abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126340915
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_126340931
Ik zag dat 'ie niet heropend was door trigt013
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02:49 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126341505
Ik ben weer terug van vakantie; 3550 voor een software engineer met 6 jaar ervaring, dan ga ik opslag vragen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:07:17 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_126341632
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zag dat 'ie niet heropend was door trigt013
ff paar notes geven dus
pi_126342943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat percentage was van een paar jaar terug. Zal nu wel iets minder zijn aangezien veel studenten niet meer durven te werken naast hun studie bang voor vertraging.

Neemt niet weg dat als je geen beperking hebt het erg eenvoudig is om wat te vinden.
Nog steeds niet mee eens. Lees hier een paar topics mee en je merkt dat dat absoluut niet het geval is.
quote:
Dat je niet 'zomaar' wordt aangenomen is begrijpelijk, je zal toch eerst wel even moeten solliciteren of reageren. Iets ouder zijn dan de gemiddelde eerstejaarsstudent is eerder een voordeel dan een nadeel. Pas na je 21ste mag je sowieso de beter verdienende bijbaantjes doen.
Wat zijn die beter verdienende bijbaantjes volgens jou?
Mijn ervaring is dat ze ze voor de typische studentenbijbaantjes toch zo jong mogelijk willen hebben.
quote:
Zelfs al woon je in een achtergestelde regio daar waar men elke dag uit pure armoede bloembollen eet en daar waar alleen de boer arbeid verschaft, dan heb je als student dankzij je o.v kaart ook nog de mogelijkheid om naar de omringende grote steden te pendelen.

Natuurlijk wil elke student dat baantje hebben waarmee je 15¤ per uur verdient terwijl je ondertussen lekker kan studeren en facebooken, en ja, ook die baantjes bestaan. Maar voordat je dat doet zul je eerst even een tijdje helpdesk, magazijn of horeca moeten doen. Als je geen ervaring hebt in de horeca kan je naar een horeca uitzendbureau gaan waar je een training krijgt en die meerdere opdrachtgevers hebben zoals: http://www.uitzendbureauhoreca.nl/

Dan begin je als afwasser op oproepbasis en eindig je na een tijdje achter de bar.
Hier zitten ook zulke uitzendbureaus en normaal gesproken zorgen ze daar ook voor horecatrainingen. Maar nu niet meer. De reden: er zijn al genoeg mensen mét ervaring in tappen, bediening etc. Het loont dus niet om de afwassers 'op te leiden' tot volwaardig horecawerker.
Verder dan een enkele oproepdienst in de spoelkeuken kom ik dus niet.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:01:37 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_126343399
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:47 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Nog steeds niet mee eens. Lees hier een paar topics mee en je merkt dat dat absoluut niet het geval is.
De mensen die hier posten zijn geen mensen die opzoek zijn naar een bijbaan voor 10 a 15 uur in de week naast de studie, maar mensen die opzoek zijn naar een fulltime baan ten tijde van een ruime arbeidsmarkt. Wereld van verschil en ja, het is nu buitengewoon lastig om binnen veel sectoren een (vast) contract te krijgen. Waarom? Men geeft vanwege de recessie sneller de voorkeur aan een flexwerker (op oproepbasis) zoals een student. Zeker als die maar een beperkt aantal uur per week hoef te werken.
quote:
Wat zijn die beter verdienende bijbaantjes volgens jou?
Mijn ervaring is dat ze ze voor de typische studentenbijbaantjes toch zo jong mogelijk willen hebben.
Dan vraag ik mij af hoeveel ervaring jij hebt met dergelijke baantjes. Jonge mensen (pubers) zijn met name interessant voor werk in de supermarkt, krantenbezorgen en dergelijke. Het bijbaantje dat je hebt als je op de middelbare school zit en wil sparen voor een nieuwe spelcomputer of vakantie.

Voor typisch studentenwerk moet je toch iets ouder zijn, in veel gevallen is dat zelfs bij wet of interne richtlijnen verplicht. Het arbeid dat ik gedaan heb (en ook heel veel studenten doen) op festivals, inde horeca, evenementen en in de beveiliging was echt bedoeld voor oudere studenten. Het salaris was er ook naar. Minimaal 10 euro per uur en vaak wel een stuk meer. Ook de klantenservice (de helpdesk waar ik eerder naar verwees) geeft de voorkeur aan iets oudere studenten, die zijn een stuk verantwoordelijker. Een te lage leeftijd is eerder een nadeel dan een voordeel.
quote:
Hier zitten ook zulke uitzendbureaus en normaal gesproken zorgen ze daar ook voor horecatrainingen. Maar nu niet meer. De reden: er zijn al genoeg mensen mét ervaring in tappen, bediening etc. Het loont dus niet om de afwassers 'op te leiden' tot volwaardig horecawerker.
Verder dan een enkele oproepdienst in de spoelkeuken kom ik dus niet.
Ben je alle uitzendbureaus die dat aanbieden langs geweest? Als je dan nog steeds niets hebt.. Is dat vrij bijzonder. Dat dan zou je zelfs met spoel- en bardiensten al vrij snel genoeg ervaring moeten hebben om bij het lokale pannenkoekenhuis aan de slag te kunnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:49:48 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126347743
in een studentenstad als Grunn móet er wel bijna een groot tekort zijn aan vrijwilligers om mee te helpen met evenementen of party's etc, daar zou je dan ervaring op kunnen doen voor het echte werk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_126348227
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:01 schreef Ryon het volgende:
De mensen die hier posten zijn geen mensen die opzoek zijn naar een bijbaan voor 10 a 15 uur in de week naast de studie, maar mensen die opzoek zijn naar een fulltime baan ten tijde van een ruime arbeidsmarkt.
Die mensen komen vooral in dit topic inderdaad, maar omdat er geen algemeen bijbanentopic is komen hier ook wel studenten die op zoek zijn naar een bijbaan. Overigens zit ik nu in een tussenjaar, waardoor ik fulltime beschikbaar ben. Zodra ik weer studeer wil ik uiteraard een bijbaan daarnaast.
quote:
Het arbeid dat ik gedaan heb (en ook heel veel studenten doen) op festivals, inde horeca, evenementen en in de beveiliging was echt bedoeld voor oudere studenten. Het salaris was er ook naar. Minimaal 10 euro per uur en vaak wel een stuk meer.
Ik zal dan wel weer in de verkeerde regio zitten. Ik kom hier nauwelijks vacatures bij evenementen tegen. Behalve voor horecapersoneel mét ervaring.
quote:
Ben je alle uitzendbureaus die dat aanbieden langs geweest? Als je dan nog steeds niets hebt.. Is dat vrij bijzonder. Dat dan zou je zelfs met spoel- en bardiensten al vrij snel genoeg ervaring moeten hebben om bij het lokale pannenkoekenhuis aan de slag te kunnen.
Ja, ik heb alle uzb's wel gehad, maar word niet in de poules geplaatst voor het echte horecawerk; waarom zouden ze dat ook doen als die al goed gevuld is met mensen mét voldoende ervaring?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:33 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126348352
http://www.rapaljefestival.nl/info/vrijwilliger-vacatures/ hier kun je ervaring op doen, is in groningen ook nog.
Een gedicht over Maanvis
pi_126348617
Ik ben ook een student die een bijbaan zoekt, en het is behoorlijk lastig kan ik je vertellen. Punt is dat ik een studiegerelateerde bijbaan zoek, omdat ik anders straks als ik afgestudeerd ben helemaal geen baan kan vinden.

Verder worden er hier in de regio erg weinig bijbanen aangeboden, zeker voor studenten. Er is hier geen studentenstad in de buurt dus er is ook weinig werk waar ze specifiek studenten voor zoeken. Dan liever iemand op mbo niveau die gewoon full time kan werken.

Maar goed, ik heb volgende week een sollicitatiegesprek :) Ik hoop ontzettend dat het wat wordt, want ik kan het geld goed gebruiken! ;)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:17:24 #11
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_126360644
Ik heb volgend week een gesprek O+
Hoe bereid ik het beste voor? Waar is die topic te vinden :p
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_126361342
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:15 schreef fh101 het volgende:
Ik ben ook een student die een bijbaan zoekt, en het is behoorlijk lastig kan ik je vertellen. Punt is dat ik een studiegerelateerde bijbaan zoek, omdat ik anders straks als ik afgestudeerd ben helemaal geen baan kan vinden.

Verder worden er hier in de regio erg weinig bijbanen aangeboden, zeker voor studenten. Er is hier geen studentenstad in de buurt dus er is ook weinig werk waar ze specifiek studenten voor zoeken. Dan liever iemand op mbo niveau die gewoon full time kan werken.

Maar goed, ik heb volgende week een sollicitatiegesprek :) Ik hoop ontzettend dat het wat wordt, want ik kan het geld goed gebruiken! ;)
Als je op dit moment helemaal geen baan hebt. Zou ik niet teveel eisen aan je bijbaan stellen. Prima als die studiegerelateerd is, maar zolang je helemaal niets hebt zou ik gewoon overal op reageren. Als je een baan hebt kun je natuurlijk altijd nog door blijven zoeken. Geen idee in welke richting je aan het leren bent, de ervaring in een bijbaan zal altijd goed staan. Maar laten zien dat je in ieder geval gewerkt hebt, ookal is het iets totaal anders staat ook altijd nog beter dan helemaal niet gewerkt hebben.

Ik werk nu bij de IKEA. Hoop daar intern de kleine stap te maken naar klantenservice. Heeft niets met mijn opleiding te maken (grafisch design) maar laat wel bepaalde werkethiek en sociale vaardigheden zien.

Overigens succes met je sollicitatie, hopelijk is het wat.

Welke richting studeer je eigenlijk en welke omgeving zoek je een baan?
pi_126363165
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je op dit moment helemaal geen baan hebt. Zou ik niet teveel eisen aan je bijbaan stellen. Prima als die studiegerelateerd is, maar zolang je helemaal niets hebt zou ik gewoon overal op reageren. Als je een baan hebt kun je natuurlijk altijd nog door blijven zoeken. Geen idee in welke richting je aan het leren bent, de ervaring in een bijbaan zal altijd goed staan. Maar laten zien dat je in ieder geval gewerkt hebt, ookal is het iets totaal anders staat ook altijd nog beter dan helemaal niet gewerkt hebben.

Ik werk nu bij de IKEA. Hoop daar intern de kleine stap te maken naar klantenservice. Heeft niets met mijn opleiding te maken (grafisch design) maar laat wel bepaalde werkethiek en sociale vaardigheden zien.

Overigens succes met je sollicitatie, hopelijk is het wat.

Welke richting studeer je eigenlijk en welke omgeving zoek je een baan?
Dankje! Als ik sneller meer geld nodig zou hebben zou ik dat ook absoluut doen inderdaad :Y Gelukkig zit ik in de luxe positie dat ik m'n vaste lasten kan betalen, en ik ben zuinig genoeg dat ik voorlopig ook niet meer nodig heb. Bovendien werk ik officieel al binnen mijn studierichting (orthopedagogiek), alleen is dat op oproepbasis en kan ik daar al een paar maanden niet de uren maken die ik wil. Vandaar mijn zoektocht naar iets anders, dat ook studiegerelateerd is.

Ik zoek nu vooral in de verstandelijk gehandicapten sector of iets van ambulante begeleiding oid, in de omgeving Goeree Overflakkee, desnoods richting Rotterdam.

Als ik nu geen extra studiegerelateerde baan vindt kom ik straks helemaal niet aan de bak. Ik ben nu ook op zoek naar een stage en krijg al regelmatig te horen dat andere studenten meer ervaring hebben, terwijl officieel gezien je stage daar pas voor bedoeld is. Nja, ik zoek vrolijk verder. En mocht ik alle instellingen ed. in mijn omgeving gehad hebben, dan ga ik inderdaad wel kijken naar iets wat niet studiegerelateerd is :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:57:20 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126365246
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:17 schreef corehype het volgende:
Ik heb volgend week een gesprek O+
Hoe bereid ik het beste voor? Waar is die topic te vinden :p
je kunt dat het beste hier vragen, tenzij je echt iets specifieks wilt weten, dan kun je kijken of er al een topique over loopt.
Een paar algemene dingen;
- zorg dat je van alle pakketten, methodieken etc die gevraagd worden weet wat het inhoudt.
- zorg dat je het bedrijf kent en weet wat het doet en hoe ze ervoor staan in de markt.
etc
Een gedicht over Maanvis
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 mei 2013 @ 21:59:10 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_126365353
lees eventueel beschikbare jaarverslagen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_126367640
heel de website doorspitten, je sollicitatiebrief en cv nog even doorlezen en nadenken over je kledingkeuze :)
pi_126369387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]
en hoe ze ervoor staan in de markt.
etc
Dat hoef je echt niet te weten hoor. Vaak komt het bedrijf daar ook zelf mee bij het korte babbeltje van de manager/recruiter over het bedrijf en de afdeling waar je zou komen te zitten. Er is mij nog nooit naar gevraagd iig.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:22:41 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126369506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat hoef je echt niet te weten hoor. Vaak komt het bedrijf daar ook zelf mee bij het korte babbeltje van de manager/recruiter over het bedrijf en de afdeling waar je zou komen te zitten. Er is mij nog nooit naar gevraagd iig.
nee het hoeft idd niet, maar als je net boven de 2874872 anderen uit wilt steken dan is dat wel leuk om te weten :).
Een gedicht over Maanvis
pi_126369521
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bitchfight!
pi_126369697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee het hoeft idd niet, maar als je net boven de 2874872 anderen uit wilt steken dan is dat wel leuk om te weten :).
Ik stel meestal vragen aan de hand van wat degene die tegenover me zit vertelt over het bedrijf, de werkwijze, de afdeling, de collega's, de werkethiek etc. Het is iig belangrijk dat je geinteresseerd overkomt en dat je de dingen die in je cv staan ook echt hard kunt maken (bv door middel van voorbeelden).
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 mei 2013 @ 23:27:06 #21
Toezicht is gezond!
pi_126369704
ze waren bij mij onder de indruk van het feit dat ik het ziekteverzuim tot op de procentpunt nauwkeurig kon vertellen. En dat dat zeker aangeeft dat het er prettig werken is. blablabla. Je kan een lullig feitje eenvoudig gebruiken in je motivatie.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_126374005
Ik wil alle werkelozen hier een hart onder de riem steken. Ik heb net weer een reorganisatie overleefd en heb dus nog werk. Hoewel het hebben van een baan ook niet het walhalla is ben ik toch een beetje opgelucht.

Ik hoop dat eenieder van jullie snel een baan zal vinden maar ik moet er meteen aan toevoegen dat het niet makkelijk zal worden. We moeten ons realiseren dat wij dit ook voor een deel aan onszelf te danken hebben. Ik begrijp dat mensen elk jaar hun procentuele salarisverhoging wil ontvangen maar begrijp wel dat wij daarmee onze internationale concurrentiepositie verslechteren.

Bedrijven kiezen vaker voor een ander (lees goedkoper) land omdat hier de kosten voor arbeid, in vergelijking met andere landen, te hoog worden. Het is gelukkig nu wat stiller maar er was een tijd dat er wel elke week een beroepsgroep aan het staken was voor meer geld (bijv. schoonmakers). Denk na en realiseer je dat elk voordeel ook zijn nadeel heb.
pi_126374014
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ze waren bij mij onder de indruk van het feit dat ik het ziekteverzuim tot op de procentpunt nauwkeurig kon vertellen. En dat dat zeker aangeeft dat het er prettig werken is. blablabla. Je kan een lullig feitje eenvoudig gebruiken in je motivatie.
En heb je de baan gekregen?
pi_126378751
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 01:29 schreef Good_Luck het volgende:
Ik wil alle werkelozen hier een hart onder de riem steken. Ik heb net weer een reorganisatie overleefd en heb dus nog werk. Hoewel het hebben van een baan ook niet het walhalla is ben ik toch een beetje opgelucht.

Ik hoop dat eenieder van jullie snel een baan zal vinden maar ik moet er meteen aan toevoegen dat het niet makkelijk zal worden. We moeten ons realiseren dat wij dit ook voor een deel aan onszelf te danken hebben. Ik begrijp dat mensen elk jaar hun procentuele salarisverhoging wil ontvangen maar begrijp wel dat wij daarmee onze internationale concurrentiepositie verslechteren.

Bedrijven kiezen vaker voor een ander (lees goedkoper) land omdat hier de kosten voor arbeid, in vergelijking met andere landen, te hoog worden. Het is gelukkig nu wat stiller maar er was een tijd dat er wel elke week een beroepsgroep aan het staken was voor meer geld (bijv. schoonmakers). Denk na en realiseer je dat elk voordeel ook zijn nadeel heb.
Het probleem ligt natuurlijk niet echt bij de schoonmakers/zorgmedewerkers die demonstreren maar bij de dikverdienende managers e.d.
Verschillen zijn te groot, en de grootverdieners krijgen alleen nog maar meer meer meer.....

Maar idd werk vinden gaat niet makkelijk worden...
pi_126380811
Komende week weer twee sollicitatiegesprekken, in het buitenland. Ik blijf dat solliciteren toch lastig vinden, het voelt als een moeilijk examen. De functies zijn totaal niet boeiend, maar na 8 maanden werkloosheid is vrijwel ieder baantje meer dan welkom.

Overigens had ik vooraf een telefonisch interview van een uur. Mij werd gevraagd om drie zwakke eigenschappen van mezelf te noemen. Ik vind dat zo'n lastige vraag. Ik kwam uiteindelijk tot de volgende eigenschappen:

- Soms ongeduldig (dooddoener)
- Ik kan wat assertiever worden (is echt waar, maar natuurlijk niet tactisch om dit te noemen)
- Soms te perfectionistisch (niet waar en een echte dooddoener)

Wat kan ik hier voortaan het beste antwoorden?
Copthorne 2.0
  PR/Manusje van alles zondag 12 mei 2013 @ 12:43:40 #26
Toezicht is gezond!
pi_126380829
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 01:30 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

En heb je de baan gekregen?
jerp :9~
pi_126382362
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:27 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Het probleem ligt natuurlijk niet echt bij de schoonmakers/zorgmedewerkers die demonstreren maar bij de dikverdienende managers e.d.
Verschillen zijn te groot, en de grootverdieners krijgen alleen nog maar meer meer meer.....

Maar idd werk vinden gaat niet makkelijk worden...
De kosten voor de gewone medewerkers maakt meestal een veel groter deel uit van de totale kosten dan de kosten voor de managers. Een bedrijf zal haar activiteiten naar het buitenland verplaatsen, niet omdat de kosten voor het management te hoog liggen maar omdat de kosten voor het "gewone" personeel te hoog liggen.

Dat te verschillen te groot zijn geworden daar ben ik het wel mee eens. Helaas beslist het management over de salarisstijging van het management. Je zou dus kunnen spreken van belangenverstrengeling. Ik heb niet de illusie dat dit in de nabije toekomst zal wijzigen.
pi_126382378
quote:
6s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

jerp :9~
Nou gefeliciteerd dan!! Hopelijk bevalt de baan je.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:40:19 #29
123170 alors
zlata1234
pi_126425245
Wat is dat werk.nl trouwens een ongelooflijke aidssite :') Ik kan niet verder dan 100 vacatures kijken terwijl er wel meer zijn. De 'volgende' knop verdwijnt gewoon na de 100ste vacature.
know'm sayin?
word? word.
pi_126425736
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:40 schreef alors het volgende:
Wat is dat werk.nl trouwens een ongelooflijke aidssite :') Ik kan niet verder dan 100 vacatures kijken terwijl er wel meer zijn. De 'volgende' knop verdwijnt gewoon na de 100ste vacature.
Ik snap dat het niet zo hoort, maar zit in de URL niet iets van paginanr. of aantal records zodat je toch verder kunt kijken?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:26:05 #31
123170 alors
zlata1234
pi_126426819
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:53 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet zo hoort, maar zit in de URL niet iets van paginanr. of aantal records zodat je toch verder kunt kijken?
Nee die URL blijft altijd hetzelfde.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:29:56 #32
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126426951
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:43 schreef Copthorne het volgende:
Komende week weer twee sollicitatiegesprekken, in het buitenland. Ik blijf dat solliciteren toch lastig vinden, het voelt als een moeilijk examen. De functies zijn totaal niet boeiend, maar na 8 maanden werkloosheid is vrijwel ieder baantje meer dan welkom.

Overigens had ik vooraf een telefonisch interview van een uur. Mij werd gevraagd om drie zwakke eigenschappen van mezelf te noemen. Ik vind dat zo'n lastige vraag. Ik kwam uiteindelijk tot de volgende eigenschappen:

- Soms ongeduldig (dooddoener)
- Ik kan wat assertiever worden (is echt waar, maar natuurlijk niet tactisch om dit te noemen)
- Soms te perfectionistisch (niet waar en een echte dooddoener)

Wat kan ik hier voortaan het beste antwoorden?
Ik probeer altijd een zwakke eigenschap wat positiever te laten klinken. In een gesprek noem ik het ook geen zwakke eigenschap van mij, maar juist een eigenschap wat op dit moment een leerdoel voor mij is.

Ik ben daar zelf een middag voor gaan zitten en heb het in een Word document omschreven voor mezelf. Misschien voor jou ook een idee? Even noteren wat jouw echte zwakke eigenschappen zijn (en niet zomaar iets verzinnen!)

Bv. ik heb zelf de zwakke eigenschap om in nieuwe omgevingen snel een "de kat uit de boom kijken" houding aan te nemen. Ik kom dan soms onzeker over (ook uit feedback van derden gehoord). Dat vertel ik dan ook eerlijk. En ik leg uit dat ik juist de situatie/werkwijze/omgeving in me aan het opnemen ben (ik observeer nu eenmaal veel = positief) om daar vervolgens mijn handelen op af te stemmen. En dat in dit geval mijn zwakke eigenschap/ leerdoel is om dat sneller in actie om te zetten. (Maar ik probeer zo'n uitleg altijd wel kort en krachtig te houden)

Hopelijk begrijp je een beetje hoe ik het bedoel?
  maandag 13 mei 2013 @ 19:06:49 #33
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126441762
Momenteel nog twee sollicitatieprocedures gaande. Eentje bij een overheidsorganisatie op monsterlijke afstand van mijn woonplaats (dik 100 km enkele reis) en eentje veel dichterbij. Van de eerstgenoemde organisatie hoor ik binnen 24 uur de conclusie, en da's vrij belangrijk omdat de andere organisatie z.s.m wil vernemen of ik nog beschikbaar ben voor de vacature. Sowieso zal ik binnen 48 uur waarschijnlijk beet hebben ;)
  maandag 13 mei 2013 @ 19:08:53 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126441875
tof, houd ons op de hoogte :)
Een gedicht over Maanvis
pi_126442052
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:40 schreef alors het volgende:
Shitsite loopt ook om de haverklap vast, waarna je een nietzeggende error in beeld krijgt waar je geen ruk mee kan.

Maar wat nog veel erger is, is dat er om het half jaar één of ander helder licht in de media roept dat de site niet werkt en dat het allemaal een schandaal is, waarna er nog niks gebeurt. Totdat er over een half jaar weer bij iemand een lampje gaat branden...
  maandag 13 mei 2013 @ 19:14:06 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126442136
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef Maanvis het volgende:
tof, houd ons op de hoogte :)
Zeker ... ! Aanvankelijk bestond bij mij significante weerzin tegen het gegeven ruim 200 km per dag woonwerk-verkeer te moeten incasseren, maar met circa 900 euro reiskostenvergoeding p/m en sterk stijgende werkloosheidscijfers lijkt het niet onverstandig m'n visie hierop te herzien :+
pi_126443815
Als iemand nog simpel fysiek werk weet of waar ik mijn handen voor kan gebruiken in of rond Enschede, hoor ik het graag.
zelfde als diginoob
pi_126444973
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:43 schreef diginoob2 het volgende:
Als iemand nog simpel fysiek werk weet of waar ik mijn handen voor kan gebruiken in of rond Enschede, hoor ik het graag.
In de rose buurt daar zijn nog kamers te huur heb ik gezien.
pi_126445812
Kassen in het westland?
  maandag 13 mei 2013 @ 20:42:07 #40
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126447678
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:59 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

In de rose buurt daar zijn nog kamers te huur heb ik gezien.
Enschede heeft geen rosse buurt.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 mei 2013 @ 20:52:25 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126448381
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:42 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Enschede heeft geen rosse buurt.
Kijk... gat in de markt :)
  maandag 13 mei 2013 @ 20:54:09 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126448522
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En markt in het gat :)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 13 mei 2013 @ 20:55:21 #43
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126448616
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is er al wel.

http://www.tgatindemarkt.nl/
pi_126452175
Ik zit nog op definitief uitsluitsel voor wel of niet WW te wachten; alles op tijd aangevraagd, er is al tel. en briefcontact geweest en heb gevraagde documenten doorgemaild. Gaat die beslissing ook alleen digitaal of krijg je dat nog op papier?
pi_126461233
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat is er al wel.

http://www.tgatindemarkt.nl/
Bwahaha die grap wou ik ook al maken :P Smerig daar man, niet normaal.

In Enschede werken met de handen.... Euh huishoudelijke hulp? Schoonmaakwerk?
pi_126461256
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zeker ... ! Aanvankelijk bestond bij mij significante weerzin tegen het gegeven ruim 200 km per dag woonwerk-verkeer te moeten incasseren, maar met circa 900 euro reiskostenvergoeding p/m en sterk stijgende werkloosheidscijfers lijkt het niet onverstandig m'n visie hierop te herzien :+
Niet ten nadele van jou maar ik snap bedrijven echt niet die zoveel geld aan reiskosten willen uitgeven.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:09:36 #47
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126461710
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:59 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Niet ten nadele van jou maar ik snap bedrijven echt niet die zoveel geld aan reiskosten willen uitgeven.
In dit geval een uitzendbureau maar opvallend is het wel, ja. Hebben we het toch over ruim 10.000 euro op jaarbasis.
pi_126467258
Nou, ik heb net mn sollicitatiegesprek gehad en ik heb er een goed gevoel over :) Vandaag of morgen hoor ik het, dus duimen maar!

Ik was met een kwartiertje weer weg, maar een van de managers zei dat het een goed gesprek was dus dat geeft hoop!
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2013 @ 10:20:02 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126467392
Gisteravond voor het eerst sinds 2 jaar een sollicitatiebrief verstuurd. En ik wil nu ook meteen antwoord natuurlijk, ongeduldig als ik ben :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_126467651
Ik wil eigenlijk graag alleen voor de zondag nog een baantje erbij zoeken. Kan overigens maar niets verzinnen/vinden wat echt alleen voor de zondag is. Meeste is koopavond/weekend, maar ik dan werk ik al, alleen de zondag heb ik nog vrij.

Iemand een idee?
pi_126467682
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:29 schreef Myraela het volgende:
Ik wil eigenlijk graag alleen voor de zondag nog een baantje erbij zoeken. Kan overigens maar niets verzinnen/vinden wat echt alleen voor de zondag is. Meeste is koopavond/weekend, maar ik dan werk ik al, alleen de zondag heb ik nog vrij.

Iemand een idee?
Schoonmaken?
pi_126467858
quote:

Iemand een idee?
Horeca, vooral nu het weer zomer wordt gaan de terrassen weer vol zitten en is personeel welke zondag wil werken weer van harte welkom.
pi_126468028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:30 schreef fh101 het volgende:

[..]

Schoonmaken?
Zie ik mezelf niet zo snel doen. Daarbij is dat vaak niet op zondag toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:36 schreef DevilOfExcitement het volgende:

[..]

Horeca, vooral nu het weer zomer wordt gaan de terrassen weer vol zitten en is personeel welke zondag wil werken weer van harte welkom.
Weinig relevante werkervaring in de horeca. Maar ik zal eens kijken/vragen of ze nog wat mensen voor alleen de zondag kunnen gebruiken.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2013 @ 10:54:12 #54
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126468472
Toch aardig snel reactie: geen betaalde vacatures open momenteel, maar ze kunnen eventueel een werkervaringsplek aanbieden - laat ik dat nou net niet meer willen. Of in elk geval: nu niet.
With four other people
And aliens
pi_126468658
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kassen in het westland?
Want dat is in of rond Enschede?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:06:06 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126468869
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zie ik mezelf niet zo snel doen. Daarbij is dat vaak niet op zondag toch?

[..]

Weinig relevante werkervaring in de horeca. Maar ik zal eens kijken/vragen of ze nog wat mensen voor alleen de zondag kunnen gebruiken.
Afwassen.
S morgens het cafe schoonmaken
Tafels afruimen
Glazen halen

Genoeg te doen inde horeca als je geluk hebt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:10:12 #57
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126468976
quote:

Iemand een idee?
tankstation
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:33:42 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126469830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

wat vond je van de horecatip die ik gaf ;(
Een gedicht over Maanvis
pi_126472089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:59 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik heb serieus nog zitten googlen maar niks geen kassen hier hoor :P
zelfde als diginoob
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:39:51 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126474631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik heb serieus nog zitten googlen maar niks geen kassen hier hoor :P
In Denekamp zit Oosterik (heel grote kweker), die hebben ook nog wel eens mensen nodig voor plantjes poten e.d.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:42:02 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126474715
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

In Denekamp zit Oosterik (heel grote kweker), die hebben ook nog wel eens mensen nodig voor plantjes poten e.d.
http://www.oosterik.nl/over-oosterik/werken-bij-oosterik/
Dan weet je alvast waar je je open sollicitatie heen moet sturen :)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:08:57 #62
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_126475934
zuid limburg is gewoon dood qua werkgelegenheid :r
<hr>
pi_126476760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Daar kunnen ze ook wel iemand gebruiken die de winkel een keer opruimt. Wat een zooi zeg!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:41:07 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126477385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
roergebied een optie?
Een gedicht over Maanvis
pi_126482882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:15 schreef fh101 het volgende:
Nou, ik heb net mn sollicitatiegesprek gehad en ik heb er een goed gevoel over :) Vandaag of morgen hoor ik het, dus duimen maar!

Ik was met een kwartiertje weer weg, maar een van de managers zei dat het een goed gesprek was dus dat geeft hoop!
Okee. Dus. Ik heb weken geleden gereageerd op mn droombaan maar daar nooit meer wat van gehoord, tot op de dag dat ik net een goed sollicitatiegesprek heb gehad (vandaag dus)... Of ik binnen 3 dagen op gesprek kan komen. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik weet dat ik nog niet ben aangenomen maar toch... In de ideale wereld zou ik ze allebei aannemen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 17:53:50 #66
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_126486710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

roergebied een optie?
dat is ongeveer een uur rijden maar wel een optie ja, als je een tip hebt is die zeker welkom
<hr>
pi_126497773
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:33 schreef fh101 het volgende:

[..]

Okee. Dus. Ik heb weken geleden gereageerd op mn droombaan maar daar nooit meer wat van gehoord, tot op de dag dat ik net een goed sollicitatiegesprek heb gehad (vandaag dus)... Of ik binnen 3 dagen op gesprek kan komen. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik weet dat ik nog niet ben aangenomen maar toch... In de ideale wereld zou ik ze allebei aannemen.
Wat is er moeilijk aan dan? Bij de andere ook gewoon op gesprek gaan en dan afwachten of ze je willen. Daarna begint het moeilijke gedeelte pas.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 mei 2013 @ 21:13:59 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126498584
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan dan? Bij de andere ook gewoon op gesprek gaan en dan afwachten of ze je willen. Daarna begint het moeilijke gedeelte pas.
Precies, dat dus. Waarom zou je op basis van een goed sollicitatiegesprek opeens niet meer op gesprek gaan voor je potentiële droombaan? Ik heb 17 goede gesprekken gehad en heb nog steeds geen fulltime baan.
pi_126504390
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je, zeker in deze tijd, op meerdere banen solliciteert en dan de beste uitkiest. Werkgevers die zo zelfingenomen zijn dat ze dat niet begrijpen, daar moet je niet eens voor wíllen werken.
pi_126504934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://www.oosterik.nl/over-oosterik/werken-bij-oosterik/
Dan weet je alvast waar je je open sollicitatie heen moet sturen :)
ga ik doen, danku :)
zelfde als diginoob
pi_126505084
Ik ga ook absoluut naar het gesprek. De baan zelf is mijn droombaan maar de logistiek erom heen is een beetje lastig, zeker vergeleken met waar ik vandaag een gesprek had. Gesprek vandaag was bv op 12 km afstand, gesprek van de droombaan op 200 km :X Ik vrees dat mocht ik de eerste baan krijgen, de praktische zaken toch de overhand hebben.

[ Bericht 25% gewijzigd door fh101 op 14-05-2013 22:14:41 ]
pi_126529443
Gisteren gereageerd op de eerste geschikte vacature sinds lange tijd. Drie maanden fulltime administratief werk, wat perfect uit zou komen ivm mijn studie. Hij stond er op dat moment al een paar dagen op, maar nu blijkt ie spoorloos van internet te zijn verdwenen. En ik heb nog niks gehoord. :'(
pi_126530444
Het aanbod is weer om te huilen trouwens.

pi_126531818
Mn zelfvertrouwens heeft hier ook weer een flinke deuk opgelopen.
Een prachtige vacature waarin ik aan alle eisen voldeed waar ze naar vroegen. promotieplek met onderwijstaken (wat ik zo graag wil, heb nota bene ook een didactische aantekening). Mn afstudeeronderzoek sloot perfect aan op het promotieonderzoek. Lector die ook nog mijn afstudeerbegeleider was toen ik nog op het hbo zat... Ik dacht dat dit niet meer mis kon gaan.

Paar dagen laten het gevreesde standaard mailtje binnen gekregen. Volgens het mailtje sloot het cv en motivaties van andere kandidaten meer aan dan de mijne.... Ik snap er echt helemaal niks van. Aan alle eisen voldeed ik. Maar even een mail schrijven om te vragen naar hun motivatie waarom ze denken dat ik niet geschikt ben voor de functie.... Ondertussen maar wee verder rondkijken naar vacatures die niet aansluiten op mn opleiding.... ;(
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_126531977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:12 schreef kipptje het volgende:
Mn zelfvertrouwens heeft hier ook weer een flinke deuk opgelopen.
Een prachtige vacature waarin ik aan alle eisen voldeed waar ze naar vroegen. promotieplek met onderwijstaken (wat ik zo graag wil, heb nota bene ook een didactische aantekening). Mn afstudeeronderzoek sloot perfect aan op het promotieonderzoek. Lector die ook nog mijn afstudeerbegeleider was toen ik nog op het hbo zat... Ik dacht dat dit niet meer mis kon gaan.

Paar dagen laten het gevreesde standaard mailtje binnen gekregen. Volgens het mailtje sloot het cv en motivaties van andere kandidaten meer aan dan de mijne.... Ik snap er echt helemaal niks van. Aan alle eisen voldeed ik. Maar even een mail schrijven om te vragen naar hun motivatie waarom ze denken dat ik niet geschikt ben voor de functie.... Ondertussen maar wee verder rondkijken naar vacatures die niet aansluiten op mn opleiding.... ;(
Bellen!
Werkt veel beter!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:07 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126532078
Wat Henk zegt. Altijd bellen. En laat je niet afwimpelen.
pi_126532080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Bellen!
Werkt veel beter!
Ze hadden vermeld dat als ik extra informatie wilde hebben, ik naar een bepaald mailadres moest schrijven, dus dat doe ik dan maar ;)
Ze hebben ook geen nummer achtergelaten in de mail
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:23:30 #78
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_126532262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:19 schreef kipptje het volgende:

[..]

Ze hadden vermeld dat als ik extra informatie wilde hebben, ik naar een bepaald mailadres moest schrijven, dus dat doe ik dan maar ;)
Bepaald e-mail adres ???
Zeker: rondearchief@bedrijf.nl

Dan toch maar beter bellen.
Mail is afwimpeltechniek.
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:24:44 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126532320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:19 schreef kipptje het volgende:

[..]

Dan bel je het algemene nummer van de insteling en vraag je naar de contactpersoon. Een baan krijg je niet als je altijd braaf de regels volgt. Je hebt niets te verliezen.
pi_126532484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan bel je het algemene nummer van de insteling en vraag je naar de contactpersoon. Een baan krijg je niet als je altijd braaf de regels volgt. Je hebt niets te verliezen.
Ik zal even kijken of ik het telefoonnummer kan vinden van de vestiging waar ik hoopte te zijn :)
moet volgens mij niet heel moeilijk zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:34:17 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126532696
Mag, bellen na een afwijzing is natuurlijk ook compleet nutteloos. Wat denken de mensen hier wat er gaat gebeuren? "Ow we hebben een vergissing gemaakt komt tňch maar op gesprek!"

Right... Het is geen film he.
pi_126533272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Mag, bellen na een afwijzing is natuurlijk ook compleet nutteloos. Wat denken de mensen hier wat er gaat gebeuren? "Ow we hebben een vergissing gemaakt komt tňch maar op gesprek!"

Het kan soms wel dingen verduidelijken. Ik kreeg van de week ook een vage afwijzing. Een telefoontje later, was het me een stuk duidelijker. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:51:40 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126533503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het kan soms wel dingen verduidelijken. Ik kreeg van de week ook een vage afwijzing. Een telefoontje later, was het me een stuk duidelijker. :)
ja... Kan dus ook in een mail.
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:53:31 #84
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126533612
quote:

Ik heb me weleens naar binnen gepraat terwijl ze op basis van brief en cv twijfelden
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:57:43 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126533823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb me weleens naar binnen gepraat terwijl ze op basis van brief en cv twijfelden
dan had je geen afwijzing gehad. En verder, dat is een kleinere kans dan de staatsloterij winnen. Kom nou toch. Bellen of mailen nav een afwijzing maakt simpelweg geen flikker uit.

Echt al die tips en trucs die zogezegd tot baangarantie zouden leiden. Nonsens. Je kennis en ervaring moet aansluiten en verder moet je maar net een klik hebben. De ene HR manager kan je brief verschrikkelijk vinden terwijl de ander hem geweldig vind.

Bellen VOORAF is een goede tip, maar bellen nav een afwijzing heeft geen enkele meerwaarde.
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2013 @ 14:58:59 #86
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126533878
Bellen nav een afwijzing: verduidelijking waarom je bent afgewezen, in plaats van het standaard 'je voldoet niet aan het profiel'. Zeker als je wél aan het profiel voldoet wil je die verduidelijking hebben.
With four other people
And aliens
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:59:25 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126533899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

dan had je geen afwijzing gehad. En verder, dat is een kleinere kans dan de staatsloterij winnen. Kom nou toch. Bellen of mailen nav een afwijzing maakt simpelweg geen flikker uit.

Echt al die tips en trucs die zogezegd tot baangarantie zouden leiden. Nonsens. Je kennis en ervaring moet aansluiten en verder moet je maar net een klik hebben. De ene HR manager kan je brief verschrikkelijk vinden terwijl de ander hem geweldig vind.

Bellen VOORAF is een goede tip, maar bellen nav een afwijzing heeft geen enkele meerwaarde.
Ben het niet met je eens, maar mogelijk heeft het er ook mee te maken dat ik een ander beroep heb (commerciele functie), waarbij assertiviteit, doorzettingsvermogen en een bord voor je kop een pre kunnen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:59:37 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126533906
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Etcetera het volgende:
Bellen nav een afwijzing: verduidelijking waarom je bent afgewezen, in plaats van het standaard 'je voldoet niet aan het profiel'. Zeker als je wél aan het profiel voldoet wil je die verduidelijking hebben.
ja, kan ook in een mail.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 15:00:13 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126533935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens, maar mogelijk heeft het er ook mee te maken dat ik een ander beroep heb (commerciele functie), waarbij assertiviteit, doorzettingsvermogen en een bord voor je kop een pre kunnen zijn.
dan wordt een afwijzing nog steeds niet omgezet in een uitnodiging.
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2013 @ 15:01:32 #90
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126533995
quote:
3s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ja, kan ook in een mail.
Beller is sneller :P Maar ja het kan ook in een mail :Y
With four other people
And aliens
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:01:57 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126534015
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

dan wordt een afwijzing nog steeds niet omgezet in een uitnodiging.
Oh? Zoals ik al zei, ik heb anders beleefd. Maar goed, het kan ook de grote uitzondering zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 15:03:16 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126534079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh? Zoals ik al zei, ik heb anders beleefd. Maar goed, het kan ook de grote uitzondering zijn.
nee toen twijfelde ze. Als ik bericht krijg dat ze twijfelen aan m'n sollicitatie en daarom niet verder gaan bel ik ook.

Maar "andere kandidaten sloten beter aan op het geschetste profiel" wordt echt niet "kom maar langs op gesprek" nav een telefoontje. Stierenpoep.
pi_126534827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:15 schreef fh101 het volgende:

Aangenomen! *O*

Nog geen flauw idee wat ik met de 'droombaan' ga doen, behalve dan dat ik sowieso op gesprek ga.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:41:45 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126535922
quote:

Nee, ze kunnen je daarna opnemen in hun bestand van mogelijk toch geschikte kandidaten bij een eventuele volgende vacature. Zelf een keer meegemaakt :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126536258
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nee toen twijfelde ze. Als ik bericht krijg dat ze twijfelen aan m'n sollicitatie en daarom niet verder gaan bel ik ook.

Maar "andere kandidaten sloten beter aan op het geschetste profiel" wordt echt niet "kom maar langs op gesprek" nav een telefoontje. Stierenpoep.
Dit is dan ook niet een ultieme poging om er alsnog in te komen (ga ik namelijk niet vanuit), maar puur om de vraagtekens boven mn hoofd weg te werken. Voornamelijk omdat ik er al zo goed als overtuigd van was dat ik minstens uitgenodigd zou worden voor een gesprek. Welke bewegingswetenschapper met didactische aantekening (was zelfs een pre) heeft tenslotte een afstudeerproject gedaan die naadloos aansluit op het promotietraject én heeft al vaker samengewerkt met de betreffende lector (was zeer goed liep)??? Juist....
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:02:49 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126537076
quote:
9s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:40 schreef TeleportingKing het volgende:
Het aanbod is weer om te huilen trouwens.

[ afbeelding ]
nee hoor er staan er toch zat?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 16:25:46 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126538198
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen je daarna opnemen in hun bestand van mogelijk toch geschikte kandidaten bij een eventuele volgende vacature. Zelf een keer meegemaakt :)
Dat mag niet meer... privacy regels. Daarnaast ben ik al jaren in zoveel bestanden gezet en nooit meer wat van gehoord. Terwijl wanneer ik zelf solliciteerde gewoon een baan had. Zal best een keer voorkomen hoor, maar zijn allemaal marginale uitzonderingssituaties. Het sollicitatie equivalent van de staatsloterij winnen.
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2013 @ 16:41:53 #98
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126538975
Dat je achter een vacature aanbelt en dat je telefoon dan wegvalt. Fijn. Heel, heel fijn :')
With four other people
And aliens
pi_126539261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
Midden Limburg ook.
pi_126545483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor er staan er toch zat?
Ja, allemaal van die bouw- en technische vacatures waar ik niks mee kan.
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:12:59 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126545781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:07 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ja, allemaal van die bouw- en technische vacatures waar ik niks mee kan.
Zoals mijn vader zou zeggen: Tja jongen, had je maar een vak moeten leren.
Hoe je praat en doet kom je echt over als een slimme jongen maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat je nou eigenlijk WEL kan?
Een gedicht over Maanvis
  PR/Manusje van alles woensdag 15 mei 2013 @ 19:49:27 #102
Toezicht is gezond!
pi_126547684
Het is een wonder. Kreeg vandaag bericht van een uitzendbureau. :o :o of ik beschikbaar ben voor een functie als werkvoorbereider onderhoud. *O* sorry jongens, ben reeds een maand voorzien van een droombaan. 8-)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 19:50:34 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126547737
Ik zou vandaag uitsluitsel krijgen van een sollicitatie... uiteraard niets gehoord. Morgen maar eens bellen.
pi_126548500
quote:
18s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou vandaag uitsluitsel krijgen van een sollicitatie... uiteraard niets gehoord. Morgen maar eens bellen.
ben je de laatste paar maanden nog wel ergens op gesprek geweest? jij werd ongeveer tegelijkertijd met mijn vader werkloos, maar hij is nog steeds nergens uitgenodigd voor ook maar een gesprek...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 20:17:50 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126549296
Januari, februari en Maart heb ik gesprekken gehad.
pi_126552946
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Januari, februari en Maart heb ik gesprekken gehad.
ook al een tijdje niet meer dus :-(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 21:32:40 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126553853
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef fh101 het volgende:

[..]

ook al een tijdje niet meer dus :-(
Nee, maar ik heb de afgelopen 3 maanden ook een tandje terug geschakeld. Ik heb tenslotte nog 3 dagen werk.
pi_126554442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb de afgelopen 3 maanden ook een tandje terug geschakeld. Ik heb tenslotte nog 3 dagen werk.
dat is waar. heb je al zicht op extra uren daar?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 21:44:41 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126554625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:41 schreef fh101 het volgende:

[..]

dat is waar. heb je al zicht op extra uren daar?
Er is altijd beweging op een Universiteit, maar nog niets concreets. Dus recent ben ik weer een tandje aan het bijschakelen mbt solliciteren.
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:48:22 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126580042
En de huidige werkloosheidsperiode is weer ten einde; morgen start ik bij een overheidsorganisatie op ongeveer een halfuur rijden vanaf mijn woonplaats. Het aantal werkuren per week is 36 verdeeld over vijf dagen, de kans op een langdurige werkbetrekking is aanwezig. ^O^

De afgelopen werkloosheidsperiode begon op 11 maart en komt vandaag dus ten einde. In dit tijdsvak werkte ik wekelijks nog enkele uren als postbezorger bij PostNL, veelal 3 tot 9 uur p/w.

Zojuist bleek overigens dat een andere overheidsorganisatie op 110 km afstand ook het groene licht gaf, maar het uitzendbureau dat met deze club samenwerkt heb ik dus moeten ... eh, afwijzen. :+
pi_126582746
Gefeliciteerd MP! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zoals mijn vader zou zeggen: Tja jongen, had je maar een vak moeten leren.
Hoe je praat en doet kom je echt over als een slimme jongen maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat je nou eigenlijk WEL kan?
Vreemde opmerking. Ik ben gewoon op zoek naar een bijbaan, en klaag erover dat ik bijna alleen maar vacatures voor technische vaklui tegenkom, waar ik (net als 99% van de studenten) niks aan heb. Ik heb genoeg vaardigheden, maar deze liggen op andere gebieden. Had ik dan maar een opleiding onder mijn niveau moeten doen (met alle respect) om nu als vakman aan de slag te kunnen?
pi_126583104
Getwork uitzendbureaus in de regio gaan nu ook dicht en fuseren op één locatie. Er is simpelweg geen werk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Disorder op 16-05-2013 15:09:33 ]
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:02:09 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126583372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:47 schreef TeleportingKing het volgende:
Gefeliciteerd MP! *O*

[..]

Vreemde opmerking. Ik ben gewoon op zoek naar een bijbaan, en klaag erover dat ik bijna alleen maar vacatures voor technische vaklui tegenkom, waar ik (net als 99% van de studenten) niks aan heb. Ik heb genoeg vaardigheden, maar deze liggen op andere gebieden. Had ik dan maar een opleiding onder mijn niveau moeten doen (met alle respect) om nu als vakman aan de slag te kunnen?
Je hebt in dit topique niet echt duidelijk kunnen maken waar je vaaridgheden dan wel liggen :). Dat bedoelde ik eigenlijk ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:39:07 #114
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_126587953
Vanmorgen gebeld of het uitzendbureau al iets had gehoord van hun opdrachtgever. Hij vertelde dat hij het zelf ook wat lang vond duren en op het punt stond om te bellen.

's Middags belde hij terug met goed nieuws: ik mag op sollicitatiegesprek! Volgende week dinsdag om 9.00 uur is het zo ver :) Hij gaf meteen wat tips voor het gesprek en in zijn mail met de afspraakbevestiging stonden er nog een paar.

Het zou wel erg mooi zijn om de functie te krijgen. Mijn reistijd halveert ongeveer, het werk lijkt me uitdagender dan mijn huidige werkplek (contract t/m juni; wordt niet verlengd) en is meer op mijn niveau. Wat het betaalt weet ik alleen nog niet...
pi_126591744
Reactie gehadop mijn vraag waarom ik afgewezen was. Lectorkon zich goed inbeelden waarom ik verbaasd was dat ik was afgewezen, want ik voldeed aan alle eisen. Bleekdat er 72 sollicitaties waren en er mensen tussen zaten met 2 masters of publicaties! Tis kennelijk slecht gesteld als ze voor een 'startersfunctie' deze mensen uitnodigen ;( . Een lichtpuntje: het lag niet aan mijn cv. Die was behoorlijk sterk. Andere mensen hadden alleen een sterker cv :') .
Oftewel: moving on en ondertussen zoveel mogelijk ervaring opdoen bij mn huidige werk...
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:39:24 #116
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_126595744
En weer een afwijzing. Met wel een heel magere reden: het laatste half jaar niet in de sector werkzaam geweest :'). Verder voldeed mijn profiel uitstekend.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:33:08 #117
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_126598809
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:04 schreef kipptje het volgende:
Reactie gehadop mijn vraag waarom ik afgewezen was. Lectorkon zich goed inbeelden waarom ik verbaasd was dat ik was afgewezen, want ik voldeed aan alle eisen. Bleekdat er 72 sollicitaties waren en er mensen tussen zaten met 2 masters of publicaties! Tis kennelijk slecht gesteld als ze voor een 'startersfunctie' deze mensen uitnodigen ;( . Een lichtpuntje: het lag niet aan mijn cv. Die was behoorlijk sterk. Andere mensen hadden alleen een sterker cv :') .
Oftewel: moving on en ondertussen zoveel mogelijk ervaring opdoen bij mn huidige werk...
Nu weet je hoe of wat, en als het gesprek prettig is verlopen is het natuurlijk beter dan mail.
Blij dat je duidelijkheid hebt.
pi_126601044
Eindelijk aangenomen!

Wel pas eind Juli, of 1 Juli als ik de geplande vakantie schrap.

Nu dan maar "vakantiewerk" zoeken om deze 2 maanden te overbruggen Al zal dat niet makkelijk zijn aangezien al die tyfus uitzendbureaus motivaties vragen voor kutwerk wat door elke randdebiel gedaan kan worden.

Ik stel voor dat uitzendintercedentes en directeuren etc. aan de hoogste boom worden opgehangen als de crisis weer weg is en de mensen het werk weer voor het uitkiezen hebben in plaats van deze hachelijke situatie waarbij niemand in de wereld die werk zoekt geschikt is voor de functies die beschikbaar zijn.
pi_126609844
Weet iemand hier hoe UWV het dagloon berekent, want volgens mij klopt er geen zak van. Ik zit opeens 20 euro lager dan de laatste keer dat ik ww kreeg, terwijl er niets is veranderd qua loon en werkuren (40 uur pw) voor mijn (aankomende) werkloosheid... Wel is het zo dat ik in 2012 minder heb gewerkt (2x geswitched van baan, zo'n 3 maanden thuisgezeten in totaal). Maar die dagen dat je thuis hebt gezeten rekenen ze toch niet mee, of wel??? :?
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:05:33 #120
318361 Bienelientjee
pi_126612813
:') Uitzendbureaus, spreek me er niet van! Al wekenlang heb ik geen diensten. Het is een ramp. Daadwerkelijk werk zoeken voor me doen ze ook niet. Alleen losse diensten, maar die krijg ik ondertussen dus al een hele tijd niet.

En van de week gevraagd of ze in mijn werkveld (zorg) meer werk hebben waar ik eventueel ook diensten voor zou kunnen draaien. Ja, daar hebben we ontzettend veel diensten liggen, maar daar heb ik volgens haar dan ineens niet de juiste ervaring voor.

Nu maar hopen dat ik nog een uitnodiging krijg om op gesprek te komen bij die sollicitatie die ik er uit gestuurd heb! En heb er nog één liggen (bijna klaar) die ik binnenkort de deur uit doe! Zucht...ik wil werk, centjes, bezig zijn!!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:01:18 #121
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_126621262
Ik vertrek weer een jaartje. Boven alle verwachting, heb ik nog een jaar gekregen. Het gaat enorm slecht met het bedrijf, maar de tak waar ik werk, doet het erg goed. Mijn directe collega vertrekt, en ik krijg er ook de vrijdagmiddag bij, alhoewel die niet in mijn contract komt. Wel een klein nadeel ivm uren en ziek zijn (ben ik toch nooit, al 2 jaar 0% ziekteverzuim), maar als ik dan toch ontslagen wordt, krijg ik iig wel ww over 6 uur meer dan daarvoor.

Hopelijk daarna een vast contract, maar ik betwijfel het. Ach dan is het 31 juli 2014, wie weet trekt de kinderopvang dan weer wat aan!

Succes allemaal, hoop dat jullie snel leuk werk vinden!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 mei 2013 @ 13:00:24 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126629197
Ah, we hebben weer een "Na 2 keer contact laten we gewoon niets meer van ons horen op telefoontjes en mailtjes en hopen dat het doodbloed" werkgever te pakken geloof ik. Ik ga er nog eenmaal moeite in steken dan kunnen ze de pleuris achter hun hartkleppen krijgen.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:54:23 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126631246
gefeliciteerd Silmarwen!
Een gedicht over Maanvis
pi_126633887
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, we hebben weer een "Na 2 keer contact laten we gewoon niets meer van ons horen op telefoontjes en mailtjes en hopen dat het doodbloed" werkgever te pakken geloof ik. Ik ga er nog eenmaal moeite in steken dan kunnen ze de pleuris achter hun hartkleppen krijgen.
Klinkt als Brunel :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 mei 2013 @ 15:18:47 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126634519
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:03 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Klinkt als Brunel :')
Geen brunel.
Kreeg zowaar antwoord. druk druk druk, wordt maandag.

Maar positief, een bedrijf waar ik vorig jaar (!) eens mee gesproken heb, heeft me nu uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek .
pi_126635886
Weer een mooie vacature op het oog (echt, die dingen komen in groepjes en daarna een jaar niks)
Hartstikke dichtbij, leuk promotie onderzoek... En het is ook nog op mn oude opleiding! Nu maar eens hopen dat er geen mensen tussen zitten met dubbele masters, hoewel de eisen zeer specifiek zijn. Dit weekend maar eens mn hersens over de motivatiebrief kraken. ^O^
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:16:23 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_126646367
Net weer een afwijzing binnen gekregen van een sollicitatie die me echt leuk leek. Ik begin een beetje moedeloos te worden nu.....

Morgen maar weer eens verder zoeken. Ik heb gelukkig nog werk, dus de noodzaak is niet heel erg hoog nog.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_126647080
Wellicht een opsteker voor anderen: ik ben gebeld door een bedrijf waar ik 9 maanden geleden heb gesolliciteerd en na twee gesprekken ben afgewezen, met de vraag of ik nog interesse had om bij ze te komen werken :) Al die oude sollicitaties kunnen dus nog eens positief uitpakken ;)
pi_126725279
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:29 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ik probeer altijd een zwakke eigenschap wat positiever te laten klinken. In een gesprek noem ik het ook geen zwakke eigenschap van mij, maar juist een eigenschap wat op dit moment een leerdoel voor mij is.

Ik ben daar zelf een middag voor gaan zitten en heb het in een Word document omschreven voor mezelf. Misschien voor jou ook een idee? Even noteren wat jouw echte zwakke eigenschappen zijn (en niet zomaar iets verzinnen!)

Bv. ik heb zelf de zwakke eigenschap om in nieuwe omgevingen snel een "de kat uit de boom kijken" houding aan te nemen. Ik kom dan soms onzeker over (ook uit feedback van derden gehoord). Dat vertel ik dan ook eerlijk. En ik leg uit dat ik juist de situatie/werkwijze/omgeving in me aan het opnemen ben (ik observeer nu eenmaal veel = positief) om daar vervolgens mijn handelen op af te stemmen. En dat in dit geval mijn zwakke eigenschap/ leerdoel is om dat sneller in actie om te zetten. (Maar ik probeer zo'n uitleg altijd wel kort en krachtig te houden)

Hopelijk begrijp je een beetje hoe ik het bedoel?
Bedankt voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt. Je moet in ieder geval geen character / personality flaws (die iedereen heeft) noemen, maar dingen die kunnen verbeteren in de loop der tijd. En inderdaad altijd positief blijven en positieve punten benadrukken (ook bij dingen die nog beter kunnen).

Ik heb overigens de baan aangeboden gekregen! Ik ben er enorm blij mee. Het is niet in de richting wat ik heb gestudeerd, maar het is leuk en afwisselend werk. Na 10 maanden werkloosheid kan ik eindelijk weer eens aan de slag!

:)
Copthorne 2.0
pi_126725657
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:10 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt. Je moet in ieder geval geen character / personality flaws (die iedereen heeft) noemen, maar dingen die kunnen verbeteren in de loop der tijd. En inderdaad altijd positief blijven en positieve punten benadrukken (ook bij dingen die nog beter kunnen).

Ik heb overigens de baan aangeboden gekregen! Ik ben er enorm blij mee. Het is niet in de richting wat ik heb gestudeerd, maar het is leuk en afwisselend werk. Na 10 maanden werkloosheid kan ik eindelijk weer eens aan de slag!

:)
Gefeliciteerd. Wat ga je doen?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_126774450
Met de salarissen die bedrijven nu bieden kan je onderhand beter in een Chinese fabriek gaan werken....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 mei 2013 @ 18:13:44 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126774786
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:06 schreef Spezza19 het volgende:
Met de salarissen die bedrijven nu bieden kan je onderhand beter in een Chinese fabriek gaan werken....
nou.... Ik ben wel eens in een Chinese fabriek geweest. En dan nog 1 van de betere.... Je kan beter in de bijstand zitten ;)
pi_126777657
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nou.... Ik ben wel eens in een Chinese fabriek geweest. En dan nog 1 van de betere.... Je kan beter in de bijstand zitten ;)
haha niet werken is een dooddoener. Je moet dat echt niet willen in de bijstand.
pi_126777744
Dat is een feit.

Liever karig kutloontje dan thuis zitten duimen te draaien :{
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 mei 2013 @ 19:25:45 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126777962
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef QualityWorks het volgende:

[..]

haha niet werken is een dooddoener. Je moet dat echt niet willen in de bijstand.
Ja, ga het serieus met werk vergelijken als we het over een fabriek in China hebben :')
pi_126781264
Je moet sowieso proberen te voorkomen dat je in de bijstand komt. Dan heb alleen nog maar plichten en geen rechten.
pi_126784247
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet sowieso proberen te voorkomen dat je in de bijstand komt. Dan heb alleen nog maar plichten en geen rechten.
Zoals?
Love is in the air!
pi_126784273
Wat vinden jullie de sterkste sites om op banen te solliciteren? Nuwerk / Intermediar?
Love is in the air!
pi_126784375
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zoals?
Zoek het eens op zou ik zeggen
  maandag 20 mei 2013 @ 22:09:26 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126787906
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zoals?
Bejaarden wassen en schoffelen. om je uitkering te mogen behouden.
Een gedicht over Maanvis
pi_126789540
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:15 schreef Landgeld het volgende:
Wat vinden jullie de sterkste sites om op banen te solliciteren? Nuwerk / Intermediar?
Het hangt af van de richting waarin je een baan zoekt. Nuwerk is voor mij als werkzoekende technicus bijvoorbeeld niet aantrekkelijk, terwijl anderen daar misschien wel vacatures van hun gading aantreffen. Je zult daarom zelf moeten uitvinden wat voor jou werkt ( :') ). Hier vind je in ieder geval al een hele lijst met links: WGR / Nuttige sites.

Er was laatst ook nog een user die beweerde dat nationalevacaturebank door recruiters veel wordt gebruikt om door cv's van kandidaten te bladeren.
pi_126790141
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er was laatst ook nog een user die beweerde dat nationalevacaturebank door recruiters veel wordt gebruikt om door cv's van kandidaten te bladeren.
Op die manier ben ik aan m'n huidige baan gekomen. :)
  maandag 20 mei 2013 @ 22:48:47 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126790350
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

same here ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_126790812
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mijn cv daar (nog) niet heb staan, maar mijn laatste sollicitatiebrief heeft mij in ieder geval een uitnodiging voor een gesprek opgeleverd. Woensdag is het zover. :)
pi_126791231
Succes!
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 09:45:34 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126799812
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:00:52 #147
318361 Bienelientjee
pi_126800173
Erg herkenbaar Beetle!

Zelf heb ik nog altijd niets gehoord over een gesprek voor a.s. vrijdag. Ik geef ze tot morgen. Dan bel ik ze maar even op met de vraag of ik nog een uitnodiging mag verwachten!

Nu heb ik gelukkig ook weer een nieuwe vacature gevonden als oproepkracht in de KDV/BSO. Daar maar eens de brief voor in elkaar zetten en vandaag nog eruit sturen!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:34:19 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126801101
Herkenbaar, maar: Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 mei 2013 @ 10:38:36 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126801220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen brunel.
Kreeg zowaar antwoord. druk druk druk, wordt maandag.

Maar positief, een bedrijf waar ik vorig jaar (!) eens mee gesproken heb, heeft me nu uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek .
Uiteraard gisteren niets gehoord (immers, pinkesteren) Maar vandaag ook nog niet. Ik schrijf 'm maar vast af.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:28:56 #150
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_126803025
Ik heb inmiddels ook weer eens een paar gesprekken gehad bij een bedrijf. Na afhandeling van de formaliteiten ben ik in principe ook aagenomen. Toch heb ik heel veel twijfels. Heb 3 gesprekken gehad met verschillende mensen en met geen van die mensen had ik een klik. (Helaas moet ik juist met hen samenwerken). Maar ik vond ze niet aardig. Het bedrijf zelf kwam ook zeer onprofessioneel op mij over. Ga terecht komen op een hele rommelige afdeling.

Dus, twijfels over wat ik nu moet doen. Aan de ene kant, werk is werk. Kan altijjd zoeken naar iets beters.

Waarom zijn er nou geenn leuke banen te vinden! :(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 mei 2013 @ 11:51:43 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126803895
Ik zou op dit moment maar gewoon de baan accepteren. Verder zoeken kan altijd en solliciteren vanuit een functie is een stuk eenvoudiger dan vanuit een werkloosheid situatie.
pi_126804758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:28 schreef peleetje het volgende:
Ik heb inmiddels ook weer eens een paar gesprekken gehad bij een bedrijf. Na afhandeling van de formaliteiten ben ik in principe ook aagenomen. Toch heb ik heel veel twijfels. Heb 3 gesprekken gehad met verschillende mensen en met geen van die mensen had ik een klik. (Helaas moet ik juist met hen samenwerken). Maar ik vond ze niet aardig. Het bedrijf zelf kwam ook zeer onprofessioneel op mij over. Ga terecht komen op een hele rommelige afdeling.

Dus, twijfels over wat ik nu moet doen. Aan de ene kant, werk is werk. Kan altijjd zoeken naar iets beters.

Waarom zijn er nou geenn leuke banen te vinden! :(
Join the club zou ik zeggen.

Ik ga per 1 Juli ook beginnen bij een bedrijf waar de eigenaar een sloddervos is.

het koste mij de grootste moeite om er binnen te komen. telkens was ie druk of wimpelde mij af met: ik laat het je van de week weten.

Het werk is kut. Hij laat er 2 gaan zodat ik er terecht kan maar ik ga niet het loon verdienen van die 2 samen :+

Maar goed, werk is werk.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:21:29 #153
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_126805022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Erg herkenbaar Beetle!

Zelf heb ik nog altijd niets gehoord over een gesprek voor a.s. vrijdag. Ik geef ze tot morgen. Dan bel ik ze maar even op met de vraag of ik nog een uitnodiging mag verwachten!

Nu heb ik gelukkig ook weer een nieuwe vacature gevonden als oproepkracht in de KDV/BSO. Daar maar eens de brief voor in elkaar zetten en vandaag nog eruit sturen!
Als je iets vast wil in die sector zul je wel moeten. alleen maar interne vacatures op het moment en die worden vervuld door mensen die er anders uitliggen.
pi_126807100
Zo ik wil mijn ww weer aanzetten die ik tijdelijk stop het gezet.. Doet die rotsite het weer niet, zo blij dat ik daar een tijdje van af ben geweest!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 mei 2013 @ 13:31:05 #155
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126807330
Hmm weer afwijzing omdat ze geen open vacatures hebben... Maar die zijn er niet zoveel in de buurt - of ik heb ze nog niet gevonden.

Deze week maar weer zoeken en weer proberen.
With four other people
And aliens
pi_126816630
Ik heb eindelijk een gesprek voor vakantiewerk. Het toffe: ze willen ook dat ik daarna er blijf werken. Het was enorm moeilijk (gezien mijn leeftijd en het feit dat ik studeer) om een bijbaan te vinden. Maar volgende week mag ik op gesprek bij een bazenbedrijf. JEEJ!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:07:18 #157
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_126822120
A.s. vrijdag een vervolgafspraak voor tests. Als ik deze baan niet krijg vraag ik me af of het ooit wel nog gaat lukken.

Overigens, ik werd laatst benaderd voor een functie nadat ik door dezelfde werkgever twee maanden eerder werd afgewezen.

Na interesse te hebben ge-uit in de nieuwe functie werd ik voor de tweede keer afgewezen. Godver, benader me dan niet!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 mei 2013 @ 22:03:07 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126833014
Vandaag maar weer eens wat reminders de deur uitgedaan. Dat je van commerciële relatief kleine bedrijven geen reactie ontvangt kan ik nog enigszins inkomen, maar dat een organisatie als kennisnet he le maal niets laat horen vind ik echt asociaal.
pi_126833059
Geen enkel bedrijf laat van zich horen.... :N
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:05:04 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126833148
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag maar weer eens wat reminders de deur uitgedaan. Dat je van commerciële relatief kleine bedrijven geen reactie ontvangt kan ik nog enigszins inkomen, maar dat een organisatie als kennisnet he le maal niets laat horen vind ik echt asociaal.
idd asociaal. Kun je misschien iets tegen doen; ga dreigen met onzindingen, bijv. dat je van je werkcoach na moest vragen waarom je nog niets gehoord had. En dat die werkcoach anders zelf wel even na zal bellen oid ;)
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 mei 2013 @ 22:07:36 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126833307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:03 schreef Spezza19 het volgende:
BIzar is dat ik 2 sollicitaties als projectmanager heb uitstaan bij full service bureautjes.... geen enkele reactie in een maand... ga ik op de website kijken staat de vacature er nog pontificaal vermeld.

Hoe moeilijk is het om een afwijzing te sturen denk ik dan. Zeker als je mijn cv leest en wéét dat ik bij een zeer grote potentiële klant van dat soort bedrijven werk! Zolang ik daar zit komen deze bedrijven daar echt niet binnen door hun asociale gedrag.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:28:50 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126834652
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

BIzar is dat ik 2 sollicitaties als projectmanager heb uitstaan bij full service bureautjes.... geen enkele reactie in een maand... ga ik op de website kijken staat de vacature er nog pontificaal vermeld.

Hoe moeilijk is het om een afwijzing te sturen denk ik dan. Zeker als je mijn cv leest en wéét dat ik bij een zeer grote potentiële klant van dat soort bedrijven werk! Zolang ik daar zit komen deze bedrijven daar echt niet binnen door hun asociale gedrag.
mja het is het asociale gedrag van een HR&O kutje. dat geeft niet zonder meer aan hoe het bedrijf is.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 07:52:20 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126844466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mja het is het asociale gedrag van een HR&O kutje. dat geeft niet zonder meer aan hoe het bedrijf is.
We hebben het hier over bureau's met tussen de 5 en 15 medewerkers. Die hebben zelden een HR medewerker :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:27:32 #164
318361 Bienelientjee
pi_126847390
Lijkt er ook niet op dat ik nog een reactie krijg om op gesprek te komen a.s. vrijdag. Ach, je weet maar nooit. Ik geef ze vandaag nog en dan bel ik morgenochtend op met de vraag.

En mijn nieuwe sollicitatiebrief even afronden. Nog één stukje. Werd gisterochtend zeer geirriteerd en was de motivatie voor die brief compleet kwijt die dag.
pi_126849212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:03 schreef Spezza19 het volgende:
Hier ook. Vanavond weer een poging doen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:03:59 #166
318361 Bienelientjee
pi_126850677
En de brief is af! Gewoon binnen een half uurtje! Trots op mezelf! Na de lunch gooi ik hem eruit! ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 12:13:20 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126851026
Zojuist sollicitatie nummer 97 de deur uit gedaan... nog maar 3 tot de 100 *O*
pi_126851152
quote:
9s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef Swetsenegger het volgende:
"ER IS WERK ZAT! ALS JE MAAR ECHT WIL.." :')
pi_126852007
quote:
Ik ben na 200 gestopt met tellen. Bleh.
pi_126852819
Ik heb mijn sollicitatiegesprek gehad. Mijn motivatie heb ik helaas enigszins slap verwoord, maar ik kreeg de indruk dat ze wel over mijn vragen te spreken waren. Ik ben bang dat die motivatie mij de baan gaat kosten, maar ik wacht af.
pi_126853449
Zojuist een tweede gesprek gehad. Ben er niet helemaal tevreden over. Probleem was dat het in het Engels was. Nou is mijn Engels best okee, maar ik had even tijd nodig om te switchen van Nederlands naar Engels en ik had vooral in het begin een paar keer zoiets van: "Shit, wat is dat woord ook alweer in 't Engels!". Het is ook wel anders dan een beetje 'casual talk', zo'n 'job interview'. Ik ben verder ook geen ster om uitgebreid iets te vertellen over mezelf. Gelukkig hadden ze nog wat vragen, dus toen kon ik het slechte begin naar mijn gevoel wel rechttrekken. Maar of het voldoende is moeten we maar zien...

En dat kut-UWV werkt ook niet mee. :r Twee medewerkers van de werknemerstelefoon beweren dat de dagen dat ik werkloos was (tussen 2 banen in) niet worden meegeteld in de berekening van mijn dagloon, maar de pipo die mijn ww heeft beoordeeld zegt dat het gewoon door 261 dagen wordt gedeeld, ook al heb ik slechts 205 dagen gewerkt in dat jaar... Ze zitten daar lekker op één lijn... not! Dat zorgt iig ook voor aardig wat stress, aangezien ik nu niet eens op bijstandsniveau zit met mijn ww-uitkering, maar ook geen aanspraak kan maken op toeslagen e.d., omdat ze uitgaan van een bepaald minimum. Dus je wordt gewoon keihard gestraft omdat je niet gelijk een andere baan hebt gevonden in je refertejaar, wat natuurlijk volstrekt onmogelijk is als je van de een op de andere dag te horen krijgt dat je niet meer terug hoeft te komen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Mint_Clansell op 22-05-2013 13:25:09 ]
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2013 @ 13:22:25 #172
148247 taxibabe
pi_126853587
Pff, heb al mijn accounts bij de vacaturesites weer ge-update. Ben nu al 2x gebeld, of ik interesse had om zelfstandig ondernemer te worden.

'Onze werkwijze is wereldwijd bekend en hebben een groot internationaal netwerk! Je mag je eigen tijd indelen en je gaat veel verdienen!! Je kunt allerlei cursussen volgen om je te onwikkelen! Kijk maar op onze site voor de succesverhalen!'

'Maar wat doen jullie dan precies?' 'Eehm..'
pi_126853615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:22 schreef taxibabe het volgende:
Pff, heb al mijn accounts bij de vacaturesites weer ge-update. Ben nu al 2x gebeld, of ik interesse had om zelfstandig ondernemer te worden.

'Onze werkwijze is wereldwijd bekend en hebben een groot internationaal netwerk! Je mag je eigen tijd indelen en je gaat veel verdienen!! Je kunt allerlei cursussen volgen om je te onwikkelen! Kijk maar op onze site voor de succesverhalen!'

'Maar wat doen jullie dan precies?' 'Eehm..'
Wat ze doen? Mensen werven.... Ik heb echt een schurfthekel aan dat soort recruiters en vacatures....
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2013 @ 13:31:39 #174
148247 taxibabe
pi_126853957
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:23 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat ze doen? Mensen werven.... Ik heb echt een schurfthekel aan dat soort recruiters en vacatures....
Ja idd, t'is verschrikkelijk. Snel afkappen dat soort telefoongesprekken.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:40:40 #175
318361 Bienelientjee
pi_126854316
Het moment dat je op verzenden hebt gedrukt en ineens ziet dat je 2x hetzelfde woord in één zin hebt gebruikt. Geen immense fout, maar kreeg wel even zo'n hit yourself moment van: 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:06 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126855221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Het moment dat je op verzenden hebt gedrukt en ineens ziet dat je 2x hetzelfde woord in één zin hebt gebruikt. Geen immense fout, maar kreeg wel even zo'n hit yourself moment van: 8)7
Tja poep gebeurt. Zag vanmorgen dat ik vorige week een motivatie had verstuurd met in de aanhef de naam van een ander bedrijf. Ik verwacht niet uitgenodigd te worden :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:04:35 #177
318361 Bienelientjee
pi_126855322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja poep gebeurt. Zag vanmorgen dat ik vorige week een motivatie had verstuurd met in de aanhef de naam van een ander bedrijf. Ik verwacht niet uitgenodigd te worden :')
Oops! 8)7

Ja, dan valt mijn typo nog wel mee :P
pi_126857724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is mij ook een keer gelukt inderdaad. :')

Of dat je inderdaad meerdere sollicitaties in een paar uur tijd doet en alles wel goed nakijkt, behalve het onderwerp van je email. Dat je op verzenden klikt en 'sollciatie' ziet staan :')

Ik ben trouwens op gesprek geweest bij mijn 'droombaan' nadat ik dus al was aangenomen voor een andere baan. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat het voor mij echt niet praktisch zou zijn, dus dat gaf in ieder geval wel duidelijkheid :) Nu kan ik zaterdag aan de slag bij waar ik ben aangenomen :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 15:02:37 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126857846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:00 schreef fh101 het volgende:

[..]

Is mij ook een keer gelukt inderdaad. :')

Of dat je inderdaad meerdere sollicitaties in een paar uur tijd doet en alles wel goed nakijkt, behalve het onderwerp van je email. Dat je op verzenden klikt en 'sollciatie' ziet staan :')

Ik ben trouwens op gesprek geweest bij mijn 'droombaan' nadat ik dus al was aangenomen voor een andere baan. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat het voor mij echt niet praktisch zou zijn, dus dat gaf in ieder geval wel duidelijkheid :) Nu kan ik zaterdag aan de slag bij waar ik ben aangenomen :)
Sowieso gefeliciteerd en veel succes! :)
pi_126858100
Zijn hier ook mensen die in Finance (WO) een baan zoeken? Hoe vergaat het jullie?
Ga binnenkort ermee beginnnen..
pi_126858205
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso gefeliciteerd en veel succes! :)
Dankjewel! :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:37 #182
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_126858799
Zo en weer eenupdate. Vandaag sollicitatiegesprek gehad. Het ging wel goed. Ik vond het alleen vreemd dat ze niet naar mijn verbeterpunten vroeg. Nog gee uur na het gesprek werd ik gebeld door Start ppl dat ze terugkoppeling hadden gehad en dat ik op 2e gesprek mag komen :D en dat gesprek is vrijdag al :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 16:21:24 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126861712
Hoeveel open deuren kan je intrappen, jobbird

quote:
1. Degene die als eerste arriveert heeft de beste kans op succes
Sommige kansen zijn alleen beschikbaar voor de eerste concurrenten. Des te eerder je jouw sollicitatie instuurt, des te meer kans je hebt dat jouw CV gelezen wordt. Als je langzaam bent met het reageren op vacatures dan bestaat de mogelijkheid dat je al te laat bent. Zorg er dus voor dat je op de hoogte blijft van de nieuwste vacatures.

2. Probeer vacatures al vóór publicatie in handen te krijgen
Nog beter dan één van de eersten zijn die op een vacature reageert is een vacature al in handen krijgen voordat deze geplaatst is. Maak een lijstje van bedrijven waar jij in geďnteresseerd bent en waar je graag voor zou willen werken en benader deze bedrijven om te kijken of er binnenkort vacatures zullen verschijnen.

3. Maak jouw gegevens op maat
Sollicitanten worden al snel als nummers gezien wanneer bedrijven tientallen of zelfs honderden motivatiebrieven en CV’s ontvangen voor één vacature. Zodra je een vacature hebt gevonden waarbij jij perfect aan het profiel voldoet is het belangrijk om jezelf goed te profileren. Ook al wil je graag als één van de eersten solliciteren, reageer niet zo gehaast dat je geen tijd hebt om te laten zien dat jij de ideale kandidaat bent. Pas jouw CV en motivatiebrief dus aan op iedere functie waarop je solliciteert.

4. Geen reactie?
Soms voelt alsof je gegevens in een oneindig groot zwart gat belanden na het verzenden van een sollicitatie, maar er zijn toch echt mensen aan de andere kant. Als je binnen een paar dagen geen reactie hebt ontvangen, dan kun je prima een follow-up mail verzenden. In deze e-mail leg je uit dat je gereageerd hebt op een vacature bij het bedrijf, noem de betreffende functie en de datum waarop jij jouw CV en motivatiebrief hebt gestuurd, en vraag je of zij jouw CV en motivatiebrief in goede staat ontvangen hebben. Als er expliciet vermeld staat dat telefoontjes en mailtjes niet op prijs worden gesteld, doe dat dan ook niet.

Ook na een sollicitatiegesprek kun je een soortgelijke vervolg e-mail sturen. Stuur degenen met wie je het gesprek hebt gehad een mailtje om hen te bedanken voor het gesprek en benadruk jouw interesse in het bedrijf en de functie.
pi_126865236
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Mirjam op 22-05-2013 17:48:41 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:44:16 #185
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126865487
Ga het direct doen.
pi_126872693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:08 schreef Maryn. het volgende:
Zijn hier ook mensen die in Finance (WO) een baan zoeken? Hoe vergaat het jullie?
Ga binnenkort ermee beginnnen..
Ik heb Financial Economics gestudeerd, wat er in mijn geval op neer kwam dat het veel meer wiskunde/statistiek was dan de gewone Finance variant.

Mijn ervaring tot nu toe: Zorg dat je alle nevenactiviteiten die je kan doen doet, want er zijn veel te weinig vacatures voor alle mensen die Finance studeren. Zitten er veel zonder werk van mijn studie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:01:26 #187
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126879549
* koekjestrommel1 zoekt een zomerbaantje.

20 jaar oud, ervaring in toerisme en detailhandel, vloeiend in NL, D, en EN (echt vloeiend, niet steenkolen vloeiend..).

Zou het mogelijk zijn om wat leuks te vinden in het buitenland?
pi_126879648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:

20 jaar oud, ervaring in toerisme en detailhandel, vloeiend in NL, D, en EN (echt vloeiend, niet steenkolen vloeiend..).

Centerparcs? (en andere vakantieparking of campings)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 22:04:23 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126879730
quote:

Disneyland Parijs.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:02 #190
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126879925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:03 schreef fh101 het volgende:

[..]

Centerparcs? (en andere vakantieparking of campings)
Naar hotels en campings ben ik ook al een beetje aan het kijken, maar heb maar tot halverwege augustus en de meeste mensen zoeken iemand tot oktober.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Disneyland Parijs.
Mickey Mouse spelen trekt me niet zo. En Fransen ook niet :P.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:14:03 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_126880266
Ik heb ook 3,5 maand gezocht en niet eens een keer op gesprek geweest en toen 2 weken terug kon ik bij 2 bedrijven ineens meteen beginnen dus kon nog kiezen ook. Dus ook lijkt het niet op te schieten gewoon doorgaan en dan kan het ineens snel gaan..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:34 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126895457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Naar hotels en campings ben ik ook al een beetje aan het kijken, maar heb maar tot halverwege augustus en de meeste mensen zoeken iemand tot oktober.
Laat je dat vooral niet tegenhouden om te solliciteren... Vaak is dat geen harde eis en hebben ze net zo lief iemand tot augustus :).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 mei 2013 @ 12:23:07 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126898275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

[..]

Mickey Mouse spelen trekt me niet zo. En Fransen ook niet :P.
Ja, want daar hebben ze natuurlijk alleen maar functies in mickey mouse pakken. In internationale hotels hebben ze niemand nodig die z'n talen spreekt.
pi_126898411
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:19 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Wat ga je doen?
Bedankt! Het is niet een hele boeiende functie, maar ik ben blij dat ik wat heb. Het is administratief werk voor een bedrijf. Facturen opstellen, punt van contact voor hun klanten (andere bedrijven), oplossingen zoeken als er problemen zijn etc.

Ik ben blij dat ik na 10 maanden werkloosheid iets heb. Bovendien is het in Tsjechië, een land dat ik ontzettend interessant vind en waar ik me thuis voel. Ik denk en hoop dat leven en werken in het buitenland ook gaat bijdragen aan mijn persoonlijke groei en ontwikkeling.
Copthorne 2.0
pi_126913775
Bekende van mij solliciteert voor hulpkracht bij een schoenenzaak. Ze hebben haar gezegd dat ze misschien zelfs een derde ronde gesprekken gaan inplannen als ze er nog niet uit zijn. Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen van deze treurigheid. w/
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:02:38 #196
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126914986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:29 schreef MCH het volgende:
Bekende van mij solliciteert voor hulpkracht bij een schoenenzaak. Ze hebben haar gezegd dat ze misschien zelfs een derde ronde gesprekken gaan inplannen als ze er nog niet uit zijn. Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen van deze treurigheid. w/
Ze heeft wel een relevante hbo opleiding he :p
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 mei 2013 @ 19:16:10 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126915609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:29 schreef MCH het volgende:
Ik zou echt vragen of ze gestoord zijn.

Ik stuur vandaag een sollicitatie in, wilde hem zojuist aan m'n vrouw laten zien... vacature van de site af :o
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:26:05 #198
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126922766
Ik zie nog relatief veel vacatures voorbijkomen voor magazijnwerk waarin heftruck-certificaat wordt gevraagd. Resulteert het zelfstandigh behalen van een heftruckcertificaat ook daadwerkelijk in wat betere kansen op de (lagere) arbeidsmarkt -ook met nauwelijks ervaring qua magazijnwerk- of kan ik m'n geld net zo goed door de plee spoelen ... ?
pi_126929578
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie nog relatief veel vacatures voorbijkomen voor magazijnwerk waarin heftruck-certificaat wordt gevraagd. Resulteert het zelfstandigh behalen van een heftruckcertificaat ook daadwerkelijk in wat betere kansen op de (lagere) arbeidsmarkt -ook met nauwelijks ervaring qua magazijnwerk- of kan ik m'n geld net zo goed door de plee spoelen ... ?
beetje heftruckchauffeur die in de rondte rijd bij Vrumona bijv. verdient toch al snel 2k netto in de dagdienst.
Dus of dat echt als het afvoerputje van de arbeidsmarkt gezien moet worden...
Je moet echt wel iets kunnen
En het papiertje alleen is niet genoeg je moet wel een beetje ervaring opgedaan hebben/opdoen.
Dus koop je ook een truckje en ga je leuk thuis oefenen
pi_126930244
quote:

Ze zochten mensen om in de zomer in belgie op festivals te werken. En dan niet barwerk. Leek mij wel puik O+
pi_126930305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:12 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ze zochten mensen om in de zomer in belgie op festivals te werken. En dan niet barwerk. Leek mij wel puik O+
boh, linkje please!
pi_126930411
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

boh, linkje please!
Zie nu dat hij eraf gehaald is. :(

http://www.indeed.nl/vacatures?q=festival&l=Weert
pi_126930569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:15 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Zie nu dat hij eraf gehaald is. :(

http://www.indeed.nl/vacatures?q=festival&l=Weert
Balen ;(, maar bedankt.
pi_126936469
quote:
Dat is veel. Allemaal op maat gemaakt?
Mag ik vragen in welke sector of op welke functie je solliciteert?
Love is in the air!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 08:09:26 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126936927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 06:20 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat is veel. Allemaal op maat gemaakt?
Ja op maat, in zoverre dat ik op 2 a 3 functies solliciteer en dus al 3 redelijk standaard brieven heb waar ik wat in moet aanpassen en ze dan kan versturen.

Ondertussen 98 sollicitaties verstuurd sinds Eind Juli vorig jaar. Ik ben gelukkig maar 2 maanden volldig werkloos geweest, ik ben sinds November alweer parttime aan het werk.

quote:
Mag ik vragen in welke sector of op welke functie je solliciteert?
Functioneel beheer Internet, Projectleider Internet, Webcoordinator/master, etc

Soms een uitstapje naar Product Manager.
pi_126938311
Helaas afgewezen voor de functie waar ik het gesprek in het Engels moest doen. Het ging tussen mij en een ander, maar die ander had meer commerciele ervaring. Ach ja, op naar de volgende!
pi_126940458
Bij mij helaas ook een afwijzing binnen.
pi_126941755
Zit nu te wachten op een telefoontje over een leuke baan waar ik gisteren voor had gebeld, maar diegene was er niet.

Had ook op een andere vacature gereageerd die goed aansloot op mijn profiel, dacht ik, maar daar wilden ze per sé alleen mensen met een of andere opleiding (wtb?). Zet dat dan in de vacature...
pi_126942730
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Richt je je dan niet op banen ver onder je niveau? Je zal zo'n papiertje best kunnen halen, maar als HBO- of universitair geschoolde ben je natuurlijk zwaar overgekwalificeerd voor werk waarbij een heftruck komt kijken.
pi_126942999
quote:

* TeleportingKing zoekt mee

Al ben ik 5 jaar ouder en hoop ik gewoon in Nederland iets te vinden. Wat nu al lastig genoeg is, en straks, wanneer alle scholieren beschikbaar worden voor de arbeidsmarkt, misschien wel onmogelijk.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:35:05 #211
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126943461
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:09 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Richt je je dan niet op banen ver onder je niveau? Je zal zo'n papiertje best kunnen halen, maar als HBO- of universitair geschoolde ben je natuurlijk zwaar overgekwalificeerd voor werk waarbij een heftruck komt kijken.
Ik ben niet HBO- of universitair geschoold, eerder MBO en dat met een rommelige CV. Door omstandigheden ben ik in een niche van de administratieve sector terechtgekomen alwaar nog altijd redelijk wat werkbetrekkingen voorbijkomen, maar deze zijn steeds tijdelijk van aard. Een wat langdurigere werkperiode zou beslist niet verkeerd uitkomen en daarbij kijk ik ook buiten de sector alwaar ik de afgelopen jaren werkzaam was. Ben nu op het punt gekomen dat ik een halfjaar palletsorteren tegen minimumloon als een royale luxe zie :6
pi_126944093
Beter dan een uitkering, maar zoiets als orders picken ben je snel zat als je hoogopgeleid bent. Per dag 100x op en neer rijden in zo'n heftruck gaat heel erg snel vervelen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:49:53 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126945763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beter dan een uitkering, maar zoiets als orders picken ben je snel zat als je hoogopgeleid bent. Per dag 100x op en neer rijden in zo'n heftruck gaat heel erg snel vervelen.
Valt wel mee, ik heb in de soepfabriek van unox gewerkt en het werk was heel leuk en verveelde absoluut niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_126945817
Ligt natuurlijk ook aan wat je daar dan deed he?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:11:34 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126946465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ligt natuurlijk ook aan wat je daar dan deed he?
soep maken O+
Een gedicht over Maanvis
pi_126947881
Hee gaan jullie om met afwijzingen? Vooral op het laatste moment is natuurlijk zuur. Als het tussen jou en een ander gaat.
Love is in the air!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:14 #217
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126947954
Ik gooi dan altijd een baksteen door de ruit bij het desbetreffende bedrijf.
pi_126948071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
Hee gaan jullie om met afwijzingen? Vooral op het laatste moment is natuurlijk zuur. Als het tussen jou en een ander gaat.
Het is jammer, maar het is 'their loss', moet je maar denken.
pi_126948438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 08:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja op maat, in zoverre dat ik op 2 a 3 functies solliciteer en dus al 3 redelijk standaard brieven heb waar ik wat in moet aanpassen en ze dan kan versturen.

Ondertussen 98 sollicitaties verstuurd sinds Eind Juli vorig jaar. Ik ben gelukkig maar 2 maanden volldig werkloos geweest, ik ben sinds November alweer parttime aan het werk.

[..]

Functioneel beheer Internet, Projectleider Internet, Webcoordinator/master, etc

Soms een uitstapje naar Product Manager.
En wat doet een projectleider/coordinator/master/beheerder Internet precies? :@
pi_126949117
Vorig jaar dit meegemaakt:

Sollicitatie bij bedrijf 1
Sollicitatie bij bedrijf 2

Beide door naar 2e ronde met nog maar een paar kandidaten.

Bedrijf 1 (relatief klein): leuk gesprek, leuke mensen maar iets mindere functie (cv technisch) en meer reistijd.

Bedrijf 2 (relatief groot -log) : mindere "klik" in het gesprek maar betere functie (cv technisch) en leukere vestigingsplaats (o.a. minder reistijd).

Bedrijf 1 schakelt snel en krijg ik een aanbod.
Vanaf dat moment duurt het 2e gesprek met bedrijf 2 nog 2-3 weken.

Waarvoor kies je dan :'). Zekerheid is bedrijf 1, bedrijf 2 heeft een betere functie, meer salaris en leukere vestigingsplaats. Het is en blijft een gevoelskwestie, maar wel verdomde lastig.

Afzeggen is link. Wat heb ik gedaan: toegehapt op bedrijf 1, bedrijf 2 afgezegd maar twijfel nog steeds wel een beetje over wat ik had moeten doen....
Love is in the air!
pi_126949773
quote:
Pas geleden werd ik zoals afgesproken in de ochtend gebeld of ik aangenomen was of niet. Maar... ik had tijdens het gesprek al een hele hese stem vanwege een verkoudheid, en de ochtend dat ik gebeld werd had ik dus echt he-le-maal geen stem meer... Ik kon hooguit wat geluiden maken. Kwam dus heel intelligent over :P

Maar verder gewoon shit happens. Jammer, volgende!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 16:01:08 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126950834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

En wat doet een projectleider/coordinator/master/beheerder Internet precies? :@
Functioneel Beheer zorgt ervoor dat aan alle functionele eisen vanuit de business voldaan wordt. Eigenlijk de intermediair tussen aan de ene kant commercie en de andere kant techniek. Meestal ook een aansturende rol voor content beheerders.

Projectmanagement internet is gewoon een projectmanager bij een internet bureau. Welke de projecten van de klanten intern begeleid. Zeg maar de persoon aan wie de account manager z'n meuk overdraagt nadat hij de deal heeft gesloten. Stelt vaak functionele eisen en wensen op in samenspraak met de klant en ontwikkelaars. En zorgt er uiteraard voor dat het project binnen de afgesproken tijd en bij voorkeur binnen budget wordt opgeleverd :)

Webmasters/Webmanagers zijn er in vele soorten en maten. Je hebt pure content beheerders tot bijna volledige ontwikkelaars en alles ertussen. Ik ben niet vies van hands-on werk (beide kanten op, ik kan met de meeste CMS'en uit de voeten om content te beheren en ik kan een beetje PHP'en en voldoende front-end technieken om een beetje te ontwikkelen), maar ben met name de intermediair tussen business en techniek. Dus de webmaster/webmanager/webcoordinator functies waar ik op solliciteer zijn meestal feitelijk beheer functies.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 16:03:35 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126950948
quote:
Als je er genoeg krijgt wordt het vanzelf makkelijker :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Landgeld het volgende:
Vorig jaar dit meegemaakt:

Sollicitatie bij bedrijf 1
Sollicitatie bij bedrijf 2

Beide door naar 2e ronde met nog maar een paar kandidaten.

Bedrijf 1 (relatief klein): leuk gesprek, leuke mensen maar iets mindere functie (cv technisch) en meer reistijd.

Bedrijf 2 (relatief groot -log) : mindere "klik" in het gesprek maar betere functie (cv technisch) en leukere vestigingsplaats (o.a. minder reistijd).

Bedrijf 1 schakelt snel en krijg ik een aanbod.
Vanaf dat moment duurt het 2e gesprek met bedrijf 2 nog 2-3 weken.

Waarvoor kies je dan :'). Zekerheid is bedrijf 1, bedrijf 2 heeft een betere functie, meer salaris en leukere vestigingsplaats. Het is en blijft een gevoelskwestie, maar wel verdomde lastig.

Afzeggen is link. Wat heb ik gedaan: toegehapt op bedrijf 1, bedrijf 2 afgezegd maar twijfel nog steeds wel een beetje over wat ik had moeten doen....
Waarom niet gewoon de gesprekken met bedrijf 2 afgerond? Als je een aanbod krijgt van bedrijf 2 wordt het toch pas zaak om na te gaan denken welk van de twee je accepteert?
pi_126951567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je er genoeg krijgt wordt het vanzelf makkelijker :)

[..]

Waarom niet gewoon de gesprekken met bedrijf 2 afgerond? Als je een aanbod krijgt van bedrijf 2 wordt het toch pas zaak om na te gaan denken welk van de twee je accepteert?
Bedrijf 1 wilde natuurlijk snel een antwoord. Wilde niet 3-4 weken "wachten". En wie weet nog een tijd daarna tot een beslissing. Dat maakte het lastig. Een aanbod kan je m.i. ook weer geen kleine maand laten liggen als ze het liefst per direct iemand aannemen. Dan is er een risico dat ze toch iemand anders uitkiezen.
Love is in the air!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 16:25:59 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126951927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Bedrijf 1 wilde natuurlijk snel een antwoord. Wilde niet 3-4 weken "wachten". En wie weet nog een tijd daarna tot een beslissing. Dat maakte het lastig. Een aanbod kan je m.i. ook weer geen kleine maand laten liggen als ze het liefst per direct iemand aannemen. Dan is er een risico dat ze toch iemand anders uitkiezen.
:? Je zegt "Ja" tegen bedrijf 1 en blijft in gesprek met bedrijf "2". Je hebt proeftijd he.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:29:48 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126952098
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Je zegt "Ja" tegen bedrijf 1 en blijft in gesprek met bedrijf "2". Je hebt proeftijd he.
Zo heb ik het recentelijkgedaan.
pi_126953090
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet sjiek natuurlijk :') Tegen "Bedrijf 1" zeg je dan dat je de aanbieding hebt afgeslagen. Dan lieg je. Daarbij zal je al na 4 weken -ondanks dat het wellicht leuk is- moeten opzeggen met een smoes. Maakt het lastig.

Maar het was een optie geweest inderdaad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zo heb ik het recentelijkgedaan.
Hoe ging dat?
Love is in the air!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 16:56:54 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126953310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Niet sjiek natuurlijk :')
Want? Bedrijven hebben toch OOK meerdere kandidaten.

quote:
Tegen "Bedrijf 1" zeg je dan dat je de aanbieding hebt afgeslagen.
Waarom moet bedrijf 1 uberhaupt details weten van eventuele andere sollicitaties?

quote:
Dan lieg je. Daarbij zal je al na 4 weken -ondanks dat het wellicht leuk is- moeten opzeggen met een smoes.
:? Waarom met een smoes? Je hebt proeftijd, dat mes snijdt aan 2 kanten. ZIJ kunnen JOU er elk moment uitgooien en JIJ kan elk moment opstappen zonder opgaaf van redenen. Daarnaast zou ik er niet eens over liegen "Ik kreeg een beter aanbod". Voor hetzelfde geld doet bedrijf 1 je OOK een beter aanbod.

quote:
Maakt het lastig.

[..]

Hoe ging dat?
Nou, je maakt het met name jezelf lastig.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:18:21 #229
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126954192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Niet sjiek natuurlijk :') Tegen "Bedrijf 1" zeg je dan dat je de aanbieding hebt afgeslagen. Dan lieg je. Daarbij zal je al na 4 weken -ondanks dat het wellicht leuk is- moeten opzeggen met een smoes. Maakt het lastig.

[..]

Hoe ging dat?
Nou gewoon. Met bedrijf 1 was ik eruit en sprak verder met bedrijf 2. Toen het bod van 2 beter bleek ben ik naar 1 gegaan en heb ik aangegeven dat ik ergens anders een beter bod heb gekregen en dat ik daarom opzeg/niet in dienst treed.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:26:41 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_126954530
Ik zou het inmiddels ook wel weten als ik twee dingen zou hebben lopen. In deze markt wordt je nu eenmaal als een wegwerpproduct gebruikt als werknemer. Heb het al een keer meegemaakt dat ik voor bedrijf A (groter, veel opleidingsmogelijkheden) koos terwijl ik nog met bedrijf B (kleiner, minder kans op doorgroei maar waarschijnlijk wel leuker werk) in gesprek was. Nog steeds spijt dat ik niet alles gewoon door heb laten lopen, en dat zal ik in het vervolg dus ook blijven doen tot na de proeftijd.
pi_126956972
Vandaag uiteraard niet teruggebeld. Zucht... bedrijven en beloftes. :{w

Maandag zelf maar bellen dan.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:04:23 #232
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126958135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat zou ik nog wel trekken. Zag kort geleden nog een vacature voorbijkomen voor productiemedewerker waarbij "4000 kippen per persoon per dag worden behandeld", dat lijkt me écht geestdodend en alleen te overwegen in noodgevallen :+

Heb nog gekeken naar de kosten voor het behalen van een heftruckcertificaat maar dat valt nog mee; veelal circa 250 euro en dat terwijl ik 700-800 euro verwachtte. Zal volgende week eens wat (uitzend)bureau's aanschrijven met wat vragen hieromtrent.
pi_126961770
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou gewoon. Met bedrijf 1 was ik eruit en sprak verder met bedrijf 2. Toen het bod van 2 beter bleek ben ik naar 1 gegaan en heb ik aangegeven dat ik ergens anders een beter bod heb gekregen en dat ik daarom opzeg/niet in dienst treed.
Interessant. Ik heb dat toen niet gedaan, misschien niet slim.
Maar als je net 3-4 weken werkt, een bedrijf super is, dan is het lastig er direct weg te gaan omdat je een beter aanbod hebt. Daar worden ze niet blij van.
Love is in the air!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 20:35:43 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126962185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Landgeld het volgende:
Daar worden ze niet blij van.
En?

Ik word er ook niet blij van als ik 2e ben tijdens een sollicitatieprocedure.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:37:22 #235
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126962257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant. Ik heb dat toen niet gedaan, misschien niet slim.
Maar als je net 3-4 weken werkt, een bedrijf super is, dan is het lastig er direct weg te gaan omdat je een beter aanbod hebt. Daar worden ze niet blij van.
Nee, maar zij doen hetzelfde als ze een betere kandidaat tegenkomen.
pi_126962579
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, maar zij doen hetzelfde als ze een betere kandidaat tegenkomen.
Dat denk ik niet. Ze kiezen iemand bewust en gaan daar dan ook niet meer zoeken naar betere kandidaten om diegene te vervangen natuurlijk ;)

@Swetsenegger: ik heb ook nog bepaalde fantsoensnormen
Love is in the air!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 20:44:34 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126962610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:44 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ze kiezen iemand bewust en gaan daar dan ook niet meer zoeken naar betere kandidaten om diegene te vervangen natuurlijk ;)
Het zou je verbazen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 20:45:13 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126962653
quote:

Nice guys finish last.

Leuk principes, maar je betaald er je boterham niet mee :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:53:29 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126963123
quote:

[..]

Met het eerste zit je mis. En qua fatsoensnormen; ze hadden er begrip voor, maar vonden het vanzelfsprekend niet leuk. Over een tijdje gaan we nogeens een kopje koffie drinken, wie weet kunnen we nog zaken doen.
pi_126967767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
:? Waarom met een smoes? Je hebt proeftijd, dat mes snijdt aan 2 kanten. ZIJ kunnen JOU er elk moment uitgooien en JIJ kan elk moment opstappen zonder opgaaf van redenen. Daarnaast zou ik er niet eens over liegen "Ik kreeg een beter aanbod". Voor hetzelfde geld doet bedrijf 1 je OOK een beter aanbod.
Ja, bedrijven hebben ook meerdere kandidaten, maar op een gegeven moment schud je elkaar de hand en heb je de keuze gemaakt. Wat zou jij vinden van een bedrijf dat jou tijdens je proeftijd wegstuurt omdat ze stiekem toch de sollicitatieprocedure zouden voortzetten? Dat doet niemand, en terecht.

Ook een beetje naief dat je verwacht dat ze op basis van deze aanpak ("ik zit nog in mijn proeftijd, en ik kan zo weg, en ik heb bod X beter gehad") je salaris gaan verhogen. Hoezo een verneukte arbeidsrelatie. Je zegt hiermee dat je alleen voor het geld komt, en dat op je op een later tijdstip voor een paar euro zo weg bent. Die gaan geen cent meer in je investeren.

Bedenk je goed dat bepaalde wereldjes niet eens zo heel groot zijn, en dat je met dit soort fratsen echt schepen verbrandt.
Bijgeloof brengt ongeluk.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:14:53 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126967857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:13 schreef Mas het volgende:

[..]

Ja, bedrijven hebben ook meerdere kandidaten, maar op een gegeven moment schud je elkaar de hand en heb je de keuze gemaakt. Wat zou jij vinden van een bedrijf dat jou tijdens je proeftijd wegstuurt omdat ze stiekem toch de sollicitatieprocedure zouden voortzetten? Dat doet niemand, en terecht.

Ook een beetje naief dat je verwacht dat ze op basis van deze aanpak ("ik zit nog in mijn proeftijd, en ik kan zo weg, en ik heb bod X beter gehad") je salaris gaan verhogen. Hoezo een verneukte arbeidsrelatie. Je zegt hiermee dat je alleen voor het geld komt, en dat op je op een later tijdstip voor een paar euro zo weg bent. Drie keer raden wie geen cent meer in je gaat investeren.
Wie zegt dat een beter aanbod alleen om geld gaat? Zie mijn voorbeeld boven.uiteindelijk heb ik gekozen voor 10% minder geld, maar een bedrijf dat beter bij me past.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 22:18:30 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126968037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:13 schreef Mas het volgende:

[..]

:D Bron?

Ik denk dat er zat bedrijven zijn die 2 geschikte kandidaten hebben. Een keus maken en in de proeftijd denken "Die andere kandidaat had toch beter gepast". Hoe eenvoudig is het om dan persoon a te ontslaan in z'n proeftijd en de andere kandidaat te bellen.

quote:
Ook een beetje naief dat je verwacht dat ze op basis van deze aanpak ("ik zit nog in mijn proeftijd, en ik kan zo weg, en ik heb bod X beter gehad") je salaris gaan verhogen. Hoezo een verneukte arbeidsrelatie. Je zegt hiermee dat je alleen voor het geld komt, en dat op je op een later tijdstip voor een paar euro zo weg bent. Die gaan geen cent meer in je investeren.
Wie heeft het over geld :? Zoals al uit bovenstaand voorbeeld blijkt ging het hier om een bepaalde positie.

quote:
Bedenk je goed dat bepaalde wereldjes niet eens zo heel groot zijn, en dat je met dit soort fratsen echt schepen verbrandt.
Je kan er natuurlijk ook gewoon eerlijk over zijn. Ik heb een parttime functie geaccepteerd en er direct bij gezegd dat ik een fulltime baan nodig heb en DUS door blijf solliciteren.

En daarnaast... het is PROEFtijd... voor beide kanten. In die periode kunnen de wegen van het een op het andere moment scheiden. En een reden hoeft niet eens gegeven te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Swetsenegger op 24-05-2013 22:25:50 ]
pi_126968397
quote:

[..]

Sinds bedrijven personeel als stront behandelen, ben ik die fatsoensnormen al een tijd geleden kwijtgeraakt...

Als ze een ander vinden lig ik er uit, waarom zou ik hun wel trouw moeten blijven?
pi_126968416
Van meet af aan eerlijk zijn is iets anders dan een baan accepteren, en het instrument proeftijd misbruiken om toch voor iets anders te gaan. Het idee van proeftijd is dat de baan toch niet is wat je er van verwacht had, bijvoorbeeld wanneer je verkeerd geinformeerd bent tijdens de sollicitatieprocedure.

Ik betwijfel of er bedrijven zijn die dit doen. Er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt. Ik zou zowieso afraden om in de eerste maanden van je dienstverband aan te komen met externe vacatures als argument om iets geregeld te krijgen.

Mijn bron is overigens mijn eigen werkervaring in de HR.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 22:31:45 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126968682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:26 schreef Mas het volgende:
Van meet af aan eerlijk zijn is iets anders dan een baan accepteren, en het instrument proeftijd misbruiken om toch voor iets anders te gaan. Het idee van proeftijd is dat de baan toch niet is wat je er van verwacht had, bijvoorbeeld wanneer je verkeerd geinformeerd bent tijdens de sollicitatieprocedure.
Als ik in de ww zit en ik heb twee procedures lopen waarbij 1 me een aanbod doet, zal ik dat ALTIJD accepteren. Als ik de andere partij eigenlijk interessanter vind zal ik op zeker de gesprekken door laten lopen.

En dat jij een definitie voor proeftijd hebt verzonnen betekent niet dat dat zo is :)

quote:
Ik betwijfel of er bedrijven zijn die dit doen. Er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt.
"Zonder opgaaf van redenen" Er worden zat mensen in hun proeftijd ontslagen. Wil je zeggen dat je in alle gevallen denkt te weten wat de motivatie van de werkgever is?

quote:
Ik zou zowieso afraden om in de eerste maanden van je dienstverband aan te komen met externe vacatures als argument om iets geregeld te krijgen.
Nu draai je zaken om. Ik heb nergens gezegd dat je de tweede mogelijkheid als argument moet gebruiken om je positie bij de eerste mogelijkheid te verbeteren. Ik heb gezegd dat je hooguit nog bij de eerste mogelijkheid kan aangeven waarom je weggaat en hen de kans geven te reageren. Uiteraard hoeft dat niet. Je kan ook om 09:01 bellen en zeggen dat je niet meer komt.

quote:
Mijn bron is overigens mijn eigen werkervaring in de HR.
Fijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 22:39:22 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126969024
Maar Landgeld, je hebt vorig jaar dus een functie geaccepteerd en nu ben je weer zoekend? Je contract word niet verlengd?
pi_126969051
Vooruit, als je met je academische opleiding thuis in de WW zit, en je kunt kiezen tussen twee banen onder je niveau in een sector waar je niets om geeft, dan kan je dit inderdaad doen. Niet netjes en niet sportief, maar vooruit. Als je aan het kiezen bent tussen serieuze banen in je eigen sector blijf ik dit naast onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worden, dus doe lekker je ding.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2013 @ 22:42:29 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126969154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Mas het volgende:
Vooruit, als je met je academische opleiding thuis in de WW zit, en je kunt kiezen tussen twee banen onder je niveau in een sector waar je niets om geeft, dan kan je dit inderdaad doen. Niet netjes en niet sportief, maar vooruit. Als je aan het kiezen bent tussen serieuze banen in je eigen sector blijf ik dit naast onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worden, dus doe lekker je ding.
Netjes en moraal is voor veel mensen een luxe die ze zich niet meer kunnen permitteren.

En banen onder je niveau aangeboden krijgen _O- That'll be the day.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:53:34 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126969670
Hoe zit het eigenlijk met een mondelinge toezegging, maar nog niets hebben getekend en nog niet begonnen? Kan je er dan nog wel met goed fatsoen onderuit?
pi_126977574
quote:
st onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worde
Hoe bedoel je dat? Wat vindt je onsportief en niet netjes?
Love is in the air!
pi_126977841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:53 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een mondelinge toezegging, maar nog niets hebben getekend en nog niet begonnen? Kan je er dan nog wel met goed fatsoen onderuit?
Zolang je handtekening nergens onder staat, zit je nergens aan vast. Los daarvan heb je nog je maand proeftijd en kan je nog steeds weg ;)
pi_126978756
Ook met een jaarcontract kan je opzeggen, al zit je dan aan een opzegtermijn vast...
Love is in the air!
pi_126982001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef Landgeld het volgende:
Ook met een jaarcontract kan je opzeggen, al zit je dan aan een opzegtermijn vast...
Tenzij is overeengekomem dat dit niet kan. In beginsel is een jaar gewoon een jaar.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:06:57 #254
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126982528
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:47 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zolang je handtekening nergens onder staat, zit je nergens aan vast. Los daarvan heb je nog je maand proeftijd en kan je nog steeds weg ;)
Vind ik ook, maar anderen hadden het over fatsoen en moraal.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 15:12:30 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126986828
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef Landgeld het volgende:
Een contract voor bepaalde tijd heeft heel vaak geen opzegtermijn.
pi_126987652
quote:
Moraalridder,... werkgevers halen ook meer dan genoeg streken uit. Af en toe valt het kwartje voor hun de verkeerde kant op.

HMR mensen hebben over het algemeen geen flauw idee trouwens van wat er werkelijk speelt op de werkvloer.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:29:33 #257
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126989057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:39 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Moraalridder,... werkgevers halen ook meer dan genoeg streken uit. Af en toe valt het kwartje voor hun de verkeerde kant op.

HMR mensen hebben over het algemeen geen flauw idee trouwens van wat er werkelijk speelt op de werkvloer.
Deze post keer 100 en dan met name dat vetgedrukte. En dan ook nog hoogdravend over 'employer brand' spreken _O- Zonder enig besef dat er al 5 jaar crisis en er elke maand steeds meer werklozen bij komen. Denk je nou echt dat die een reet geven om 'employer brand' :') ?
-weg-
pi_126989161
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:50 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Tenzij is overeengekomem dat dit niet kan. In beginsel is een jaar gewoon een jaar.
Nog nooit gehoord, 2 maanden is redelijk normaal, ook tijdens jaarcontract/vast contract.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_126989194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:53 schreef Tinkepink het volgende:
Een mondelinge toezegging heeft zelfde status als je handtekening zetten, ik ben geen jurist maar volgens mij geld er zelfs omgekeerd bewijsrecht, maw jij moet het tegendeel bewijzen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:37:21 #260
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126989308
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord, 2 maanden is redelijk normaal, ook tijdens jaarcontract/vast contract.
Het is heel ongebruikelijk dat een jaarcontract een opzegtermijn heeft.
-weg-
pi_126989338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:26 schreef twi het volgende:
Ik zou het inmiddels ook wel weten als ik twee dingen zou hebben lopen. In deze markt wordt je nu eenmaal als een wegwerpproduct gebruikt als werknemer. Heb het al een keer meegemaakt dat ik voor bedrijf A (groter, veel opleidingsmogelijkheden) koos terwijl ik nog met bedrijf B (kleiner, minder kans op doorgroei maar waarschijnlijk wel leuker werk) in gesprek was. Nog steeds spijt dat ik niet alles gewoon door heb laten lopen, en dat zal ik in het vervolg dus ook blijven doen tot na de proeftijd.
Wat een domme opmerking, als verkoper van arbeid ben jij degene die de prijs en voorwaarden bepaald, kortom als je gaat afgeven op de kopers van jouw product, dan heb je er dus niets van begrepen.
pi_126989378
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:37 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar ook de jaarcontracten die ik heb gehad hadden gewoon opzegtermijn van 2 maanden.
pi_126989456
...

[ Bericht 65% gewijzigd door Spezza19 op 25-05-2013 16:49:04 ]
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:46:57 #264
50430 Yuki
Student Midwife
pi_126989638
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:37 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn voormalige jaarcontracten hadden allemaal een maand opzegtermijn.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_126989703
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Deze post keer 100 en dan met name dat vetgedrukte. En dan ook nog hoogdravend over 'employer brand' spreken _O- Zonder enig besef dat er al 5 jaar crisis en er elke maand steeds meer werklozen bij komen. Denk je nou echt dat die een reet geven om 'employer brand' :') ?
Bij ons in het hotel hebben we ook een tijdje zo'n doorgedraaide HMR-teef gehad. Die vond dat zij beter kon bepalen wat voor mensen er aan genomen moesten worden voor in de bediening dan ik en de eigenaar. Zij wist namelijk beter wat voor soort mensen met elkaar konden samen werken.

In ieder geval moest vond ze het wel een goed idee dat zij een voor-selectie maakte van de kandidaten. Toen ik der vertelde dat we al jaren geen vacatures meer publiceerden was het snel gedaan met het gezever :P.
pi_126989707
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:46 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn voormalige jaarcontracten hadden allemaal een maand opzegtermijn.
Dat kan, maar bij een jaarcontract mag je dus op de laatste dag zeggen dat je er mee stopt, aangezien de overeenkomst automatisch eindigt.
pi_126989922
Monsterboard wordt ook steeds slechter :')

Zoek functie: Commercieel medewerker Resultaat: vakkenvuller Dirk v/d Broek :')

Andere resultaten: BEDRIJVEN DIE OP ZOEK ZIJN IN JE REGIO
Capelle a/d IJssel, Best, Ridderkerk :')

Ja, dat ligt echt in de regio van Lelystad.... :X
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:56:44 #268
50430 Yuki
Student Midwife
pi_126989956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:48 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat kan, maar bij een jaarcontract mag je dus op de laatste dag zeggen dat je er mee stopt, aangezien de overeenkomst automatisch eindigt.

Die maand opzegtermijn geldt natuurlijk niet als een contract van rechtswege eindigt.

Overigens vind ik dat niet echt loyaal naar je werkgever, maar dat terzijde.
pi_126990005
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die maand opzegtermijn geldt natuurlijk niet als een contract van rechtswege eindigt.

Overigens vind ik dat niet echt loyaal naar je werkgever, maar dat terzijde.
:')

En loyaliteit? Kom op zeg, als je op je laatste dag nog niks van je werkgever gehoord hebt, waarom zou jij dan loyaal blijven?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:01:47 #270
50430 Yuki
Student Midwife
pi_126990106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En loyaliteit? Kom op zeg, als je op je laatste dag nog niks van je werkgever gehoord hebt, waarom zou jij dan loyaal blijven?
Dat is een aanname. Je kan ook het aanbod gekregen hebben om te verlengen, dat contract nog niet getekend hebben en op je laatste dag zeggen dat je niet verder gaat.

Loyaliteit komt natuurlijk van beide kanten. Idealiter geven zowel werkgever als werknemer tijdig aan of ze verlenging willen of niet. Ook al hoeft dat volgens de wet pas op de laatste dag van het lopende contract.
pi_126990234
Ach, helaas maken veel werkgevers gebruik van de crisis en behandelen ze je als stront.... Dus voor mij is het heel simpel, als ik ergens werk zet ik mij 100% in voor het bedrijf, maar zodra ik een beter aanbod krijg ben ik weg. Zij doen immers precies hetzelfde als zij mij kunnen vervangen met een goedkoper iemand.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:09:33 #272
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126990311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:06 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, helaas maken veel werkgevers gebruik van de crisis en behandelen ze je als stront.... Dus voor mij is het heel simpel, als ik ergens werk zet ik mij 100% in voor het bedrijf, maar zodra ik een beter aanbod krijg ben ik weg. Zij doen immers precies hetzelfde als zij mij kunnen vervangen met een goedkoper iemand.
Of je werk kunnen weg automatiseren of outsourcen naar een goedkoper land.
-weg-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:10:08 #273
50430 Yuki
Student Midwife
pi_126990330
Veel werkgevers misschien. Niet allemaal, gelukkig :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:21:15 #274
403520 Sway-
La vie est belle
pi_126990664
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Employer branding heeft 3 doelstellingen waarvan mensen werven de directe doelstelling is. In tijden van crisis zullen ze zich daar minder mee bezig houden omdat er "genoeg keus" is. Zodra het beter gaat met het bedrijf en er juist minder mensen zijn dan heeft het bedrijf nog een goede reputatie, en een soort van streepje voor.
Maargoed, dit is wat ik heb geleerd op school. Ik begrijp dat veel mensen het inderdaad niks interesseert op dit moment.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:31:59 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_126990971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:21 schreef Sway- het volgende:

[..]

Employer branding heeft 3 doelstellingen waarvan mensen werven de directe doelstelling is. In tijden van crisis zullen ze zich daar minder mee bezig houden omdat er "genoeg keus" is. Zodra het beter gaat met het bedrijf en er juist minder mensen zijn dan heeft het bedrijf nog een goede reputatie, en een soort van streepje voor.
Maargoed, dit is wat ik heb geleerd op school. Ik begrijp dat veel mensen het inderdaad niks interesseert op dit moment.
Ik ben bang dat dat ook een beetje het probleem is. Veel mensen snappen weinig van HRM en denken dat het onzin is. Dat mag, maar een baan krijg je er niet mee en er is een reden waarom elke organisatie wel een grote HRM afdeling heeft.

Juist als je moeite hebt met het vinden van passend werk of überhaupt werk helpt het door een beetje te verdiepen in de theorie achter HRM. Dan kom je er ook snel achter dat veel dingen die onzinnig lijken, eigenlijk wel een duidelijke functie hebt. En doordat je weet wat er verwacht en gezocht wordt, kan je daar weer op aanpassen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 18:31:42 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126993053
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:06 schreef Spezza19 het volgende:
Tja, ik ben juist heel loyaal. Maar nu ik na 12 jaar op straat ben gezet als 42 jarige, mIdden in een crisis met een gezin van 5 te voeden, is loyaliteit bij mij ook een heel stuk gedaald op de eigenschappenladder.

Dat terwijl mijn functie die ik tot 6 maanden voor mijn ontslag vervulde was overgenomen door een 25 jarige Spanjaard met 2 universitaire studies, geen kinderen en dubbel inkomen... Die trouwens 2 maanden later zelf ontslag nam omdat hij incompetent was.

Prachtig staaltje loyaliteit en MVO van de werkgever zullen we maar zeggen.
pi_126993845
En je hebt geen aanbieding gehad van je ex-werkgever? :P
pi_126993991
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:31 schreef Ryon het volgende:
Juist als je moeite hebt met het vinden van passend werk of überhaupt werk helpt het door een beetje te verdiepen in de theorie achter HRM. Dan kom je er ook snel achter dat veel dingen die onzinnig lijken, eigenlijk wel een duidelijke functie hebt. En doordat je weet wat er verwacht en gezocht wordt, kan je daar weer op aanpassen.
Zoals dat alle bedrijven jong zijn en de functie uitdagend is in een dynamische werkomgeving?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 19:11:11 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126994356
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
En je hebt geen aanbieding gehad van je ex-werkgever? :P
Die zijn op sterven na dood.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 19:12:24 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126994401
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:59 schreef Modus het volgende:

[..]

Zoals dat alle bedrijven jong zijn en de functie uitdagend is in een dynamische werkomgeving?
Tegen een marktconform salaris bedoel je? Waarbij je geen 9 tot 5 mentaliteit moet hebben? Omdat ze een echte doorzetter zoeken?
pi_126994483
Het liefst met een helikopter view!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 19:17:18 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126994579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het liefst met een helikopter view!
Een echte organisator dus.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:28:46 #283
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126994965
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een echte organisator dus.
Welke uiteraard past binnen de 'employer brand' :7
-weg-
pi_126995334
Een veelzijdige duizendpoot die zowel in team verband als op stand Alone basis goed kan excelleren!

pi_126996488
Pragmatische proactieve targethitter!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 20:11:27 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126996732
En dat alles tegen de goede secundaire voorwaarden van een mobieltje van de zaak!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:22:17 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126997168
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een contract voor bepaalde tijd heeft heel vaak geen opzegtermijn.
tegenwoordig ook vaak wel :)
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:24:13 #288
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126997243
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:09 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Of je werk kunnen weg automatiseren of outsourcen naar een goedkoper land.
Daarom programmeer ik ook (gedeeltelijk) in het nederlands, moet ej van goede huize komen om dat te outsourcen ;)
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:26:10 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126997316
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, ik ben juist heel loyaal. Maar nu ik na 12 jaar op straat ben gezet als 42 jarige, mIdden in een crisis met een gezin van 5 te voeden, is loyaliteit bij mij ook een heel stuk gedaald op de eigenschappenladder.

Dat terwijl mijn functie die ik tot 6 maanden voor mijn ontslag vervulde was overgenomen door een 25 jarige Spanjaard met 2 universitaire studies, geen kinderen en dubbel inkomen... Die trouwens 2 maanden later zelf ontslag nam omdat hij incompetent was.

Prachtig staaltje loyaliteit en MVO van de werkgever zullen we maar zeggen.
mja als ze met chinezen in slechte arbeidsomstandigheden gaan werken gaat er bij mij ook een belletje rinkelen over de MVO van de werkgever ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_126997381
Ik mag op gesprek! *O* *O* *O*
Voor het eerst in lange tijd, én voor een geweldige functie, waarvoor ik al zo'n 3200 mensen achter me heb gelaten *) Ik ben érg, erg blij. Er zijn nu nog 3 kandidaten per functie (er zijn verschillende functies te vervullen), als het goed is.

En nu eens kijken hoe dat gaat, op één dag op sollicitatiegesprek en op vakantie :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:35:22 #291
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126997705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mja als ze met chinezen in slechte arbeidsomstandigheden gaan werken gaat er bij mij ook een belletje rinkelen over de MVO van de werkgever ;).
Daarom zijn er nauwelijks bedrijven die aan outsourcen doen, dat gaat namelijk ten koste van werkgelegheid in eigen land. Verder wil niemand bekend staat als uitbuiter van lageloon landen want, er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt
-weg-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:36:08 #292
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126997742
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef innepin het volgende:
Ik mag op gesprek! *O* *O* *O*
Voor het eerst in lange tijd, én voor een geweldige functie, waarvoor ik al zo'n 3200 mensen achter me heb gelaten *) Ik ben érg, erg blij. Er zijn nu nog 3 kandidaten per functie (er zijn verschillende functies te vervullen), als het goed is.

En nu eens kijken hoe dat gaat, op één dag op sollicitatiegesprek en op vakantie :')
Dat doe je goed _O_
-weg-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:41:51 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126998037
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:35 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Daarom zijn er nauwelijks bedrijven die aan outsourcen doen, dat gaat namelijk ten koste van werkgelegheid in eigen land. Verder wil niemand bekend staat als uitbuiter van lageloon landen want, er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt
Och veel bedrijven en hun werknemers doen aan crisisontkenning.
"whoehoe ik heb een managementfunctie, heb al 3 jaar m'n targets overstegen, heb al 10 fabrieken in NL geoutsourced naar China, het bedrijf draait goeeeeeeeed! 3 jaar keiveel winst op rij!"

Totdat het hogere management er achter komt dat ook JOUW baan door een chinees, pool of spanjaard gedaan kan worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_126998254
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:36 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Dat doe je goed _O_
Thx :P Ik ben er zelf ook al heel trots op. Het gaat natuurlijk nog steeds enorm kut zijn als ik 't niet word, maar na een hele tijd geen vooruitzichten op werk, is dit in elk geval weer een egoboost.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:51:21 #295
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_126998506
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:01 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat is een aanname. Je kan ook het aanbod gekregen hebben om te verlengen, dat contract nog niet getekend hebben en op je laatste dag zeggen dat je niet verder gaat.

Loyaliteit komt natuurlijk van beide kanten. Idealiter geven zowel werkgever als werknemer tijdig aan of ze verlenging willen of niet. Ook al hoeft dat volgens de wet pas op de laatste dag van het lopende contract.
Werkgevers zijn verplicht (als ze een jaarcontract niet verlengen) dit tijdig aan je te melden zodat jij de tijd hebt om iets anders te zoeken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:53:47 #296
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126998636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:51 schreef peleetje het volgende:

[..]

Werkgevers zijn verplicht (als ze een jaarcontract niet verlengen) dit tijdig aan je te melden zodat jij de tijd hebt om iets anders te zoeken.
je leert hier dagelijks nieuwe dingen, welke wet is dat dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_126998658
quote:

[..]

Oh ja? Het is een contract voor bepaalde tijd... Je weet als werknemer wanneer ie eindigt...
Werknemer kan ook zelf navraag doen als ie iets wilt weten
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:58:29 #298
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126998868
quote:

[..]

pertinent onjuist
-weg-
  PR/Manusje van alles zaterdag 25 mei 2013 @ 20:59:07 #299
Toezicht is gezond!
pi_126998895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat alles tegen de goede secundaire voorwaarden van een mobieltje van de zaak!
Bij de semi-overheid zit je wat dat betreft goed. Ik dan. :+

Mag bijvoorbeeld op kosten van de baas opleidingen of studies doen. (Naast de noodzakelijke cursussen.) En omdat het kan betalen ze 80% van mijn zorgverzekering. 8)7 _O- Dertiende maand en shit. Heb nu een jaarcontract maar dat wordt na een jaar omgezet in een vaste aanstelling. :o

Had ik echt niet gedacht toen ik als bouwkundige begon met solliciteren een halfjaar geleden. :') Moraal van het verhaal: er zitten gelukkig nog wel goede werkgevers tussen het gajes.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:00:55 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126999000
Zo'n jaarcontract dat na een jaar omgezet werd in vast had ik ook. Zeiden ze 'dat is een foutje' dus ik kreeg weer een jaarcontract :').
Een gedicht over Maanvis
  PR/Manusje van alles zaterdag 25 mei 2013 @ 21:03:19 #301
Toezicht is gezond!
pi_126999101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:00 schreef Maanvis het volgende:
Zo'n jaarcontract dat na een jaar omgezet werd in vast had ik ook. Zeiden ze 'dat is een foutje' dus ik kreeg weer een jaarcontract :').
Wat. :') Dat is echt matig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')