abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2013 @ 11:44:45 #61
3542 Gia
User under construction
pi_126716572
Dus als je daar in een zomers niemandalletje loopt te flaneren, krijg je geen probleem met de buurtbewoners?

Ik hoop dat er op basis en middelbare scholen meer aandacht komt voor burgerrechten. Sharia recht? Prima, maar het hoort niet bindend te zijn.
Jonge meiden en vrouwen moeten al jong leren hoe hier zaken als echtscheiding, voogdij en erfenis zijn geregeld bij wet. Ze blijven nu onwetend en leggen zich daardoor neer bij sharia rechtspraak.

Onderwijs kan hier wat tegen doen.
pi_126717361
Alsof zoiets zichtbaar wordt tijdens een ingeroosterde rondleiding van wat politici door wellicht een clubje subjectieve subsidietrekkers die zich bij aanvang al voornamen niets van de problematiek te herkennen of willen begrijpen.

Ja, best wel wat aannames maar ik heb geen enkel vertrouwen in het empirisch vermogen van politici om te zien wat er in (delen van) het land gebeurt. En dat gebrek aan vertrouwen komt voort uit het door politici jarenlang niet willen zien wat niet in hun straatje past.

Of het waar is, geen idee. Maar dat zie je niet door met wat politici een half middagje rondgeleid worden langs de wijkcentra / lokale soos.

Als ik hier in de buurt rondvraag hoe het zit met criminaliteit dan antwoordt ook 9 van de 10 dat 'het wel meevalt' of dat ze zich daar niet in herkennen (of dat ik op moet flikkeren). En ik woon in kanaleneiland Utrecht.

Waarom geloven we trouw niet als ze er 2 weken onderzoek naar doen, en politici die een dagje rondlopen wel? Ja, trouw wil sensatie, maar die politici zouden het ook het liefst kunnen bagatelliseren / onder het tapijt schuiven.

Ik voorspel dat deze zelfde problematiek over een poosje gewoon weer opduikt, men 'i told you so' zal roepen en de betrokken politici het toch echt allemaal niet zagen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_126718330
Ah kijk, politieagenten die verantwoordelijk zijn voor de wijk zeggen dat er niets aan de hand is. Dan moeten we ze maar geloven natuurlijk 8-)
Conscience do cost.
  Eindredactie Games zondag 19 mei 2013 @ 12:52:42 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_126718405
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:49 schreef ems. het volgende:
Ah kijk, politieagenten die verantwoordelijk zijn voor de wijk zeggen dat er niets aan de hand is. Dan moeten we ze maar geloven natuurlijk 8-)
Want YOLO, you only life twice!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_126718453
Het is wel mooi om te zien hoe rabiaat rechts een links flodderblad als Trouw meteen gelooft als het artikel in hun straatje past. Het toont vooral het simplisme van dit soort figuren aan denk ik.
pi_126718674
Overigens is Trouw misschien wel links. Maar ook vaak behoorlijk islamkritisch. Islamkrtiriek krijgt in ieder geval veel ruimte in die krant als je het een beetje volgt.
Is ook niet heel gek met de christelijke inslag. Er zijn altijd christelijke stromingen die een wat meer actieve houding aannemen tegenover andere religies.

Overigens mag de invloed van zo'n salafistische moskee wel goed in de gaten worden gehouden. In beginsel is zo'n stroming in mijn ogen niet gewenst. En zouden ze zeker geen gebruik mogen maken van gemeenschapsgeld of voorzieningen .

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Guidance op 19-05-2013 13:23:16 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 13:22:37 #67
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126719351
Big deal :W
Als mensen ergens niet willen wonen dan trekken ze toch weg?
Dat zie je vaker gebeuren, als mensen meer gaan verdienen verlaten ze de tokkiewijken en gaan ze elders 'op stand' wonen.
Studenten bij studenten, kakkers bij kakkers , rijken bij de rijken, en tuig bij tuig, nu dus ook een wijk voor orthodoxe moslims, ga er weg als je je niet thuis voelt.
Opgelost.

edit; zo moet ik er niet aan denken om in Staphorst te wonen en elke dag naar de kerk te moeten , ieder zijn ding
  zondag 19 mei 2013 @ 13:24:56 #68
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126719427
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:44 schreef Gia het volgende:
Dus als je daar in een zomers niemandalletje loopt te flaneren, krijg je geen probleem met de buurtbewoners?

Ik hoop dat er op basis en middelbare scholen meer aandacht komt voor burgerrechten. Sharia recht? Prima, maar het hoort niet bindend te zijn.
Jonge meiden en vrouwen moeten al jong leren hoe hier zaken als echtscheiding, voogdij en erfenis zijn geregeld bij wet. Ze blijven nu onwetend en leggen zich daardoor neer bij sharia rechtspraak.

Onderwijs kan hier wat tegen doen.
Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeite
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...

want het is net zo als met de taal spreken , zo lang ze " thuis " weer hun moerstaal gaan praten heeft het natuurlijk ook geen zin om Nederlands te gaan leren.
Want dat verleren ze dus zo weer.

En vaak willen ze zich niet eens aanpassen en vinden het vaak wel genoeg zo waarom zouden wij als Nederlandse burgers ons hier zo druk om maken
maar wordt het te erg moet er wel ECHT ingegrepen worden en dan bedoel ik geen kopje thee maar ME
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_126719678

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 19-05-2013 13:45:10 (prima, maar gebruik in het vervolg FB aub) ]
  zondag 19 mei 2013 @ 13:45:56 #70
198365 Morendo
The Real Deal
pi_126720108
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/

Verhaal blijkt dus enorm aangedikt zoals was verwacht. Toch absurd dat een krant als Trouw zich hieraan schuldig maakt.
Omdat Rachid dat zegt? :')
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_126720277
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
  zondag 19 mei 2013 @ 13:51:11 #72
37295 Luigi
mario pls
pi_126720300
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:50 schreef gelly het volgende:
Maar goed, wat is nu het wezenlijke verschil met dorpen waar je op zondag het gras niet mag maaien of een buurt waar je een outcast bent als je niet meedoet met het opfleuren van de straat met oranjerommel tijdens een EK ?
OMDAT HET MOSLIMS BENNE!!!!
pi_126720315
quote:
Het aantal kebabszaken en coffeeshops in de buurt 8-)
Conscience do cost.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:05:02 #74
3542 Gia
User under construction
pi_126720798
quote:
Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.
Bewoners zijn sowieso 90% moslim en die passen zich wel aan. Maar twee homo's die hand in hand door die wijk lopen omdat het de kortste route naar hun bestemming is, of een jonge meid met een fleurig mouwloos, kort jurkje, dat willen zij dan verbieden?!
pi_126720858
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Omdat Rachid dat zegt? :')
Omdat Gert Jan dat zegt. Wat is dat nou weer voor zotte opmerking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126720871
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier niet zozeer over de bewoners, maar ook passanten.
Bewoners zijn sowieso 90% moslim en die passen zich wel aan. Maar twee homo's die hand in hand door die wijk lopen omdat het de kortste route naar hun bestemming is, of een jonge meid met een fleurig mouwloos, kort jurkje, dat willen zij dan verbieden?!
Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:10:03 #77
3542 Gia
User under construction
pi_126720986
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:

[..]

Het aard van het beestje kan je niet veranderen , dat is mij al geleerd dus doe geen moeite
het enige is het vast leggen in de grondwet dat het niet mag en dan daar harde straffen tegen over zetten ...

want het is net zo als met de taal spreken , zo lang ze " thuis " weer hun moerstaal gaan praten heeft het natuurlijk ook geen zin om Nederlands te gaan leren.
Want dat verleren ze dus zo weer.

En vaak willen ze zich niet eens aanpassen en vinden het vaak wel genoeg zo waarom zouden wij als Nederlandse burgers ons hier zo druk om maken
maar wordt het te erg moet er wel ECHT ingegrepen worden en dan bedoel ik geen kopje thee maar ME
Taal, ook al zoiets. Waarom spreekt de tweede generatie niet gewoon Nederlands?

Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.

Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?

Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
pi_126720994
In Tholen is vloeken verboden.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:11:18 #79
3542 Gia
User under construction
pi_126721043
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Verbieden ? Ze zeggen er iets van. Dat mag gewoon in dit land volgens mij. De ene fluit naar een kortgerokt meisje, de ander walgt ervan.
Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
pi_126721045
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Hele volksstammen zijn verhuisd naar Australië, en zelfs oorspronkelijke Nederlanders spreken daar Engels. Tweede generatie zeker, derde generatie is Australiër.

Waarom spreken hier derde generatie medelanders nog steeds de taal van hun grootouders?
Het is vaak een combinatie van én de moedertaal spreken én de Nederlandse taal machtig zijn. Ik zou niet weten wat daar mis mee is. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de 3e generatie hier niet uit de voeten kan omdat ze geen woord Nederlands spreken, maar dat soort gevallen zijn er bijna niet.
pi_126721086
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze hebben er niets over te zeggen. Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
Nee, je bent zo laf, en velen met jou, om dat enkel op het internet te doen.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:14:57 #82
37295 Luigi
mario pls
pi_126721175
quote:
9s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
In Tholen is vloeken verboden.
Godverdomme zeg!
  zondag 19 mei 2013 @ 14:15:24 #83
37295 Luigi
mario pls
pi_126721200
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Het aloude Hollandsche achter-je-rug-om.
pi_126721202
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Onzin. Ze heeft een goed punt en jij hebt geen gepaste reactie meer :)
Conscience do cost.
pi_126722695
quote:

Dit moet ontmoedigd worden door informatie niet meer in 8 talen aan te bieden, maar alleen Nederlands, Engels en Frans, eventueel Spaans.
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?

Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
pi_126722729
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:59:53 #87
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126722857
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het aloude Hollandsche achter-je-rug-om.
Een goede traditie die we niet graag laten varen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_126722872
quote:

[..]

Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.

Als je vindt dat buitenlanders niet meer in hun eigen moedertaal mogen spreken, biedt de informatie dan enkel in het Nederlands aan.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:02:06 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126722917
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:24 schreef RAVW het volgende:

Jij snapt niet helemaal wat een grondwet is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:09:13 #90
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126723148
quote:
5s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom de ene buitenlandse taal wel en de andere buitenlandse taal niet? Dat is nogal raar.

Als je vindt dat buitenlanders niet meer in hun eigen moedertaal mogen spreken, biedt de informatie dan enkel in het Nederlands aan.
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...

En dan raar vinden dat de integratie maar zo moeizaam blijft verlopen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_126723193
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven ...

Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.

Niet discrimineren tussen buitenlandse talen :D
  zondag 19 mei 2013 @ 15:13:24 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126723288
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vind ik helemaal prima hoor. Maar dan enkel de foldertjes in het Nederlands bedrukken. Dus niet wel het Engels, Spaans en Frans erbij, maar andere buitenlandse talen niet, zoals Gia graag wil.

Niet discrimineren tussen buitenlandse talen :D
ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
pi_126723337
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:

[..]

ze zouden het net als in Duitsland moeten doen films en zo allemaal in het Duits en dan natuurlijk hier in het Nederland zo ook met games en andere dingen
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:15:43 #94
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126723379
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem. Doe normaal.
ja zo erg hoeft het ook niet :) dat is inderdaad ook weer raar , Samuel L. Jackson ingesproken door Gordon of zo
ach je krijg dan wel weer eens grappige tv
pi_126723459
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:13 schreef RAVW het volgende:

[..]

Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:18:56 #96
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126723509
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee joh, ondertiteling in het Nederlands is meer dan genoeg.
ja maar dan moeten ze het ook bij alles doen

zeker wat betreft het PC gebeuren daar is veel nog niet omgezet naar het nederlands ..
Wat in Duitsland dus weer wel verplicht is
pi_126723734
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:18 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja maar dan moeten ze het ook bij alles doen

zeker wat betreft het PC gebeuren daar is veel nog niet omgezet naar het nederlands ..
Wat in Duitsland dus weer wel verplicht is
Waarom zouden we alles in het Nederlands moeten omzetten? Wil je soms ook Engelstalige muziekhits eerst in het Nederlands omzetten voordat deze op de radio mogen worden uitgezonden?
  zondag 19 mei 2013 @ 15:35:35 #98
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_126724081
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.

Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
pi_126724139
ntz

[ Bericht 50% gewijzigd door Misty_eyes op 19-05-2013 16:59:05 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 15:39:43 #100
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_126724214
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.

Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
het is vaak voor hun zelf ook beter dat ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ik hoor zat mensen om me heen die ook vaak met heel slecht verstaanbare mensen moeten werken , van geef mij maar iemand van Nederlandse afkomst of een die de taal wel beheerst.
Ik maak ze ook vaak mee ivm me werk en dan is het wel lastig om dan snel door te hebben waar ze heen willen of wat ze nodig hebben
  zondag 19 mei 2013 @ 15:42:57 #101
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_126724327
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
het is vaak voor hun zelf ook beter dat ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ik hoor zat mensen om me heen die ook vaak met heel slecht verstaanbare mensen moeten werken , van geef mij maar iemand van Nederlandse afkomst of een die de taal wel beheerst.
Ik maak ze ook vaak mee ivm me werk en dan is het wel lastig om dan snel door te hebben waar ze heen willen of wat ze nodig hebben
Bejaarden leren niet zo snel meer.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:28:33 #102
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_126725979
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.
Ja, maar dat zijn politici. Die moet je niet geloven hoor.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:48:23 #103
3542 Gia
User under construction
pi_126726823
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
En ja, dat wordt gelukkig steeds beter.

Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:53:12 #104
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126727015
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.

Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Arabisch is zo'n wereldtaal :P
  zondag 19 mei 2013 @ 16:53:48 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126727038
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:53 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Arabisch is zo'n wereldtaal :P
Kuch.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:55:17 #106
399583 AlexJones
YOU'VE BEEN EXPOSED
pi_126727101
Ja, één wandelingetje door een paar gemeenteraadsleden :') waarschijnlijk liberalen.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:56:10 #107
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126727938
Ze zouden eens een keppeltje moeten opzetten en dan door die wijk lopen.
  zondag 19 mei 2013 @ 17:21:37 #109
399583 AlexJones
YOU'VE BEEN EXPOSED
pi_126728103
Ze hadden een groepje lekkere undercover mokkels met korte rokjes en honden er op af moeten sturen...niet een stel domme liberalen met een agenda...
  zondag 19 mei 2013 @ 17:25:45 #110
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_126728277
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:17 schreef ocho het volgende:
Ze zouden eens een keppeltje moeten opzetten en dan door die wijk lopen.
En wat gebeurt er dan, Henk?
pi_126728377
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

He Truus.
pi_126728658
quote:

[..]

Die zijn er inderdaad, maar ik weet vrij zeker dat het ergens anders aan ligt dan aan het thuis geen Nederlands spreken. Voornamelijk de segregatie, in zwarte buurten opgroeien, zwarte scholen, geen interactie met Nederlanders etc. Wetenschappelijk gezien is het voor een kind heel makkelijk om meerdere talen te leren en zelfs bevorderend voor het leren op zich.

Verder kom je steeds meer idioten tegen die met opzet heel scheef gaan lopen praten. Irritantste zijn de kleine blonde meisjes die met zon'n straattaal accent praten :')
pi_126728693
quote:

[..]

Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.

Ik snap ook niet waar je fascinatie voor het Frans en het Spaans vandaan komt. Als je nou had gezegd dat de folders enkel in het Nederlands en het Engels gedrukt zouden mogen worden, had je een heel goed punt.
  zondag 19 mei 2013 @ 17:46:17 #114
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_126729218
Ach het blijft een grote ghetto. Samen met Transvaal en het Laakkwartier. Buurten om te mijden als de pest.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 19 mei 2013 @ 17:46:47 #115
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126729244
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.

Ik snap ook niet waar je fascinatie voor het Frans en het Spaans vandaan komt. Als je nou had gezegd dat de folders enkel in het Nederlands en het Engels gedrukt zouden mogen worden, had je een heel goed punt.
Je hebt een categorie mensen die niet heel goed nadenken als ze wat argumenten naar voren brengen en gaten laten vallen in hun argumentatie. Laat ze. Kun je door de mazen van een post schuiven en ze goed op hun plek zetten.
  zondag 19 mei 2013 @ 17:49:01 #116
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_126729353
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:27 schreef ocho het volgende:

[..]

He Truus.
Het blijft dus bij halfslachtige insinuaties. Oké.
pi_126729776
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Holocaust en zo.
  zondag 19 mei 2013 @ 18:01:49 #118
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_126729902
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:58 schreef Peunage het volgende: