Bejaarden leren niet zo snel meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
het is vaak voor hun zelf ook beter dat ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ik hoor zat mensen om me heen die ook vaak met heel slecht verstaanbare mensen moeten werken , van geef mij maar iemand van Nederlandse afkomst of een die de taal wel beheerst.
Ik maak ze ook vaak mee ivm me werk en dan is het wel lastig om dan snel door te hebben waar ze heen willen of wat ze nodig hebben
Ja, maar dat zijn politici. Die moet je niet geloven hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee ik zeg het tegen jou. Ik krijg hoofdpijn van ad hominems. En nu weer ontopic: er is kennelijk verdomd weinig aan de hand. Mensen die zelf een kijkje zijn gaan nemen concluderen dat het allemaal wel meevalt.
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het spreken van een andere taal een probleem?
Als ik thuis een mix tussen het Polynesische en Zuid-Ethiopisch wil spreken mag ik dat zelf weten. Niemand die mij dat kan verbieden. Hetzelfde geldt voor eventuele (klein)kinderen. Het niet spreken van de taal van het land is het probleem. En dat probleem komt helemaal niet voor bij de nieuwere generaties.
Arabisch is zo'n wereldtaalquote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
En ja, dat wordt gelukkig steeds beter.
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Kuch.quote:
En wat gebeurt er dan, Henk?quote:Op zondag 19 mei 2013 17:17 schreef ocho het volgende:
Ze zouden eens een keppeltje moeten opzetten en dan door die wijk lopen.
Die zijn er inderdaad, maar ik weet vrij zeker dat het ergens anders aan ligt dan aan het thuis geen Nederlands spreken. Voornamelijk de segregatie, in zwarte buurten opgroeien, zwarte scholen, geen interactie met Nederlanders etc. Wetenschappelijk gezien is het voor een kind heel makkelijk om meerdere talen te leren en zelfs bevorderend voor het leren op zich.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er nog hordes kinderen, die op school komen met een taalachterstand, omdat men thuis alleen de eigen taal spreekt.
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil het spreken van de eigen taal ook niet verbieden, heb ik ook nergens beweerd, maar het spreken van Nederlands bevorderen door folders alleen aan te bieden in het Nederlands en enkele wereld talen.
Je hebt een categorie mensen die niet heel goed nadenken als ze wat argumenten naar voren brengen en gaten laten vallen in hun argumentatie. Laat ze. Kun je door de mazen van een post schuiven en ze goed op hun plek zetten.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat had je nou net niet moeten zeggen, want Arabisch kan wel degelijk als een wereldtaal opgevat worden.
Ik snap ook niet waar je fascinatie voor het Frans en het Spaans vandaan komt. Als je nou had gezegd dat de folders enkel in het Nederlands en het Engels gedrukt zouden mogen worden, had je een heel goed punt.
http://kunst-en-cultuur.i(...)latere-leeftijd.htmlquote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef RAVW het volgende:
wat is er zo moeilijk om even de taal te leren in het land waar je zit
Die andere talen zijn niet alleen voor mensen die geen Nederlands spreken, maar omdat de kans op misverstanden nu eenmaal groter is in een taal die niet je moedertaal is. Waarschijnlijk was het goedkoper om folders in de meestgesproken talen te drukken dan om iedereen die nog niet goed genoeg Nederlands spreekt om alle ambtelijke taal te kunnen begrijpen van een tolk te voorzien. (Die trouwens ook fouten kunnen maken, zoals bij de eerste asielaanvraag van Mauro, waar hele stukken verkeerd waren weergegeven omdat de tolk slechthorend was.)quote:Op zondag 19 mei 2013 15:09 schreef RAVW het volgende:
ja dat heb ik zelf ook al raar gevonden als ik een Info folder krijgt van de gemeente die is gelijk een 6 talen beschreven .... terwijl ze zelf eisen dat mensen die hier komen Nederlands moeten leren , maar die zelfde gemeente wel het hun makkelijker maakt door folders en tv zenders in hun taal uit te geven
Jij niet nee, maar je tokkie-buurman daarentegen..quote:Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Gia het volgende:
Als hier een soepjurk voorbij wandelt, val ik die toch ook niet lastig.
Wat is daarquote:Op maandag 20 mei 2013 15:49 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.welingelichtek(...)in-schilderwijk.html
PVV-voorman Geert Wilders bezoekt dinsdag om 12.00 uur de Haagse Schilderswijk. Hij brengt daar een werkbezoek in reactie op een artikel zaterdag in de dagblad Trouw. Daarin concludeert de krant op basis van eigen onderzoek dat een deel van de Schilderswijk zich ‘ontwikkelt tot een enclave van orthodoxe moslims’.
Volgens de krant wonen in die wijk meer strenggelovige moslims bij elkaar dan elders in de stad en willen ze hun regels ook op straat toepassen. Niet-moslims en gematigde moslims hebben daar last van.
Die zeggen dat ze op straat worden aangesproken op zaken die de orthodoxe meerderheid niet aanstaan, zoals roken, het eten van varkensvlees en het drinken van alcohol. Vrouwen krijgen ongevraagd kritiek op kleding die te bloot of te opvallend zou zijn.
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Dat er met eieren gegooit wordt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar![]()
aan? Twee andere politici zijn hem al voor geweest.
quote:Op maandag 20 mei 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Eieren ofzo.
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijftquote:Op maandag 20 mei 2013 15:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou laat maar eens zien dat dit niet normaal is. Waarschijnlijk ook nog televisieploeg mee, gaat er iets fout. Dat er met eieren gegooit wordt bijvoorbeeld.
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijft
Zoals? Je hebt vast wel quotes.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.
En dat heeft hiermee te maken omdat?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toen Prem Radhakishun zo'n kansenzone bezocht kreeg hij een vol colablikje naar zijn hoofd gesmeten. Dan zal Wilders niet klagen als het slechts bij eieren blijft
Dat zal het inderdaad wel zijn. Hij is vaak niet zo origineel in dit soort topics.quote:
Nee, gelly doelde op bepaalde users.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk hoopt hij daar op, daar heeft hij alleen maar belang bij.
Geen dus. I rest my case.quote:
Zo lief. De naiviteit:quote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef my2cents het volgende:
Iedereen gaat me uitlachen, I know, maar dit is nou precies de reden dat ik sinds een tijd weer druk aan het sporten en trainen ben. Ik ben er straks klaar voor als het hier ook losgaat. En ik heb er zin in, kom maar op met dat tuig
Volgens mij is dat uit een andere discussie. Niet vreemd dat je de html-link eruit gehaald hebt.quote:
A) het is irrelevant dat het uit een ander topic komt. B) wat boeit het dat de html link eruit is?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens mij is dat uit een andere discussie. Niet vreemd dat je de html-link eruit gehaald hebt.![]()
Typisch weer die praktijken van je.
Shit dat ik je telkens door heb, he?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
A) het is irrelevant dat het uit een ander topic komt. B) wat boeit het dat de html link eruit is?
Jammer he.
Nee, en als je er problemen mee hebt dat ik persoonlijk geflame een halt wil toeroepen dan doe je dat maar in NWS FB.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef gelly het volgende:
[..]
NWS in een notendop. Dat is toch het niveau dat jullie voor ogen hebben ?
Zorgt wel weer voor werkgelegenheid.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoor je i.p.v. de stem van Samuel L. Jackson een of andere gare Nederlandse stem.
Ehum, enne de staande praktijk waarbij de zonen/dochters tolken voor hun ouders is opeens geen optie meer? Als het écht gaat om ouderen, dan vind ik het helpen met officiële stukken (belastingaangifte etc) gewoon vallen onder de mantelzorg hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Om te kotsen dat gemeentes ''service'' bieden aan haar inwoners die niet bij het ubermenschenras horen. Al die klote 60+ers die hier naartoe gebracht zijn voor dom ongeschoold werk never nooit meer gaan leren Nederlands lezen en schrijven moeten maar bellen als ze hun Nederlansche folder niet snappen.
Vervolgens kun je dan gaan janken over de gigantische toename aan buitenlands sprekende ambtenaren dat nodig is om alle bellers en langskomende vragenstellers te helpen. Mocht je dat niet willen dan moet je gaan betalen voor zogenaamde tolken bij rechtszaken omdat mensen hun papierwerk niet meer goed invullen en zo in de problemen komen.
Rassenrellen? Sinds wanneer is jong opgeschoten hangtuig een apart ras?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik gok dat hij daar zelfs op hoopt. Net als die mafklappers hier die hopen op rassenrellen.
Je wordt links en rechts beroofd door de overheid maar waar je echt over valt is dat ze folders begrijpelijk maken voor mensen die niet 20 jaar lang op een Nederlandse school of school in het algemeen hebben gezeten.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ehum, enne de staande praktijk waarbij de zonen/dochters tolken voor hun ouders is opeens geen optie meer? Als het écht gaat om ouderen, dan vind ik het helpen met officiële stukken (belastingaangifte etc) gewoon vallen onder de mantelzorg hoor.
Dus dit is gewoon geen argument. Kappen met die folders in diverse talen (ook geen engels en zo), behalve die voor toeristen, buitenlandse studenten en expats. Wil je hier wonen, dan zorg je maar dat je de taal leert.
Ditquote:Op zondag 19 mei 2013 09:44 schreef Bombvis het volgende:
Je kan het ook omdraaien: waarom wil jij zo graag geloven dat het niet zo is? Omdat er 2 fractievoorzitters hebben rondgelopen en die zeggen dat het niet zo is? Politici spreken natuurlijk altijd de waarheid..
Het is geen OF - OF verhaal wat mij betreft, maar een EN - EN verhaal. Omdat ik val over folders in tig talen, wil dat nog niet zeggen dat dat het enige kritiekpunt is dat ik heb.....quote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je wordt links en rechts beroofd door de overheid maar waar je echt over valt is dat ze folders begrijpelijk maken voor mensen die niet 20 jaar lang op een Nederlandse school of school in het algemeen hebben gezeten.
Maar niet in de wereld die er toe doet.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is om precies te zijn de 6e wereldtaal.
Lol .. onze economie is zowat afhankelijk van de Arabisch sprekende wereld en jij beweert hier dat ze er niet toe doen .. hilarisch ..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:56 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar niet in de wereld die er toe doet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:51 schreef SlaadjeBla het volgende:
Hebben we al bericht dat Geert is gestenigd? Of viel het toch mee?
Hij heeft gerend voor zijn leven!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef Luigi het volgende:
[..]:
https://twitter.com/JosHeymans/status/336804871917420545
Was het maar Marokko, dan was het nog een beetje mooi weer!quote:Wilders: 'Schilderswijk is Nederland en geen Marokko'
UPDATE PVV-leider Geert Wilders was dinsdag in de Haagse Schilderswijk 'om te laten zien dat dit Nederland is. Dit is geen Saudi-Arabië, geen Marokko of geen Turkije.' Dat zei Wilders aan het begin van zijn wandeling door buurt, die de laatste dagen veel wordt besproken.
Dagblad Trouw schreef zaterdag dat in 'De Sharia Driehoek' in de Schilderswijk radicale moslims de dienst uitmaken op straat. Er zou 'een enclave van orthodoxe moslims' ontstaan. Sinds de aankondiging van Geert Wilders dat hij vandaag de Haagse Schilderswijk zou bezoeken zijn er op Twitter doodsbedreigingen tegen de politicus geuit.
'De PVV accepteert niet dat er ook maar één centimeter van Nederland onder barbaarse sharia wetgeving valt. Dit is gewoon een stukje Nederland waar onze wetten en normen gelden', zei Wilders verder.
Hij gaf aan 'zich niet in Nederland te wanen' toen hij door de wijk liep.
Minister Lodewijk Asscher (Integratie) was dinsdagochtend in de Schilderswijk om poolshoogte te nemen van de situatie. De PvdA wil dinsdag tijdens het wekelijks vragenuurtje opheldering van Asscher.
Het lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk. Niet eens zo zeer omdat ik weinig vertrouwen heb ik journalisten en politici doorgaans betrouwbaarder acht (ja, dit bedoel ik serieusquote:Op zondag 19 mei 2013 09:58 schreef bubalus het volgende:
dus een politicus zegt 'niks aan de hand , loop maar door' en opeens is er niks aan de hand en jij gelooft dat ?
Mwah, wat die man 'wandelen' noemt noemen ze bij de Olympische spelen snelwandelen .. blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen. Eigen ervaring!!quote:
Ies koeltoerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen.
Die jongen stelde een vraag. Hij geirriteerd. Wat een sukkel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, wat die man 'wandelen' noemt noemen ze bij de Olympische spelen snelwandelen .. blijkbaar een manier om (lastige?) vragen van buurtbewoners letterlijk te ontlopen. Eigen ervaring!!
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk. Niet eens zo zeer omdat ik weinig vertrouwen heb ik journalisten en politici doorgaans betrouwbaarder acht (ja, dit bedoel ik serieus), maar meer omdat ik in die buurt geregeld ben geweest en het is mij allemaal niet opgevallen dat daar mijn horloge enkele eeuwen terug ging in de tijd.
Wie bepaalt hoe Nederland eruit hoort te zien en waar het op moet lijken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.
Nu niet gek gaan lopen doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:34 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Wie bepaalt hoe Nederland eruit hoort te zien en waar het op moet lijken?
Das een gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:34 schreef AlexJones het volgende:
Geert de man! Zeg het ze! Geen centimeter van dit Europese land onder sharia!
Ah, satire. Hou ik van!quote:
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef n00b13 het volgende:
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het geen Nederland meer lijkt.
De nieuwe tunnel onder het spoor is best mooi anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.
Ach ja, ooit keek men ook gek op van schoenen ipv klompen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef n00b13 het volgende:
Nu niet gek gaan lopen doen.
In Nederland lopen mensen niet met hoofddoekjes en niqaab enzo.
Idd. Verwachten dat je in een achterstandswijk in Den Haag 'het echte Nederland' tegenkomt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet, maar dat zal mij eigenlijk ook gewoon jeuken. Ben sowieso niet zo onder de indruk van dat deel van Den Haag als het gaat om schoonheid.
Jawel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach ja, ooit keek men ook gek op van schoenen ipv klompen...
(not really, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel)
Nou, ja. Weet je. Dat mag van mij allemaal. En hij mag er ook gerust iets van zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Idd. Verwachten dat je in een achterstandswijk in Den Haag 'het echte Nederland' tegenkomt..
wat dachten ze, dat ze een briefje met de huisregels aangereikt zouden krijgen?quote:Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
"Het is hier geen marokko"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:43 schreef Peunage het volgende:
Dus wat was de conclusie van Wilders precies? Er wonen veel buitenlanders in de Schilderswijk??
Daar moesten ze sowieso mee stoppen. Je gaat toch geen tieners van hun bed lichten om een tweetjequote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een hele andere orde:
Hebben ze de bedreigers van Wilders die via Twitter (Turken) zo stoer waren intussen van hun bed gelicht?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:55 schreef n00b13 het volgende:
Daar moesten ze sowieso mee stoppen. Je gaat toch geen tieners van hun bed lichten om een tweetje
Want? Zijn doodsbedreigingen door tieners niet geloofwaardig? Die lui zoeken de grens op en die kan je beter snel aangeven voordat ze nog verder gaan. Die Murat die op het terracollege zn leraar doodschoot was ook een tiener. Een deel van de Jihadi's in Syrie zijn ook tieners.quote:
Jawel hoor! zelf gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nu niet gek gaan lopen doen.
In Nederland lopen mensen niet met hoofddoekjes en niqaab enzo.
Dan was dat dus geen Nederland. In het echte Nederland lopen immers alleen melkwitte mensen op klompen in gehaakt klederdracht.quote:
Breivikkistan? Nee, bedankt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:50 schreef cempexo het volgende:
Ga eerst maar eens een paar dagen naar Noorwegen toe...dan weet je het verschil tussen nederland en een beschaafd land.
Uiteraard niet als je geindoctrineerd bent opgegroeid met de islam.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:12 schreef Santello het volgende:
Zoveel posts van mensen die daar nooit zijn geweest![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een onzin weer. Ik kom daar regelmatig om mijn familie te bezoeken en kan me niet vinden in de uitingen van de media.
Zolang ze de reaguurders van Geenstijl vrolijk laten doorgaan geef ik het weinig kans.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een hele andere orde:
Hebben ze de bedreigers van Wilders die via Twitter (Turken) zo stoer waren intussen van hun bed gelicht?
Reactie op de FP, sluit ik mij volledig bij aan. Mooi om te zien dat er nog iemand is die voor de Nederlandse bevolking en belangen durft op te komen.quote:Held.
Lopen in een straat waar iedereen je haat.
Bedankt Geert! Iemand die voor nederland en ONZE cultuur opkomt.
Opbokken met je sharia troep, dat doen jullie maar lekker in je eigen land.
Ben je nu cynisch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:26 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Reactie op de FP, sluit ik mij volledig bij aan. Mooi om te zien dat er nog iemand is die voor de Nederlandse bevolking en belangen durft op te komen.
of gewoon dom?quote:
Beter dan er mee instemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:27 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
of gewoon dom?
hoe kun je zo'n provocerend wandelingetje nou "opkomen voor de Nederlandse belangen" noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |