ook strak om een middenstrookplakker (rechts helemaal naar links en weer naar rechts) en die werd zowaar wakker en schoof een baantje op.
Voor zover ik weet is dat verboden.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ineens worden ze dan wakker ja :p maar vaak blijven ze nog plakken. Ik wil zo'n tekstapparaat waar ik teksten als:
Er is rechts ook ruimte misschien gebruiken?
Je mag hier 120 hoor
Bellen doe je maar ergens anders
Ik heb niet graag een audi in me bumper.
Stop geen politie.
Was ook meer wishful thinking :pquote:Op zondag 26 mei 2013 02:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat verboden.
En, in dit geval, terecht natuurlijk.
Op een lege weg hoef (en kun) je niet in te halen... Er is dus helemaal geen lege weg. Snap je het nu?quote:Op zondag 26 mei 2013 00:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over, want de discussie is of je weer naar rechts moet gaan als je straks weer in moet halen en er verder geen hond op de weg is. Jij gooit daar direct de wet tegenaan en onderbouwt dat later o.a. door te zeggen dat het een chaos wordt als iedereen zijn eigen ding doet.
De setting blijft een lege weg en dan slaat dat argument dus nergens op.
[..]
Ja hoor, natuurlijk
Ja zit weer lekker door te drammen he?quote:Op zondag 26 mei 2013 08:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op een lege weg hoef (en kun) je niet in te halen... Er is dus helemaal geen lege weg. Snap je het nu?
En ik vind dat je het wel moet doen. Het moet een gewoonte zijn om direct terug te gaan naar rechts als dat kan, ongeacht de situatie... Als je overal dezelfde rijstijl aanhoud, wordt rijden een stuk makkelijker. Rijders die het van de situatie laten afhangen, raken als snel nerveus als ze in een situatie komen die ze niet kennen...quote:Op zondag 26 mei 2013 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja zit weer lekker door te drammen he?
Situatie; 8 vrachtwagens op rij met flinke tussenruimtes op 2 strooks snelweg in de vroege ochtend. Verder rijdt er niemand in een personenauto, behalve ikke, die dat hele zooitje gaat inhalen. Voor me is de rijstrook leeg, en achter me ook. Dan gaan we tussendoor dus niet terug naar rechts tussen de vrachtwaggels in, ook al zeggen de regeltjes dat dat wel 'moet', want er heeft niemand last van; zolang niemand achter mij opduikt die harder rijdt als ik, zit ik daar prima op die linkerstrook. Als ik de kudde bigboys heb ingehaald ga ik weer terug naar rechts,
Jij mag dat vinden, maar ik doe het lekker toch nietquote:Op zondag 26 mei 2013 12:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En ik vind dat je het wel moet doen. Het moet een gewoonte zijn om direct terug te gaan naar rechts als dat kan, ongeacht de situatie... Als je overal dezelfde rijstijl aanhoud, wordt rijden een stuk makkelijker. Rijders die het van de situatie laten afhangen, raken als snel nerveus als ze in een situatie komen die ze niet kennen...
Als jij niet het vermogen hebt om zelf te beoordelen welke rijstijl gepast is, en er zoveel moeite mee hebt om afhankelijk van de situatie de ene keer wel naar rechts te gaan en de andere keer niet, moet je je maar eens afvragen of je zelf wel rijvaardig genoeg bent.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En ik vind dat je het wel moet doen. Het moet een gewoonte zijn om direct terug te gaan naar rechts als dat kan, ongeacht de situatie... Als je overal dezelfde rijstijl aanhoud, wordt rijden een stuk makkelijker. Rijders die het van de situatie laten afhangen, raken als snel nerveus als ze in een situatie komen die ze niet kennen...
Zal ik doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij niet het vermogen hebt om zelf te beoordelen welke rijstijl gepast is, en er zoveel moeite mee hebt om afhankelijk de ene keer wel naar rechts te gaan en de andere keer niet, moet je je maar eens afvragen of je zelf wel rijvaardig genoeg bent.
De situatie afhankelijk van de rijstijl? Als je het heel bont maakt kan dat wel.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zal ik doen.
Mijn rijstijl is net onafhankelijk van de situatie, dat lijkt me toch echt geschikter dan andersom, maar dat zal wel aan mij liggen.
En daarom dashcam!quote:Op zondag 26 mei 2013 17:35 schreef delano.888 het volgende:
Holy shit je zou toch denken dat busschauffeurs kunnen rijden..
Ik rij vandaag op een 3 baans weg, waarvan 3 richtingen al minimaal 500m van tevoren staan aangegeven. (denk zelfs veel meer) maargoed. Staan we bij een stoplicht, ik op de middelste baan, want de meest rechter moet er na 100m af, ik na 300m, rechts naast me staat een bus.
Dus we trekken weg bij t stoplicht, ik was 3e ofzo, gaat die bus knipperen en proberen mij naar links te duwen! Hij probeerde gewoon meerdere keren mij af te snijden door me 1 baan naar links te duwen, maar daar ging ik echt niet heen, want ik moest de volgende afslag hebben. Dus ik toeteren, uiteindelijk gaf hij het op. Stukje verderop reed hij achter mij (achter mij was heeeeeeel veel ruimte dus ik vraag me af waar deze belachelijke actie op sloeg) en volgde hij me de 2e afslag af, dat alles bumperklevend, waarschijnlijk was hij chagerijnig ofzo.
Na die afslag stond iemand stil om naar links te gaan, die wilde hij rechts inhalen, heel asociaal, om vervolgens 10m verderop weer naar links te gaan. Ik zag het hem doen en de bus leunde gewoon flink door naar beide kanten door zijn asociale stuur manoeuvres.
Wat een klootzak. Ik baal echt dat ik zijn nummerbord niet heb genoteerd. Echtwaar hij zat 10cm van me af om me proberen naar links te duwen. Ik snap dat het kut is als je verkeerd voorgesorteerd staat maar daar hoeven anderen niet onder te lijden lijkt me. Daarnaast is t gewoon een domme zak want het staat minimaal 3x aangegeven en minimaal 500m van tevoren.
Je hebt een te hoge verwachting van buschauffeurs.... Die gasten zijn nog erger dan vrachtwagenchauffeurs met hun king of the road gedragquote:Op zondag 26 mei 2013 17:35 schreef delano.888 het volgende:
Holy shit je zou toch denken dat busschauffeurs kunnen rijden..
Ik rij vandaag op een 3 baans weg, waarvan 3 richtingen al minimaal 500m van tevoren staan aangegeven. (denk zelfs veel meer) maargoed. Staan we bij een stoplicht, ik op de middelste baan, want de meest rechter moet er na 100m af, ik na 300m, rechts naast me staat een bus.
Dus we trekken weg bij t stoplicht, ik was 3e ofzo, gaat die bus knipperen en proberen mij naar links te duwen! Hij probeerde gewoon meerdere keren mij af te snijden door me 1 baan naar links te duwen, maar daar ging ik echt niet heen, want ik moest de volgende afslag hebben. Dus ik toeteren, uiteindelijk gaf hij het op. Stukje verderop reed hij achter mij (achter mij was heeeeeeel veel ruimte dus ik vraag me af waar deze belachelijke actie op sloeg) en volgde hij me de 2e afslag af, dat alles bumperklevend, waarschijnlijk was hij chagerijnig ofzo.
Na die afslag stond iemand stil om naar links te gaan, die wilde hij rechts inhalen, heel asociaal, om vervolgens 10m verderop weer naar links te gaan. Ik zag het hem doen en de bus leunde gewoon flink door naar beide kanten door zijn asociale stuur manoeuvres.
Wat een klootzak. Ik baal echt dat ik zijn nummerbord niet heb genoteerd. Echtwaar hij zat 10cm van me af om me proberen naar links te duwen. Ik snap dat het kut is als je verkeerd voorgesorteerd staat maar daar hoeven anderen niet onder te lijden lijkt me. Daarnaast is t gewoon een domme zak want het staat minimaal 3x aangegeven en minimaal 500m van tevoren.
Zeg, generaliseer eens niet zo.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:05 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je hebt een te hoge verwachting van buschauffeurs.... Die gasten zijn nog erger dan vrachtwagenchauffeurs met hun king of the road gedrag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Vreemd is dat he? Bij mij ook niet, maar dat is het punt juist. waarom haasten binnen bebouwde kom... wat dan wel weer gebeurt is dat mensen zich gaan irriteren aan mijn rustige rijstijl, en per se er langs moeten omdat ik een leuke snelle auto heb ofzo. Daar begrijp ik dus echt niks van, het is niet dat, mocht ik het gas intrappen, ze me ineens bijhouden ofzo.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik rij miss snel op de normale weg, maar geef mensen altijd voorrang. Verwachten ze nooit van een sportauto rijder. Waatom haasten binnen bebouwde kom
Wat een onzin dit. Hoe wil je dat doen dan, je bent als je rijd ALTIJD afhankelijk van de verkeers situatie op dat moment, en die verandert continu. Dus in principe laat je het altijd van de situatie afhangen. Standaardsituaties volgens het theorie boekje zijn er niet altijd. WTF doe je op de weg als je geen situaties kan inschatten en fatsoenlijke beslissingen kan nemen op grond daarvan.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat een klootzak, je spullen gooi je maar lekker in een prullebak.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:16 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vreemd is dat he? Bij mij ook niet, maar dat is het punt juist. waarom haasten binnen bebouwde kom... wat dan wel weer gebeurt is dat mensen zich gaan irriteren aan mijn rustige rijstijl, en per se er langs moeten omdat ik een leuke snelle auto heb ofzo. Daar begrijp ik dus echt niks van, het is niet dat, mocht ik het gas intrappen, ze me ineens bijhouden ofzo.
Wel wat anders irritants meegmaakt gisteren, kon open rijden die 10 minuutjes dat de zon scheen, gooit er 1 z'n lege mcdonalds zak uit het raam. Waait mijn auto in , in mijn gezicht. Schrok me kapot.
Die heb ik bij het volgende verkeerslicht eventjes netjes zijn zak terug gegeven. Trok wel een raar gezicht trouwens.
Daarom heb ik aanpasbare camberquote:Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef Donderkonijn het volgende:
een e85 z4. bovendien ook niet te doen hard rijden in bebouwde kom met al die drempels. beetje hard geveerd enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |