Uitstekend verwoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat een blijk van vertrouwen in de Nederlandse cultuur en rechtsstaat weer. Die laat zich zo omver helpen door een paar extremisten kennelijk. En laten we er vooral voor waken dat moslims hier niet nog verder en meer radicaliseren! Maar dan niet inzien dat je zo meewerkt aan een zogenaamde tegenstelling tussen het westen en de islam en moslims vanzelf radicaliseren. Die worden immers toch allemaal - liberaal of niet - met een schuin oog aangekeken en vereenzelvigd met extremisten in het openbaar.
Dat wordt allemaal als het aan jou ligt vanzelf wel werkelijkheid. Namens figuren als Bin Laden word je bedankt.
Wat een zieke geest ben jij johquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Onzin ,alleen in Irak al heeft Amerika 100 duizenden onschuldide burgers vermoord.
Wat deden die terror Amerikanen eigenlijk in Irak ?
Hoezoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Wat een zieke geest ben jij joh
ga vlaggen verbranden ofzo
Een zogenaamde tegenstelling.... tering, je kan me nu echt oprapen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat een blijk van vertrouwen in de Nederlandse cultuur en rechtsstaat weer. Die laat zich zo omver helpen door een paar extremisten kennelijk. En laten we er vooral voor waken dat moslims hier niet nog verder en meer radicaliseren! Maar dan niet inzien dat je zo meewerkt aan een zogenaamde tegenstelling tussen het westen en de islam en moslims vanzelf radicaliseren. Die worden immers toch allemaal - liberaal of niet - met een schuin oog aangekeken en vereenzelvigd met extremisten in het openbaar.
Dat wordt allemaal als het aan jou ligt vanzelf wel werkelijkheid. Namens figuren als Bin Laden word je bedankt.
Ook in landen met een "gematigde" islam zie je extremisten meer en meer de macht grijpen. Onze rechtsstaat is niet zo geweldig: we zijn (in algemene zin) veel te naïef en we straffen veel te soft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Och, als het aan jou en een aantal andere extremisten hier lag werd NL binnen de korste keren Afghanistan V2.0
Je snapt het niet geloof ik...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijk
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
...
Het wordt zo onderhand eens tijd [...] dat dat wat zich "gematigde" moslims noemt, zich eens nadrukkelijker distantieert van de extremistische broeders.
...
Inderdaad, we staan aan de vooravond om door pakweg 500 radicale salafisten in het keurslijf van de hanbalistische sharia geduwd te worden... wij allemaal, alle 16,5 miljoen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de bevestiging van mijn gelijk
Volgens mij is het feest voor je als Wilders er morgen niet meer is. Klopt dat ?quote:
Zal best hoor. Ondertussen is de extremistische islam gewoon in opmars in Nederland. Die vaart namelijk wel bij zo veel naïviteit in dit land.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.
Dat laatste is de kern. Hoe veel laten we toe voordat de maat vol is?quote:Is dit gedrag van de ware gelovigen vreemd? Ze komen hun religieuze plicht na: Amr bil Ma'roof en Nahianilmonkar. Ze moeten anderen aanspreken op geboden en verboden. Iran en Saudi-Arabië, landen waar sharia volledig wordt toegepast, kennen er zelfs politie-eenheden voor.
De aanhangers van de zuivere islam gedragen zich conform hun geloof waarachtig en oprecht. De vraag is alleen of wij - de democraten - waarachtig, oprecht en conform onze beginselen van vrijheid, gelijkheid en rechtsstatelijkheid durven handelen.
Doe gewoon lekker mee als gematigde moslim dan, maar dan doen ze ook niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan moet ook dat clubje islamofobe schreeuwers ophouden om alle moslims zonder onderscheid te maken tussen gematigden en radicalen neer te zetten als een stelletje terroristische extremisten.
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:01 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zal best hoor. Ondertussen is de extremistische islam gewoon in opmars in Nederland. Die vaart namelijk wel bij zo veel naïviteit in dit land.
Het is precies wat Afshin Ellian in Elsevier schrijft:
http://www.elsevier.nl/Ne(...).UZsvAJtKGpo.twitter
[..]
Dat laatste is de kern. Hoe veel laten we toe voordat de maat vol is?
Hoeveel joodse rechtbanken zijn er dan wel in Nederland?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:16 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Waarom is een Joods rechtbank wel toegestaan maar een Islamitsche niet ?
Je mag het gewoon zeggen als je het niet weet....
Misschien moet je je even verdiepen in de geschiedenisquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?
Laat dat nu net mijn niche zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:04 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Misschien moet je je even verdiepen in de geschiedenis
Geef het voldoende tijd en het probleem groeit vanzelf. Net zoals we al met de gebakken peren zitten van een geflopte intergratie, omdat we nooit eisen hebben durven stellen. Kijk anders even naar de grote problemen in de buitenwijken van Parijs, of kijk naar Brussel waar de politie sommige buurten nauwelijks nog in durft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt... kun je mij even uitleggen hoe dat handjevol radicalen het gaat presteren om hun wil aan al die miljoenen niet-islamitische en liberale moslims op te leggen? Wij gaan gewoon mee in hun dwingelandij? Wij allemaal?
Nou? Hoeveel zijn het er? Weet je het zelf?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoeveel joodse rechtbanken zijn er dan wel in Nederland?
Precies.
Die vraag slaat dan ook als een tang op een varken.
"Geef het voldoende tijd"... dat is geen antwoord.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Geef het voldoende tijd en het probleem groeit vanzelf. Net zoals we al met de gebakken peren zitten van een geflopte intergratie, omdat we nooit eisen hebben durven stellen. Kijk anders even naar de grote problemen in de buitenwijken van Parijs, of kijk naar Brussel waar de politie sommige buurten nauwelijks nog in durft.
Dit soort staatjes, waar eigen wetten gelden, moeten krachtig worden vermeden. Zo gauw de eerste tekenen zich voordoen (en dat is inmiddels het geval) moet er worden gehandhaafd.
Op dezelfde manier als hoe die radicalen dat overal ter wereld proberen: zelfmoordaanslagen, intimidatie en moorden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard. Ik zou zeggen: sluiten van moskeeën die oproepen tot geweld.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als hoe die radicalen dat overal ter wereld proberen: zelfmoordaanslagen, intimidatie en moorden.
Het is totaal niet relevant of het die extremisten gaat lukken hun wil aan de rest van Nederland op te leggen. Het hele proces van "proberen" is ontzettend bloederig en onprettig en iets dat absoluut voorkomen dient te worden.
Ik snap de link met het softe straffen even niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ook in landen met een "gematigde" islam zie je extremisten meer en meer de macht grijpen. Onze rechtsstaat is niet zo geweldig: we zijn (in algemene zin) veel te naïef en we straffen veel te soft.
Dat valt over het geheel reuze mee. De radicale opvattingen van salafistische en aanverwante groeperingen daargelaten. Die komen echter wel veelzijdig in het nieuws, helaas.quote:Een "zogenaamde" tegenstelling tussen het westen en de islam? Hoezo "zogenaamd"? Die tegenstellingen zijn levensgroot man.
Hoho, dat heb ik niet gezegd. Dat je radicale groeperingen de kop in wilt drukken: prima. Ik zeg alleen dat we eens op moeten houden met de 'gewone moslim' aankijken voor wat een stel idioten aan de andere kant van de wereld doen. Want daarmee zorg je wel degelijk voor een zekere mate van verharding.quote:En als wij zo onze bedenkingen hebben over de islam en de manier waarop die wordt beoefend, dan zouden we ook nog debet zijn aan de radicalisering van moslims? Veel gekker moet het niet worden.
Dat moslims zich distantiëren van extremisme, geweld of nogal radicale opvattingen komt regelmatig voor, maar daar kraait geen haan naar. Het wordt eerder tijd om onderscheid te maken en niet meer alle moslims te vereenzelvigen met extremistisch gedachtegoed en nog net niet te suggereren dat de buurman van hiernaast in het geheim op z'n zolderkamer met de Al Qaida zit te communiceren over een radiootje.quote:Het wordt zo onderhand eens tijd dat extremisme hard de kop wordt ingedrukt en dat dat wat zich "gematigde" moslims noemt, zich eens nadrukkelijker distantieert van de extremistische broeders. Ze moeten zich maar eens realiseren hoe verschrikkelijk veel ze hier mogen, vergeleken bij wat niet-moslims in moslimlanden mogen.
Stompzinnig natuurlijk, maar ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen. Op Geenstijl zie ik ook wel eens wat (impliciete) doodsverwensingen voorbijkomen. Triest natuurlijk, maar zolang het een stel de pubertijd niet-ontgroeide figuren zijn.... lekker laten gaan.quote:Zou ik trouwens ook nog je mening mogen over het feit dat een politicus die door een woonwijk wenst te lopen meteen allerlei doodsbedreigingen krijgt? Wat vind je daarvan?
Niet. Die vraag hoef je ook niet aan mij te stellen, want ik geloof daar niet in. Ik denk ook wel dat het maar een kleine groep Moslims is die extreem zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard. Ik zou zeggen: sluiten van moskeeën die oproepen tot geweld.
Dan nog blijft staan: hoe gaan 500 extremisten ervoor zorgen dat pak 'm beet 8,5 miljoen vrouwen een burka gaan dragen?
"Geef het voldoende tijd" is een prima antwoord, zeker omdat ik heb verwezen naar 40-50 jaar niks doen en geen eisen stellen aan integratie. Wat dat heeft opgeleverd, is inmiddels bekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Geef het voldoende tijd"... dat is geen antwoord.
Leg mij nu eens uit, als we kijken naar de statistieken, hoe dat percentage van de pot gerukte extremisten het voor elkaar gaat krijgen dat 'wij Nederlanders' binnen nu en 5 jaar de sharia (hanbalistisch uiteraard) leven?
Ik heb iets meer vertrouwen in het Nederlandse volk (en ja, daar horen ook de niet-extremistische moslims bij).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |