Want YOLO, you only life twice!quote:Op zondag 19 mei 2013 12:49 schreef ems. het volgende:
Ah kijk, politieagenten die verantwoordelijk zijn voor de wijk zeggen dat er niets aan de hand is. Dan moeten we ze maar geloven natuurlijk
Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeitequote:Op zondag 19 mei 2013 11:44 schreef Gia het volgende:
Dus als je daar in een zomers niemandalletje loopt te flaneren, krijg je geen probleem met de buurtbewoners?
Ik hoop dat er op basis en middelbare scholen meer aandacht komt voor burgerrechten. Sharia recht? Prima, maar het hoort niet bindend te zijn.
Jonge meiden en vrouwen moeten al jong leren hoe hier zaken als echtscheiding, voogdij en erfenis zijn geregeld bij wet. Ze blijven nu onwetend en leggen zich daardoor neer bij sharia rechtspraak.
Onderwijs kan hier wat tegen doen.
Omdat Rachid dat zegt?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/
Verhaal blijkt dus enorm aangedikt zoals was verwacht. Toch absurd dat een krant als Trouw zich hieraan schuldig maakt.
OMDAT HET MOSLIMS BENNE!!!!quote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
Het aantal kebabszaken en coffeeshops in de buurtquote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.
Bewoners zijn sowieso 90% moslim en die passen zich wel aan. Maar twee homo's die hand in hand door die wijk lopen omdat het de kortste route naar hun bestemming is, of een jonge meid met een fleurig mouwloos, kort jurkje, dat willen zij dan verbieden?!
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?quote:Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeite
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...
want het is net zo als met de taal spreken , zo lang ze " thuis " weer hun moerstaal gaan praten heeft het natuurlijk ook geen zin om Nederlands te gaan leren.
Want dat verleren ze dus zo weer.
En vaak willen ze zich niet eens aanpassen en vinden het vaak wel genoeg zo waarom zouden wij als Nederlandse burgers ons hier zo druk om maken
maar wordt het te erg moet er wel ECHT ingegrepen worden en dan bedoel ik geen kopje thee maar ME
Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.
Het is vaak een combinatie van én de moedertaal spreken én de Nederlandse taal machtig zijn. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de 3e generatie hier niet uit de voeten kan omdat ze geen woord Nederlands spreken, maar dat soort gevallen zijn er bijna niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?
Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.
Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
Het aloude Hollandsche achter-je-rug-om.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.
Onzin. Ze heeft een goed punt en jij hebt geen gepaste reactie meerquote:Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?
Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
quote:Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?
Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
Een goede traditie die we niet graag laten varen.quote:
Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?
Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.
Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
Jij snapt niet helemaal wat een grondwet is.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...quote:Op zondag 19 mei 2013 15:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.
Als je vindt dat buitenlanders niet meer in hun eigen moedertaal mogen spreken, biedt de informatie dan enkel in het Nederlands aan.
Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...
En dan raar vinden dat de integratie maar zo moeizaam blijft verlopen
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.
Niet discrimineren tussen buitenlandse talen
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
ja zo erg hoeft het ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem. Doe normaal.
Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
ja maar dan moeten ze het ook bij alles doenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.
Waarom zouden we alles in het Nederlands moeten omzetten? Wil je soms ook Engelstalige muziekhits eerst in het Nederlands omzetten voordat deze op de radio mogen worden uitgezonden?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja maar dan moeten ze het ook bij alles doen
zeker wat betreft het PC gebeuren daar is veel nog niet omgezet naar het nederlands ..
Wat in Duitsland dus weer wel verplicht is
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...
En dan raar vinden dat de integratie maar zo moeizaam blijft verlopen
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zitquote:Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.
Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
Bejaarden leren niet zo snel meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
het is vaak voor hun zelf ook beter dat ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ik hoor zat mensen om me heen die ook vaak met heel slecht verstaanbare mensen moeten werken , van geef mij maar iemand van Nederlandse afkomst of een die de taal wel beheerst.
Ik maak ze ook vaak mee ivm me werk en dan is het wel lastig om dan snel door te hebben waar ze heen willen of wat ze nodig hebben
Ja, maar dat zijn politici. Die moet je niet geloven hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?
Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
Arabisch is zo'n wereldtaalquote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
En ja, dat wordt gelukkig steeds beter.
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Kuch.quote:
En wat gebeurt er dan, Henk?quote:Op zondag 19 mei 2013 17:17 schreef ocho het volgende:
Ze zouden eens een keppeltje moeten opzetten en dan door die wijk lopen.
Die zijn er inderdaad, maar ik weet vrij zeker dat het ergens anders aan ligt dan aan het thuis geen Nederlands spreken. Voornamelijk de segregatie, in zwarte buurten opgroeien, zwarte scholen, geen interactie met Nederlanders etc. Wetenschappelijk gezien is het voor een kind heel makkelijk om meerdere talen te leren en zelfs bevorderend voor het leren op zich.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Je hebt een categorie mensen die niet heel goed nadenken als ze wat argumenten naar voren brengen en gaten laten vallen in hun argumentatie. Laat ze. Kun je door de mazen van een post schuiven en ze goed op hun plek zetten.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.
Ik snap ook niet waar je fascinatie voor het Frans en het Spaans vandaan komt. Als je nou had gezegd dat de folders enkel in het Nederlands en het Engels gedrukt zouden mogen worden, had je een heel goed punt.
http://kunst-en-cultuur.i(...)latere-leeftijd.htmlquote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |