http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/quote:Raadsleden laken geschetste beeld van Schilderswijk - 'bijstelling nodig'
door Niels Posthumus
18 MEI 20:57
BINNENLAND
Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
Fractievoorzitter van de lokale tak van het CDA Gert-Jan Bakker meldt via Twitter dat het beeld dat in het dagblad wordt geschetst "behoorlijke bijstelling" behoeft.
Gert-Jan Bakker:
Na bezoek aan Schilderswijk behoeft beeld over shariawijk behoorlijke bijstelling. Geen enkele reden voor spoeddebat in de raad.
3 uur geleden
Fractievoorzitter van D66 in Den Haag Rachid Guernaoui laat zich in soortgelijke bewoordingen uit.
RachidG:
Goed gesprek met politie Heemstraat. Criminaliteit wordt hard aangepakt. Beeld in Trouw over 'driehoek' wordt niet door politie herkend.
3 uur geleden
'GEEN ENKELE REDEN VOOR SPOEDDEBAT IN GEMEENTERAAD
Trouw meldde op basis van eigen onderzoek dat in een deel van de Haagse wijk het dragen van korte rokjes en roken op straat niet meer zouden worden geaccepteerd. Verschillende Kamerleden lieten weten verontwaardigd te zijn. PvdA-Kamerlid Keklik Yucel sprak van een "zorgelijke ontwikkeling", SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde dat de PvdA jarenlang de aanpak van moslimextremisme geblokkeerd heeft.
De Haagse CDA-fractievoorzitter bracht vandaag na het bericht een bezoek aan de Schilderswijk. Naar aanleiding daarvan laat hij weten geen enkele reden te zien voor een spoeddebat in de gemeenteraad.
Ook zijn D66-collega Rachid Guernaoui ging de wijk in. Hij sprak met verschillende bewoners en bezocht twee dameskapsalons, geeft hij aan. De beelden uit Trouw werden daar niet gedeeld, aldus het raadslid. Uit een gesprek met de politie bleek daarnaast dat ook agenten het geschetste beeld niet herkennen, aldus Guernaoui.
maak je verhaal even wat leesbaarder, dankquote:Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/
Verhaal blijkt dus enorm aangedikt zoals was verwacht. Toch absurd dat een krant als Trouw zich hieraan schuldig maakt.
En de politie ook niet? Right.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:28 schreef Apuleius het volgende:
Misschien durven buurtbewoners zich niet te uiten.
Dat wil ik niet, maar je ziet overal dat er dingen in ons nadeel veranderen. Plus het feit dat er destijds een rapport was waarin te lezen viel dat een bepaalde bevolkingsgroep geen strobreed in de weg gelegd mocht worden, i.v.m. de oliecrisis toen. En dat blijkt veelal in de praktijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag geloven dat er een shariabuurt is?
Wat ik wel weet is dat politici vaak geen enkel benul hebben wat er zich werkelijk op de straat afspeelt.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag geloven dat er een shariabuurt is?
De praktijk zal het leren.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:40 schreef nostra het volgende:
Trouw heeft er twee maanden rondgelopen, maar een CDA'er bezoekt op een ochtend twee dameskapsalons, vraagt eens wat rond en "merkt niet dat de moslims het er voor het zeggen hebben". Over en sluiten dan maar.
Rapport? Oliecrisis?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:36 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, maar je ziet overal dat er dingen in ons nadeel veranderen. Plus het feit dat er destijds een rapport was waarin te lezen viel dat een bepaalde bevolkingsgroep geen strobreed in de weg gelegd mocht worden, i.v.m. de oliecrisis toen. En dat blijkt veelal in de praktijk.
Om een klein voorbeeld te noemen, hoe komt een buitenlander aan een winkel in Nederland, terwijl hij de taal niet machtig is. Toch kwam dat op grote schaal voor.
Zijn ze incognito gegaan?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:40 schreef nostra het volgende:
Trouw heeft er twee maanden rondgelopen, maar een CDA'er bezoekt op een ochtend twee dameskapsalons, vraagt eens wat rond en "merkt niet dat de moslims het er voor het zeggen hebben". Over en sluiten dan maar.
Ze hebben er twee maanden gelopen en het enige wat ze hadden was dat sommige mensen opmerkingen maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:40 schreef nostra het volgende:
Ze hebben niets de media ingegooid, ze zijn de media. Het bericht is ook redelijk genuanceerd en feitelijk gebracht; dat daar door anderen het etiket "shariawetgeving" op geplakt wordt is niet de schuld van Trouw.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze hebben er twee maanden gelopen en het enige wat ze hadden was dat sommige mensen opmerkingen maken.
En ze hebben met veel bombarie in de media gegooid.
Trouw heeft die term zelf gebruikt. Het was hun kop.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben niets de media ingegooid, ze zijn de media. Het bericht is ook redelijk genuanceerd en feitelijk gebracht; dat daar door anderen het etiket "shariawetgeving" op geplakt wordt is niet de schuld van Trouw.
Ik stel me nu een beetje een reporter a la de Vieze Man van Koot & Bie voor die dan mensen besluipt en dan opeens zeg "beetje veel van die ehhhh moslims he... beetje veel he... vies he..." en dan zo die hele wijk doorquote:Op zondag 19 mei 2013 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn ze nou incognito gegaan of niet, om dat artikel te maken???
Leading the witness, your honor.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik stel me nu een beetje een reporter a la de Vieze Man van Koot & Bie voor die dan mensen besluipt en dan opeens zeg "beetje veel van die ehhhh moslims he... beetje veel he... vies he..." en dan zo die hele wijk door.
dus een politicus zegt 'niks aan de hand , loop maar door' en opeens is er niks aan de hand en jij gelooft dat ?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Verhaal blijkt dus enorm aangedikt zoals was verwacht. Toch absurd dat een krant als Trouw zich hieraan schuldig maakt.
Aan de andere kant wel typisch dat alle schande roepers opeens de Trouw, een krant van linkse signatuur, achterna lopen. Beetje wishful thinking wellicht.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:58 schreef bubalus het volgende:
[..]
dus een politicus zegt 'niks aan de hand , loop maar door' en opeens is er niks aan de hand en jij gelooft dat ?
Typisch inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:58 schreef bubalus het volgende:
[..]
dus een politicus zegt 'niks aan de hand , loop maar door' en opeens is er niks aan de hand en jij gelooft dat ?
Ik zei het op de FP ook al zodra dit bericht kwam, dat bepaalde mensen dit gelijk als absolute waarheid aangrijpen.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Typisch inderdaad.
Zal hij Wilders ook geloven?
Anders wordt er verwacht na te denken en toe te geven. Met name dat laatste is not done.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik zei het op de FP ook al zodra dit bericht kwam, dat bepaalde mensen dit gelijk als absolute waarheid aangrijpen.
Waarom toch? Waarom blijven die mensen maar ontkennen?
En jij kuntwil niet begrijpen dat zodra hun toegeven dat er een probleem is dat ze die dan ook op moeten lossen?quote:Op zondag 19 mei 2013 10:26 schreef De_Guidance het volgende:
Er valt weinig toe te geven. Het verhaal leek al nergens op gebaseerd. "Mensen zouden dingen hebben geroepen."
Dit bevestigt iedereens vermoeden alleen maar.
Nee. Keklik Yücel riep juist op tot een harde aanpak.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:27 schreef IBAZ het volgende:
Raadsleden Rachid Guernaoui en Keklik Yucel ontkennen een moslimprobleem.
Geen idee?quote:Op zondag 19 mei 2013 10:31 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, de journalisten van Trouw zijn wrs niet incognito gegaan dus???
Er is daar helemaal niets ontkracht. Tevens dacht ik dat jij klaar met mij was?quote:Op zondag 19 mei 2013 10:47 schreef Misty_eyes het volgende:
Oude koeien dit: is al uitgebreid besproken en ontkracht in dit topic:
NWS / Sharia in de Schilderswijk #3
En dan noemen we het: de Veluwe!quote:Op zondag 19 mei 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
Zo graag willen geloven dat er een sharia is om je xenofobe denkbeelden goed te praten.
Misschien is het een ideetje om zelf ergens de sharia in te voeren?
quote:Op zondag 19 mei 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er is daar helemaal niets ontkracht.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:28 schreef Misty_eyes het volgende:
"Geen sharia in Schilderswijk"
[ afbeelding ]
Haagse gemeenteraadsleden herkennen zich niet in het beeld dat orthodoxe moslims andere bewoners van de Schilderswijk onder druk zetten. Dat zou vooral gebeuren in het deel van de wijk dat bekendstaat als de Vergeten Driehoek. Drie gemeenteraadsleden zijn naar aanleiding van een artikel in Trouw hierover naar de wijk gegaan om de sfeer te peilen.
"We weten dat er overwegend moslims wonen, ja," zegt CDA-fractievoorzitter Gert-Jan Bakker, "maar we hebben niet gemerkt dat die het voor het zeggen hebben".
Incidenten
Volgens Trouw krijgen mensen op straat opmerkingen over hun kleding en gedrag. De raadsleden kregen in de Vergeten Driehoek te horen dat er incidenteel wel eens een opmerking wordt gemaakt, maar de meeste mensen hebben dat niet zelf meegemaakt.
Bakker en zijn collega's Ibo Gülsen van de VVD en Rachid Guernaoui van D66 spraken onder anderen met vrouwen, jongeren, buurtvaders en de politie.
Debat
"Een kind heeft op school een keer tegen de juf gezegd dat ze wat bloot gekleed was en dat dat niet mag van Allah", vertelt Bakker "en een vrouw heeft via via gehoord dat iemand op de Haagse markt een opmerking maakte over de lengte van een rok".
De raadsleden ondernemen geen actie naar aanleiding van het onderzoek van Trouw, wel zullen ze het verder bestuderen en komt er een debat in de gemeenteraad
NOS
Kortom: much ado about nothing en al die linkse bomenknuffelaars hier die moord en brand schreeuwen en Jodendeportaties, de 2e Wereldoorlog en NSB-ers erbij halen.![]()
![]()
Hou eens op met je gemiep. We weten het nu wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
Zo graag willen geloven dat er een sharia is om je xenofobe denkbeelden goed te praten.
Misschien is het een ideetje om zelf ergens de sharia in te voeren?
Ik wist niet dat het feit dat moslims bestaan al een probleem voor je is.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:20 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]
"Moslims? waar hebben jullie het over, ik zie geen enkele moslim hoor" De_Guidance
Is dit hele topic dan niet als een grote troll opgezet?quote:Op zondag 19 mei 2013 11:21 schreef De_Guidance het volgende:
Dat topic is op slot. Het feit dat er weinig aan de hand is is een belangrijk nieuw feit in een topic dat zoveel losmaakte.
Dat jij dit nieuws niet wil lezen geeft je niet het recht een topic kapot te trollen.
Dat wil je graag omdat je niet wil dat andere mensen dit bericht lezen. Je hebt er belang bij dat iedereen denkt dat het allemaal heel erg is.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Is dit hele topic dan niet als een grote troll opgezet?
Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:21 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Zeg dat even tegen "De_Guidance", dank.
Het zijn de woorden van "De_Guidance", ik citeer alleen maar. Je denkt toch niet dat ik zulke verwerpelijke vergelijkingen zou maken?quote:Op zondag 19 mei 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Slachtofferrol much? Man jank toch niet zo.
Ja ja we weten het nu wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Het zijn de woorden van "De_Guidance", ik citeer alleen maar. Je denkt toch niet dat ik zulke verwerpelijke vergelijkingen zou maken?
Oude koeienquote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.
Het begon natuurlijk allemaal met de opmerking dat moslims gedeporteerd moeten worden. Een heel redelijke en totaal geen verwerpelijke mening.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Het zijn de woorden van "De_Guidance", ik citeer alleen maar. Je denkt toch niet dat ik zulke verwerpelijke vergelijkingen zou maken?
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:
We gaan de discussie van gister weer dunnetjes overdoen? Nou veel plezier dan maar.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het begon natuurlijk allemaal met de opmerking dat moslims gedeporteerd moeten worden. Een heel redelijke en totaal geen verwerpelijke mening.
Nou, geloof me... Dat kan.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Of er gewoon niet over beginnen. Hoef je als er op ingegaan wordt het ook niet af te doen als oude koeien.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je het er niet meer over wil hebben kun je gewoon weg blijven.
Want YOLO, you only life twice!quote:Op zondag 19 mei 2013 12:49 schreef ems. het volgende:
Ah kijk, politieagenten die verantwoordelijk zijn voor de wijk zeggen dat er niets aan de hand is. Dan moeten we ze maar geloven natuurlijk
Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeitequote:Op zondag 19 mei 2013 11:44 schreef Gia het volgende:
Dus als je daar in een zomers niemandalletje loopt te flaneren, krijg je geen probleem met de buurtbewoners?
Ik hoop dat er op basis en middelbare scholen meer aandacht komt voor burgerrechten. Sharia recht? Prima, maar het hoort niet bindend te zijn.
Jonge meiden en vrouwen moeten al jong leren hoe hier zaken als echtscheiding, voogdij en erfenis zijn geregeld bij wet. Ze blijven nu onwetend en leggen zich daardoor neer bij sharia rechtspraak.
Onderwijs kan hier wat tegen doen.
Omdat Rachid dat zegt?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
OMDAT HET MOSLIMS BENNE!!!!quote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
Het aantal kebabszaken en coffeeshops in de buurtquote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.
Bewoners zijn sowieso 90% moslim en die passen zich wel aan. Maar twee homo's die hand in hand door die wijk lopen omdat het de kortste route naar hun bestemming is, of een jonge meid met een fleurig mouwloos, kort jurkje, dat willen zij dan verbieden?!
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?quote:Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeite
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...
want het is net zo als met de taal spreken , zo lang ze " thuis " weer hun moerstaal gaan praten heeft het natuurlijk ook geen zin om Nederlands te gaan leren.
Want dat verleren ze dus zo weer.
En vaak willen ze zich niet eens aanpassen en vinden het vaak wel genoeg zo waarom zouden wij als Nederlandse burgers ons hier zo druk om maken
maar wordt het te erg moet er wel ECHT ingegrepen worden en dan bedoel ik geen kopje thee maar ME
Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.
Het is vaak een combinatie van én de moedertaal spreken én de Nederlandse taal machtig zijn. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de 3e generatie hier niet uit de voeten kan omdat ze geen woord Nederlands spreken, maar dat soort gevallen zijn er bijna niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?
Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.
Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
Het aloude Hollandsche achter-je-rug-om.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.
Onzin. Ze heeft een goed punt en jij hebt geen gepaste reactie meerquote:Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?
Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
quote:Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?
Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
Een goede traditie die we niet graag laten varen.quote:
Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?
Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.
Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
Jij snapt niet helemaal wat een grondwet is.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...quote:Op zondag 19 mei 2013 15:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.
Als je vindt dat buitenlanders niet meer in hun eigen moedertaal mogen spreken, biedt de informatie dan enkel in het Nederlands aan.
Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...
En dan raar vinden dat de integratie maar zo moeizaam blijft verlopen
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.
Niet discrimineren tussen buitenlandse talen
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
ja zo erg hoeft het ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem. Doe normaal.
Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
ja maar dan moeten ze het ook bij alles doenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.
Waarom zouden we alles in het Nederlands moeten omzetten? Wil je soms ook Engelstalige muziekhits eerst in het Nederlands omzetten voordat deze op de radio mogen worden uitgezonden?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja maar dan moeten ze het ook bij alles doen
zeker wat betreft het PC gebeuren daar is veel nog niet omgezet naar het nederlands ..
Wat in Duitsland dus weer wel verplicht is
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...
En dan raar vinden dat de integratie maar zo moeizaam blijft verlopen
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zitquote:Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.
Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
Bejaarden leren niet zo snel meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
het is vaak voor hun zelf ook beter dat ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ik hoor zat mensen om me heen die ook vaak met heel slecht verstaanbare mensen moeten werken , van geef mij maar iemand van Nederlandse afkomst of een die de taal wel beheerst.
Ik maak ze ook vaak mee ivm me werk en dan is het wel lastig om dan snel door te hebben waar ze heen willen of wat ze nodig hebben
Ja, maar dat zijn politici. Die moet je niet geloven hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?
Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
Arabisch is zo'n wereldtaalquote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
En ja, dat wordt gelukkig steeds beter.
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Kuch.quote:
En wat gebeurt er dan, Henk?quote:Op zondag 19 mei 2013 17:17 schreef ocho het volgende:
Ze zouden eens een keppeltje moeten opzetten en dan door die wijk lopen.
Die zijn er inderdaad, maar ik weet vrij zeker dat het ergens anders aan ligt dan aan het thuis geen Nederlands spreken. Voornamelijk de segregatie, in zwarte buurten opgroeien, zwarte scholen, geen interactie met Nederlanders etc. Wetenschappelijk gezien is het voor een kind heel makkelijk om meerdere talen te leren en zelfs bevorderend voor het leren op zich.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Je hebt een categorie mensen die niet heel goed nadenken als ze wat argumenten naar voren brengen en gaten laten vallen in hun argumentatie. Laat ze. Kun je door de mazen van een post schuiven en ze goed op hun plek zetten.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.
Ik snap ook niet waar je fascinatie voor het Frans en het Spaans vandaan komt. Als je nou had gezegd dat de folders enkel in het Nederlands en het Engels gedrukt zouden mogen worden, had je een heel goed punt.
http://kunst-en-cultuur.i(...)latere-leeftijd.htmlquote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
Die andere talen zijn niet alleen voor mensen die geen Nederlands spreken, maar omdat de kans op misverstanden nu eenmaal groter is in een taal die niet je moedertaal is. Waarschijnlijk was het goedkoper om folders in de meestgesproken talen te drukken dan om iedereen die nog niet goed genoeg Nederlands spreekt om alle ambtelijke taal te kunnen begrijpen van een tolk te voorzien. (Die trouwens ook fouten kunnen maken, zoals bij de eerste asielaanvraag van Mauro, waar hele stukken verkeerd waren weergegeven omdat de tolk slechthorend was.)quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven
Jij niet nee, maar je tokkie-buurman daarentegen..quote:Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Gia het volgende:
Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
Wat is daarquote:Op maandag 20 mei 2013 15:49 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.welingelichtek(...)in-schilderwijk.html
PVV-voorman Geert Wilders bezoekt dinsdag om 12.00 uur de Haagse Schilderswijk. Hij brengt daar een werkbezoek in reactie op een artikel zaterdag in de dagblad Trouw. Daarin concludeert de krant op basis van eigen onderzoek dat een deel van de Schilderswijk zich ‘ontwikkelt tot een enclave van orthodoxe moslims’.
Volgens de krant wonen in die wijk meer strenggelovige moslims bij elkaar dan elders in de stad en willen ze hun regels ook op straat toepassen. Niet-moslims en gematigde moslims hebben daar last van.
Die zeggen dat ze op straat worden aangesproken op zaken die de orthodoxe meerderheid niet aanstaan, zoals roken, het eten van varkensvlees en het drinken van alcohol. Vrouwen krijgen ongevraagd kritiek op kleding die te bloot of te opvallend zou zijn.
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Dat er met eieren gegooit wordt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar![]()
aan? Twee andere politici zijn hem al voor geweest.
quote:Op maandag 20 mei 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Eieren ofzo.
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijftquote:Op maandag 20 mei 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Dat er met eieren gegooit wordt bijvoorbeeld.
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijft
Zoals? Je hebt vast wel quotes.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.
En dat heeft hiermee te maken omdat?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijft
Dat zal het inderdaad wel zijn. Hij is vaak niet zo origineel in dit soort topics.quote:
Nee, gelly doelde op bepaalde users.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk hoopt hij daar op, daar heeft hij alleen maar belang bij.
Geen dus. I rest my case.quote:
Zo lief. De naiviteit:quote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef my2cents het volgende:
Iedereen gaat me uitlachen, I know, maar dit is nou precies de reden dat ik sinds een tijd weer druk aan het sporten en trainen ben. Ik ben er straks klaar voor als het hier ook losgaat. En ik heb er zin in, kom maar op met dat tuig
Volgens mij is dat uit een andere discussie. Niet vreemd dat je de html-link eruit gehaald hebt.quote:
A) het is irrelevant dat het uit een ander topic komt. B) wat boeit het dat de html link eruit is?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens mij is dat uit een andere discussie. Niet vreemd dat je de html-link eruit gehaald hebt.![]()
Typisch weer die praktijken van je.
Shit dat ik je telkens door heb, he?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
A) het is irrelevant dat het uit een ander topic komt. B) wat boeit het dat de html link eruit is?
Jammer he.
Nee, en als je er problemen mee hebt dat ik persoonlijk geflame een halt wil toeroepen dan doe je dat maar in NWS FB.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef gelly het volgende:
[..]
NWS in een notendop. Dat is toch het niveau dat jullie voor ogen hebben ?
Zorgt wel weer voor werkgelegenheid.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem.
Ehum, enne de staande praktijk waarbij de zonen/dochters tolken voor hun ouders is opeens geen optie meer? Als het écht gaat om ouderen, dan vind ik het helpen met officiële stukken (belastingaangifte etc) gewoon vallen onder de mantelzorg hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.
Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
Rassenrellen? Sinds wanneer is jong opgeschoten hangtuig een apart ras?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.
Je wordt links en rechts beroofd door de overheid maar waar je echt over valt is dat ze folders begrijpelijk maken voor mensen die niet 20 jaar lang op een Nederlandse school of school in het algemeen hebben gezeten.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ehum, enne de staande praktijk waarbij de zonen/dochters tolken voor hun ouders is opeens geen optie meer? Als het écht gaat om ouderen, dan vind ik het helpen met officiële stukken (belastingaangifte etc) gewoon vallen onder de mantelzorg hoor.
Dus dit is gewoon geen argument. Kappen met die folders in diverse talen (ook geen engels en zo), behalve die voor toeristen, buitenlandse studenten en expats. Wil je hier wonen, dan zorg je maar dat je de taal leert.
Ditquote:Op zondag 19 mei 2013 09:44 schreef Bombvis het volgende:
Je kan het ook omdraaien: waarom wil jij zo graag geloven dat het niet zo is? Omdat er 2 fractievoorzitters hebben rondgelopen en die zeggen dat het niet zo is? Politici spreken natuurlijk altijd de waarheid..
Het is geen OF - OF verhaal wat mij betreft, maar een EN - EN verhaal. Omdat ik val over folders in tig talen, wil dat nog niet zeggen dat dat het enige kritiekpunt is dat ik heb.....quote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je wordt links en rechts beroofd door de overheid maar waar je echt over valt is dat ze folders begrijpelijk maken voor mensen die niet 20 jaar lang op een Nederlandse school of school in het algemeen hebben gezeten.
Maar niet in de wereld die er toe doet.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is om precies te zijn de 6e wereldtaal.
Lol .. onze economie is zowat afhankelijk van de Arabisch sprekende wereld en jij beweert hier dat ze er niet toe doen .. hilarisch ..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:56 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar niet in de wereld die er toe doet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:51 schreef SlaadjeBla het volgende:
Hebben we al bericht dat Geert is gestenigd? Of viel het toch mee?
Hij heeft gerend voor zijn leven!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef Luigi het volgende:
[..]:
https://twitter.com/JosHeymans/status/336804871917420545
Was het maar Marokko, dan was het nog een beetje mooi weer!quote:Wilders: 'Schilderswijk is Nederland en geen Marokko'
UPDATE PVV-leider Geert Wilders was dinsdag in de Haagse Schilderswijk 'om te laten zien dat dit Nederland is. Dit is geen Saudi-Arabië, geen Marokko of geen Turkije.' Dat zei Wilders aan het begin van zijn wandeling door buurt, die de laatste dagen veel wordt besproken.
Dagblad Trouw schreef zaterdag dat in 'De Sharia Driehoek' in de Schilderswijk radicale moslims de dienst uitmaken op straat. Er zou 'een enclave van orthodoxe moslims' ontstaan. Sinds de aankondiging van Geert Wilders dat hij vandaag de Haagse Schilderswijk zou bezoeken zijn er op Twitter doodsbedreigingen tegen de politicus geuit.
'De PVV accepteert niet dat er ook maar één centimeter van Nederland onder barbaarse sharia wetgeving valt. Dit is gewoon een stukje Nederland waar onze wetten en normen gelden', zei Wilders verder.
Hij gaf aan 'zich niet in Nederland te wanen' toen hij door de wijk liep.
Minister Lodewijk Asscher (Integratie) was dinsdagochtend in de Schilderswijk om poolshoogte te nemen van de situatie. De PvdA wil dinsdag tijdens het wekelijks vragenuurtje opheldering van Asscher.
Het lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk. Niet eens zo zeer omdat ik weinig vertrouwen heb ik journalisten en politici doorgaans betrouwbaarder acht (ja, dit bedoel ik serieusquote:Op zondag 19 mei 2013 09:58 schreef bubalus het volgende:
Mwah, wat die man 'wandelen' noemt noemen ze bij de Olympische spelen snelwandelen .. blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen. Eigen ervaring!!quote:
Ies koeltoerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen.
Die jongen stelde een vraag. Hij geirriteerd. Wat een sukkel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, wat die man 'wandelen' noemt noemen ze bij de Olympische spelen snelwandelen .. blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen. Eigen ervaring!!
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk. Niet eens zo zeer omdat ik weinig vertrouwen heb ik journalisten en politici doorgaans betrouwbaarder acht (ja, dit bedoel ik serieus), maar meer omdat ik in die buurt geregeld ben geweest en het is mij allemaal niet opgevallen dat daar mijn horloge enkele eeuwen terug ging in de tijd.
Wie bepaalt hoe Nederland eruit hoort te zien en waar het op moet lijken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.
Nu niet gek gaan lopen doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:34 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Wie bepaalt hoe Nederland eruit hoort te zien en waar het op moet lijken?
Das een gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:34 schreef AlexJones het volgende:
Geert de man! Zeg het ze! Geen centimeter van dit Europese land onder sharia!
Ah, satire. Hou ik van!quote:
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef n00b13 het volgende:
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.
De nieuwe tunnel onder het spoor is best mooi anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.
Ach ja, ooit keek men ook gek op van schoenen ipv klompen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef n00b13 het volgende:
Nu niet gek gaan lopen doen.
In Nederland lopen mensen niet met hoofddoekjes en niqaab enzo.
Idd. Verwachten dat je in een achterstandswijk in Den Haag 'het echte Nederland' tegenkomt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.
Jawel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach ja, ooit keek men ook gek op van schoenen ipv klompen...
(not really, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel)
Nou, ja. Weet je. Dat mag van mij allemaal. En hij mag er ook gerust iets van zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Idd. Verwachten dat je in een achterstandswijk in Den Haag 'het echte Nederland' tegenkomt..
wat dachten ze, dat ze een briefje met de huisregels aangereikt zouden krijgen?quote:Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
"Het is hier geen marokko"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:43 schreef Peunage het volgende:
Dus wat was de conclusie van Wilders precies? Er wonen veel buitenlanders in de Schilderswijk??
Daar moesten ze sowieso mee stoppen. Je gaat toch geen tieners van hun bed lichten om een tweetjequote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een hele andere orde:
Hebben ze de bedreigers van Wilders die via Twitter (Turken) zo stoer waren intussen van hun bed gelicht?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:55 schreef n00b13 het volgende:
Daar moesten ze sowieso mee stoppen. Je gaat toch geen tieners van hun bed lichten om een tweetje
Want? Zijn doodsbedreigingen door tieners niet geloofwaardig? Die lui zoeken de grens op en die kan je beter snel aangeven voordat ze nog verder gaan. Die Murat die op het terracollege zn leraar doodschoot was ook een tiener. Een deel van de Jihadi's in Syrie zijn ook tieners.quote:
Jawel hoor! zelf gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nu niet gek gaan lopen doen.
In Nederland lopen mensen niet met hoofddoekjes en niqaab enzo.
Dan was dat dus geen Nederland. In het echte Nederland lopen immers alleen melkwitte mensen op klompen in gehaakt klederdracht.quote:
Breivikkistan? Nee, bedankt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:50 schreef cempexo het volgende:
Ga eerst maar eens een paar dagen naar Noorwegen toe...dan weet je het verschil tussen nederland en een beschaafd land.
Uiteraard niet als je geindoctrineerd bent opgegroeid met de islam.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:12 schreef Santello het volgende:
Zoveel posts van mensen die daar nooit zijn geweest![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een onzin weer. Ik kom daar regelmatig om mijn familie te bezoeken en kan me niet vinden in de uitingen van de media.
Zolang ze de reaguurders van Geenstijl vrolijk laten doorgaan geef ik het weinig kans.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een hele andere orde:
Hebben ze de bedreigers van Wilders die via Twitter (Turken) zo stoer waren intussen van hun bed gelicht?
Reactie op de FP, sluit ik mij volledig bij aan. Mooi om te zien dat er nog iemand is die voor de Nederlandse bevolking en belangen durft op te komen.quote:Held.
Lopen in een straat waar iedereen je haat.
Bedankt Geert! Iemand die voor nederland en ONZE cultuur opkomt.
Opbokken met je sharia troep, dat doen jullie maar lekker in je eigen land.
Ben je nu cynisch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:26 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Reactie op de FP, sluit ik mij volledig bij aan. Mooi om te zien dat er nog iemand is die voor de Nederlandse bevolking en belangen durft op te komen.
of gewoon dom?quote:
Beter dan er mee instemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:27 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
of gewoon dom?
hoe kun je zo'n provocerend wandelingetje nou "opkomen voor de Nederlandse belangen" noemen.
Maar goed dat Wilders daar met zijn wandeling verandering in brengt!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:31 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Resultaat van de afgelopen jaren---> zie schilderswijk.
Niet om sharia-moslims te verdedigen (integendeel; ik verafschuw zulk gedrag), maar je snapt toch wel dat Wilders daar gewoon rondloopt voor eigen politiek gewin? Hij wil precies het soort reactie opwekken dat jij geeft. Je trapt er met open ogen in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:26 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Reactie op de FP, sluit ik mij volledig bij aan. Mooi om te zien dat er nog iemand is die voor de Nederlandse bevolking en belangen durft op te komen.
Volgens mij doet 'ie er helemaal niets aan. Een wandeltochtje verandert toch niets?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:36 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar goed dat Wilders daar met zijn wandeling verandering in brengt!
Hij doet er tenminste wat aan.
Lees een paar posts van mij verder terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:40 schreef tarantism het volgende:
[..]
Volgens mij doet 'ie er helemaal niets aan. Een wandeltochtje verandert toch niets?
Er is de laatste dagen al veel aandacht voor deze kwestie, dus ook dat is geen winst. De PVV zit daarnaast vrijwel werkloos in de oppositiebankjes vanaf de zijlijn te foeteren, dat is toch niet 'wat er aan doen'. Integendeel, dat is op doorzichtige wijze een graantje aandacht meepikken.
Laat je toch niet zo makkelijk bespelen door die populistische geintjes.
En dan naah een moslim laupuh. Heb u al een eitje gegeten? Een eitje dat 2 minuten is gekookt meneah?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik stel me nu een beetje een reporter a la de Vieze Man van Koot & Bie voor die dan mensen besluipt en dan opeens zeg "beetje veel van die ehhhh moslims he... beetje veel he... vies he..." en dan zo die hele wijk door.
En waarom wil je dat zo graag?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Islam gaat Nederland gewoon overnemen. Daar gaat Gerrit niks aan veranderen
Dat is toch stiekem wel waar je bang voor bent? Dat de islam de wereld overneemt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:19 schreef ocho het volgende:
PSV hahahahah je maakt mijn dag helemaal top.
Dan beantwoord ik hem wel voor je. Het kan voor CCYH niet snel genoeg gaan met de opkomst van de sharia in Nederland. Voor hem is het een feest als blanke autochtonen de hersens ingeslagen worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef ocho het volgende:
Ik stelde een vraag maar krijg geen antwoord.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]![]()
![]()
Het feit dat je over over "jouw volk" spreekt zegt genoeg over je denkwijze, en zoals die van vele anderen. Eisen dat men "integreert" (assimilatie eigenlijk) en tegelijkertijd immigranten als 3e rangs burgers behandelen vanuit het volk schiet natuurlijk niet op. Maar oké, veel plezier.
De verpaupering van Nederland kan me niet snel genoeg voortgezet worden, het kan me echt geen ene tyfus schelen. Uiteindelijk zal de autochtoon de minderheidsgroep worden in NL en is kan het feest beginnen, kijken wanneer men massaal elkaar de hersenen gaan inslaan.
Niks Moslims aan , Vader van Julian en Ruben noemen we toch ook niet Atheitsiche / Christen vader vermoord ze kinderen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:38 schreef AlexJones het volgende:
Intussen in Stockholm...moslimjongeren rellen als dieren...steken honderd auto's in brand...
Wilders is kansloos hahahahquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:40 schreef cempexo het volgende:
Zo opeens zijn er weer volop tegenstanders van Wilders aan het woord...opvallend.
Groepsgewijs inderdaad. Wel wat stereotypisch.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:40 schreef cempexo het volgende:
Zo opeens zijn er weer volop tegenstanders van Wilders aan het woord...opvallend.
Ik vind het leuk dat je je zo ergert aan de islam.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:43 schreef ocho het volgende:
Ik vind het leuk dat jullie je zo ergeren aan Geert Wilders.
How about Shariage ipv 's Gravenhage?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef ocho het volgende:
Wilderswijk i.p.v. Schilderswijk, allemaal lachen nu.
Och, als het aan jou en een aantal andere extremisten hier lag werd NL binnen de korste keren Afghanistan V2.0quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je je zo ergert aan de islam.
Welke extremisten hahahquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Och, als het aan jou en een aantal andere extremisten hier lag werd NL binnen de korste keren Afghanistan V2.0
Waarom mag je in Afghanistan meisjes die studeren willen door het hoofd schieten en in een normaal land niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef PSV1990- het volgende:
Waarom mag een joods rechtbank wel maar een Islamitische niet ???
Waarom mag Amerika 10 jaar lang onschuldige mensen blijven bombarderen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom mag je in Afghanistan meisjes die studeren willen door het hoofd schieten en in een normaal land niet?
Wilders voor premier!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:37 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Niet om sharia-moslims te verdedigen (integendeel; ik verafschuw zulk gedrag), maar je snapt toch wel dat Wilders daar gewoon rondloopt voor eigen politiek gewin? Hij wil precies het soort reactie opwekken dat jij geeft. Je trapt er met open ogen in.
Opkomen voor Nederlandse belangen is wat anders dan theatraal en verongelijkt door een woonwijk gaan lopen. Opkomen voor Nederlandse belangen is - zeker in het geval van een politicus - beleidsmatig iets klaarspelen in Den Haag. En dat is nou precies wat plucheklever Wilders niet doet. Sterker nog: toen hij gedoogsteun aan een kabinet gaf en de nodige macht had, droop hij af met de staart tussen de benen.
In de Tweede Kamer zitten slechts 5 mensen langer op hun kamerzetel dan Geert Wilders. Die zit er namelijk al 5.320 dagen, oftewel: ruim 14,5 jaar. En wat heeft hij in die tijd nou werkelijk bereikt? Precies: bijna niks.
Ah, via de Schilderswijk zijn we ineens in Amerika aangekomen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:55 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Waarom mag Amerika 10 jaar lang onschuldige mensen blijven bombarderen?
Nog 1x voor jou : Waarom een Joods rechtbank wel maar een Islamitsche rechtbank niet?
Een 2e Afghanistan betekent dat wij in Nederland eerst een Christelijke "Taliban" krijgen die Nederland overheerst en compleet naar de tering helpt. Vervolgens plegen 10 Christenterroristen uit Frankrijk een grote aanslag op Casablanca waar 3,000 doden vallen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:52 schreef PSV1990- het volgende:
Welke extremisten hahah
Een 2e Afghanistan dat betekend dat Marokko bijv zomaar ff NL binnenvalt en 10 jaar lang bommen loslaat op onschuldige burgers?
http://www.volkskrant.nl/(...)-is-toegestaan.dhtmlquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, via de Schilderswijk zijn we ineens in Amerika aangekomen.
Joodse rechtbank hebben we hier toch niet? Net zomin als een Islamitische.
Ja die zijn er wel. Rechtbanken voor katholieken en joden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maak hem nou niet wijzer. Aan zijn reacties te zien heeft hij niet door dat een rechtbank in een seculiere rechtstaat niet aan religie gebonden is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Och, als het aan jou en een aantal andere extremisten hier lag werd NL binnen de korste keren Afghanistan V2.0
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Een 2e Afghanistan betekent dat wij in Nederland eerst een Christelijke "Taliban" krijgen die Nederland overheerst en compleet naar de tering helpt. Vervolgens plegen 10 Christenterroristen uit Frankrijk een grote aanslag op Casablanca waar 3,000 doden vallen.
Dan valt Marokko Nederland binnen en worden de Christelijke terroristen door de Duitse geheime dienst geevacueerd en militair gesteund. Een groep Christenen gaan in het verzet en plegen aanslagen waarbij veel burgerdoden vallen en soms maken zo ook een paar Marokkaanse soldaten dood. Christenen over de hele wereld spreken hun haat uit tegen Marokko, dat inmiddeld bijna bankroet is van de oorlog en het opbouwen van Amsterdam en de Nederlandse economie.
Hoop dat je een grap maaktquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Een 2e Afghanistan betekent dat wij in Nederland eerst een Christelijke "Taliban" krijgen die Nederland overheerst en compleet naar de tering helpt. Vervolgens plegen 10 Christenterroristen uit Frankrijk een grote aanslag op Casablanca waar 3,000 doden vallen.
Dan valt Marokko Nederland binnen en worden de Christelijke terroristen door de Duitse geheime dienst geevacueerd en militair gesteund. Een groep Christenen gaan in het verzet en plegen aanslagen waarbij veel burgerdoden vallen en soms maken zo ook een paar Marokkaanse soldaten dood. Christenen over de hele wereld spreken hun haat uit tegen Marokko, dat inmiddeld bijna bankroet is van de oorlog en het opbouwen van Amsterdam en de Nederlandse economie.
Waarom is een Joods rechtbank wel toegestaan maar een Islamitsche niet ?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maak hem nou niet wijzer. Aan zijn reacties te zien heeft hij niet door dat een rechtbank in een seculiere rechtstaat niet aan religie gebonden is.
Nope. Zo werkt het, maar jij begrijpt er vast geen reet van omdat je alleen maar naar je domme Imam luistert.quote:
Dat bedoel ik. Wat een blijk van vertrouwen in de Nederlandse cultuur en rechtsstaat weer. Die laat zich zo omver helpen door een paar extremisten kennelijk. En laten we er vooral voor waken dat moslims hier niet nog verder en meer radicaliseren! Maar dan niet inzien dat je zo meewerkt aan een zogenaamde tegenstelling tussen het westen en de islam en moslims vanzelf radicaliseren. Die worden immers toch allemaal - liberaal of niet - met een schuin oog aangekeken en vereenzelvigd met extremisten in het openbaar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus een paar ""moslims"" uit Saudi halen de twintowers neer , vervolgens mag Amerika in Afgahnistan ( die er helemaal niks mee te maken hebben ) 10 jaar lang onschuldige burgers vermoorden ??quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Nope. Zo werkt het, maar jij begrijpt er vast geen reet van omdat je alleen maar naar je domme Imam luistert.
Dat zeg ik toch niet........ In mijn vergelijking staat Frankrijk voor Saudi Arabie.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Dus een paar ""moslims"" uit Saudi halen de twintowers neer , vervolgens mag Amerika in Afgahnistan ( die er helemaal niks mee te maken hebben ) 10 jaar lang onschuldige burgers vermoorden ??
9/11 was btw een inside job.
Onzin ,alleen in Irak al heeft Amerika 100 duizenden onschuldide burgers vermoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet........ In mijn vergelijking staat Frankrijk voor Saudi Arabie.
En Duitsland voor Pakistan, maar jij weet vast niet dat Pakistans ISI de Taliban ontzettend hard steunde en gebruikte om Afghanistan te controleren.
Verder worden veruit en veruit de meeste onschuldige burgers door Moslims vermoord. Net zoals in Syrie, Irak, Pakistan, eigenlijk in elk Moslimland. Maar dat boeit je niet natuurlijk.
En die inside job beschuldiging ga ik niet eens op in.
Ja, allemaal door elkaar vermoord. Net zoals Moslims elkaar in Irak nu alweer afmaken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef PSV1990- het volgende:
Onzin ,alleen in Irak al heeft Amerika 100 duizenden onschuldide burgers vermoord.
Wat deden die terror Amerikanen eigenlijk in Irak ?
http://www.aljazeera.com/(...)521105021468873.htmlquote:Deadly bombings continue across Iraq
Uitstekend verwoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat een blijk van vertrouwen in de Nederlandse cultuur en rechtsstaat weer. Die laat zich zo omver helpen door een paar extremisten kennelijk. En laten we er vooral voor waken dat moslims hier niet nog verder en meer radicaliseren! Maar dan niet inzien dat je zo meewerkt aan een zogenaamde tegenstelling tussen het westen en de islam en moslims vanzelf radicaliseren. Die worden immers toch allemaal - liberaal of niet - met een schuin oog aangekeken en vereenzelvigd met extremisten in het openbaar.
Dat wordt allemaal als het aan jou ligt vanzelf wel werkelijkheid. Namens figuren als Bin Laden word je bedankt.
Wat een zieke geest ben jij johquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Onzin ,alleen in Irak al heeft Amerika 100 duizenden onschuldide burgers vermoord.
Wat deden die terror Amerikanen eigenlijk in Irak ?
Hoezoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Wat een zieke geest ben jij joh
ga vlaggen verbranden ofzo
Een zogenaamde tegenstelling.... tering, je kan me nu echt oprapen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat een blijk van vertrouwen in de Nederlandse cultuur en rechtsstaat weer. Die laat zich zo omver helpen door een paar extremisten kennelijk. En laten we er vooral voor waken dat moslims hier niet nog verder en meer radicaliseren! Maar dan niet inzien dat je zo meewerkt aan een zogenaamde tegenstelling tussen het westen en de islam en moslims vanzelf radicaliseren. Die worden immers toch allemaal - liberaal of niet - met een schuin oog aangekeken en vereenzelvigd met extremisten in het openbaar.
Dat wordt allemaal als het aan jou ligt vanzelf wel werkelijkheid. Namens figuren als Bin Laden word je bedankt.
Ook in landen met een "gematigde" islam zie je extremisten meer en meer de macht grijpen. Onze rechtsstaat is niet zo geweldig: we zijn (in algemene zin) veel te naïef en we straffen veel te soft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je snapt het niet geloof ik...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijk
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
...
Het wordt zo onderhand eens tijd [...] dat dat wat zich "gematigde" moslims noemt, zich eens nadrukkelijker distantieert van de extremistische broeders.
...
Inderdaad, we staan aan de vooravond om door pakweg 500 radicale salafisten in het keurslijf van de hanbalistische sharia geduwd te worden... wij allemaal, alle 16,5 miljoen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijk
Volgens mij is het feest voor je als Wilders er morgen niet meer is. Klopt dat ?quote:
Zal best hoor. Ondertussen is de extremistische islam gewoon in opmars in Nederland. Die vaart namelijk wel bij zo veel naïviteit in dit land.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.
Dat laatste is de kern. Hoe veel laten we toe voordat de maat vol is?quote:Is dit gedrag van de ware gelovigen vreemd? Ze komen hun religieuze plicht na: Amr bil Ma'roof en Nahianilmonkar. Ze moeten anderen aanspreken op geboden en verboden. Iran en Saudi-Arabië, landen waar sharia volledig wordt toegepast, kennen er zelfs politie-eenheden voor.
De aanhangers van de zuivere islam gedragen zich conform hun geloof waarachtig en oprecht. De vraag is alleen of wij - de democraten - waarachtig, oprecht en conform onze beginselen van vrijheid, gelijkheid en rechtsstatelijkheid durven handelen.
Doe gewoon lekker mee als gematigde moslim dan, maar dan doen ze ook niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:01 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zal best hoor. Ondertussen is de extremistische islam gewoon in opmars in Nederland. Die vaart namelijk wel bij zo veel naïviteit in dit land.
Het is precies wat Afshin Ellian in Elsevier schrijft:
http://www.elsevier.nl/Ne(...).UZsvAJtKGpo.twitter
[..]
Dat laatste is de kern. Hoe veel laten we toe voordat de maat vol is?
Hoeveel joodse rechtbanken zijn er dan wel in Nederland?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Waarom is een Joods rechtbank wel toegestaan maar een Islamitsche niet ?
Je mag het gewoon zeggen als je het niet weet....
Misschien moet je je even verdiepen in de geschiedenisquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?
Laat dat nu net mijn niche zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:04 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Misschien moet je je even verdiepen in de geschiedenis
Geef het voldoende tijd en het probleem groeit vanzelf. Net zoals we al met de gebakken peren zitten van een geflopte intergratie, omdat we nooit eisen hebben durven stellen. Kijk anders even naar de grote problemen in de buitenwijken van Parijs, of kijk naar Brussel waar de politie sommige buurten nauwelijks nog in durft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?
Nou? Hoeveel zijn het er? Weet je het zelf?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoeveel joodse rechtbanken zijn er dan wel in Nederland?
Precies.
Die vraag slaat dan ook als een tang op een varken.
"Geef het voldoende tijd"... dat is geen antwoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Geef het voldoende tijd en het probleem groeit vanzelf. Net zoals we al met de gebakken peren zitten van een geflopte intergratie, omdat we nooit eisen hebben durven stellen. Kijk anders even naar de grote problemen in de buitenwijken van Parijs, of kijk naar Brussel waar de politie sommige buurten nauwelijks nog in durft.
Dit soort staatjes, waar eigen wetten gelden, moeten krachtig worden vermeden. Zo gauw de eerste tekenen zich voordoen (en dat is inmiddels het geval) moet er worden gehandhaafd.
Op dezelfde manier als hoe die radicalen dat overal ter wereld proberen: zelfmoordaanslagen, intimidatie en moorden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard. Ik zou zeggen: sluiten van moskeeën die oproepen tot geweld.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als hoe die radicalen dat overal ter wereld proberen: zelfmoordaanslagen, intimidatie en moorden.
Het is totaal niet relevant of het die extremisten gaat lukken hun wil aan de rest van Nederland op te leggen. Het hele proces van "proberen" is ontzettend bloederig en onprettig en iets dat absoluut voorkomen dient te worden.
Ik snap de link met het softe straffen even niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ook in landen met een "gematigde" islam zie je extremisten meer en meer de macht grijpen. Onze rechtsstaat is niet zo geweldig: we zijn (in algemene zin) veel te naïef en we straffen veel te soft.
Dat valt over het geheel reuze mee. De radicale opvattingen van salafistische en aanverwante groeperingen daargelaten. Die komen echter wel veelzijdig in het nieuws, helaas.quote:Een "zogenaamde" tegenstelling tussen het westen en de islam? Hoezo "zogenaamd"? Die tegenstellingen zijn levensgroot man.
Hoho, dat heb ik niet gezegd. Dat je radicale groeperingen de kop in wilt drukken: prima. Ik zeg alleen dat we eens op moeten houden met de 'gewone moslim' aankijken voor wat een stel idioten aan de andere kant van de wereld doen. Want daarmee zorg je wel degelijk voor een zekere mate van verharding.quote:En als wij zo onze bedenkingen hebben over de islam en de manier waarop die wordt beoefend, dan zouden we ook nog debet zijn aan de radicalisering van moslims? Veel gekker moet het niet worden.
Dat moslims zich distantiëren van extremisme, geweld of nogal radicale opvattingen komt regelmatig voor, maar daar kraait geen haan naar. Het wordt eerder tijd om onderscheid te maken en niet meer alle moslims te vereenzelvigen met extremistisch gedachtegoed en nog net niet te suggereren dat de buurman van hiernaast in het geheim op z'n zolderkamer met de Al Qaida zit te communiceren over een radiootje.quote:Het wordt zo onderhand eens tijd dat extremisme hard de kop wordt ingedrukt en dat dat wat zich "gematigde" moslims noemt, zich eens nadrukkelijker distantieert van de extremistische broeders. Ze moeten zich maar eens realiseren hoe verschrikkelijk veel ze hier mogen, vergeleken bij wat niet-moslims in moslimlanden mogen.
Stompzinnig natuurlijk, maar ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen. Op Geenstijl zie ik ook wel eens wat (impliciete) doodsverwensingen voorbijkomen. Triest natuurlijk, maar zolang het een stel de pubertijd niet-ontgroeide figuren zijn.... lekker laten gaan.quote:Zou ik trouwens ook nog je mening mogen over het feit dat een politicus die door een woonwijk wenst te lopen meteen allerlei doodsbedreigingen krijgt? Wat vind je daarvan?
Niet. Die vraag hoef je ook niet aan mij te stellen, want ik geloof daar niet in. Ik denk ook wel dat het maar een kleine groep Moslims is die extreem zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard. Ik zou zeggen: sluiten van moskeeën die oproepen tot geweld.
Dan nog blijft staan: hoe gaan 500 extremisten ervoor zorgen dat pak 'm beet 8,5 miljoen vrouwen een burka gaan dragen?
"Geef het voldoende tijd" is een prima antwoord, zeker omdat ik heb verwezen naar 40-50 jaar niks doen en geen eisen stellen aan integratie. Wat dat heeft opgeleverd, is inmiddels bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Geef het voldoende tijd"... dat is geen antwoord.
Leg mij nu eens uit, als we kijken naar de statistieken, hoe dat percentage van de pot gerukte extremisten het voor elkaar gaat krijgen dat 'wij Nederlanders' binnen nu en 5 jaar de sharia (hanbalistisch uiteraard) leven?
Ik heb iets meer vertrouwen in het Nederlandse volk (en ja, daar horen ook de niet-extremistische moslims bij).
Laten we maar beginnen met die 3 salafistische moskeeën die de Schilderswijk 'rijk' zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik zou zeggen: sluiten van moskeeën die oproepen tot geweld.
Dan nog blijft staan: hoe gaan 500 extremisten ervoor zorgen dat pak 'm beet 8,5 miljoen vrouwen een burka gaan dragen?
Jij bent de eerste die ik het land uittrap als ik aan de macht ben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan beantwoord ik hem wel voor je. Het kan voor CCYH niet snel genoeg gaan met de opkomst van de sharia in Nederland. Voor hem is het een feest als blanke autochtonen de hersens ingeslagen worden.
Waar zeg ik niet ingrijpen? Ik zei al: sluiten van gebedshuizen die oproepen tot geweld.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:15 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
"Geef het voldoende tijd" is een prima antwoord, zeker omdat ik heb verwezen naar 40-50 jaar niks doen en geen eisen stellen aan integratie. Wat dat heeft opgeleverd, is inmiddels bekend.
Extremisme laten wortelen, alles toestaan zonder in te grijpen? Het zal vanzelf tot uitbreiding van het probleem leiden. We hebben nu al te maken met bekeerde, geradicaliseerde Nederlandse en Belgische jongeren die voor de jihad naar Syrië zijn vertrokken. Hoe groter de groep extremisten, des te lastiger zijn zulke zaken nog te bestrijden.
Ik heb onvoldoende vertrouwen in het zorgwekkend naïeve Nederlandse volk. En - sorry - nog minder in de zogeheten "gematigde" moslims, want die hangen immers al dezelfde religie aan en houden er regelmatig bijzonder conservatieve opvattingen op na. Te vaak zie ik ze in de bres springen voor de rechten van hun geloofsgenoten en zich afzetten tegen Nederlanders. Mag allemaal hoor, maar vraag mij niet om vertrouwen te hebben in die groep als het op oplossingen aankomt.
Kom jij aan de macht? En wie breng je daarvoor mee?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die ik het land uittrap als ik aan de macht ben.
CCYH en de 40 bandieten ken je nog niet? Mijn 10 jarenplan naar dictatorschap is via Google te vinden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kom jij aan de macht? En wie breng je daarvoor mee?
Je kunt uit mijn reactie niet eens het correcte aantal afleiden?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou? Hoeveel zijn het er? Weet je het zelf?
Ah spannend! Even kijken danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
CCYH en de 40 bandieten ken je nog niet? Mijn 10 jaren plan naar dictatorschap is via Google te vinden.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tussen zeggen en doen zit (zeker in Nederland) een wereld van verschil. Feit is dat het extremisme al tijden ongestoord z'n gang kan gaan in Nederland. Hoe veel dubieuze gebedshuizen zijn er concreet gesloten? Iedereen leest de AIVD-rapporten, haalt de schouders op en gaat weer fijn over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik niet ingrijpen? Ik zei al: sluiten van gebedshuizen die oproepen tot geweld.
Maar die constante toon, alsof we aan de vooravond van de invoering van de sharia staan, en elke moslim in Nederland daar stilletjes ook op hoopt, is gewoon ridicuul.
Trouwens, jij zou volgens eigen plan nog steeds voor het einde van het jaar naar Turkije terug gaan. Omdat je ''zonder diploma's, zoals in jouw geval, in Nederland slechts voor een hongerloontje in een smerige fabriek kan werken''. En je denkt dat je het in Turkije, terwijl je op zijn zachts gezegd een kutinstelling hebt en niet eens Turks kan, veel makkelijker zal hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Begin 2014 of 2015quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trouwens, jij zou volgens eigen plan nog steeds voor het einde van het jaar naar Turkije zijn terug zijn gegaan. Omdat je ''zonder diploma's, zoals in jouw geval, in Nederland slechts voor een hongerloontje in een smerige fabriek kunnen werken''. En je denkt dat je het in Turkije, terwijl je op zijn zachts gezegd een kutinstelling hebt en niet eens Turks kan, veel makkelijker zult hebben.
Jij hebt ook al zo'n mooi inzicht.... haal de microfoon weg dan gaat het idee ook weg... tuurlijk..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zeg ik niet ingrijpen? Ik zei al: sluiten van gebedshuizen die oproepen tot geweld.
Maar die constante toon, alsof we aan de vooravond van de invoering van de sharia staan, en elke moslim in Nederland daar stilletjes ook op hoopt, is gewoon ridicuul.
Zoals ik het zorgelijk mag vinden dat in dit soort discussies steeds vaker over DE moslims wordt gesproken, alsof het een monolithisch blok is van gelijkgezinden... en nog subversieve gelijkgezinden ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:27 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Jij hebt ook al zo'n mooi inzicht.... haal de microfoon weg dan gaat het idee ook weg... tuurlijk..
en we doen niet alsof het de vooravond van de invoering van de sharia is maar als er wijken zijn waar ze al bezig zijn mogen we dat best zorgelijk vinden
Mij volledig vreemd. Je hebt alleen dat vrouwen volgens de katholieke gebruiken niet eerder is gescheiden dan dat de man daarvoor tekent, maar dat is hier helemaal niet rechtsgeldig. Je kan je bijvoorbeeld tien keer een handtekening vragen van de man, wanneer je hier niet voor de wet gaat scheiden telt die gelovige scheiding totaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja die zijn er wel. Rechtbanken voor katholieken en joden.
Dacht dat dat eerder voorgekomen was in 1 van jouw verhalen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Begin 2014 of 2015
En waar haal je vandaan dat ik geen Turks kan?![]()
![]()
___!!
Hoe kom je erbij dat ik zonder diploma naar Turkije ga? Ik ga daar mét diploma naar toe.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dacht dat dat eerder voorgekomen was in 1 van jouw verhalen.
Maar goed, jammer dat jouw uittocht met 1 of 2 jaren uitgesteld is.
Mocht het dan toch onverhoopt gebeuren dat jij voor die tijd niet alle macht in handen hebt en jij mij intussen het land uitgeschopt hebt, mag ik je dan uitzwaaien op Schiphol?
Hoewel ik vrees dat je, zoals ik eerder al aangaf, binnen een jaar terug zal zijn omdat het in Turkije zonder diploma's en met zo'n mentaliteit toch iets zwaarder blijkt te zijn dan in Nederland.
voetbalmanager vindt het altijd interessant om mijn leven te bespreken in NWS topicsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:35 schreef paddy het volgende:
Kunnen we het trouwens een beetje ontopic houden?
quote:Raadsleden laken geschetste beeld van Schilderswijk - 'bijstelling nodig'
door Niels Posthumus
18 MEI 20:57
BINNENLAND
Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
Fractievoorzitter van de lokale tak van het CDA Gert-Jan Bakker meldt via Twitter dat het beeld dat in het dagblad wordt geschetst "behoorlijke bijstelling" behoeft.
Gert-Jan Bakker:
Na bezoek aan Schilderswijk behoeft beeld over shariawijk behoorlijke bijstelling. Geen enkele reden voor spoeddebat in de raad.
3 uur geleden
Fractievoorzitter van D66 in Den Haag Rachid Guernaoui laat zich in soortgelijke bewoordingen uit.
RachidG:
Goed gesprek met politie Heemstraat. Criminaliteit wordt hard aangepakt. Beeld in Trouw over 'driehoek' wordt niet door politie herkend.
3 uur geleden
'GEEN ENKELE REDEN VOOR SPOEDDEBAT IN GEMEENTERAAD
Trouw meldde op basis van eigen onderzoek dat in een deel van de Haagse wijk het dragen van korte rokjes en roken op straat niet meer zouden worden geaccepteerd. Verschillende Kamerleden lieten weten verontwaardigd te zijn. PvdA-Kamerlid Keklik Yucel sprak van een "zorgelijke ontwikkeling", SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde dat de PvdA jarenlang de aanpak van moslimextremisme geblokkeerd heeft.
De Haagse CDA-fractievoorzitter bracht vandaag na het bericht een bezoek aan de Schilderswijk. Naar aanleiding daarvan laat hij weten geen enkele reden te zien voor een spoeddebat in de gemeenteraad.
Ook zijn D66-collega Rachid Guernaoui ging de wijk in. Hij sprak met verschillende bewoners en bezocht twee dameskapsalons, geeft hij aan. De beelden uit Trouw werden daar niet gedeeld, aldus het raadslid. Uit een gesprek met de politie bleek daarnaast dat ook agenten het geschetste beeld niet herkennen, aldus Guernaoui.
Het schijnt dat in bepaalde gristelijke dorpjes men ook de wil, wil opleggen op andere bewoners. Misschien kan de SGP daar even naar kijken.quote:
Lol. Ik heb zo een vermoeden dat Rachid een andere behandeling krijgt dan autochtone Nederlanders in die wijk.quote:Fractievoorzitter van D66 in Den Haag Rachid Guernaoui laat zich in soortgelijke bewoordingen uit.
Een wilde gok dat dat zo zal gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik zonder diploma naar Turkije ga? Ik ga daar mét diploma naar toe.
Zou je denkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol. Ik heb zo een vermoeden dat Rachid een andere behandeling krijgt dan autochtone Nederlanders in die wijk.
Kom op man. Met dit soort opmerkingen verlies je al je geloofwaardigheid.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een wilde gok dat dat zo zal gaan.
Weet je wat, ik doe een nog gedurfdere gok: Over 2 jaar zeg je dat je misschien in 2017 of 2018 een keer naar je 'thuisland' zal gaan. Uitkeringen in Turkije zijn namelijk een stuk lager en bovendien een stuk moeilijker om te bemachtigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |