boh, linkje please!quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:12 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ze zochten mensen om in de zomer in belgie op festivals te werken. En dan niet barwerk. Leek mij wel puik
Balenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:15 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zie nu dat hij eraf gehaald is.![]()
http://www.indeed.nl/vacatures?q=festival&l=Weert
Dat is veel. Allemaal op maat gemaakt?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Zojuist sollicitatie nummer 97 de deur uit gedaan... nog maar 3 tot de 100
Ja op maat, in zoverre dat ik op 2 a 3 functies solliciteer en dus al 3 redelijk standaard brieven heb waar ik wat in moet aanpassen en ze dan kan versturen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 06:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is veel. Allemaal op maat gemaakt?
Functioneel beheer Internet, Projectleider Internet, Webcoordinator/master, etcquote:Mag ik vragen in welke sector of op welke functie je solliciteert?
Richt je je dan niet op banen ver onder je niveau? Je zal zo'n papiertje best kunnen halen, maar als HBO- of universitair geschoolde ben je natuurlijk zwaar overgekwalificeerd voor werk waarbij een heftruck komt kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie nog relatief veel vacatures voorbijkomen voor magazijnwerk waarin heftruck-certificaat wordt gevraagd. Resulteert het zelfstandigh behalen van een heftruckcertificaat ook daadwerkelijk in wat betere kansen op de (lagere) arbeidsmarkt -ook met nauwelijks ervaring qua magazijnwerk- of kan ik m'n geld net zo goed door de plee spoelen ... ?
* TeleportingKing zoekt meequote:Op woensdag 22 mei 2013 22:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
* koekjestrommel1 zoekt een zomerbaantje.
20 jaar oud, ervaring in toerisme en detailhandel, vloeiend in NL, D, en EN (echt vloeiend, niet steenkolen vloeiend..).
Zou het mogelijk zijn om wat leuks te vinden in het buitenland?
Ik ben niet HBO- of universitair geschoold, eerder MBO en dat met een rommelige CV. Door omstandigheden ben ik in een niche van de administratieve sector terechtgekomen alwaar nog altijd redelijk wat werkbetrekkingen voorbijkomen, maar deze zijn steeds tijdelijk van aard. Een wat langdurigere werkperiode zou beslist niet verkeerd uitkomen en daarbij kijk ik ook buiten de sector alwaar ik de afgelopen jaren werkzaam was. Ben nu op het punt gekomen dat ik een halfjaar palletsorteren tegen minimumloon als een royale luxe ziequote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Richt je je dan niet op banen ver onder je niveau? Je zal zo'n papiertje best kunnen halen, maar als HBO- of universitair geschoolde ben je natuurlijk zwaar overgekwalificeerd voor werk waarbij een heftruck komt kijken.
Valt wel mee, ik heb in de soepfabriek van unox gewerkt en het werk was heel leuk en verveelde absoluut niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beter dan een uitkering, maar zoiets als orders picken ben je snel zat als je hoogopgeleid bent. Per dag 100x op en neer rijden in zo'n heftruck gaat heel erg snel vervelen.
soep makenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ligt natuurlijk ook aan wat je daar dan deed he?
Het is jammer, maar het is 'their loss', moet je maar denken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
Hee gaan jullie om met afwijzingen? Vooral op het laatste moment is natuurlijk zuur. Als het tussen jou en een ander gaat.
En wat doet een projectleider/coordinator/master/beheerder Internet precies?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja op maat, in zoverre dat ik op 2 a 3 functies solliciteer en dus al 3 redelijk standaard brieven heb waar ik wat in moet aanpassen en ze dan kan versturen.
Ondertussen 98 sollicitaties verstuurd sinds Eind Juli vorig jaar. Ik ben gelukkig maar 2 maanden volldig werkloos geweest, ik ben sinds November alweer parttime aan het werk.
[..]
Functioneel beheer Internet, Projectleider Internet, Webcoordinator/master, etc
Soms een uitstapje naar Product Manager.
Pas geleden werd ik zoals afgesproken in de ochtend gebeld of ik aangenomen was of niet. Maar... ik had tijdens het gesprek al een hele hese stem vanwege een verkoudheid, en de ochtend dat ik gebeld werd had ik dus echt he-le-maal geen stem meer... Ik kon hooguit wat geluiden maken. Kwam dus heel intelligent overquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
Hee gaan jullie om met afwijzingen? Vooral op het laatste moment is natuurlijk zuur. Als het tussen jou en een ander gaat.
Functioneel Beheer zorgt ervoor dat aan alle functionele eisen vanuit de business voldaan wordt. Eigenlijk de intermediair tussen aan de ene kant commercie en de andere kant techniek. Meestal ook een aansturende rol voor content beheerders.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:06 schreef Thrilled het volgende:
[..]
En wat doet een projectleider/coordinator/master/beheerder Internet precies?
Als je er genoeg krijgt wordt het vanzelf makkelijkerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:52 schreef Landgeld het volgende:
Waarom niet gewoon de gesprekken met bedrijf 2 afgerond? Als je een aanbod krijgt van bedrijf 2 wordt het toch pas zaak om na te gaan denken welk van de twee je accepteert?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Landgeld het volgende:
Vorig jaar dit meegemaakt:
Sollicitatie bij bedrijf 1
Sollicitatie bij bedrijf 2
Beide door naar 2e ronde met nog maar een paar kandidaten.
Bedrijf 1 (relatief klein): leuk gesprek, leuke mensen maar iets mindere functie (cv technisch) en meer reistijd.
Bedrijf 2 (relatief groot -log) : mindere "klik" in het gesprek maar betere functie (cv technisch) en leukere vestigingsplaats (o.a. minder reistijd).
Bedrijf 1 schakelt snel en krijg ik een aanbod.
Vanaf dat moment duurt het 2e gesprek met bedrijf 2 nog 2-3 weken.
Waarvoor kies je dan. Zekerheid is bedrijf 1, bedrijf 2 heeft een betere functie, meer salaris en leukere vestigingsplaats. Het is en blijft een gevoelskwestie, maar wel verdomde lastig.
Afzeggen is link. Wat heb ik gedaan: toegehapt op bedrijf 1, bedrijf 2 afgezegd maar twijfel nog steeds wel een beetje over wat ik had moeten doen....
Bedrijf 1 wilde natuurlijk snel een antwoord. Wilde niet 3-4 weken "wachten". En wie weet nog een tijd daarna tot een beslissing. Dat maakte het lastig. Een aanbod kan je m.i. ook weer geen kleine maand laten liggen als ze het liefst per direct iemand aannemen. Dan is er een risico dat ze toch iemand anders uitkiezen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je er genoeg krijgt wordt het vanzelf makkelijker
[..]
Waarom niet gewoon de gesprekken met bedrijf 2 afgerond? Als je een aanbod krijgt van bedrijf 2 wordt het toch pas zaak om na te gaan denken welk van de twee je accepteert?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:18 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bedrijf 1 wilde natuurlijk snel een antwoord. Wilde niet 3-4 weken "wachten". En wie weet nog een tijd daarna tot een beslissing. Dat maakte het lastig. Een aanbod kan je m.i. ook weer geen kleine maand laten liggen als ze het liefst per direct iemand aannemen. Dan is er een risico dat ze toch iemand anders uitkiezen.
Zo heb ik het recentelijkgedaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je zegt "Ja" tegen bedrijf 1 en blijft in gesprek met bedrijf "2". Je hebt proeftijd he.
Niet sjiek natuurlijkquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je zegt "Ja" tegen bedrijf 1 en blijft in gesprek met bedrijf "2". Je hebt proeftijd he.
Hoe ging dat?quote:
Want? Bedrijven hebben toch OOK meerdere kandidaten.quote:
Waarom moet bedrijf 1 uberhaupt details weten van eventuele andere sollicitaties?quote:Tegen "Bedrijf 1" zeg je dan dat je de aanbieding hebt afgeslagen.
quote:Dan lieg je. Daarbij zal je al na 4 weken -ondanks dat het wellicht leuk is- moeten opzeggen met een smoes.
Nou, je maakt het met name jezelf lastig.quote:Maakt het lastig.
Maar het was een optie geweest inderdaad.
[..]
Hoe ging dat?
Nou gewoon. Met bedrijf 1 was ik eruit en sprak verder met bedrijf 2. Toen het bod van 2 beter bleek ben ik naar 1 gegaan en heb ik aangegeven dat ik ergens anders een beter bod heb gekregen en dat ik daarom opzeg/niet in dienst treed.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:50 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Niet sjiek natuurlijkTegen "Bedrijf 1" zeg je dan dat je de aanbieding hebt afgeslagen. Dan lieg je. Daarbij zal je al na 4 weken -ondanks dat het wellicht leuk is- moeten opzeggen met een smoes. Maakt het lastig.
Maar het was een optie geweest inderdaad.
[..]
Hoe ging dat?
Dat zou ik nog wel trekken. Zag kort geleden nog een vacature voorbijkomen voor productiemedewerker waarbij "4000 kippen per persoon per dag worden behandeld", dat lijkt me écht geestdodend en alleen te overwegen in noodgevallenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beter dan een uitkering, maar zoiets als orders picken ben je snel zat als je hoogopgeleid bent. Per dag 100x op en neer rijden in zo'n heftruck gaat heel erg snel vervelen.
Interessant. Ik heb dat toen niet gedaan, misschien niet slim.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou gewoon. Met bedrijf 1 was ik eruit en sprak verder met bedrijf 2. Toen het bod van 2 beter bleek ben ik naar 1 gegaan en heb ik aangegeven dat ik ergens anders een beter bod heb gekregen en dat ik daarom opzeg/niet in dienst treed.
Nee, maar zij doen hetzelfde als ze een betere kandidaat tegenkomen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb dat toen niet gedaan, misschien niet slim.
Maar als je net 3-4 weken werkt, een bedrijf super is, dan is het lastig er direct weg te gaan omdat je een beter aanbod hebt. Daar worden ze niet blij van.
Dat denk ik niet. Ze kiezen iemand bewust en gaan daar dan ook niet meer zoeken naar betere kandidaten om diegene te vervangen natuurlijkquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, maar zij doen hetzelfde als ze een betere kandidaat tegenkomen.
Het zou je verbazen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ze kiezen iemand bewust en gaan daar dan ook niet meer zoeken naar betere kandidaten om diegene te vervangen natuurlijk
Nice guys finish last.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:44 schreef Landgeld het volgende:
@Swetsenegger: ik heb ook nog bepaalde fantsoensnormen
Met het eerste zit je mis. En qua fatsoensnormen; ze hadden er begrip voor, maar vonden het vanzelfsprekend niet leuk. Over een tijdje gaan we nogeens een kopje koffie drinken, wie weet kunnen we nog zaken doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ze kiezen iemand bewust en gaan daar dan ook niet meer zoeken naar betere kandidaten om diegene te vervangen natuurlijk
Ja, bedrijven hebben ook meerdere kandidaten, maar op een gegeven moment schud je elkaar de hand en heb je de keuze gemaakt. Wat zou jij vinden van een bedrijf dat jou tijdens je proeftijd wegstuurt omdat ze stiekem toch de sollicitatieprocedure zouden voortzetten? Dat doet niemand, en terecht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Waarom met een smoes? Je hebt proeftijd, dat mes snijdt aan 2 kanten. ZIJ kunnen JOU er elk moment uitgooien en JIJ kan elk moment opstappen zonder opgaaf van redenen. Daarnaast zou ik er niet eens over liegen "Ik kreeg een beter aanbod". Voor hetzelfde geld doet bedrijf 1 je OOK een beter aanbod.
Wie zegt dat een beter aanbod alleen om geld gaat? Zie mijn voorbeeld boven.uiteindelijk heb ik gekozen voor 10% minder geld, maar een bedrijf dat beter bij me past.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:13 schreef Mas het volgende:
[..]
Ja, bedrijven hebben ook meerdere kandidaten, maar op een gegeven moment schud je elkaar de hand en heb je de keuze gemaakt. Wat zou jij vinden van een bedrijf dat jou tijdens je proeftijd wegstuurt omdat ze stiekem toch de sollicitatieprocedure zouden voortzetten? Dat doet niemand, en terecht.
Ook een beetje naief dat je verwacht dat ze op basis van deze aanpak ("ik zit nog in mijn proeftijd, en ik kan zo weg, en ik heb bod X beter gehad") je salaris gaan verhogen. Hoezo een verneukte arbeidsrelatie. Je zegt hiermee dat je alleen voor het geld komt, en dat op je op een later tijdstip voor een paar euro zo weg bent. Drie keer raden wie geen cent meer in je gaat investeren.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:13 schreef Mas het volgende:
[..]
Ja, bedrijven hebben ook meerdere kandidaten, maar op een gegeven moment schud je elkaar de hand en heb je de keuze gemaakt. Wat zou jij vinden van een bedrijf dat jou tijdens je proeftijd wegstuurt omdat ze stiekem toch de sollicitatieprocedure zouden voortzetten? Dat doet niemand, en terecht.
Wie heeft het over geldquote:Ook een beetje naief dat je verwacht dat ze op basis van deze aanpak ("ik zit nog in mijn proeftijd, en ik kan zo weg, en ik heb bod X beter gehad") je salaris gaan verhogen. Hoezo een verneukte arbeidsrelatie. Je zegt hiermee dat je alleen voor het geld komt, en dat op je op een later tijdstip voor een paar euro zo weg bent. Die gaan geen cent meer in je investeren.
Je kan er natuurlijk ook gewoon eerlijk over zijn. Ik heb een parttime functie geaccepteerd en er direct bij gezegd dat ik een fulltime baan nodig heb en DUS door blijf solliciteren.quote:Bedenk je goed dat bepaalde wereldjes niet eens zo heel groot zijn, en dat je met dit soort fratsen echt schepen verbrandt.
Sinds bedrijven personeel als stront behandelen, ben ik die fatsoensnormen al een tijd geleden kwijtgeraakt...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Als ik in de ww zit en ik heb twee procedures lopen waarbij 1 me een aanbod doet, zal ik dat ALTIJD accepteren. Als ik de andere partij eigenlijk interessanter vind zal ik op zeker de gesprekken door laten lopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:26 schreef Mas het volgende:
Van meet af aan eerlijk zijn is iets anders dan een baan accepteren, en het instrument proeftijd misbruiken om toch voor iets anders te gaan. Het idee van proeftijd is dat de baan toch niet is wat je er van verwacht had, bijvoorbeeld wanneer je verkeerd geinformeerd bent tijdens de sollicitatieprocedure.
"Zonder opgaaf van redenen" Er worden zat mensen in hun proeftijd ontslagen. Wil je zeggen dat je in alle gevallen denkt te weten wat de motivatie van de werkgever is?quote:Ik betwijfel of er bedrijven zijn die dit doen. Er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt.
Nu draai je zaken om. Ik heb nergens gezegd dat je de tweede mogelijkheid als argument moet gebruiken om je positie bij de eerste mogelijkheid te verbeteren. Ik heb gezegd dat je hooguit nog bij de eerste mogelijkheid kan aangeven waarom je weggaat en hen de kans geven te reageren. Uiteraard hoeft dat niet. Je kan ook om 09:01 bellen en zeggen dat je niet meer komt.quote:Ik zou zowieso afraden om in de eerste maanden van je dienstverband aan te komen met externe vacatures als argument om iets geregeld te krijgen.
Fijn.quote:Mijn bron is overigens mijn eigen werkervaring in de HR.
Netjes en moraal is voor veel mensen een luxe die ze zich niet meer kunnen permitteren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Mas het volgende:
Vooruit, als je met je academische opleiding thuis in de WW zit, en je kunt kiezen tussen twee banen onder je niveau in een sector waar je niets om geeft, dan kan je dit inderdaad doen. Niet netjes en niet sportief, maar vooruit. Als je aan het kiezen bent tussen serieuze banen in je eigen sector blijf ik dit naast onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worden, dus doe lekker je ding.
Hoe bedoel je dat? Wat vindt je onsportief en niet netjes?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Mas het volgende:
st onsportief en niet netjes ook erg dom vinden. Kwestie van inschattingen en moraal, dus gaan we het verder niet over eens worde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |