abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126834777
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En het grappige wat je hier van moet weten, is dat van die Guernaoui de mening in dit onderwerp al bekend is. Namelijk dat er in zijn wijk niets aan de hand is.
De tegenspraak moet in dit 'debat' dan ook van Karabulut van de SP komen. De SP heeft namelijk geklaagd tegen Geert Wilders dat hij hun plannen (van de SP dus) om de radicale Islam aan te pakken afgewezen heeft. Terecht overigens naar mijn idee, Wilders kan alleen goed benoemen, maar komt alleen met onuitvoerbare 'oplossingen', maar dat staat hier even los van.

Karabulut moet, zeker met zijn achtergrond, erg oppassen met haar uitspraken. Een scherp debat zal het dus nooit worden en het zal ongetwijfeld over marginale bijzaken gaan.

Dit is in mijn ogen een klassiek P&W debat in een notendop.
Karabulut zal dit aanhalen:
quote:
SP-Kamerlid Sadet Karabulut wijst op eerdere, nooit gehonoreerde SP-voorstellen om met een ander type woningbouw dergelijke buurten gemengder te maken.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)clave-Den-Haag.dhtml
pi_126834938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:30 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Karabulut zal dit aanhalen:

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)clave-Den-Haag.dhtml
Lijkt me nog een goed plan ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_126835117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lijkt me nog een goed plan ook.
Zolang de woningbouwverenigingen aan de lopende band families bij elkaar in de straat laat wonen maakt het geen zak uit wat voor woningen er staan. Het is ongelooflijk dat het kan, maar op de een of andere manier gebeurt het wel op grote schaal.
pi_126835801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zolang de woningbouwverenigingen aan de lopende band families bij elkaar in de straat laat wonen maakt het geen zak uit wat voor woningen er staan. Het is ongelooflijk dat het kan, maar op de een of andere manier gebeurt het wel op grote schaal.
Sterker, het word massaal aangemoedigd en gesubsidieerd. Wat mensen of partijen op de commerciële woningmarkt doen moeten ze helemaal zelf weten, maar dit zou op de sociale woningmarkt niet voor mogen komen.

Gelukkig zie je ook hoe het anders kan: hier in Rotterdam zie je in wijken met teveel allochtonen en verloedering zogenaamde inkomenseisen. Je moet dan voldoen aan een aantal eisen die er uiteindelijk voor zorgen dat een wijk niet verloederd (en niet radicaliseert zoals de Schilderswijk).
Bijkomstig effect is dat het aantal allochtonen in zo'n wijk ook afneemt.

Een effectieve en eerlijke maatregel van Aboutaleb die de vorming van zulk soort wijken tegengaat ^O^
pi_126835889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sterker, het word massaal aangemoedigd en gesubsidieerd. Wat mensen of partijen op de commerciële woningmarkt doen moeten ze helemaal zelf weten, maar dit zou op de sociale woningmarkt niet voor mogen komen.

Gelukkig zie je ook hoe het anders kan: hier in Rotterdam zie je in wijken met teveel allochtonen en verloedering zogenaamde inkomenseisen. Je moet dan voldoen aan een aantal eisen die er uiteindelijk voor zorgen dat een wijk niet verloederd (en niet radicaliseert zoals de Schilderswijk).

Een effectieve en eerlijke maatregel van Aboutaleb die de vorming van zulk soort wijken tegengaat ^O^
je bedoeld pim fortuin
pi_126836055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:45 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

je bedoeld pim fortuin
Oh, was Pim dat?
Abou ondersteund dit plan in ieder geval en zet het door dan.
pi_126836067
De rellen in de Afrikaanderwijk (ookwel de Turkenrellen) behelsden een serie onlusten die plaats vonden in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tussen autochtonen en Turken in 1972. De rellen ontstonden nadat een Nederlandse vrouw door haar Turkse huisbaas op straat werd gezet, omdat deze het pand naar zeggen wilde omvormen tot een gastarbeiderspension. Hiertegen ontstond een verzetshaard van Rotterdamse havenarbeiders. De rellen hielden dagenlang aan. Een veelgehoorde klacht was dat pasgetrouwde stelletjes jarenlang moesten wachten op een huurhuis, terwijl huisjesmelkers steeds meer panden opkochten om buitenlandse arbeiders in te huisvesten. De rellen leidden ertoe dat de Rotterdamse gemeenteraad een maximum van 5% instelde voor buitenlanders per wijk, met een meerderheid van 25 tegen 10 stemmen. Dit besluit werd later vernietigd door de Raad van State.

mwhahaha

De Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek van 22 december 2005 (beter bekend als de Rotterdamwet) is een Nederlandse wet die werd aangenomen om het aantal personen met een laag inkomen in stadswijken te reguleren.

Wanneer minimaal 25% van de bewoners van een wijk niet-actief zijn en het aantal huishoudens met een laag inkomen 45% van het inwonertal van de wijk vormen treedt de wet in werking. De desbetreffende wijk kan dan als kansenzone worden aangewezen en aan nieuwkomers die minder dan zes jaar ingezetenen zijn van de regio kunnen inkomenseisen worden gesteld alvorens ze zich in de wijk kunnen vestigen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamwet
pi_126836601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:48 schreef arjan1212 het volgende:
De rellen in de Afrikaanderwijk (ookwel de Turkenrellen) behelsden een serie onlusten die plaats vonden in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tussen autochtonen en Turken in 1972. De rellen ontstonden nadat een Nederlandse vrouw door haar Turkse huisbaas op straat werd gezet, omdat deze het pand naar zeggen wilde omvormen tot een gastarbeiderspension. Hiertegen ontstond een verzetshaard van Rotterdamse havenarbeiders. De rellen hielden dagenlang aan. Een veelgehoorde klacht was dat pasgetrouwde stelletjes jarenlang moesten wachten op een huurhuis, terwijl huisjesmelkers steeds meer panden opkochten om buitenlandse arbeiders in te huisvesten. De rellen leidden ertoe dat de Rotterdamse gemeenteraad een maximum van 5% instelde voor buitenlanders per wijk, met een meerderheid van 25 tegen 10 stemmen. Dit besluit werd later vernietigd door de Raad van State.

mwhahaha

De Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek van 22 december 2005 (beter bekend als de Rotterdamwet) is een Nederlandse wet die werd aangenomen om het aantal personen met een laag inkomen in stadswijken te reguleren.

Wanneer minimaal 25% van de bewoners van een wijk niet-actief zijn en het aantal huishoudens met een laag inkomen 45% van het inwonertal van de wijk vormen treedt de wet in werking. De desbetreffende wijk kan dan als kansenzone worden aangewezen en aan nieuwkomers die minder dan zes jaar ingezetenen zijn van de regio kunnen inkomenseisen worden gesteld alvorens ze zich in de wijk kunnen vestigen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamwet
Een maximum van 5% aan buitenlanders in een Rotterdamse wijk :')
Dan hou je alleen Kralingen nog over en mag je de rest opdoeken.

Maar goed, wie het verzonnen heeft en hoe hij het noemt zal me worst wezen. Als het werkt, en dat doet het, dan is het prima. Ik heb Abou op TV Rijnmond die Rotterdamwet horen verdedigen en ook ik heb gegevens moeten overleggen voor ik in mijn wijk mocht wonen. Heb van iedereen gehoord dat het na de invoering van die wet veel beter ging met mijn wijk. Dus wat mij betreft mogen ze deze wet landelijk invoeren.
Heeft Rotterdam gelijk weer wat om trots op te zijn. ^O^
pi_126845802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Volgens mij is het feest voor je als Wilders er morgen niet meer is. Klopt dat ?
nee hoor zat idioten die precies dezelfde nonsens uit kunnen slaan als hij doet. Zo speciaal is hij niet.
pi_126847489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

nee hoor zat idioten die precies dezelfde nonsens uit kunnen slaan als hij doet. Zo speciaal is hij niet.
Ok ik snap je...democratie in nederland past niet zo bij je.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:32:01 #86
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126847523
En hoe was P&W? Interessant? Moeite van het terugkijken waard?
pi_126847648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je snapt zoveel niet
pi_126847766
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef n00b13 het volgende:
Nee. Serieus.
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:56:39 #89
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126848381
quote:
9s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee. Serieus.
Ik vind het wel gek. Die meneer van D66 zegt iets en al die mensen er bovenop.
Max -hoe heet ie ook alweer- mag wel zijn verhaal doen.

Rare zooi.
pi_126848393
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef n00b13 het volgende:
samenvatting: Karabulut zegt dat vrouwen worden onderdrukt. Rachid zegt dat het niet zo is .
pi_126848447
Mevr. van de SP stelde voor om meer arme mensen in de betere buurten te laten gaan wonen, en Max Westerman die daarvoor zei dat er allemaal niks aan de hand is enz, die was daar tegen
pi_126850929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cempexo het volgende:

[..]

Alleen als het pro islam is anders ben je een idioot volgens velen.
pi_126853891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:59 schreef arjan1212 het volgende:
Mevr. van de SP stelde voor om meer arme mensen in de betere buurten te laten gaan wonen, en Max Westerman die daarvoor zei dat er allemaal niks aan de hand is enz, die was daar tegen
Wel mooi dat die Westerman de vergelijking maakte met Amerika, zulke problemen zouden nooit landelijk aandacht krijgen. Typisch Nederlandse kneuterigheid dit. :+
pi_129122734
Even een topickick:

quote:
De komende weken loopt meer politie rond op de Haagse Hoefkade, om de buurt extra in de gaten te houden. Dat heeft burgemeester Van Aartsen besloten, nadat bewoners en ondernemers wanhopig bij hem aanklopten. 'Ze staan hier soms te huilen in m'n winkel.'

Soms staan vrouwen en meisjes te huilen in mijn winkel, omdat ze uitgescholden worden

Abdel Barghaoul runde 'de allerbeste supermarkt van Den Haag': Tanger. Hij spreekt in de verleden tijd als hij het vertelt, ook al is hij nog altijd eigenaar van de zaak. Tanger is niet meer hetzelfde, sinds jongeren de afgelopen maanden voor steeds meer overlast zorgen in de buurt. 'Soms staan vrouwen en meisjes te huilen in mijn winkel, omdat ze uitgescholden worden, voor slet bijvoorbeeld. Of mijn klanten worden met eieren bekogeld, die bij de bakker hier aan de overkant worden gestolen. Ik kan wel janken om hoe het hier gaat, wil wel schreeuwen van de pijn. Ik ben zo boos', vertelt hij aan het AD/Haagsche Courant.

Want zijn klanten blijven weg, vertelt Abdel, omdat ze zich in de winkel en op de Hoefkade niet langer veilig voelen. Het is zo stil, dat de eigenaar zijn zaak in de verkoop heeft gezet, omdat hij er niet genoeg meer mee verdient.

Bovendien wil hij het liefste, net als zijn klanten, niet meer op de Hoefkade komen. Want eigenlijk voelt hij zich net zo onveilig als hen, zeker sinds afgelopen weekend een schietpartij plaatshad in het nabijgelegen café Las Palmas. Daarbij raakte een man gewond. 'Dat is toch niet normaal? Ik heb vijf kinderen, de oudste is 5 jaar. Vanwege de veiligheid bel ik als ik naar huis ga om te vertellen dat ik wegga. Dan weten ze wanneer ik thuis hoor te komen.'

Barghaoul is één van de ondernemers op de Hoefkade die samen met een stel bewoners een petitie ondertekende om actie af te dwingen bij de gemeente. Er wordt geschreven: 'Onze mooie straat is een Wild West scène geworden' en: 'Er hangen hier duistere figuren rond die de buurt terroriseren middels vechtpartijen, steekpartijen, vernielingen en verbale terreur tegen met name vrouwen'.

Serieus
Burgemeester Van Aartsen zegt die brandbrief heel serieus te nemen en heeft besloten dat er meer politie op de Hoefkade moet komen. Ook wordt gekeken of het noodzakelijk is café Las Palmas te sluiten.

De politie benadrukt echter wel dat zij de overlast van jongeren op de Hoefkade en de schietpartij los van elkaar ziet. 'De schietpartij was, denken wij, de druppel die de emmer deed overlopen, maar we hebben niet het idee dat de veiligheid op de Hoefkade de afgelopen tijd sterk achteruit is gegaan. We krijgen in elk geval geen meldingen die dat beeld geven,' zegt een woordvoerster van de politie.

De extra surveillances op de Hoefkade worden dan ook gebruikt om 'het oor goed te luisteren te leggen'. 'We zijn ook bezig met een plan van aanpak, daarover wordt volgende week meer duidelijk.'
Bron AD.NL

Ja als zelfs de ondernemers al gaan klagen dat het allemaal niet meer veilig is dan moet het toch waar zijn lijkt mij? Als Marokkanen gaan verhuizen vanwege de overlast, dan moet het erg zijn.
pi_129122925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:55 schreef nolamoetblijven het volgende:
Even een topickick:

[..]

Bron AD.NL

Ja als zelfs de ondernemers al gaan klagen dat het allemaal niet meer veilig is dan moet het toch waar zijn lijkt mij? Als Marokkanen gaan verhuizen vanwege de overlast, dan moet het erg zijn.
Nee, dat zijn gewoon intolerante racisten die geen respect voor hun cultuur hebben. Vast allemaal WIlders-stemmers. B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_129123064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:55 schreef nolamoetblijven het volgende:
Even een topickick
Ik denk niet dat de orthodoxe moslims degenen zijn die de buurt terroriseren. Kutkick.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 15:18:18 #97
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')