Zolang je handtekening nergens onder staat, zit je nergens aan vast. Los daarvan heb je nog je maand proeftijd en kan je nog steeds wegquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:53 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een mondelinge toezegging, maar nog niets hebben getekend en nog niet begonnen? Kan je er dan nog wel met goed fatsoen onderuit?
Tenzij is overeengekomem dat dit niet kan. In beginsel is een jaar gewoon een jaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef Landgeld het volgende:
Ook met een jaarcontract kan je opzeggen, al zit je dan aan een opzegtermijn vast...
Vind ik ook, maar anderen hadden het over fatsoen en moraal.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:47 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Zolang je handtekening nergens onder staat, zit je nergens aan vast. Los daarvan heb je nog je maand proeftijd en kan je nog steeds weg
Een contract voor bepaalde tijd heeft heel vaak geen opzegtermijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef Landgeld het volgende:
Ook met een jaarcontract kan je opzeggen, al zit je dan aan een opzegtermijn vast...
Moraalridder,... werkgevers halen ook meer dan genoeg streken uit. Af en toe valt het kwartje voor hun de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Mas het volgende:
Vooruit, als je met je academische opleiding thuis in de WW zit, en je kunt kiezen tussen twee banen onder je niveau in een sector waar je niets om geeft, dan kan je dit inderdaad doen. Niet netjes en niet sportief, maar vooruit. Als je aan het kiezen bent tussen serieuze banen in je eigen sector blijf ik dit naast onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worden, dus doe lekker je ding.
Deze post keer 100 en dan met name dat vetgedrukte. En dan ook nog hoogdravend over 'employer brand' sprekenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Moraalridder,... werkgevers halen ook meer dan genoeg streken uit. Af en toe valt het kwartje voor hun de verkeerde kant op.
HMR mensen hebben over het algemeen geen flauw idee trouwens van wat er werkelijk speelt op de werkvloer.
Nog nooit gehoord, 2 maanden is redelijk normaal, ook tijdens jaarcontract/vast contract.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:50 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Tenzij is overeengekomem dat dit niet kan. In beginsel is een jaar gewoon een jaar.
Een mondelinge toezegging heeft zelfde status als je handtekening zetten, ik ben geen jurist maar volgens mij geld er zelfs omgekeerd bewijsrecht, maw jij moet het tegendeel bewijzen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:53 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een mondelinge toezegging, maar nog niets hebben getekend en nog niet begonnen? Kan je er dan nog wel met goed fatsoen onderuit?
Het is heel ongebruikelijk dat een jaarcontract een opzegtermijn heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord, 2 maanden is redelijk normaal, ook tijdens jaarcontract/vast contract.
Wat een domme opmerking, als verkoper van arbeid ben jij degene die de prijs en voorwaarden bepaald, kortom als je gaat afgeven op de kopers van jouw product, dan heb je er dus niets van begrepen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:26 schreef twi het volgende:
Ik zou het inmiddels ook wel weten als ik twee dingen zou hebben lopen. In deze markt wordt je nu eenmaal als een wegwerpproduct gebruikt als werknemer. Heb het al een keer meegemaakt dat ik voor bedrijf A (groter, veel opleidingsmogelijkheden) koos terwijl ik nog met bedrijf B (kleiner, minder kans op doorgroei maar waarschijnlijk wel leuker werk) in gesprek was. Nog steeds spijt dat ik niet alles gewoon door heb laten lopen, en dat zal ik in het vervolg dus ook blijven doen tot na de proeftijd.
Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar ook de jaarcontracten die ik heb gehad hadden gewoon opzegtermijn van 2 maanden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:37 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Het is heel ongebruikelijk dat een jaarcontract een opzegtermijn heeft.
Nee hoor, mijn voormalige jaarcontracten hadden allemaal een maand opzegtermijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:37 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Het is heel ongebruikelijk dat een jaarcontract een opzegtermijn heeft.
Bij ons in het hotel hebben we ook een tijdje zo'n doorgedraaide HMR-teef gehad. Die vond dat zij beter kon bepalen wat voor mensen er aan genomen moesten worden voor in de bediening dan ik en de eigenaar. Zij wist namelijk beter wat voor soort mensen met elkaar konden samen werken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Deze post keer 100 en dan met name dat vetgedrukte. En dan ook nog hoogdravend over 'employer brand' sprekenZonder enig besef dat er al 5 jaar crisis en er elke maand steeds meer werklozen bij komen. Denk je nou echt dat die een reet geven om 'employer brand'
?
Dat kan, maar bij een jaarcontract mag je dus op de laatste dag zeggen dat je er mee stopt, aangezien de overeenkomst automatisch eindigt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn voormalige jaarcontracten hadden allemaal een maand opzegtermijn.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat kan, maar bij een jaarcontract mag je dus op de laatste dag zeggen dat je er mee stopt, aangezien de overeenkomst automatisch eindigt.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die maand opzegtermijn geldt natuurlijk niet als een contract van rechtswege eindigt.
Overigens vind ik dat niet echt loyaal naar je werkgever, maar dat terzijde.
Dat is een aanname. Je kan ook het aanbod gekregen hebben om te verlengen, dat contract nog niet getekend hebben en op je laatste dag zeggen dat je niet verder gaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]![]()
En loyaliteit? Kom op zeg, als je op je laatste dag nog niks van je werkgever gehoord hebt, waarom zou jij dan loyaal blijven?
Of je werk kunnen weg automatiseren of outsourcen naar een goedkoper land.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:06 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, helaas maken veel werkgevers gebruik van de crisis en behandelen ze je als stront.... Dus voor mij is het heel simpel, als ik ergens werk zet ik mij 100% in voor het bedrijf, maar zodra ik een beter aanbod krijg ben ik weg. Zij doen immers precies hetzelfde als zij mij kunnen vervangen met een goedkoper iemand.
Employer branding heeft 3 doelstellingen waarvan mensen werven de directe doelstelling is. In tijden van crisis zullen ze zich daar minder mee bezig houden omdat er "genoeg keus" is. Zodra het beter gaat met het bedrijf en er juist minder mensen zijn dan heeft het bedrijf nog een goede reputatie, en een soort van streepje voor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Deze post keer 100 en dan met name dat vetgedrukte. En dan ook nog hoogdravend over 'employer brand' sprekenZonder enig besef dat er al 5 jaar crisis en er elke maand steeds meer werklozen bij komen. Denk je nou echt dat die een reet geven om 'employer brand'
?
Ik ben bang dat dat ook een beetje het probleem is. Veel mensen snappen weinig van HRM en denken dat het onzin is. Dat mag, maar een baan krijg je er niet mee en er is een reden waarom elke organisatie wel een grote HRM afdeling heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:21 schreef Sway- het volgende:
[..]
Employer branding heeft 3 doelstellingen waarvan mensen werven de directe doelstelling is. In tijden van crisis zullen ze zich daar minder mee bezig houden omdat er "genoeg keus" is. Zodra het beter gaat met het bedrijf en er juist minder mensen zijn dan heeft het bedrijf nog een goede reputatie, en een soort van streepje voor.
Maargoed, dit is wat ik heb geleerd op school. Ik begrijp dat veel mensen het inderdaad niks interesseert op dit moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |